reklama
načítám data...

Za volantem: Volvo C70 Convertible 2.0 LPT - Když krabice začala být sexy

V roce 1996 se ve Volvu událo zemětřesení a značka představila jedno z nejkrásnějších aut, které kdy vyrobila...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Za volantem: Volvo C70 Convertible 2.0 LPT - Když krabice začala být sexy

Některé příběhy začínají smrtí. Tenhle bude přesně takový. Povídání o Volvu C70 totiž nemůžeme začít jinak – aby se mohlo narodit, tradiční Volvo muselo zemřít. 20 let starý, osvědčený a tvarově tak úsporný designový koncept automobilky dostal na podzim roku 1996 smrtelnou ránu z pera Brita Petera Horburyho a krabice – s  celou svou minimalistickou a utilitární přitažlivostí – to měla spočítané. Dožila si ještě pár let v modelech S70, V70 a 900, ale typ C70 definoval, že design švédského výrobce se do budoucna bude ubírat jinam.

Není se tolik čemu divit. Design Coupé byl úchvatný a elegantní nejen při srovnání s typickou volví krabicí, ale  všeobecně, což dokazovala vlna pozitivních reakcí, které se dostalo C70 v barvě Mango na Pařížském autosalonu na podzim roku 1996. Volvo už nebylo krabicí pro podivné pány v klobouku a zodpovědné otce rodin. Volvo bylo najednou trendy a sexy.

O rok později se světu představila i otevřená verze auta. Bylo to první Volvo s odnímatelnou střechou po 40 letech. Tak dlouho od ukončení modelu P1900 Švédové čekali, než se opovážili ohrozit svou pověst výrobce těch nejbezpečnějších aut vůbec. Kdyby však někdo přesto pochyboval – C70 Convertible se dostalo na poli bezpečnosti velmi důkladné péče. Nejvíce prezentovanými prvky byly určitě ochranné oblouky systému ROPS (ROllover Protection System), které v případě převrácení vystřelily za hlavami cestujících na zadních sedadlech, a také speciální vyztužená klec – ta schránka ve tvaru koňské podkovy – která měla v případě bočních a zadních střetů co nejlépe ochránit cestující v měkké otevřené karoserii. Standardem pak byly oba čelní a také boční airbagy, což v roce 1997 nabízelo jen pár dalších vozů.

reklama

Ale pojďme už za volant. Projížďku jsme si s majitelem Erikem dohodli na ostravských Kafe a Kárách. Sice mě zrazoval, že jeho C70 není zrovna v perfektním stavu a navíc je osazena tím nejslabším agregátem, který se do ní dával, ale já, uchvácen ladnými linkami a tyrkysovou metalízou, nedbal. A dobře jsem udělal…

První věcí, která vás na C70 upoutá, je kontrast interiéru a exteriéru. A teď zrovna nemíním komentovat vzájemnou vkusnost šedého vnitřku a tyrkysových plechů. Zatímco vnější skořápka působí stále moderně a je neskutečně nadčasová, interiér je pravé retro. Už před 20 lety byl onen kontrast patrný a nyní to na vás pryští v celé nahotě. Peter Horbury při představení řekl “Vyhodili jsme krabici, ale hračka zůstala uvnitř”…  nechtěl náhodou říct, že krabice zůstala uvnitř? Interiér byl zkrátka konzervativní i v době uvedení na trh a jednoduchá veliká tlačítka pod volantem, či obzvlášť palubní počítač ovládaný pomocí otočného kolečka jako na sporáku, jsou prostě kouzelné. C70 bývaly mimořádně bohatě vybaveny a Erikův kousek není výjimkou. Auto má téměř kompletní elektrifikaci, tempomat, vyhřívaná sedadla, prémiovou audiosoustavu – v 90.letech se toho nedalo o mnoho více navymýšlet.

Na jakou že notu je C70 laděna poznáte ihned po usednutí. U spousty aut komfort začíná i končí v podbězích. Některá ještě dodají vrstvená skla. C70 patří k té menšině, která umí komfort integrovat i do sedadel. Lépe řečeno křesel. To řidičovo už má po mnoha letech a nájezdu vysoce převyšujícím 200 tisíc kilometrů značně ‘zlískanou čuňu’, přesto se však po usednutí cítím jako na obláčku. Neuvědomuji si, zda jsem někdy zažil větší rozpor mezi očekáváním a skutečným dojmem. Jeho polstrování je bohaté jako kštice Sagvana Tofiho a jsem si jist, že minimálně polovina rušivých vjemů se ztratí kdesi v jeho útrobách. Přitom není ploché a bočnice dopřávají i solidní várku bočního vedení…  Boží.

Překonávání laterálních sil však dozajista nebude tím, co s C70 budete toužit provozovat. Možná víte, že lví podíl na konstrukci podvozku měla firma TWR (Tom Walkinshaw Racing). Britové měli zajistit, aby C70 nejen nevypadala jako krabice, ale aby také nejezdilo jako krabice. Leč musíme vzít v úvahu dvě věci. Jednak je to stále Volvo, takže se žádné rozpustilosti s nastavením čekat nedaly a za druhé auto kvůli mohutným výztuhám  váží i v nejslabší variantě více než 1600 kilo. A to na polovinu devadesátých let není věru málo. Navíc si vybavuji historické testy, které jsem četl jako dítě, a které pravily cosi o šíleném kroucení karoserie a velkých náklonech. Sorry Tome Walkinshaw, žádné peklo od tebe neočekávám.

Spojka zabírá měkce a velké čtyřsedadlové kabrio se dává do pohybu za tlumeného lamentování řadového pětiválce. Stačí pár sekund a přesně vím, proč majitel celohliníkový motor patřící do modulární rodiny B již několikrát zmínil. Ten zvuk je prostě krásný. Slyšitelný, avšak zároveň nerušivý. Zajímavostí je, že pod kapotou C70 se objevily rovnou čtyři různé pětiválce 2,0 – 2,5 litru lišící se vrtáním či zdvihem – jaká to odlišnost oproti současnosti, kdy většina výrobců (včetně Volva) naopak nabízí několik výkonových variant jediné jednotky. Pod kapotou tyrkysové krasavice se nalézá ta úplně nejslabší strojovna, která se kdy v C70 nabízela, má objem 1984 kubických centimetrů, výkon 163 koní a točivý moment vrcholící na hodnotě 230 Nm. To se s ohledem na hmotnost auta nezdá jako příliš přesvědčivá hodnota. Z omylu mne však vyvádí hned první přidání plynu, protože motor rozložitým kabriem hýbe docela sympaticky. Nízkotlaké turbo se nadechuje už pod hranicí 2000 otáček za minutu a nechá vás za pětiválcového brumlání surfovat na vlně dostupného krouťáku.

Jak jsem zmínil o dva odstavce výše, nemám v plánu trhat s C70 okreskové rekordy a síla pohánějící přední kola mi vlastně přijde zcela dostatečná. Ke štěstí vám stejně bude stačit výrazné v-r-r-r-r-r-r-r-uuuum. Ve vyšších otáčkách už je znát, že turbíně dochází dech, to však s ohledem na uvolněnou povahu auta nijak nevadí a jakožto základní pohonná jednotka mne jednoznačně pozitivně překvapila. Překvapuje mne také kulisa řazení, i přes značnou porci najetých kilometrů si stále zachovala hladkost a přesně vymezené dráhy – společně s kulatě zabírající spojkou přispívá ke komfortní a nerušivé změně stupňů.

reklama

Největší zásluhu na konejšivé atmosféře na palubě má však podvozek. “Zadní tlumiče jsou úplně mrtvé…” povídá Erik a já tomu dost dobře nerozumím, protože Volvo se přes výmoly přenáší s houpavou samozřejmostí, o které se našemu rok starému dieselovému Superbu ani nezdálo.

Mizerná tuhost karoserie je však znát. Drnčení a lehké vibrace ve sloupku řízení se zjevují i na zdánlivě rovných úsecích a je to vlastně jediný opravdu negativní dojem, který jsem z auta měl. Je to holt daň za velkou otevřenou plochu a z ní pramenící opravdu bohatýrský prostor pro cestující na zadních sedadlech. C70 není nějaké fejkové 2+2, nýbrž plnohodnotné čtyřmístné kabrio, do kterého se bez problémů poskládají čtyři chlapi i s nataženou střechou. Za to ono potápění karoserie proklamované ve starých recenzích jsem nějak nezaznamenal. Někdo patrně hodnotil C70 pohledem otevřeného sportovního auta – a je pravda, že Volvo samo tomu šlo naproti až příliš odvážnými větami při představení modelu či v produktových popiscích – ale C70 je přece pohodlné GT a z tohoto ohledu je vše v nejlepším pořádku. Přiznám se, že jsem s C70 neprováděl žádné harakiri a dopřál mu jen svižnější tempo, nicméně kontrola karoserie v pomalých pravoúhlých zatáčkách nebo menších kruhových objezdech byla velmi dobrá. Volvo s ohledem na hmotnost docela ochotně mění směr, naklání se přiměřeně k poskytovanému pohodlí a má skutečně daleko do nějakého rozkymáceného parníku, který se v oblouku jen nemohoucně vzpírá v podbězích. Vlastně musím konstatovat, že TWR zřejmě skutečně odvedlo dobrou práci.

Jsme na konci. Volvo C70 Convertible pro mne bylo jedním velkým pozitivním překvapením. Pokud mne čtete častěji, víte že nemám příliš v oblibě kočkopsy, respektive auta, která se snaží dělat ze všeho kousek. C70 je čistě komfortní záležitost a je v tom skvělé. Nic bych na ni neměnil. Tedy, krom toho občas rušivého kroucení karoserie, ale zde je třeba být nohama na zemi a počítat s tím, že zázraky se nedějí. Po 20 letech od představení je snad ještě krásnější, než bylo roce 1997. Skýtá nadprůměrnou dávku prostoru, ještě více nadprůměrné množství solidnosti a severské fortelnosti. Zkrátka, funguje jako uvolněné a pohodlné cestovní kabrio pro čtyři. Bez kompromisů. Pokud se vám na mysl vkrádá cosi o dědkovství a nudě, připomněl bych pětiválec a jeho charakterní projev, ten celému konceptu dodává punc požitku. A mě by nyní vážně hodně zajímalo, jak jezdí C70 T5 Coupé. Něco mi totiž říká, že s výbušnějším motorem 2.3 a absencí vibrací z otevřené karoserie bude dokonalé…

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný pětiválec 1 984 cm³
Výkon: 163 koní (125 kW) při 5 100 ot./min.
Točivý moment: 230 Nm  při 1 800 ot./min.
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,9 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 9,7 l/100 km 
Cena s danou motorizací na současném trhu: 70 – 200 000 Kč

PS: Přijměte prosím omluvu za fotogalerii – pro všechno ježdění a kecání nám na fotky bohužel nějak nezbyl čas…


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 10:51
0

Jo, je to fajn auto. 2,0 LPT je zajímavá i tím, že je ze všech dostupných motorů jednoznačně nejhospodárnější. Je sice samozřejmě super jezdit s 2,3T, ale těch 13/100 dokáže už celkem potrápit peněženku. Nemluvě o údržbě. LPT bylo koncipováno jako jednoduchý motor pro relativně nenáročného uživatele.
Kdyby byl zájem, mohu nabídnout srovnání - mám to samé auto s pětistupňovým automatem. Ten se na klidný cruising hodí snad ještě malinko lépe, ale zase nenabídne možnost vytočit motor k červenému poli.
Jinak v souvislosti s C70 stojí určitě za zmínku vynikající odhlučnění a izolace při natažené střeše.
-
Komentář upraven 14. 8. 2018, 10:57:49

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
14. srpna 2018, 10:56
0

Tu jsme bouhužel za celou dobu nahoře neměli :-)

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 11:00
0

Úplně to chápu, v tomhle počasí bych taky nezavíral. Ale to je jedna z věcí co mě fakt překvapily. A líbí se mi reakce na sporákové kolečko palubního počítače. Když jsem poprvé sednul do V70, měl jsem z toho taky vánoce. Je to fakt takovej milej retro prvek.

Caddy
14. srpna 2018, 11:01
0

S automatem uz to musi byt naprosto dokonale auto... odkud jsi? Docela by me zajimalo to popisovane pohodli...ja snad prodam TC a pujdu po C70 v cabriu :-D

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 11:05
0

Z Prahy, klidně se můžeme domluvit a vyrazit někam na projížďku. Já zase rád omrknu pořádně zblízka ten tvůj epesní Town Car.

Caddy
14. srpna 2018, 11:06
0

Tak fajn, to bych nekdy asi provedl :) A muzeme udelat nejake foto ;) Ale mas tam chybu, zblizka TC tak epesni uz neni :-D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
14. srpna 2018, 11:13
0

S fullsize Amerikou jsem pořádně nikdy nejel, takže bych nerad dával komfort C70 do kontextu s TC, ale na moje poměry se C70 v rámci testovací trasy projevovala navýsost přesvědčivě.

marcocz1
14. srpna 2018, 11:15
1

TheKubajs: Není to fajn auto. Je to skvělý auto na klidný cruise. To odhlučnění se střechou je fakt hodně velký rozdíl oproti Miatě. Nejdřív jsem tedy nadával, že musím dozadu kvůli paní Kubajsové, ale i když člověk sedí za dlouhánem Kubajsem, necítí se nepohodlně. Pokud chce někdo pohodlný výletnický kabriolet, tohle je skvělé řešení. 2.0T je sice mírně nezrychlující, ale 2.5T mám v kombíku, a jede skvěle.

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 11:23
0

Ona i 2,0 LPT jede v kombíku lépe, anžto má oproti kabriu o nějakých 200 kg míň.
-
Komentář upraven 14. 8. 2018, 11:23:37

Caddy
14. srpna 2018, 11:31
0

Vavris: problem je, ze mam nejaky nepovedeny TC a drnca, ten plavnost klasickych amerik taky nema :) Mozna, az vymenim kola...

bitner
14. srpna 2018, 11:35
0

A pani Kubajsova sedela vpredu nebo vzadu?

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 11:40
2

Vpředu samozřejmě. Volvo není miata, tam na sedačku spolujezdce patří lepá děva.

Chase
14. srpna 2018, 12:05
1

"LPT bylo koncipováno jako jednoduchý motor pro relativně nenáročného uživatele." Tahle věta je hodně zavádějící. LPT je ideální náčiní na časté rozjezdy, kdy ti malé turbou funká mnohem dříve. Daň za toto je absence vršku, kdy se toto stejné turbo od určitých otáček chová už jen jako fén. S jednoduchostí motoru to nemá nic moc společného, protože třeba u 2,0T jsou motory s LPT a HPT krom turba a softu absolutně identické.

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 12:13
0

Pravdu díš, myslel jsem spíš v porovnání s "legendární" 2,3T nebo 2,5T. Ty rozjezdy mě ale nenapadly. Myslíš, že jsou svižnější než třeba u 2,5T, nebo jen v porovnání LPT/HPT?

marcocz1
14. srpna 2018, 12:13
0

TheKubajs: dovolím si tvrdit opak, lepé děvy se často bojí jakékoliv ostřeji projeté zatáčky. Ale nějaký hezounký hoch...:))

Chase
14. srpna 2018, 12:21
0

Oproti 2,3 T5 má 2,0T jen jinou kliku a ojnice. Jiak je to opět stejný motor :D
"Svižnější" má více relativních výkladů. Rozhodně třeba T5 nepředjede, ovšem pokud půjdou z nuly, bude prvních pár desítek cm nejspíše vepředu. Je to hlavně pocitové, kdy s LPT je jezdí třeba po městě o něco příjemněji. Na druhou stranu po swapu na T5 jsem zjistil, že si tu jízdu dokáže s HPT člověk zase mnohem víc užít :D

Jinak ke spotřebě, 11 - 13l po městě je opravdu realita. Pokud si chceš ten motor opravdu užít, nebude problém ani 25l/100km. Každopádně při klidné jízdě (a tím neřikám šnečí) na dálku, není problém udělat 8,5 - 9l/100km.

JirkaŘ
14. srpna 2018, 18:14
2

Že se do C70 vejdou 4 dospělí mohu potvrdit, s Erikem jsme v zimě jeli (ano střecha byla natažená) a mí dva dospělí synové měli dostatek místa jak pro nohy, tak i nad hlavou. Měří 195 a 202 cm, takže to drobečci určitě nejsou... Posílám 1 fotku se střechou a 1x motor toho krasavce.

Caddy
15. srpna 2018, 10:19
0

boze, to je paradni auto, presne takova barva by se mi i libila :) A i kola dobra, vsechno super. Jen bych volil jiny nez cerny vnitrek, ale to uz je hnidopisstvi :)

C70C
15. srpna 2018, 11:34
0

Však neboj, když to vyjde, časem bude jiný interiér.. až zavítáš k Ostravě, dojdi se povozit :-)

Caddy
14. srpna 2018, 11:00
2

Tak teda diky...mne se tohle auto libilo vzdy, ale ted mam jeste vetsi touhu ho mit...

reagovat
Caddy
14. srpna 2018, 11:39
0

hm, tohle tak snadne nebude...na prodej vidim tak tri, vsechny s manualem a jen jedno v prijatelne barevne kombinaci... :)

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 11:47
0

Je jich málo. Tady v Čechách vím o třech, jedno je vínové v Praze, s tím autosalonem nemám moc dobré zkušenosti, pár věcí v inzerátu trochu hapruje. Pak je jedno kdesi v jihozápadních čechách, je na LPG a podle kluků z volvoklubu je to vylítaná past plná vody. To třetí je moc hezké stříbrné, ale zase stojí nesmysl.
-
Komentář upraven 14. 8. 2018, 11:48:52

Caddy
14. srpna 2018, 12:08
0

tak to je jich vic, vinove jsem nevidel :) Stribrna pro me neni prijatelna a vzhledem k tomu, ze to neni uplne muj hlavni proud, tak hodne penez taky zrovna asi ne, no :) Ale z neamerickych aut to mam urcite v TOP5 :)

Chase
14. srpna 2018, 11:59
0

"A mě by nyní vážně hodně zajímalo, jak jezdí C70 T5 Coupé." Si pro něj přijěď :D Byť by taky aktuálně nějaké ty investice potřebovalo...

reagovat
Chase
14. srpna 2018, 12:09
0

Jinak super článek a krásné auto, jen si dovolím jedinou poznámku... to zmiňované prémiové audio tak úplně prémiové není. Protože to by bylo v palubce místo SC-805 trochu sofistikovanější radio (SC-901) s Dolby a hlavně středový reproduktor na palubní desce. (U kabria pak ještě woofery za zadní lavicí) :)

reagovat
C70C
14. srpna 2018, 22:48
0

Zmiňoval jsem se jen o tom, že audio má na svědomí Dynaudio, premium audio system je pro mně, zejména díky nutnosti vyměnit i příčku za zadnima sedačkama nerealizovatelný sen. Tak jen ať nedojde k mýlce, že bych audio vydával za něco jiného. I tak je tahle varianta audiosystému nesrovnatelně lepší než to co měli z výroby běžní konkurenti.

Chase
14. srpna 2018, 22:57
0

Seš si nutnostní výměny příčky za sedadly jistý? Protože ty díry na woofery mám za sedačkama i já v Coupé (schované pod pevně nalepeným kobercem). A v coupé nejsou ani v tom nejvyšším stupni audia, takže příčka je za mě jedna jediná a stejná jak v coupé, tak i v cabriu :)

C70C
14. srpna 2018, 23:02
0

Tak to by byla příjemná zpráva, to jsem nečekal. I tak jsem spíš rád, že mi auto zatím vůbec zůstalo, takže vylepšování je daleko v pořadí za pořádným servisem.. a i ten klapne nejdřív tak po změně práce.

Knightrider
14. srpna 2018, 12:58
0

I po letech je to pořád moc hezký auto, za kterým se člověk rád otočí. :-)

reagovat
Raspby
14. srpna 2018, 13:55
0

Krásné auto. První C70 se mi vždycky líbila, hlavně v té Mango barvě a pak ještě té takové hodně tmavé modro-zelené :)

reagovat
Ma
Maxmillian
14. srpna 2018, 15:01
0

Mel jsem donedavna C70 z roku 2007 s T5 a kdybych mel misto v garazi, tak si ji necham i dal, ale s novym prirustkem uz bych se proste nevesel. Platene strechy nemam v oblibe, takze novejsi varianta se mi libi vic, ale kazdopadne i tahle starsi ma neco do sebe. Ne prazskem srazu ji take nekdo mel. Jen je skoda, ze tu modelovou radu ted uplne ukoncili, takze tech hezkych cabrii s pevnou strechou uz tolik na vyber neni.

reagovat
Nimrod
14. srpna 2018, 16:31
0

"20 let starý, osvědčený a tvarově tak úsporný designový koncept automobilky dostal na podzim roku 1996..." ehm, čím že ten design začal?
s/v70 je prakticky designově shodná s c70. celý čumák je stejný, mění se logicky od "a" sloupku kvuli větším dveřím a prdel. chápu, že ta prdel je tady dost baculatá o proti ostatním, ale podáváš to tak, jako kdyby c70 bylo po designové stránce úplně jiné auto
interiér volva je nádhernou evolucí starších modelů. sedneš do semičky a vidíš ten vývoj těch samých křivek, toho samého ovládání. porovnej to s bmw, tam je také tak nějak všechno při starém. tady to končilo právě s s/v/c70, mám ten dojem
můj tajný tip. překousni tebou opovrhovaný design a projeď se ideálně v nějaké pozdější 940 turbo, nebo jakékoli 960. sic to má střechu, ale podle mě budeš jinak chrochtat blahem :-)

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
14. srpna 2018, 17:57
0

Ono to snad vyznělo, že opovrhuji krabicí? To tak ale rozhodně vyznít nemělo... Jinak ano, S/V/C70 jsou po A sloupky stejné, ale že v S a V krabice přežila, kdežto v C ani kouskem, je myslím docela evidentní :-)

Nimrod
14. srpna 2018, 18:36
0

ok, možná jsem to jen blbě pobral :-)
ono je to dáno už jen tím, že se zvětšily dveře a někam se musela vejít střecha, takže narostla i ta prdel. tak ji trochu vzali holbíkem a je to :-) nevím, já bych z c70 nedělal zas tak odlišný vůz, jak mnozí dělají o proti s/v70. dokonce na fotkách mi přijde ten zadek až nechutně velký, ale na živo je to fajn

Chase
14. srpna 2018, 19:40
0

Nimrode, v tom, že je celý čumák stejný s tebou rozhodně nesouhlasím. na S/V70 jsou po stránce plechařiny s C70 schodné jen kapota a přední světla. Vše ostatní je u C70 unikátní ;) Já sice chápu, že pravověrní kabicáři nemůžou S/V/C70 už přijít na jméno, každopádně S/V70 je tak nějak ještě stále podobala na 850. C70 je unikátní právě ve své odlišnosti. Celá linie střechy je navržena unikátně právě pro tento vůz a nemá nic společného se svými technickými příbuznými ze stejné řady.

Nimrod
14. srpna 2018, 19:50
0

beru to tak, že také nikdo nevidí rozdíl mezi 940 a 960 I :-) prostě po designové stránce je ten čumák lautr stejný
že má jinou linii střechy je ale nutnost, stejně jako ten bok a prdel. to prostě moc nejde udělat stejně jako sedan či kombi
přijít na jméno je zbytečně silný výraz. já proti nim nic nemám, furt se v nich rád svezu nebo je řídím, ale to vyzvyhování céčka mi přijde přehnané, nic víc. a to je céčko jediné kabrio, v kterém jsem kdy jel a navíc ho i řídil, takže bych měl být pln sentimentu

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 19:57
0

Kéž by to bylo po dveře stejný. Pak by se jeté blatníky a nárazníky nevyvažovaly zlatem. Blatníků na véčko je všude spousta skoro zadarmo, blatníky na céčko jsou docela horké zboží.Nárazník lautr to samý. O čelním sklu nemluvím, to vyjde na lidových 18500.

Chase
14. srpna 2018, 20:00
0

Musíš to brát tak, že C70 patří do společnosti P1800, P1900, 262C (případně 242, ale ta je tady takový chudý příbuzný) a 780. Jsou to jediná coupé (C70 navíc i cabrio), která se u Volva v éře moderních automobilů vyráběla a jako taková budou vždy brána jako něco exkluzivního a jiného ;)

Nimrod
14. srpna 2018, 20:33
0

TheKubajs: 960 I je to samý, jen to čelní sklo stojí o 10 méně a místo nárazníku je to jiná kapota. ale prostě po designové stránce je to prakticky to samé (a upřímě řečeno ten céčkový nárazník se mi fakt nelíbí, pokud budem tedy řešit detaily)
Chase: 262 byla i bez "c" pro americký trh a to celé dva roky :-)
bertonky bych vynechal a 780 úplně, to je prostě jiná liga. péčka nedokážu objektivně posoudit, nevím, co to pro volvo znamenalo je uvést na trh a p1900 vzhledem k vyrobeným kusům ani moc nechápu, že se vůbec dostalo do výroby
jinak jo, já to beru, jen bych z toho nedělal to, co se z toho dělá. je to ale můj názor a chápu, že mnozí ho mohou mít jiný, ale nevidím důvod, proč tu nenapsat ten svůj :-) tak se ho snažím vysvětlit z úhlu, jak to vidím já, byť koukám, že ho asi nikdo jiný nesdílí a doopravdy je pro většinu populace c70 něco extra

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 20:39
0

Céčkový nárazník...Tak nebudu lhát, přemýšlel jsem, že ten svůj odrbaný nahradím véčkovým, on by tam snad i po pár úpravách seděl, ale k tomu autu se to prostě nehodí. Je to takové pocitově moc mohutné, celé auto najednou "padá" na předek.

Nimrod
14. srpna 2018, 20:44
0

tak ten je ekový, že jo :-)

Chase
14. srpna 2018, 20:46
0

Tak nárazník z klasického "V" bych na C70 opravdu nechtěl, ovšem ten "eRkovej" co máš na fotce... ten bych bral všema deseti. :D Kdyby za něj teda nechtěli ekvivalent půlky ledviny :D

C70C
14. srpna 2018, 23:08
0

Viděl jsem naživo Rkový nárazník na C70 několikrát a podle mně tam nesedí.. design toho auta je koncipovaný 'do kulata' a ty ostré hrany tam nejdou. Je něco jiného vyostřit tvary V/S70 a něco jiného naprat hranu na vejce.. jestli by C70 potřebovala jedinou nenápadnou úpravu tvaru, tak možná zvýraznit/protáhnout hranu kufru..

Skipper
15. srpna 2018, 06:46
0

Tohle mi nedělejte. Znovu mám pocit, že potřebuji kabrio a musím hledat v inzerci.

reagovat
Ča
Čalda
16. srpna 2018, 13:12
0

Volvo C70 mám asi tři roky.Používáme ho pouze jako letní auto.Je z Itálie rok 2003 s dvoulitrem,velmi zachovalé,nikdy nejelo v soli,spodek jak z továrny.Střecha opravdu hodně tichá,kroucení karoserie na mě minimální,pohodlí obrovské,rejd příšerný-ale jde to.Spotřeba do 7,4 l,i když jedeme 950 km v kuse do Itálie na Německé dálnici se svezeme 170-190 když to jde.Letos jsme byly na Grossklockneru v Alpách,super silnice a zážitek,tam to stouplo na 7,6,ale už jsme zase zpět na 7,4.Jezdíme na pohodu,ale i svižně,protože to k tomu láká.Jezdím na 95 benzín plus aditivum,100 oktanů jsem nepoznal rozdíl.Jinak rozvody mi dělal můj machanik i s pumpou za 4900,přední brzdy za 4600,a váhu vzduchu plus načtení nového programu ve Volvu za 3600.Autu houpal při koupi motor.Na tachometru mám 142000 se 128000 jsem to kupoval,rozvody byly origo.Hezký den s kabrioletem.

reagovat
Chase
19. srpna 2018, 09:18
0

Krásný kousek :) Jen bych měl malou poznámku k tomu kroucení karosérie. C70 je moje hračka už po mnoho let a nedám na ni dopustit, každopádně je třeba objektivně si říct, že ta kastle se kroutí jako had. A to nejen u cabria, ale i u coupé. :)



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem