načítám data...

Tesla představuje funkci Summon. Je to systém automatického bourání do překážek.

08. října 2019, 14:13 21 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Tesla udělala velký krok směrem ke skutečně autonomním autům. Vypadá to ale na vykročení špatnou nohou.

zobrazit celou galeriiNovinky: Tesla představuje funkci Summon. Je to systém automatického bourání do překážek.

Minulý týden spustila Tesla pomocí softwarové aktualizace jednu z velmi zajímavých funkcí. Vůz si lze pomocí mobilní aplikace přivolat například z parkoviště, nebo garáže. Tento akt lze provést ze vzdálenosti až šedesáti metrů, automobil se při tom může rozjet až na úctyhodných 13 km/h. Tesla se dle popisu funkce dokáže vymotat z útrob parkovacího domu, nebo vycouvat ze špatně přístupné uličky. Nejde tedy zdaleka jen o nějaké jednoduché popojíždění vpřed a vzad, jako nabízí například BMW.

Představa vozu, který na “zavolání” přijede vstříc svému majiteli je samozřejmě lákavá a působí velmi futuristicky. Natěšení majitelé Tesly 3 tak začali tento technologický zázrak využívat, což evidentně nebyl vždy úplně dobrý nápad. Na Twitteru se totiž množí zprávy o tom, že samočinně jedoucí Tesla si to namířila bez bázně a skurpulí vstříc zdi, sloupu, nebo poblíž stojícímu autu.

Be forewarned @Tesla @elonmusk Enhanced summon isn’t safe or production ready. Tried in my empty drive way. Car went forward and ran into the side of garage. Love the car but saddened. #Tesla #TeslaModel3 pic.twitter.com/tRZ88DmXAW

— AB (@abgoswami) September 28, 2019 

Tím ale problémy zdaleka nekončí. Tesly se na parkovištích vyhýbají loužím po dešti (protože je vnímají jako překážku), nebo přejíždí travnaté ostrůvky (které naopak jako překážku nevyhodnotí). Při jízdě ignorují dopravní značení, jako jsou značky určující přednost v jízdě, nebo stopku. Twitter postupně zaplavují další a další videa majitelů Tesly, kteří se dělí o úsměvné, ale občas i poměrně nebezpečné situace, které autonomní vůz spáchá.

Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu (NTHSA) proto již vydal prohlášení, že za přestupky a chyby takto autonomně jedoucího vozu plně odpovídá jeho majitel a že využívání této funkce nedoporučuje. Sluší se ale zmínit, že existuje i celkem velké procento majitelů, kteří naopak tvrdí, že jim funkce Summon funguje bez problémů. 

BEST ONE YET: Tesla Smart Summon still cannot tell the difference between road and grass. That certainly seems problematic even in beta, eh @elonmusk? @TheJusticeDept@FTC @FBI #Enhanced #Advanced #teslasummonissues $TSLA $TSLAQ pic.twitter.com/W2Lf4nwnyv

— KillingMyCareer (@MelaynaLokosky) September 30, 2019 

Po internetu nyní koluje narychlo sestavená studie, která udává, že i přes stále se množící karamboly je Tesla na parkovišti šikovnější, než živí řidiči. Ti totiž podle statistik způsobí v poměru k počtu vozů více nehod, než autonomní Tesly. Tato studie je ale postavena na faktu, že všichni majitelé Tesly Model 3 začali minulým týdnem používat výhradně toto automatické parkování a každý karambol by poctivě hlásili NTHSA, což je přinejmenším odvážné tvrzení.

Nad Teslou nyní visí damoklův meč. NTHSA v současné době zkoumá několik nahlášených nehod, v nichž figurovaly “vyvolané” Tesly. Dle mluvčího organizace jsou jejich inspektoři v kontaktu s Teslou a pokud se ukáže, že za zavinění nehod může opravdu autonomní funkce Summon, nevylučuje ani příkaz k dočasnému odstavení všech Modelů 3, než se daná situace vyřeší. Tesla zkrátka zas jednou využívá své zákazníky jako testovací jezdce, jak tomu konec konců bylo již mnohokrát v historii. Většina z nich tento fakt akceptuje – jde totiž o nadšence, kteří se často považují za jakési průkopníky na poli elektromobility. Otázkou zůstává, zda chyba, která pošle jejich Teslu proti zdi není už trochu příliš i na tyto entuziasty.

Another #Tesla #Summon Failure vid.

-Evidence though that Summon avoids/drives around puddles rather than go through.

-Summon stay on even when getting disconnected. (Luckily not while moving this time.)

-Still can't see stop signs.

More. $TSLA https://t.co/tFSofpLXke

— Suspected Saboteur (@ShortingIsFun) October 8, 2019 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
08. října 2019, 15:12
3

Koukam, ze k plne pouzitelne autonomii je fakt asi dale, nez predikuji nektere scenare :-D

reagovat
ro
rock
08. října 2019, 17:49
0

Jakožto někdo, kdo Teslu nemusí (a naopak bezmezný obdivovatel Muska, že tu ideu dokáže prodat), konstatuji, že tohle by byla naprosto geniální funkce. Teda kdyby fungovala, samozřejmě...

reagovat
BubaaCZek
08. října 2019, 18:30
4

Funkce super, akorat mela byt na offroadu...

reagovat
sheogh
08. října 2019, 20:33
1

Strasne me bavi link na clanek :-D https://www.autickar.cz/clanek/tesla-summon-sucks

reagovat
ma
martinw
09. října 2019, 08:35
0

Kritizovat funkci kterou ostatní automobilky ani nezvládnou udělat není moc hezké. Asi jako kdyby někdo prezentoval první mikrovlnou troubu a byl by tu od Vás článek že v mikrovlnce vybuchují vajíčka ! Je fajn že dokáže vyjet z úzké parkovací řady kam byste se jinak složitě cpali k volantu, to bohatě stačí né ?

reagovat
CZmisak
09. října 2019, 09:11
1

Ona ji nezvládá ani ta Tesla. A zaparkovat/vyparkovat dovedou i jiná auta a nepáchají u toho harakiri.

Jakub Pospíšil
09. října 2019, 09:15
2

Vyjet z řady umí BMW už asi tři roky. Možná víc. A guess what - zvládne to i bez kolize. Ten první tweet se vztahuje právě k situaci, kdy měla Tesla jen vyjet rovně z garáže a ona prostě zatočila a nabrala dveře. Bez důvodu.

Hele já nepopírám, že to je super funkce a i když nefunguje, je tam vidět nějaký pokrok. Jenže Teslí způsob prezentace, kterej se sestává z toho, že udělám OMG WTF LOL prezentaci narvanou popkulturníma referencema, že fjůčr is hýr a můžu si vysummonit svoje auto skoro jako monuta ve World of Warcraft a pak dát lidem zcela evidentně nehotový produkt mi přijde prostě špatně. Kdyby to fungovalo, napíšu o tom s chutí článek, že to je fakt cool věc. Bohužel nemůžu.
Jako člověk, co strávil roky u MMORPG a na internetu vlastně hrozně žeru takové ty drobné easter eggy, co je jima Tesla nacpaná. A o to víc mě mrzí ta naprosto evidentní nedodělanost. Navíc to jsou mnohdy fakt kraviny, u kterých stačilo jen trochu pečlivosti a mohlo by to být ok.
Bohužel je z toho všeho jasné, že Tesla má na prvním místě marketing. A ten je skvělý. Ale u Tesly neprodávají marketingové řešení, nýbrž automobil. Jen na to občas někdo vlivem té spousty marketingových produktů, které jsou fakt skvělé, trochu pozapomene.
-
Komentář upraven 9. 10. 2019, 09:17:20

Skipper
09. října 2019, 12:20
1

martinw, no pokud bych byl koncový uživatel a automobila mi spřístupní funkci, ktera mi má auto dopravit pod nos a auto se mi místo toho vybourá, tak bych nadšený zrovna nebyl. Chtělo to vic doladit, než za každou cenu prezentovat něco, co zjevně není hotové.

Vapno92
10. října 2019, 13:58
3

Budem sa opakovať, proste BUDEM! Ak nejaká NORMÁLNA automobilka niečo TESTUJE v prevádzke na pozemných komunikáciách, tak na to v prvom rade používa vyškolených odborníkov, ktorí poznajú každé slabé miesto systému, pred testom podpisujú najrôznejšie lajstrá a hlavne sa na dostupnom mieste vždy nachádza veľký červený vypínač s hríbikom (kto pracuje v priemysle, iste to pozná pod názvom centrál stop), ktorým sa ten systém okamžite a úplne vyradí z prevádzky, ak by hrozil akýkoľvek prúser... Každému normálnemu človeku, ktorý prišiel aspoň okrajovo do styku s automotive priemyslom sú takéto veci jasné.
Ostatné automobilky ju ZVLÁDNU, samozrejme že ju ZVLÁDNU. Rozdiel je len v tom, že ostatné automobilky dodžiavajú vyššie zmienené princípy a nevypustia do sveta technológiu, ktorá nie je plne otestovaná a hlavne nerobia testovacích pilotov zo svojich zákazníkov, častokrát úplných laikov...
AMEN!

ma
martinw
10. října 2019, 14:19
-1

To máte pravdu že testují každé slabé místo systemu ale pak vyhraje vždy lowcost minimální varianta - proto je taky front-assist v koncernových autech úplně stupidní systém zavislý na jednom radarovém senzoru. Splní to totiž NCAP test a nazdárek. To že to brzdí jak blázen při vjezdu do podzemní garáže nebo při ostřejší jízdě to už nikoho nebere... asi takhle si představuju vývoj v těch korporátních velkých automobilkách.

V USA mají volnější předpisy. Právě díky postupnému vylepšování "autpilota" tím jak ho lidi používají jsou tam kde jsou, to je inovace a když s tím zblbnutí zákazníci souhlasí tak prosím. Statisticky je autopilot bezpečnější system než řidič, musíte se však nadále věnovat řízení... Airbagy taky 20x zachraní život a pak má statisticky někdo smůlu že mu naopak dost ublíží i když je připoutaný. Za pár desítek let bude autopilot podobně jako airbag - tati opravdu jsi řídil ty sám a nebylo to nebezpečný ? Ještě musíme vymyslet tu ochrannou pěnu místo airbagu - jako měli ve filmu demolition man :D

Vapno92
10. října 2019, 14:25
2

Low-cost minimálna variante, ktorej testovanie však prebehlo v kontrolovanom prostredí...
Ty by si bol ochotný sa podujať na beta testing nových liekov alebo beta testing nového typu kardiostimulátora? Však o nič nejde, výrobca ťa upozornil na to, že to môže zlyhať...

ma
martinw
10. října 2019, 14:28
-1

já ne, ale jak je vidět mnoho zákazníků s tím je v pohodě...

Vapno92
10. října 2019, 16:03
1

Ja to akceptujem ale zákony by mali myslieť na ľudí, ktorí s tým "V pohode" rozhodne nie sú, keďže testovanie prebieha na verejných komunikáciách.

beastar
09. října 2019, 10:58
0

Dýz gájz ár fokin stjupid. Wot e džouk wot e džouk. Tesla suxxxx. Aneb další nedodělek a nekvalita on the way to hall of fame. Já nevím kdy se konečně poučí. Navíc teda je ta funkce taková no. Skoro zbytečná. A jako taková by mohla alespoň bezchybně fungovat. Možná to u Mlaska berou tak, že špatná reklama taky reklama.

Možná by se mohli podělit o zkušenosti s Boeingem. Tam prej taky vyvíjí technická řešení Indové spolehlivě.

reagovat
Vapno92
10. října 2019, 13:52
0

Viz. komentár nižšie ...

Vapno92
10. října 2019, 13:52
3

Ja sa len opýtam, ako je možné, že Tesle je dovolené legálne robiť betatesting takýchto, ehm "technológií" v premávke na pozemných komunikáciách?
Lebo ako, ja som robil v oblasti automotive a viac-menej súhlasím s tým, čo písal D-FENS, testovanie v skutočných automobilkách prebieha tak, že testu predchádza pomerne dlhé školenie, človek musí podpísať celú radu rôznych papierov a hlavne sa tam nachádza veľké červené tlačidlo s nápisom "TOTAL STOP" alebo "CENTRAL STOP" (v priemysle úplne bežná vec), ktorým sa testovaný systém okamžite a úplne odstaví...

reagovat
Martin Martin
10. října 2019, 15:56
0

Na cestách začíná anarchie. Elektromotorky jezdí bez papíru, SPZ a povinného ručení, vlastně dnes můžu koupit motorku svému 10ti letému synovi a pustit ho na cesty - je to OK. Auto si můžou sama zmateně bourat nebo bourat se spícím řidičem. A to vše ve jménu nedotknutelného náboženství "elektromobility". By mě zajímalo, jestli by byla policie stejně shovívavá, kdybych si sám postavil 12l monstrum a nechal řídit psa :-D :-D :-D :-D

reagovat
Vapno92
10. října 2019, 16:04
0

Keby VW alebo Toyota prišli na trh so systémom, ktorý je v "Betá fázi" a zároveň je bezpečnostne relevatný, čelil by medzinárodnému škandálu a masívnemu vyšetrovaniu aj bez toho, aby vôbec spôsobil sebamenšiu škodovú udalosť.

Martin Martin
10. října 2019, 16:00
1

... jinak Tesla je systém na shrábnutí eco daní (proto ty výjimky, ochrana, ba i dotace). Rozumný člověk od Tesly kupuje akcie a ne auta :-D Proto taky Musk pořád něco slibuje, plnit netřeba.

reagovat
ransom
13. října 2019, 07:52
0

Divím se, že Musk vyvíjí něco dávno vyvinutého. Tohle bylo přeci vyřešeno už začátkem osmdesátých let. K.I.T.T. nejenom že pro vás přijel tryskem na parkoviště, ale ještě pomohl v potyčce s darebáky.
Jinak stačí posadit za volant zmatenou ženskou, opilce nebo fetku a máte to nastejno. Jenom s mnohem většími škodami.

reagovat
Pe
Petr57
předevčírem v 21:23
0

Minulý tyden mi jeden teslový nadšenec tvrdil, že tesla model 3 je nejprodávanější auto v Německu. To abychom se báli jezdit i blízko hranic.
Naštěstí se spletl - tesla nestačí být ani v první desitce.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999
Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka

1999 rok výroby
89 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem