„Po několika letech máme zase echt MItsubishi, auto vyvinuté i vyrobené v Japonsku.” Těmito slovy uvedl novinku českým novinářům šéf českého zastoupení Kamil Šilhavý. Všichni samozřejmě víme, co má na mysli. Posledním vlastním vozem, který u nás značka představovala, byl model Eclipse Cross, a to už je nějaký ten pátek. Během dalších let už jsme se dočkali jen dvou přeznačkovaných Renaultů (korektněji řečeno, modelů vyvinutých ve spolupráci s Renaultem), byť pod tradičními názvy Colt a ASX. Už už to vypadalo, že Mitsubishi Evropu definitivně odepsalo – vždyť i maličký Space Star dá našemu trhu letos sbohem.
Samotný Outlander před rokem 2020 letech tvořil až 40 procent prodejů, potom skončil a jako by zmizel ze světa. Modří ovšem už vědí, že v Japonsku žil vesele dál a dokonce se už toku 2021 dočkal zbrusu nové, čtvrté generace. Právě tato „novinka“ nyní přichází k nám.
Už předchozí generace byla velmi zajímavá, a to především po stránce pohonu. Plug-in hybrid japonci od počátku konstruovali jako elektromobil, jemuž měl spalovací motor jen asistovat. Šlo o první SUV s permanentní čtyřkolkou a plug-in hybridem, navíc měl k dispozici rychlonabíjení, které není u PHEVů standardem ani dneska. Byla by škoda tu podobné auto nemít, zvlášť když v průběhu let své parametry ještě vylepšilo.
Ještě lepší hybrid
Aktuální Outlander dostal druhou generaci PHEV systému, založeném na 2,4litrovém atmosférickém benzinovém čtyřválci, jemuž sekunduje dvojice elektromotorů uložených na přední a zadní nápravě. Systémový výkon činí 302 oproti předchozím 225 koňským silám, kapacita baterie narostla z 13,8 kWh na 22,7 kWh a o 10 litrů větší je dokonce i objem nádrže, nyní 53litrové. Větší akumulátor by teď měl zajistit dojezd 87 elektrických kilometrů, po městě pak více než stovku. Lehkou pihou na kráse je skutečnost, že rychlonabíjení sice přítomno je a dobije baterii za něco málo přes 30 minut (konkrétní nabíjecí výkon automobilka nesdělila, letmý výpočet však poukazuje na zhruba 50 kW), ale pouze prostřednictvím konektoru CHAdeMO, který je v Evropě na ústupu.
Při jízdě pohonné jednotky sdílejí práci třemi různými způsoby. EV režim slouží k pomalejší či středně rychlé jízdě na čistou elektřinu, v sériovém hybridním režimu spalovací motor vyrábí elektřinu a pohon zajišťují elektromotory, v paralelním hybridním režimu elektromotory a spalovací motor spolupracují. Pro různé jízdní situace auto volí to nejlepší „zapojení“, řidič si pak může manuálně nastavit, jak má vozidlo hospodařit s elektrickou energií – využít ji pro jízdu, šetřit si ji na později nebo ji pomocí spalovacího motoru vyrábět.
Pořád navíc jde o auto schopné v terénu, jak se můžete přesvědčit v následujícícm videu:
Voňavá kůže, prvotřídní audio
Pro každodenní komfort nabízí Outlander bohatou výbavu už v základu. Patří k ní třeba dvouzónová klimatizace, automatická dálková LED světla, tepelné čerpadlo s funkcí předehřevu pro elektrický režim i prémiové audio Yamaha, laděné přímo pro tento model. Pragmatické uživatele potěší fakt, že dostanou prodlouženou záruku na osm let nebo 160 000 ujetých kilometrů – a to na celé auto. Milovníky komfortu a prémiových materiálů zase nadchne interiér vrcholné výbavy Instyle+, který je čalouněn luxusní semi anilinovou kůží s přirozenou strukturou a měkkým povrchem.
Během prezentace mě zaujalo ještě pár zajímavých střípků, například funkce V2H umožňující posílat elektřinu z auta do domu, možnost řízení jedním pedálem nebo dvě 230V zásuvky v autě. Ale třeba i taková maličkost jako nastavitelná výška otevírání kufru.
A co to bude stát? Základní výbava Inform začíná na částce 1 287 950 Kč, vrcholná Instyle+ stojí 1 582 950 korun. První auta dorazí k dealerů již v nejbližších dnech.























Sch
26. 3. 2025, 15:47Přes všechny pokroky je stále nejbezpečnější lithiivou baterii rychlonabijet jen za půl hodiny, ne rychleji. Jsou chemie, které vydrží i 20 minut, ale automobilka tam stejně jde do rizika předčasné degradace některých baterek, ale zase si to necháv premiovych autech zaplatit a nějakou tu výměnu v záruce si může dovolit.
high_fish
26. 3. 2025, 18:03A máme tady další SUV a hybrid k tomu, hurá. Opravdu nechci znevažovat práci autorů, s každým článkem je práce, ale nejvíc ohlasů za poslední dva týdny tady měl text o Fabii I. Není to trochu z zamyšlení? Ale třeba je chyba ve mně a jiní jsou s obsahem spokojeni. Jen mě mrzí, že mě bohužel Autíčkář už nebaví jako dřív.
rivka
26. 3. 2025, 20:22Asi co jim kdo půjčí, to otestují. Nevím jestli si můžou vybírat dle vlastního vkusu/preferencí atd. nebo jednoduše berou co je u dealerů vyčleněno jako "testovačka pro pisálky".
Ideální Autíčkář (podle mě) by nové auta (mimo fakt čímkoli opravdu zajímavých, sporťáků a pod.) vůbec nereflektoval a psal jen o autech které bychom jim půjčili my, čtenáři nebo jiní/další "zapálení petrolheadi" ;-)
Ale víš jak by to dopadlo - oni by umřeli hlady a my nudou, protože takový koncept by se tu uživil tak týden :-)
Marek Brunner
26. 3. 2025, 21:20to, co napsal rivka. Pokud bychom měli psát jen o starých autech a věcech, které považuješ za zajímavé, vyjde na webu nějaký článek jednou za týden, přes zimu spíše dva. A to přece nechce nikdo z nás, ne?
Pokud máš nějaký content, který by byl z tvého pohledu zajímavý a chceš se o něj podělit s obecenstvem, můžeš napsat blog, my je v redakci čteme a ty nejvýjimečnější občas přesdílíme na hlavní stránku. Snažíme se dodávat co nejzajímavější content, Jarda hledá pomalu každý den nějaký zajímavý youngtimer na test, ale z toho prostě nejde fungovat. Autíčkář už zkrátka není pouhý blogísek pro pár lidí jako před deseti lety.
Honza Hamster Křeček
26. 3. 2025, 22:34Pokud chcete bazarnicko-veteranisticky blogisek se zamerenim na taje a zajimavosti klenotu jako jednickova Fabie, obavam se, ze nemuzeme slouzit. To by nas asi brzo omrzelo… ;-)
Habakukk
27. 3. 2025, 07:30Vzhledem k podílu SUV v prodejích v ČR se není čemu divit, že to máme SUV co chvíla. No a jen tak s to nezmění.
ratan groch
30. 3. 2025, 11:28Ad Honza Krecek:
Takisto patrim k tym, ktori tu byvali casto a v sucasnosti to uz zacina byt velmi zriedkavo. Skor si uz iba precitam nadpisy a utvrdi ma to, ze v tom, ze sa mi tazko hladaju clanky na rozkliknutie.
Zda sa Honzo, ze tvoja konfliktnost sa v priebehu casu nezlepsuje, vid konflikty s niektorymi byvalymi clenmi tymu ci momentalny hlupy utok na citatela, ktoremu sa pacilo predchadzajuce zameranie portalu " bazarnicko-veteranisticky blogisek se zamerenim na taje a zajimavosti klenotu jako jednickova Fabie". Nie, nie je to vtipne, je to zatrpknuto zlomyselne. Ako od maleho cloveka, ktory si chce cez sarkazmus a slovni prujem ziskat autoritu. Pricom zivotne skusenosti ti uz museli x-krat povedat, ze to takto nejde. Nastastie to nie je moj problem, v tomto som len pozorovatel.
A ano, ten clankovy posun k "vynikajucim plug-in hybridom" a konecne dobrym elektroautam je v portali citit. Chapem, akceptujem a nesporim sa, ze sa smerovanie muselo zmenit a po tolkych rokoch nadsenectva sa neda cely zivot iba zarabat na platenie zlozeniek.
Druha vec je, ze v tomto zamerani je webmagazinov barskolko a presadit sa v tomto segmente je narocna uloha. Samozrejme drzim palce, aby ste si ziskali svoje miesto na slnku a verim, ze sa vam bude darit.
Mimochodom za najvacsi uspech Autickara povazujem, ze od vzniku tu vzdy bola korektna diskusia, ludia sa tu navzajom respektovali a nikdy tu neboli haterske diskusie ci uz citatelia vs. redakcia alebo citatelia navzajom. Avsak netusim ako sa to da zmonetizovat. A samozrejme aj fotka jablcka v interieri.
Honza Hamster Křeček
30. 3. 2025, 19:48ratan groch: Víš, zkus se také trochu vcítit do kůže nás tvůrců - ať napíšeme cokoli, tak se pod tím v diskusi přihlásí někdo, že to ho nezajímá a o tom bychom vlastně vůbec psát neměli. A ideálně bychom měli psát o tom, co zajímá jeho. Nevím, proč ta potřeba u lidí na internetech je, ale prostě je. Do Národní galerie nikdo nechodí psát do knihy stížností, že místo Moneta by měli vystavovat motor z Lancie Stratos, bo to lidi určitě zajmá víc...
A abychom se cítili ještě hůř, většinou tam přidá něco ve smyslu "ale já vás chápu, však za ty sr**ky, co píšete, dostanete líp zaplaceno..."
A teď mi řekni - tebe by tohle těšilo? To je ta diskuse s respektem, o které píšeš? Měl bys i tak chuť psát další články?
high_fish
27. 3. 2025, 09:16Habakukk: Tak pokud je cílem Autíčkáře zrcadlit preference průměrného zákazníka, to to bude jistě velmi zábavné. Možná by se časem mohly přidat tipy na dovolenou v Maďarsku a nějaký ten recept na bábovku.
Nevím, proč pánové z redakce pořád shazujete dřívější (tím nemyslím nějaký pravěk, ale dobu třeba před pár lety) obsah Autičkáře slovem "blogísek". To máte to slovo (mimochodem příšerné) na nástěnce v redakci a hážete do něj šipkami? Nevím, jak jiní, ale já jsem sem dříve chodil kvůli zajímavě psaným článkům o nevšedních autech (ano, třeba nevšedních jen tím, že byla prostě stará), živým a zároveň inteligentním diskusím pod nimi a také kvůli pestrým čtenářským blogům. Dnes se bohužel pro mě obsah přiblížil sterilnímu průměru, který si mohu přečíst kdekoliv jinde, komentářů často nula, blogů poskrovnu (nevím, proč tomu tak je, možná i potenciální pisatelé blogů vnímají, že už je tady ta atmosféra jiná). Takže za mne měl ten "blogísek" něco do sebe. Ale to už se tady řešilo nespočetkrát. Je každopádně super, že Vás současné směřování a obecně Vaše práce tady baví, jen aby u toho do budoucna ale byli ještě ti autíčkáři na druhé straně.
Beran
27. 3. 2025, 16:46Mila redakce,
Podle me to delate dobre.
Z ceskych auto webovek mate nejvice pestry zaber.
Samotna auta casto testuji ti, kdo jsou potencialni cilovka a na hodnote recenzi to jde krasne videt
Osobne si radsi prectu test dalsiho generickeho SUV nez nic. A budme uprimni. Dokud nezacnou "pravi petrolheadi" plnit objednavkove knihy automobilek sportaky, ubersedany, off roady na ramu..., tak budeme cist hlavne testy nudnych SUV. Protoze tech SUV se novych proste prodava nejvic.
Berzelius
28. 3. 2025, 21:00Holt doba se mění, auta táhnou čím dál míň, jak se z nich stává spíš spotřební elektronika a nutné zlo i díky přibývající hustotě provozu , restrikcemi na silnicích a snahou měst víc prosazovat cyklistiku atd. A řekl bych že bude pro moto-novináře a jiné čím dál víc tvrdší chleba, jestli za snad několik let opravdu začne Musk nebo jiní zaplavovat úspěšně svět věcmi typu cybercap tak vlastnictví vlastního auta, bude čím dál tím míň dávat smysl…viz.čím dál populárnější operáky atd. A články o generických přemisťovadlech z bodu A do bodu B, které si časem stejně do budoucna ani nebude smět člověk kvůli něčemu jako “Zero Vision” sám řídit a budou je vlastnit převážně nějaké firmy, budou zajímat téměř nikoho.
Berzelius
28. 3. 2025, 21:23A upřímně, sem taky chodím už jen sporadicky a nejen kvůli tomu, že většinu obsahu, tvoří pro mě nezajímavá nová auta, o kterých si přečtu jako letitý kupující ve SM…už taky asi jen z nostalgie😅….ale i kvůli tomu že postupně přibývají “video tvůrci” se zajímavými auty(pomalu každý kdo má díru v zadku),podcasty atd. A na čtení psaného slova už tolik času nezbývá…taky tomu hodně pomohlo, že si už nějakou dobu na YT můžu dát, téměř ke každému zahraničnímu videu i české titulky a do budoucna snad i dabing.
high_fish
27. 3. 2025, 09:29Mimochodem Jardovi držím palce, jsou to především jeho články, co mě stále přivádí zpět. A vůbec, berte to jako konstruktivní kritiku:-) vím, že to asi stejně nic nezmění, taková je doba. Peace.
Jaromír Soukup
1. 4. 2025, 20:59Díky :-) Neboj, už jsem zase rozhodil sítě a pokud se povede jen půlka z toho, o co prosím, budou i petrolheadi mít co číst :-)
tomaass2
7. 4. 2025, 21:58Na první dobrou jsem to přečetl, že hodláš napsat něco "i pro petrolheady, co umí číst" a říkal si, kdo to tak asi je. No, tak já teda zřejmě ne ... :D
tomaass2
7. 4. 2025, 22:00A já se na klasickej článek po reálném testu novýho Outlandera docela těším (i když mne ta Fabie teda taky bavila). Jezdil jsem s minulým, a přišlo mi to jako rodinný kočár místo Kodiaqu (kterej dostaneš v korporátu za zásluhy jako služební, chápu) fakt zajímavý, akorát interiér zastaralej. A tohle se mi vevnitř z fotek fakt líbí :)