načítám data...

BMW X3 M40i: Bestie v rodinném balení

Vrcholná sportovní verze, nejlepší výbava - co víc by si člověk mohl přát? Jenže dnes je řeč o středním SUV od BMW. Existuje důvod chtít něco takového?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

BMW X3 se poprvé představilo světu roku 2003. Po nečekaném úspěchu modelu X5, prvního SUV značky a zároveň vůbec prvního SUV, které se jízdními vlastnostmi přiblížilo osobnímu autu, bylo logické nabídnout zákazníkům i menší a levnější model. X3 platilo trochu za chudého příbuzného, vedle mohutné X5 nevypadalo tak přitažlivě, a přestože to nebylo špatné auto, pravověrní milovníci modrobílé vrtule k němu hledali cestu jen těžko.

Svět se ale posunul. SUV a crossovery dnes automobilky nabízejí ve všech možných provedeních a velikostech, konkurence je nelítostná. Jak si v ní vede mnichovská značka? Velmi dobře. Řada X se rychle rozrůstá, máme tu modely od X1 až po chystanou ultimativní X7, přibyly kontroverzní karoserie se siluetou kupé a přes trochu rozpačité začátky už se SUV usadila i v dílnách divize Motorsport. Jenže Autíčkář se nenechá jen tak opít rohlíkem, různé znáčky sportovních divizí už jsme viděli na lecčem a velmi dobře víme, že znáček sám o sobě ještě nic neznamená. Vzali jsme si proto na test mnichovskou novinku, třetí generaci BMW X3 ve (zatím) vrcholné verzi, která disponuje i tím logem M. Celé jméno vozu potom zní BMW X3 M40i.

M40i je kouzelná formulka, která umí rozbušit srdce nejednoho fandy mnichovské značky. Je to takový vstup do světa divize M, hranice mezi ‚plebejským‘ BMW a emkovou nirvánou. Řadový přeplňovaný šestiválec B58, který se pod zkratkou 40i ukrývá, už jsme měli možnost vyzkoušet v sedanech dvojkové i trojkové řady a naše vjemy byly více než pozitivní. Ten motor je skutečný technický klenot a v kombinaci s kvalitním podvozkem, jaký je v současných BMW k dispozici, se jedná o jedna z nejlepších aut pro řidiče, která dnešní trh nabízí. Jenže tentokrát tu nemáme kupé ani sedan, před námi stojí mohutné SUV. Jak si s touto výzvou mnichovští konstruktéři poradili?

Když říkám mohutné, myslím to zcela vážně. X3 sice původně mělo být malé kompaktní SUV, avšak od dob první generace poněkud nakynulo a ve třetí generaci už přerostlo i původní model X5. A překvapivě se tento fakt nechystám podrobit zdrcující kritice. Auto působí vyváženěji, stabilněji, je více rozkročené. Zatímco první X3 byla úzká a snad i kvůli nezvykle hranaté karoserii působila až vratce, nové auto vypadá tak nějak správně. Není příliš zavalité ani příliš malé, zkrátka je tak akorát. V provedení M40i potom dostalo i velká kola a agresivnější nárazníky a prahy. A M znáčky. Moře M znáčků.

Možná vám to bude připadat malicherné, ale tady se opravdu musím na chvíli zastavit. Chápu, že logo divize Motorsport je jednou z petrolheadských ikon, něco jako svatý obrázek, ale opravdu musí být úplně všude? V nabídce výbavy je i položka ‚bez označení motorizace’, kterou můžete v konfiguraci svého vozu zaškrtnout a pak vám přijde auto bez plaketky M40i na víku zavazadlového prostoru. Ale pořád budete mít na autě ještě 19 znaků M! Skutečně. Devatenáct. A to jsem jistě nějaké přehlédl. Jsou na kolech, na brzdičích, na blatnících, na volantu, před řadicí pákou, na prazích, v přístrojové kapličce a dokonce i na hliníkové opěrce levé nohy. Zkrátka jsou úplně všude. Pokud tohle BMW nedokáže dostát slibům o dynamice, bude to i kvůli té záplavě znáčků veliký trapas.

Soukám se tedy do interiéru, abych zjistil, zač je toho motorsport. Kabina je prostorná a nesmírně kvalitní. Mně osobně je bližší čistý skandinávský design, ale to je subjektivní záležitost, kombinace hodnotných materiálů a roztodivných křivek v interiéru BMW je maximálně vkusná. A všechno tu funguje přesně tak, jak od BMW očekáváte. Sedačky nastavitelné ve všech myslitelných směrech příjemně obejmou tělo a pozice za volantem je téměř ideální. Jistě, sedíte o podstatný kus výš, ale co jste čekali, je to SUV. Alespoň čtyři znáčky M tedy za pozici za volantem a sedadla musím autu uznat. Místa je všude dost, výbava testovaného kusu zahrnuje snad vše, co vás vůbec může napadnout a ještě několik položek navíc.

Stisknu startovací tlačítko a celá ulice ustrne. Mohutné odfrnkutí výfuků varuje širé okolí, že se bestie probudila. Ve sportovním módu potom klapky ve výfucích zůstanou otevřené a zvuk dostane volný průchod. Působí to až nepatřičně, když se velké rodinné SUV šine městem za neustálého bručení a prskání z výfuků. Zároveň ale každý, kdo má alespoň trochu duši dítěte, chápe, že tohle je to správné nastavení. A krom toho – řadový šestiválec si zkrátka zaslouží být slyšet. Zvukový projev je součástí jeho osobnosti. Díky přeplňování a hybridním technologiím dokážeme dnes výkon vydolovat i z podstatně menších čtyřválcových jednotek, ale zvuk, ten i nadále zůstává devizou výhradně víceválcových motorů. Dalších pět znaků M získává díky zvuku auta na legitimitě.

Kromě zvuku umí motor ještě jednu poměrně zásadní věc – vystřelit mohutné auto vpřed a to prakticky za jakýchkoli okolností. 360 koní přeplňovaného šestiválce nabízí mohutný zátah kdykoli a kdekoli, výkon nadto příjemně graduje a otáčky se nadšeně vrhají vstříc červenému poli. Asi nikdo nečekal, že tomu bude jinak, tento motor je zkrátka klenot. Dalších pět znáčků M si právě zasloužilo své místo na karoserii.

Motoru zdatně sekunduje i osmistupňový automat. Řazení je bleskově rychlé a hladké, ve sportovním režimu potom řadí citelněji a snad ještě o něco rychleji. Ačkoli osobně mám trochu podezření, že jemné škubnutí při přeřazení tu je jen pro ten pocit a že by to patrně šlo i bez něj. Každopádně je převodovka prvotřídní a ospravedlňuje několik dalších znáčků. Je na čase se podívat na podvozek.

Od motoru ani převodovky jsem žádné velké překvapení nečekal, BMW pohonná ústrojí zkrátka umí a není důvod, aby právě X3 bylo jediným autem, kde tyto komponenty nefungují na špičkové úrovni. Ale co podvozek? Je to přecijen poměrně veliké a především vysoké auto. Světlá výška jej sice neřadí po bok drsným offroadům, ale přilepené k asfaltu X3 také není.

Obecně to se mnou sportovně střižené crossovery nemají vůbec snadné. V redakci je to o mně známo. Vysoké těžistě, příliš tvrdé naladění podvozku či kolébavá jízda – to jsou vlastnosti, které jsou u dynamicky laděných SUV velmi časté, a u mě narážejí na hradbu odporu a nepochopení. Zatím jediným SUV, kterému jsem byl ochoten přiznat zábavné jízdní vlastnosti, byla Alfa Romeo Stelvio. Kolegové v redakci tvrdí, že je to mým alfistickým postižením a že bych Stelvio chválil, i kdyby kulhalo. Jistě, nepopírám, že je mi ta značka blízká, nicméně tím, co mě na Stelviu nachlo, byl podvozek Q4, který citelně preferuje zadní nápravu a i poměrně velké auto je s ním agilní a hravé. Nic podobného jsem dosud v SUV nezažil. Tedy až do teď…
S mohutnou karoserií BMW X3 bojuje podvozek se stavitelnými tlumiči a pohonem všech kol xDrive. Ten stejně jako Q4 v Alfě inteligentně rozděluje sílu mezi nápravy, preferuje přitom ale nápravu zadní. A ono to funguje! Auto se čitelně skládá do zatáčky a záď znatelně pomáhá s utažením stopy. Nejde jen o to, že auto umí jet rychle, to ostatně dokáže mnoho SUV, ono umí i pobavit. Dynamická jízda je zábava a ne utrpení. Nalepte si na to auto, kolik znáčků M chcete, ten podvozek si je zaslouží. Všechny.

Ale ještě nekončíme, BMW X3 má v zásobě pár dalších triků. Jako správný crossover by mělo být univerzálním autem, mělo by kombinovat hned několik aut v jednom stroji. Již víme, že dynamikou divizi Motorsport ostudu nedělá, když už ale dáte před kupé či sedanem přednost SUV, chcete zároveň i komfort a praktičnost, chcete zkrátka, aby váš sporťák byl zároveň i rodinným autem. Voličem jízdních režimů proto přepínám vůz do komfortního nastavení. Uvidíme, co se stane.

První věc, které si člověk všimne, je ticho. Klapky ve výfuku omezily brblání, bublání a prskání, převodovka odřadila, automobil se zklidnil. Také výmoly na silnicích, dříve poměrně otravné, teď přestávám vnímat, jak se adaptivní podvozek rychle přizpůsobil mému požadavku na komfortní jízdu. Ještě před chvílí jsem hnal řvoucí bestii klikatými silničkami a očima scanoval apexy, teď sedím ve stejném autě a přitom uvolněně pluji klidnou krajinou. Adaptivní tempomat BMW udržje rychlost nejen v závislosti na provozu přede mnou, ale umí reagovat i na dopravní předpisy. Před každou vesnicí, kterou projíždím, se mě včas šipečkou na head-up displeji zeptá, zda má přibrzdit, po potvrzení potom pozvolna zpomalí tak, aby do vesnice vjížděl přiměřenou rychlostí. Asistent řízení udržuje BMW v jízdním pruhu, skvělá audioaparatura dokresluje atmosféru. Klid a pohoda se rozlézá do všech koutů auta a ke všem logům M.

 

Verdikt

Tohle je pro mě asi největší překvapení, které mi BMW X3 M40i mohlo připravit - ona univerzálnost. Automobil dokáže být seriozním sportovním náčiním se vším všudy, dokáže se pocitově proměnit v malé agilní autíčko, vymetat zatáčky ve fantastickém tempu a řidiči přitom vykouzlit úsměv na rtech, zároveň může být o několik okamžiků později prostorným komfortním křižníkem. Na poli technických řešení se zde pohybujeme na naprosté špičce, ať už se bavíme o komfortních a bezpečnostních asistentech, inteligentních LED světlometech, nebo o senzačním motoru, převodovce a podvozku s pohonem všech kol xDrive. Nemusíte se bát ani nějaké té polní cesty, ačkoli přirozeným prostředím BMW X3 je jednoznačně silnice. Je to tedy dokonalé auto?

Dokonalé není nic, i tady je prostor pro zlepšení. V komfortním režimu jsou hlasité starty motoru možná trochu zbytečným předváděním se stejně jako ona loga M rozesetá po celém voze. Moderní klíček s integrovaným displejem je sice krásný a efektní, avšak kvůli omezenému dosahu jsou jeho funkce často nedostupné. To jsou však jen drobnosti. Testované BMW se se vší příplatkovou výbavou přiblížilo ceně 2,4 milionu korun, a přestože to rozhodně není málo peněz, osobně považuji i tuto cenu za zcela přiměřenou. Podobně univerzální a dotažené auto totiž jen tak neseženete.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový šestiválec 2 998 cm3
Výkon: 265 kW (360 koní) v 5 500 – 6 500 ot./min
Točivý moment: 500 Nm v 1 520 – 4 800 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Pohotovostní hmotnost: 1 810 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 4,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 8,2 l/100 km
Základní cena (BMW X3 M40i): 1 769 300 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
22. května 2018, 12:41
0

Mě to moc rodinné nepřipadá, to bych spíše řekl o XC60. Pěkné auto na efekt to ano, ale opět z pohledu rodiny kde je TCO a nebude Vás mrzet potomek co Vám vyklopí obsah žaludku na zadní sedačku ?

Mít to auto tak bych tam děti nepustil a jezdil s tím jen na golf a za milenkou ;)

reagovat
beastar
22. května 2018, 12:57
2

Když máš na splátky tco a obsah žaludku potomka na kůži tě vůbec nezajímá. Ideálně to odjezdit na operák a čau jako všechny dnešní bavoráky. Musim to dočíst, ale se závěrem souhlasím a nový klíčky jsou cool jak sviň. Cena za takhle nabitý trendový auto 350 koní a 5 sekund do kila. Skvělá. A na golfu budeš za borce vedle těch LaK Superbů, Passatů a Audin v základu:)))

Honza Hamster Křeček
22. května 2018, 13:39
5

Z hlediska rodinnyho vyuziti neni mezi X3 a XC60 zasadni rozdil, prostorne je to stejne (oboji naprosto dostatecne), kufr to ma slusny, da se s tim jezdit do deseti litru. Nevidim problem pouzivat X3 M40i jako rodinny auto. Testovany kus mel i el. vyjizdeci tazny zarizeni. Co se deti tyce, tak samozrejmě zalezi, jak moc mas v ucte BMW a divizi M, ale ciste objektivne se da rict, ze na 'emkove' anatomy v BMW se dá blít uplne stejne, jako na kterykoli jiny sedacky v kterymkoli aute a ta kuze se i docela dobre uklizi.... ;-)
-
Komentář upraven 22. 5. 2018, 13:43:21

beastar
22. května 2018, 18:04
0

Ámen, nevím v čem by Volvo mělo být výrazně jiné, lepší. Snad kromě symbolického významu pro fanoušky značky.

riderhenry
22. května 2018, 22:37
0

Sice jsem fanoušek BMW, ale pro Volvo jednoznačně hraje bezpečí (pasivní). Neřeším marketing, adaptivní tempomaty, Euro NCAP atd., ale způsob vývoje a stavby auta. V tom je Volvo jinde a řadu lidí tohle (naprosto pochopitelně) osloví.

beastar
23. května 2018, 01:14
1

Trochu prezita pohádka, ale máš pravdu někoho to osloví. Dneska ten rozdíl ve stavbě už takový nebude. A krom propagačních keciček i info na netu hraje proti tvrzení, že Volva dneška výrazně převyšují konkurenci bezpečností, protože jsou nějak jinak vyvíjena. Možná se na něco zaměřují jinak. Je to ale takový klišé jako sportovní bmw, pokrokový mercedes a nesmrtelná škodovka.

ma
martinw
23. května 2018, 10:03
0

Ten muj nazor na auta je -uznavam- zalozeny take na tom koho v tech autech vidim. Nova Volva jezdi vetsinou klidne a BMW zas nemaji v nekterych pripadech ve vybave ani bocni blinkry a videt je dodrzovat rychlostni limity je spise zazrak. Technicky/prakticky uznavam jak Hamster pise ze to jsou hodne podobna auta, ale image je diametralne odlisny a v tehle cenove kategorii image hraje velikou roli pro majitele.

beastar
23. května 2018, 13:35
0

Tohle je hodně o lidech a ne o autech. Jsou to domněnky který jsou měřitelný jedině prodejema. Je to jako bavit se o tom jestli je lepší Ferrari nebo Lambo. Já sem nakonec dal přednost před Bmw, Audi, MB, Volvo a Jaguarem italskymu verglu. A rozhodně nejsem nějaká cílovka... Podle tvých tezí bych nekupoval ani to Infiniti předtím. A o image to určitě je, ale ještě víc je to o okolí a o tom co ti doporučí prodejce a jakou dá slevičku;) Vyjimka potvrzuje pravidlo většinou.... Ukážou prodeje to jak kdo jezdí a jak se co vyvíjí nemá velký význam.

riderhenry
23. května 2018, 21:16
0

Nesouhlasím, ta auta (Volva) jsou stále dost odlišná. Stačí otevřít kapotu, dveře, nebo kdekoliv se podívat trochu "pod pokličku", případně na použití typu materiálů napříč autem (rozdíly u většiny značek v tuhosti přední části a zadní části). Je to spíš na nějakou diplomovou práci, sbírat všechny ty střípky argumentů, aby to některému z odpůrců opravdu stačilo na změnu názoru. Volvo není Renault, který s Lagunou kdysi vyvěšoval všude bilboardy, že má první auto s 5 hvězdami NCAP... Ať už se člověk podívá na náročnější small overlap testy, nebo třeba statistiky úmrtí dle značek... Už jsi někdy například viděl auto s osmiválcem napříč? Nechci znít jako fanatik, sám jsem Volvo nikdy neměl a asi mít nebudu, ale velmi tu značku oceňuji právě za to, že nesklouzla do marketingových keců (kterým bohužel právě podléhají i novináři a často Volva smáznou na základě brožurkových informací, NCAP a elektronických pomocníků, které má konkurence stejné...).

Honza Hamster Křeček
24. května 2018, 08:56
2

Small overlap test je perfektni priklad, srovnej si Volva z posledni dekady s konkurenci. Volvo ma predni podelny nosnik tvarovany tak, aby po nem auto sklouzlo jako po svodidlech, takze zatimco vetsina aut se pri tomhle testu zasekne o A-sloupek a naraz je to prakticky bez deformacni zony a docela nehezky, Volvo po prekazce sklouzne a zastavi o az x metru za mistem stretu, coz pro posadku znamena mnohem mensi naraz. A abychom byli fer - nova X3 uz ma tohle reseni stejne. Volvo se tou bezpecnosti zabyva dost dusledne. To ale neznamena, ze ostatni na to kaslou...
-
Komentář upraven 26. 5. 2018, 20:55:51

ma
martinw
24. května 2018, 09:37
0

To je fajn s tím overlap testem u X3 - zatím to většina výrobců dělá tak, že pro U.S. trh jsou ty auta víc vyztužená než pro evropu např. minulá generace Audi Q5, aktuální generace Toyota RAV4 atd...

beastar
24. května 2018, 13:35
0

Honza: Asi tak. Věřím že staví na tom, co v minulosti v oblasti bezpečí dokázali. O tom že jsou nějak výrazně bezpečnější, než konkurence ve stejných segmentech pochybuju. To už je bajka. Jen jsou možná průkopníci. Takže to furt nedokazuje že xc je lepší auto jak x od Bmw. Jo a to je mi nějaký fanouškovství do Bmw hodně vzdálený! Nemám nový bavoráky rád a Volva jakbysmet.

krab
22. května 2018, 14:32
1

Dneska mám z těch dvou článků rýpavější náladu ... Jestli pak toto monstrum se znáčky M neindikuje proč pan Albert Biermann odešel ke Korejcům dělat hot hatche ... :)

Já jsem před časem tu M240i fakt pochválil. Čekal jsem, přiznám se ještě něco jiného a lepšího, ale se samosvorem by to bylo bývalo opravdu dobré auto. Motor B58 jak píše Hamster, je vážně famózní. I ta převodovka bude skvělá.

Spíš mě mrzí a moc tomu ani nerozumím proč je přesně taková věc od BMW právě tou trefou do černého u většiny jejích zákazníků. Sportovní SUV ... ach jo :(

reagovat
Honza Hamster Křeček
22. května 2018, 14:54
2

Příliš nechápu, proč tě to mrzí. Ten motor můžeš mít - jak sám správně píšeš - i v malém petrolheadském kupé, pokud takové auto chceš. Ale pokud si chceš jízdu užít, přestože s sebou potřebuješ odvézt i nějaké ty věci a lidi, překvapivě dobře můžeš s X3.

Sedrik
22. května 2018, 15:49
1

Souhlas: dokud BMW bude svojí super techniku dávat do modelů napříč celým svým portfoliem, je mi jedno, že vyrábí "X8M60Li hybrid xDrive whatever" A jestli z prodejů crosoverů a SUVček financují auta jako M2 a nové řady 8, směle do toho.

krab
22. května 2018, 15:54
8

Ale jo, já s váma souhlasím, spíš je to povzdych nad tím, že tohle má potenciál současného bestseleru daleko víc než třeba ta dvoudvéřová dvojka nebo trojka touring. Asi se mi zkrátka jen zrovna právě X3 nelíbí, to je celé

beastar
22. května 2018, 18:07
1

Současné trendy jsou jasné. I když někomu nepomůže ani super Suv. Třeba Stelvio je pořád ležák. O x3 se nebojím. A to netvrdím že se mi to líbí. Nový bavoráky jsou divný auta hlavně všechno slepit emkama. Ale jak je psáno v testu na ty účely je to super a ještě neztratíš cool status.

Sedrik
23. května 2018, 09:31
0

@Krab - je to tak i třeba u Porsche. Neznám přesná čísla, ale Cayenů a Macanů se prodá určitě mnooohem víc, než 911 GTSek :p
Věřím tomu, že pro mnoho mladých autíčkářů je Porsche Macan stejně jako 911 - nevnímají to jako automobilku jednoho sporťáku, která kromě 911 vyrábí i nějaký balast.
Tempora mutantur et nos mutamur in illis

krab
23. května 2018, 10:31
1

Tak to je jasné. Okolo BMW se ale vytvořila fakt kultura různých SUV'ček a takových těch rádoby rodinných "emkových" aut. A asi u BMW mě tohle zamrzí protože jsem klasicky fanoušek BMW, zamrzlý v tom období aut co vyráběli 20 let zpět ...

Tak jsem si jen tak pomyslel - proč často zákazník vyhodnotí, že musí mít středně velké SUV namísto elegantního trojkového bavoráku. Dneska ti hodně lidí ve věku 30-40 let, vlastně v mým věku bude argumentovat : líp se mi nastupuje, ve městě jsou obrubníky, dětská sedačka a krámy se dají líp do kufru, nemusím se tolik ohýbat na moje bolavá záda atd...
A já na tohle říkám jenom : ...ježišmarjá, fakt? :-D

Já mám rád SUV, o to nejde, ale spíš takový, co jsou opravdu i offroady. Asi jak říká redakce mám v oblibě vyhraněnější a jednoúčelovější stroje.

Sedrik
23. května 2018, 10:51
0

Já to mám stejně, takže rozumím.

Ohledně aktuální módy SUV mi v paměti zůstala myšlenka z jednoho videa Douga DeMura - jeho argument proč jsou dnes SUV tolik populární je ten, že dřív, abys mohl mít SUV, musel jsi řadu věcí oželet (výkon, luxus, jízdní vlastnosti). Dnešní technika ale umí vyrobit auto, které je jak SUV, tak luxusní auto, tak i rychlé auto (nepoužiju slovo sportovní).

Dost s tím souhlasím - valná většina uživatelů nebude nikdy řešit nájezdové úhly do zatáček, přenášení hmotnosti mezi nápravama, trail brakeing, a Kammovu kružnici - prostě to "jede stejně rychle, jako sedan, ale je to SUV" = " líp se mi nastupuje, ve městě jsou obrubníky, dětská sedačka a krámy se dají líp do kufru, nemusím se tolik ohýbat na moje bolavá záda atd... "

Sedrik
23. května 2018, 10:52
0

chtěl jsem napsat:
prostě to "jede stejně rychle, jako sedan, ale je to SUV" A NAVÍC " líp se mi nastupuje, ve městě jsou obrubníky, dětská sedačka a krámy se dají líp do kufru, nemusím se tolik ohýbat na moje bolavá záda atd... "

ro
rock
23. května 2018, 11:22
1

to Sedrik
To jako že lidi v sobě měli zakódováno, že by chtěli teréňáky (nebo jakože teréňáky), ale dřív se s nimi nedalo každodenně žít, zatímco dneska ano, tak jdou a koupí si je?
To mi ale dává celkem smysl. Já úplně stejnou logikou vždycky chtěl kupé (nebo jakože kupé), akorát že bych ho chtěl současně i použitelný na každodenní život a ne drahý, takže se mi vždycky líbily auta jako Ford Cougar (t.j. je to pohodlný skoro jak sedan A NAVÍC je to hezký kupé).

beastar
23. května 2018, 12:27
0

Jakože už jako malý sem věděl, že chci suv... A když sem se v životě rozmýšlel co dál dělat. Suv pro mě byla jasná volba. To je ale blbost:)) Za prvé před cca 20 lety to bylo drahé auto pro více méně boháče. To v lidech zůstalo ten pocit. A i suv prošli vývojem. A dnes to působí jako by jezdila jenom suv.

Na silnici se skřížili ojetiny a novinky. S tím že u starších suv ten kompromis pořád trochu udělat musíš. Hlavní hnací motor toho je móda a reklama. A to že to má soused. A je to považovaný za kůl. Asi jako děravý džíny, nebo ajfón.

A navíc jsou tam ty obrubniky, nastupování a jede to rychle. Kdo někdo zrychloval v takový blbosti jako je x6 tak to pochopi. Člověk kouká z vejšky a auto jede jak z praku/rovně/ Cejtit je nadvláda nad vším cihla rozrazí vzduch. A o tom to taky je o pocitech.

Jediná oprávněná kritika dneska směrem k suv je že 90% lidí takhle velký auto nevyužije. V našem národě kombickejch naftařů je to ale vtipná kritika.

Sedrik
23. května 2018, 13:23
0

Beastar - bavíme se o USA (Doug je amík), tak to je trošku jiný. Myslím si ale, že to podobně platí i v Evrope. Pokud jsi chtěl větší auto, dřív se prostě nevyráběly (resp. ne takový, aby se s nimi dalo žít).

Článek je tady - pro angličtináře: doporučuju přečíst
https://www.autotrader.com/car-news/heres-reason-why-suvs-are-overtaking-sports-cars-p-273160

beastar
23. května 2018, 13:30
0

Já žiju v Evropě. Usa je trochu jinej vesmír a velký auta pickupy a suv tam maji trochu jinou úlohu už léta. Jako dobrý to sem v kontextu věci nějak nepochopil, co je pro tebe jako jádro problému.

Velký auto bylo reprezentované kombíkem a dodávkou. Doba je jinde a Doug má taky svoje nejlepší roky už zasebou.

Sedrik
23. května 2018, 13:43
0

Máš jinej názor - to je v pořádku :p
Já si myslím, že na tom něco je - dnes, když chceš rychlý, luxusní, velký auto, můžeš si koupit SUV, což dřív nebylo v možnostech.

beastar
23. května 2018, 18:53
0

Ani ne jen prostě Doug a ty a další hledáte logiku tam kde není. Je to v hlavě lidí. Prostě dobře ona ani technika v 70.letech neumožňovala postavit uživatelsky příjemný obrovský auto a něco výrazně krizit. Tak aby to nestálo 4 mega. Zbytek je v lidech...je to jako móda. Teď se nosí proužky.... Prostě soused má suv chci to taky je to styl. A to se vyplatí. Macan, Levante, Stelvio, Karoq, T.Roc to nejsou přece primárně velký silný auta lol.... To je prostě dnešní móda na kolech..... Demůra už je stejne votravnej jak klarksn a magnus poršsón.... S těma jejich moudrama. Asi bych si taky měl založit instáč a čenl.

Jimi
23. května 2018, 22:04
1

Všechno, co se tváří univerzálně, ve výsledku nic pořádně neumí. Jako elektronika to umí hezky zamaskovat, ale v principu má hodně práce. Aby to bylo pohodlné, a zároveň zůstalo v zatáčce na silnici, musí se vymýšlet hodně fičůr, aby to uspokojivě fungovalo. A o ekologii nemůže být ani řeč. Zbytečně těžké, velká čelní plocha, náročnější servis, vysoká spotřeba, ... Ale hřbet si ohýbat nemusíš, Ivánku...

Adam
23. května 2018, 22:41
0

Krabe, musim se zeptat. Proč si v lednu X3 vychválil a Saagemu jeho volbu posvětil, když teď tu novější, hezčí, rychlejší a zvučnější haníš?

krab
23. května 2018, 23:31
0

Adame, stará X3, ta má sametovej šestiválec a je to dobrá věc na hory :-D
Ne, dělám si srandu. Samozřejmě, že i tehdy to bylo řidičsky daleko horší než E90 řada trojky. Neřku-li než opravdu pohledná a moc hezky jezdící E46tka. To nový auto se mi prostě vůbec nelíbí. Nevím, nová SUV od BMW mi přijdou vážně ošklivá a to je můj subjektivní názor. Chybí tomu nějaká elegance. Všude samé M znáčky a celý mi to připadá jako nějaký navoněný Tiguan.

Ale o nic nejde, to se tu jen tak bavíme :)

Adam
24. května 2018, 02:10
0

V pohodě, rád chytám za slovo (článek).
Já byl s designem SUV od BMW dlouho vážkách. Poslední generace se mi ale poměrně líbil a konkrétně tuhle specifikaci považuju za opravdu zdařilou.
Ps.: koukni se na test od garáž.cz, Tiguan takhle nejezdí

Jimi
22. května 2018, 17:51
0

Tady asi image není na nic...Taky to vysoké sportování nemusím... Něco menší, nízké, s nenápadným šestihrnkem, tak zhruba asi 300koníků, aby to nebrzdilo provoz...jinak na jedné fotce ten odraz oblohy na budících- jsem myslel, že to je nějaký ALPINA paket...

reagovat
ro
rock
22. května 2018, 17:52
0

Ten klíč, mimochodem hezkej... je to lehký jak kousek plastu nebo těžký jak smartfoun? Mně klíče od auta občas padají na zem. Ten můj zvednu a tím ta záležitost končí. Tady tenhle - nevím, jestli bych nebyl co měsíc v servisu pro novej a -protože levně to rozhodně nevypadá- jestli by to nakonec nebylo to nejdražší na provozování celého auta :-)

reagovat
beastar
22. května 2018, 18:08
0

Novej bude kolem 15 000 a počkat si:)) Takže nic moc.

Honza Hamster Křeček
22. května 2018, 18:36
1

Je kovovej a docela těžkej. Působí bytelně, něco by vydržet měl, ale asi bych s ním úplně pravidelně netřískal o betonovou zem. A především - on-call od Vovla (a Mercedes teď už snad má obdobný systém) zvládá úplně stejné věci přes aplikaci v mobilu, což jednak znamená, že nemusíte řešit dobíjení klíče a druhak to funguje i na libovolnou vzdálenost. Takže BMW zaparkované na střeše obchoďáku? Smůla, klimu/topení si na dálku nezapnu, protože jsem mimo dosah. Ale to sou už skutečně detaily...

MZ
22. května 2018, 21:14
0

K čemu je v dnešní době propojování auta s mobilem, klíč s displejem? Naprostá zbytečnost.

Jimi
22. května 2018, 21:57
1

Protože to je jediné, co na dnešní společnost, respektive potenciální klientelu platí. Každý zákazník nových vrtulí řeší na prvním místě konektivitu s chytrým mobilem a internet, od toho se odvíjejí soc. sítě online přímo v iDrive systému. Pohonná jednotka je někde na posledním místě (některé se bojím nazvat motory)...

beastar
23. května 2018, 12:29
0

Každý ne třeba Lidlu to bylo podle mě jedno:)) Tam jde o peníze.

Vojtáno
22. května 2018, 18:14
0

Upřímně...nečtu článek a ptám se k čemu bych měl mít tento malý, nepraktický, sic rychlý nesmysl doma?!

reagovat
Honza Hamster Křeček
22. května 2018, 18:38
2

Upřímně? Přečti si článek ;-)

Vojtáno
22. května 2018, 18:43
0

Ok, zkusím to pokousat... Já obecně od první chvíle mám k X3 totální odpor, snad jen vetší odpor mám k X6, co mí víkend co víkend parkuje před domem.. Takže dám na tebe za zítra u ranní kávy se pokusím přečíst..;)

Honza Hamster Křeček
22. května 2018, 18:54
2

Já nejsem velký milovník SUV a už vůbec nejsem cílová skupina takového auta, ale v rámci objektivity musím prostě říct, že X3 (narozdíl od zbytečně zavalité X5 a ještě absurdnější X6) jistý smysl dává, rozměrově je tak akorát a po technické stránce to auto funguje. Jestli by lépe neposloužil třeba pětkový kombík - to už nechám na preferencích a vkusu každého, ostatně redakčními testy u nás prochází auta napříč kategoriemi i značkami. Kdo se rozhodne pro SUV, X3 jako možnost tu zkrátka je.

MartinCoupe
23. května 2018, 23:05
0

X6 je stejně racionální jako 911 RS 4.0

Honza Hamster Křeček
26. května 2018, 20:54
0

Jsou různá auta, některá jsou dost univerzální, jiná se úzce specializují na jednu věc. 911 RS (narozdíl od testovaného BMW X3) jednoznačně patří do té druhé skupiny. BMW X6 možná také, jen teď nevím, co ta jedna věc v jeho případě je. ;-)

MartinCoupe
26. května 2018, 22:41
0

Hele, za volantem obludy typu X6 pochopíš, na co se specializuje. :-)

Kuře
23. května 2018, 00:26
0

Já SUVčka obecně nikdy neměl vůbec rád, a ty co si hrajou na sportovní už vůbec ne. Stojím si za tím, že z racionálního hlediska neexistuje jediný rozumný dovud koupit si tohle než třeba kombajna M550i.

Stejně tak sem ale vždycky dodával, že ne úplně racionální důvod je taky důvod a pokud se to někomu fakt jako prostě líbí, tak to plně akceptuji. A určitě sem ten poslední, kdo by někomu rozmlouval koupí benzínového hrozně moc koňového trilitrového šestiválec, ať už je přišroubovanej pod jakoukoli kapotu:)

reagovat
beastar
23. května 2018, 01:19
0

No víš podle stejný logiky není racionální mít v garáži Ferrari, nebo Zondu. A vlastně dneska je iracionální mít auto;) Názor na suv možná změníš až pro takový auto najdeš využití. A v nějakým se svezeš. Netvrdim že kombiky jsou horší, nebo lepší. Pravý suv je o něčem jinym, než si zjevně myslíš. Každopádně tenhle předpotopní rádoby petroldrsný názor už sem tady vyvracel 477x takže to nemá cenu. Srovnávej to s kombikama;)

MartinCoupe
23. května 2018, 23:08
-1

Obávám se, že na Tvý "racionální" důvody každej kupce SUV z vysoka víš co... SUV jsou prostě cool a na názory zaprděnců se nehledí. :-)

Ma
Marabu
24. května 2018, 15:03
0

Mám s tímto vozem zkušenost. A v podstatě souhlasím se vším, co ve článku padlo.
Mám k tomu jedno ale. Auto, věřím že šlo o ojedinělý případ, vykazovala opakovaně problémy s elektronikou/mechatronikou (v tomhle se fakt nevyznám) a odmítalo startovat. Vyřešeno prodejcem k maximální spokojenosti výměnou za jiný vůz.
Mimochodem 540i jezdí ,,nečekaně,, lépe než skoro ostré SUV :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem