načítám data...

Autíčkářův týden: Legendy útočí

Dokud máme kompresorové osmiválce, nemůže být na světě zas tak zle! Jaké jsou další optimistické novinky minulého týdne?

zobrazit celou galeriiNovinky: Autíčkářův týden: Legendy útočí

Uznávám, že užití slova legendy v titulku je mírně nadnesené. Ve srovnání s obvyklými novinkami z automobilového světa jsou však ty dnešní skutečně plné slavných jmen – ať už vám jdou pod fousy, nebo ne. Pojďme se na ně podívat.

Legenda pokračující – G-klasse v (staro)novém

Nechme teď stranou nablýskanou odnož G-klasse s dvojitě turbenými osmiválci, interiéry z karbonu a plaketkami prestižních úpravců. Ta se momentálně chystá na příchod čistě elektrické verze EQG, kterou automobilka odprezentovala v na mnichovském autosalonu v podobě předprodukčního prototypu se čtyřmi elektromotory. 

Foto: Mercedes-Benz

Majitelé výše zmíněných vozů na to sice dávno zapomněli, ale Géčko bylo původně stroj pracovní a vojenský. Aktuální generace W461 je na trhu bezmála 30 let, takže i v konzervativním Mercedesu usoudili, že nazrál čas na obnovu. Před několika dny byly zveřejněny první informace a snímky nové generace W464, určené především pro ozbrojené a záchranné složky. Na první pohled hotová revoluce! No, vlastně vůbec, ale to zajisté nikdo neočekával. Klasická maska s plastovými rámečky má sice mírně modernější vzhled, jinak auto svého předchůdce rozhodně nezapře.

Foto: Mercedes-Benz

Nejvýznamnější změnou co do výbavy tak jsou pravděpodobně LED světlomety s možností denního svícení. Nic zásadního se nemění ani na konstrukci, která svou odolnost a skvělé terénní vlastnosti opírá zejména o žebřinový rám a dvě tuhé nápravy. Pod kapotou bude opět třílitrový naftový šestiválec, ovšem s vylepšeným výkonem 245 koní, spřažený s devítistupňovou automatickou převodovkou. Profíci v odlehlejších částech světa ocení možnost volby nádrže o objemu 96 litrů (standard je 80) a schopnost motoru pozřít i naftu pochybné kvality.

První exempláře W464 by se na silnicích a polních cestách měly objevit v polovině příštího roku. Veškeré informace jsou však zatím spíš mlhavé a nezbývá, než se nechat překvapit.

Legenda obnovená – Lancia Delta

Považovali jste automobilku Lancia za mrtvou? Na našich silnicích k snadno dojdete k podobnému závěru, ale v Itálii se malému modelu Ypsilon stále celkem daří. A jak můžeme vidět třeba na sesterské značce Alfa Romeo, Italové se svého národního dědictví rozhodně nevzdávají jenom tak. Rádi také vydávají velkolepá prohlášení a sliby, což drží fanoušky neustále v pohotovosti. Co to bude tentokrát?  Na výsluní se v roce 2026 vrátí veleúspěšný model Lancie Delta. No… teď po italsku přeháním. Když se v roce 2014 nad Lancií stáhla černá mračna a už už to vypadalo, že ji dá koncern FCA definitivně uspat, mohla za to zčásti právě Delta třetí generace a její mizerné prodeje. Jenomže opět se potvrzuje, že kde je srdíčko, tam je cesta, ba i nějaký byznys model se k ní nabastlí. 

Foto: KDesign, AG

Po sloučení FCA a PSA do skupiny Stellantis kupodivu nedošlo na katování kostů a značka Lancia dostala novou šanci. Nová Delta má zaujmout místo v prémiové odnoži po boku značek Alfa Romeo a DS, samozřejmě se počítá s tím, že bude elektrická. Velký šéf Luca Napolitano novinku ohlásil slovy „vzrušující vůz, manifest pokroku a technologií.” Jinak mnoho podrobností zatím nemáme. Nová Delta bude pravděpodobně postavena na zbrusu nové platformě STLA Medium, aktuálně vyvíjené pro hatchbacky a střední SUV. Měla by nabídnout dojezd kolem 700 km. Jelikož platforma podporuje pohon 4x4, možná se v budoucnu dočkáme i vzkříšení legendární verze HF Integrale, kdo ví. 

Foto: KDesign, AG

Ještě před Deltou čtvrté generace by se měl objevit na trhu i nový Ypsilon, s nímž chce Lancia opustit hranice rodné hroudy a opět expandovat do Evropy. Ypsilon se stane prvním poslem nové filosofie značky, která bude italskou elegancí cílit na movitější zákazníky starších věkových skupin. Pokud jde o design, jistě se máme na co těšit.

Legenda rotační, šestiválcová a zadohnaná – nová SUV od Mazdy

Zatímco FCA udržuje zájem fanoušků zprávami o návratu slavných modelů,  Mazda činí totéž zprávami o návratu slavných motorů. Spekulace o modernizovaném Wankelu se objevují snad každým rokem, čas od času okořeněné vidinou víceválcové klasiky. 

Foto: Best Car Magazine Japan

Tentokrát je to ale tutovka! V hirošimském kotlíku se momentálně vaří celkem šest nových modelů (do Evropy se podívají tři z nich) a s nimi se na scéně objeví i dlouho očekávané motorové skvosty. Byť občas s jinou funkcí, než jsme si představovali. Wankelův rotační motor se představí paradoxně v elektrické Mazdě MX-30, kde bude sloužit čistě ve formě generátoru pro dobíjení baterky. Cílem je zvýšit aktuální – nepříliš hvězdný – dojezd 200 km na přibližně dvojnásobek. Pokud jde o originální řešení, Mazda opět nezklamala. 

Foto: Best Car Magazine Japan

V příštích dvou letech se v Evropě můžeme těšit na dvojici SUV – CX-60 a CX-80 – z řady ‚Large Product‘. Ta je zajímavá zejména návratem ke klasické koncepci, tedy motor vpředu plus pohon zadní nápravy. Auta budou prvními Mazdami, které dostanou plug-in hybridní ústrojí kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem. Chystají se i nové šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D s 48V mild-hybridním systémem, dokonce je pravděpodobné, že se časem podívají i na starý kontinent. 

Legenda z filmu – Defender Bond Edition míří i do Česka

Pokud jste ještě neviděli nového Bonda, měli byste to napravit. Budete sice muset vydržet pár dlouhých romantických scén, jinak se ale jako autíčkáři máte na co těšit – od ikonického Astonu DB5 (po krku mu jde i Lancia Thesis) přes ultracool Maserati Quattroporte až po přízračný Aston Martin Valhalla. V roli temné, zlé a krvežíznivé bestie se představil mimo jiné Land Rover Defender v efektní offroadové honičce s Toyotou Land Cruiser (výsledek vás překvapí!).

Černočerné Defendery však nezůstaly jen na plátně. Divize Land Rover SV Bespoke vytvořila 300 kusů Defenderu V8 Bond Edition a jeden z nich právě teď míří do Česka, konkrétně do autosalonu Dajbych, kde bude čekat na nového majitele. Jak by se vám líbil pětilitrový, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 525 koní, díky kterému auto vystřelí z nuly na sto za 5,2 vteřiny a může se řítit rychlostí až 240 km/h? V interiéru samozřejmě budete mít jedinečné gravírování „1 of 300“ a plaketky, kam se podíváte. Ceny začínají na 105 395 librách za krátkou verzi.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ML
MLKR42
13. října 2021, 19:53
0

Ten Opel s logem Lancie je vtip, nebo fakt bude prodavat SLA stejne auta jako opel/vauxhall/lancia?

reagovat
af
afro-r1
13. října 2021, 20:37
0

Nebylo uz kdysi cosi podobneho se Saabem?

Viola Procházková
14. října 2021, 07:46
0

Ty fotky jsou render jednoho argentinského designového studia, nic oficiálního. O sdílení komponent s modely PSA se samozřejmě v kuloárech klevetí, ale žádné konkrétní info není.

Jakub Pospíšil
14. října 2021, 09:04
0

Je to vtip. Jediné, co se zatím ví je platforma. Hádám, že vzhled zatím neznají ani italové.

beastar
14. října 2021, 10:38
1

2026. Za tu dobu se může vše 4x změnit. A ano vzhled ještě nezná nikdo. Ono i ten humbuk kolem toho je spíš lakmus jak budou lidi reagovat. Jestli by to mělo šanci. Opět měřeno dnešní realitou. Za pár let se uvidí. Teoreticky už zase může být ev na ústupu, nebo co kdo ví. Jen za dobu existence Autíčkáře se stačí podívat, co se vše změnilo. K horšímu..

Ch
Chochin
14. října 2021, 07:16
0

Snad je ta Lancia len pokus o nejaky viral, aby sa na nu nezabudlo uplne. Inak hned po ranu som namiesto Lancia Delta precital na prvykrat Dacia Lenta :-D ...tu maju Rumuni odomna napad na pomenovanie nejakeho svojho sportoveho modelu do buducnosti :-D

reagovat
beastar
14. října 2021, 10:39
0

Nebo Číňani. Lancia Xio Lenta Farfalle.

ro
rock
14. října 2021, 10:41
1

Delta je vděčný / věčný námět konceptů a studií...

reagovat
beastar
14. října 2021, 10:59
0

:)) Až mě ta pravda rozesmála jakože opravdu. Dík.

H_F
14. října 2021, 21:42
1

so far nejlip vypada render S4

Opelfahrt
14. října 2021, 16:23
0

Pokud si z kina pamatuju, ty černé Land Rovery ve filmu měly ruské značky a honily Bonda v obyčejné Toyce. Tak nevím, jestli je lákavé mít stejné auto jako pochybná bojůvka z Kuril, která chce ovládnout lidstvo manipulací genomu.

reagovat
H_F
14. října 2021, 21:47
1

Tak ono v realu je treba G wagen vozidlo pochybnych bojuvek a mutantnich mafosu s nedostatkem vkusu od Kockovic gangu az po Moskevske klany
A prodava se porad sakra dobre

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:24
1

Souhlas, každé černé géčko vypadá jako část vozového parku ruské mafie a prodávají se bez problémů. Defenderů už taky začínám vídat spoustu, takže myslím, že i tato edice si kupce najde bez problémů.

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:33
0

Jinak musím ještě dodat, že fotky z natáčení stojí za to, působí to až nereálně co ta auta vydržela. Různé sekvence se skoky prý byly opakovány 7x a přežili ji všechny Defendery, a to vcelku bez úprav. Nejsem fanoušek Land Roveru, a nový Defender měl mnoho problémů při uvedení, ale vypadá to, že přeci jenom něco vydrží.

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:34
0

Ještě ty fotky :D

Ha
Habakukk
15. října 2021, 08:39
0

Co vydrží zjistíme za nějakých 10let u aut s nájezdem +250t km co jezdí opravdu do terénu nebo po výletech. To, že jej filmaři zničí nemá s odolností nic společného. Jak budu u druhého disku tak nahraji fotky jak reálně vypadají auto co máš na fotkách.

Autíčkový Jelen
15. října 2021, 10:11
0

No vycházím pouze z článků které jsem četl, je samozřejmě možné, že ty auta dopadla katastrofálně pak, možnost vidět je na živo jsem neměl a může to být pouze PR Land Roveru (což z části rozhodně je). Nicméně takovéto odolnosti bych dokázal věřit (rány, skoky a tak), Land Rover většinou neměl problémy s pevností rámu/konstrukce, slyšel jsem, že také dokážou zvládnout jedny z nejsilnějších trhnutí ve své kategorii (třeba když člověk vytahuje zapadlé auto atd.). To že se to pokazí po 2 letech co se elektroniky týče nebo motoru je samozřejmě pravděpodobnější podle mě a bude to asi smrt většiny nových Defenderů. Už na začátku měli hromadu problémů, tak jsme zvědavej jak se budou držet s časem.

Ha
Habakukk
15. října 2021, 11:53
0

Pár kluků už nové Defendery vzalo na výlet po Albánii a byli proti nejbližšímu předchůdci tedy Discovery 4 velice spokojeni s pokrokem v oblasti řízení 4x4. Jediné velké mínus spatřují ve velikosti kufru který je na danou kategorii vozidel malý. Na druhou stranu první echt elektrický Land Rover byl Discovery 3 a nejstarší kusy mají 17let. Není zásadní problém ty auto udržet při životě i s pneumatickým podvozkem za rozumné peníze, neřeším motor ten je průser.

Ha
Habakukk
17. října 2021, 20:13
0

Bahno je na autě nastříkáno a reserva je vytištěna na 3d tiskárně.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Suburban Z71 2002
Chevrolet Suburban Z71

2002 rok výroby
285 koní výkon
5 327 ccm objem

Plymouth Prowler  2003
Plymouth Prowler

2003 rok výroby
268 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford F150  XLT 1994
Ford F150 XLT

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Corvette Stingray MANUAL Profi lak V ČR 1971
Chevrolet Corvette Stingray MANUAL Profi lak V ČR

1971 rok výroby
270 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem