načítám data...

Subaru ukázalo nového Forestera, zatím pouze v americké specifikaci

29. března 2018, 15:36 2 komentářů Dominik Valášek Novinky

Mezi všemi novinkami, které hostí letošní autosalon v New Yorku, stojí hrdě i „lesník“ z Japonska. Legendární Forester se dočkal nové generace, je prostornější a komfortnější.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ten kdo nemá Forestera poslední generace tak úplně v oku, mohl by si zbrusu nový model možná i splést s tím aktuálním. Co do designu, zvolilo Subaru cestu pozvolné evoluce, takže si je Forester stále do značné míry podobný. Přesto ovšem přibylo pár ostřejších tvarů, nová je příď se světly nebo kola o velikosti 17 či 18 palců.

Důležitější změna tkví každopádně ve zcela změněné podvozkové platformě. Tak jako nová Impreza a z ní odvozené XV, jede i Forester na platformě Subaru Global Platform. Kromě vyšší tuhosti karoserie to znamená 3 centimetry rozvoru navíc, více místa pro zadní pasažéry a více místa v zavazadelníku. Se sklopenými sedadly teď Forester uveze něco přes 2000 litrů zavazadel a navíc má nižší podlahu a nákladovou hranu.

Světlá výška každopádně zůstává na velmi solidních 221 mm, takže Forester se standardním pohonem všech kol zachovává obstojné schopnosti v terénu. V kombinaci s výborně nastaveným podvozkem, jaký má Impreza a XV na stejné platformě, by se mohlo jednat o doladěné a pohodlné auto.

Ve jménu pohodlí se navíc Subaru pustilo také do přepracování interiéru. Cílem bylo snížit aerodynamický hluk a hluk od silnice, stejně jako vychytat materiály a vibrace. Nový infotainment, stejně jako mnoho dalších ovládacích prvků, známe již z Imprezy a v případě Foresteru se jedná o krok správným směrem.

Samozřejmě nechybí ani dvojice stereokamer EyeSight, sdružující několik jízdních asistentů. EyeSight se stará o protikolizního asistenta, o adaptivní tempomat, o udržování v pruzích a o další náležitosti.

To však bohužel znamená i ztrátu manuální převodovky, se kterou EyeSight nespolupracuje. Subaru nabídne Forestera výhradně s bezestupňovou skříní Lineartronic, napojenou u americké verze na plochý čtyřválcový boxer o objemu 2.5 litru. Atmosférický motor se pyšní 182 koňmi výkonu a 239 Nm točivého momentu.

O jiných motorech, jako třeba o přeplňovaném dvoulitru z verze XT, není zatím ani vidu, ani slechu. Jsme každopádně zvědaví, s čím dorazí Forester do Evropy. Verze pro náš trh se představí během následujících měsíců.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
31. března 2018, 18:48
0

Timto se Forester u me dostava mezi 10 nejlepsich aut na svete. :-)

reagovat
custom1
03. dubna 2018, 16:28
0

Líbí se mi. Bral bych ho v té zelené se světlým interiérem.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem