načítám data...

Jedna značka, jeden model. Zvolte nejlepší auto z každé automobilky

29. prosince 2021, 09:11 Daniel Borský TopX

Dokážete si vybrat u každé značky minimálně jedno auto? My to zkusili.

zobrazit celou galeriiFoto:   redakce .

Asi to všichni dobře znáte. Takové to klasické hospodské tlachání, kdy nejdřív proberete ženy, pak politiku, sport a nakonec přijde řada i na auta. Musím se přiznat, že tomu poslednímu tématu se snažím lehce vyhýbat. Ptáte se proč? Dřív nebo později se začne nadávat na nová, moderní auta a já, jakožto člověk, který o nich píše, jsem logicky na ráně. Prý co se mi na tom líbí, a že bych to měl víc kritizovat a tak dále. Následně přichází na řadu výčet jednotlivých automobilek s tím, že dříve se tam dělaly super auta, ale dneska se tam už nedá nic vybrat. Právě tohle rozumování mi vnuklo nápad na článek. Dovedu si vybrat, jako člověk, který má aspoň elementární zkušenost s prakticky každým autem na našem trhu, aspoň jeden model z každé automobilky, kterým bych chtěl reálně jezdit? Při pohledu do nabídky některých automobilek to vypadá jako docela zajímavá výzva, co říkáte? Tak se pojďme podívat, jestli existuje nějaká značka, u které bych si nedokázal ani při nejlepší vůli vybrat.

Alfa Romeo | Stelvio

Foto: Jan Machač

Hned první značka dle abecedního pořádku nabízí poměrně nekomplikovanou volbu. Alfa aktuálně nabízí k prodeji jen dva modely a ani jedním by člověk patrně neudělal chybu. Jak Giulia, tak i Stelvio platí za velmi pěkně jezdící auta, která je radost řídit. Já bych v tomto případě volil středně velké SUV Stelvio, protože mi Giulia tak uplně nesedla do ruky a štvala mě menšími nedostatky, které jsem u Stelvia nepozoroval, Přislo mi o chlup dotaženější. Takže u Alfy bych bral Stelvio, a aby má imaginární radost byla úplná, vzal bych si plnotučnou čtyřlístkovou verzi.

Audi | A6 allroad quattro

To u Audi je výběr už mnohem složitější. Jejich nabídka modelů je snad nekonečná a vybrat si ideální auto vyžaduje jisté zamyšlení. S Audi mám totiž trochu komplikovaný vztah, protože v jeho nabídce najdu auta, která bych si nevzal, ani kdyby mi za to někdo zaplatil. Na druhou stranu tam najdu modely, kvůli kterým bych upsal duši ďáblu. Do té druhé kategorie samozřejmě patří všechny vozy, které mají v názvu písmeno S či RS a vůbec nejvíc je samozřejmě samotné R. Přestože by mě opravdu lákalo vlastnictví R8, asi bych nakonec zůstal při zemi a z nabídky ingolstadtské automobilky si vybral A6 allroad. Tenhle zvýšený kombík je totiž jedním z nejuniverzálnějších aut vůbec, což z něj dělá skvelého společníka pro každý den. Za mě tedy jednu A6 allroad s třílitrovým dieselem prosím.

BMW | 320d

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Vybírat si z nabídky BMW, to je jako navštívit cukrárnu. Úplně se vidím, jak olizuji sklo, které mě dělí od všech těch dobrot. Tohle vypadá super a tohle taky. Na tohle mám hroznou chuť a tohle bych zas mohl jíst každičký den. Fakt jako ve vyhlášené cukrárně. Přestože modelové spektrum BMW skrývá mnoho laskomin, já bych se i tentokrát držel při zemi a vybral si vcelku obyčejné auto. Letos na podzim jsem testoval normální 320d v rozumné výbavě, s pohonem jen zadních kol a to auto mi učarovalo. Běžný sedan s dieselovým čtyřválcem, avšak celé auto bylo tak kouzelně naladěné, že se mi ho vůbec nechtělo vracet. Volím si tebe, 320d.

Citroen | Berlingo

Bez mučení přiznávám, že tady přišlo první menší zaváhání. Značku Citroen mám rád, v minulosti jsem dokonce jedním dlouhodobě jezdil a bylo to super. Nicméně aktuální modelová řada jde tak trochu mimo mě. Plno crossoverů, což by nebyl úplně problém. Avšak nevzpomínám si, že by mě jakýkoli Citroen chytil za srdíčko v posledních letech. Tajně doufám, že nová C5X bude dobrá, minimálně na první pohled se mi zamlouvá. Tím jsem však ještě nejel, takže nemohu posoudit kvality, a proto nakonec volím ryze praktickou věc. Citroen Berlingo sice vypadá jako lehce neforemná krabička, ale je úžasně praktická, není to ani příliš drahé a vlastně dělá všechno víceméně správně. Delší verze Berlinga by bylo to, co bych si vybral u této tradiční francouzské značky.

Dacia | Sandero

Podobně jako o odstavec výše, i nabídka Dacie je pro mě oříškem. Tak nějak jsem si s touhle značkou nesednul, a navzdory některým nadšeným ovacím kolegů novinářů, já Dacii ne a ne přijít na chuť. Jsem poměrně dost zvedavý na zbrusu nový kombík Jogger, ale zatím jsem jej ani neviděl na živo, takže pro něj nemohu hlasovat. Po usilovném přemýšlení, bych patrně sáhnul po novém Sanderu, které překvapuje vtipnými drobnostmi a za rozumnou cenu nabízí dostatek muziky. 

DS Automobiles | DS7 Crossback

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

S automobilkou DS to mám podobně, jako s příbuzným Citroenem. Konkrétní model se mi u nich vybírá vcelku složitě, protože očividně nejsme naladěni na tu stejnou vlnu. S mou zálibou ve velkých sedanech by se mi měl patrně zamlouvat model DS9, ale tomu jsem bohužel zatím nepřišel úplně na chuť. Proto bych si ze současné nabídky (jsem zvědav na DS4) zvolil DS7 Crossback, ideálně v hybridní verzi. Ač se jedná o módní crossover, tak si zachovává trochu střelenou image a nepopiratelnou dávku osobnosti. A to cením.

Fiat | 500X

Současná nabídka Fiatu je poněkud tristní. Z (ne)dávného hegemona evropského trhu zbylo v současnosti jen torzo, čítající dva samostnatné modely (Panda a Tipo) a čtyři variace na Pětistovku. Nu což, když to Italům stačí, tak budiž. Ona ta 500 vlastně není vůbec špatná věc, navzdory svému stáří. Malou 500 jsme rok provozovali doma a bylo to vlastně docela fajn autíčko. Já bych však upřednostnil crossover s přídomkem X. Přeci jen ocením o chlup více vnitřního prostoru. Fiat 500X se mi líbí, nejezdí nejhůř a má styl, proto bych volil právě tento Fiat.

Ford | Ranger Raptor

Foto: Jan Machač

Zatímco u Italů není výběr zrovna dvakrát široký, druhá velká automobilka začínající na písmeno F tento problém rozhodně nemá. Naopak, tady bych si docela určitě zvládnul vybrat více než jedno auto. Počínaje radostným štěnětem, alias Fiestou ST (a její neménně povedenou ségrou Pumou ST), přes kouzelný Focus ST, až po obrovské SUV v americkém stylu, překvapivě schopný Explorer. Všechno jsou to do jednoho skvělá auta. Na vrcholku modelové řady však stojí samozřejmě legendární Mustang. Pětilitrový osmiválec, neopakovatelný styl to všechno dělá z Mustangu neodolatený vůz, který bych jistě zvolil… nebýt toho, že jsem se letos svezl v Rangeru Raptor, který zcela redefinoval pojem zábava za volantem. Dlouho jsem se v něčem nevyblbnul tak, jako právě v Raptoru, a proto bych zvolil ten.

Honda | E 

Japonská Honda je pro mě v posledních letech tak trochu záhadou. Ty tam jsou doby Accordů či Legendů, které jsem měl v oblibě a považoval je za jedny z nejlepších aut své třídy. Ne, že by teď Honda neuměla dobré vozy, to vůbec ne. Akorát je dělá ve třídách, ze kterých se automobilovému nadšenci patrně nepodlomí kolena. Každá Honda, do které jsem v posledních letech sednul, byla překvapivě dobrá, jen nevyvolávala touhu po vlastnictví. Možná snad jen ostrý Civic, který už není aktuálně v nabídce. Proto bych zvolil malý městský elektromobil, model E, který vypadá skvěle a dobře se s ním jezdí. 

Hyundai | i30N

Modelová ofenzíva Hyundaie je v poslední době až neuvěřitelná. Své zástupce mají Korejci téměř v každé třídě a co víc, patří tam mezi nejlepší. To je progres, před kterým je třeba smeknout. A nejenom, že dělají auta, která vyhovují většinovému řidiči, oni už umí i vozy, které nadchnou i náročné obecenstvo. Vždyť já se bavil za volantem 100koňového pidižvíka do města. Pokud by si však měl vybrat jedno jediné auto z celé produkce, byla by to zcela jasná volba. Hyundai i30N, který považuji za v současnosti nejlepší hot hatch na trhu. Skvěle jezdí, nemá přehnaně ambiciózní cenovku a po faceliftu funguje ještě o kousek lépe. Tady není co řešit.

Jaguar | F-Type

Foto: Radek Chlud

Pod hlavičkou Jaguaru se ukrývá mnoho hezkých a zjímavých věcí. Základní sedan XE nadchne svým nadšením pro svižnou jízdu. Stejně tak větší XF, které k tomu navíc přidá i použitelnou velikost interiéru. Oba dva však v mých očích lehce sráží nemožnost šestiválce, který by se tam opravdu hodil. To se naštěstí netýká většího ze dvou SUV, modelu F-Pace, který nejenže disponuje řadovými šestiválci, ale pro fajnšmekry má brutální V8. Vůbec nejkouzelnějším vozem s kočkou ve znaku je však úžasné kupé (či roadster) F-Type. Asi není překvapením, že od této anglické značky bych bez nejmenšího zaváhání vzal právě osmiválcový F-Type. A užíval bych si každý ujetý kilometr, protože to by byla čirá radost.

Jeep | Renegade

Když se řekne Jeep, vetšina lidí si automaticky představí legendární Wrangler. Není se čemu divit, tohle jméno je synonymem pro offroad. Mně si o něco víc líbí bláznivější Gladiator, ale to je jen detail. Přesto všechno by, možná překvapivě, Wrangler ani Gladiator nebyly mou volbou číslo jedna. Z nabídky Jeepu bych si vybral nejmenší Renegade. To auto vypadá trochu jak kanystr na kolečkách, ale z nějakého důvodu pro něj mám zvláštní slabost. Pravověrní fanoušci značky na něj koukají skrze prsty, protože využívá základ plebejského Fiatu, ale já si nemohu pomoct. Chci odpadlíka. Ideálně v té reflexní žluté prosím.

Kia | Stinger

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Stejně jako sesterský Hyundai i druhá korejská značka Kia zažívá nebývalý rozkvět. Její modely jsou dobře postavené, příjemně jezdí a stojí stále normální peníze. A některé umí vzít i za srdíčko. Dodnes si pamatuji, jak jsem byl překvapený ze schopností Proceedu, který jsem původně měl jen za stylovější kombík, ale jeho podvozek mi učaroval. Stejně tak nové Sorento, bych si uměl představit ve své garáži. Velmi dobrý interiér, komfortní jízda a v neposlední řadě se mi opravdu líbí, jak vypadá. Kdybych si však měl vybrat pouze jedno jediné auto, volil bych svým autíčkářským srdcem. Velký liftback s kouzelným podvozkem a charakterním šestiválcem, to by byla má volba. Ano, bez nejmenších pochyb bych chtěl Stinger.

Land Rover | Range Rover

V nabídce Land Roveru se snad nedá vybrat špatně. Ať už se bavíme o základním Discovery Sport, plnohodnotném Discu či novém Defenderu, který ukázal, že se nemusíme jen otáčet do minulosti, abychom si užili pořádný a všehoschopný offroad. Tady prostě není špatné volby. Stejně tak luxusnější odnož pod hlavičkou Range Rover ukrývá velmi povedené kousky. Stylový Evoque umí víc, než se na první pohled zdá. Krásný Velar zase ukazuje, že sportovnější SUV nemusí nutně vypadat jako neforemná hrouda čehosi nehezkého. Nadevšemi však ční klasický velký Range Rover, o kterém se ne nadarmo tvríd, že je to nejuniverzálnější auto na světě. A protože nejsem troškař, chtěl bych ve své garáži parkovat právě tohle auto. Nic víc bych už nepotřeboval.

Lexus | LC500

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Myslím, že tuhle volbu netřeba nikterak okecávat. Jasně, modelová řada Lexusu je silná a každé jejich auto má co sebe. Stačí však letmý pohled na tenhle fantastický sporťák a je jasno. Tohle auto naprosto nezbytně potřebuju. Milý ježíšku, letos jsem byl opravdu hodný…

Tím končí první část mého přehledu. Další díl přineseme již za pár dní. Překvapilo vás nějaké auto, nebo mému výběru rozumíte? Vybrali byste si jinak? Diskuze je vaše…

 

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

KS
30. prosince 2021, 19:00
0

A-R - Stelvio, stačí 2.0T 280k
Audi - A4 Allroad 2.0T
BMW - 440i gran coupe
Citroen - C4 130k - hodně pěkné muziky za fajn cenu
Cupra - Formentor VZ5
Dacia - Duster, asi 1.3T s 4x4
DS - asi to samé co Daniel
Ferrari - Roma, stačí základní V8 v cestovním kupé
Fiat - Abarth 500 :-D
Ford - Fiesta ST, geniální prcek
Honda - Civic 1.5T už kvůli tomu chirurgickému manuálu
Hyundai - Ioniq
Chevrolet - Vette s jakýmkoliv motorem
Jaguar - taky E-Type s V8
Jeep - nový Gran Číro vypadá neskutečně, asi v 5.7 Hemi
Kia - Sorento plug-in
Lambo - Hurakánek, já raději V10...
Lotus - Evora 410? s manuálem, bomba!
Maserati - Ghibli Trofeo
Mazda - Mijata 2.0 MT :-D
M-B - GLB 220d - dost auta s hvězdou za good love, asi nejlepší R4 diesel v současnosti
Mini - Clubman?
Mišivbuši - tam si fakt nevybereš...
Nissan - jedno GTR prosím
Opel - Insignia, dokud je...
Pežó - nic kvůli i-cockpitu, leda Traveller
Porsche - Cayman 4.0 v manuálu
Renault - Clio 1.0T 100k kvůli MPI
Seat - Ateca? - zkrátka nejstarší model, kde jsou tlačítka pro ventilaci
Su u baru - WRX 2.4T 6MT z USA
Škoda - Karoq? - zkrátka nejstarší model, kde jsou tlačítka pro ventilaci
SsangYong - Tivoli 1.5T s manuálem, kvůli spotřebě
Suzuki - Vitara 1.4T
Tesla - Y, je to liftback
VW - co nejstarší model, kde jsou ještě tlačítka pro ventilaci
Volvo - V60 T8, eko sleeper :-D






reagovat


Poslední komentáře