načítám data...

Peugeot 308 GTI: Zahoďte tradice!

07. září 2016, 07:22 40 komentářů M P Recenze & testy

Historie rychlých Peugeotů je plná rally, Pikes Peak a Dakaru. Může rychlý Peugeot v dnešní době fungovat i bez odkazů na historii?

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Udělejte si se mnou malý test. Prohlašte někdy před svými automobilově založenými přáteli, že toužíte po rychlém hatchbacku od Peugeotu. Okamžitě v jejich očích stoupnete, budou uznale pokyvovat a plácat vás po zádech za skvělou volbu. Budou si totiž myslet, že chcete 205 GTI, to je to první, co přijde fanouškům motorismu a rychlých francouzských hatchbacků na mysl.

Nyní ale vše uveďte na pravou míru a s vážnou tváří sdělte, že nikoli devadesátková rychlá mrška, ale moderní velký hothatch je volbou vašeho srdce. Vmeťte jim to do obličejů a pak se braňte, proč jste si vybrali právě 308 GTI. Rázem se vaše pozice neohroženého gurmána mezi petrolheady začne otřásat v základech. Ti zasvěcení vám vaše rozhodnutí rozmlouvat nebudou, leč zatvrzelí vyznavači oldschoolu vás zavrhnou jako zrádce bratrstva rychlosti, heretika a vyměklého pozéra.

Ach, jak ti se budou mýlit…

Na úvodním příkladu jsem se pokusil ilustrovat pozici rychlých Peugeotů dneška. Modely jako 205 GTI, 405 M16 (ale tohle není hothatch Matěji!), či vrcholné verze S16/GTI modelů 106 a 306 dávají francouzské automobilce právo honosit se titulem výrobce skutečně rychlých, zábavných a hlavně řidičských automobilů. Lidé si pamatují velmi dobře, navíc rádi a často srovnávají, vždyť to znáte sami. Starší emková BMW jsou ta, která se uctívají. Stejně tak staré rychlé Peugeoty.

Automobilce s takovým dědictvím pak nezbývá než volit mezi dvěma přístupy. Ten první je v dnešní době přístupem neortodoxním a neobvyklým, o to překvapivější dává výsledky. Přesně takto vznikl Peugeot RCZ-R. Navenek jemný elegán se sklony k narcismu, pod uhlazenou naleštěnou slupkou se skrývá nevychovaný hrubián, který svými mravy vyvolává nečekané vzpomínky na doby dávno minulé, potřebuje tvrdou ruku a nedá vám vydechnout, jak se o tom přesvědčil Vojta.

Přístup druhý se jmenuje “cesta moderního hothatche”. Nejedná se o náboženství, spíše o přirozený vývoj větve rychlých hatchbacků. Auta nižší střední třídy za posledních 30 let nabrala na rozměrech, již v základních verzích jezdí opravdu přesvědčivě, a i když se chce druhým dechem dodat, že jsou si nakonec strašně podobná, pro běžného řidiče jsou většinou mnohem příjemnější. Jejich ostré verze jsou brutálně efektivní, neskutečně rychlé a oproti svým ideovým předkům o něco uživatelsky přívětivější, pohodlné, leč pro někoho jsou zase vyměklé a ne tolik řidičsky atraktivní, a to zejména ve srovnání s hothatchi staré školy.

Navzdory tomu, že většina mechanickým komponentů 308 GTI má přímý původ v chuligánském RCZ-R, praktičtější karoserie s sebou přináší znatelný posun k přístupu druhému, to ale vůbec není na škodu. Jestliže RCZ-R byl rabiátem vždy a za všech okolností, 308 GTI nabízí dvě tváře, které spolu konstrastují jako červená a černá barva její karoserie.

Když s autem zacházíte jemně, jako když jsem si GTI poprvé vyzvednul, motor působí až lenivě, veškeré ovládání je přívětivé a příjemnou atmosféru ukázněného daily driveru podtrhuje krásně provedený interiér s mírně luxusním nádechem. Je poměrně výstřední, ale jedná se o místo skoro nesportovně útulné, tento dojem ještě umocňuje mírně vyšší posez. Neustálou blízkou přítomnost pekla prozrazují pouze jasně červené akcenty vystupující z jinak černého celku. Jenomže peklo se zdá být velmi daleko, s branou bezpečně zamčenou, Peugeot je přece tak pohodlný.

Chyba.

Pravá ruka rychlým pohybem umisťuje řadicí páku o dva stupně níž, pedál plynu je vržen vstříc podlaze, Peugeot se hlasitě nadechne, volant se začne kroutit jako had a brána pekel se postupně otevírá. Náhle jste vrženi temnou silou vpřed, původně vysoký posaz přestanete vnímat, protože vás kabina svou temnotou svírá stále těsněji a vy se řítíte tunelem rozmazané krajiny vstříc setkání se stvořitelem. O přítomnosti démona svědčí i ručička otáčkoměru uhánějící proti rychloměru, jako obrácený krucifix. Ještě dvakrát vaše ruka sama přeřadí, neurvalý tah ani mechanický ryk motoru nepolevuje a vy poznáváte, že vám 308 GTI nastavila svou druhou, zlobivou tvář.

vrženi vpřed temnou silou, uháníte rozmazanou krajinou vstříc setkání se svořitelem.

Vzpomínky na 208 GTI, která byla spíše cestovního a mírnějšího ražení vyplouvají na povrch a nutí mě vyrazit pobavený, téměř šílený smích. Tohle je mnohem větší kalibr, opravdovější, surovější, vzácný a přitom tak samozřejmý. Ano, ve sportovním režimu se dočkáte trochy toho umělého zvuku, červených budíků a ostřejší odezvy na plyn, kouzlo 308 GTI ale spočívá v používání režimu normálního. Právě ten se totiž dokáže změnit jen pohybem plynového pedálu, jen tehdy vynikne konstrast mezi dvěma tvářemi Peugeotu v plné síle.

 

Francouzský pekelník ale není rychlý jen v přímce, vyveďte jej na zakroucenou silnici kdesi v kopcích a poznáte, že komnat pekelných je vícero. Obrovské brzdy disponují fantastickou zastavovací silou a na výjezdech zasahuje pevnou rukou skutečný samosvor poskytující dost jistoty, aby vás přední kola ze zatáčky vrhla omračující rychlostí vstříc další rovince. I přes velké množství výkonu a točivého momentu dodávané přeplňovanou jedna-šestkou můžete jít na plyn opravdu brzo, samosvor vás podrží, byť za cenu mírného torque steeru. Novodobý jízdní projev s prvky staré školy, chce se říct.

A ve stejném duchu funguje i motor. 270 koní a 330 Nm jsou na jedna-šestku slušná čísla, o mnoho zajímavější je však její projev. Do nějakých 2500 otáček se toho moc neděje, to je oblast vhodná pro opravdu klidné ježdění. Z míry motor THP nevyvede ani razantní sešlápnutí plynu. Než se turbo natlakuje, motor reaguje vlažně, to pravé se odehrává výše. V první třetině otáček se zkrátka důvěrně seznámíte s nefalšovaným, ale i tak zábavným turbo lagem. Konec konců, tato prodleva na sešlápnutí plynu následovaná divokým úprkem vstříc omezovači tvořila velkou část charakteru přeplňovaných automobilů přelomu 80. a 90. let. Nad třemi tisíci se motor cítí o mnoho lépe, reaguje bryskně a bezostyšně dává najevo svůj vysoký výkon. Výrazný zvuk sání a mechanický rykot motoru je vkusně doplněn laděnou koncovkou výfuku, která je ovšem slyšet spíše venku, dovnitř pronikají zejména zvuky motoru. Motor můžete dále točit přes 6000 tisíc, pro většinu dynamického ježdění si však vystačíte v pásmu 3000-6000 otáček, kde se dočkáte nejšťavnatějšího projevu. Skvělé dynamiky dosahuje Peugeot i díky své nakrátko poskládané převodovce, ta má sice delší řadicí páku a dráhy, práce s ní je však velmi příjemná a nečekaně přesná. Jenom dávejte pozor na hliníkovou hlavici řadičky, v horkých letních dnech má sklony vám do dlaně vypálit cejch.


 

Podvozek je pohodlný, v ostrém tempu funguje tím lépe, čím více od něj zádáte.

Samostatnou kapitolou je podvozek, který svým pohodlným naladěním zprvu mnoho sportovnosti neslibuje. Vývojářům podvozku se ale podařilo dílo vpravdě znamenité. Že je podvozek pohodlný při klidné jízdě a zároveň velmi schopný na hladkém povrchu, na vás až takový dojem neudělá, to umí i ostatní. Co vás ovšem dostane je jeho práce na vozovkách rozbitých, které jsou mezi okreskami naší země zastoupeny více než hojnou měrou. A to jezdí Peugeot na kolech s průměrem 19 palců, bez adaptivních tlumičů. To nejlepší však budete odhalovat postupně, jak budete přidávat na tempu. Čím více tlačíte, tím lépe podvozek funguje. Připravte se na pořádný šok, když se po této zkušenosti podíváte k zadním kolům a objevíte torzní příčku. Že by v oddělení Peugeot Sport podepsali smlouvu s ďáblem? Nejspíš.

Před testem 308 GTI jsem trpěl určitou skepsí vůči hothatchům. Proč bych se měl ráno do práce dopravovat v hlučném, uskákaném autě, které navíc žere moc paliva? A proč bych sakra měl někdy potřebovat na okreskové výlety auto takto výkonné a rychlé? Ale teď už to chápu o něco víc.

Ona je to totiž především ukrutná zábava. Dvě tváře, které vám Peugeot nastavuje tak, jak na něj tlačíte, jsou sympatické obě. Hodná tvář znamená velké pohodlí nejen v rámci kategorie, úsporný motor s dostatečnou rezervou výkonu a příjemné ovládání. Jezdit s Peugeotem se spotřebou pod 7 litrů nevyžaduje velké umění, stačí jen netlačit na pilu. Tvář zlobivá, nikoli přímo zlá, je pak neskutečně zábavná. Jezdit s Peugeotem rychle, to dokáže téměř každý, a zábava není díky značnému charakteru zabitá ve prospěch chladné a brutální efektivity, auto působí živelným a nadšeným dojmem. Jezdit s 308 GTI opravdu rychle, to si ovšem vyžádá zkušenou ruku a pevné nervy, na druhou stranu se vám dostává dostatečného prostoru pro další řidičský vývoj a s autem můžete postupně růst.

Některé stránky vozu jsou otázkou zvyku, například diskutovat se dá o vhodnosti ovládání klimatizace pomocí dotykového displeje, jiné aspekty žití s Peugeotem člověk dostane pod kůži okamžitě. Sem patří například tolikrát omílané uspořádání budíků pod čelním sklem a malého volantu. To si musíte zkrátka vyzkoušet, mně to vyhovuje báječně.

Závěrečné hodnocení bude stručné a promiňte, bude-li příliš expresivní.

Bože můj, miluju toto auto!

 

Technické údaje

Motor: čtyřválec turbobenzín 1 598 cm3
Výkon: 270 k v 6 000 ot./min
Točivý moment: 330 Nm v 1 900 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 6,0 s 
Průměrná spotřeba udávaná: 6,0 l/100 km 
Průměrná spotřeba Matěje: 9,0 celkově, mimo město 6,5 
Cena: 799 500 Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MG
MGRR
07. září 2016, 07:47
2

Nedávno jsem zavadil o video - Rasťo Chvála: HOT HATCH WAR - ENG SUB -
HONDA TYPE R vs SEAT LEON CUPRA ST 290 vs PEUGEOT 308 GTi

reagovat
bitner
07. září 2016, 07:55
0

Vypada to pekne, ale:
1) Kde je rucni brzda?!
2) Za tyhle prachy Focus ST.

reagovat
M P
07. září 2016, 08:32
0

Dobrá poznámka. Ručka je elektrická, umístění na obrázku. Já teda ručkování moc neholduju, takže by mi to asi ani moc nechybělo.
Focus ST bude asi o něco málo pomalejší, leč v reálném světě to bude jedno. Jsou tam rozdíly, tohle má svor a megabrzdy, Focus ST má vektorování točivého momentu, no, ale bylo by to těžké rozhodování.

Mně na tomhle baví mimo jiné i ten provokační efekt francouzského auta. Kolik lidí si dělá prdel z peugeotů apod, přitom s tímhle kousek opravdu není radno žertovat:)

Woyta
07. září 2016, 08:43
0

Nebo GT86/BRZ

Woyta
07. září 2016, 08:46
0

Metěj: Bavil jsem e i s lidma ve vyvoji. Ruzka funguje i jako nouzova brzda. Zatim mi nikdo nebyl schopnej vysvetlit jak zabrzdim pri selhani brzd. Staci praskla hadicka. Sice mame teoreticky dvouokruhove brzdy ale v praxi to moc nefunguje.

M P
07. září 2016, 09:07
1

Jako jo, BRZ nebo GT86 jsou za ty penize volba skvela. Jenomze, a o tomhle jsme se v redakci hodne bavili, pak jsme se dohadali... Ono totiz kdyz chce clovek takove auto, jako je 308 GTi, nebo Focus ST, nebo Leon Cupra, tak o BRZ asi nebude moc uvazovat, nehlede na to, ze 308 GTI je mnohem praktictejsi. Veliky kufr, zadni sedacky pro lidi, takze se s tim da stravit dovolena uplne v pohode. Coz jde v BRZ taky, ale jen ve dvou.

Nicmene chapu, ze to kazdy ma jinak, ja bych dal treba 800 tisic nejradeji za Lotus. Nebo Caterham. Po testu 308 ale chapu, ze se to muze lidem libit, funguje to opravdu dobre.

bitner
07. září 2016, 09:10
0

Jo toho tlacitka jsem si vsiml, to nepovazuju za rucni brzdu. Podle me je to fail, nedat do hothatche rucni brzdu. Kde jinde by uz takova vec kristepane mela byt?

Ev
Evlo
07. září 2016, 10:36
0

Tak mit 800 000 je podle me, dost irelevantni vec, ale o autech premyslim velmi racionalne, takze bych volil caterham, ktery za 2 roky prodam zas za 800 000, mozna 700 000, pezota za 400.
Navic si myslim, ze caterham pujde realne prodat, pezot bude husto peklo.
To je podle me velmi zasadni vec.

M P
07. září 2016, 10:43
0

Vážně kupuješ auta jen podle toho, abys je prodal znovu za co nejvíc? :)

Ja
Jaime
07. září 2016, 10:46
0

Třeba je to bazarník

Ev
Evlo
07. září 2016, 12:19
0

Rozhodne je to hlavni kriterium.

Ev
Evlo
07. září 2016, 12:21
0

nasledujici kriterium je pak realna prodejnost

Vyjmkou jsou samozrejme auta zahoditelna, kde s prodejem ani nepocitam :), ale u novych auto je to proste tak, asi bych ozelel radio a klimu a ustril 200 000 za rok. [peugeot vs. caterham]

jc
07. září 2016, 12:55
0

Ja jsem taky chtel nejaky hothatch. A tak dlouho jsem vybiral (nic mne neoslovovalo), az jsem zjistil, ze se mi zena i dite vejdou do kupe... Z BRZ jsem nadsenej :-) Mmj se do kufru v klidu vejdou basy piva nebo krosny pro 3 lidi.

do
dom
07. září 2016, 13:26
0

Moje řeč!

PeterLuk
07. září 2016, 15:11
0

To kalsické "driftovanie ručnou brzdou" považujem za lacnú zábavu, ale (takéto) auto bez ručnej brzdy je pre mňa ako... No, ennapadá ma teraz vhodné prirovnanie, ale proste ako polovičná robota, proste mi to tam bude výdy chýbať. Ale ináč auto podľa mňa parádne, žeby sa konečne Francúzi začali prebúdzať?!

Pólin
07. září 2016, 08:46
1

Mě se to ohromně líbí. Nebýt toho dvojbarevného lakování, tak to ani nevypadá moc sportovně, ale spíše jako obyčejná 308. Tenhle přístup se mi líbí více, než např. u Civicu type -R, nebo podobných okřídleností.

reagovat
Debru
07. září 2016, 11:17
0

Diky peugeot emotion day jsem mel moznost vyskouset jak 308 gti tak dvousetkonove GT. Rozdil je skutecne znat gt je takove klidne, gti vam trha volant z rukou a neustale se vas pokousi zabit:) Mám pocit ze pri bezne jizde mimo okruh muze byt pro cloveka s nejakym pudem sebezachovy rychlejsi GT protoze je predvidatelnejsi. Ale zaroven vim ze kdybych mel na vyber tak beru GTI.

reagovat
piwel
07. září 2016, 15:48
0

já bych se spokojil i s GT a klidně ve verzi kombi, ideální family car...odvezu všechno a všude a ještě si u toho užiju zábavu...GTI je už opravdu hot hatch, tam bych velice rychle přišel o papíry...ten zátah je famózní !

M P
07. září 2016, 18:09
0

Dá se s ním jezdit i docela piánko, jenom je potřeba se ovládat. Sebemenší zapomenutí a jedeš jako pirát největší :) zkrátka výkonová rezerva na předjíždění, jak má být.

MG
MGRR
07. září 2016, 17:55
-1

Jak to nemá poctivou ručku, je to drahý krám.

reagovat
To
TomF
07. září 2016, 18:13
0

S Peugeotem 308 GTI mám dost ambivalentní zkušenosti. V rámci Emotion Days jsem ho řídil 2x, jednou v Hradci a pak asi o měsíc později v Praze. V Hradci mi přišlo takový nijaký a v Praze jako kdybych řídil jiný auto. Asi blbej benzín v Hradci či co...

Každopádně alespoň to co bylo k dispozici v Praze jelo pěkně, volant + přístroje úplně v poho, nevim co novináři furt píšou za kraviny, převodovka taky dobrá (taková příjemná), interiér asi nejhezčí ze všech hothatchů co sem řídil.

Bohužel jeden zásadní fail tam je a v článku se to nezniňuje. Zadní sedačky. Ze všech hothatchů co sem řídil když sem hledal (a pár jich fakt bylo, včetně Golf GTI Clubsport, Focus RS, Type-R, tak se klidně ptejte ale šlo jen o předváděčky), je tam fakt málo místa. Je tam míň místa než v Suzuki Swift Sport, to myslim zcela vážně.

reagovat
M P
07. září 2016, 18:39
0

K zadním sedačkám... Já jsem si tam sednul, za sebe, a nepřišlo mi to zásadně špatně. Měřím 188 m, ale sedám si poměrně dopředu, blízko volantu. Ano, golf, focus atd asi nabídnou více místa, taková Alfa Giulietta, kterou jsem řídil v první půlce roku, to je ovšem vyloženě tragédie. Vzadu se sedí vysoko, málo místa na hlavu a není kam dát kolena. Takže za mě situace na zadních sedačkách by mohla být lepší, ale není to až tak špatné.

M P
07. září 2016, 18:40
0

Jo ještě, jaký hothatch jsi nakonec zvolil? Nebo stále hledáš?

To
TomF
07. září 2016, 22:28
0

Se mnou je to trochu komplikovanější. Už sem skoro objednal Clubsport s DSG, pro hodně lidí asi překvapení jak to jede a hlavně narozdíl např. od Peugotu to jde až nesmyslně ladit. Chiptuning od APR z toho dostane cca 370k a mluvil jsem osobně s člověkem co to dělá.

Nicméně 800t Kč za Golf mi prostě přišlo moc, takže nakonec jsem se na to dočasně vykašlal a zvolik operák na Golf GTD.

To je ale asi třeba trochu vysvětlit... Hothatch byl zamýšlen jako auto číslo 2 a náhrada za současný VW Passat taktéž na operák. Moje vozítko číslo 1 je Lexus IS-F, nehledal jsem náhradu za něj.

Největší zklamání pro mě byl Focus RS a navíc na něj nedaj ani korunu slevu takže hothatch za mega. Ale vadilo my tam víc věcí než cena.

A ještě k tomu Caterhamu - opravdu nestojí 800t Kč jak se tady dokola zmiňuje. Trochu slušná konfigurace Caterham 275 je cca za 1.2M Kč, ani koruna sleva z ceníkovky. Pošlu oficiální ceník od ČR zastoupení pokud by někdo měl zájem.

ro
robert
07. září 2016, 22:33
1

super fotky

reagovat
M P
22. září 2016, 20:56
0

Ano, to je skvělá práce našeho ochočeného redakčního IT a fotografa Davida!

bobo23
08. září 2016, 17:09
0

Vypadá pěkně, sem přesvědčen, že stejně tak bude i jezdit, ale za ty prachy bych osobně opravdu bral BRZ. Ale jak bylo napsáno výše, člověk, který přemýšlí o BRZ se po hothatchi asi nevrhne.

Ale měl bych jeden dotaz. Často je v testech (nejen u tohoto auta) zmiňován umělý zvuk motoru z repráků. Ten je implementován natvrdo, nebo je nějaká možnost ho vypnout?

reagovat
M P
08. září 2016, 17:20
0

Tady se umělý zvuk neprojevoval až tak výrazně, šlo spíš jen o jemné podkreslení zvuku motoru, mělo to asi evokovat větší výkon, případně větší výkon...Nevím, na mě to působilo tak, že jsem raději jezdil v klasickém režimu, kde to není, přitom se ale nemění výkon motoru, jen mírně odezva na plyn.
Často se mluví o tom, že moderní turbomotory zní příliš plytce a tohle má řidiči pomoci dosáhnout lepšího zážitku...Nemyslím si, že by to 308 potřebovala, i když to nebylo přehnané, znělo mi to falešně.

bobo23
08. září 2016, 17:26
0

No, nevím. Radši pojedu s trochu nesportovním zvukem, než aby mi z beden lezl ryk vytočeného osmiválce a auto se sotva ploužilo a v zatáčkách hledalo nejrychlejší přímou cestu ven.
Právě se to v hodně recenzích "ostrých" i ostrých verzí aut zmiňuje a taky si na to recenzenti docela stěžují, tak by mě zajímalo, jestli výrobci počítali i s tím, že ne každý po takovém umělém "sportovním" zvuku touží, přičemž by rád zůstal ve sportovním režimu.

M P
08. září 2016, 17:31
0

Většina neautařů to ani nepozná. Dokonce mi byli někteří ochotni tvrdit, že to Pug nemá.
Hlavně je to fakt zbytečné, on tenhle vůz dělá dostatečný brajgl i bez vibrátorů, syntetizátorů a podobných vylomenin:)

Tohle má hodně vychytané kupodivu třeba koncern. ORS, Golfy GTI a R, prostě si každý aspekt auta dáš podle sebe, včetně zvuku, stačí jen zvolit režim individual a vybrat si, co potřebuješ.

bobo23
08. září 2016, 17:36
0

Aha. Právě u koncernu se na to zaznamenal nejvíc stížností (možná se mýlím, nebo čtu málo článků, takže brát s rezervou), takže pokud nabízí možnost vypnutí je to jedině fajn.
Ale pravdou zůstává, že mi to prostě pořád hlava nebere :-) Dyť by možná stačila dobře vyladěná koncovka, ne?

M P
08. září 2016, 17:41
0

Ta dělá fakt slušný zvuk. Hlučný, řízný, přirozeně znějící. Ale uvnitř kupodivu není až tolik slyšet, tam dominuje hlavně motor.

bobo23
08. září 2016, 18:12
0

Já to myslel spíš všeobecně. To je podle mě cesta. Pokusit se vyladit motor a pomoci tomu koncovkou, než zvukem "z CD". :-)

BigBang
08. října 2016, 16:47
0

jenomže narážíš na problém hlučnost vs. legislativa nebo hlučnost vs. odhlučnění od vnějšího prostoru - aby to bylo slyšet do interiéru a zároveň byl udržen zvukový komfort v kabině, musel by výfuk být poměrně hlasitý a nebo bys přišel o kvalitu odhlučnění v interiéru a každej by si stěžoval na hluk od kol atd...

BigBang
08. října 2016, 16:51
0

reklama mi nevadí, pokud mě neomezuje v prohlížení webu...
http://i63.tinypic.com/34zavzb.jpg

reagovat
BobAsh
09. října 2016, 01:59
0

To je pozoruhodné a rozhodně by to nemělo být takhle. Opravíme!

Kr
Krocan
09. října 2016, 11:42
0

Jak to, že BigBangovi se tam vpravo objevuje reklama na měděné trubičky a já tam mám furt bannery na dětské porno?

al
alf
09. října 2016, 14:14
0

Něco mi říká, že reklamy se zobrazují podle cookies a historie zobrazenejch stránek

Kr
Krocan
09. října 2016, 15:31
0

:-D

BigBang
09. října 2016, 22:33
0

Přesně tak, hledal jsem mosazný trubičky, abych si vyrobil pouzdra na hřídele pro model, co stavím. A hledal jsem je před tím, než jsem se pustil do toho článku :D Z toho vyplývá, že se z toho porna nevykecáš :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem