načítám data...

Nejhůře vybavené nové auto na světě je na prodej v Indonésii.

20. listopadu 2020, 12:35 10 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Jmenuje se Daihatsu Ayla a z výbavy můžeme jmenovat například...dveře.

zobrazit celou galeriiNovinky: Nejhůře vybavené nové auto na světě je na prodej v Indonésii.

Je celkem běžné, že se výrobci předhánějí v tom, kdo nacpe do nového vozu více lákavé výbavy. Standardem jsou dneska už airbagy, elektrická okénka i zrcátka, rádio, nebo různé jízdní asistenty – zkrátka věci, na které jsme začátkem devadesátek koukali jako na pořádný luxus. 

Nové auto bez airbagu, ABS, nebo posilovače řízení už si u nás standardně nekoupíte. Ale jsou části světa, kde hraje stále prim hlavně nízká cena a výbava je tomu plně podřízena. Snad nejvíce to v současné době platí v Indonésii. Ta prochází poměrně zásadním rozvojem a automobil se tu pomalu začíná vedle všudypřítomných skútrů stávat věcí dostupnou i pro střední třídu obyvatel. Stále je tu ale hlavně tlak na to, aby bylo vozidlo levné. 

Když přesedáte do auta z letitého 50ccm motokola, nejsou vaše nároky moc vysoké a výrobci jsou si toho vědomi. Snad právě proto je jedním z nejoblíbenějších v Indonésii prodávaných aut Daihatsu Ayla. Malý pětidveřový hatchback je určený výhradně pro trhy v rozvojových zemích, prodává se i přebrandovaný jako Toyota Ayga a nabízí se v mnoha různých stupních výbavy. 

Základní verze pro indonéský trh je ale suverénně ta nejosekanější. Asi nikoho nepřekvapí, že vůz je lakován základní bílou, plastové díly jsou naopak černé. To je vcelku klasika, donedávna to tak bývalo i u Škody, nebo Dacie. Nejsou tu ani litá kola, elektrická zrcátka, nebo okénka, chybí i zadní stěrač. To se také dá pochopit. Vůz není vybaven žádným airbagem, nemá posilovač řízení, nemá ani ABS to už by sice v Evropě neprošlo, ale na rozvojovém trhu budiž. Ale absenci jakéhokoli topení a větrání jsem tedy nečekal. Vůz má místo výdechů ventilace záslepky a pokud chcete zajistit cirkulaci vzduchu, musíte prostě otevřít okénko. 

Takto osekaná Ayla stojí sto milionů Indonéských rupií, což je zhruba sto padesát tisíc korun. A prodává se tu jako teplé housky. Pokud vás zajímá její autentická recenze od indonéského motonovináře, koukněte sem, google translate vám pomůže porozumět.

Ano, vím. O Ayle jste asi nepotřebovali vědět, ale mě pohled na interiér, který je jedna velká plastová záslepka tak fascinuje, že se nemohu nepodělit.

A na závěr si dáme autentickou reklamu (tady teda už na verzi s plnou výbavou), která je tak nádherně praštěná, že se na ní nemůžu přestat koukat.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vojtěch Kubiš
20. listopadu 2020, 13:12
4

Nooo, já tam vidím nejméně čtyři prvky výbavy, za které se dřív mohlo u některých aut připlácet :) Přihrádku před spolujezdcem, zapalovač, tříramenný volat a spolujezdcovo zpětné zrcátko :) Takže tak zlé to přece není.. to jen my tady v Evropě jsme moc zhýčkaní :)

reagovat
Fa
Fandatik
20. listopadu 2020, 22:05
2

Není náhodou zapalovač v EU už taky zakázán? A pokud není, tak proč není? Však i kdyby to zachránilo jen jeden lidský život, stojí to za.....

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2020, 13:13
0

Zas ale na druhou stranu je to točivá DOHC atmosféra, co nic neváží, nemá posilovač a trpaslíčky a výkon si v ní musí řidič zasloužit. Tak možná kdyby se to správně podalo...
-
Komentář upraven 20. 11. 2020, 13:13:59

reagovat
Tomáš Trýska
20. listopadu 2020, 14:05
0

1KR je točivej motůrek, takže žádné zásluhy netřeba, stačí šlápnout na plyn.

Raspby
20. listopadu 2020, 23:03
2

A to jsem si myslel, že Fabia Junior nemá nic :-D

reagovat
PepaSFI
21. listopadu 2020, 09:20
0

já se považuju za automobilního asketu, jezdil jsem Trabantem a starou Pandou a celkem nic mi v tom nechybělo, v tom mém současném autě vlastně taky není nic moc navíc ale tohle fakt je dno. Dál už je jen tuktuk bez dveří. Bez klimy a elektrických zrcátek se dá žít ale bez topení a větrání by to v našich podmínkách nešlo. Leda by se to vysvětlilo ekologicky, tak jak to mají elektromobilisti když se bojí zatopit aby dojeli a přesvědčují sami sebe že je to tak lepší.

reagovat
XT
XTad
21. listopadu 2020, 10:29
0

To mi pripomnelo dobovy clanek z predstaveni prvni octavie o bohate zakladni vybave, kde redaktor vyzdvihoval prvky jako: vyhrivane zadni sklo, hlavove operky vpredu i vzadu, sterace s cyklovacem, cteci lampicku, otackomer, ventilaci a vetrani s vnitrni cirkulaci, palubni hodiny a dalsi vychytavky.

reagovat
ja
jazet
21. listopadu 2020, 19:52
0

Ta reklama je boží.

reagovat
martin_100
21. listopadu 2020, 20:13
2

Já to chi. A v tom základu... no nebo možná bych si připlatil za větrák. Ale chci to. Na tom se nemá co posrat. Nevíte jak to dostat do čech? Klidně ať je to přihlášený tam když to tady nepujde. Konečně auto s veškerou výbavou co opravdu potřebuju.

reagovat
ransom
23. listopadu 2020, 19:06
0

Má to klakson? V bambusových republikách přeci bez klaksonu jezdit nejde. Není na volantu jenom záslepka, že ne?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem