reklama
načítám data...

Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Rapid jsme kdysi označili za "tuctovku pro petrolheady". Teď dostal (tak trochu) novou tvář a hlavně nové motory. Může to být pořád rodinné auto pro benzínovou hlavu?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Když jsem před necelými čtyřmi lety poprvé testoval tehdy ještě relativně novou Škodu Rapid, napsal jsme o ní, že je to “tuctovka pro benzínovou hlavu”. A dovolil jsem si auto, které mezi motoristickými nadšenci nepatří zrovna k nejpopulárnějším, využít k drobnému rýpanci do petrolheadů a jejich touze po čistých, puristických strojích. Asi nemá smysl vám psát všechno znovu – na tom, co si o původním Rapidu myslím, se za tu dobu mnoho nezměnilo. Takže si raději přečtěte původní článek. A pokud se vám nechce, tak vám jen připomenu stručné shrnutí: Rapid sice vznikl jako levná alternativa k Octavii, poskládaná z nejrůznějších částí a sestav, které se daly najít ve skladech koncernu VW, ale v průběhu toho všeho se podařilo vytvořit řidičsky zajímavé auto. Vedlejším efektem úspor nákladů totiž byla úspora hmotnosti a vynechání spousty zbytečností, které se staví mezi řidiče a řízení. Ve výsledku tak Rapid působil o něco hravěji než větší Octavia i než sofistikovanější Fabia. Tedy alespoň s lehoučkou a přitom silnou dvanáctistovkou TSI – těžší naftové motory měly na jízdní vlastnosti ne zcela blahý vliv.

Teď tu máme faceliftovaný model. Změnilo se něco zásadního? Je Rapid lepší než byl, nebo ho naopak nové motory a sada vylepšení připravily o jeho dosavadní charakter a udělaly z něj nudnější a méně zajímavé auto? To jsem se vydal zjistit do německého pohoří Taunus na dynamickou prezentaci nového modelu.

Naše práce byla tentokrát relativně jednoduchá – narozdíl od dlouhého seznamu vylepšení nové Octavie jsme se tu museli soustředit na mnohem méně věcí. Když odhlédneme od drobných designových změn, jako jsou na první pohled patrná LED světla pro denní svícení, upravená zadní světla nebo přepracované výdechy ventilace, jde tu hlavně o nové motory. Zatímco naftové jednotky zůstaly víceméně beze změn a mohou se pochlubit stále stejným výkonem, v benzínové sekci došlo k řádnému zemětřesení. Obě dvanáctistovky zmizely a nahradily je litrové přeplňované tříválce o výkonu 95 koní (70 kW) a 110 k (81 kW), doplněné o starou známou 1.4 TSI/125 k s automatem DSG.

reklama

Není tedy asi překvapivé, že jsem se jako první zajímal právě o nástupce varianty, která si mě získala u předfaceliftového modelu. Stodesetikoňový “litr” jsem chválil již pod kapotou větší Octavie a doufal jsem, že u Rapidu bude fungovat stejně dobře – nebo, díky nižší hmotnosti, ještě lépe. A doufal jsem správně. Litrová Octavia sice funguje příjemně, ale nenechá vás nikdy tak docela zapomenout, že jde o základní motorizaci. Pokud jezdíte rychleji nebo převážíte těžší náklady, nejspíš byste měli sáhnout pod větší jedna-čtyřce.

V Rapidu ale funguje skvěle. A přesně jak jsem očekával, celek je s ním ještě o kousek lepší než s dřívější dvanáctistovkou, i když jde opravdu spíše o jemnou evoluci než o nějakou zásadní revoluci. O něco vyššího výkonu si asi všimnete jen tehdy, pokud přecházíte přímo ze čtyřválcového modelu, ale lepší průběh točivého momentu dělá z novinky přeci jen o něco příjemnějšího společníka. V kombinaci se šestistupňovým manuálem je navíc o kousek úspornější.

Čeho si ale asi všimnete nejvíce jsou dvě změny, které s vyšším výkonem přímo nesouvisí. První z nich je poměrně očekávatelná proměna zvukového projevu. Tady velmi záleží na vkusu každého petrolheada – jsou tací, kteří vrčení tříválců nemohou vystát, jiní jim zase dávají před čtyřválcovými motory přednost. Já patřím spíše do té druhé skupiny, ale jsem přesvědčený, že ani těm, kteří se v nepravidelném brumlání vyžívají méně, by novinka nemusela vadit.

Další a taktéž očekávatelná změna je pokles hmotnosti nad přední nápravou. Po zkušenosti s tím, jak obratnou se stala Octavia po instalaci tříválce by se dalo očekávat, že tříválcový Rapid bude ještě o notný kus lepší než jeho čtyřválcový předchůdce. Skutečnost je taková, že to nejspíše nepoznáte. Model před faceliftem byl dobrý. Tenhle je nejspíše o něco lepší, ale zcela upřímně si nejsem jist, jak velká část rozdílu je skutečnost a jakou lze považovat za placebo. V každém případě je výkonnější tříválec přesně tím Rapidem, který chcete. Funguje přesně tak, jako stará 1.2 TSI / 77 kW, jen o kousek lépe. A nevadí ani, že oproti našemu poslednímu setkání přibyl elektrický posilovač řízení namísto hydraulického.

O slabším tříválci můžeme říci podobné věci. Jen mu chybí výkonová špička, což ho připravuje o část charakteru, ale běžný řidič, pohybující se klidnými rychlostmi, to dost možná ani nepozná. Možná o něco více mu bude chybět šestý stupeň převodovky, ale pro ty, kteří se často nevyskytují na dálnici, jde o zcela dostačující variantu. Pokud vás zajímá víc převážení truhlíků na chalupu než trefování apexů na okreskách, bude to naprosto dostačující volba – nicméně za příplatek nějakých 17 tisíc silnější motor rozhodně stojí.

Naftové motory jsou víceméně stejné jako byly dříve a já předpokládám, že i nadále budou tvořit méně než 20 % prodejů, tak jako dnes – v Rapidu totiž není mnoho dobrých důvodů, proč dát vznětovému agregátu přednost. Při rozumném stylu jízdy nebude ve spotřebě nijak propastný rozdíl, zatímco cenový odstup je poměrně signifikantní – za naftovou čtrnáctistovku zaplatíte o 60 tisíc korun více než za slabší tříválec, za 1.6 TDI dáte o celých 81 tisíc korun více než za podobně výkonnou 1.0 TSI.

reklama

Nestačí vám to jako argument? Máme tu ještě jeden. Podvozek. Už mnohokrát jsem se setkal s tím, že někdo na moje vychvalování jízdních vlastností Rapidu reagoval s nedůvěrou a tvrdil, že on zdaleka tolik nadšen nebyl. Ve většině případů se potom ukázalo, že dotyčný jezdil s některým z dieselových motorů. Ty totiž v přímém srovnání projevují znatelně menší stabilitu než benzínové tříválce, mají výraznější sklony k nedotáčivosti a nejsou zdaleka tak krotké a předvídatelné. Patrně za to může vyšší hmotnost na přední nápravě a s tím spojené změny v naladění podvozku. Jak s 1.4 TDI, tak i s 1.6 TDI ve výsledku nebudete o tolik pomalejší než s jejich benzínovými protějšky – dokonce bych se na základě pár společných projížděk v kopcích Taunusu odvážil tvrdit, že slabší diesel se slabším benzínem a silnější diesel se silnějším benzínem jsou rychlé víceméně identicky.

Rozdíl je ale v tom, že benzínové modely působí vyváženěji a sofistikovaněji. Z jejich dohnání na hranu schopností můžete mít radost, může vás to bavit a můžete si užívat mechanické preciznosti, kterou Rapid nabízí ve srovnání s konkurenty ze stejného segmentu, jako je duo Peugeot 301/Citroën C-Elysée nebo Fiat Tipo. Naftové verze se v tomto mnohem více blíží zážitku ze spěchání s “jedničkovou” Octavií 1.9 TDI…

Zbývá tedy poslední verze. Nejsilnější benzínový motor 1.4 TSI o výkonu 125 koní se dodává výhradně v kombinaci s převodovkou DSG a představuje tak naprostý vrchol nabídky Rapidu. V kombinaci s paketem Monte Carlo by dokonce mohl připomínat něco jako juniorskou Octavii RS. Tedy, pokud by RS mělo poloviční výkon. Ve stejném duchu jako ostatní Rapidy však také funguje skvěle. I v tomto případě dostanete auto, se kterým je větší zábava jezdit, než byste možná čekali, a se kterým se ona zábava koná v mnohem “společensky přijatelnějším” tempu.

Otázkou však zůstává, jestli pro nejsilnější motorizaci s automatickou převodovkou skutečně existuje prostor u auta, jejichž primárním smyslem existence je nabídnout alternativu těm, kdo by chtěli Octavii, ale nemohou si jí dovolit. Z tohoto hlediska je silnější tříválec stále optimálním řešením…

A když už jsme u zábavy a jízdních vlastností, volte raději Spaceback. V přímém srovnání se naplno ukázalo, o kolik je nejen stabilnější, ale i obratnější a komfortnější na nerovnostech, a to jak v benzínových tak i v naftových variantách.

No a zbylé novinky? Dvě USB pro cestující vzadu jsou skvělá, škoda jen, že o ně přijdete, objednáte-li si vyhřívání zadních sedadel. Výdechy ventilace jsou nepochybně hezčí než byly, bohužel si příliš nepamatuju, jak vypadaly ty původní.

Co je však opravdu zajímavým zlepšením, které odpovídá raison d'etre Rapidu, je doplnění levnějších infotainmentů o pokročilejší funkce konektivity. Přeloženo do řeči normálních smrtelníků to znamená, že pokud nepoužíváte navigaci příliš často, můžete si objednat jen infotainment bez ní a používat navigaci z vašeho telefonu prostřednictvím služby Apple CarPlay či MirrorLink. Šikovné. A určitě to umí i spoustu dalších chytrých věcí, ale jejich průzkum nechám redakčnímu odborníkovi na informační technologie Jeniikovi, který bude s Rapidem jezdit zanedlouho…

Verdikt

Rapid se vlastně moc nezměnil. Nové motory jsou o něco výkonnější, o něco úspornější a auto je s nimi ještě o kousek obratnější. Drobná vylepšení jsou skutečně ku prospěchu věci a celé je to tak nějak hezčí. A pořád je to zajímavá volba pro někoho, kdo hledá dostupný rodinný vůz, ale zároveň mu není jedno, jak funguje a jak jezdí…


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Liqid
12. května 2017, 21:18
0

Docela se nabízí, udělat nějakou menší srovnávačku s Tipem :)

reagovat
Jenyk
12. května 2017, 22:41
3

Dobrej test ale to "Rapid který chcete" si nech na koledy. Nemas to zapotrebi.

reagovat
JayK91
13. května 2017, 11:30
1

Rapid ktery by petrolhead asi chtěl je ten co nemaj - 1.4 manual :D :D

Vojta Dobeš
13. května 2017, 14:16
0

Bylo myšleno "který chcete, pokud si z nějakého důvodu musíte koupit levné nové auto".

krab
13. května 2017, 12:09
3

Jako fór je to vynikající :) Já jsem si myslel, že Petrolhead je někdo jako Magnus Walker.... Napište mu někdo prosímvás ať si jeden pořídí a hodí to pak na fejs a instagram :) #Magnus Walker, #Skoda Rapid, # pure driving experience #

reagovat
Vojta Dobeš
13. května 2017, 14:18
0

Já si právě myslím, že petrolhead může být kdokoliv, kdo má rád auta - a že ho okolností nutí mít nové auto, na které navíc nemá moc peněz, by tomu nemělo bránit. Jak Rapid, tak třeba Tipo mi přijdou jako auta, které si člověk, který má rád auta, může pořídit. Na rozdíl třeba od Loganu nebo 301/C-Elysée, které si člověk koupí opravdu jen z nutnosti.

krab
13. května 2017, 15:26
2

Ja vim jak jsi to Vojto myslel. Jen si z toho delam legraci protoze spojeni Rapid a benzinova hlava me prijde hodne komicky. Ale nahodou kdykoli jedu napr akt. Fabii tak se po strance ovladatelnosti chova vylozene dobre.

Franz Kafka
13. května 2017, 17:04
0

krab: Ty kluku jeden ty chceš abych umřel smíchy :D Pure driving experience u Magnuse s Rapidem mě vyloženě dojala.

bitner
13. května 2017, 22:47
0

Nemit na krku hypoteku a nemuset tak pocitat kazdou korunu (i halire za km na palivu), tak bych o Rapidu celkem vazne uvazoval. S tim turbolitrem 81 kW se da nakombinovat zakladni vybava, ke ktere bych pridal pouze mlhovky a rezervu, coz znamena cenu 325500.
A rozhodne mi tve recenze tohle auto dostaly do hledacku.
Nicmene mam dotaz: jel jsi nekdy tim Loganem? Idealne s 0,9 TCe? Proste by me zajimalo, jestli Rapida stavis tak jednoznacne ve vsech ohledech nad Dacii pouze z dobreho vychovani, nebo i na zaklade osobni zkusenosti. Diky

VK
VK
13. května 2017, 22:53
0

Vzhledem k tomu, že se dokonce i oficiální motoristický časopis dopouští jinak zcela neobvyklé poznámky, že je posez a poloha sedadla jakási zvláštní, musí být ve skutečnosti cestování víc jak deset minut v kuse něco strašného.

krab
13. května 2017, 23:13
0

Bitner, netušim jak auto používáš a kolik toho najezdíš, ale pokud počítáš každou korunu, proč řešíš nové auto? Já v životě nový auto neměl a jezdim pořád jenom ojetiny. Jen snad současná Jaruna je auto co si koupili nové rodiče a potom co si pořídili daleko větší auto bylo to nevyužité, tak jsem si to vzal já. Jinak bych býval dál jezdil starším Volvem s benzínovým pětiválcem, což bylo naše daily.

Prostě, pokud řešíš peníze u novýho auta, tak si kup nějaký zachovalý Focus MK2 1.6 a budeš v klidu. Na nějakej Rapid bych se vyprdnul. :)

VK
VK
13. května 2017, 23:22
0

Když jsem si to před časem počítal, pořízení ojetého a nového ve stejné kategorii ve výsledných nákladech vyjde více méně nastejno. Ojetým se neušetří - ale ani neprodělá. Akorát kdo jezdí opravdu denně a ať z toho nebo onoho důvodu si nemůže dovolit výpadek kvůli opravě, je to motivace pro nové celkem silná.

sumy
14. května 2017, 08:47
0

To je takovy nikdy nekonci i spor: "nove vs stare" Ano, potrebuji denne 2 auta(ja a manzelka) a najezdim vcelku dost. Vsechny auta dohromady kolem 60-70/rok. Nikdy jsem nove auto nemel(nejmladsi bylo 3lete se 160tkm) a presto jsem mel trabl s mobilitou pouze 3x za poslednich 12 let. 1) Kdyz jsem spacewagona 2.g poladil o srnku. 2) Kdyz manzelce poladila civica 7.g protijedouci 626 na totalku 3) Kdyz mi praskla trubka ke vstriku na 20let starym paju s najezdem 370tkm. Na bezny jedzdeni mam civici s 1,4(6g a 8g) a naklady na provoz a udrzeni v troufam si rici nadprumernem technickem stavu jsou az smesne nizke. Kdyz to shrnu a sectu hodnoty + fixni rocni naklady(pojisteni atd) tak se dostanu na stejnou uroven jako si koupit fabii v socialu s havarijkou... Tedy z meho(ciste aubjektivniho, lec lety provereneho) pohledu, muze byt pro novy vuz milion duvodu, ale ekonomicky rozhodne ne a pri volbe rozumneho vozu neni nejmensi duvod obavat se poruch.

bitner
14. května 2017, 09:12
0

Krab: jezdim denne do prace, manzelka taky (ta navic do sluzeb, takze tam potrebuje byt spolehlive). Ojetiny jsou super, pokud by mi nevadilo vecne reseni vymen vseho mozneho. To se tyka i spotrebnich veci typu vyfuk, baterka, tlumice, loziska, brzdy. K tomu pricti maximalne otravne zavady typu rozkrapana stahovacka okna u ridice, zatekani do auta buhvi odkud, nefunkci ventilace (vyborne hlavne v zime, kdy se ti pak tvori namraza na celnim skle zevnitr), vykurvene poloosy a jsem z ojeteho auta celkem spolehlive vylecen.
Sandero mam 6 let/80 000 km a zatim jsem resil jenom olej, filtry a ted poprve rozvody. To mi zabere maximalne 1 den za rok (v pripade, ze delam jenom olej to mam na pockani).
Logana mam necele 2 roky/30000 km a plati to stejne.
Jinak nic, vsechen spotrebak je puvodni. Nikde nic netece, nesmrdi, neboucha. Na Loganovi jeste dojizdim letni gumy ze Sandera. Zatim to mam vymysleno tak, ze vsechno vymenim max. jednou, druhe kolo uz necham rad na nekom jinem.

krab
14. května 2017, 09:30
0

Bitner, naprosto to respektuju a chapu tvůj názor. Aby to nevyznělo špatně, ale podobnej názor zastávají rodiče. Asi nejenom moje. Jsou zvyklý na fakt, že před revolucí se jezdilo auty, u kterých 6/80000km znamenalo menší či větší GO. A v 90tých letech ojetiny byly typicky fakt v tragickým stavu až na vyjímky. Prostě bazar Monte Karlo hadr.. :)

Dneska je ten výběr obrovský. Skvělý kup pořád abys pohledal, ale chce to hledat, zajímat se a nebo si taky k tomu vzít někoho kdo rozumí s sebou. Mrknul jsem do ceníku Rapida Spaceback. Aby se diskuze točila k relevantnímu tématu. Pochopil jsem že nemá cenu kupovat to levnější, takže tu nejlepší variantu + pár doplňků + 17" kola aby to trochu nějak vypadalo. A vyšlo to na konfigurátoru na 385000kč s motorem 1.0 85kw. A teď opravdu zeptej se sám sebe. Chceš si koupit jako soukromá osoba na 20tis km ročně tohle, nebo si vybereš něco daleko zajímavějšího ze světa ojetin? Vždyť je to hromada peněz. ( resp. za novýho Rapida v porovnání s konkurencí je to asi OK) Můžeš mít MPV, SUV, můžeš mít skoro nový hot hatchback jako např. Fiestu ST ( v záruce), můžeš mít Hybridní Auris ( v záruce) , můžeš mí deset let starý BMW 645Ci například ! A nebo starýho Jaguara či Range Rovera v ucházejícím stavu.

To je můj pohled, v podstatě se shoduju s tím co píše SUMY. Moje zkušenost přes kopírák podobná. Protože kdybych si kupoval jen nový auta, nic zajímavýho bych si vlastně pořídit ani nemohl...

bitner
14. května 2017, 10:01
0

Zcela primne, kdybych na to mel koule, tak sobe koupim Megana kombajn GT (tak 5 let stareho) a manzelce Clio RS Mk. III. Bohuzel tu odvahu nemam...

Raspby
14. května 2017, 11:11
0

Vojto shodou okolností jsem zrovna včera koukal na Auto Moto und Sport kde porovnávali Tipo a Rapida. Nechytl jsem začátek, takže nevím co bylo v Tipu, ale rapid měl tu 1,4 TSI a Tipo něco s podobným výkonem. A celkem jasně to Rapid vyhrál. Jak dynamikou, tak komfortem, podvozkem...Je mi jasné, že Rapid bude volba ,,z rozumu" , kdežto Tipo bude sázet na italský styl a emoce...ale stejně mě to dost překvapilo...

Franz Kafka
14. května 2017, 16:25
0

Hlavně jiné závady ršíš u auta kterému je 15 let. A jinak je na tom rok, dva stará ojetina třeba s nějakého programu typu Junge sterne, nebo Audi exclusive atd. Mnohdy je na těch autech ještě záruka a k nim nějaké výhody. Vyloženě nové auto beru pouze na práci jako firemní. Tam je to logické dejte nám full servis a známku s pneu my vám dáme splátky a nashledanou. Mám vesměs jen ojetiny a asi reálně největší výdaj jsou platby pojištění. Nájezd se dělí mezi hodně aut, ale třeba i stará s4 jezdí bez problému a rozhodně to nešetřim. Koupě auta jako je Rapid domů je volba rozumu a chutí mít něco nového. Řešil jsem vstřiky u naftové a6 za tenhle rok, tak jsem to opravil a prodal. Za 400 můžeš mít kde, co jak píše Krab. S názorem na věc na tom budu dost podobně jako Sumy. Neříkám nové ne, ale propad hodnoty taky není moc příjemný a auto je vždycky špatná investice. Až na speciální edice a veterány.

Porovnávat Rapida a Tipo jde pokud je Tipo v top konfigu. Řekl bych, že to musí být dost vyrovnané. Nevěřím že ta věc využívající auru Felicie bude o tolik lepší. Jinak vzhledově je na tom Tipo líp na první pohled. Řekl bych že v Rapidu použili nejhodnotnější plasty:))

Vojta Dobeš
15. května 2017, 00:07
0

Srovnávák bychom příště dát mohli. Každopádně jsem jezdil nedávno i 120k verzí Tipa, která je víceméně odpovídající 1.0 TSI/81 kW jak cenou tak parametry. Rapid je líp udělaný po všech stránkách - preciznější podvozek, preciznější řízení, přesnější řazení, kvalitnější interiér, je to celý takový solidnější. Tipo má trochu rozměklý řízení, řazení taky nic moc, možná pohodlnější podvozek, ale zase možná působí o něco míň sebejistě. Některý plasty v interiéru jsou dost ošklivý a UConnect rozhodně není tak příjemnej jako Swing nebo Amundsen. Ale zase to má trochu víc charakter, zvuk a tak... čistě objektivně je lepší auto Rapid, ale dokážu si představit, proč si někdo koupí raději Tipo.

dom
13. května 2017, 12:12
2

Stejně je to toledo hezčí. Hlavně světla. A taky ho nemá každý!

reagovat
Kr
Krocan
13. května 2017, 16:09
1

Tak to máš rozhodně pravdu, že ho nemá každý. Odhaduji, že je zde více nových Porsche, než Toledo. Po pravdě řečeno, zrovna včera jsem nad tím přemýšlel, jestli vůbec Seat prodává i jinde, než ve Španělsku. Asi ale jo. Akorát to bude nejspíš tajný projekt a tak majitelé nesmějí jezdit veřejně, aby to auto nebylo na silnicích vidět.

dom
13. května 2017, 16:24
1

Kolega z práce si toledo koupil, protože když přišel do škodovky a dozvěděl se, že bude 4 měsíce čekat, šel si koupit toledo, které bylo skladem. A nikoho jiného neznám. Tak jsem jedno objednal na operák. Ve středu si jej mám vyzvednout.

Franz Kafka
13. května 2017, 17:07
1

Od jisté doby, když vidím kombinaci čísel a písmen asi takovou 1.6 TDI, nebo takovou 1,6 tdi jdou na mě mdloby a začne mi být špatně. Takovou kombinaci strašidelných jízdních vlastností a naprosto dementního průběhu výkonu aby jeden pohledal. Zlatá Mère de tous les moteurs 1,9 TDI v Octavii 1.

reagovat
sumy
14. května 2017, 08:52
0

Naprosty souhlas. Vetsi davku zoufalych vlastnosti jsem u "moderniho" auta nezazil. Na okreskach cire zoufalstvi. Uznavam, ze nekomu, kdo jezdi jen "rovne" po dalnici to mozna ani neprijde.

Picklenose
13. května 2017, 21:15
0

Rozhodně musím uznat, že facelift mu sluší, zvláště přední světla s led proužky vypadají moc hezky. Ale tak nějak si pořád ten třívalec neumím představit, ale zkušenosti s ním nemám. Mimochodem s tou předešlou 1.2 jsem nějakou dobu jezdil, ikdyž ve Fabii a byl to skvělý motor. Tak snad bude litr alespoň projevem stejný.

reagovat
Polar Bear
16. května 2017, 06:05
0

Za dob, kdy mrtvý moře bylo teprve marod a já pásal trilobity na břehu se říkalo, že co jede na tři válce je rozbitý. V případě litrových tříhrnků na tom názoru nehodlám nic měnit. A kdyby to bylo to poslední, co v nabídkách automobilek zůstalo, tak už aby tam byly ty elektromotory. Lezlo by mi to na nervy i v hybridu (i když tam by byla asi jasná snaha o malou hmotnost a tudíž dojezd na baterky).

reagovat
MV
MV.
16. května 2017, 07:42
0

S rapidem 1.2 TSI (63kw) rok 2014 najeto 90tis km bez jedine poruchy, 1x jsem menil zarovku. Roli levneho premistovadla plni dobre, nebal bych se koupit ani rok ojety model za cca. 260tis. Kdyz slapnete motoru na krk da se na dalnici drzet v klidu 140km/h to auto je stabilni - stabilnejsi nez fabie diky delsimu rozvoru. Stale pro me je paradoxni ze spaceback ma vlastne mensi kufr nez sedan, rozkaz znel jasne - kufr nesmi konkurovat octavii a tak ho museli zkratit :)

reagovat
MartinCoupe
18. května 2017, 22:38
0

Me by se novy Rapid i libil, ale kdysi jsem si tam v konfiguratoru navymyslel veci, co bych v aute rad mel. Vysledna cena byla cca 600 tis. :-)
A Toledo bude urcite vypadat lepe...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra 225  1969
Buick Electra 225

1969 rok výroby
365 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln MK 6 Mark VI 1981
Lincoln MK 6 Mark VI

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac deVille SeadanDeVille 1980
Cadillac deVille SeadanDeVille

1980 rok výroby
140 koní výkon
6 000 ccm objem

Oldsmobile Delta 88 Royale  1979
Oldsmobile Delta 88 Royale

1979 rok výroby
161 koní výkon
5 733 ccm objem