Článek na japonském webu Car Senzor hovoří o tom, že by se Mazda s modelem 6 chtěla v příští generaci dostat mezi prémiové modely a stanout tváří v tvář například BMW nebo Mercedesu. To by dávalo smysl, jenže co je jednou ze zásadních věcí, která odlišuje Mazdu 6 od prémiové konkurence? No samozřejmě – pohon předních kol.
Tento deficit by se však dal vcelku snadno řešit, kdyby si Mazda vypůjčila zadohrabavou platformu od Toyoty, potažmo od luxusního Lexusu. Kooperace Mazdy a Toyoty je jedním z velkých plánů do budoucna a obě automobilky chtějí vystavět společnou továrnu v USA. Propůjčení platforem mezi příštím Lexusem IS/GS a Mazdou 6 by proto bylo docela logické.
Mazda 6 by měla být v příští generaci o něco větší, s delším rozvorem a kratšími převisy. Pod delší kapotou se budou ukrývat benzínové motory Skyactiv X, fungující na vznětovém principu, a vlastně to zní všechno velmi zajímavě.
A to vůbec nejlepší na závěr – je zde malá jiskra naděje, že se po kolotoči zvěstí, potvrzení a zamítnutí skutečně dočkáme nového sporťáku vybaveného Wankelovým motorem. Nová verze konceptu RX-Vision se má ukázat na říjnovém autosalonu v Tokiu a Mazda údajně špekuluje nad tím, jak dostat Skyactiv X technologii do Wankelova motoru.
Kdyby všechno klaplo nejlepším možným způsobem, měli bychom tedy Mazdu 6 se zadním náhonem a do toho nové kupé RX s Wankelem, stojící na stejné platformě. Jenže jak říkám, všechno jsou to zatím pouze zvěsti a je také možné, že dostaneme prd a nový crossover k tomu. Teprve čas ukáže…
22. září 2017, 22:37
0
Hmmmm zadokolkovy sedan (alebo ideálne liftback) od mazdy by som uvítal :)