načítám data...

Koronavirová krize: klenoty a další z naší inzerce

Sedím doma. Ani jedno auto nefunguje. Na Cadillacu pořád stačí vyměnit ten alternátor, ale mě to zatáhlo na bazoš hledat nějaký ten zapomenutý klenot.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Koronavirová krize: klenoty a další z naší inzerce

Začneme zlehka letákovou akcí: https://auto.bazos.cz/inzerat/125805118/original-bmw-alu-kola.php. Netušil jsem, že se na bazoši už rozjíždějí slevové akce a věrnostní programy, ale je to tak. Zde si můžete vybrat set slevy, potřebujete třeba DPF? Kupte si DPF a k tomu kola zadarmo! Bert je řízek, ten tu šmelinu bere vážně, klobouk dolů.

A můžeme pokračovat zde naprosto odzbrojující upřímností. https://auto.bazos.cz/inzerat/125152498/tuningovy-naraznik-predni.php. Škoda, že nepotřebuji nárazník, s tímto člověkem bych obchodoval velice rád.

Ale dobře tedy, navyšuji minimální cenu na 5 000 korun v očekávání, že konečně narazím na funkční auta. Neříkejte mi, že v krizi, kdy přece všichni krachují nikoho nenapadlo prodat starý krám a přilepšit rodinnému rozpočtu…

A hned tu máme auto na stavbu. Se slzou v oku jsem se zasnil nad prvním služebním Yarisem mého života, který byl také takovou malou dodávečkou. Pokud to auto funguje, má naději stát se něčím "autem nazabarak", ve kterém se vozí cement na stavbu, kola do kopce a děcka na pole. Tyhle malé Peugeoty mají ještě pořád trošku toho viničního šarmu, takže lehký terén zvládnou a bez zadních sedaček bude tahle bublina schopná zajet kamkoli a odvézt skoro cokoli. Navíc pro dva lidi naprosto stačí i na obyčejné cestování a pokud by byl člověk skladným, i vyspat se v něm dá. Sice se nebezpečně blížíme ke kategorii "špinavý transit", ale šance, že se věčně upatlaný automobil nakonec stane miláčkem domácnosti je u tohoto auta docela značná.

https://auto.bazos.cz/inzerat/127295806/peugeot-406-22-hdi-96kw-112003-plna-vybava-vcetne-kuze.php

Ale kdyby ty zadní sedačky přecijen potřeba byly, pak zde mírně bláznivý prodávající nabízí Suxo! (https://auto.bazos.cz/inzerat/125974167/citroen-saxo.php) Jak je obecně známo, tahle vozítka mám rád. Vycházejí z Citroenu AX, který se zrodil ve snaze postavit auto levné, lehké a aerodynamické. Suxo je už trošku oplácané, ale stále výrazně pod tunou živé váhy a podvozky vyladěné na francouzské vinice umožňují radovat se z auta i na polních cestách. Ve výsledku ale jde o vozík, který za překvapivě nízkých nákladů umí odvézt čtyři lidi legální rychlostí i na dlouhé vzdálenosti. Je to sice ono naprosté minimum, ale když se řidič začne snažit a hrát si, i ti další tři si užijí spoustu intenzivních zážitků.

Ano, mám tyhle malé citroeny rád, mějte mě klidně za blázna. 

Ono se totiž dá udělat i chyba. Chcete si třeba koupit levně levné auto, připlatíte si a dostanete kabriolet (zespod), no posuďte sami:

https://auto.bazos.cz/inzerat/127008352/dacia-logan-14-mpi.php

Nejen, že kupovat Logana mi přijde zbytečné, ale hlavně kupovat automobil, který se někdo již snažil zachránit před korozí s takto žalostným výsledkem je nápad hodný génia. Naprosto nepochybuji, že se tohle auto prodá, jen je mi trošku líto toho kupujícího. Nehodlám ani dštít síru na prodejce, který očividně vůbec netuší, jak se o auto postarat. Je mi z celé té situace tak nějak smutno, neb všechny strany obchodu se ocitnou uprostřed zmaru, nýmandství a vyhozených peněz, a nebudou mít cesty ven. Kdyby aspoň to auto bylo zajímavé…

Když máme ale tu krizi, rozhodl jsem se najít zkrachovalého hromaditele mercedesů a nakoupit zase w123. Bohužel musím oznámit, že jsem nenašel. Stále doufám, že je někde stodola plná nahromaděných pian, která pian nechce prodat. Leč zatím nikdo takový z nory nevylezl a já pojal podezření, že se vlastně nic převratného neděje. Trh s auty známých značek z pohledu světoznámeho bazos.cz se stále potácí v rovině "najeto jen" a "cena k jednání", prodeje zbytečných aut za pár korun se skoro nekonají a nic nenasvědčuje tomu, že by se ceny pohybovaly dolů. Snad jen cena posledního mnou zmíněného kusu je úsměvná.

Navíc vám svou volbou mohu ukázat, že i já, milovník zadního náhonu a blázen jsem také petrolhead. Vrátíme se hezky na začátek toho všeho a ukončíme procházku po inzerci povinným Mondeíčkem:

https://auto.bazos.cz/inzerat/126842915/ford-mondeo-mk3-18-81-kw.php

Kombík z roku 2003 s již upravenou a spolehlivou verzí motoru Mazda, k tomu vyhřívané čelní okno a jinak holobyt? To je asi ideální kandidát na "rozumné auto". Zde navíc v ceně plechcupové a prodejce dokonce tvrdí, že je bez koroze. Takže je určitě bez děr. Co na tom, že má načechraný blatník, aspoň vám ho nebude líto.

Pokud bych tedy potřeboval auto, asi bych jel pro Mondeo nebo Suxo. Pokud bych si ale chtěl koupit něco zajímavého, asi bych čekal a seděl na penězích. Z toho, co jsem prohrabal nic nenasvědčuje tomu, že by se objevovaly nějaké zajímavé nabídky, že by krachovali entuziasti, nebo všichni začali slevovat jen proto, že nikdo nenakupuje.

 

No a nebo tomu nerozumím. Jak to vidíte vy?


 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Černá Vovce
01. listopadu 2020, 17:28
0

Nevím, já se snažím prodat svého sestivalcoveho Outbacka, ale zatím je ticho po pěšině...

reagovat
martin_100
01. listopadu 2020, 18:40
0

Pro dvojmístný miniauta mam slabost.
Kdysi jsem měl kombíka trabanta. Zadní okna jsme polepil folií v barvě auta a zadni sedačky byly vyndaný. Neskutečnej stěhovák.
Když jsem měl citroen C2 tak tam byly zadní sedačky sice krásně variabilní, naklápěcí nezívisle šoupací a efektivně skládaci. Škoda že byly dobrý leda pro malý děti a když se efektivně složily tak nešly přední sedačky posunout tak abych se vešel za volant. Nu a jelikož jsem potřeboval vozit psa tak šly zadní sesle do garáže. Na jejich místo se vetkla přepážka z odpočtový ofce, druhá podlaha kufru na míru aby byl úložák na takovej ten autobordel co všichni vozíme a bylo. Z auta se stal praktickej náklaďáček se kterym se dalo zaparkovat všude a uvez víc jak kombík.

reagovat
beastar
01. listopadu 2020, 19:17
2

Tak ona se C2 dělala i jako "praktický" náklaďáček. Já teda musím říct, že jsme jí tehdá jako zánovní měli. Servisní auto to bylo takže taky bordel všeho druhu. A bylo to skvělý auto. Všude to zaparkovalo, hodně to uvezlo. Levný to bylo. Takže ty si vlastně svépomocí vytvořil to co nabízel i výrobce.

martin_100
01. listopadu 2020, 19:43
1

Ano to bylo označený jako C2 enterprise. Když jsem sháněl C2 chtěl jsem benzín a všechny tou dobou dostupný origo 2 místný byly v naftě. Jo líbila by se mi tehdy origoška s plechovýma "oknama" ale tehdy sem bydlel ve městě a naftu bych neužil.... No a teď na vesnici bych sice naftu užil a užívam ale zase C2 utahne prd na vleku. Takže sem koupil golfa 4 a pasoval do funkce traktoru.

kk
kkk
01. listopadu 2020, 20:40
0

Nechápu ty žvásty u Logana, jaký zmar a nýmandství? Rezaté lemy a spodek dveří - běžná věc u starších nezinkovaných aut. Inzerát je naopak férový, máš to nafocené, ber nebo nech bejt.

reagovat
kk
kkk
01. listopadu 2020, 21:54
2

Krom toho Logan paradoxně na nějaké místní hrkání dává větší smysl než Mondeo - jednoduchý vůz, má ještě rozumný nájezd, pokud je koroze jediný problém, o víkendu zatmelíš, zastříkáš a jezdíš za pár korun (1.4), navíc je to správně excentrické auto - Mondeo je vyžilý nudný stříbrný kombík, žere a má nájezd, kdy už se začíná postupně všechno srát - ložiska, alternátor, startér, průsaky oleje, atd ... a to u auta skoro zadarmo nedává smysl řešit.

reagovat
sheogh
01. listopadu 2020, 22:59
4

Aby to mondeo s tim najezdem nebylo nakonec v lepsim technickym stavu, nez ten logan :-)

beastar
02. listopadu 2020, 11:15
2

Ten Logan je v tomhle stavu úplně k ničemu. Kdyby to dával za odvoz tak snad. Vždyť je na tom jasně vidět, že ta koroze prostě už "levně" zastavit nejde. To auto je defakto mrtvý (stk atd) anebo teda do něj nastrakat hodiny vlastní práce případně opravit profi. To se ale v zásadě nevyplatí. Naproti tomu to Mondeo nejen že je praktičtější, ale na první pohled i člověk co nerozumí autům vidí, že je v lepší stavu. Těch 251 na něj rozhodně není smrtelná porce a ty největší zájeby už byly někde mezi 180 - 200 ... a i kdyby to byly fake km a přišlo něco málo teď. Jestli to jezdí a při rychlém jednání sleva??? Proč ne. Altík poznáš, startér taky, průsaky oleje sere pes, ložiska poznáš... takže o nic horší než totálně sežraný Logan to nebude. Navíc Logan vs Mondeo.. výbava, pohodlí... a jako když někam přijedeš hranatým Mondeem si pořád za chudého motoristu, ale rozumného. Když přijdeš shnilou dachnou automaticky spadáš do kategorie,speciální spoluobčan...

kk
kkk
02. listopadu 2020, 11:52
-2

Ano, pro člověka, co nerozumí autům, se může zdát v lepším stavu - takový člověk si pak naivně dává do rovnítka vzhled a stav. Logan je pořád směs Renault dílů a není důvod, proč by celek, který má najeto o 100 tisíc méně, neměl být v lepším stavu. Na karoserii to nejezdí. Argument jak člověk vypadá v tom nebo onom autě za desítku je absurdní.

beastar
02. listopadu 2020, 13:04
-2

Absurdní je tvoje obhajoba auta, které je lowcost i jako nové. Právě proto se na něm kilometry podepisují X krát rychleji. Vše je poddimenzované atd. Těžké pochopit že? To Mondeou stálo nové jako 3 Logany (skoro) myslíš že to o ničem nevypovídá. A ano na karoserii to jezdí. Když je totálně po smrti. Chápu že jistá sorta lidí by jezdila jen na motoru kdyby to šlo, ale naštěstí NEJDE. Mondeo je jen směs dílů Ford, tak nechápu co je natom dát to dohromady. Dílů jsou nejen plný vrakárny a Polský autodíly se válí všude za pár korun. Ok, you suck. Další debata zbytečná. A argument jak vypadáš u auta za desítku... Věř mi že 80% lidí to řeší pokud to máš na ježdění a ne vyloženě na dodělání někam na stavbu. Pro dělníky apod. Sice máš pravdu že mezi vzhledem a stavem není rovnítko. Když ale na první pohled vidím totálně sežraný krám, který už stál za hovno jako nový, tak víc nemusím řešit.

kk
kkk
02. listopadu 2020, 14:57
0

Naopak - zjevně je pro tebe těžké pochopit, že pro rumuna se žádné speciální poddimenzované díly nevyrábějí, ale jde o naprosto běžnou produkci jako všude jinde. Orezlé lemy nerovná se karoserie po smrti. Auto za desítku si nikdo na parádu kupovat nebude, vzhled je nepodstatný, důležité je, jestli má stk a jestli se v první zatáčce něco nevysere - Mondeo za 10-15 je nabíhačka, protože běžná cena je vyšší, ten Logan může být jen orezlý, ale jinak v pořádku. Nikdo nebude kupovat sračku za 10, aby následně obíhal vrakoviště a vrazil do toho dalších 20. Načatý alternátor ani startér samozřejmě nepoznáš, odejde klidně ze dne na den a rozhodně tyto komponenty odejdou spíše ve 250 tisících než ve 150 tisících. A je úplně jedno, jestli jde o dacii nebo ford.
A nakonec, až trochu dospěješ, zjistíš, že nemusíš nikoho urážet jen proto, že má na věc jiný názor.

CZmisak
02. listopadu 2020, 15:20
0

Ale ten tvůj názor je úplně mimo. Zatím co ta Dacie je na silnici nebezpečná a patří leda tak do šrotu, to Mondeo bude v klidu jezdit.

beastar
02. listopadu 2020, 15:27
-2

kkk: Pro hlupaka kazdy hlupak. Neurazim te nauc se anglictinu 5 tridy ZS. Poznas, nepoznas. Auto za tyhle penize nikdy logicky nebude jistota. Neni to o dilech pro Dacii jako takovou jako o celkove kvalite montaze atd. To ale nemuzes pochopit kdyz by si byl ochotny koupit zjevne dojety vrak do srotu. Ano i to Mondeo nebude auto na 5 let jezdeni, ale jako nouzovka dobry. Na rok. Nikdo nebude kupovat auto za 10-15 aby do toho nasledne investoval a neco pro to udelal? Pak je to naprosty dement a nezaslouzi nic nez vysmech. Kecy o dospivani si nech pro jiny a jinam. Ja pisu vice, mene k veci. Proste nemas pravdu. Nicmene na nazor mas pravo. Co nechapes na tom, ze dalsi debata nema smysl?

Sa
Sato
02. listopadu 2020, 15:40
2

Ja sa vám do vašej odbornej debaty nechcem pliesť ale karoseriu to má samonostnu, takže to na karoserii rozhodne jezdí :D

kk
kkk
02. listopadu 2020, 15:58
0

ad Sato: dveře a lem blatníku jaksi nejsou nosné části

"pro hlupaka kazdy hlupak" - njn, to je těžký, když dojdou argumenty.... a angličtinu se zřejmě potřebuješ doučit sám. Chápu, že debata s tebou postrádá smysl, já se s tebou hádat nepotřebuju, reagoval jsem na Machačův článek a nesmyslně ostrý odsudek toho auta.

briza
02. listopadu 2020, 21:52
2

Jste tu zbytečně negativní. Ten Logan má dozajista i výhody. Vezměte si třeba takový čelní střet. Potkat se s tím Mondeem, to by nemusel být úplně příjemný zážitek, ale s Loganem to bude jiná písnička, prostě jím projedete jako nůž máslem, na nejbližší wapce omyjete pozůstatky majitele a zbytek doma rozleštíte tempíčkem.

liška
01. listopadu 2020, 23:09
2

Tady nekdo.prodava pro nedostatek mista, ale zaroven i vymeni za jiny :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/127311424/jaguar-xj640.php
To mi pripomina podobnou demenci jak v zime nejeto, pridam.druhou sadu na zimnich :D

reagovat
Opelfahrt
01. listopadu 2020, 23:27
0

Ale já to chápu, třeba chce o metr kratší auto, aby mohl v garáži skladovat víc věcí z domácnosti :-)
Když vidím u nás v řadových garážích některý pacienty důchodce, co všechno mají v garáži kromě auta... Systém polic, skříní, simsona, čtyři jízdní kola... Když chce vyjet s autem, musí nejdřív vyparkovat půlku toho haraburdí.

Fa
Fandatik
02. listopadu 2020, 03:28
0

Kdyby dobře směnil, třeba by pak prodal další z těch co má. Tomu rozumím. Ale napsaný je to divně.

sumy
02. listopadu 2020, 11:47
0

N afacebooku je spousta skupin "Auta do XXX Kč" Za X si dosaďte libovolný násobek 10.000,- A občas se tam vyskytují i opravdu použitelné vozy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem