Škoda potvrzuje sedmisedadlové uspořádání pro nadcházející SUV

Začneme hned tím, co se dotkne nejvíce našich čtenářů. Ačkoliv nepochybuji, že i mezi českými řidiči se najdou výjimky sedlající mnohasetkoňová monstra, budou to právě Škodovky, kterým se málokdo vyhne. Připravované SUV od tuzemské pobočky Volkswagenu je stále blíže produkční verzi. Jezevčíka, podivně splácaného z dílů menšího brášky Yettiho, na silnicích vystřídal testovací prototyp s panely karoserie sériové verze. Spolu s vývojem pokročila i ochota dealerů a představitelů automobilky podělit se o něco málo ze specifikací očekávaného modelu. Z Austrálie k nám dorazily zprávy o chystané sedmisedadlové variantě, která by neměla vzniknout prostým přidáním dodatečné řady sedadel do kufru. Od pětisedadlové alternativy se bude odlišovat především delším rozvorem náprav. Mimo více prostoru ve třetí řadě se tak můžeme těšit i na skutečně použitelný kufr, plný spousty „jednoduše chytrých“ drobností. Nakonec právě stěhovací kapacity jsou typickým podpisem mladoboleslavské automobilky. Ačkoliv je konečný vzhled stále dovedně ukryt maskovací fólií, nemusíme se obávat vybočení ze zavedeného designového směru, vytyčeného třetí generací Octavie, potažmo Rapidem. Doplním jen, že spuštění prodeje je naplánováno na začátek příštího roku a v jeho druhé polovině dorazí i zmíněná varianta obohacená o třetí řadu sedadel.
BMW M se připravuje opustit manuální převodovky

Být fanouškem rychlých BMW je poslední dobou čím dál tím těžší. Na palubu kdysi nekompromisních strojů se dostávají věci jako start-stop systém, automatické převodovky a podobné, zcela nezávodní vymyšlenosti. Původní puristická M3 poháněná řadovým čtyřválcem se přes legendární šestiválcovou E46 vyvinula ve řvoucího dinosaura s osmiválcem a 414 koňmi předposlední E90. Poslední generace udělala v naznačeném vývoji „krok stranou“ a snížený počet válců kompenzovala zvýšeným plnícím tlakem, zajištěným dvojicí turbodmychadel. Alespoň výkon tradičně narostl. Tím se dostáváme ke strašákovi všech puristů. Manuální převodovky, dle vedení Motorsport divize, přestávají zvládat nápor stále sílících motorů. Nejsnáze lze tento problém ilustrovat na modelech M5 a M6. Se svými 560 koňskými silami atakují magickou metu šesti set koní. Právě to je podle šéfa ostré divize maximum pro současné manuální převodovky. Zatímco ikonická M3 (spolu s ní poněkud vojensky znějící M4) má do takových výkonů stále ještě daleko, další generace M5 a M6 již bude mít vážný problém. Už při přípravě současné M5 se uvažovalo o zavrhnutí ručně řazené převodovky. Osobně považuji manuál za znak skutečně sportovního vozu. Otázka tedy zní, jsou M5 a M6 skutečně sportovní? Opravdu je nutné mít v über-sedanu věc, kterou je nutné neustále kvedlat, když to za řidiče dokáže obstarat automat? Moderní automatické převodovky již udělaly ohromný skok od rachtajících, výkon žeroucích nespolehlivých křápů, které si většina řidičů pamatuje z 90. let. O osud menšího z pekelně ostrých bavorských modelů se nebojím, tam je manuál skutečně opodstatněný. Naopak u nadřazeného sedanu (kupé, gran-coupé, GT a podobných) jde o obdobu glaciálního reliktu, odsouzeného k vymření. Tak tedy sbohem manuální M5, nechť hospodské debaty započnou.
Alfa Romeo intenzivně pracuje na SUV

Nakonec i Alfa Romeo naskočila na rozjetý rychlík trendu SUV. Její prototypy se prozatím maskují jako Fiat 500L a podle jejich rozpracovaného stavu se zdá, že uvedení sériové verze bude ještě chvíli trvat. Nepodceňujme však automobilku, která navrhla stěžejní model za dva a půl roku. Chystané SUV bude pravděpodobně sdílet motory, pohonnou soustavu i pohon obou náprav s Giulií a tak zbývá jen taková ta „maličkost“, v podobě splácání všeho dohromady a přípravě důstojného obalu. Nově představený designový jazyk by se měl ve velké míře objevit i na chystaném modelu. Prostornost, využitelnost ani úspornost však nečekejme. Velké Alfy se vždy pohybovaly na hraně luxusu a sportovního projevu. Očekávat tak můžeme spíše motory vzdáleně připomínající Ferrari, zpracování interiéru odkazující na nedávno pohřbenou Lancii a image menšího brášky Maserati. Produkční verzi očekáváme již příští rok a zahájení prodeje by se mohlo stihnout ještě před tím, než se na kalendářích objeví 2017.
Stříbrné výročí HSV ClubSport

Přemotorované australské sedany se vyznačují svojí ochotou pálit zadní pneumatiky. Jejich dalším typickým znakem je výjimečnost výskytu v české kotlině. Kdy se kolem někoho z našich čtenářů naposledy prohnala řvoucí bestie s nápisem Holden na rozměrné kapotě? Vlastně kdybychom rozdávali pivo každému, kdo kdy takovou věc řídil, byl by redakční rozpočet chudší o sumu, pohodlně vyplacenou stříbrnými mincemi. A to ještě předpokládám, že by si lahodný mok propláceli navzájem jen naši amerikanofilní redaktoři. Zkrátka pokud si chcete pořídit opravdového jednorožce na našich silnicích, tak s objednávkou pro Holden vůbec neváhejte (a pak nám ho půjčte!). Jestliže náročného zákazníka uspokojí jen jednorožec plnokrevný, s perfektní konturou těla a navrch pokousaný nefalšovaným lordem Voldemortem, máme v záloze perfektní řešení. K oslavě stříbrného výročí oddělení Clubsport, ostré divize HSV australského Holdenu, spatřila světlo spalujícího slunce přiostřená R8. Na co se můžeme těšit? Kouř. Vlastně hodně kouře. Zadní pneumatiky roztáčí poctivé americké srdce s kódovým označením LS3. Osmiválec původem z Corvette disponuje neskromným stádem 456 divokých mustangů. O bílou clonu, hodnou vylodění v Normandii, se stará 570 Nm, testujících strukturální integritu šestistupňové převodovky. Standardem jsou vylepšené brzdy, samosvorný diferenciál a přitvrzený podvozek. Konečně zbývá jen vybrat, zda k začernění asfaltových cest v okolí zvolíte řazení manuální nebo automatické. Osobně bych bral manuál. Nebo si snad americké srdce zaslouží americké způsoby?
Kdo si hraje, nezlobí

Každý nadšenec do techniky si jako malý moc a moc přál Lego Technic. Kdo tvrdí, že nepřál, ten si ho potají kupuje doteď. Radost všem příznivcům dánské stavebnice udělal koncern Daimler AG. Na trh byla právě uvedena stavebnice nákladního modelu Mercedes-Benz Arcos 3245 s hydraulickou „rukou“ a sklopnou korbou. Mezi 2 793 dílky najdeme pneumatické komponenty, tlumiče, odpružení a především podrobný a hodně dlouhý návod. Výsledný kolos má na poměry populární stavebnice úctyhodné rozměry. Na délku měří přes půl metru a vysoký je těsně přes třicet centimetrů. Celkově se jedná o jeden z největších kousků z řady Technic vůbec. O této konkrétní skládačce nepíšeme jen kvůli probíhající okurkové sezóně. Stavebnice jako tato poskytuje perfektní možnost seznámit se s konstrukčními principy automobilů. Dá se říct, že je možné si díky takovým „hračkám“ nanečisto vyzkoušet co a jak v autě funguje, dříve než do ruky vezmete skutečný klíč. Rozestavěná stavebnice na mrtvém bodě je nakonec menším problémem, než rozmontovaný vůz sloužící k dopravě za povinnostmi.
Rychlé Nissany vábí na nedělní projížďku
Venku je krásně, slunečno. Zpěvní ptáci se dnes ulili a potají sosají ledový drink u nejbližší vodní plochy. Lístky stromů se občas pohnou, jen aby se neřeklo. Naše drahé polovičky hledají ideální krém s tím nejvhodnějším ochranným faktorem, který je jen tak tak uchrání před upečením dokřupava. Jenže srdce autíčkářovo napjatě sleduje rozpálený asfalt, prázdné silnice a zavřená vrata garáže. Nedělní podvečer s teplotami přívětivějšími k vodnímu chlazení je sotva pár hodin vzdálený a přímo láká k projížďce. Ať už holdujete plavnému luxusu nebo nekompromisním řidičským zážitkům, následující video nutně zrychlí neklidný tep. Už jen proto, že počasí i příroda vypadají, jako by se vše odehrávalo sotva za rohem.









PepaSFI
12. 7. 2015, 21:44čím to je že si u těch současných Škodovek vždycky vzpomenu na jednoho Forda Fusiona za kterým na křižovatce nedobrzdilo nějaké SUV?
Adam Forman
12. 7. 2015, 22:11Fusion je mládě od škodováckého SUV. Jen je levnější, odolnější praktičtější a hezčí. Především vyniká schopností nacpat velké auto na malý půdorys. Nebýt mizerného odhlučnění vzadu tak je i dobrý...
PepaSFI
13. 7. 2015, 18:33měl jsem na mysli ten designový skvost na zadku kterému říkám prokopnutá prdel. Na té titulní fotce je to obzvláště podařené. Opravdu to vypadá stejně jako jsem viděl na jednom nabouraném Fusionu kterému se na křižovatce nějaká blondýna v SUV podívala do kufru.
BobAsh
13. 7. 2015, 18:51Mě se tohle řešení náhodou líbí. Alternativa by byla klasická díra na SPZ, jaká tam byla doteď - tohle je čistší a uhlazenější.
Vajtek
13. 7. 2015, 19:05Mě se ty trojúhelníčky dovnitř fest nelíbí. Čistý se mi to nezdá ani za nic, spíš to tam je jak pěst na oko.
Vajtek
13. 7. 2015, 09:24To je u těch aut potřeba toho výkonu tak moc? Chápu, že čím víc proužků, tím víc adidas ale nemělo by se už, kur*adrát, BMW prostě zaměřit na jiné věci než na výkon? Průběh, projev, točivost, podvozky, brzdy(!!!), hmotnost atd.? Je to jen číslo, které nemá přímou souvislost s mottem "radost z jízdy".
Adam Forman
13. 7. 2015, 12:17Proto jezdíme E30, případně Pumou (momentálně v redakci 2x). Je pravda, že krotit mnohasetkoňovou bestii, kterou není bezpečné ždímat ani na letišt, trochu pozbývá hravost legendárních předchůdců. Bohužel, BMW se poslední dobou spíše stává symbolem úspěchu, než tím nejřidičtějším co v Bavorsku dokáží vyrobit.
ja.kdojinej
13. 7. 2015, 14:34Quo Vadis BMW... poslední dobou, mi fakt přijde, že se stále více zaměřují na nány ve vobrovskejch slunešních brejlích, které jen tak tak vidí přes kapotu na děti na přechodu, případně na mladé dravé podnikatele, kteří vše měří podle toho v kolika letech si to vidělalo svůj první milion;-) marketingově to asi chápu, já jim holt X6M prostě nekoupím, páč na něj nikdy mít nebudu, čili moje řeči jim můžou bejt někde :-D, ale bejvali doby, kdy BMW = hlavně řidičkost ( později řidičkost a trocha toho pozérismu a ještě později už jen ten pozérismus ;)) skoro se až stydím, že mám taky jedno... ale pěkně starý a přísahám, že ne z pozérství :-D
M P
13. 7. 2015, 16:13Oni totiž v BMW mají velice dobře spočítáno, že se jim vyplatí dělat auta pro výše zmíněné skupiny. Ostatně automobiloví nadšenci budou o BMW mluvit, budou o nich snít, ale prostě si je nekoupí a prodeje neutáhnou. A ono se z fanouškovské lásky automobilkám docela blbě žije, vyvíjí a vyrábí nová auta.
Taky mám BMW, už relativně staré, ale pevně věřím tomu, že kdyby měli možnosti jako dnes, tak vyrobí něco spíše podobného dnešním vozům. A BMW i dnes dělá výtečná auta, jenom by lidi nesměli ohrnovat nos nad tím, že to má, fuj, turbo, automat, nebo něco podobného:)
Vajtek
13. 7. 2015, 19:02Ono naštěstí spoustu lidí docela nadává a já jen doufám, že si toho někdo všimne. Pro mě za mě, ať si dělají X6ku. Ona vlastně dělá dobře to, na co ji navrhovali - odveze člověka z bodu A do bodu B a na dálnici tomu uhýbají i sanitky.
Jestli se dá žít z fanoušků nevím, ale zanedbatelná komunita to není. Já neříkám ať se turbo nedává nikam, do spoustu variant a modelů se hodí, snižuje spotřebu a emise. Neříkám ať má všechno tuhý, komunikativní řízení. Neříkám, že MPV je nesmysl, přestože to se "sportovním" má společný jen to, že se na to dá naložit kolo. Neříkám, že čtyřkolka nemá smysl, přestože ve spoustě aut a zemí fakt smysl nemá. Neříkám, že automat není rychlejší a pohodlnější na cestování. Zvuk z repráků je totální sranec, na tom se shodneme všichni.
Ale je nutný přijít za fanouškama, ukazát jim vztyčenej prostředníček a řvát: "jebem Vás... radost z jízdy." Je tak těžký nechat ve výběru atmosferickou N53? Je tak těžký nechat manuál? Je tak těžký nechat ve výbavě hydraulický posilovač? Podle mě je hodně špatně, když značka ignoruje svoji fanouškovskou základnu. Věřím, a doufám, že s tím něco udělají.
M P
13. 7. 2015, 20:55Pak se ovšem nabízí otázka, zda to BMW neukázat jediným prostředkem komunikace, čili penězmi. Pořád jsou ještě na trhu auta, která nabízejí tradiční hodnoty a postupy. Nicméně stejně narazíme na onu otázku fanoušků a početnosti jejich základny, resp. kupní síly. To se ukazuje na prodejních číslech Toyobaru. Ano, volali jsme po atmosferickém, puristicky zaměřeném zadohnaném kupé. Dostali jsme ho. A kupujeme ho?
Co když nám hodnoty, které dříve náležely BMW, poskytne třeba nový Mustang? Ale budou jej lidi kupovat kvůli nim, nebo kvůli tomu, že je to Mustang? Sám nevím...
BobAsh
13. 7. 2015, 23:07Je tak těžký nechat ve výběru atmosferickou N53?
- Je, protože buďto neplní emise, nebo kurví průměrnou spotřebu, nebo obojí, a hlavně vyrábět jí kvůli pár autům se nevyplatí.
Je tak těžký nechat manuál? Je tak těžký nechat ve výbavě hydraulický posilovač?
- Kurvažejo. Vývoj novýho auta je KUREVSKY nákladná věc. A náklady na výrobu čehokoliv jsou extrémně odvislé od toho, kolik se toho vyrobí. Určitě by šlo dávat hydraulickej posilovač třeba jen do M3 a M4, nebo ho dávat do 435i na přání. Akorát by třeba stál 50 tisíc a nikdo by si ho nekoupil. Nebo taky 100 tisíc. Protože to znamená překutat půlku auta, vyrábět spoustu jinejch věcí atd.
Je tak těžký nechat manuál?
- Je, protože manuál znamená komplet homologaci pohonného ústrojí znovu. A dost zásadní úpravu auta - pokud jich potom prodáš třeba pět tisíc (nebo možná padesát), tak se to prostě nevyplatí. Musel bych jich moct prodat kvanta. A lidi BMW v manuálu prostě nekupujou.
ja.kdojinej
14. 7. 2015, 07:13a jsme zpatky u toho, že všechno je otázka nabídky a poptávky, fanoušci "starejch" (čti "dobrejch" :-D) BMW současné prodeje prostě neutáhnou. Obviňovat BMW z debilismu, že se chová tržně a ekonomicky správně je prostě blbost. Čili jim to nevyčítám, ale sere mě jak moc na komunitu a svůj odkaz minulosti kakaj. Kdeže sportovní a řidičsky dokonalá auta pro lidi, kteří chtěj opravdu "řídit"? Taková Olympiáda, či Merc maj v současnosti více obojího. BMW prostě změnilo směr. A popravdě nelíbí se mi kam. Kdybcyh teď přemejšlel o fungl novým autu a měl na něj dostatek cashe, nejsem si jist, že bych automaticky zamířil rovnou k BMW, jak by tomu bylo dříve a to se opravdu považuju za skalního fanouška. Stejně jako kolega výše, neříkam, že i MPV musí být trhač asfaltu a okreskový král a chápu, že někomu může být k něčemu i mastodontní SUV, stejně tak, že se výrobek musí prodat a zaplatit, ale prostě se tak nějak vytratila podstata toho Freude am Fahren. At hledam jak hledam. Stačilo by vyrábět aspoň třeba něco. Nebo napadá vás něco ze současné nabídky, co by to ten slogan bezezbytku naplňovalo? Nebo je možný, že ze mě prostě mluví zavist, že na nové BMW nemám a nebrte mě vážně, jsem starej brblal od podstaty :-D
Vavris Vavrisovic
14. 7. 2015, 07:46Ad N53 - četl jsem info, že za ceké 2 roky, co byly N53 v nabídce pro F10, si F10 s touto motorizací (ať už 523i, 528i nebo 530i) v ČR koupilo přesně... wait for it... NULA kupců. Což je dost hrozné a zároveň vypovídající.
ja.kdojinej
14. 7. 2015, 08:07nabídka a poptávka:-(
proto říkám, že za to těžko můžeme BMW obviňovat... jako každá zdravá firma chce prostě generovat zisk, dokud to lidi nebudou kupovat, tak se to prostě nebude vyrábět. Otázka ovšem zní, kde je příčina... co když by se to BMW snažilo více "prodat"?
M P
14. 7. 2015, 08:19Za sebe bych řekl, že Freude am Fahren je třeba ta M135i, o kterém mluvím pořád dokola. A ještě se stále dělá. Jako jo, má automat a elektrický posilovač a volitelně i 4x4, ale bavila mě hodně. Mimo to je to fakt moc povedené auto
ja.kdojinej
14. 7. 2015, 08:27s tímto zkušenosti nemám, takže nemůžu soudit, ale až na těch pár "vad" by to do toho sloganu mohlo padnout... aspoň to není další přemotorovanej mastodont;-)
osobně se mi svého času zamlouvala i 1M ač oturbená. Co vím, tak ale prodejní trhák to zrovna nebyl. Jel jsem třeba v F10 550i a jako joooo rychlost drtivá, ale že bych z toho měl dojem nějaké extra komunikativnosti... prostě moc velké