načítám data...

Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Pašování amerického automobilového kontrabandu do Evropy většinou končilo velkým fiaskem. U Fordu tomu nebylo jinak...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Naši rubriku bazarový snílek určitě dobře znáte. Rozhodli jsme se ji však trochu rozšířit o novou podrubriku “Hrdinové za babku”. Ta bude věnována některému ze zajímavých aut, která se nacházejí v těch nejspodnějších patrech automobilového trhu a lze je pořídit za dvě průměrné výplaty. Pro širokou veřejnost to jsou možná jen kusy plechu čekající na svou poslední cestu do benzínového nebe, my si však myslíme, že i v tomto cenovém spektru lze nalézt skutečné hrdiny.

Vše začalo u Fordu Capri. Poevropštěná variace na Mustang prožila před mnoha lety v Evropě obrovskou kariéru. Sportovní kupé sice pod atraktivní karoserií skrývalo jednoduché vnitřnosti, avšak to mu vůbec neubralo na jeho jízdním charisma a celkové působivosti, takže se po něm mohli zákazníci utlouct. Každý mladý muž 70.let minulého století potřeboval ke kalhotům do zvonu a kostkovanému saku také Capri. Leč s odchodem jména Capri a odjezdem posledního kupé s naštvaným pohledem čtyř očí jakoby Ford ztratil klíč k srdcím úspěšných mužů toužících po voze se sportovní karoserií. První ani druhá generace modelu Probe, předokolek určených především pro zámořský trh, nezaznamenaly valné prodejní úspěchy. Ford to ale překvapivě zkusil se stejným receptem ještě jednou, pouze se produkt jmenoval Cougar. Vycházel sice z Mondea, ale jeho hlavním cílem byla pod značkou Mercury Severní Amerika. Nepřekvapivě u evropských kupců opět nezabodoval a stal se epilogem pro kupé od Fordu na starém kontinentu. Tedy, než nám sem loni začali oficiálně vozit Mustang…

Dnes prožívá Ford Cougar nehezký život zavrženého modelu. Plácá se mezi nejlevnějšími auty na trhu bez zájmu automobilových fanoušků a společně s Ilonou Csákovou by si mohl zapět “Tak proč mě nikdo nemá rád?!”. Přitom kontury jeho karoserie vyřezané z ostrých linek designového jazyku New Edge umí stále zaujmout a rozšklebená hlava pumy (tedy cougara), která co by logo nahradila typický modrý ovál, přidává dokonce drobet exkluzivity – v neznalých je snadné vzbudit dojem, že se jedná o něco mnohem exotičtějšího, než Ford. Nemusíte se mnou souhlasit, ale já myslím, že pokud dá majitel trochu péče laku a přidá k tomu nějaký hezký design kol, může být z Cougara stále hezké a zajímavé auto. Třeba jako černý kus parkující v autobazaru v Kutné Hoře, který na první pohled nevypadá zle. Auto je z roku 2001, jde tedy o předposlední modelový rok a je u něj uváděn poměrně nízký nájezd 164 tisíc kilometrů, což by vzhledem k relativně zachovaléu interiéru mohla být pravda.  Zřejmě proto je cena na poměry Cougaru poněkud vyšší – vždyť kamarád před rokem pořídil velmi hezké stříbrné kupé za 35 tisíc. Jsem si ale jist, že cifra půjde stáhnout dolů. Jaké jsou ale radosti a strasti starého fordího kupé?

Pod kapotou inzerovaného vozu bije to správné srdce – duratec 2.5 V6 24V. Promiňte, ale dvoulitrový Zetec prostě na Cougara nestačí, přestože je, jak si povíme, bezpečnější volbou. Šestiválec má síly tak akorát, příjemný lineární projev a přestože (nebo právě protože) to není žádný divoch, k autu se velmi hodí. V recenzích bývá často popisován jako blbuvzdorná a nadmíru spolehlivá jednotka, u které si člověk nemusí lámat hlavu s rozvody poháněnými řetězem. Majitelé a protřelí forďáci vás však vyvedou z omylu a začnou vytahovat historky o konzumaci oleje a snahám o sebevraždu zadřením. Tyto sebedestrukční sklony by však neměly být tak intenzivní, jak jsou známé majitelům třílitrového Duratecu nacházejícího se v Mondeu ST220 nebo Jaguárech. Motor je tedy největším otazníkem ojetého Cougaru – z hrdiny za babku se může lehce stát přidřená pokladnička a swap z Mondea není kvůli několika odlišnostem zdaleka tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Pokud je však pohonná soustava v pořádku, není provozní náročnost Cougaru nikterak hrozná – zde se pozitivně projevuje příbuznost s plebejskou první generací Mondea. Neplatí však, že za levno pořídíte úplně všechny díly. Krom karoserie, u které je doufám odlišnost evidentní pro každého, může nepřipravené zaskočit třeba jiný výfuk nebo některé specifické díly zavěšení. A na co ještě pozor? Určitě na elektriku, která umí být svéhlavá. Občas bývají problémy s klapkami variabilního sacího potrubí. Evergreenem jsou praskající mechanismy střešního okna, ale vikýřem černá kočka z linkovaného inzerátu nedisponuje. Naopak s korozí na tom Cougar není zdaleka tak děsivě, jako jiné modely značky té doby.

Jak tak na to koukám, zatím jen flušu jedy o obchodním neúspěchu a potenciálních problémech. Takže kde je ten hrdina a proč by vlastně měl člověk tomu prašivému Fordu věnovat pozornost? Myslím, že atraktivní a agresivní linie ostře řezaného kupé udělaly tomuto autu medvědí službu. Většina lidí kouká na Cougar jako na sportovní kupé a to je špatně. Jeho nijaká pověst pak možná pramení právě z rozladění nad jízdními výkony, když ho lidé srovnávali s Alfou GTV 3.0 nebo Hondou Integra. Nechápejte mne špatně, lehounce přitvrzený podvozek Mondea rozhodně není zlý, ale vyznačuje se spíše stabilitou než hyperaktivní stáčivostí a také motor je daleko více rozvážný silák než napružený atlet. A to je dobře. Cougar není sporťák. Cougar je cestovní kupé jak z učebnice. Jeho rozšafné kožené sedačky neurazí ani po téměř dvaceti letech. Poskytnou prostor i pohodlí. Šestiválec si při svižném tempu spokojeně přede a neobtěžuje. Šasi se komfortem téměř vyrovná dárcovskému Mondeu a přitom se nezalekne zatáček a nevytřese vás ze sedadel saabovskými náklony. A pod velké výklopné třetí dveře se vleze spousta harampádí na sebešílenější výlety. Samozřejmě ve dvou, vzadu je místa jen pro liliputy nebo dekapitované. Jakožto bývalý majitel dobového konkurenta – Hondy Prelude – můžu s čistou duší prohlásit, že Cougar možná nedosahuje takové preciznosti jednotlivých komponent, avšak jako celek dává mnohem větší smysl.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
08. ledna 2017, 10:09
1

Hezky nápsáno, hezký auto! Vždycky se mi líbil, jedinej ale za to obrovskej problém, mám s těma zadníma světlama... vyvolávají ve mě skoro dávicí reflex :) ale věřim, že kdyby se trošku zatmavili, tak by tam tak nečuměli ty šílený vybouleniny a nemuselo by to ve výsledku bejt tak strašidelný :)

reagovat
krab
08. ledna 2017, 10:47
0

Tahle rubrika je moc fajn. Auta z týhle doby mě začínají víc a víc bavit. Jsem zvědavej jak se na ně bude nahlížet za dalších pár let. Alfa 156 a MG ZS, teď Cougar , co bude příště?
Těch Cougarů se ale dá sehnat v inzerci zatím víc. Takže rarita to zatim není. I když problem je sehnat to aby to bylo pěkný.
Když jsem tu zahlédl "Saabovskými náklony", tak musim říct, že to je takový nepravý klišé. Saaba jsem měl a v rodině jsou Saaby pořád ( ale 96tky - ty starý) a ono se nějak vžilo, že jsou to auta pro profesory švédštiny v důchodu :) Ve skutečnosti mají svůj půvab a zrovna třeba Saaba 900 NG jako jsem měl bych do rubriky "hrdinové za babku" přesně dal. A taky se ty pěkný už moc nevidí.

No, ono dalších hrdinů je naštěstí celá řada :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
08. ledna 2017, 11:17
0

Moje ex Sobice se teda nakláněla a to velmi :-) Pravda, měl jsem ji na nejmenších kolech a turba by měly mít tužší odpružení...

krab
08. ledna 2017, 11:42
0

Aha, ty si měl taky Sobici ? :) Tak to je dobrý. Já sehnal právě "za babku" 900 NG V6. To byla varianta kterou Saabisti neuznávaj moc, protože má GM 2.5 V6 motor a tak je to trochu víc Vectra B než ty ostatní Saaby.

Ale bylo to úžasný auto. Ve skutečnosti si nedovedu představit pohodlnější a solidnější auto a to už před lety mě stálo 25tisíc! Plus něco do údržby, ale nic hrozného. Asi se nakláněla, ale nějak si to moc nevybavuju, spíš mě přišlo vtipný jak byla o moc příjemnější na jízdu než kdejaká dvojková Oktávka. Auto za pár šupů....
Tátovi se s tím výborně jezdilo. Ač měla doma nějaký nový běžný služební sedan, tak Saabíka si rád půjčoval a jezdil s ním.

Vavris Vavrisovic
08. ledna 2017, 11:47
0

https://www.autickar.cz/clanek/saab-9-3-2-0-n-a-zitra-vstanu-a-bude-mi-60/ Souhlas. Pohodlné a konejšivé to bylo nadmíru :-)

MartinCoupe
10. ledna 2017, 20:29
0

Bodejď by ne, 2.0i, 96kW. je prostě vydechlina. Chce to namontovat turbo, aby to jelo. :-) Prý to taky dělali...

MartinCoupe
10. ledna 2017, 20:31
0

By the way, 900 NG nebo 9-3 OG jsou v německu kolem 1500€. S motory 2.0 turbo 113 az 130 kW. A kdo chce víc kW, dá call do Maptune :-)

Vavris Vavrisovic
11. ledna 2017, 01:16
0

Nám šlo zejména o náklony :)

Je
Jelas
08. ledna 2017, 10:53
0

Nedošlo v článku k mýlce? Nezadiraly se obyč. verze 3.0V6, které šly do Jagu a pár Fordů, kdežto o trochu silnější verze v st220 má lepší mazání?

reagovat
Vavris Vavrisovic
08. ledna 2017, 11:22
0

Co se týče zadírání - k mýlce nedošlo. ST220 i Jagy používají totožný motor (původně vyvíjený Jaguarem) a jeho problémy s mazáním, kdy již malý úbytek oleje může zapříčinit konec ojničních ložisek, jsou známé. K mýlce však došlo, že jsem tento motor označil jako objemnější variantu 2.5 - 2.5 je jednotka původem jiná, takže jsem článek upravil :-)

sk
skodafil
08. ledna 2017, 21:14
0

Nerad bych se mýlil, ale pokud vím, Jag X-Type má vanu zvětšenou a tenhle problém nemá.

pi
piotr
09. ledna 2017, 09:38
1

Naopak X-Type má ještě mensi vanu než Mondeo ST220. Kvůli pohonu 4x4 aby se jim tam všechno veslo.

CerVus
08. ledna 2017, 13:00
0

Musel jsem se pousmát u "nízkého nájezdu". Se snad ani nedá v českých autobazarech koupit auto, které nemá stočený tachometr.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. ledna 2017, 13:03
0

To auto bylo zamyslene puvodne prevazne pro Ameriku, s tim, ze melo byt v evropskem stylu. Bohuzel tahle filosofie v USA nikdy moc nefungovala a Cougar byl propadak jak v USA, tak v Evrope. Obzvlast s nahonem na predek to v USA nemohlo mit sebemensi sanci na uspech. Je to skoda, protoze vzhledove to bylo podle mne povedene auto. Vlastne se mi libi doted. Obzvlast ten cerny kozeny interier vypada porad luxusne a vubec bych se za nej nestydel. New Edge Design neni pro kazdeho, ale myslim, ze tady se docela povedl a to auto vypada porad dobre.

reagovat
Chase
08. ledna 2017, 16:41
0

Je to podivné, protože například Volvo C70 první generace je podobné koncepce (Evropská velikost, náhon na předek) a rozhodně bych jej za prodejní průšvih neoznačil :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. ledna 2017, 18:52
0

Ale Volvo uz je precijen spis luxusni pohodlne GT pro starsi vekovou skupinu, nez jakou chtel oslovit Ford.

Caddy
08. ledna 2017, 13:47
0

tohle auto se mi libi a asi bych si jej i klidne poridil. Jen me prekvapilo, jak je tezke najit kus s automatem. A skoda, ze zadni svetla poevropsteli, byt cela cervena a tak i svitit (tedy bez tech bouli a kulatych segmentu), bylo by to auto o tridu hezci...

reagovat
MadMattCZ
08. ledna 2017, 14:34
0

Co jsem se dočetl na fóru, tak je prý nejdůležitější nekoupit už zadřený motor. Duratec 2.5 je původem jiný než 3.0 a má větší objem olejové vany. Pokud si člověk hlídá hladinu oleje a mění pravidelně, tak se nemusí zadření bát. Duratec 2.5 máme doma.

reagovat
Kryton2X4B-523P
08. ledna 2017, 14:47
0

Kdykoli jsem tohle auto viděl tak jsem si říkal, že je to siluetou a celkovým pojetím vozu hrozně podobný Calibře. Celkem by mě zajímalo srovnání co je lepší volba. Zda novější Cougar, nebo starší Calibra. Ty auta jsou si opravdu hodně blízko.

reagovat
Br
Breakthru
08. ledna 2017, 16:41
3

To jsou zas poplašný kecy...2.5 a 3.0 jsou úplně odlišný motory.Dvapětka je spolehlivej motor, blbuvzdornej...Třílitr měl po čase zvětšenou vanou, docházelo u něj k odlití oleje v zatáčkách.Ale pokud jde o zadírání u 2.5 a ve směs u jakýhokoliv motoru, tak je na vině vždy kretén majitel...laciný oleje, minimální nebo žádná kontrola oleje, nedodržování intervalu výměny oleje...Pak se stává, že frajer má silný auto.Nějaký to ST nebo RS a jde tomu dát šponu, oleje má pod minimem a ono se to prostě nestačí mazat..Motor si prostě papá olej, občas někudy utíká, ale majitel nekontroluje, protože to dělá servis...jednou za rok...menší množství oleje, ale musí zastat stejný množství práce jako plná náplň.Rychleji degraduje a může nastat v krizovejch situacích k odlití.To je třeba smrt jinak výbornýho motoru 2.5T od Volva, kterej je třeba ve Focusu ST.Jedna výměna stojí prostě přes 7000,-....málokdo tohle dá a nejlíp svoje ST přestaví na LPG - vražda všech moderních motorů...přetahování intervalů, lacinej olej a špona hezky za studena.Už teď poslouchám, jak se tyhle motory zadíraj....zase platí - kretén majitel...

reagovat
hb
hb11
09. ledna 2017, 11:57
0

Vymena oleje za 7k?

Proc presne vadi 2,5T od Volva LPG?

krab
09. ledna 2017, 13:39
1

To mě taky zarazilo. Focus s tímhle motorem jsem měl dva roky. A najel na něm okolo 40tis, tzn. asi 3 výměny olejů a věřte že 7tisíc nestála ani jedna. Jednou jsem si měnil sám a vejde se tam nec. 6litrů oleje, chce to kvalitní 5W-30 a olejovej filtr za tři stovky... tak si to spočítejte. Jasně, dbát na dochlazování turba po velmi rychlé jízdě v horkém létě, vyhnout se prudký akceleraci dokud se olej neohřeje k provozní teplotě, kontrolovat olej alespoň 1x měsíčně a měnit po 10-15tis intervalu podle toho jak a kde s ním jezdím. Přijde mi to jako samozřejmost....

Za mě, motor 2.5 V6 24V Duratec taky myslím velmi spolehlivý motor, 3 litry někdy od roku 2000 fakt trpěli na spotřebu nebo odlití oleje z vany v zatáčkách, ale i tak si myslim přehnaný humbuk. Průser jsou ty lehce přidřený motory co pak kolujou po bazarech. Ty dobrý asi při dobrým zacházení a údržbou vydrží do dalších epoch motorizmu :)

Br
Breakthru
09. ledna 2017, 18:58
1

Zkusím to rozepsat.Beru cenu v servisu s plnou cenou.Málokdo nechává díly se slevou a ne každej si mění olej sám...
Do ST padne cca 6.3 litrů, teď si to nepamatuju přesně, takže sedm litrů...Olej určenej pro tenhle motor stojí nějakejch 700,-...po slevě jsme ho měli za cca 390,-.Pak olejovej filtr, vzducháč a práce.Jak kdo určuje, takže 6 - 7 000,-...Doma se člověk vejde na půlku nebo v nějaký rozumnější dílně.Do trojky po slevě se člověk vleze.
Problém ale nastává při použití oleje.Nejde o to, že tam naliju 5w30, ale že dodržím specifikaci.Třeba Formula tohle časem jistě popraví, ikdyž je to 5W30 od Forda, ale je jinej...Není olej jako olej.Lidi na tom rádi šetří a pletou si pojmy s dojmy.No a hlavně olej nekontrolují, taky tyhle motory svádí k chipování a dalším úpravám, ale olej se často neřeší...
Pravdu máš, že ty nakouslý motory končily v bazarech, kde se to poléčilo a pak u novýho majitele to po pár ostrejch kilometrech kleklo....Ono, vážně nejvíce škody nadělá ta součástka mezi volantem a sedačkou.

hb11:vadí mně, že ten motor na to není konstruovanej.Třeba Ford na některý trhy dodával motory, který s tímhle neměly problémy.Označovalo se to Flexi nebo Bi Fuel, nevím.Mělo to klasický hydroštely místo podložek, upravený hlavy a sedla ventilů broušený na 30° místo na 45° a logicky zkrácenej interval výměny oleje, jiný svíčky, upravenou jednotku atd...ale podstatný je to železo.Nedůvěřuju LPG v moderním motoru a už vůbec ne v STčku s tímhle pětiválem...Je smutný vidět motor zničenej tímhle druhem šetření.

krab
10. ledna 2017, 09:19
0

Breakthru: chápu jak si to myslel, v podstatě souhlas. I když zrovna 700/litr oleje do motoru 2.5 20V Turbo je přemrštěná cena. Já jsem svoje ST koupil od Ford dealera po prvním majiteli. Ten jezdil jenom tam a měl jsem k tomu I faktrury. A ten servis, ani autorizovaný nebyl tak moc drahej. Sám jsem si to servisoval už nezávisle, to už dávno nebylo v záruce, tak nebyl důvod. Olej jsem pak používal od Millersoils, předepsanou specifikaci Fordu jsem zachoval.
Jinak ty auta jsou I na to že jsou často ježděný ostřejš a čipovaný extra spolehlivý. A nebo jsem měl štěstí na kus. Předchozí majitel za ca 80tis asi 2x měnil brzdové desky a kotouče, párkrát pneu a neplánovaně se na autě měnila pouze přední poloosa. A to byla oprava asi za 25tisíc u origo Ford dealera. Opět žádná katastrofa. S autem prý občas jel I nějaký trackday. Ale bylo hodně zachovalý.... proto jsem ho tehdy taky koupil. Mělo najetejch asi 83tisíc a já ho prodával pak někdy když mělo ca. 125 tisíc. Používal jsem ho jako daily, v zimě , v létě. Byl to model 2006. (je I v jednom blogu tady). To bylo vynikající auto. Absolutně žádná porucha, žádnej problem nic. Brzdy byly nové v těch 83tis a když jsem to prodával nebyli ani kotouče ani destičky sjetý ani z poloviny. Měnil jsem zkrátka po ca. 10-15tis olej a filtry. Nic extra se na tom opravovat nemuselo.
Občas se píše, že často u ST odcházejí alternátory, že se přehhřívají. Lze to vyndat, nechat repasovat. Mě se to nestalo. Motor 2.5 20V Turbo od Volva si myslím je hodně povedenej a trvanlivej motor. A souhlasim přesně jak píšeš, celá spolehlivost vězí v tom jak ho řidič používá a jestli se pustí do málo odborných úprav. To je pak asi hrob.. Kámoš mimochodem ST má. A má už najeto i rel. víc km. Taky je to auto bez úprav po jednom majiteli z Německa. Už má přes rok, žádný závady, žádný problémy.

hb
hb11
10. ledna 2017, 18:13
0

Nevedel jsem, ze 2,5T v tomhle provedeni nema hydrostely.. Mel jsem starsi 2,5 od Volva, ta hydrostely mela a co vim, tak starsi 2,5 ve volvech s LPG urcite problem nemely (pri spravne montazi a serizeni), tak jsem vychazel z toho..

Br
Breakthru
10. ledna 2017, 19:21
1

Jasný, to se shodneme.Vždy počítám dražší cenu, protože doma na svý dílně nebo v práci to dovedu za polovic.Právěže koncem minulýho roku jsme jedno ST skládali.Motor rozebranej do mrtě, kouslej na klice.Umřel v boji...Už vrčí a je z něho zase fešák.Plus máme na dílně další...
Je to vážně Pan motor, proto je škoda ho zabít, ale to je o tom, že spousta lidí jen sedne a jezdí.Jsou to "šoféři", ale měrku nikdo nevytáhne....Chápu, já jsem pořád staromilec.U mne šofér musí o auto dbát resp. jej kontrolovat, nehledě na kastu.Většinou to umře na to, že olej chybí a v plnejch prostě to množství nestačí a pak se neumaže.Další věc je nedodržení specifikace oleje, to je pomalá, ale jistá smrt..
FF2 ST je famózní auto.Vždycky, když ho startuju, tak mám husí kůži.Hutnej projev, do toho to uječený el. servo a zpátečka vedle šestky a hodne rychlá reakce na plyn...mazec:)

hb11:možná by to zvládl, ventilů bych se asi bál, ty by časem pošly tak jako tak kvůli podpálení LPG, tomu nezabráníš.Ale problém je s intervalama výměny oleje.Mají být zkrácený, což lidi nechtějí dodržovat - finance.Ale tenhle rok jsem viděl dost motorů zničenejch montáží LPG, převážná část byli Fordi resp. Mazda, takže za mne ne...

Ra
Rade520
08. ledna 2017, 18:57
0

Podobné jako Hyundai coupé/tiburon nebo jak se to jmenuje ,a Probe ,průměrné předokolky s průměrným motorem.
Raději bych volil Alfu GTV(Busso),Fiat coupé(5V 220koní) nebo Hondu prelude(Vti).
Nejsem příznivcem předohrabů,ale když už kupé s předním náhonem tak s pořádným motorem.Prostě u kupé chci taky trochu sportovnosti jinak rovnou můžu koupit praktičtější sedan se stejným motorem a podvozkem.


reagovat
Franz Kafka
11. ledna 2017, 00:52
0

Taky si myslím a dokonce bych to viděl i tak, že ten Tiburon respektive Coupé od roku 2002 má i podobné prvky designu (neříkám stejná aut) Každopádně je fakt, že tehdy to nemělo moc smysl. Dnes, když vezmeme ty průměrné ceny od 30 do 50,000 korunek, tak si to dovedu třeba nemít děti a tak dále jako slušné auto pro manželský pár 45+ na výlet to vypadá pořád stylověji než kdejaký sedan.

To
Tom
18. února 2017, 19:19
0

Cougar 2,5 V6 je opravdu skvělé auto, jak na dlouhé cesty, tak na jízdu po městě. Jediná chyba článku je, že onen Cougar stojící v Kutné Hoře, respektive v Církvici, je největší sráč, co jsem viděl. Na fotkách vypadá parádně, naleštěný vyvoněný atd.... Pokud si teda člověk nevšimne, že černé auto má v kufru a v motorovém prostoru zelenou barvu. Aha, podle VINka by auto mělo být opravdu zelené. Aha, ale nedalo mi to a jel jsem se na něj podívat. Z blízka už to žádný krasavec není, lišty se loupou, očividně byl bouraný na pravý přední blatník a zespodu je krásně zamaskovaná koroze. Shrnutí je takové, z holandska přivezli bouranou shnilou mrdku, vyklepali, trochu spasovali (špatně) a narychlo nalakovali (na haupně jim došla barva, takže půlka kapoty je světlejší). Teď to prodávají za cenu hezkého auta, ale chudák ten, kdo si to koupí. Hodnota auta je tak 15 000 a ani za to bych to nevzal.

PS: Mám 2,5 V6, parádní stav a cena 85 000Kč.

reagovat
mi
milos
24. května 2017, 14:10
0

Dík za pěkný článek o dospělé pumičce!
Sám jsem si tohoto krasavce s 2,5l duratecem pořídil jako desetiletého před osmi lety a tak letos oslavil plnoletost!

Sice jsem s ním za tu dobu moc nenajezdil, nicméně šlape jak hodinky, na technickou s ním můžu jet pokaždé prakticky z ulice. O spotřebě oleje jsem slýchával, můj kugřík ale žádné takové neduhy nepěstuje a při výměně oleje z něj pokaždé vyteče tolik, kolik do něj nateklo. Ačkoli ho nijak zvlášť nepulíruju, tak motor je pokaždé čistý, že takhle nevypadala stodvacítka ani když vyjela čerstvá z AZNP :- ). Kromě běžných spotřebních dílů za tu dobu potřeboval jen vyměnit čerpadlo klimatizace a benzinovou pumpu.
Jelikož počet těchto relativně krátce vyráběných aut klesá, tak doufám, že my spolu ještě řadu let vydržíme a ono to za chvilku začne být dost unikátní vozidlo. Spoustu jich totiž mladí a neklidní šoféři velice rychle nezkušeností poslali do věčných lovišť.

Cougar forever! :- )

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem