načítám data...

Vítej zpátky Alfo!

Je úplně jedno, zda se vám nová Giulia po vzhledové stránce líbí nebo ne. Alfa namísto nesmělého zaklepání rozrazila dveře do prémiové střední třídy s razancí Harry Callahana a všude kolem lítají třísky... a seznamy technických fines, jež se na nové Jůlii objeví...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Upřímně řečeno jsem měl věčných návratů Alfy už plné zuby. Giulia byla odložena a její premiéra přeplánována tolikrát, že už většina smrtelníků začala nad Alfou lámat hůl a spílat Sergiovi, že Alfici neudal do rukou stabilního koncernu Volkswagen AG, který by ji určitě dostal zpět na výsluní. Včera večer v 19.00 však konečně nastal ten okamžik, kdy se světu představila nejen finální podoba (no, ta už byla z několika úniků známa dřív), ale také specifikace vrcholné varianty QV.

Můžeme se klidně donekonečna hádat, jestli má Giulia moc tlusté boky a šikmé šilhavé oči nebo jestli je dokonalá a kompaktní, to nejdůležitější je zraku skryto a přiznám se, že mi při přelouskávání tiskové zprávy průběžně padala čelist, přestože se v ní příliš konkrétních technických údajů nenalézá. Začněme motorem. Přítomnost pohonné jednotky aristokratického původu o objemu 3.0 a šesticí válců do V už byla nějakou dobu potvrzeným “tajemstvím”. Jenže čekali byste, že Alfa dostane 510 koní, když sesterské Ghibli jich má “jen” 411? Čekali byste stovku za 3,9 s? Quadrifoglio verde je najednou zelenější (nejen barvou, motor bude umět vypínat válce a šetřit benzín) a zdravější, než kdy byl…  A jestli je zvuk na videu níže skutečně reálným projevem oné jednotky, můžou v Mnichově jejich blbě vytvarované silikony falešný hlukopudič rovnou zapsat mezi exponáty muzea tragédie. Motor je však jen třešničkou v záplavě dalších krásně znějících zpráv.

Ze slov CEO Haralda Westera je jasně cítit, že Alfa se hodlá vůči zavedené prémiové trojce silně vymezit, protože prémiové sedany jsou dle něj “oceánem nijakosti” a má do značné míry pravdu – rozdíly mezi Audi, Mercedesem a BMW jsou v některých verzích nepostřehnutelné. Giulia proto chce “postavit vše okolo řidiče, který bude ponořen v centru dění”, což zní jako totální opak široce zaměřené 159. Ale pojďme k těm nejlepším záležitostem. Alfa Giulia QV prý má poměr výkonu a váhy menší, než 3 kg/k, což je poněkud masakr. M3/M4 se dívají z uctivé vzdálenosti a nestíhá ani současný lídr C63 AMG – jeho 2x přeplňovaný osmiválec sice poskytuje stejný výkon, avšak Alfa boduje nízkou hmotností. Má vážit hodně pod 1,5 tuny a to je na auto této třídy opět masakr. Jenže stačí se podívat na výčet použitých materiálů a dává to smysl. Kapota, střecha nebo kardan jsou z karbonu. Dveře, nápravy, brzdový systém a blok motoru jsou hliníkové, samotné brzdové kotouče jsou pak karbonkeramické. A dále je zmíněno použití jiných plastových či kompozitních částí tak, aby hmotnost byla co nejnižší. Zároveň však má mít karoserie nejvyšší tuhost v krutu ve třídě a rozložení hmotnosti obligátních 50/50. Podívejte se na profil a uvidíte malé převisy. Úplně se mi derou do klávesnice sousloví jako nízké těžiště, snaha o minimalizaci rotačních či neodpružených hmot, mrštnost, lehký předek…   Nezní to skvěle? A to jsem ještě zapomněl řícit, že přenos síly na silnici bude mít za úkol chytrý diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Ale ještě nekončíme. Spliter pod předním nárazníkem je aktivní. Vzadu zase z pod nárazníků kouká difuzor. Můžeme očekávat přítlak, ale zároveň i velmi nízký aerodynamický odpor. Řízení má být rychlejší a přímější, než cokoliv ve třídě. Těšíme se, že se s volantem bude kroutit stejně skvěle, jako za dob superrychlého řízení Alfy 156. Potěšující je také fakt, že systém jízdních režimů DNA bude mít konečně více, než jednu použitelnou mapu – kromě režimů Dynamic a zcela “neAlfích” Normal a Advanced efficient přibude nový režim Racing. Prý bude kousat…

Nemáme nejmenší tušení jaké budou specifikace běžných Giulií pro běžné lidi (pravděpodobně můžeme očekávat benzíny 1.4 a 1.6 a diesely 2.0 R4 a 3.0 V6 od VM Motori), a ani si nedovoluji odhadovat, jestli docela mohutný ponton nezapříčiní poněkud nezáživný odulý vzhled základních variant. Docela bych si však vsadil, že Alfa se trefí a i levné Giulie budou těžit z layoutu, váhy, nízkých převisů a hlavně řidičské vize znovuzrozené Alfy. QV by pak mohlo být přímo bombastické!  Ale nepředbíhejme, nechvalme, počkejme. Na trhy by měla přijít až za dlouhý rok.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
25. června 2015, 10:02
0

Pokud ten zvuk je reálnej tak se Alfa 156 Busso musí bát svého postavení jako nejlée znějcího šestiválce všech dob. A co se tíče cen za QV by člověk měl zaplatit podle odhadů asi 870 000 Kč. Jinak ta Alfa je boží a dofám,že bude jezdit ještě líp. A taky doufám,že bude i s manuálem. Těch 510 koní na zadek je masakr.Doufám,že pudou vypnout všechny asistenty.

reagovat
Bubák2
25. června 2015, 10:19
0

870 tisíc za vrcholnou QV ?! To by byla hodně dobrá cena! Čekal sem tak 2 miliony.

Vavris Vavrisovic
25. června 2015, 10:26
0

Zdroj odhadu té ceny? To je určitě nějaká ptákovina... Marchionne mluví pořád o prémii, takže bych těch 870 viděl spíš jako základ, QV bude stát určitě násobně víc..

Aleš
25. června 2015, 11:53
0

Ten odhad byl přepočítavanej z předpokládaný US ceny. V Evropě bych řekl,že bude stát tak 1,4-1,5 mega. Bohužel zdroj si nepamatuju.

Kr
Krteček
25. června 2015, 14:46
0

S manuálem určite bude, podle fotek interiéru té bílé verze
viz třeba zde:
http://www.autoforum.cz/tmp/magazin/ai/Alfa_Romeo_Giulia_2016_oficialni_dalsi_19_800_600.jpg

Aleš
25. června 2015, 18:01
0

A jen tak pro zajímavost. Chlapy všimli ste si toho malého driftu v tom videu? Dneska sem to poslouchal celej den ve škole a překvapivě mé neměl nikdo za blázna.

Ho
Hotarr
25. června 2015, 10:23
0

Ačkoli vypadá nová Alfa hezky měl bych pár výhrad, hlavně zadek, ne není špatný, chybí mu osobitost, stačilo by zaplácnout logo a stejně tak by to mohlo být třeba Infiniti či Mazda 6, nejsem designový přeborník, ale mohli zadním světlům vetknout trochu kulatosti tak jako udělali u 4c nebo u Guilietty.

reagovat
M P
25. června 2015, 10:46
0

To je obecně trochu problém dnešních aut. Vlastně záleží na úhlu pohledu, já to za problém nepovažuju. Ale nechal bych ji takovou, jaká je.

Caddy
25. června 2015, 11:04
0

muze byt technicky dobra, ale pres ten vzhled se k udajum ani nedostanu :) Brr :)

reagovat
David Marek
25. června 2015, 12:20
0

sakra mně se to začíná líbít víc a víc

reagovat
A.J.Michal
25. června 2015, 14:37
0

Jo a ještě aby jste nezapoměli, tak ty auta, co byly na premiéře měly manual :) ... nevim co je na tom pravdy, ale kdyby tech 510 koni mel pod trema pedalama a šajtrpákou , tak to by byl mazec.

reagovat
be
bennyboy
25. června 2015, 15:44
0

Nevim nevim, Alfa to bude mit navzdory technicke vyspelosti velmi tezke. Vzhled neni nicim prevratny, porad tam vidim Infiniti. Rozhodne cena a tady vidim kamen urazu, bude to stat nesmysl. V konkurenci Jaguaru XE, velmi povedeneho cecka od MB a stalici bavorske trojky, bohuzel nevidim moc sanci na uspech. A to jeste na podzim dorazi nova A4. Vidim to cerne s Alfou. A budu jenom doufat, ze se mylim.

reagovat
Mírus
27. června 2015, 01:24
0

Taky se mi maně dere do mysli parafráze výroku Tennessee Williamse: "Řidiči milují Alfy, ale podvádějí je s německou prémií."

ja
janw
25. června 2015, 18:50
0

Odhalena na můj svátek. Asi je to osud. :)

reagovat
šmoula nešika
26. června 2015, 19:46
0

Jasně. Giulia musí být červená... Řekl bych, že stará Giulia v kupátku musí být červená. Na tuhle jsem zvědav v tmavě modré. Ne že by se mi nelíbila, je to dělo, ale přeci jen minimálně u QV je ta nerozbitá lakovaná plocha hodně velká. A bude to tedy dost možná chtít něco tmavého, co předek opticky zmenší. Pak možná v seznamu mých dream cars půjde nad ono nádherné stařičké červené kupé... :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem