načítám data...

Citroën C5 Aircross Hybrid: Veliký Citroën.

Velký Citroën, to už není zakryté kolo a hydropneumatické odpružení. Už dlouho ne. A teď navíc frčí SUV...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Citroën C5 Aircross Hybrid: Veliký Citroën.

K testovanému Citroenu jsem se dostal krz Kubu, který tvrdil, že si to mám zkusit, protože to je dobré, že se mu to líbilo. Inu proč ne, velký Citroën je divnost, která by se vyzkoušet měla vždy.

Pak mi to se slovy, že vlastně neví, proč to existuje, předával Dan. Holt testovací vozy to nemají jednoduché, co se společenského přijetí týče. Ale velký buclatý citroen s podivným žebrováním přídě je tak nějak sice netradičním, ale veskrze nepřekvapujícím autem. Nejen, že jsem si našel polohu na křesílku tak, abych byl v pohodlí na křesílku a i na ten volant dosáhl, ale také ovládání celého dotykového systému počítá s tím, že ho bude babi ovládat ze zadních křesílek čaganem.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Všechny ikony jsou velké, nic nejde minout, ale také to znamená, že ke každé trošku nevšední funkci se dostanete až na jedné z nesčetných podobrazovek. A nevšední funkcí je kupříkladu přepnutí z Bluetooth na rádio. Ne, není to jeden klik, je to Zdroje -> Bluetooth. Na ty hlavní věci jsou tu ale čudlíky, hlasitost se dá dokonce ovládat krásně zpracovaným točítkem a jen nepřítomnost nějaké jednotící domovské obrazovky může být zezačátku matoucí.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ale o dotykových věcech velký Citroen být nemá. Dokonce je na to i marketingové označení: Citroën Advanced Comfort. Tlumiče v hydraulickými dorazy, ať už je tím myšleno cokoli, křesílka s tím nejlepším molitanem a ještě spousta dalších menších či větších věcí. Dočkali jsme se tedy návratu létajících koberců Citroën?

Ne.

Je to SUV, musí mít tužší stabilizátory. Velká kola, která chcete, si taky s pohodlím nezadají a ve výsledku pak celá akce dopadla asi následovně:

Vysedám z Citroenu a přesedám do Audi A3. Projedu Prahu a mám pocit, že jsem, co se pohodlí týče, o nic nepřišel.

Je to jen daň za SUV? Jsou Audi už jen vyměklé kočárky pro paničky? Nevím. Citroën C5 Aircross není nepohodlný. Ale obláček to také není. Popojedeme.

Tahle C5 není jen velký Citroën, je to i plug-in hybridní soustava motorů pohánějících přední kolečka. V momentě, kdy na něj nedupete, ale jen jej něžně honíte je plný síly, hbitých reakcí a i přesto, že jsem jej celý týden ani jednou nenabil se spotřeba ustálila někde kolem osmi a půl litru, což je na SUV s mou nohou na plynu dost nízké číslo. Plus jsem teda měl nabito na dalších 20 km bez motoru, ale to mi vyplácal Kuba.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Pohonnému ústrojí se dá těžko něco vytknout, pokud si uvědomíme, že se stále bavíme o baculatém, dobráckém a pohodovém Citroënu. Má síly na bezpečné předjíždění a hybridní ústrojí skvěle pomáhá při motání se městem. Podvozek sice není obláčkem, na který by asi konečně mělo něco navázat, ale auto je pohodlné a na velmi rozbitých cestách překvapivě rychlé. Holt se ta magie na tlumičích umí projevit až na větších dírách. Jen na brzdách a ve vyšších rychlostech jakoby zmýdlovatí. Do takových situací se ale běžný řidič asi nedostane…

foto: Jan Machač, autickar.cz

A má krásné prolisy na kapotě. V interieru jsou však komické ovladače výdechů klimatizace, které asi jen zbyly ve skladu, ale venkoncem… Křesílka jsou křesílka a k buclatému autu buclatý interier tak nějak sedí. Digitální palubka digitálně palubí, všechno je přímočaré a pod dvojitou podlahu kufru se kabely vlezou i bez toho, abyste je museli smotávat. Nevím, nakolik je praktické posunování zadních křesílek, ale jdou jednoduše složit a lepší tam to hejblátko mít, než nemít.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A je tu i armádička asistentů včetně adaptivního tempomatu, lane assistu a jakéhosi samočinného řízení, jehož "obchodní název" jsem vytěsnil. Vše funguje obstojně, tempomat se sice ovládá oním starým pahýlem pod volantem, který se holt musíte naučit, ale pak to jde a všechno funguje. A když vás asistenti štou, jsou tu dedikovaná tlačítka.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Je vidět, že Citroen se v tomhle autě vyvaroval zbytečných experimentů, což je sice na jednu stranu škoda, protože se není čemu pousmát, ale vyměnil to za praktičnost. Akcent na jednoduchost ne vždy vyšel, ale filosofie je to příjemná. A naprostá ignorace nějaké sportovnosti u auta s vysokým posezem a velkýma kolama, ve kterém se bude vozit celá rodina, mi přijde zcela zdravá.

Verdikt

Citroën C5 to schytává za to, že není tak nádherně pohodlný jako bývaly starší vozy s hydropneumatickými podvozky, ale je to – v rámci třídy – pohodlný, klidný, šetrný, rodinný přepravník. Já nejsem nadšen z jeho buclatosti, ale to je ryze subjektivní věc. Jinak je to prostě přesně ten typ auta, co od velkého Citroënu čekáte. Křesílka, pohodlí, klídek…

Technické údaje

  • Spalovací motor: 1598 ccm, 133kw (181 koní) v 6000 ot/min, 300 NM v 3000 ot/min
  • Elektrická soustava: 81kw (110 koní), baterie 13,2 kWh
  • Pohon: 8stupňový měničový automat a pouze přední náhon
  • Kombinovaný deklarovaný maximální výkon: 165 kW (255 koní)
  • Maximální rychlost: 225 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 8,9s
  • Spotřeba v testu: 8,5l/100 km (nízká na nerealističnost použití)
  • Délka: 4 500 mm
  • Provozní hmotnost: 1 845 kg (!)
  • Akční cena Shine Pack: 995 000 Kč.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Frankie
28. ledna 2021, 21:57
3

Automobilka Citroën se ztrácí. Rozmelnena mezi Peugeot, DS. Bez pořádné opory v nějaké ucelené modelové řadě.

reagovat
Jo
Josephus
01. února 2021, 18:26
0

A Opel...
... A do budoucna ještě mnohem víc.

ma
martinw
28. ledna 2021, 22:23
3

Kufr je slušně zabitej, takovej tlustej lem když se zvednou pátý dveře.

reagovat
sheogh
28. ledna 2021, 22:59
6

Nevim no, nazev “C5” si to proste vubec nezaslouzi...

reagovat
Le
Leo
28. ledna 2021, 23:02
2

Za osm a půl jezdím s 18 let starou xc90, o půl metru delší a půl tuny těžší.

reagovat
beastar
28. ledna 2021, 23:31
4

Kdo první napíše že je to drahý má smůlu na 7 let jako měla Kia prodloužený záruky. Jen snad jak tady zaznělo c5 by se to nemuselo jmenovat.

reagovat
fr
frite
29. ledna 2021, 10:06
3

Když jsem před rokem a půl vybíral pro sebe nové služební auto za C5, tak jsem do Citroenu zavítal i když jsem samozřejmě věděl že adekvátní náhradu nemají.
Nicméně i když jsem po SUV nijak netoužil, říkal jsem si nebuď konzerva, dej tomu šanci, tisíce lidí předešli a chrochtají si..
No, SUV ani nadále nebude má volba, a zrovna C5 aircross mě zklamala prostornosti. A to fakt hodně. Mám 1.83m poměrně dlouhé nohy a jsem zvyklý sedět nízko, a když jsem si takto nastavil oosez tak za sebe jsem si sedl s velkým sebezapřením a nepohodlim. A to byla zadní lavice maximálně posunuta dozadu. Kufr s takto posunutou lavici malý. Kdyz se podíváte z boku tak uvidíte že to auto nemá žádný zadní převis, a od toho se to odvíjí..Ta prostornost odpovídá sotva kompaktu, ale ne střední třídě kam je zařazen.
A je to škoda, kolega má příbuznou 5008 a ta je prostorem na hony jinde..

reagovat
Skipper
29. ledna 2021, 11:57
8

Já se přiznám, mě podobně nenadchnul Kodiaq. Pro mně předrazená Octavia na chůdách.

Skipper
29. ledna 2021, 12:00
8

Tohle auto je pro mně dalším zklamáním z řad Citroenu. Kde jsou tx časy, kdy Citroen dělal úžasná auta, za kterými jsem se vždy otočil? Miloval jsem BX, XM a ještě i Xary a Xantie. Pro mně nádhera. Vzhledově to začalo být naprd od první C5, s výjimkou C6 a i C3 byla opravdu hezká. No a od té doby je to jen a jen horší. Ty bloby, co Citroen produkuje dnes, se snad ani nedají nazvat autem.

reagovat
St
Staromil
29. ledna 2021, 17:34
1

Já bych to viděl podobně jako..."...Pak mi to se slovy, že vlastně neví, proč to existuje, předával Dan....". No, a když si k tomu přidám svůj názor, který evokuje foto s "klimatizací na displayi" a dalšími kravinami, tak nenajdu nic, co by mne mělo pozitivně zaujmout nebo jen zaujmout. Tedy vlastně jo, ty dost hrozný výdechy kolem středovýho "infotajmentu"...:-)))... Prostě těžký "velký buclatý citroen s podivným žebrováním přídě" a jak vyplynulo dále, tak ještě ke všemu malý uvnitř s dveřmi zabitým kufrem. Tedy veskrze nepraktický, zbytečný, ale hlavně, že je to SUV, ....nicméně parazitující na označení C5, aby zkusili nachytat příznivce značky. Jestlipak "frite" půjde i příště hledat do Citroenu?

fr
frite
29. ledna 2021, 18:18
2

Podívat se můžu, ale další výběr mě čeká až za 3 a půl roku, do té doby se toho může stát..
Já tu značku nezavrhnul, můžu si brečet že odstřelili hydrauliku ( a já můžu, protože jsem reální kupec skutečné C5 z fabriky) ale fabrice se nedivím. Kdyz jsem C5 objednával na jaře 2014 tak byla i s hydrou levnější jak adekvátně vybavena Octavia. A co, lidí stejně kupovali víc ty Octaviecoz ještě pochopím u flletu ale do soukromých rukou?!.. Když to trh neocení, tak to fabrika odstreli.
Co mě nejde do hlavy že ukončili střední třídu bez nástupce, a to na něj měli času dost, ale nemusím chápat všechno. Ale strategicky je to chyba protože ten kdo jezdí střední třídou je často ten kdo rozhoduje jaké se budou do firmy kupovat auta nižších tříd či dodávky apod
Nicméně novou C5 snad mají představit na jaře a na podzim má jít do prodeje, zvědavý jsem dost.

St
Staromil
29. ledna 2021, 23:51
0

Tak, tak, s tím o střední třídě nelze, než souhlasit. Ve firmách, co znám, to většínou takto chodí. Jen si nejsem jist, zda to náhodou někdy není s tím trhem opačně. Výrobci chtějí, aby se prodávala pořád nová a nová auta (zákazník, co i 10 a více let jezdí s oblíbeným vozem není dobrý zákazník...), ta musí být nejlépe co nejvíce jiná (jakože pokrok), než ta předchozí, duní lidem do hlavy, co je "IN", a kdo chce jít s dobou, tak v této době jedině SUV nebo crossover apod.. Vlastně jim kolikrát ani nedávají moc jinou možnost, oblíbenou třídu třeba současně odstřelí, a v zájmu sjednocování výroby a jejím zlevnění často i s konstrukčně lepšími prvky.
Mně, když už francouz, se většinou citroeny líbily z této země nejvíce, vždy byly osobité a prostě jiné, než ostatní, nepamatuji za mne žádný skutečný propadák, což další už tak říci nemohou. Z těch novějších (starší je pro mne Fantomas...:-)))...pak ty řady s "X" se mi třeba C3 fakt z těch malých líbila (zde ani ta nová vůbec není pro svůj účel špatná, naopak...), nejvíce mne zaujala asi C4, ale ta verze do 2010, tuším ( tu měla sestřenice) a k tomu pak samozřejmě C5. Já jsem tedy "japonec" a Mazda mne v této třídě zatím nezradila...:-)))... Doufám, že to tak zůstane. Nissan však před tím ano ( Primera, Maxima, a kdo to pak zařízl ?...Frantíci...:-)))...). Tak ať se nová C5 povede, ať je příští náhrada jednodušší !

ransom
29. ledna 2021, 17:42
1

Dyť je v tom místa jako v Pandě. A kudy se leze do kufru? Zlatej můj rozhrkanej Outlander.
Ale koukám, koukám na fotogalerii a říkám si: Kdo poslouchá Pražský Výběr, to nemůže být špatný člověk.

reagovat
St
Staromil
29. ledna 2021, 23:56
2

Ano, taky mne něco podobného napadlo, byl to jediný pro mne kladný dojem z infotajmentu...:-)))...

ransom
30. ledna 2021, 08:11
2

Vždycky mám radost, když někdo objeví generačně starší hudbu. Tipuju, že pan Machač nejspíš nepamatuje, jak jsme si na kotoučákách dělali kopie kopírovaných kopií z těch několika vzácných exemplářů LP Pražáků, co se nějak podařilo zachránit před nařízeným šmelcem.

St
Staromil
30. ledna 2021, 11:45
1

...tak, tak....i na kazety a poslouchali je na zeleném maďarském kazeťáku s oranžovými tlačítky...:-)))

ransom
30. ledna 2021, 13:05
0

Tak to jsi měl buď kliku, nebo ho někdo dovezl. MK27 byl pro náš trh dodávaný v takové skoro černé barvě. Zelená byla pro Maďarsko.
Já Pražáky prvně poslouchal na kamarádově dederonské Miře přitisknuté na ucho. Tenkrát to pro mě bylo jako projít hvězdnou bránou do úplně jiného vesmíru. A to se u nás doma hrála hodnotná muzika.

sc
screepy
29. ledna 2021, 19:05
-1

Jaký existuje relevantní důvod, aby si tohle někdo za 1M koupil? Já totiž ať přemýšlím, jak přemýšlím, nenacházím ani jeden..

reagovat
fr
frite
29. ledna 2021, 19:51
0

Takových aut je..někomu může sedět design, někdo prostě kupuje Citroeny stejně jako někdo kupuje škodovky, ona reálná cena bude taky vypadat jinak...
Já třeba nevidím jediný relevantní důvod kupovat fabii když je tu Clio, ke realita je taková že se fabie prodávají a mě na tom nic neudivuje..

Jo
Josephus
01. února 2021, 18:52
0

Jedno z posledních aut této značky, se kterým jsem se svezl, než jsem zamáčknul slzu a udělal tlustou čáru. Je to typický prasopes dnešních dní. Tedy ani prase, ani pes. Dělá to od každého trochu, ale vůbec nic plnohodnotně. Citroën přitom dělal tak skvělá, funkční, pohodlná a mnohdy i krásná auta pro lidi, kteří vědí co chtějí.
A to do toho nezahrnuji ani tragický stav českého zastoupení, které si s před pár lety novým vlastníkem dodnes ničím moc nepolepšilo nebo naprostý amaterismus předváděný Fandou Neumanem, který již předtím zplundroval na co šáhnul. Nikde jinde jsem nezažil, že mi v půlce měsíce nebyli schopní dát aktuální ceník, protože na nový měsíc ho ještě importér nezpracoval.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird  1978
Pontiac Firebird

1978 rok výroby
320 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C4 1988
Chevrolet Corvette C4

1988 rok výroby
245 koní výkon
5 733 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1967
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem