reklama
načítám data...

Cestovní kupé, která nepotkáte na každém rohu | Auta z Frcu

Jste duší trochu dobrodruh? Je hlavním požadavkem na váš vůz, že jej nesmíte potkat na každém rohu? Pak jsme vybrali dnešní auta přímo pro vás.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Cestovní kupé, která nepotkáte na každém rohu | Auta z Frcu

I přes dnešní módu SUV a crossoverů zůstává pro většinu petrolheadů nepopiratelným faktem, že nejstylovější karosářskou variantou automobilu je kupé. Z racionálního hlediska sice nedává velké auto s málo dveřmi a malými zadními sedadly moc smyslu, ale většinou prostě nejlépe vypadá a navíc dává světu najevo, že styl je pro vás důležitější než přízemní záležitosti jako praktičnost. Podívali jsme se na to, jaká kupé si můžete koupit, pokud zrovna máte omezený rozpočet…

Honda Prelude

 

A začneme hned zostra. Honda Prelude páté a tedy poslední generace. Tohle auto mi přišlo vždycky tak trochu nedoceněné. Středně velké cestovní kupé, které žilo ve stínu slavnějších a sportovnějších bratříčků. Když se zeptáte automobilového fanouška, jaká je jeho nejoblíbenější Honda, pravděpodobně si na Prelude nikdo ani nevzpomene. Proč tomu tak je? Těžko říct. Tuhle otázku se před časem rozhodl rozlousknout kolega Vavris a jednu Prelude si koupil. Ani on z ní nebyl kdoví jak nadšený a myslím, že se mu nedokázala dostat pod kůži. Možná za to mohl pohon té "špatné" nápravy, možná trochu schizofrenní osobnost Hondy. Tváří se sice jako pohodlné cestovní kupé, ale komfortem zrovna dvakrát nenadchne a ani krátká převodovka danému účelu nepomáhá. Na ryze sportovní náčiní jí zase chybí trocha hbitosti. Ptáte se tedy proč vám doporučuji takové auto? Protože má onen mýtický faktor X, který odsunuje vaši racionalitu do pozadí. Jen se na ní podívám a z nějakého důvodu mám nutkání Hodnu koupit, navzdory všem proti. Může za to snad sytě červená barva. Nebo snad strohé a atletické tvary, které jsou čistou esencí devadesátkového designu? Sám nevím, jsem ztracen. Každopádně největší radost vám bude dělat motor. Je to pravá Honda, takže očekávejte vysoké otáčky a všechen výkon až úplně nahoře. Tady nedostanete nic zadarmo. A to je dobře. Pokud i vás tahle netradiční Honda zaujala, je jedna hezká právě teď na prodej. Její cena je sice trochu vyšší, než je obvyklý průměr těchto vozítek, ale majitel zase slibuje excelentní stav s jasnou historií. Pokud byste rádi ochutnali tento zvláštní mix vlastností, jenž Prelude nabízí, neváhejte hezké kousky už téměř nejsou k dostání. 

Lexus SC400 

Také ve druhém dnešním inzerátu zůstaneme v zemi vycházejícího slunce. Koncem osmdesátých let u Lexusu přemýšleli, co jim tak asi chybí. A zjistili, že každá prémiová automobilka má svoje kupé. Inu nelenili a v roce 1991 opustil brány továrny model SC. Říkáte si, co je to sakra za auto a že ho neznáte? To se asi není moc čemu divit, SC bylo určené především pro Ameriku a v Evropě se udalo jen naprosté minimum kusů. Což je docela škoda, protože tohle auto má rozhodně co nabídnout. Je postaveno na základech kultovní Toyoty Supry. Jen není tak nekompromisní jako sourozenec s téčkem ve znaku. Lexus vás má naopak hýčkat a konejšit. Je pohodlný, majestátní a klidný. Velké GT jak se sluší a patří. Pod kapotou modelu se objevily dva atmosférické motory. Jeden šestiválcový třílitr (2JZ) a druhý osmiválcový čtyřlitr, pevně spjatý se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. A právě vidlicovým osmiválcem o výkonu rovných 250 koní disponuje i kus, který jsme objevili na prodej. Rád bych vám pověděl, jak tento velký Lexus jezdí jako na obláčku, je tichý a motor je charakterní až na půdu. Dokonce si vysloužil ocenění od Motor Trend jako importované auto roku 1992. Car and Driver magazín ho zase zařadil mezi nejlepších deset aut roku 92. Bohužel já musím smutně konstatovat, že jsem v tom nikdy nejel a nemohu vám tak poskytnout osobní zkušenost. A věřte, že dost mě to opravdu hodně mrzí, že jsem neměl tu čest. Nenašel se by se mezi vámi čtenáři nějaký ochotný majitel této rarity, co by svezl nebohého pisálka? Tohle bych totiž opravdu rád vyzkoušel. Nebo že bych ho rovnou koup… ale kuš, takové myšlenky musím zasunout někam hodně hluboko. 

reklama


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

eLzyx
05. ledna 2018, 07:40
2

doporučuji Volvo C70 I.generace. Bytelné, svižné, elegantní plně čtyřmístné kupé. V ČR jich bude do 100ks.

reagovat
Chase
05. ledna 2018, 12:34
0

Něco podobného jsem chtěl napsat :D Ono dohromady vyrobených 24 000ks C70 v Coupé variantě se po světě docela slušně rozprostře. O víc jsem rád, že mi jedna z nich stojí doma :)

Inženýr
05. ledna 2018, 13:59
0

Jak Volvo C70, tak Honda Prelude mají "detail", který podle mně trochu kazí celkový dojem - interiéry z hlubokých osmdesátek..

eLzyx
05. ledna 2018, 14:36
0

Chase - minimálně jednu C70 Coupé je možné jistojistě škrtnout. Tu mojí :-( Položila svou existenci za moji blbost. A to jsem si ji chtěl nechat nafurt, pár let na běžné ježdění, časem jako youngtimera.
Quattro - hodně záleží na barvě interiéru. U C70 se dalo při objednávání docela dost vyřádit, šlo objednat stovky různých kombinací. Jednobarevné interiéry, vícebarevné, kůže, alcantara, obložení z imitace karbonu, hlíníku, různé jiné kovové šrafované motivy, imitace dřeva, či čistě plastové ... dle mého názoru byl ten interier hodně povedený.

Inženýr
05. ledna 2018, 15:04
0

To je fakt, ale C70 si podle mně zaslouží hezčí interiér. Je to nějaké "užitkové" a připomíná mi to starší Volva. Možná by to bývala zachránila vestavěná navigace, kdo ví, ale ten vnitřek se mi fakt nehodí k tomu elegantnímu zevnějšku.

Nimrod
05. ledna 2018, 15:12
0

Quattro: tohle sis mohl objednat u volva i v '98 jako nový model. furt ti přijde interiér v c70 starý? :-)

beastar
05. ledna 2018, 15:25
0

Ono jde spíše o ty tvary, než o materiály a o komfortní prvky. Podle mě to tak ale dělali schválně. Prostě takové poznávací znamení a hlavně možná i odkaz právě k oné linii užitkových vozů nic špatného na tom fakt nevidím. Pravdou je že tak to vidí většinou lidi kteří Volvo neměli a nejsou značce nijak zvlášť nakloněni. Každopádně tenhle truck look jim vydržel uvnitř dost dlouho.

Inženýr
05. ledna 2018, 17:59
0

Nimrod, je to tak, že v pozdních devadesátkách bylo hodně aut na konci výrobního cyklu - třeba tohle Volvo, BMW E36, Mercedes W140 atd. C70 se začalo vyrábět asi v polovině 90. let, kdy si mohli dát víc záležet na tvarech vnitřku. Viz Audi A6 C5, BMW 5 E39 nebo i dobové Volvo V40 zevnitř vypadá (trochu) míň archaicky. :)

Beastar, asi to fakt dělali na funkci, ale Volva S60/S80/V70 ze začátku milénia už mají útulné a hezké (podle mně) interiéry. Druhá generace C70 s "plovoucí" středovou konzolí už vypadala moderně a elegantně.

Chase
05. ledna 2018, 18:16
0

Quattro: Ono je to s těmi interiéry docela otázka úhlu pohledu. Třeba druhá generace C70 me u me paskvil a nelíbí se mi zvenčí, natož zevnitř. První generace vznikla na základu S/V70 a tak přebrala interiér od nich. Tvary možná archaičtější, ovšem kvalitně zpracovaný a ve světlých odstínech stále vypadající důstojně.

U C70II je příliš vidět, že vychází z C30/S40/V50... Což jsou vozy o třídu níž, než první generace S/V/C70.

Takže ano, souhlasím, že interiér je lehce usedlejší, ale úplně bych jej nezatracoval. ;)

Inženýr
05. ledna 2018, 20:27
0

Chase, ty rošády generací napříč třídami nějak nechápu. Je fakt, že první C70 vychází ze S70/V70 a generace druhá je podobná "fokusům". Co se týče kvality zpracování, narozdíl od tebe nemohu posoudit (ze starších Volv jsem jel hodně dávno v 240 a 340, V40, z novějších ve V70 2. gen) ale dost si mě překvapil, jelikož na pohled bych řekl, že starší Volva mají interiéry nic moc a novější S40/C70 atd. jsou zpracovány kvalitně. Asi bude třeba vyzkoušet. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
05. ledna 2018, 11:32
1

Prelude je vážně podceňované auto. Přitom fakt i po letech vypadá zajímavě.

A úměrně k nadpisu mě napadlo jedno kupé, které na Sautu hledá svého zájemce už déle a to : Lincoln Continental Mark VIII 4.6
https://www.sauto.cz/osobni/detail/lincoln/continental/17552861?goFrom=list

To je fakt podivnost, kterou bych se vážně rád projel, protože tvary to má opravdu neopakovatelné.

reagovat
Knightrider
05. ledna 2018, 12:04
0

Alternativou luxury coupe k tomu Marku VIII je od GM Buick Riviera. Tenhle motor, 3,8L V6 s kompresorem, jsem měl v Pontiacu Bonneville a jezdilo to vážně skvěle.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/buick/riviera/16598610?goFrom=list

Inženýr
05. ledna 2018, 14:04
0

Knightrider, určitě to nepojede špatně, ale starší ameriky jako rarity by měli být v udržovaném stavu. Tento kus snad pamatuje válku sever proti jihu.

Knightrider
05. ledna 2018, 14:46
0

Osobně ho neznám, ale je to 20 let starý auto za pár korun a nepřipadá mi, že by to vypadalo nějak extra tragicky.

Inženýr
05. ledna 2018, 14:59
0

Tak jsem si prolistoval fotky ještě jednou. Tlačítka a "hejblátka" vypadají fakt zachovale. Mě se nelíbí hlavně zadní část - rez (v kombinaci s tím designem) a pak sedadlo řidiče, které vypadá jako by to vytáhli z jezera při nájezdu asi milion mil.. Jinak auto nemá špatné proporce a předek se mi dokonce líbí.

Knightrider
05. ledna 2018, 15:04
0

Rez na kufru je jasná, to by se muselo udělat. Design je čistě subjektivní záležitost.

Inženýr
05. ledna 2018, 18:05
0

Já to myslel tak, že při pohledu na tu zadní část, která mi připomíná "no name" plevel z amerických filmů v kombinaci s tou rzí ve mně museli vyvolat ten dojem, že tohle NE. :) Kdyby měl podobně zrezlý zadek třeba Escalade v některé z novějších generací, nezapůsobilo by to na mně tak negativně. :) Jinak jasně, design se fakt objektivně hodnotit nedá.

Csaba
05. ledna 2018, 19:09
0

Tahle Riviera tam stojí už víc jak 5 let a za tu dobu klesla z 99 tisíc na 95, ono, majitel Impexty má peněz víc než dost, takže ji prodat nutně fakt nepotřebuje :)
Té koroze je tam povícero, jak se takto dlouhé stání projevií na stavu celého auta, mech. podskupin a vůbec všeho, to nechci ani domýšlet.
Knightrider je patrně mnohem mnohem finančně zabezpečenější než 90- 95? % čtenářů Autíčkáře, upřímně mu blahopřeji, ale mě teda 95 tisíc Kč fakt nepřijde jako "pár korun", natož vztaženo k tomuto statickému exponátu který má reálnou hodbotu tak 30 tisíc a těch 65 by se do něj muselo nasypat aby měl člověk jistotu že dojede aspoň na 1. Jarní Bublání a když se zadaří tak i zpět :-)

Petr 'Krab' Jeřábek
05. ledna 2018, 20:20
0

Teď jsem se na tu Rivieru schválně taky kouknul. A je fakt, že STK do 11/2014 je vtipná :) Upřímně nevím, kolik mají tahle auta hodnotu, ale i od stolu (což ne vždycky bývá dobrej odhad) je jasný, že tohle bude na práci. Jestli stojí 5 let venku, bude to velká radost na podvozku cokoli povolit.

Ten černej Lincoln se už taky prodává nějakej pátek. A za 220 to taky zní jako slušná pálka.

Mě se u nás nejvíc líbí co prodává tenhle člověk. To jsou fakt zajímavé Ameriky, sice nevozí nic z toho cenového dna, ale už tolikrát jsem v záchvatu bazarovýho snílkovství přemýšlel, že se na nějaký US coupe přijedu podívat :) http://www.amhkmotors.cz/sales/12

Inženýr
05. ledna 2018, 20:35
0

Mně se taky zdá, že s tou cenou to trochu přepískli a nemohu zcela souhlasit s Knightriderem ohledně auta za "pár korun". Na druhé straně, je to rarita a má to asi fakt schopný motor. Jinak se v cenách amerik nevyznám a už vůbec ne v cenách servisu. Za 100K se jinak dá koupit přehršel aut v solidním stavu, a to myslím včetně amerik.

Knightrider
05. ledna 2018, 22:38
0

Csaba: Ani pro mne to neni par penez, ale vzhledem ke konkurenci v podobe toho Marka VIII nebo Lexuse v clanku to vychazi vyrazne levneji. Technicky stav neresim, kupovat to nehodlam. Kdyby ano, podivam se do DE.
Krab: Honza Hvezda z AMHK Motors prodava kvalitni auta.

Csaba
05. ledna 2018, 23:20
1

Tak v tomto kontextu jistě ano, to bezesporu.
Osobně si ale myslím že jak ten Lincoln, tak i Lexus mají cenovku nastavenou naprosto nerealisticky, nesmyslně vysoko :)
To ovšem vůbec neznamená že bych po čemkoli z oné trojice neskočil jako pes po flákotě masa :)

Knightrider
05. ledna 2018, 23:33
0

Souhlasim. Taky jsem si rikal, ze ceny toho Marka i Lexuse jsou dost mimo. Ja bych nemusel asi ani jedno, ale kdyz uz, tak tvarove se mi nejvic zamlouva asi ta Riviera.

Fa
Fandatik
05. ledna 2018, 14:43
0

Vždy se mi více líbil Accord coupe než Prelude. Krom zmíněné C70 bych čekal SVX.

reagovat
Pochtli
05. ledna 2018, 17:49
0

A já bych ještě přihodil Legend kupé II. generace.

Inženýr
05. ledna 2018, 20:52
0

Takového Legenda ve vínové barvě měl otec hodně dávno půjčenýho od známého. Velký, šestiválcový, na dobu vzniku špičkově vybavený a pohodlný. První dvoustovka a automat řadil jako pohádka. :) Pak mu ten týpek něco udělal s motorem (asi ho zadřel), a při hledání nového našel ve střední Evropě a Německu tak dva kusy.. Další osud neznám. Toť nevýhoda raritních kusů. Jako víkendovku bych si to ovšem věděl představit. Právě ta atmosféra na palubě a pohoda.. Bavit se za volantem jde fakt hodně způsoby.

beastar
05. ledna 2018, 15:22
0

Na to SC400 jsem nedávno koukal čistě náhoodu jsem na něj narazil. Docela mě to zaujalo. Není jich tady moc spíš žádný a vypadá to vlastně tak trochu jako by to ujelo z nějaký fabriky GM ke konci 90. let. Prelude je taky dost zajímavá jen tím designem asi nechytí za srdce každého.

reagovat
Za
Zazaa
05. ledna 2018, 15:37
0

Kdyz netradicni couoe tak Subaru SVX ;-)

reagovat
Csaba
05. ledna 2018, 18:54
0

Když netradiční kupé tak Subaru XT! :-)

Za
Zazaa
05. ledna 2018, 21:16
0

nojo ale ty nejsou uz vubec ...

PachezZ
05. ledna 2018, 18:07
0

Mě by stačilo znovu Probe :))

reagovat
Csaba
05. ledna 2018, 18:59
1

Tak jsem se potěšil že se něčím pokochám a že těch aut bude povícero a ono prd, jedna předražená Honda a jedna, ještě předraženější Toyota Soarer... - skoro i lituji že jsem tomu článku vůbec věnoval čas :)
"a začněme hned zostra" abychom v podstatě okamžitě i skončili, u pouhopouhých 2 inzerátů... :-)
Jestli by ono nebylo lepší počkat měsíc-dva až těch kupé nebude v inzerci víc... :)
A za mě teda 406 kupé, to je esence geniálního, nadčasového a překrásného dizajnu.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Cheyenne extended cab 1991
Chevrolet Cheyenne extended cab

1991 rok výroby
176 koní výkon
6 200 ccm objem

Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY 2016
Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY

2016 rok výroby
147 koní výkon
2 200 ccm objem

Peugeot 206  1999
Peugeot 206

1999 rok výroby
65 koní výkon
1 587 ccm objem

Jeep Comanche  1987
Jeep Comanche

1987 rok výroby
125 koní výkon
4 000 ccm objem

Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav 1975
Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem