načítám data...

Mercedes CLK 270 CDI: Gétéčko spořivého důchodce

Bývalo pravidlem, že naftové motory patří do nudných sedanů a praktických kombíků. K elegantním kupé patřil uhlazený benzínový mnohoválec. Druhá generace Mercedesu CLK byla jedním z prvních aut, která tuto zažitou představu změnila. Jak funguje naftové gétéčko?

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Moderní svět, ve kterém jsou i ‚obyčejná‘ auta čím dál rychlejší a silnice čím dál přecpanější auty i rychlostními kamerami, není to pravé místo, kde byste mohli využívat schopností rychlého gétéčka. Ale o tom jsme psali nedávno. Už na přelomu století na to samé přišli u Mercedesu. A rozhodli se nabídnout zákazníkům komfortní kupé, které se přizpůsobí požadavkům moderního cestovatele. Namísto stovek koní z plnokrevného šestiválce či vé osmičky jeho silnějších bratříčků nabízelo první naftové kupé od Mercedesu fantastickou spotřebu, skvělý dojezd a stále velmi slušné tempo. To všechno díky pětiválcovému turbodieselu OM612 pod kapotou. Otázkou ale je – mohou i u stylového GT úspory vyvážit jistý diskomfort, způsobený klapajícím dieselem? Vyzkoušeli jsme si to opravdu důkladně, neboť jeden exemplář tohoto automobilového schizofrenika si pořídil David alias naše jednomužné IT oddělení.

Druhá generace Mercedesu CLK, interně označovaná jako C209, představovala ve světě kupé od Mercedesu v určitém ohledu návrat k tradicím. Její předchůdce, první CLK s kódovým označením C208, přišel nejen s novým modelovým jménem, ale také se zásadními technickými změnami. Dřívější kupé vznikala na základě třídy E (nebo jejích předchůdců) a i přes zkrácený rozvor se vnitřním prostorem a použitelností vnitřních sedaček blížila spíše dvoudveřovému sedanu než klasickému kupé s uspořádáním 2+2. Ještě typičtější ale bylo v Evropě výjimečné uspořádání s bezrámovými dveřmi a stahovacím B-sloupkem, díky kterému nabízela kupé od Mercedesu jedinečný pocit z jízdy. Když jste přidali i střešní okno, cítili jste se skoro jako v kabrioletu.

První CLK tohle všechno změnilo. Navenek sice vypadalo jako soudobá třída E přezdívaná ‚masařka‘, ale technicky vycházelo z menší třídy C. To vedlo ke dvěma věcem – uvnitř bylo mnohem méně místa a kratší zadní blatník a menší vzdálenost k zadnímu kolu znemožnily použití stahovacího B-sloupku. Z jedinečného kupé, jehož řízení připomínalo jízdu s klasickou amerikou, se stalo auto mnohem tuctovější. Zákazníci očividně nebyli spokojeni, a proto se ve Stuttgartu rozhodli pro alespoň částečný návrat k tradicím. C209 sice stále využívala techniku menší třídy C a navenek se tvářila jako větší třída E, ale o něco se prodloužila, nabídla použitelnější zadní sedačky a především tradiční bezsloupkové provedení. Pokud jste milovali klasickou W124 CE, znamenalo pro vás druhé CLK návrat k tomu, jak mají věc vypadat. A když odhlédneme od toho, že co bylo dříve hranaté, je u CLK kulaté, zachovává si i uvnitř charakter klasického Mercedesu, s některými zvláštními řešeními (nožní parkovací brzda) a spoustou promyšlených vychytávek.

Zároveň jste byli poprvé zbaveni dilematu, jestli si pořídit úsporný naftový motor v designově nudném autě, nebo přitažlivé kupé se žravým benzínovým agregátem. Nyní jste si totiž mohli objednat CLK také s naftovým pětiválcem o objemu 2,7 litru nebo jeho šestiválcovým příbuzným o 3,2 litrech objemu. Nešlo o první naftové kupé od Mercedesu – tím bylo staré ‚piáno‘ ve verzi 300CD pro americký trh – ale bylo to poprvé, kdy se dvoudveřový naftový Mercedes dostal do Evropy.

V kombinaci s bohatou výbavou a automatickou převodovkou je CLK 270 CDI teoreticky dokonalým autem pro německého důchodce. Starší lidé mají rádi pohodlí, obvykle necestují více než ve dvou a jsou spořiví. A často také špatně slyší, což se hodí, pokud chcete provozovat kterýkoliv Mercedes s motorem 270 CDI. Pětiválcový turbodiesel je sice vyhlášený svou spolehlivostí a odolností a při šetrném zacházení se dokáže spokojit s pozoruhodně malým množstvím nafty – rekord při testování byl něco pod pět litrů a i s Davidovou olověnou botou se CLK pohybuje kolem 8 litrů – avšak, kulantně řečeno, jeho akustický komfort není zrovna hvězdný.

Největším problémem CLK ale není to, že jeho motor zní jako traktor a sem tam vypustí kouřový signál. O něco horší je, že při vývoji usedlého kupé pro důchodce někdo patrně zapomněl části vývojářů sdělit, že ono kupé má být usedlé a komfortní. Vznikla tak podivná kombinace silného motoru s citelným turboefektem, klasickým mercedesím způsobem ospalého automatu a na poměry značky naopak citelně sportovního a agilního podvozku. Výsledkem je, že se CLK necítí tak docela ve svém živlu ani při ostré jízdě, ani při skutečně uvolněném, poklidném cestování.

Možná by k vyřešení problému stačilo naladit podvozek tak, aby se z CLK stal plavný cruiser, nebo naopak poněkud upravit chování automatické převodovky, aby si lépe poradila s ostřejším tempem. A je dost možné, že něco takového dokonce šlo vyřešit vhodnou volbou ze seznamu příplatkové výbavy. 

I přes určitou ambiguitu charakteru zůstává CLK C209 lákavou volbou pro ty, kteří hledají eleganci a útulnost dvoudveřového auta, ale nechtějí se smířit ani s vysokou spotřebou benzínového šesti- či osmiválce, ani s mizernou dynamikou čtyřválcového motoru, který se zároveň nemůže rovnat svým naftovým kolegům. Svým způsobem tak můžeme C209 považovat za jednoho ze zakladatelů kategorie, kterou lze nazvat třeba ‚alternativními gétéčky‘ – aut, která k eleganci a pohodlí velkých kupé začala přidávat nikoliv zběsilé tempo velkého motoru, ale dojezd a úspornost.

Na moderního zástupce tohoto alternativního přístupu – na (téměř) aktuální generaci kabrioletu SLK 250 CDI – se podíváme někdy příště. Když může dávat smysl naftové kupé, půjde totéž říci o roadsteru? Je to blbý nápad, nebo je to dobrý nápad?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

piwel
15. února 2016, 18:07
0

k článku nemám co říct, odbyt to auto mělo, našli se lidi kteří byli ochotni jezdit v naftovém cestovním kupé, tak jo, dobře, je tady, existuje ale vůbec nic mi neříká. Z mé strany žádné emoce, možná jen trochu nelibosti. Už dávno si člověk zvykl že kvůli výdělku jsou automobilky produkovat "sportovní" nafťáky a lidi je (pro mě z nepochopitelných důvodů) berou. Co mi je ale proti srsti je poslední odstavec. Naftový roadster? To si může koupit snad jen člověk bez špetky citu k autům. Vím že nové nafťáky už nejsou tak urachtané a smradlavé jako jejich předchůdci, ale nějak se mi příčí představa na křižovatce zastavit v roadsteru a slyšet z něj "chrochro". Navíc u roadsteru mi nějak odpadá i nějaký ten racionální pohled na věc - nafta míň žere. Roadster si nekupuju kvůli spotřebě, na dálkové nebo každodenní ježdění. Roadster si kupuju abych z něj měl radost, vytáhl ho za slunného víkendu na mou oblíbenou trasu, abych si mohl poslechnout motor točící více než 4500rpm, roadster si kupuju srdcem, ne mozkem. Podle mě je naftový roadster nesmysl. Jistojistě se ale najdou lidi kterým i tohle spojení vykouzlí úsměv na tváři, pro mě to ale zůstane nepochopitelnou záhadou.

reagovat
M P
15. února 2016, 18:35
0

Tak pro člověka, jezdícího miatou, to asi nepochopitelným tajemstvím zůstane, ale co když jste třeba, řekněme, dobře situovaný německý důchodce?:)

BobAsh
15. února 2016, 18:35
0

Taky jsem si myslel, že naftový roadster je hloupost, ale potom jsem strávil něco času se SLK 250 CDI redakčního kolegy a investora Dana (Nováka, Dan Borský má Mazdu 3, o které budeme také psát) a začalo mi to připadat jako docela rozumná myšlenka - za předpokladu, že roadster není autem "na neděli", ale autem "na furt". Pokud člověk na roadster nahlíží jako na věc, kterou si koupí místo C-klasse nebo naftové Octavie, jen s tím bonusem, že je hezčí a má sundavací střechu, je to překvapivě smysluplné auto...

be
begbie
15. února 2016, 18:47
0

Podepisuju, co píše BobAsh. Ne každý má roadster jako víkendovku. Já třeba prodal NA kvůli tomu, že to auto není vhodný na daily ježdění po Praze + delší tratě (nebo jsem už starej). Takže mi to dává smysl, a to nejsem německej důchodce (bohužel)!

Jo
John
15. února 2016, 20:58
-1

Pod to se podepíši, přesně tak to vidím také! Osobně chápu Váš disrespekt k tomuto Mercedesu. Sám jsem Mercedesář a když jsem se před pár lety rozhodoval o autě na víkendy, kde mi hlavou proběhla i myšlenka modelu W209, respektive C209 v benzínové verzi ovšem. Myšlenka byla však velmi rychle zahnána - nekvalitní interiér, né příliš pohledné vajíčko z venku, málo mužné kupé - spíše tak nákupní košík pro ženskou a v neposlední řadě image C209 jakožto naleštěné bídy pro někoho, kdo chce "rádoby nové auto z roku 2001 a více". Světe div se, koupil jsem jeho staršího, ale mnohem mužnějšího předchůdce W208. Krásná černá perleť, bílá kůže uvnitř, automat - šestiválec 3,2litru, 160kw. A ano, nejsem jeden z dementů co koupí kdejakou vránu, auto mě před dvěma roky stálo přes 160tis - ovšem dle toho také vypadá, je pár takových kousků po republice a na prodej přesně ------------- wait a minute: NULA.. Navíc jednou budou mít vytrácející se pěkné W208 (C208) cenu.. C209 cenu mít nikdy nebude. NIKDY. A věřte nebo ne, pohodovou jízdou s ševelícím třicelédvalitrem v šestiválci do véčka si nedělní projížďky fakt skvěle užívám :)

BobAsh
15. února 2016, 21:31
0

Nemůžu se vyjadřovat ke kvalitě, protože s C208 jsem nejezdil, ale C209 se mi jako bývalému majiteli W124 CE líbí mnohem víc. Je totiž sice kulatá, ale má normální proporce a hlavně - má stahovací B-sloupek. C208 mi přijde taková divná hranato-kulatá, i když je pravda, že jak jsem jí dřív neměl rád, začínám jí trochu přicházet na chuť. Ale ten B-sloupek jí neodpustím :)

Jo
John
15. února 2016, 21:44
0

BobAsh: SAKRA! To s tím B sloupkem máte pravdu a osobně to tak také vnímám... Ale věřte mi, ze všeho co je na W209 špatné je 2x tolik dobrého na W208, je to subjektivní pocit a nikomu ho nevnucuju, ale 208čka je prostě hezčí a víc chlapská, kupé co má ještě pořád trochu koule a hlavně bez nutnosti kompromisů a nutnosti zalíbit se lidem co chtěj mít kupé f dýzlu, 209 je prostě jeden velkej zakulacenej a zženštilej plasťák. Vojto, projeďte se někdy ve 208čce, s nějakou pěknou, nevylítanou v originálním stavu, v automatu s nějakou výbavou a minimálně vidlicovym šestiválcem pod kapotou - garantuji že to bude nesrovnatelný prožitek oproti 209. Btw 124ku jsem měl také :)) bohužel né kupéčku.. :-/

David Marek
15. února 2016, 21:45
0

A já třeba naprosto chápu, proč si někdo pořídí coupe s dieslem... protože jsem si ho pořídil. Představte si situaci:
Mám Buicka Riviera 67 - 7.0 litrů V8 (benzín), motorku (benzín) a k tomu jsem chtěl něco na normální, denní ježdění. Rozhodoval jsem se mezi E classem (W211) a tímto. Vyhrál design CLK. Na dlouhé cesty diesel naprosto super, na dálnici ani nevim, že tam je. V praze sice vibruje do sedaček, ale co. Žere to nic. Do CLK jsem měl jen benzínová auta na denní ježdění, ale nyní mi na tom nepříjde vůbec nic špatného.

Je to pořád tak mimo?

David Marek
15. února 2016, 21:47
0

2JOHN: řeči o chlapáckem designu jsou poněkud úsměvné. O plastovosti také, když berete interier po faceliftu, který je spíš W211 (ten je taky plastový a nekvalitní?). Proporce vojta taky zmínil. To auto je víc mercedes než W208 :)
Přijde vám Jeremy Clarkson jako nemuž? Vždyť má W209 (ač black series), tak je to pořád W209 a ne W208.

David Marek
15. února 2016, 21:50
0

Já nevim, ten interier mi příjde skoro takovej "plastovější" v tom starším :)

Jo
John
15. února 2016, 22:17
0

Nenechte se vysmát Crazy Ivane - w209tka bude vždy mezi fandama MB poddruh a méněcenná..:) Druhá věc to foto co posíláte, když už najděte si jak vypadá W208 po FL, alespoň s multifunkčním volantem v kombinaci kůže/dřevo a celkově jinak pozměněným vnitřním zevřením :) to není nic osobního proti Vám třeba (w211 jsem měl také - stejnej plasťák jako 209tka) to je prostě poznat a cítit.. Nevzpomínám si, ale tuším že C209 už neměla ani vzduchové zámky a "dřevo" uvnitř už vlastně nebylo dřevo ano, nepletu-li se (možná ano) a tím začíná celý seznam nedodělků a šetření, které tvrdě nastupovalo do idee Mercedesu přiblížit se "více konzumním lidem" a zalíbit se.. Ať chcete, nebo ne - 209 nikdy nebude fanouškovský Mercedes, nikdy nebude oblíbená a nikdy nebude ceněná jako youngtimer (nepočítám li zmíněné black series - to opravdu tak zženštilé není). Ano ten diesel má své opodstatnění, například pro používání jako popisujete, ale auto na zábavu, na prožitek a vlastně ani na nic jiného kromě pohodlné cesty z bodu A do B to není. Ať jezdí Buick - ten v dobrém slova smyslu závidím a přeji - CLK 209 ať se ztratí mezi jím podobnou omšelou třídou vozů na parkovištích na sídlišti...

Jo
John
15. února 2016, 22:29
0

Jo a ještě něco - neohánějte se tím - čím jezdí celebrity. Celkem jste si naběhl, je to jakobych Vám já řekl : JAKÝ JE JEDEN Z NEJSLAVNĚJŠÍCH MERCEDESŮ VŠECH DOB?? Přece CLK GTR! Které dodnes patří k raritám světového automobilismu.. No a z jakého modelu vychází?? :) W208 NÉ W209 :) vidíte, také je to tak mimo? To víte, auto s koulema - to z kulaťoučké a historicky bezvýznamné W209 holt už nikdo nikdy neudělá :) Dobrou noc

David Marek
15. února 2016, 22:30
0

a přitom je W208 ocucanější bochník než W209 ;)

David Marek
15. února 2016, 22:38
0

a to jestli z něčeho bude youngtimer nebo ne... to ukáže čas. osobně si myslím, že větší šanci má W209, než W208. Co se týče vzdušných zámku, to je jedna věc. Dřevo je ve W209 dřevo, ne plast. A něco podobného se řikalo i o W210, ke které si lidé teprve hledajíc cestu (kvůli designu, který spousta mercedesářů nesnášela a nesnáší), ač teď se o ně zájem zvedá. Stejně jako se zvedá zájem o W211.

Jo
John
15. února 2016, 22:48
0

Pane Ivane, pokud toto tvrdíte, tak jste opravdu CRAZY :)) zajděte někdy na sraz, na klub, mezi fandy, než začnete něco takového tvrdit :) Né rozhodně z W209 vyjma modelů s pětilitrem, nebo v "černosérie" nestane nikdy youngtimer - a už vůbec né z těch viz tento - polovybavený (chybí mi tam asi 10 věcí oproti mé 208) a už vůbec né z těch s klapadlem pod kapotou - víte měl jsem od 320cdi (3x) až po 270cdi (vše ve W210) - ty motory jsou celkem dobré, 320cdi samozřejmě nesrovnatelně více lepší, ale v sedanu nebo kombi! Jinak to je úsměvné.. A né opravdu W211 bude vždy plastová W211, která ovem láká pozéry na svou "modernost". Ano W210 je skvělé auto a zachovalých kusů ubývá kurevsky rychle a ty společně s 208 půjdou hodně nahoru, ostatně jako se to již u 208 začíná dít, mrkněte i za hranice na inzerci.. Vidíte - stačí jediný příklad JEDINÝ v podobě ošizených ZÁMKŮ a zamykání ve 209tce a víte - dle toho se dá usuzovat o celé ošizené kvalitě tohoto plastového krámu. :) No jo, holt podtlakové zámky s kompresorem a typickým ultratichým chodem neocení každý přivandrovalec ke značce MB. Pro takové tu je právě 209tka. Povrchní vzhled, povrchní chování, ošizena uvnitř, obohacena rádoby navenek.. Mějte se :)

David Marek
15. února 2016, 22:52
0

jj a W209 nahoru nikdy nepůjdou a budou pokládány jako špatné mercedesy, jenom protože nemají vzdušné dověry, které neměla mam pocit ani moje W210. Vyloženě věc, která lidem chybí. Mně by spíš vadil B sloupek. :)

BobAsh
15. února 2016, 23:21
0

Kdybych před lety neslyšel lidi tvrdit, že poslední správný Mercedes je W123 a cokoliv novějšího už jsou plasťáky, které jsou jen na doježdění a nikdy nebudou mít cenu, tak bych tyhle řeči bral možná vážně. Přijde den, kdy bude oblíbený youngtimer z kupé od W213, i když teď ani nevíme, jak bude vypadat...

Leli
16. února 2016, 15:46
0

První co mě napadlo, že uživatel John si plete CLK 209 s C sportcoupe. Pak bych ty kecy o maskulinitě snad i chápal.

W208 vypadá jako trochu ocucaná a zmenšená 210, která je trochu nakoplá. W209 je vzhledově od 211 výrazně víc odlišná, dokonce vypadá, že někdo udělal to auto jinak, než že by ho jen zmenšil na šířku a délku ze sedanu a zahodil dvoje dveře. Proporcemi a designem je rozhodně blíže ke W124, než je k ní vzdálená W208. K tomu nemá B sloupek. Není moc mercedesů s jedním párem dveří, co má B sloupek. C sportcoupé, Áčko a W208... Maskulinita sama... Není to výhoda, spíš celkem velká chyba. Absence B-sloupku je něco, co jednoduše stojí za to mít.

W208 je tak ceněný youngtimer, že je jich dneska na Mobile s cenovkou kolem padesáti tisíc českokreditů asi milion, a dá se v nich vybrat i hezké auto bez větších problémů. W209 stojí podobnou cifru, akorát má před ní jedničku, občas i dvojku, ...

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-320/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:sportscar/pg:vipcar/219729005.html#

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-320-Elegance-Leder/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/220239736.html#

Řeči o nájezdu budu blahosklonně ignorovat - vždyť to má přece být to kvalitní auto, na rozdíl od těch plastových sráčů, tak co vadí pár stovek tisíc kilometrů sem nebo tam?

Ok, najdou se na obou stranách i na fotkách hezčí, s menšími nájezdy a vyššími cenovkami:

208 FL
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-320-Elegance/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/146318328.html

209 PreFL
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-CLK-320-ELEGANCE/vhc:car,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/217804879.html

209 FL
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-280-7G-TRONIC/vhc:car,pgn:3,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/221203796.html

Obecne se dá říct, že si každý volí auto podle svého rozpočtu, když je to na hraně a situace zní méně jetý starší model versus novější, z prvních roků výroby, to je vždycky otázka. Na jedné misce vah je novější design, technologie, etc, na druhé loterie jménem nájezd a domněle nižší servisní náklady (což tady úplně neplatí, průměrně budou spíše shodné). Jediné, co je asi obecně správné, je hodnocení stavu konkrétního kusu a porovnávat až konkrétní vozy co jsou k disposici mezi sebou. Co je a není honění vody na prázdnou image bych nechal na každém, zase jsou lidi co jim jsou auta volná, pro ně je to od pohledu auto co má 4 kola a volant, pro jiné je to zase relativně současný versus cikánský mercedes, pro milovníka analogové klasiky jsou to zase oba moderní elektrikou nacpaný křápy a jediná pravda bude W123...

Zajimavé je, že 320 W208 má 0-100 zhruba za 7,5 s. To je cca shodný údaj s W124 300-24v. Ten vysmívaný nafťák má lehce přes osm...

Jenom mimochodem, CLK GTR má s W208 skutečně něco společného - přední světla. Je to bohužel asi všechno, co mají ty auta společného. :-)


Nicméně - svezení s pěknou a opečovávanou W208 ve vysoké výbavě je něco, co bych neodmítl a klidně vyzkoušel. Pokud nějakou takovou máte a přežijete, že vám nějaký drzý Autíčkář očistí spodek plynového pedálu o kobereček, budeme rádi. :-) redakce@autickar.cz

CerVus
15. února 2016, 18:13
0

S benzínovým 6ti válcem, manuální převodovkou a černým interiérem by to nemuselo být špatné auto.

reagovat
Jo
John
15. února 2016, 20:10
0

CLK W209 je s prominutím plastová sračka. Ano, netrpí korozí jako jeho předchůdce CLK W208, ale právě tento předchůdce bude jednou žádaný youngtimer. Mnohem kvalitněji zpracovaný, žádná potřeba cpát do něj smradlavé disely, pravé cestovní kupé, které ještě nevypadalo jako vajíčko a nákupní plastová taška pro ženský. Už jich ubývá a zachovalých je na prodej jen pár a nebo žádná - zapomeňte na ty vylítané hnusy na sautu za 60tis.. A W209 - to je byl a bude krám už navždy. Ámen

reagovat
David Marek
15. února 2016, 21:42
0

To je ale hloupý příspěvek :)
Plastová byla interierově možná před facelift, ale ta po faceliftu interieru (viz fotky) se rovná W211 (E class). Řeči o vajíčku jsou taky úsměvné, když to má designem, proporcema a vychytávkama blíž k C124 - aneb žádný B sloupek, podavače pásů, použitelné sezení vzádu...

Jo
John
15. února 2016, 22:15
-1

Myslíte TÉ 211ce, kde je i příruba uchycení turba z PLASTU?? :(( TÉ W211ce, kde už nejsou ani vzduchové zámky? Stejnej krám jako 209.. šetřit šetřit, nic více :) u w208 ještě záleželo na tom, že když zamknete auto, není slyšet absolutně nic - to bylo znamení Mercedesu, dělat obyčejné věci neobyčejnými a to se na 209ce již začalo vytrácet. Jo a ještě něco? Už Vám v ní tak strašně vrže kastlík na těch plastovejch úchytech? :))

Nedy
15. února 2016, 20:19
0

No tak jestli jsem to správně pochopil, tak ta věc má docela dobrý podvozek, slušné řízení. Drží to zpět ten automat a diskutabilní charakter dieselu (osobně bych váhal i nad spolehlivostí).

Z toho mi plyne otázka, jak je na tom toto? Mám na mysli zábavnost a spolehlivost.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/clk/16125378?goFrom=list

reagovat
David Marek
15. února 2016, 21:58
0

má to ošklivej předfacelift interier, už jen proto bych to vynechal z výběru, nemluvě o nevyhřívaných sedačkách, ...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. února 2016, 21:58
0

Mne to designove taky nijak nepohorsuje. Naopak myslim, ze se to docela povedlo. Jak zvenku, tak zevnitr. Vlastne mnohem lip, nez W208. Interier vypada porad moderne a utulne. Co mne na tom nejvic zarází, to jsou ceny. Necekal bych, ze uz to bude takhle temer bezcenny. Ale na druhou stranu, za tyhle penize clovek dostane docela hodne muziky a parady.

reagovat
JLK
15. února 2016, 22:20
0

Tak jsem nevydrzel a sel jsem se na bazos podivat po W209, a co jsem tam nasel http://auto.bazos.cz/inzerat/57488147/Mercedes-CLK-270CDI-2004-W209.php =D

reagovat
Jo
John
15. února 2016, 22:25
0

:))))

bi
bitner
16. února 2016, 09:56
0

Takova nahoda! :-D

De
Dempsey
16. února 2016, 10:21
0

Vzhledem k tomu, ze se jedna o bazaroveho snilka tak je to docela logicke, ne? cekal jsem odkaz na inzerat jeste v clanku.

reagovat
bi
bitner
16. února 2016, 12:25
0

Prave, bylo by to logicke a olrajt, kdyby tam byl odkaz a nejaka veta, ze recenzovany kus je zrovna nabizen. Jenze...neni to tam...

BobAsh
16. února 2016, 14:53
0

Není to tam proto, že se to auto prodalo (resp. rezervovalo) v mezidobí mezi napsáním a vydáním článku. Jinak by to tam samozřejmě bylo - za to, že když někdo z redakce a blízkého okolí potřebuje prodat auto, napíšeme o něm bazarového snílka, se ani v nejmenším nestydíme. Ostatně nedávno jsme na našem FB otevřeně sdíleli inzerát na prodej kamarádovy W124, o které budeme psát zanedlouho. Ale stejně jako v tomhle případě se prodala dřív, než jsem ten článek dopsal :)

Mi
Michal
16. února 2016, 12:07
0

Nejsem teda kovanej přes Mergly, ale není zrovna tenhle pětivál nejproklínanější motor z nabídky?

reagovat
Ja
Jadd
16. února 2016, 12:40
0

Tak hele myslim ze fakt neni potřeba se hádat co je lepší - dálniční (Dálniční!!!) kámoši Simira Gerkhana Tom Kranich (W208) i Jan Richter (W208/W209) měli fšechno fbenzínu a to museli pak všechno vyúčtovat u Engelhartový...
No a Jan by mohl rozseknout, jestli byla lepší maskulinní W208 bez B sloupku nebo ožužlaná W209. Ale myslím že to je šumák, když vystupuješ střešním oknem.

Jinak k tomu roadsteru - souhlas s BobAshem - když to není víkendovka, ale auto na každej den, tak proč ne... akorát asi člověk časem zjistí, že jako daily to nejde, a pak už to nedává v dieslu smysl... i když rozdíl v pohodlí SLK / MX5 asi nějaký bude ne?

reagovat
bi
bimmer
16. února 2016, 14:09
0

Proc by to neslo? Ja mam doma Z3 a jako daily car to neni problem a to najezdin tak 30 tisic km rocne.

Ja
Jadd
16. února 2016, 16:47
0

chybí mi tam "když" člověk zjistí že to nejde :) já bych to asi zvládl, ale prostě to někomu může asi fakt začít připadat nepohodlný/nepraktický nebo tak...

Pe
Peter
16. února 2016, 15:23
0

Celkom usmevna debata na temu ktore CLK lepsie stelesnuje ideal kupe od MB. Nech sa na mna nikto nehneva ale ziadne CLK sa ani zdaleka nepriblizuje obrazu idealneho kupe od MB a hadat sa ci je to w208 alebo w209 je ako tipovat ci je lepsie mat prasknutu lebku od drevenej alebo hlinikovej bejzbolovej palky. Ak sa chceme bavit o idealnom kupe od MB tak podla mojho nazoru tuto poziciu moze zastavat jedine tato karosarska varianta odvodena od Sonderklasse ( a preto som uz dva roky majitelom C215 po FL).

reagovat
Liqid
16. února 2016, 19:16
0

To je trošku jiná cenové kategorie, to bys rovnou mohl argumentovat S-coupe....

Pe
Peter
17. února 2016, 09:13
0

Ak sa bavime o jazdenkach, tak ten cenovy rozdiel nie je priepastn. Co sa tyka prevadzkovych nakladov, to je samozrejme uz niekde uplne inde. Kazdopadne vsetky CLK su o kompromisoch a ked chce clovek to prave kupe od MB so vsetkymi vychytavkami (B-pillarless, vzduchove zamky, hydraulicky podvozok...) tak nema inu moznost ako CL/S coupe.

to
tomas
17. února 2016, 16:55
0

Nie som si celkom istý,ze do 209 isla aj 320cdi,ale budíš,nebudem sa háďat.ale to je 3-liter a nie 3,2....ak niekomu nevyhovuje automat, tak nech kupi manual.....a prehlasit 270 cdi za nezničiteľný by som teda odvahu nemal :D

reagovat
wlko
27. února 2016, 18:35
0

Niečo čo je od mercedesu asi nikdy nebude športiak ale skôr GT a preto by mi absolútne nevadil ani dízel zvlášť ked má viac ako 4 valce. Príjemná spotreba a dostatok točivého momentu je presne to čo na dlhé cesty potrebujem. Napríklad aj Alfa romeo GT mi dáva väčší zmysel s dízlom .... v poslednej dobe som troška sado nafto....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem