reklama
načítám data...

BMW M4 CS – něco mezi klasikou a hardcore verzí

Přibližně dva měsíce se díky špiónským fotografiím nové M4 šušká o další variantě mnichovského sporťáku. A teď je opravdu tady.

zobrazit celou galeriiNovinky: BMW M4 CS – něco mezi klasikou a hardcore verzí

Novinka nese název M4 CS a ne, není to nejsilnější a nejmocnější verze, kterou kdy BMW přivedlo na svět. Vlastně se jedná o chybějící mezičlánek mezi klasickou M4, případně doplněnou o Competition packet, a hardcore M4 GTS, uvedenou coby limitovanou sérii v malém počtu kusů. Prostě volba, kde se mísí srdce a rozum.

Recept na CS je v zásadě klasikou. Oproti standardní M4 má nová CS o kousek vyšší výkon a o kousek nižší váhu – konkrétně o 32 kilogramů. V honbě za hmotností přibyly na karoserii díly vyrobené z plastu vyztuženého karbonem a uvnitř naopak ubylo pozlátka. Výplně dveří jsou z materiálu ne nepodobného pytlům na brambory a klimatizace je pouze jednozónová. Na druhou stranu pořád dostanete navigaci a audiosystém, což je luxus, který v GTS chyběl.

Víko kufru si polepšilo o decentní karbonový spojler, předek a zadek vozu zase o nové difuzory, optimalizující proudění vzduchu pod autem. Nová kola o velikosti 19 palců vpředu a 20 palců vzadu obouvají lepivé gumy Michelin Pilot Sport Cup 2 a adaptivní podvozek byl mírně poladěn, aby kvalitně sloužil na trati i na silnici.

reklama

Co se motoru týče, na vstřikování vody známé z GTS musíme bohužel zapomenout. BMW z twin turbo šestiválce vydolovalo jen 10 koní a 50 Nm navíc, takže výsledné hodnoty činí 460 koní a 600 Nm. Třílitr je napojen výhradně na dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni (manuál se bohužel nekoná) a dovede auto z nuly na sto za 3.9 sekundy. Maximálka potom činí 280 km/h.

Ta vůbec nejzásadnější otázka ovšem jako již tradičně zní – Je to rychlé kolem Nürburgringu? Ano, pochopitelně je. M4 CS je o plných 14 sekund rychlejší, než standardní M4 s Competition packetem a jen o 10 sekund pomalejší, než M4 GTS. A 10 sekund na 22 kilometrů dlouhé trati je hodnota, kterou se za funkční rádio určitě vyplatí vyměnit.

Cena nové M4 CS činí v Německu 116 900 euro (3 156 300 korun) a dobrou zprávou je, že na svět brzy přijdou i další CS modely, stojící nad běžnými verzemi. Na M2 CS se třeba vysloveně těšíme. 


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

MartinCoupe
23. dubna 2017, 20:04
0

Vypadá to dobře.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 118d 2008
BMW Řada 1 118d

2008 rok výroby
143 koní výkon
1 995 ccm objem

Chrysler Town & Country  2012
Chrysler Town & Country

2012 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Thunderbird Landau 1970
Ford Thunderbird Landau

1970 rok výroby
360 koní výkon
70 000 ccm objem