načítám data...

Renault Trafic Combi Van 2.0 dCi 170: Říkal někdo SUV?

Prostor pro jakékoli sportovní aktivity, hromada užitku a vozidlo k tomu. Našli jsme ideálního zástupce kategorie Sport Utility Vehicle.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Ne, nenavázali jsme placenou spolupráci se značkou Renault ani s tajnou lobby pro nastolení nadvlády užitkových vozidel. Nic takového nemáme v úmyslu ani do budoucna. Na druhou stranu dlouhodobý test téhle dodávky bychom šmahem neodmítli…

Týden s Renaultem Trafic mi připomněl, v jak tristním stavu se nachází aktuální trh s ojetými automobily. Už v létě, kdy jsem procházela těžkým dilematem, zda utopit své skromné úspory v levné dodávce nebo levném offroadu, byla nabídka užitkových vozidel bídná. Jako by se během pandemie lidé smířili s tím, že už nikdy nevkročí do letadla, a houfně se nastěhovali do dodávek ať už obytných, či obyčejných. Teď po půl roce je situace ještě horší. Dodávku abys v nabídce pohledal, o tom, že se teď bydlí asi i v hatchbacích a sedanech, ani nemluvě.  

Foto: autickar.cz

Mezi novými užitkovými auty se pro změnu prosazují tramvaje, kterým v nabídkách sekundují více či méně líné benzinové verze. Jako by lednímu medvědovi záleželo na tom, jestli ho zabije čoud z výfuku nebo z elektrárny. Ale dost spravedlivého rozhořčení – dnes tu máme pravověrný nafťák, který si pro potřeby emisních norem vystačí s močovým aditivem, navíc v ideální koncepci dvě řady sedaček + garsonka. 

Na sedadlech je možné transportovat až šest lidí, což potěší vícedětné rodiny i všechny ostatní, protože kdo by si stěžoval na příliš mnoho místa. Zadní lavice je pevně připevněná k podlaze, tím pádem ji lze buď používat, nebo vyndat, žádné otáčení, posunování a další kejkle. Je to mile přímočaré řešení, když si vzpomenu, jak zhruba před rokem komentovat ‚modularitu‘ podobného auta Adam. V našem případě navíc nějaké posunování člověku ani nenapadne – pro cestující je tu místa dost a za nimi se pořád nachází taneční parket. A jaký! Sami vidíte, že bicykl v kompletním nerozloženém stavu se vejde i s mírnou rezervou. Na štorc narvete i průměrný dirtbike. Lyže a snowboardy úplně v klidu, běžky pro čahouny možná lehce zasunete zezadu pod sedačky. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Co je ještě lepší, na délku se pohodlně uloží průměrně rostlý jedinec a jen s malým nepohodlím i jedinec nadprůměrný. Tradá – máte místo na spaní! Sice se o něj musíte podělit s batožinou, ale až začnou padat hákenkrajce, rádi vyměníte malebný plácek pod širákem za festovní plechovou boudu. A pokud by vám náhodou místo nestačilo, třeba vozíte paddleboardy nebo lodě, cojávím, můžete si dokoupit zahrádku s manipulační plochou a žebříkem na zadních dveřích. 

Foto: autickar.cz

V kabině jinak kdovíjaký komfort nečekejte. Sedačky jsou spartánské a materiály spíš užitkové než osobní, jako celek mě to ale v nejmenším neuráží. Podlahu rovnou jako mlat si můžete vystlat perskými koberečky, pokud se vám její povrch bude zdát málo konejšivý. Jako důležitější vnímám dobře zvládnutou ergonomii, jakkoli někteří budou jistě protestovat proti cupholderům umístěným seshora na palubní desce. Když si do nich chcete strčit kelímek s kafem, musíte se holt trochu předklonit. O to lépe se však držák využívá pro dekorace ke zútulnění interiéru.

Foto: autickar.cz

S výbavou to na první pohled taky není žádná sláva, ale při bližším ohledání zjistíte, že zde moc věcí nechybí. A ty, které chybí, si můžete doobjednat. Při umísťování ovládacích prvků měl navíc někdo pochopení pro bolest většiny řidičů – a tlačítko vypínání systému Start/Stop má své čestné místo hned pod displejem, po boku výstražných blikačů. Pod kolečky klimatizace najdete kastlík s bezdrátovým nabíjením, nechybí ani 12V zásuvka. Příjemně překvapí i zvuk, který se line z reproduktorů. Chybějící točítko ‚volume‘ sice představuje jistou vadu na kráse, ale částečně to vynahrazuje ovládání pod volantem, které se dá naopak používat i úplně poslepu. Tempomat zde máme pouze základní, ale připlatit si můžete za adaptivní, totéž platí o vyhřívání přední řady sedadel. Poslední zmíněné bych si v konfigurátoru zaškrtla zcela jistě, protože ta obří hala se v mrazu vytápí zatraceně dlouho. 

Foto: autickar.cz

Máme tedy naloženo a zatopeno, hudbu puštěnou, můžeme vyrazit. Motor po nastartování nenechá nikoho pochybovat o svém původu, přesto není nijak otravný a přehnaně hlučný. A jede parádně! Staromilské turbo se nadechne, nakopne vás do zad a vymrští auto vpřed nečekanou rychlostí. Reakci na plyn je možné ještě vylepšit použitím dalšího ze čtyř tlačítek pod displejem – Drive Mode. Jízdní módy jsou přesně dva – Eko a Perfo – a rozdílu si rozhodně všimnete. Ze všech tří výkonových variant, v nichž se naftový čtyřválec nabízí, máme tu nejsilnější se 170 koňskými silami. V nenaloženém autě působí výkon až marnotratně, což znamená, že auto pojede velmi slušně i s dalšími metráky na sedačkách nebo v kufru. O automatické řazení se stará šestistupňové EDC, které funguje poměrně nenápadně a nic jiného od něj asi nechcete. 

Foto: autickar.cz

Podvozkově je Trafic ryze francouzský. Na rozdíl od jiných ryze francouzských věcí mě houpavost a jistá rozevlátost na autech obvykle baví, na těch užitkových zejména. Když na to pořádně šlapete, můžete si pak připadat trochu jako řidič závodního autobusu. Ani s náklony a zaklekáváním do tlumičů totiž auto nepůsobí nejistě, tím pádem se s ním dá jet velmi energicky. Ne úplně jako čuně, to je privilegium vyhrazené vanům od Mercedesu, ale chybí jen maličko. 

Foto: autickar.cz

Jízda je tedy příjemná i dynamická a nemám jí absolutně co vytknout. I když… jedna drobnost tu je. Při rozjíždění v kopci a zapnutém Start/Stopu (to znamená s vypnutým motorem) auto stihne ještě před nastartováním kousek couvnout, z čehož nemusí být řidič za vámi moc nadšený. Vzhledem k tomu, že Start/Stop byl otravný i jinak, rychle jsem se naučila používat dvojhmat ‚nastartovat auto–vypnout start/stop‘. Pak už byl klid. Ještě jednou tedy chválím dedikované a šikovně umístěné tlačítko. Lovit funkci pokaždé někde v hlubinách infotainmentu by mi asi solidně pilo krev…

Foto: autickar.cz

Verdikt

Nejspíš jste poznali, že mě Trafic nadchl. A jelikož mě už trochu znáte, dokážete si domyslet, jestli nadchne i vás. Pro mne představuje ideální rodinné auto, které se může vmžiku změnit ve stěhovák, pojízdnou kancelář nebo expediční vůz (čtyřkolka je bohužel pro Trafic nedostupná, což je trochu škoda, uznávám). Člověk nemusí řešit, co si zabalí na víkend. Ani na týden nebo na měsíc. A ještě to jede víc než uspokojivě.

Ani život ve městě není s trafikem komplikovaný – na délku přesahující pět metrů si za chvíli zvyknete a pak už víte, kdy je třeba si do zatáčky trochu najet, abyste neskákali přes obrubník. O manévrování v těsnějších prostorách se postarají parkovací senzory a couvací kamera. Díky osmdesátilitrové nádrži na mě při vyzvednutí svítil dojezd přes 900 kilometrů, a byť jsem v testu profil spotřeby trochu zhoršila, pořád jde o moc hezké hodnoty. 

Jen ostatní SUV teď v mých očích trochu klesla na hodnotě. Takové množství sportu, užitku a vozidla totiž nenabízí žádné z nich. 

 

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1997 cm³
Výkon: 170 koní (125 kW) 
Točivý moment: 380 Nm 
Převodovka: dvouspojková EDC (6 stupňů)
Maximální rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,6 s 
Průměrná spotřeba (udávaná WLTP): 7,9 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 9,5 l/100 km 
Cena od: 799 000 Kč
Cena s danou motorizací od: 914 000 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
magnum
23. února 2022, 20:52
0

Nádherný test, paní Violo ! Pokaždé když nějaký od Vás čtu, mám chuť ten auťák koupit. V tom kelímku je máta?

reagovat
Adam Forman
24. února 2022, 06:37
0

Pochybuju, že je to máta. Jak znám Violu, je to něco prudce jedovatého a ona jen čeká, až se někdo zeptá, jestli to může ochutnat.

Pólin
24. února 2022, 07:20
0

Podle mě je to Syngonium...

Viola Procházková
24. února 2022, 13:31
1

Pólin vyhrává zlatého bludišťáka!

beastar
24. února 2022, 13:59
2

Fakt jo. Vážně je to ten syfilis..?

Ha
Habakukk
24. února 2022, 09:29
0

Peklo, střední pracovní dodávka za 900t Kč. Auto se stane opět luxusním zbožím.

reagovat
Pochtli
24. února 2022, 09:35
0

Pro živnosteníka, co s tím přes týden maká a o víkendu s tím hodí rodinu s koly na výlet, proč ne. Na obytnou vestavbu, proč ne, jen si říkám, že už bude za obdobnou cenu k dispozici regulérní obytňák. Ale jako prioritně "rodinné auto"? To asi fak ne, to už spíš ta menší škatule od citroenu.

reagovat
beastar
24. února 2022, 10:55
1

To je takový divný kompromis. Pro lidi kterým by se to hodilo je to moc drahé. Takový co na to mají zase netráví život v dodávce. Well, skladový auto se slevou asi dobrý. Pro toho kdo dělá rukama, má aspoň dvě děti a trochu aktivní lifestyle. To může dávat smysl. Stejně bych si raději koupil něco jako Dodge Journey.

reagovat
martin_100
24. února 2022, 16:23
0

Přesně tak. Kdo by to chtěl a využil ten to nezaplatí. A ten kdo na to má to zase nejspíš nepotřebuje.
Protože ten co to zaplatí si to na práci koupí bez zadních seslí páč na vožení rodiny má nějaký suv nebo kombík střední třídy.

Zajda
24. února 2022, 21:32
3

Myslím že si to kupce najde.
Vzhledem k tomu kolik jezdí Multivanů a V-classe, které stojí skoro nebo i úplně dvojnásobek.
dCi 150 s manuálem ušetří 100 tis. proti testované kombinaci.
Rozhodně zajímavější artikl než elektro Zafira a spol.
Pro rodinnu s 2+ dětma a sportovním harampádím je osobní dodávka nepřekonatelný koncept.
Velké sportovní tašky, věci jako atletické překážky nebo i ta kola se tam nahážou s rozpřahem místo tetrisu.
Auto pro aktivní rodiny, ne pro aktivní řidiče.
Možnost další řady sedaček a oken by se hodila, ale předpokládám že jde o N1 čímž je vše dané.

beastar
24. února 2022, 22:17
1

Zajda jenže vient de France s tím nemáš ani tradici jako Multivanou ani brand jako s Véčkem. Jiná klientela. Elektro Zafira je samozřejmě jinde, ale to už mícháme hrušky a nwo auto.. Jezdilo jich minimum, bude jich jezdit minimum dal. Na test ale pěkné konečně se z Autíčkáře naučili volat do Renaultu.. :))

Ha
Habakukk
25. února 2022, 06:11
3

Zajda ale toto není multivan an V class. Toto je konkurence pro pracovní Vito. Zadek v plechu, zátěžová podlaha v kufru a přední dvojsedadlo.

ransom
25. února 2022, 19:28
-2

Jaký SUV? V černým Outlanderu s černýma sklama si aspoň představuju, že jsem ruskej boss. V tomhle bych si mohl hrát leda na nějakýho topenáře.

reagovat
Franz Kafka
26. února 2022, 00:07
1

Obávám se že boss, ať už jakýkoliv většinou nesedlá nic jako Outlander. Pravda ale je že tohle je prostě pracovní vůz a ne nic v čem by kdokoliv chtěl vozit rodinku. Jediné co mě napadá. Dobře se v tom jezdí za děvčaty.

ransom
26. února 2022, 05:31
0

Samozřejmě že ne. Víš co znamená slovní spojení "dělat si prdel sám ze sebe"?

mariov8
28. února 2022, 09:51
0

Teď jezdím Marco Polem od Mercedesu, tím nejlevnějším založeným na Vitu... jednou mi kolega povídal: "víš jak se pozná skutečně velké auto? Kočár do něj neskládáš." Jinak souhlas s komentářem níže, kdo by to potřeboval, na to nemá, kdo na to má, to nepotřebuje... přesto budou mít nejspíše již na letošní rok vyprodáno. U mercedesu s Marco Polem již ani příští léto nestihnete.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C LX 2006
Chrysler 300C LX

2006 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Ram  W-250 Royal SE 5.9  1986
Dodge Ram W-250 Royal SE 5.9

1986 rok výroby
175 koní výkon
5 898 ccm objem

Pontiac Firebird Knight rider  1982
Pontiac Firebird Knight rider

1982 rok výroby
200 koní výkon
5 ccm objem

Chrysler 300C Touring 2010
Chrysler 300C Touring

2010 rok výroby
220 koní výkon
2 987 ccm objem