Nedostali jste pod stromeček auto? Buďte v klidu, já taky ne. A to ani angličáka. Ale to nevadí. Radost si můžeme udělat sami, a to klidně jen pohledem do inzerce. A v případě, že vás budou svrbět peníze v ruce, určitě víte, co máte dělat.
Začněme od nejlevnějšího.
Že mě poslední dobou přehnaně baví kei cars, jste si asi už všimli. A se zimou mě napadá, nebylo by mi při každodenním poskakování po městě lépe v autě, které je téměř jen skútrem se střechou? Nebyla by zábava začít trápit na silnicích auto, které je určené spíše do města, ale za to má málo výkonu? No není v tom potenciál? Je. Možná se teď střílím do nohy a dopomůžu tím k autu někomu jinému, ale co už. Tady jsou hned tři kusy Daihatsu, co mě tak trochu zaujaly.
První je samozřejmě nízkorozpočtový kus. Necelých 900 ccm, 32 kilowattů, a dokonce i platná STK a zaplacená ekodaň. Co víc si můžete za 9 900 korun přát? Vždyť to je skoro cena šalinkarty na dva roky. A zábavy za to dostanete mnohem víc.
Pro zastánce trošičku modernějších kusů tu mám o něco málo novější model. Popravdě řečeno, toto Cuore se od předchozího liší zejména po vzhledové stránce a pak dostalo také jiný motor. Litrový čtyřválec zde produkuje celých 40 kW. To je o osm víc. A tomu odpovídá i cena, která je vyšší o celých osm tisíc.
Pokud ale zrovna sedíte u počítače ve svých fancy kancelářských kalhotech, pak vás předchozí dva vozy nechají chladnými. Co byste dělali s takovými dojetými vraky, že? Váš kei car musí mít šmrnc, být trochu retro, ale zároveň moderní, abyste se v něm nestyděli jezdit po metropoli. Vím přesně, co potřebujete. Daihatsu Trevis.
Nejenom, že má o další tři kilowatty víc, ale vaše babička si jej pravděpodobně dokáže splést s Mini a váš street cred tedy poletí do výšin. A co dalšího je tu navíc? No… Skoro nic. To vadí?
Ale já chci trochu větší auto.
Oukej, Daihatsu není váš šálek čaje, chápu. Ale možná se zrovna koukáte po nějakém drobném hatchbacku, který vám poslouží nejenom po městě, ale i na okruhu. Pak by vás mohlo zajímat toto.
Ano, Micra nezní jako první volba nadšenců, ale dejte mi chvilku. Dá se do toho leccos swapnout. Ať už šestnáctistovka, nebo i dvoulitr typu SR, který můžeme důvěrně znát z jistých Nissanů Primera. No a pak tu máme třeba stodvacet, stotřicet nebo víc koní na asi tak 850 kilogramů. Brzdy tam půjdou dát z nějakého většího auta a stejně tak se na to dá koupit podvozek. Co víc na naše malé okruhy potřebujete? Hm?
No jo, chápu. Kde jsou ty doby, kdy jsem vám cpal, že to nejlepší bude mít poháněný zadek.
Tuhle IS200 už jsem někdy viděl. Myslím, že na Kafe&Kárách v Brně. Možná nebude úplně nejlepším příkladem veselé zadokolky, ale pokud si stejně jako já nepotrpíte na BMW (ano Davide, mohl bych sem dát i tu přestavbu na M3 E36, ale…), pak by se vám tohle auto mohlo líbit. Z diskusí na Autíčkáři vyplynulo, že přestavba na to pravé okreskové náčiní bude vyžadovat určité modifikace, které v ideálním případě zahrnují kompresor, ale… Každý musel nějak začít, že?
Okreskovou zadokolku tím máme splněnou, že?
Je čas na herezi. O Priusech jsem vám nedávno napsal a od té doby mi tak trochu nedají spát. Jaké by to bylo, stát se zachráncem velryb, přítelem všeho přírodního a osedlat vůz, který odstartoval cestu automobilového průmyslu ke zdárným novým zítřkům? Zcela upřímně, fakt bych si to chtěl zkusit. A možná raději první generaci, ty ale u nás moc nerostou. Tahle druhá ale vypadá zajímavě.
Dobře, dobře, chápu, chcete něco normálního. V tom případě je čas na koutek malého amerikanisty.
Prvním exemplářem dnešního výběru je auto, které bych chtěl, ale nedokážu přesně vysvětlit proč. Monte Carlo v době své největší slávy okupovalo plakáty amerických mladíků, kteří si nepotrpěli na auta z trojice Mustang/Camaro/Charger, ale zato už tehdy zastávali názor, že Chevrolet je nejvíc. Až do roku 1988 to bylo relativně cool coupé, které dokázalo hrabat tou správnou nápravou. Pak přišlo ukončení výroby a na trh se v roce 1995 dostalo auto, které s původním Monte Carlem mělo společný jen název.
Stálo na platformě W-body a na té stojí většina aut, které dnes označujeme jako typické osmdesátkové až devadesátkové shitboxy. Buick Regal či Century, Chevrolet Lumina a tak… Vlastně nejvíc je na něm zajímavé to, že další jen tak na silnici nepotkáte. Jardo, slyšíš to? Kupuj!
Chcete něco klasického? I pro vás mám svůj obvyklý tip…
Můj život a výběr aut, co se mi v inzerci líbí, by nebyl kompletní bez fullsize sedanu. Takže… Ford Crown Victoria Police Interceptor? Ano, zde. Je trochu divné, že policejní auto má béžový interiér. Ale to může mít hned několik vysvětlení. Možná si někdo dal tu práci, že interiér celý vyměnil za ‚civilní‘ z vraku obyčejné Crown Vic. Tomu by i nasvědčovala absence typicky policejního tunelu. Je také možné, že jde o interiér původní, i když mi na fotkách chybí typické rozvrtání palubky. Třeba to byl detektivní vůz? Těžko říct. Ale myslím, že určitě bude stát za prohlídku.
Jenže je tu ještě něco….
Už v prosinci jsem říkal, že jsem byl celý rok hodný, nezlobil, novou práci si našel… Ale pod stromečkem nic, za to v inzerci stále je . Tak to zkusíme znova. Narozeniny mám za měsíc a půl, byl jsem celý rok hodný… Tak bych si to Camaro zasloužil, ne? Jsem pevně přesvědčen, že ano. Pěkně prosím.
A co v inzerci zaujalo vás?






















Chochin
25. 1. 2022, 07:57Za mna, Crown Victoria, aj ked tento konkretny kus sa mi zda taky...no... vidim tam tazne, a este k tomu je to na LPG. tak nejak mi to kazi dojem z toho auta. Hlavne to LPG. Chapem, ked si to niekto da do auta s ktorym jazdi denne a odmieta diesel, ale do takejto vikendovky mi to nepasuje.
spooon
25. 1. 2022, 20:16Je otázka, jestli to bude jezdit jako víkendovka nebo daily. Sám sem o Viktorce před lety přemýšlel jako o daily. A ten plyn by tam šel asi taky.
martin_100
26. 1. 2022, 15:11Bejvaly časy kdy se viktorly daly sehnat kolem kilopade. Taky sem jí moc chtěl na běžnej provoz. A ten plyn by asi byl nutnej. A tažný by dostala též.
spooon
27. 1. 2022, 08:24no je to tak 4 roky nazpátek, kolem 200 už byl slušný kousek.
Chochin
27. 1. 2022, 09:46Na denne jazdenie LPG pochopim, ak majitel nechce byt sponzor kazdej benzinky. Inak o Victorii by tu mohol byt clanok kludne. Je to velmi zaujimave auto. Taky robotnik v sluzbach statu. V USA som nebol, tak neviem ci sa mylim, ale to auto na mna posobi tak, ze v sukromnych rukach ich bolo minimum a to co je v inzerciach su byvale policajne interceptory alebo taxiky.
Sato
27. 1. 2022, 10:12lpg a benzin stoji +- rovnako, rozdiel robia dane, myslim ze benzinka z toho rozdielu nic moc nema
https://www.kurzy.cz/kalkulacka/spotrebni-dan-benzin-nafta/
Avex
25. 1. 2022, 08:25Ten Prius mě docela pobavil, protože někdy v září sem ho viděl na prodej za 115, pak na dva měsíce zmizel a najednou tam visí za 135 :D
Jinak tenhle SAAB/Cadillac by mi úplně nevadil: https://www.sauto.cz/osobni/detail/cadillac/bls/160276011
Sato
25. 1. 2022, 09:22Mne by sa hodilo nieco taketo: https://auto.bazos.cz/inzerat/147248466/bmw-m135i-voll-8st-19-blackline-performance-77tkm-2014.php
len zadokolka, diky :)
Oh!Gust
25. 1. 2022, 11:00Ja by som sa potešil takémuto máličko jedovatejšiemu Swiftu.
https://www.autoscout24.com/offers/suzuki-swift-1-6-sport-gasoline-grey-9618c10e-1395-4792-966d-cd1377f67697
Goldies
25. 1. 2022, 11:57Tím že se po nich hodně dívám, mě překvapuje nárůst ceny u hybridů Honda CR-Z Skočily tak o 20tis výš :-(
Holofaust
25. 1. 2022, 17:41Ne že hybridy nebo CR-Z. Globálně ojetiny podražily cca o 20%.... nejsou čipy, na nový přes rok čekačka, navíc brutální zdražování novejch aut a financování taky...
James
25. 1. 2022, 12:49https://auto.bazos.cz/inzerat/147266968/jaguar-xj6-x300-40.php
ratan groch
25. 1. 2022, 12:49MAM OTAZKU:
Nevyznam sa takmer vobec vo veteranoch. Chevrolet Camaro RS/SS z roku 1967 je na predaj za 950000czk alebo 37,5K eur, co uz je dost penazi.
To auto nema povodny motor, zrejme je originalna podlaha uz nepouzitelna, kedze ponuka k autu novu. Samozrejme nepochybujem, ze pre predavajuceho auto ma pozadovanu hodnotu. Otazka je ci moze mat takto "zbastlene" auto cenu aj pre kupujuceho.
Ma auto z pohladu veterana adekvatnu cenu aj ked nema originalne diely v rozsahu vymeny motoru? Nie je to uz z pohladu naozajskych veteranov skor kripel?
Avex
25. 1. 2022, 13:03Tyhle Camara šly v posledních letech docela nahoru, to že to nemá numbers matching motor tomu samozřejmě (ze sběratelskýho hlediska) ubírá. Normální, docela hezky vypadající kusy (třeba tenhle: https://bringatrailer.com/listing/1969-chevrolet-camaro-66/) se prodávaj tak za 65 000-75 000$, ale nejhezčí můžou stát klidně daleko přes 100k - tam je to ale buď top renovace nebo perfektní originál. Záleží jak je na tom tohle auto s korozí, kdyby to byla malá a lokální záležitost a ta zmíněná "částečná renovace" by se vešla tak do 300-400k, je to férová cena.
ratan groch
25. 1. 2022, 13:51Avex, dik za vysvetlenie.
Nevedel som ci to nie je tak, ze naozaj dobre kusy stoja 65-70K usd a ked uz je proste zbastleny tak cena je 15-20K. Proste, ze je to len stare auto, z ktoreho uz nikdy z toho nebude naozajstny veteran a z toho pohladu nema cenu.
Novy kondom stoji 50Kc, ale ak by mal malinku dierku, tak nestoji 35Kc, ale v podstate 0.
LennyLeonard
25. 1. 2022, 18:44I stare zbastlene auto te odveze z bodu A do bodu B popripade poslouzi jako darce organu proto to ma alespon nejakou cenu. Kondom s malinkou dirkou je jak sam pises hodnota 0
esmo
25. 1. 2022, 13:11Nejsem náročnej, stačí mi obyčejná atmosféra:
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Porsche-GTS-Club-Coupe-1-of-60/vhc:car,ms1:20100_21_gts,frn:2015,frx:2016,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/336923416.html
David Střítežský
25. 1. 2022, 14:51M3 mě serou, to i v rozkladu stojí peníze, ale teď nedávno mě tak napadlo: V8
na papírech, pojízdný, jezdí to za málo, hrabe to zadníma a vlastně to skoro nic nestojí https://auto.bazos.cz/inzerat/145489611/jaguar-s-type-40-v8.php
zkrátka radost, ono se to teda pravděpodobně záhy změní na starost, ale do té doby ... život je moc krátkej na to nedělat burnouty na LPG
martin_100
26. 1. 2022, 15:09Trevis je pecka. Jappnckej trabant asi potřebuju :-)
8ball
27. 1. 2022, 12:25Viděli jste někdo toho Lexuse? V jakém je to stavu?
MMM
27. 1. 2022, 13:00Vypadá to na dojetý a potuněný vrak... diodky pod palubkou bude jistě prémiová elektrikářská práce, sedadlo řidiče pro jistotu s hadrem, PZ sedadlo pod tím bordelem špinavé, ostatně špinavá jsou i ostatní sedadla. Neoriginální kola a to se bavíme o "benzinových fotkách": Jak na tom bude s korozí, si neodvažuji predikovat... rokud to jezdilo tady, bude to shnilé.
8ball
27. 1. 2022, 13:10Zase je to auto za 70k, vzhled určitě nebude dokonalý. Ale zajímalo by mě hlavně, jak moc shnilé to je...
MMM
27. 1. 2022, 22:33Raději něco z IT, bez koroze. Peníze to stojí stejné.
Pan Tadík
28. 1. 2022, 16:40Je super, že pokaždé, když se chystám na nějakou kolosální hloupost, tak o tom shodou okolností na Autíčkáři vyjde nějaký článek :D Naposled když jsem kupoval trojkový Mondeo ftopu (výbavový stupeň X-type), nebo třeba teď se swapem Micry na SR20...
Kdybyste se k podobnému projektu někdo dostal dřív, než já, prosím nacpěte do toho tenhle agregát... Bude to pěkně lítat! https://auto.bazos.cz/inzerat/147121140/jdm-nissan-avenir-w11-sr20det-motor-230ps.php