načítám data...

Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Nejlepší český kombík je s námi už deset let. A já si řekl, místo řešení smyslu reklamních sloganů, pojď se radši projet a uvidíš sám.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Obvykle jste na řádcích krabova blogu a pak v článcích již ne řádného člena redakce Autíčkáře četli o autech zajímavých, občas legendárních a starých. Ve svých klepetech jsem držel volant i vyrámovaného auta bez blatníků o výkonu přes pět set koní na tunu. Značky jako BMW, Alfa Romeo a nakonec třeba i nedávno testovaný Renault mají svojí více než staletou historii. Mohou se pyšnit závodními úspěchy a ty bývají opředené legendárními příběhy okolo nich. Asi tušíte, kam mířím. Hyundai nic takového nemá. Hyundai Motor Company byla založena v roce 1967 a to není dlouho předtím, co se proháněl Steve Mc Queen vesničkami kolem okruhu v Le Mans ve svém Porsche 911 S. Jejich prvním vyrobeným automobilem byla licenčně smontovaná Ford Cortina MK2 v závodě v jihokorejském Ulsanu. Ha, alespoň tu máme první nostalgické pojítko. Moje první auto s duší byla právě modrá dvoudvéřová Cortina. Ta konkrétní ovšem měla na štítku hrdě napsáno „Made in Dagenham, UK “.

Zkrátka, abych měl o čem psát, bylo nutné nažhavit internety i mozkové závity a najít souvislosti. Korejci a vůbec Asiaté obecně nevnímají automobil jako my Evropané. Chybí jim ta tradice, historie a nostalgické příběhy. Považují auta především za – překvapivě – dopravní prostředky. A auto je dopravním prostředkem. Já vím, já občas po jízdě dokážu některé své auto pohladit po volantu. Nebo dlaní sjet postupně okolo rámu střechy po mírně se svažující zádi a pak elegantně zabouchnout dveře, které se zavřou s precizním zapadnutím zámků do sebe. Jenže tohle ve skutečnosti dělat nepotřebujete. Stačí vám spolehlivý a bezpečný přepravník z místa na místo. Ve Francii vymysleli k tomuto účelu Citroen 2CV, Alec Issigonis navrhl koncept původního Austinu Mini a v Koreji? Vyráběli přece Hyundai Pony. To bylo auto, které dokázalo motorizovat velkou část světa. Bylo hranaté, ovšem v 80tých letech neslo hrdě design s evropskými kořeny od Giorgetta Giugiara. A stalo se synonymem pro nejlevnější turistickou třídu v amerických autopůjčovnách vedle ještě menšího Geo Metro.

Kde nic není, nic se nepokazí

Model i30 je takovým duchovním nástupcem jednoduchého Pony. I když postupně Hyundai přidala velkou škálu modelů a můžete mít i daleko menší auta než je i30, toto autíčko pro mě představuje stále ten zlatý střed, ten automatický výběr pro běžného motoristu. Kvůli tomuto modelu se opravdu hodně investovalo. Hyundai Motor Company postavila v Evropě zbrusu novou továrnu ve slezských Nošovicích. Po dvou letech fungování továrny, v roce 2010 se narodila někde za rachotu strojů a tance automatických robotů i „moje“ červená Hjundajka i30 cw. Přívlastek CW asi znamená „compact wagon“, ale to fakt jenom hádám. Vůbec to není žádné raritní auto. Jen u nás v ulici má nějakou i30tku asi pět sousedů. Za ty první dva roky výroby, než v roce 2010 opustil bránu továrny můj exemplář, vzniklo více než 300.000 vozů. Dnes je továrna kapacitně naplánovaná na výrobu až 300.000 vozů ročně, čili dvojnásobek. Jak říkám, zažívají pokrok, rok co rok.

Můj kombík je velmi anachronickým autem. Už dlouho jsem nepřišel k autu a neodemknul si ho normálně, klíčkem. Teď nepočítám veterány a youngtimery. Tam s tím tak nějak počítáte. Směr větrání si nastavím tlačítky, teplotu a intenzitu foukání větráku kolečky a motor nastartuji úplně normálně, otočením klíčku. Člověk, tedy vlastně i Krab je zhýčkaný novými auty. O to víc tím, že o nich píše a půjčuje si různá fungl nová. Chvilku jsem si brumlal cosi pod fousy, že je tahle „Hjundajka“ děsný křáp, ale pak jsem si po pár kilometrech uvědomil jednu věc. Vždyť, potřebuji já k životu elektronické asistenty všeho druhu? Chce se mi opravdu startovat motor červeným kolečkem na přístrojové desce jako bych snad jím chtěl vypouštět střelu hromadného ničení Pershing? Nepochybně ne. Co to auto nemá, to se nerozbije. To je stará známá pravda, fungující už od dob Citroenu 2CV. Dobrá, najdu i výtky. Radiomapa je pouhým obstarožním rádiem, palubní počítač se přepíná tlačítkem na které z volantu nedosáhnete a ani sedadlo řidiče nelze nastavit jinak než podélně. To poslední mě trochu vadí, protože bych chtěl býval sedět níž. A co tam nemáme dál? Na tempomat zapomeňte. Zadní cestující si pěkně zakrouží švihadly, pokud zatouží po troše čerstvého vzduchu a když bude tma a budete něco hledat, vězte, že jediné stropní světlo je to velké, umístěné uprostřed střechy.

Takoví ti milovníci sportovních aut, mezi které se trošičku i rád někdy řadím by řekli – hurá, konečně někdo vyrobil čiré auto pro řidiče. Má kulatý volant a na něm nejsou žádná tlačítka, nic vás nerozptyluje od pozornosti při řízení, takže je to vlastně skvělé auto. Tedy, jedna věc mě tu vadí. A tou je modré podsvícení přístrojů. Jestli si někdo u Hyundai řekl, že jejich vozy se budou vyvíjet raketovou rychlostí kupředu, tak se zamyslel ještě jednou a řekl si – necháme jeden charakteristický prvek stejný. Proč je tím prvkem to nepříjemné a oči dráždící modré podsvícení přístrojů? To zůstalo totiž i v jinak po všech stránkách božím hot hatchi i30N. Já si vždycky vzpomenu na film „Sám doma“ a mokré bandity. Zkrátka v Hyundai taky mají svojí „značku“, kterou zanechají v každém voze – modré podsvícení přístrojů.

Auto pro petrolheady? Má kulatý volant bez tlačítek, ale…

Nebudu vás napínat. Není. Na jízdních vlastnostech a pocitu z auta opravdu nejlépe poznáte jak rychlý a zběsilý vývoj v automobilce Hyundai probíhá. Dnešní, již třetí generace modelu i30 může směle konkurovat Octavii, ale i celé spoustě dalších vozů nižší střední třídy. Před osmi lety to bylo jiné. Auto se totiž řídí jakoby bylo téměř o dekádu starší než vlastně je. Člověk se do něj posadí a řekne si, že je to tak trochu Gangnam style.

Pojďme ponejprv na ty dobré zprávy. I30 první generace má velmi dobré základní sedačky. Nejen, že odolaly zubu času více než se ctí, mají i slušné boční vedení a bederní oporu. A vy asi víte, jaká je to mizérie sedět v sedačkách jedničkové nebo i dvojkové Octavie. Pak tu máme čtyři válce v základu téhle nejvíc obyčejné verze. To už dnes vážení není k mání. Nějaký šotek ze základních verzí prakticky všech fungl nových aut nižší střední třídy ukradl jeden válec. Dobře, přidal i turbo, které tady není. Což je další dobrá zpráva. Motor 1.4 o výkonu 109 koní je totiž velmi živý, točivý a vesele reaguje na plyn. Vůbec celé to auto se řídí do určité míry jako „Japonec“ devadesátých let. A to já mám docela rád. K tomu je vidět, že se vývojové středisko Hyundai nachází v Rüsselsheimu, protože například pocit z přeřazení v kulise manuální řadící páky silně připomíná starší Opely. Počkat, tohle není pozitivní zpráva, viďte? Motor ovšem působí jako takové dvacet let staré Mitsubishi. A celkově lehkost ovládání vozu připomíná vážně spíš to Japonsko než Evropu. A to je zase dobře.

Chcete i špatné zprávy? Dobrá, první už jsem zmínil v předchozím odstavci. Řazení není nic moc. Daleko horší je to ovšem s odezvou ve volantu. Konkrétní exemplář má obuty již trošku starší zimní pneumatiky a na měkčích, čerstvějších nových letních bude asi řízení reagovat lépe. Stejně se neubráním pocitu, že točím volantem a cítím jednotlivé zuby hřebene řízení, jak se převalují na hřídelce sem a tam. Řízení je trochu divné a vám nezbyde nic jiného než si na to zvyknout. Pětistupňová převodovka je dost krátce odstupňována a díky tomu motor při dálniční tachometrové stočtyřicítce točí už kolem čtyř a půl tisíce otáček. Dynamika v příměstském provozu je na druhou stranu výborná. Na dlouhé trasy po dálnicích si ho radši nepořizujte.

Verdikt

Ono je to jednoduché. I30cw byla volba z rozumu v době kdy byla nová. V mém voze se dokonce dochovala i původní faktura, čítající 254.899 kč. To bylo za základní provedení i30cw 1.4 CVVT Gamma Start s příplatkovou manuální klimatizací za 25.000kč. Nepochybně to byla fantastická cenovka, jelikož dnes již za novou i30 Kombi 1.0 T-GDI zaplatíte 409.990 kč. A to vám někdo ukradl ten jeden válec. Navíc, nenašel jsem žádnou dodatečnou fakturu za pozáruční neplánovanou opravu, snad kromě výměny baterie a tak mám dojem, že tento automobil zkrátka sloužil celých posledních sedm a půl roků bez poruchy a téměř bez nákladů. Původní majitel ho nyní prodal po 120 tisících ujetých kilometrech stále za téměř polovinu pořizovací ceny. Zkrátka jednoduchou matematikou zjistíte, že koupě této i30 byla docela terno. Pokud se jmenujete „strejda Skrblík“ tak si spokojeně mnete ruce, jak lacino jste jezdili. A jak to vypadá pro nového majitele? Dostane za poměrně malý peníz auto, které stále vypadá skoro jako nové. A navíc nemá výbavu, která se zaručeně rozbije. Je tu ovšem jedno ale. Za svých sto až sto padesát tisíc, které podobné i30 první generace typicky stojí, si můžete vybírat z velké škály různých ojetých aut. Vynechal bych nápad pořídit zánovní Sandero, jelikož je to už oproti i30 nepochybně ještě víc „hardcore“, ale spíš mířím někam do vod Volkswagenů Golf pětkové řady anebo Fordů Focus druhé generace. Tahle auta budou sice o pěkných pár let starší než i30cw, ovšem tehdy představovaly špičku své třídy a jako nová stála daleko víc než tehdy ještě „výprodejové“ Hyundai. Jenže, jestli je váš rozpočet napnutý jako struna od kytary a jestli neradi cokoli riskujete a chcete se bezstarostně přemísťovat z místa na místo, berte červenou „Hjundajku“. Bude dál sloužit. Nudu z šedočerné plastové kabiny pak dokážete spolehlivě zahnat poslechem CDčka od korejského popového hrdiny – Park Jae-sanga.

Děkujeme společnosti AAA Auto a.s. za zapůjčení tohoto exempláře Hyundai i30cw z roku 2010

Technické údaje a cena na trhu

Motor: zážehový řadový čtyřválec 
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, proměnné časování ventilů
Zdvihový objem 1396 cm3 
Kompresní poměr 10.5:1
Maximální výkon: 80kw/109k při 6200 otáčkách/min
Točivý moment 137N.m při 5000 otáčkách/min
Převodovka manuální, 5st. 
Pohon předních kol,
Brzdy: ventilované, kotoučové, čtyř kanálové ABS
Pneumatiky: 185/65/R15
Rozměry: 4.500 x 1.775 x 1.565 mm 
rozvor: 2700 mm
pohotovostní hmotnost 1311 kg 
Maximální rychlost 187 km/h
zrychlení 0-100 km/h 12.6 sekund
Spotřeba 7.7/5.3/6.3 l/100 km ( naměřeno za test : 7.8 l /100 km – spíš město)

První generace benzínových Hyundai i30 (2008-2011) se prodávají okolo 80-160 tisíc kč dle stavu a roku výroby

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
14. února 2018, 09:14
1

Krabe, to je ale překvapení. Tomu se říká svěží test :-)
Mám zkušenosti s následnou generací I30 a beru ho jako klasický spotřebič. Cit v řízení naprostá nula, brzdy gumové a reagovaly pokaždé trochu jinak (nevím, jestli to nebyl problém konkrétního kusu s nájezdem 47tkm), 1.4 motor takový tupý bez jiskry. Tím nechci říct, že jsou to špatná auta, jen jsou to auta vhodná pro "uživatele" se vším všudy, což může být i výhoda. Je pravda, že tam bylo výbavy více, ale i tak. Skoro jsem si říkal, že takhle si představuju služební auto. Ta nuda k uzoufání tě nenutí blbnout, jen spotřebu jsem měl stejnou jako s dvoulitrem v Avensisu.... 8l/100km a to jsem to nijak nehonil. Možná daň za 50% podíl dálnic (140 tacho).

reagovat
krab
14. února 2018, 10:14
0

Jo, někdy je svěžích testů třeba. :) Je to jak jak říkáš. První generace ještě má svoje nedostatky nevychytané, motor mi naopak přišel docela sympatickej. Jiskru ani čekat nelze, ale jestli si pamatuješ na 1.4 16V 55kw / 74kw od VW group, tak tenhle motor se vytáčí snáz a jede minimálně pocitově líp. Taky teda je u něj dost lehké zpřevodování. Na trojku se dá klidně div ne rozjet...

Uživatelské auto se vším všudy. Co je na něm pozitivní, že i po těch skoro 8letech vypadá neopotřebovaně. Malá útěcha za totálně unylý, nijaký design.

ToMyx
14. února 2018, 11:40
0

Myslím, že vývoj/ trend je stejný jako kdekoli jinde v rámci kategorie. Takže lepší bezpečnost, tupější motory a obecně jízdní vlastnosti utlumenější, ale ono je to asi správně. To jen my bychom chtěli nějaký extra zážitek už jen při nastartování :-) Běžný spotřebitel to ignoruje.
Ta převodovka je asi největší přínos. Pro mě typické auto pro staroušky na nákupy kolem komína. Skoro si říkám, že se to snad ani nemůže moc krást:-)

sheogh
14. února 2018, 10:37
0

Zrovna vcera jsme s kolegou prochazeli jeho nove i30 s nafoukanym litrem pod kapotou,a dospeli ke stejnemu nazoru. To auto bylo srovnatelny s cimkoliv "evropskym", a dokonce ma pohodlnej podvozek :-)

Jinak tezko soudit, ma ho chvilicku a zatim nikde nic nevrze apod...

reagovat
beastar
14. února 2018, 12:50
1

To pšíde pané nebála se. Ať počká tak měsíc a pár stovek km. Jsou to skvělý auta. Na pohled... A hlavně po záruce s tim hned pryč.

bitner
14. února 2018, 11:09
0

Sandero z roku 10 je tak za 80. A ma stavitelne sedadlo ridice v nejvyssi vybave i vyskove a central s dalkacem :-) Ale souhlas, to uz je punk.
Ale hodne me prekvapila ta cena noveho. V te dobe to bylo fakt dobre.

reagovat
Jakub Pospíšil
14. února 2018, 12:15
0

Tak nějak...nevím. Je to rozumná volba, to určitě, ale charizmatu má asi více ta žlutá popelnice na plasty (že by se nám tou fotkou snažil Krab něco říct?)
Ápropos - kdy bude test toho vybydleného Jaga, co už nějakou chvíli zabírá prodejní plochu v áčkách? :)

reagovat
krab
14. února 2018, 14:01
0

vybydlenej Jag myslím nějak zmizel ... Jagy tu teď testuje Beastar :)
Jinak ta fotka se žlutou popelnicí, to jsi si to trošku divně vyložil - to znamená něco jako : "Podívejte, Krab je ekologicky smýšlející člověk" :-D

Riccardo Martora
14. února 2018, 12:32
0

Rád bych přispěl svojí troškou do mlýna, jelikož jsem měl tu čest tento povoz taky řídit. Stejný motor akorát jako černý hatchback. S čím naprosto souhlasím je to modré podsvícení, obdobně otřesně to mají vyřešené i starší pašíky a i v tomto případě mě to neskutečně tahá za oči. Co bych ale dodal dál je to, že i když na papíře těch 80 kW vypadá slušně, tak za mě realita je o dost horší - když jsem si měl pocitově tipnout výkon, tak jsem tipoval cca 60kW, páč to zas tak nějak extra nejede. Zvuk toho motoru nemá cenu řešit, je to vysavač, ale taky po tom někdo nic extra nepožaduje. A druhá věc, která mě zarazila, bylo samotné řízení - kolem středové polohy je zbytečně strmé, každé lehčí pohnutí volantu šlo znát lehkým cuknutím auta do strany. A naopak při větším zatáčení je to jak škodovkářská klasika - člověk si rychle zvykne na umývání oken, protože s tím převodem řízení ala autobus přestane nějaké ručkování po čase bavit. Ale jinak celkem solidní prdítko, pod zbytek se dá podepsat :)

reagovat
beastar
14. února 2018, 12:46
1

Nooo, ehm, dlouhé odkašlání.Jako jo je to kombik, atmo, jednoduchý. A fakt se v tom sedí líp jak v okyně. Jede to ale spíš jak mpi od VW. Dobře ale žere to i trávu i silnice. Servis na tom něco stojí v případě že se ta věc rozbije. Určitě víc jak na Golfu třeba. Interiér je z plastů kvalitních asi jako jsou obaly selskýho jogurtu. Řizení gumovy jak když motáš zahradní hadici. Řadí to lehce ale je to losovačka jak na Kolotoči s Pavlem Pouličkem.

Tzn. Vývoj tu je. Ale tohle je pjůr kár pro důchodce nebo nenáročný řidiče co vozí často a hodně pytle cementu na stavbu. Jako cena novýho byla krásná on by to dráž taky nikdo nekoupil. Co to měli kluci v půjčovně tak se zase rádi vrátili pokorně k sousedům z MB:)

reagovat
krab
14. února 2018, 14:06
0

Skoro jsem se bál s čím přijdeš :) Jako cena novýho fakt krásná a navíc ta ztráta hodnoty nebyla žádná šílenost. Jestli za 120tis km a 7.5 roku to auto stálo 120 tisíc cirka toho majitele v amortizaci, tak je to fakt prd. Koruna na kilák. Byly u toho různé faktury za servis a nic dražšího nebo neplánovanýho jsem tam neviděl. Asi to Hjondé prostě funguje spolehlivě. Ale specielně rady při koupi jsem teda k tomu nehledal tentokrát.

beastar
14. února 2018, 14:19
0

Názory ostatních sem četl až potom. A koukám že se asi shodneme. Koupit to nový byl dobrej deal. Koupit to dneska je furt dobrý když je ti 50 a víc a nebo máš děti a chceš nenáročný rodiny auto. Proti Elantre pokrok ta byla po 5 letech neprovozovatelná. Crdi vydrželo i ten benzín, ale převodovky, spojky, nápravy a tlumiče ze sýra. Všechno drahý a málo druhovýroby. V některých ohledech na tom ta tříca není líp. A jako introš ten je v ty jedničce otřesnej navíc ergonomie nic moc.

KS
14. února 2018, 20:29
1

Pěknej test Krabe, podle Cortiny tipuju, že jsi od Liťáku, já taky. A můj děda měl taky Cortinu - po Jiřím Schelingerovi...

Jezdím o 4 roky starším Hyundaiem se směšnou zůstatkovou cenou, jenže to auto je neprůstřelný, co se týká spolehlivosti. Taky asi díky tomu, že se jedná o poslední ročník, ale hlavně je tak nějak ze staré školy, namátkou: má pevné časování, nemá hydroštely - takže zásadně nevadí ani případně přetáhlý olej, je fakt dost bytelné (zvuk dveří při zavírání) atp.. Oproti oktávce 1.g. má vzadu multilink a nekazí se stahovačky v oknech, lambdy a další blbůstky. Sice mě 1x vypekl startér, ale oprava za 1800,- pohoda. Stačí "jen lít benzín" a milým bonusem je, že na čerpačce bývá volno, jelikož je hrdlo vlevo :-) Bystří již uhodli Elantru liftback (mmch skvělý typ karoserie) 2006, klasicky v "holotě" s 1,6i, ale švihadla nemá ani vzadu a teď v zimě kompresor klimy jede v režimu tepelné čerpadlo. Za ty prachy úžasnej stroj se solidní spotřebou, slušným průběhem točivého momentu a velmi dobře odladěnými ovládacími prvky, zvlášť řazení je dost dobrý, kdo se nesveze, nevěří. ;-)

To berte jen jako takové doplňující okénko majitele staršího Hyundaie, právě o svém si myslím, že je tím nejtrvanlivějším (záměrně nepíšu nejkvalitnějším, i když se tyto 2 termíny dost překrývají) z minulým i budoucích. Na tom autě se nemá skoro co pokazit, přitom nic zásadního nechybí (kromě výkonu) ani zatím prakticky nerezne (i výfuk je původní).

Vzpomínám, že už v době Felicií mě jako malého okouzlil Accent zátahem (asi 1,3i 12V)...

reagovat
krab
14. února 2018, 23:20
0

Vidíš, to je dobrý. Já jsem z Roudnice. Tahle Cortina patřila jednomu řezníkovi původně. V té širší rodině měli 2 ty Cortiny. Jenže druhá kompletně zrezla a z té mám schovaný ještě motor. Ta jedna pěkná se vlastně vyrobila znova za pomoci obou :)

Jinak staré Hyundai - no přesně. Jako názory se různí. Někdo tvrdí, že jsou i nespolehlivé a drahé na některé opravy vůči podobné konkurenci. Já s spíš myslím, že spolehlivé jsou, ale zkrátka je to velká nuda.

Ten vývoj tam je dramatický v té firmě, ale zatím mě přesvědčilo fakt jen jedno jediné Hyundai, že bych ho klidně mohl mít a to je to nejnovější i30N . Sportovní auto, fakt fantasticky vyladěné.

Běžná, nová i30 je sice už dnes hezky vybavená a nepůsobí v žádném ohledu zastarale proti konkrurenci, ale specielně s tříválcem to není žádný zázrak. Testoval jsem pouze model Kona , Vojta měl nedávno tříválcovou i30 , no prostě za ty peníze tak nějak OK, ale já osobně bych vybíral jinde. Ale to sportovní "N" , to je vážně perfektní.

KS
15. února 2018, 17:22
0

Že Hyundai jsou nudná, to je jasné. Ale to co mají dělat dělají zpravidla dobře. Třeba řízení u mé elantry, i když jako nic moc, ale pořád je to hydraulika a je to znát, oproti moderně. Nebo motor 2,0CRDI, taky prý "nezničitelný" hlavně díky velké olejové náplni, která spíš snese fleetový interval výměny.

Myslím, že ze zábavných aut od šikmého háčka jsi zapomněl na Genesis Coupe 3,8 V6. Sice auto pro amíky, ale sranda s ním bude. A to je s tím eNkem ze zábavných aut asi tak všechno :-)

beastar
15. února 2018, 17:44
0

Pravdou je že Elantra s 2.0 CRDI (což nemá s korejou nic společnýho) je opravdu docela dobrý auto. Jen se na to hůř shání některý věci za normální ceny. Docela tomu odchází převodovky, ale to až s nějakým větším nájezdem. Ta 1.6 v tom byla co do servisu daleko méně nákladná. Tady pořád trneš co turbo, vstřiky a vůbec ten motor je dobrej, ale nesmí se zanedbat (asi jako každá moderní nafta) Řízení no... je to trochu lepší než posilovač ve fábii, ale že by tam byla nějaká zpětná vazba, nebo ti něco sdělilo to taky moc ne:))

První Hyundai Coupé bylo na ně docela odvaz a přestože to není nějakej atlet na okruhy, tak mezi lidma to mělo slušnou oblibu. Blbnout s tim docela taky šlo i když jako čtyřkolka by to bylo lepčí a jako zadokolka oblíbenější.

KS
15. února 2018, 20:05
0

Spíš jsem myslel novější dvoulitr třeba v ix35, tam je to fajn motorizace. Co mám zkušenost s dvojkou Fabkou HTP, tak řízení absolutně lehký, nemohl jsem si na to zvyknout a vůbec žádné informace do volantu nešly, vedle tohoto je zpětná vazba volantu Elantry VÝBORNÁ.

krab
15. února 2018, 20:49
0

tohle je paradoxně taková trochu výhoda starších Hyundai. Že se zkrátka řídí malinko jako velmi stará japonská auta. I ty motory mají celkem šťávu. Možná s 2. generací i30 tady někdo poznamenal, že 1.4 nejede ... asi nějaké uškrcení emisí atd.. tohle kupodivu celkem jelo díky krátkým převodům.

Elantrou jsem nikdy nejel tak nevím. Ale řídil jsem Sonatu z roku tak 97 a to byl kráp. Táta pak měl Sonatu 2.4 z roku 08 tuším a to byl křáp co se týká pocitu z řízení, ale co do užitkovosti a spolehlivosti, tak to bylo vlastně fantastické auto. Levné, přitom velké a nikdy se na ní nic nerozbilo.

beastar
15. února 2018, 20:57
0

Dneska je to výhoda v letech výroby to bylo jinak. Elantra je první trochu evropský auto společně s Accentem. Do ty doby to bylo velmi tragický. Mimochodem Elantra se skvěle prodávala dokonce v Kanadě. Kde byla dostupná i s barevnou navigaci a automatickou klimou. Crdi připravovali amíci. Jizdně horší Golf no. Sonata 08 je krám ale spolehlivej no.

riderhenry
14. února 2018, 23:05
0

Určitě bych nikomu i30 minimálně s tímto motorem nedoporučil. Asi nejlépe ta auta shrnuje modře podsvícené vše, co v autě je, a ve tmě to člověka uvádí do stavů zoufalství a agrese - nezažil jsem v autě asi horší přešlap vůči pohodlí a ergonomii řidiče (i když kombinace sedaček Octavie I a motoru 1.9 TDI je asi hodně blízko...). Celkově však auto nefunguje v žádné oblasti nadprůměrně a neuvěřitelně zastarává - člověk z něj má pocit, jako kdyby mělo najeto daleko víc, než má (hodnotím dva různé exempláře, se kterými mám zkušenost), interiér je neskutečně laciný a neodolný (stačí jednou vézt něco většího a je poškrábaná půlka auta) a pro mě osobně ztrácí snad na veškerou myslitelnou konkurenci, co mě napadá. Pro zajímavost - od té doby, co jsme provozovali dvě i30 ve firmě, je zákaz uvažovat o nákupu/pronájmu jakéhokoliv korejského auta :) A všichni, co měli možnost volby, raději vždy jezdili ve stařičké a dost vylítané Astře G...

reagovat
Breakthru
15. února 2018, 21:07
0

Nikdy bych to nechtěl, ale nezapřu to, že Korejci prostě vzali to, co fungovalo Japoncům a použili to...
Nenadchne a ani neurazí.Pokud je někdo manuálně schopnej, udělá si na tom skoro vše sám....A třeba na motoru jsem nenašel nic, co by překáželo něčemu.Jakože kvůli jednomu malýmu šroubku odmontuješ půl věcí z motoru, protože inženýři jsou čuráci....

reagovat
eLzyx
15. února 2018, 22:15
0

nemám rád montovny aut, které jsou jen montovnami aut a vůbec nic automobilismu nepřináší, jen trošku odlišné tvary od ostatních. Nuda. Hnus ...

reagovat
Pa
Paja.k
18. prosince 2021, 18:39
0

Taky ho mám doma, ale ve verzi Tricolor 1,4 CW, platil jsem jej v roce 2010 275 000,- asi nejlepe investované peníze mého života, tedy co se týče auta. Za ta leta je vše původní, tedy mimo baterky a anteny co mi někdo ukradl. Vím že to auto nikoho neohromí, ale ono prostě jenom funguje, nevrže, je docela phodlný a ani moc nežere(6,5l/100km) má 6 airbagu, manualní klima a všechna okýnka v elektrice. Asi bych si i koupil novější auto, ale nechce se mi tohle dávat pryč, když dělá přesně to na co jsem ho kupoval, navíc když i design ještě nevipadá úplně odepsaně(nikde nic nerezne,ani není odrbané). Někomu bych dal za pár korun bezproblemovou věc, co bude asi ještě dlouho sloužit. Fakt nízkonákladovej stroj, když jsem ho kupoval nečekal jsem že spolehlivostí předčí Škodovku! Tehdá to byla koupě čistě z rozumu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem