načítám data...

Peugeot 508 SW Hybrid: Kombík z komiksu

Peugeot představil svůj model 508 i v hybridní variantě. Futuristický vzhled tak dostal i adekvátní pohonné ústrojí. Otázka ale zní - měl bych si koupit takový vůz?

zobrazit celou galeriiFoto:   Honza Hamster Křeček

Ačkoli to na stránkách Autíčkáře není úplně zvykem, zkouším se vžít do postavy venkoncem obyčejného potenciálního zákazníka. Očekávám, že by takový postup mohl vyústit v řadu cenných spotřebitelských rad a výsledkem by byla recenze automobilu na našem webu naprosto jedinečná, totiž recenze plná skutečně relevantních postřehů.

Dobrá tedy, pojďme na to. Dejme tomu, že jsem seriózní muž středního věku, mám seriózní práci a hledám seriózní služební auto. To není tak neobvyklá situace, nemůže být složité si něco takového představit. Dobrá tedy, otevírám weby různých výrobců, stahuji katalogy a ceníky, porovnávám výbavu, vnitřní prostor…

Foto: Peugeot

Tak ne, nejde to, na seriózní spotřebitelské rady jsem už příliš prolezlý Autíčkářem. Koukám na obrázky Peugeotu 508 SW a mám jasno. Ještě jsem ani neotevřel soubory s cenami, parametry vnitřního prostoru, neznám seznam nabízených motorů. Vidím jen auto s placatou siluetou, dlouhou kapotou, bezrámovými dveřmi a světelnými tesáky vepředu. Ne, není mi sedm, ale ano, tohle auto chci. Batman by ho chtěl taky. 

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Tak jsem si tedy vzal na test Peugeota. Bílý perleťový lak kontrastuje s černým pásem na zádi, skrz který se dere na povrch záře ostře tvarovaných koncových světel. Celé auto působí dravě, moderně, rozkročeně. Po stisknutí odemykacího tlačítka na klíči světla rozehrají uvítací animační program – ano, je to naprosto zbytečné, obzvláště když má testovaný Peugeot bezklíčkový přístup, ale právě tak je to i skvělé a mě těší krásný detail. Vpředu ožijí dva světelné tesáky denního svícení, celý ten dlouhý kus bílého světla slouží zároveň i jako blinkr. Hlavní světlomety potom čekají připravené v temné štěrbině pod ostře vytvarovanou kapotou. Vypadá to prostě skvěle, zamračeně, jako v komiksu!

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Detaily jsou to skutečně pěkné, možná ale ještě důležitější je celek. Peugeot 508 je totiž skutečně výjimečně vyvážené auto s krásnou siluetou. Velký vliv na to má i nízká stavba karoserie. Peugeot tu hřeší na to, že na prostor náročné rodiny se od kombíků už stejně přesunuly do segmentu SUV a tak není důvod tolik lpět na každém centimetru. Pokud mohu soudit dle sebe, je to správná úvaha, nechci auto navržené rodinným terapeutem, když můžu mít kombík nakreslený Bobem Kanem.

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Potíž mnoha atraktivně se tvářících aut bývá často v interiéru. Zvenku cool auto je vevnitř vlastně docela obyčejné až nudné. Tady mám ale dobré zprávy, Tohle auto je uvnitř všechno, jen ne nudné. Zapadnete do nízko položené sedačky a obklopí vás příjemně těsný kokpit. Pozornost si zaslouží malý volant a nad ním umístěný displej. Je to dnes standardní uspořádání ve vozech Peugeot, tady ale do sebe všechno dokonale zapadá. Přemýšlím, co by asi ještě přidal Zack Sydner, kdyby ho přizvali k návrhu kabiny Peugeotu 508. Možná kameru pro noční vidění? A ta tu taky je!

Foto: Peugeot

Takže tu máme auto jak vystřižené z komiksu Billa Fingera – co by takové auto mělo mít pod kapotou? Test sice začal hledáním seriózního kombíku seriózního muže, ke kterému by se zcela určitě hodil diesel, ale za tu chvíli, co se s Peugeotem známe, už vím, že klapot vznětového agregátu se nám tak nějak nehodí do konceptu. Tohle chce něco modernějšího. Hybrid!

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Testované auto je dokonce plug-in hybrid. Maximální výkon 225 koní je přenášen na přenášen na přední kola přes osmistupňový automat. Tady musím nachvilku zarazit příval pozitivních vjemů a vyvážit recenzi i trochou té kritiky. Automatická převodovka si se zážehovým motorem v Peugeotu prostě nerozumí tak dobře, jak by si auto zasloužilo. Jakmile se coby Bruce Wayne v zápalu akčního dobrodružství opřu do plynového pedálu plnou vahou, odpoví mi namísto mohutného zátahu jen ne zcela libozvučný, zato poměrně hlasitý lomoz. To neznamená, že by 508 nebyl svižný vůz, ale musíte se jej naučit správně používat. Když pedál nezadupnete až do podlahy, auto vyrazí na vlně točivého momentu a čísla rychloměru naskakují velice uspokojivým tempem.

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Hybridní systém nabízí kromě běžných režimů i čistě elektrický provoz, za tichého bzučení tak můžete proplouvat městem či krajinou. Tady už vás lomoz roztočeného motoru trápit nebude. Výrobce udává dojezd v elektrickém režimu až 52 kilometrů, reálně to bude ještě o trochu méně, jiný limit ale pohyb na elektřinu nemá. Auto je i v tomto režimu svižné a bez potíží zvládá i dálniční tempo. Naplno tu také využijete režim B, který aktivujete voličem převodovky a díky němuž si ve většině situací vystačíte s ovládáním auta jen pedálem plynu.

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Jízda v elektrickém režimu mě bavila natolik, že jsem nakonec spalovací motor naplno využil až ve druhé půlce testu, k dojíždění do kanceláře a krátkým městským přesunům jsem Peugeot využíval jen coby elektromobil a opravdu jsem si to užíval. Nechci tu teď rozebírat spotřebu, přepočítávat přímé a nepřímé emise, náklady na kWh a srovnávat to s úbytkem ledních medvědů, nechci stát u nabíječky se stopkami a měřit dobu k nabití na 80%, nechci rozebírat celospolečenský přínos a odpovědnost k udržitelnosti. To mě nebaví.

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Faktem ale je, že se auto jako elektromobil prostě skvěle používá. Je tiché, má odpich, rychlé reakce a k futuristicko-komiksovému vzhledu auta nic tak dobře nesedne (ne, raketový pohon vám nikdo do provozu neschválí). Díky kombinaci s konvenčním spalovacím motorem tak dostávám univerzální auto na městské dojíždění i delší trasy, které ode mě nežádá žádné ústupky.

 

Verdikt

Kdo čekal normální test plný užitečných spotřebitelských rad, tomu se omlouvám. Jenže ono to v tomto případě tak nějak nejde. Peugeot 508 SW bojuje proti stále poměrně početné konkurenci zcela nekonvenčními zbraněmi. Namísto suchých čísel útočí na vaši duši, ve výbavě má emoce a styl. Zůstává stále praktickým kombíkem, zároveň ale dokazuje, že dospělost neznamená konec dětským hrám. Pokud bychom odhlédli od všech těch cool detailů, 508 SW i jako auto funguje vážně dobře. Podvozek je jistý i pohodlný, auto je prostorné, cena této vrcholné verze rozhodně není přehnaná a nakonec ani spotřeba, která se v závěru testu ustálila na hodnotě lehce přes sedm litrů není vůbec špatná. Jenže to vám dnes dají i jinde. Zato pocit, že řídíte Batmobil, ten dostanete jen tady. Pokud za to Peugeot chce jen trochu shovívavosti za maličko zbrklou převodovku, rozhodně si 508 SW zaslouží pozornost.

Foto: Honza Křeček, Autíčkář.cz

Technické údaje

Spalovací motor:  zážehový 1598 ccm, 133kw (180 koní) v 6000 ot/min, 300 Nm v 3000 ot/min
Elektrická soustava: 81kw (110 koní), baterie 11,8 kWh
Pohon: 8stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Kombinovaný deklarovaný maximální výkon: 165 kW (225 koní)
Maximální rychlost: 250 km/h (sport), 135 km/h (electric)
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s 
Spotřeba v testu: 7,2 l/100 km 
Provozní hmotnost: 1 820 kg 
Cena: (508 GT Hybrid 225 e-EAT8): 1 245 000 Kč.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
12. února 2021, 18:31
0

Nebudu prndat o tom, co si myslím o pluginech a co si myslím o pežoťáckém interiéru... ovšem pobavily mne ty skoro monochromatické fotky s vytaženou žlutou nebo červenou. Nejsem tak úplně fanda komixu (teda jsem, ale velmi úzce a konkrétně si vybírám), ale... Sin City?

reagovat
Honza Hamster Křeček
12. února 2021, 21:45
2

Tak trochu. Vzniklo to vlastne nahodou, ale kdyz uz jsem stal pred ukolem vyfotit bile auto na snehu, navic auto, co vypada trochu komiksove, tak jsem hledal zpusob, jak to vyuzit a udelat ty fotky zas trochu jinak. Vzhledem k tomu, ze uz jsme tu 508 meli, tak jsem si to mohl dovolit...

Pólin
12. února 2021, 19:32
0

Auto designove hrozne fajn... na zivo je fakt pusobive;) a ten pohon by mi taky vyhovoval na moje hrkani 10km do mesta a 10 zpet;) jen jsem teda uz od vice lidi slysel, ze na to, jak dobre to jezdi to ma naprosto mrtvy volant...

reagovat
VK
VK
12. února 2021, 23:58
0

Pecka bude vrcholová varianta s elektromotorem vpředu i vzadu.

reagovat
St
Staromil
13. února 2021, 00:15
0

Jsem sám, koho napadlo srovnání s tím Volvem XC40? Podobná až stejná cenová váha...ve smyslu toho, co za podobné peníze člověk vlastně dostane...

reagovat
Ronoath
13. února 2021, 15:55
1

Ty fotky prostě přesně vystihují dojem z auta! Super!

(Snad i nová 308 bude takhle prďácká, ideálně i v sedanu:-) )

reagovat
vojtacz
13. února 2021, 18:13
0

Auto je to moc pěkný, ovšem ta bílá mu fakt sekne. Soused ji tu parkuje v šedivé a tam bohužel naprosto zaniknou všechny ty pěkný detaily.

reagovat
Ha
Hanyz
13. února 2021, 19:13
0

Super recenze, hned jsem si u toho otevřel komix:-).
AKorát to vžívání se do normálního zákazníka, to je fakt zbytečné, protože hned v dalších větách (...Peugeot tu hřeší na to, že na prostor náročné rodiny se od kombíků už stejně přesunuly do segmentu SUV a tak není důvod tolik lpět na každém centimetru....) nám autor ukázal, že umí zábavné, šílené, ujeté atd recenze, ale maska standardního zákazníka mu moc nesedí ;-). Anebo v životě neseděl v SUV (?), eventuálně nemá více dětí(!). Ještě mě napadá varianta, že má více tzv. reklamní dětí - to je ten typ, co vstává o víkendu až v devět, v pracovní dny v šest, aby byly včas ve škole, jí zeleninu, neodmlouvají rodičům, nekecají do řízení a nepotřebují v autě mít každý jinak polohovanou sedačku a plno místa na krámy...

reagovat
krab
13. února 2021, 19:24
0

Tohle auto je fakt hezký. Někdy si musím ten plug in hybrid taky vyzkoušet, nikdy jsem v tom nejel. Pořád mě mate ta "autíčkářova" spotřeba v testu, která nevypadá o moc líp než kdyby to byl benzíňák a to se opakuje prakticky u všech plug inů co testujete. Tak já až něco od nějakýho importéra schrastím časem a bude to plug in, tak to zkusím doma každej večer dát do zásuvky a uvidíme jestli bude umět jezdit prakticky jen na elektriku.

Jinak Peugeot 508 je jako plug in asi k zamyšlení, člověk musí být nejspíš fanda do elektro, aby si připlatil. Dostane 300 kg navíc, zaplatí ceníkově 220 tisíc navíc a auto má o těch cca 300 kg sníženou maximální tažnou hmotnost brzděnýho přívěsu. Normální verze mají 1600 kg což je docela dobrý. Mrknutí do inzerce na skladovky ukazuje, že běžný 180k verze Allure nebo Allure Pack dokážou prodávat dokonce těsně pod 800 tis s DPH a to si myslím je hezká cena za auto, který je daleko hezčí nebo aspoň vypadá zajímavěji než Octavia nebo Passat...

reagovat
beastar
14. února 2021, 00:48
5

Hlavne že se naučili zase dělat pěkná auta a dobrá.. Ta cena mi přijde vcelku snesitelna kupodivu. Když vezmu kolik si Volvo říká za tu nedávno testovanou bezduchou krabici... Například nebo zelenej domek za prachsprostou wokynu.

reagovat
PeterLuk
15. února 2021, 15:56
0

Krásne auto! Fakt škoda že doba neprémiových veľkých kupé je už za nami, tomuto autu by karosérie kupé a kabriolet veľmi svedčili.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem