Už je to tak, máme tady další kompaktní SUV do segmentu, který je patrně nafukovací. Jenže přestože můžeme o smysluplnosti X2 vést sáhodlouhé debaty, faktem je, že tahle novinka prostě nevypadá ani trochu špatně. Oproti X1 a X3 je totiž tak nějak atletičtější, svalnatější…prostě hezčí. A navíc se z ní nikdo nesnažil udělat kupé.
X2 stojí na základech X1, se kterou má přesně stejný rozvor. Převisy karoserie jsou však kratší, takže je nový model dokonce o pár centimetrů menší, než X1. Ledvinky v přední části jsou sice velké, ale už nepůsobí tak monstrózně, jako u loňského konceptu. Zamračená světla samozřejmě zůstala, a pokud se nebojíte připlatit, mohou být i plně LED, stejně jako ta zadní.
Kola nabírají velikosti v rozsahu 17 až 20 palců a v nabídce se objeví i nezbytný aerodynamický paket s agresivními nárazníky, střešním spojlerem a dalšími drobnostmi.
Uvnitř se X2 nijak nevymyká soudobé bavorácké produkci. Interiér pro pět asi nebude z nejprostornějších, nicméně zpracování by mělo být klasicky na úrovni a jakmile dojde na stěhování, při sklopených sedadlech pojme X2 až 1400 litrů zavazadel.
Už základní verze obdrží infotainment s displejem o úhlopříčce 6.5 palce, ovšem za příplatek lze dostat i 8.8 palce s navigací a hromadou dalších funkcí. V katalogu pochopitelně nechybí několik druhů koženého čalounění, sportovní sedačky, obložení ze všech možných materiálů, panoramatické okno, head up displej a tak dále.
Motorizace jsou k mání v tuto chvíli tři. Základní benzínový dvoulitr sDrive20i má 192 koní a pohání výhradně přední kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Dvouspojka je pro BMW nezvyklá, nicméně německá značka se tak snaží srazit dolů emise a zároveň mluví o sportovním naladění.
Další dva motory jsou naftové, propojené s osmistupňovou převodovkou s klasickým měničem a vždy s pohonem všech kol. Jedná se o dvoulitry xDrive20d o výkonu 190 koní a výkonnější xDrive25d o výkonu 230 koní.
Začátkem příštího roku přibyde do portfolia ještě benzínový tříválec sDrive18i a výše zmíněný benzínový dvoulitr s pohonem všech kol. Na naftové straně se objeví také základní provedení dvoulitru sDrive18d a xDrive18d, pohánějící přední, nebo všechna kola.
Ceny u nás startují na částce 997 100 korun.
26. října 2017, 16:58
0
Mne sa to teda veľmi nepáči. Koncept nebol zlý, ale z tohto mám rozporuplné dojmy. Vyzerá to mohutne a vysoko. Má to zbytočne veľa prelisov, predná časť má tvar kapra a spodná časť predku a tie lišty na boku sú vyslovene škaredé. Toto je prípad auta, ktoré pri prechode z konceptu stratilo to vďaka čomu vyzeralo dobre.