načítám data...

Chevrolet Camaro Z28 1998: Kam kráčíme?

Je to už více, než rok, co jsem si pořídil kulatý muscle car vypadající jako ryba. A konečně mi jezdí... A skoro hezky!

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž: Chevrolet Camaro Z28 1998: Kam kráčíme?

Nákupem notně levného amerického vozu s mohutným osmiválcem, chtěl jsem sobě vyřešit jednoduchý problém: Na Cadillacu je potřeba zrepasovat celou zadní nápravu a to je drahé. Koupím si něco jiného, abych ušetřil. A taky jsem chtěl osmiválcové kupé, protože to jsem chtěl vždycky.

Takže to auto jsem koupil, tak nějak základně oživil a pak mu zcela umrly brzdy. Nejen, že byly destičky sjeté na kov, ale i ten kov už nebyl, co bejval. Takže auto putovalo do dílny Petra Müllera, kterému jsem posléze dodal krabici dílů. Všechny čepy, všechny gumy na podvozek, oleje, tlumiče, destičky, brzdové kotouče… A tak. 

U těch brzdových kotoučů se trošku zastavím: Jistě mi budete tvrdit, že mít v rotorech zářezy a ještě je mír provrtané je zbytečné. Já ale chtěl na autě děrované kotouče, protože je to divný a závodní. A proto je mám. A pak taky: Dávat na Camaro silný zadní brzdy je kravina, to auto teď skoro nehrabe! Zadní brzda klade příliš velký odpor! Šlendrián!

foto: Jakub Pospíšil, autickar.cz

Ale k novostavbě: Petr se nechal slyšet, že to bude na dýl a začal sochat. Trvalo to dlouho. Ale nasochal do auta v podstatě nový podvozek, vyhodil vše, co vypadalo, že už nefunguje, nebo zahnívá, včetně předních tlumičů, a vrátil mi auto s tím, že bez pořádného vercajku se na přelisování ložisek kolem diferáku necítí.

Inu nakoupil jsem repasní set zadní nápravy a začal žebrat u firmy tunící Mustangy, jestli by mi to tam nenabouchali. A voni že teda jako jo. A nabouchali. No a kromě těchto drobností bylo potřeba dvakrát opravit stahovačku okna u řidiče, protože motorek shořel a napoprvé jsem to beztak blbě dotáh. Mno. Auto má targy a pořád do něj neteče. A já se začínám cítit spokojený, protože už na podvozku není nic tak hlasité, aby to přebilo bublání osmiválce.

Už asi tři týdny tento alegorický vůz používám v podstatě denně. Hezky do kanceláře, z kanceláře za kulturou či do přírody, a pak na ubikaci. Jako slušný občan. A kolegové jistě potvrdí, že mi ta nesmyslná osmiválcová a rybu připomínající věc dělá skutečně radost. Můžu si postěžovat na buďto naprosto zbabrané, nebo stále ne úplně opravené, servo, které v nízkých rychlostech nestíhá a jindy je tedy taky slabé, ale to je z jízdního projevu asi vše. Až teda na vibrující a mlátící kardan díky opomenutí výměny notoricky známého silentbloku u převodovky. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

A ten siláč vyměníme a bude zase dobře. Auto se přestane zadní nápravou kolem kardanu opírat o neexistující gumu a budu na to moci hamtat ještě razantněji. Ale nejen hamtání na plyn je to, co mě na autě baví. Jistě, když se poštěstí, tak se dá hezky odgumovat z křižovatky. Jen ty papuče, co jsem na to koupil, mají docela dost gripu a pak… Je to GT, dlouhé převody jsou jen čtyři a spojkou to holt neurvu.

Na druhou stranu… Pneumatiky rozměru 235/60/16 se velmi hodí na středočeské okresky. A stejně tak se na ně hodí i to zelené heblo. Na podvozku těžko hledat vadnou součástku, je pevný, čitelný, ale projevem stále mile zemědělský. Brzdy jsou silné a k neutahání i z opravdu vysokých rychlostí a opakovaně. Zahodit tuhle věc na rozbitou okresku je pak jednoduchý recept na poťouchlé dobrodružství.

Zadní náprava je asi tak stejně těžká jako to, co veze, takže její šavlové tance s panhardskou tyčí jsou citit opravdu zřetelně, přední náprava je zatížená motorem relativně blízko ke kotníkům a narozdíl od zadku drží a nemlátí. A uprostřed toho je zařazená dvojka, protože přes 130 člověk jet nechce a hotovo.

foto: Jan Machač, autickar.cz

V nízkých rychlostech je tenhle podvozek jednoduše starosvětsky tvrdý a nepohodlý, tam se s moderními a - řekněme si to upřímně – méně americkými vozy, nemůže rovnat. Ale vemte to trošku pod krkem, auto se jako správný američan začne vznášet nad terénem a jen smrad z nezajetých brzd a mlácení už zase povoleného výfuku vás upozorní na limity materiálu. 

Samozřejmě, že se u auta s krátkým rozvorem, velkými převisy a motorem s převodovkou někde uprostřed vepředu může stát v zatáčce cokoli. Přeženete nájezd a letíte pod brzdama čumákem ven. Pravěké ABS situaci moc neřeší, to si zrovna šteluje budík, takže jediné, co zbude, je ty brzdy pustit. Auto se možná chytne a když ano, tak švihne tou tuhou nápravou a vzhledem k tomu, že je na ní i samosvor… A pak ta véosmička bude roztočená, což? No to pak zase přijde přetáčivost. Nebo to zakopne o kanál…

Je to prostě dobrodružné. Každé předjíždění na mokru je srdcová záležitost. Ale když nechcete, sundejte si targy, rozvalte se a zapněte tempomat. To je mimochodem taky prehistorická záležitost. Za lankový plyn tahají i lanka od tempomatu a ASR, tedy protiprokluzu. Zapnete tempomat a plyn se pohne. Zahrabe vám to když nechcete? Plyn vám střelí zpátky. Mám rád slepé uličky Generála Motorů…

foto: Jakub Pospíšil, autickar.cz

No a když už to tedy ty tři týdny jezdí beze ztráty kytičky, vzali jsme to s Kubajsem na dragrace. V rámci zachování mého Ega samozřejmě na dragstrip zcela lokálního významu, abych mohl vyhrát. Takže jsem vyhrál. Auto jelo čtvrt míle za 14.07 sekundy, což je asi 0.6 sekundy za fabričními čísly, což je na dvacetiletej krám se 240 000 km na hrbu docela dobrý.

foto: Jakub Pospíšil, autickar.cz

Tož tak. Máte si taky koupit Camaro? Asi ne, naco by vám to bylo… Jako vážně?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sp
spooon
29. srpna 2021, 22:46
2

hned sem se musel na bazoš kouknout na ceny nejlevnějších emerických V8. Něco by se našlo...ale když já si teď zrovna koupil dvacetiletou Nivu...tak snad příště.

reagovat
Moses
29. srpna 2021, 23:11
0

Ved aj do Nivy sa da narvat V8 ;)

Avex
29. srpna 2021, 23:13
1

nejlevnější ameriku no... nedoporučuju :D

sp
spooon
30. srpna 2021, 07:17
1

Moses - alespoň by už netrpěla nedostatkem výkonu :-D

Avex - když to by bylo asi 5. Auto do rodiny...tak to nemusí furt jezdit :-D

Sa
Sato
30. srpna 2021, 10:02
1

Tempomat tahal za plyn aj v chryslery 300M :) Nostalgia..
Inak: https://auto.bazos.cz/inzerat/140082266/ford-mustang-50-gt-v8.php na tento inzerat sa chodim pozerat nezdravo casto, ale nastastie je Sokolov na druhej strane zemegule :)

reagovat
Jan Machač
30. srpna 2021, 10:05
0

To mi furt přijde trošku drahý na otloukánka...

Sa
Sato
30. srpna 2021, 10:17
0

V principe súhlasim, ale keď už tie otloukánky stoja, +-200, človek do toho nasype kilo ani nevie ako, vid tento tvoj pekný príbeh, tak potom to zase nie je "až" o tak moc viac. A je tam istý predpoklad, že to bude pojazdné +- stále, nie ako dva krát tak stará záležitosť. Len je to proste moc vela peňazí naraz a tak nejako by som sa o to viac bál, obtreť to o zvodidlá by sa hnusne predražilo...

Romus
30. srpna 2021, 10:23
0

Trochu OT, ale už mě začíná regulérně srát že 6. generace Mustangu s V8 stojí už snad 3-4 roky stejně... ( 700k+ )

Jan Machač
30. srpna 2021, 10:23
0

Právě, právě. A mezi náma: Kilo spolkne kterékoli auto ;-)

Sa
Sato
30. srpna 2021, 11:23
0

Romus: tiež som si všimol, mám také neblahé tušenie, že už ani nejako zásadne menej stáť nebude, ale snáď sa mýlim.
Jan Machač: V tejto kategórii "zaujímavých povozov" určite, len s trochou štastia to tomu novšiemu kúsku bude trvať o niečo dlhšie.
pridám niečo z iného súdku zlých nápadov, predavajúci šiel nedávno cenovo trochu dole: https://auto.bazos.cz/inzerat/140104305/lancer-evo-x-mr-sst.php Tiež to bude asi pekná pasca na rychlostichtivého pacienta :)

Tr
Trewis
30. srpna 2021, 11:27
1

To jsou dobré zprávy, že už ti Camaro jezdí :-) by jsi mohl zavzpomínat a udělat nějaké srovnání s 3rd gen Firebirdem Trans am, který jsi kdysi měl. A udělat srovnávací test s C5 Corvette od Vavrise

reagovat
Jan Machač
31. srpna 2021, 11:16
0

nerikejme hop, ale muj stary fajrak ma kamos "za rohem" takze neco sepisem... Jen pockejme na ten silac ;-)

briza
30. srpna 2021, 18:52
3

Koukám na to ovládání oken a říkám si, že to asi navštívilo i servis Láďy Hrušky...

reagovat
krab
30. srpna 2021, 21:14
0

Myslíš jako ve stylu: "když nemáš po ruce lepidlo, oblep to izolačkou. Když nemáš ani izolačku, šáhni po kapsách, určitě tam bude nějakej samořeznej šroubek..."

Jan Machač
30. srpna 2021, 21:17
0

Standard GM fit'n finish

Avex
30. srpna 2021, 21:59
1

u devadesatkovyho GM by to mohlo bejt klidne z vyroby :D

Fižid
31. srpna 2021, 00:08
0

Teda koukám na tu tabuli a od SVčka bych teda čekal větší mazec ????

reagovat
Blix
31. srpna 2021, 22:02
0

Možná je zavřené na 35kW?

liška
31. srpna 2021, 11:54
0

Budeš s tím drandit i přes zimu? A kolik to žere takhle v městským provozu? Já jen abych měl srovnání s mou osmiválcovou čiči, která je ve městě snad rozežranější, než když jí šlapu na okreskách za krk.

reagovat
Jan Machač
31. srpna 2021, 12:12
0

Hele v zimě se s tím asi nikam nedostanu, když nasněží, ale jinak mi to žere kolem patnácti litrů, když s tím jen tak radostně jezdím po praze a okolí...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem