načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaký "tuning" je pro vás smysluplný?

Upravená auta jsou už dlouhá léta terčem vtipů a rýpání. A někdy je to docela pochopitelné. Je ale i spousta případů, kdy upravená auta opravdu stojí za pozornost a zaslouží si uznání. Jak to s nimi máte vy? Které úpravy vás uráží a které baví?

Zobrazit galerii

Minulý týden jsme zkoumali kulturu rakouských tunerů ve Wörthersee a tak tento týden bude o tuningu trochu víc, než bývá zvykem. A proto nás zajímá, co si o tuningu myslíte vy!

Dělat si legraci z tunerů je populární zábavou už dlouhá léta a možná i desetiletí. V naší zemi to platí zvlášť, protože zatímco na západ od nás a zejména za oceánem (nebo za dvěma oceány) se úpravy automobilů změnily v regulérní průmysl a firmy dodávající "laděné" díly se rozrostly do gigantů ne o tolik menších než jsou automobilky samotné, naše ekonomické možnosti odsunuly tuning většinou do podoby olepování aut samolepkami, křídly z tržnice, diodami a dalšími nesmysly. A v české společnosti, ať už automobilové nebo všeobecné, se pevně zakořenil pocit, že "jak to z továrny vyjelo, tak by to také mělo zůstat". Protože v továrně to vědí líp a kdo jsme my, obyčejní motoristé, abychom jejich dílo měnili.

v některých koutech světa má tunění už dlouhou tradici

V jiných koutech světa to ale vidí jinak – obvykle proto, že tam má "tunění" už dlouhou tradici. A jejich pohled na svět se dostává i k nám. Průkopníky byly samozřejmě vždy zejména mladí Kaliforňané, ať už generace dnešních pradědů, kteří už před druhou světovou válkou začali upravovat laciné Fordky tak, aby se s nimi dalo závodit, a po jejím skončení k tomu přidali dlouhé, nízké a stylové customy, které vyjadřovali jejich osobnost, nebo generace dnešních dědů a tatíků, kteří kutili na tom, aby jejich muscle cars byly ještě rychlejší, customy se díky hydraulice změnily v lowridery a ti "alternativní" si k tomu začali přidávat i úpravy Volkswagenů či japonských aut.

Dnes jsou tradiční americké úpravy aut spíše uměním, které sice neplní žádný praktický účel (když chcete rychlé auto, je jen málo hloupějších nápadů než použít jako základ vzácnou, předraženou a jízdně příšernou Fordku z roku 1932), ale změnilo se ve svébytnou kulturu. A úpravy v mladších automobilových kulturách, ať už jde o německé "Cult Style" Volkswageny nebo nespočet způsobů, jak svým představám přizpůsobit japonská auta, se jim pozvolna blíží.

Dokonce se zdá, že se i automobilky na Starém kontinentu konečně rozhodly vytěžit ze světa tuningu maximum a nabízejí možnost "tunit" svá auta i těm, kteří netuší, za který konec se drží šroubovák. I relativně obyčejná auta dnes můžete olepovat závodními pruhy, osazovat šílenými koly nebo si je objednávat s absurdními motory. Ale o tom až zítra.

Dnes je na pořadu dne otázka. Jaké automobilové úpravy považujete za rozumné a smysluplné? Upravili byste auto, aby jelo rychleji, i když je většinou efektivnější pořídit si jiné a rychlejší? Dává vám smysl investovat čas a peníze do toho, aby vaše auto vypadalo jinak než ostatní, nebo to považujete za nesmyslné a sériový vzhled za jediný správný? Máte pocit, že sériová podoba aut je ta nejlepší možná, nebo vám přijde jako přílišný kompromis, použitelný tak maximálně jako základ k vlastnímu doladění? 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

kubas
18. května 2015, 16:43
0

I když se to sem na autíčkářskou komunitu moc nehodí, tak já jsem příznivcem stylu - hezký kola a auto na zemi. Neptejte se proč, sám nevím, ale fascinuje mě to prostě :)

reagovat
Da
Daniel
19. května 2015, 01:01
0

Přesně tak, taktéž jsem zastáncem aut, který mají pěkný lak, kola a jsou pořádně položený na zem. Konkrétně starší ročníky VW. :)

Ad
Adam
19. května 2015, 09:59
0

Taky to tak mám, Stance Works a H2Oi už mě pár let fascinuje...

Al
Aleš
18. května 2015, 16:58
0

Tak z F&F tuningu(nebo spíš tuzningu) je mi na blití. Ale pokud se jedná o povedenou úpravu ve stylu velký firem je to něco jiného. To se mi líbí. Neříkám,že garážový tuning nemám rád. To ne. Pokud se taková věc dělá hlavou a ne jen tak na vzhled tak je to OK. Předně bych nakoupil díly od větších firem. Pro ilustraci třeba výfukový systém od Borly nebo Corsy,skořepiny od Sparca ,brzdy od Bremba,tlumiče od K&N. Pokud jde o zvyšování výkonu nejlepší je nejprve koupit nějaký turbokot(nebo samozřejmě kopresorový kit to je jedno),dále bych se podíval na řídící jednotku z novější verze toho motoru a až potom bych se uchýlil k chiptuningu(samozřejmě pouze v případě,že bych potřeboval dalších 20% výkonu). Takhle je to poměrně drahé(dokonce to může stát jako nové sportovní auto-propočítával jsem to na Fiatu Punto'99 a došel jsem k cca 900 tisícům Kč a to jen nezohlednil další důležité věci jako kované písty nebo plochou klikovku nebo lepší převodovku-)

reagovat
ja
jagy
19. května 2015, 00:23
0

Ty voe, co to je za ho*na? :D

Jindřich
19. května 2015, 07:26
0

Chlape, chlape, to jsou hrozný bludy tohleto.

Lu
Lukáš
20. května 2015, 17:34
0

Jestli o tom nevíš tak to co bylo v FaF 1,2,3 tak to jsou převážně japonské auta a je to jedna z kolébek úprav JDM takže prosím nepovažuj toto za tuzing. :)

Al
Aleš
21. května 2015, 19:12
0

Tak F&F tuzningem jsem myslel něco v tomto stylu
http://www.warexs.estranky.cz/img/original/54/skoda-favorit.jpg
Prostě takové ty bodykity nebo spoilery alá sekač hlav a podobně
JDM se mi líbí
Krásný příklad


Ale moje chyba způsobená špatnou formulací. Ale i Škoddovky mohou vypadat dobře pokud se úpravy dělají hlavou a ne jinou částí těla
A když už tady zaznělo low and slow musím zmínit lowridery. To jsou dobře udělané ůpravy.
A tady příklad úprav jak se mi líbí

Ja
Jakub
18. května 2015, 17:04
0

Pokud tuning plní očekávání majitele, pak je vždycky smysluplnej, ať je jakejkoli. Bavím se tady o úpravách jak "funknčních", tak jen třeba "vizuálních", který neohrožujou "okolní svět". Když prostě někdo chce vrazit prachy do toho a tamtoho, proč ne, když mu to za to stojí. Osobně bych nijak nekladl nějaký objektivní hranice kam až je to správně a kam už ne. Samozřejmě se mi některý věci nelíběj, ale to neznamená, že to nemůže mít pro někoho smysl. Někdo sbírá známky, někdo ladí auta.
Jinak na Woerthersee se jezdí tak 2 týdny před oficiálním zahájením, jsou k vidění mnohem větší mrdy!
PS. Tohle číst ten ráčkující kokot Jiří Červinka (autoweb) AKA odpůrce tuningu, co sežral šalamounovo hovno, tak se posere do kopce... (hlavně neplést s Honzou Červenkou!)

reagovat
bu
bucek
18. května 2015, 17:59
0

Znam par kluku ktery si tuni do stylu low and slow a delam si z nich v jednom kuse legraci.Hlave kvuli tomu,ze vsichni jezdi TDi,ale neda se jim uprit spousta prace co v tech autech je. Nejhorsi je, ze nektery ty auta jsou fakt pekny.
No a za me tuning zacina technikou, takze podvozek nejlepe HP sporting hlavne zadny JOM, lepsi brzdy z vykonejsiho auta dane znacky ty vetsinou sedi bez vetsich uprav. No a pak motor a vzhledem k tomu ,ze skoro 10 let jezdim jednou znackou aut znamou turbomotory na benzin a e85 tak to mam vcelku jednoduchy. A upravy koncim ratstylem do ktereho se za par let auto upravy samo.

reagovat
VoFi
18. května 2015, 18:08
0

Myslím, že všeobecně to nejde říct vůbec ..a co se mě týče, nemám zkušenosti abych to mohl posoudit. každopádně.. "správný" tuning by měl mít nějaký účel. Ať už po mechanické stránce za zlepšením/přizpůsobením auta danému řidiči a nebo po vizuální, aby se majiteli vůz prostě víc líbil. Nemám rád bezdůvodný tuning ala "koupím si TDI, dám na to velký kola, hodím to na zem vypnu kat a vůbec udělám vše pro to, aby to čoudilo a budu mít super káru, protože všichni říkají, že tak je to teď in". Jinak řečeno, nemám rád úpravy, které jsou udělané jen aby měl majitel "moderně upravené auto" aniž by v tom sám viděl nějaký jiný smysl.
Celkově tuning by měl mít nějakou kulturu a celistvost. Pokud někdo upraví motor k vyššímu výkonu, neměl by zapomínat i na zbytek auta, jinak auto neodvratně skončí smrtí a dost možná s sebou vezme i řidiče.
Další věcí je, že by se měl respektovat alespoň do jisté míry duch auta. Pokud máte auto se zaoblenou karoserií a dáte na něj hranatá světla, tak můj obdiv zřejmě nezískáte i kdyby to celé bylo provedeno s největší precizností. Také těžko snáším transplantaci moderních motorů do youngtimerů atp.
Vzorem "správného tuningu" se pro mně tak nějak stalo Devil Z z Wangan Midnight. Každá úprava má přesně svůj smysl.
Pokud vezmu v potaz americké customy, tam je to leckdy sice spíš o vzhledu než funkčnosti, ale vše je do detailu promyšlenu, a (jak bylo řečeno v článku) jsou jistým vyjádřením osobnosti a dají se nazvat uměním.
Dlouhou dobu jsem si hledal cestu k Hot rodům a především Rat Rodům. Hot beru jako auta, u kterých je obětováno pohodlí na oltář rychlosti a stylu,ale Rat Rody? Kromě sleeperů vtom nevidím valný smysl.. Možná tak některé kusy, kde je zachována patina let..ale Felicie hozená na zem se zreznutou kapotou, slámou za nárazníkem atp mi nikdy k srdci asi nepřirostou. Rat Rodů a variací na ně jsem viděl dost (jak na fotkách, tak naživo) ale opravdu hezkých bylo jen pár kousků..

Zkrátka, pro každého je správný tuning úplně jiný..

reagovat
Št
Štefan
18. května 2015, 18:40
0

Tuning zlepšující výkon a ovladatelnost auta. Kvalitní kola,sportovní podvozek,velký brzdy,úpravy na motoru od chip tuningu přes ostré vačky,přeplnování a pod.,odlehčení auta,sportovný skořepiny,volant. Žádný nárazníky,spoilery,polepy,neony,pí*ovinky a tak podobně.

reagovat
JLK
19. května 2015, 14:18
0

U toho podvozku a kol/brzd jsem si hned vzpomnel na top gear, jak tunili renault avantime =D

Ap
Apache
18. května 2015, 19:37
0

Z továrny je auto nastaveno jako nějaký kompromis více parametrů (výkon, spotřeba, jízda, pohodlí, aerodynamika, vzhled, cena). Tuning je pro mě asi změna tohodle kompromisního nastavení směrem k individuálním preferencím toho dotyčného "tunera". No a má smysl "tunit" takové auto, které je k té mojí individuální představě nejblíž v nějaké metrice založené nejspíš na finanční náročnosti, pokřivené citovou vazbou a jinými irracionálními faktory.

reagovat
VoFi
18. května 2015, 19:49
0

Hezky řečeno :)

Jindřich
18. května 2015, 22:59
0

Tak!

briza
18. května 2015, 20:10
0

To co zajímá mě bych tak nějak vyjádřil slovy klasika...

reagovat
Ha
Hanys
18. května 2015, 20:20
0

Mám rád řízení...proto preferuji ladění výkonu a jízdních vlastností i když je to velice nákladné. Posměch ve mě vyvolává TDI s laděným výfukem a hlasitým blow of ventilem křižující sídliště.

reagovat
bobo23
18. května 2015, 21:25
0

Tuning mi nevadí, ale měl by být funkční. Klidně i nějaká vizuální úprava, ale decentní. Žadné obrovské křídla a další podobné skopičiny. Ale ať si každý se svým autem dělá, co chce. Aspoň je občas čemu se smát. :-)

reagovat
PepaSFI
18. května 2015, 21:30
0

tak pro většinu "tuningových" výtvorů se hodí kultovní filmový citát


Teda ne že bych byl nějak proti úpravám, to v žádným případě ale tak nějak si myslím že by ty úpravy měly dávat smysl. Když to začne připomínat výtvory nepochopeného, geniálního a naprosto šíleného umělce, něco jako když stojíte před sochou nebo obrazem a marně dumáte jestli to náhodou není rozbitý a ještě vzhůru nohama, tomu nějak nerozumím. Že někdo pozlatí brzdy a namaluje obrázek na ten zbytečný kus plastu co se s ním zakrývá ta hnusná změť kabelů a hadic pod kapotou co mají některý auta místo motoru (kdo někdy viděl TDI bez krytu jistě ví kam mířím), to bych ještě pochopil. Že si někdo myslí že nalepením hustokrutospojlerů a prdlavým vejfukem udělá z Felicie 1,9 D kombi drsnej supersport, dejme tomu, lidi projevujou naivitu různě. Snížit podvozek, dát široký gumy? Proč ne? Ale k čemu to je když se to sníží tak že to drhne spodkem na každým plivanci? Když se s tím nedá vyjet z pakroviště protože 3cm přejezdový obrubník je pro to překážkou z offroad trialu? Co vůbec nechápu je zvláštní zvyk dávat na široký ráfky hodně úzký gumy. Repro co zabírá půl auta a vlastně to neumí hrát. Cokoliv složitějšího než bzbzbrrrducduc skončí neposlouchatelným randálem. To jsem kdysi viděl na údajně snad reklamním autě firmy Pijoňér. Když dohrála ta muzika co zní jak umírající trafostanice, spustilo to Rammstein. Já utek. Znelo to jak motorová pila. Hnus. LCD obrazovka. Jo fajn, někde čekám, pustím si video. No jo ale ony se ty obrazovky nedávají tak aby se na ně dalo dívat. Dokonce jsem to viděl ve dveřích. Dole. Typické umístění je v kufru vedle hustorepráků. Ovšem tak že na to je vidět jen když stojíte za autem. A proč jsou ty obrazovky dvě vedle sebe? Asi aby mělo každý vočičko vlastní hvězdárnu a nemusely se hádat o jeden obraz.

reagovat
Ja
Jakub
18. května 2015, 21:32
0

Ach jo, tady opět z tý diskuze vyplývá, že TDI prostě nesmíš tunit. Nikdy. Nikde. Nijak. Už jsem do týhle diskuze jeden příspěvek psal a záměrně jsem se vyvaroval nějakýmu vlastnímu příběhu, ač jsem tušil, že tohle přijde. Já jsem před rokem a půl jakožto student (což jsem doteď a ještě asi pár let budu) s omezenými peněžními prostředky, ale fůrou času vybíral auto. Našetřený peníze jsem měl, trošičku pomohli i rodiče a mohl sem nakupovat. Samozřejmě jsem chtěl něco co nejvíc "řidičskýho" jestli je to ten správnej výraz... Představte si třeba benzínovej oturbenej hothatch... A protože mám rád takovej ten pravej "clean VW cult", jako jste mohli vidět zrovna na W-see, bral bych treba Golfa GTI, Audi S3 apod. Ale protože jezdím téměř denně do školy 30 tam a 30 zpátky, bylo by pro mě uživení takovýho auta devastující, natož aby pak zbylo na lehký úpravy nebo nějaký blbnutí. Jasně, každej řekne že ty auta uměj jezdit za 7 na 100, ale kdo tohle umí vydržet žejo? Tahle situace mě donutila koupit krásnou zachovalou Audi A3 8P. V TDI!!! A víte co? Vůbec si nestěžuju. Naopak mám to auto hrozně rád a můžu kdykoli kamkoli bez toho abych počítal kolik mě ta cesta bude stát. Pořád to auto jede na český poměry nadprůměrně a navíc prostě Audi mám rád od mala a tak nějak jsem si splnil sen. A ve volným čase mám rozhodně co na práci, auto je složený k zemi (štelovák - pružiny H&R, tlumiče AP sportfahrwerke) na Rotiform kolech a celkově sladěný na takovej ten "perfect fitment". To úplně stačí, že se za ním lidi otáčej. S motorem jsem vůbec nic nedělal, protože jsem prostě zastáncem toho, že z dieselu závoďáka neuděláš a osobně se mi příčí, když to hulí jak V3Ska... Tim chci říct, že nechápu to házení všech TDI aut do jednoho pytle. Pokud člověk najede 30 tis. ročně a nedělá z toho dýmovnici, pak na to myslím není vůbec nic špatnýho, natož když si to auto udělá hezký, podle obrazu svýho...

reagovat
VoFi
18. května 2015, 21:59
0

Takovýhle styl zacházení s TDI je v podstatě chvályhodné :) ..málokdo se z něj nesnaží tu dýmovnici udělat. Takže pokud v Tvém příspěvku byla i jistá reakce na to co jsem psal tak věř, že proti rozumnému TDI nic nemám, jsou to v podstatě fajn auta :)

Ja
Jakub
18. května 2015, 22:09
0

To ani tak ne, viděl jsem kam míříš, ale spíš na bucka jsem to směřoval a celkově to ve mně nějak vypěnilo, ten názor na všechny vytvořenej z mnoha očouzenejch zadků leonů a tak :D

PepaSFI
18. května 2015, 22:26
0

proč bys nemoh TDI tunit? To nikdo netvrdí. Jen to většina uživatelů dělá jinak než ty. Schválně zkus někde v okolí najít někoho kdo si koupil ojetou Oktávii TDI a je v tom správném věku. Nebude to těžký, je jich dost. A zjisti co je na tom upravený. Je to jednoduchý, kromě veliký troubele místo vejfuku a vykuchání filtru, teda ono jde často o auta z předfiltrového období takže podle toho, se ropák musí vočipovat. Což u těch starších často znamená nějaký ten powerbox neboli konektor s odporem který deformuje signály z některých čidel a ono to pak někdy trošku líp jede a hlavně hodně kouří. A pak se na nárazník musí dát vysvětlující nálepka NO SMOKE-NO FUN! Takže ono to ani tak není házení do jednoho pytle, on to je jeden velký smradlavý a špinavý pytel ze kterého občas vypadne nějaká ta výjimka.

VoFi
18. května 2015, 23:01
0

Jakub: Dobře :)
PepaSFI: Ta poslední věta mě rozsekala :D .. ale máš bohužel pravdu..

bu
bucek
19. května 2015, 07:02
0

Nejde o to ze tdi nesmis tunit. Pokud diesel pouzivas na dlouhe cesty k cemuz je stvoren tak potom dobry. Kvalitni uprava jednotky, ktera ti prida kroutak treba na bezpecne predjizdeni. Jo proc ne. Jde o to, ze nekdo namontuje na tdi pow system asi 8 chipu a vysvetluje, ze to pico tahne do 6 tisic jako krava a vsude je prvni za 3 litry na sto. A ano Pepa to posledni vetou vyjadril nejlip.

VoFi
20. května 2015, 16:31
0

Tak většina lidí vidí TDI.. (co se toho čoudu týče)

Trinom
18. května 2015, 21:37
0

Jakákoliv úprava by měla mít předně smysl. Osobně nejsem nálepkový typ, ani neprolejzám obchody s autodoplňky, přeso jsem schopný pochopit, že se to někomu líbí.
I spousta běžných aut dává smysl tak, jak vyjela z fabriky. Sice je to kompromis, ale vzhledem k tomu, co všechno si dneska může člověk koupit za pár desítek tisíc, nemá smysl kupovat první vrak, na který člověk narazí. Co se týče mě a tuningu, zatím jsem toho moc nevytunil. Spíš se snažím udržovat ty svoje pekáče v jakž takž rozumné kondici. V plánu je úprava stříbrného Birda, aby měl pár koníků navíc, což bych rád udělal repasí turba, zvýšením plnícího tlaku, přidáním mezichladiče (teď tam není) a programovatelnou ŘJ. Jak to dopadne, uvidíme časem.

reagovat
Ma
Matin-Neo5
18. května 2015, 21:53
0

Tuning jako takový mám rád, ale pokud se do něj už někdo pustí, mělo by to mít odpovídající úroveň... Nepovažuji za tuning samolepky, či jiné barevné dekory.. ani velké kola se nedají považovat za tuning.. tohle vše bych jen zařadil do kategorie "me gusta" ;-)
I já se uchýlil k "tuningu", ale vše se nějak postupně vyklubalo kvůli jediné věci..
Koupil jsem si "špatné" auto, bylo mé první a místo toho aby pár let jezdilo a pak zmizelo jako spousta dalších toho nepodařeného typu ve šrotišti, došlo k vyvařovací a lakovací kůře, která zdvojnásobila pořizovací cenu auta.. A pak už mi bylo líto jen odjezdit pár let a zbavit se ho.. Navíc jsem se sám hodně angažoval do oprav a naučil se díky němu hodně věcí. Později jsem našel komunitu, která jezdí s těmito auty a ví o nich téměř vše a díky ní, jsem zjistil co se dá dělat, aby to i lépe jelo.. Za tu dobu se mi povedlo zvednout výkon o cca 30kW, krouták, o 30Nm, zvětšit brzdy natolik, aby stačily vždy spolehlivě fungovat, přitvrdil podvozek, dal kratší převodovku se svorem, nastěhoval do interiéru interiér s Recaro sedačkami a na exteréru udělal jen několik malých drobností, které ve výsledku jen zvýrazňují linie auta, ale nijak dramaticky nepoutají pozornost.. Dohromady se mi podařilo vše udělat tak, že jsem spokojen s tím, jak auto vypadá, jak jede a jak se chová.. Neprohlašuji, že jde o trhače asfaltu, ale mě to tak vyhovuje a stačí ;)

reagovat
Trinom
19. května 2015, 20:44
0

Ještě jsi mohl napsat, o jaký poklad se jedná :)

Michal88
18. května 2015, 22:23
0

Osobně jsem zastáncem také funkčního tuningu, především performance... Neprovozuji ho tedy, ale pokud se koukám na jiná auta, performance mi je tak nějak nejblíž.

Jinak tedy, samozřejmě mám rád i auta hezky udělaná po vzhledové stránce, ale spíš v tom smyslu, zvýraznit přednosti daných linií. Žádná monster křídla, mega bodykity, vánoční stromečky pod autem apod.

Jinak, to, co provozuji já, tomu se ani tuning říkat nedá, ale snažím se doplňovat prvky výbavy tak, aby mi auto vyhovovalo. Nespokojím se ale s uni díly, sháním díly z lépe vybavených aut. Například vím, že se dá tempomat nebo ppc koupit univerzální s více funkcemi apod., ale já tam prostě chci originální páčku, displej, tlačítko z lépe vybaveného auta, aby to vypadalo jako originál. K uni řešením sahám pouze v případě, pokud to není vizuálně vidět, například parkovacího asistenta, ale ne s ultrazvuk čidly v nárazníku, nýbrž se senzorem táhnutým pod nárazníkem (není tedy vůbec vidět, že by tam něco takového bylo). Tzv. elektromagnetický asistent. U vizuální stránky tak striktní nejsem, například u XMka "Silver Shadow" 2,1TD mám stříknuté hliníkové lišty do černé lesklé, protože se ty lišty velmi špatně shánějí v dobrém stavu. A na stříbrném autě to, alespoň dle mě, vypadá pěkně. Udělal jsem černé podbarvení v předních světlech, aby to ladilo... Apod.

Teď jsem koupil XMko "Deep Blue" v tmavě modré metle s 3.0 V6/12V automat s DIRAVI (k Silver Shadow a později jako summer car) a taky na něm pár věcí plánuji, ale co mě čeká jako první, tak ho dát pořádně do latě (jinak řečeno zrenovovat, což teda už mám za sebou u Silver Shadow). :) Vyvařit, mechanicky dát do latě... Takže v podstatě renovace. Jediné, kde neplánuji žádné úpravy, tak je na GSku. :D

reagovat
Woyta
19. května 2015, 07:47
0

Akorat u novych aut na tyhle veci muzes zapomenout, protoze vse je vazane na konkretni ridici jednotku. A pokud nemas znameho ve fabrice, ktery by ti do jednotky nahral testovaci SW tak jsi v haji. Kolega si daval do sveho audi navigaci z bouracky. Nez se tam nahral soft tak palubka blikala jak vanocni stromecek.

Michal88
20. května 2015, 09:57
0

Nemusíš na to zapomenout. :-) Teda, nevím, jak je to u těch vyrobených posledních 5 let, ale u starších aut s multiplexem jsi po výměně daného příslušenství aktivovat funkci v BSI. Např. u C5 I, když jsi chtěl přidat tempomat, dal jsi páčku, spínač na spojku a aktivovat to v BSI. ;-)

Woyta
18. května 2015, 23:50
0

Ja si koupil auto ktere je schopne v zakladu. 200SX S13 Do nedavna bylo porad rychlejsi nez nejrychlejsi z Boleslavi. Puvodnim planem byla jen renovace. Ale nejak se to zvrtla behem toho, kdy se vadne soucastky menili za trochu lepsi. Takze misto trmenu jednopistku se nastehovali ctyrpistky, ktere si vyzadali jina kola. Pak slo auto na generalku motoru a vyvareni cumaku. Pri tom se na cumak nasadil ucinejsi intercooler a urezane pruziny po tunerovi docasne nahradili sportovni pruziny a tlumice. Kdyz byl motor po generalce zacalo se pokukovat po repasi turba. Coz se promenilo v turbo s kulickovym loziskem pro rychlejsi nabeh a vyssi plnici tlak. Coz si samozrejme vyzadalo programovatelnou ridici jednotku. Momentalne se na aute resi koroze a ciste nahodou se memu klempiri vali doma napravy ze Skyline R33. Takze bude viceprvkova naprava vpredu i vzadu a obe riditelne. Podvozek bude bud Bilstein, nebo HP Sportig na miru. A protoze menim kvuli bezpecnosti rozteč na 5 děr, tak opět měním kola. Tentokrát jde o originálni kovaná kola na Skyline R32 GTR. Vysledkem bude pohodlné skoro sériově vypadající auto schopné velice pěkného svezení. mám rád úpravy, které se z auta nesnaží udělat něco jiného. Jen se chci trochu posílit vlastnosti které na tom autě miluji a které mi nová auta nenabízejí. A Proton? Ten je omlácený, polepený, prostě parodie na tunery. Ale narozdíl od nich je využívan naplno a krouží po okruzich, kde trápí méně zdatné řidiče v drahzch autech.

reagovat
Ma
Machy
22. května 2015, 13:09
0

Bezesporu zajímavý project :-) Sem zvědavý na porovnání seriové přední nápravy a multilinku .... zda to bude mit natolik velky prinos, vzhledem kvynalozenemu usili...

Woyta
25. května 2015, 18:41
0

Uz nam po cechach jezdi jedna S13 s napravama ze Skyline R32. Hodne ji to pomohlo v zatackach. Zadni naprava je prakticky zamenitelna ale u predni to chce par uprav.

Al
Aleš
19. května 2015, 08:27
0

Tím jsem chěl říct,že se mi líbí stavění klonů( pokud někdo neví o co jde,je to stavba vrcholných typů dané modelové linie např.stavba Terminátora-2004 Fordu Mustang SVT Cobra R Supercharger-z 2004 Fordu Mustang GT s využitím co nejvíce shodných dílů-a pro hnidopichy:Vím,že Terminátor má nezávislé zavěšení i vzadu,kdežto GT má vzadu tuhou zadní nápravu-). A to Punto byl zamýšleno jako příklad přestavby auta na profesionální závodění (to snad taky je tuning nebo ne?) např na Rallye. Ale OK,každý máme na tuning jiný názor. A z hloubi internetu se na mě vyřítilo toto video(to je podle mě nesmyslná ůprava,ale můžou se najít tací jemž se to bude líbit)


A pak se na mě vyřítilo ještě toto(k tomu snad memusím nic dodávat)

reagovat
Al
Aleš
19. května 2015, 08:31
0

Měla to být odpověď na můj první comment pod tím to článkem,ale zdá se,že technika byla proti. Zacož se omlouvám.

or
oreille
19. května 2015, 10:12
0

Tuning bol jednou z veci ktora ma pred vela rokmi este viacpriputala k autam . vtedy sa to trosku rozbiehalo a pacilo sa mi vsetko s kridlami a velkymi rurami na konci, no postupom casu som sa nejak zaplietol k rally autam a tam som pochopil ze ak uz nieco upravovat tak nie tak aby to vyzeralo rychlo ale aby to aj rychle bolo, takze u mna je to jednoznacne vykonovy tuning, a opticky upravovat co najmenej - vymenit disky za vacsie - max vsak o2 palce vacsie ako seria, pouzivat semislick miesto seriovej pneu, nalozit vacsie brzdy, viacpiestikove strmene, lepsi podvozok (najradsej Bilstein, GAZ, alebo ViaRouge, resp HP, Protlum). Ak upravit motor tak zacat vackami vyfukom a programovatelnou RJ, vsetko v rozumnom kompromise vykon/zivotnost. a samozrejme nezabudnut na prevodovku - skratit staly prevod, ak sa da pridat samosvorny diff - ak je to auto na pretekanie potom rovno vymenit prevodovku za rovny zub, a pomery upravene zakazkovo.
Rozne pseudo upravy nech sa auto zda rychle rad nemam, radsej sa pozriem na pekny kusok v povodnom stave ako na stromcek. A samozrejme typy aut - Hothatche rokov 80-90tych. Auta z tych rokov mali a maju svoje caro (mam Williamsa a kazda jazda s nim ma tesi)

reagovat
Ad
Adam
19. května 2015, 10:26
0

Já sem zastáncem jak perfomance tuningu, tak i vzhledovýho (žádných laminátových hrůz). Ideální úprava vzhledu je podle mě buď decentní zvýraznění agresivity auta (decentní lízátko v předu atp.), doplnění sériových věcí u méně vybavených modelů (xenony do E46...) či např. Stance Works. Což mě dovádí k otázce, proč všichini kdo obdivují americké customy, tak šikanují lidi ze Stance Works, H2Oi a jim podobné

reagovat
Bubák2
19. května 2015, 11:38
0

Když o tom přemýšlím, tak mám skoro všechny auta rozšířený, snížený, nebo případně zvýšený a v různých stádiích obměny za performace výfuky. V případě jednoho i klasická úprava motoru - vačka, sání, karburátor. U nás pojem tunning dost utrpěl počínáním jedinců, kteří si ověsili Octavie nechané na seriových plecháčích masivním bodykitem, případně měli potřebu např. implantovat světla z úplně jinýho modelu. Ale pravou podstatu tuningu docela vítám.

reagovat
Ma
Matt
19. května 2015, 12:38
0

Auto zvednout o 20cm, orámovat zezadu dopředu pořádnýma traverzama uchycenýma na rám, zesílit podvozek na Heavy Duty, opancéřovat celý podvozek, nainstalovat přídavný olejový chladič převodovky, nasadit pneu Vraník, připravit na brodění, upravit sání na šnorchl, přidat safari zahrádku a přídavnou rampu se světlama. A nakonec ten naviják no.

reagovat
Ma
Machy
22. května 2015, 13:17
0

(y) ;-)

Pa
Panda
19. května 2015, 13:31
0

Mne se celkem libi restomods, treba klasickych BMW, http://www.hotrod.com/features/1503-furious-7-features-an-off-road-dodge-charger-and-its-wicked-awesome/
Nebo Singer 911. Vzhled klasickeho auta ve spojeni s moderni technikou je velice lakava kombinace. Nebo to co dela ten vagus Walker, a ted nemyslim Pavla Prochazku z F&F fransizy

reagovat
Da
David
19. května 2015, 15:12
0

Hlavně ať upravy maji nějaký smysl, to že auto hodíte tak nízko k zemi že se s ním nedá jet,to je pro mě k hovn*...Já jsem zastáncem toho že s autem se má jezdit, ne ho vystavovat, tudíž i upravy bych vedl v prvé řadě na jízdní vlastnosti a až pak na vzhled... A hlavně - všeho s mírou :) Jinak nevim co je lepsiho nez kdyz si clovek neco udela sam na vlastnim aute :)

reagovat
Ma
Marty
19. května 2015, 20:32
0

Sám mám Volkswagena,a upravuju ho postupně,mít auto jako každej druhej je hezký,ale mít něco co jen tak někdo nemá,počínaje detailama a konče extrémníma přestavbama,je hezkej pocit,a ještě lepší je když lidi vaší práci ocení,já osobně nejsem zastáncem "tuctovek" radši úpravy,ale ne zad extrem,jen takovej decent,a nebo "homemade" , ten i sám s tátou praktikuji

reagovat
ri
riprex
19. května 2015, 20:59
0

Jestli je pro mě něco ukázkovým příkladem nesmyslného a hrozného tuningu, tak je to tohle http://s15.postimg.org/dqzcocnaz/hnus.jpg - naftovej traktor na nesmyslně obrovských kolech neschopnej přejet příčnej práh.
Alfa 159 není špatné auto. Sám jí mám a jsem spokojen, nicméně předností takového auta je, že:
1) je komfortní a i na rozbitých cestách z člověka nevymlátí duši
2) utáhne dvoutunový přívěs
3) je úsporná (celkové náklady, samotná spotřeba nic neřeší)
4) přežije náraz do stromu, projetí zděného plotu, brodění skrz tatranskou říčku a další...
zkrátka to je pracant, na kterýho se dá spolehnout, příjemně se v něm jezdí krátké i dlouhé trasy a neotravuje servisem. Nedovedu pochopit, co má majitel z toho, že tohle auto totálně zkur*í. Sporťák to nikdy nebude, stejně jako žádné naftové auto. Vypadá to strašně hnusně a lacině. Komfort a zcela jistě i ovladatelnost šly totálně do hájzlu a navíc je to auto celkem pomalé (0-100 za nějakejch 8s lze stěží považovat, za rychlé) a těžké (cca 1800kg). Ta obrovská kola navíc v kombinaci se snížením a naší silniční sítí spolehlivě zajistí, že se na tom autě začne sypat úplně všechno a bude z toho rozvrzanej vergl.

reagovat
mq
mq
20. května 2015, 02:52
0

zajímavá alfa.
naftový motor je rozumná volba, kola jsou pěkně velká a snížené je to tak akorát, aby se s tím dalo jezdit ve městě.
komfort je zbytečný luxus
dvoutunový přívěs nikdo po městě tahat nechce
extra ovladatelnost taky nikdo nepotřebuje, když je ve městě limit 50 km/h.
jestli to má 8s na 100, tak mi to přijde zbytečně příliš rychlé (rozhodně ne příliš pomalé).

Ad
Adam
20. května 2015, 14:16
0

Dotaz byl co si myslíš o tuningu a ne hodnocení, že se vcelku pěkně sníženou Alfou nemůžeš vzít na okruh a nebo s ní tahat přívěs do Chorvatska ;)

PepaSFI
20. května 2015, 14:56
0

snížení by se asi sneslo ale ty kola jsou hrozný. Je to jak žebřiňák, úplně to rozbíjí jinak hezký auto. A na jezdění po městě to teda v žádným případě není. Leda že by to jezdilo po kolejích jak tramvaj. Ty gumy, přesně jak jsem popisoval výše. Ono teda asi nic jinýho nezbývá, kdyby tam dal plnou šířku tak je nemůže takhle utopit do blatníků páč by se tam nevešly. Myslím že to jednou dojde tak daleko že už se tam ani gumy nebudou dávat, jen se černou fixou lihovkou obtáhne hrana ráfku. Dyť je to jedno, stejně se s tím nedá jezdit, na takových gumách by zničil ráfky i na parkovišti před obchoďákem protože lidi jsou dobytek a zahazujou po zemi vypálený sirky a dřívka od nanuků a na srazu to může z podvalu spustit jeřábem.

ri
riprex
20. května 2015, 15:10
0

Dotaz autíčkáře byl: "Jaký tuning je pro vás smyslupný?" Snižovat naftový kombík, což je tak nějak z povahy věci pracant, je prostě podle mě nehorázná pí.ovina a tedy to smysluplné není :) Na tom okruhu bych se vsadil, že sériová 159 tuhle hrůzu zpráská jak psa. To třeba ta GTV6 o článek vedle je, až na ty zadní světla a šílenej lak, upravená opravdu hezky a u takového auta to prostě dává smysl ;)

PepaSFI
20. května 2015, 18:06
0

já bych to zas nebral tak striktně. Naftový kombík snížit může mít smysl. Takové auto můžeš používat jako "gran turismo", cesťák na dlouhé trasy po dálnicích a to pak rozumná úprava podvozku může fungovat. Snížené auto může mít lepší aerodynamiku, zmenší se vzdušné víry pod autem. Proto se taky dělají u některých aut podvozky s měnitelnou výškou.

JLK
21. května 2015, 15:27
0

Tak prave u 159 v nafte ne uplne plati ze je to pracant. Jednak kdo chce silnou 159 tak naftova 2.4 je skoro jedina normalni volba a druhak 159 kombik pro dost lidi proste je hezci nez sedan.

mq
mq
21. května 2015, 16:26
0

"Na tom okruhu bych se vsadil, že sériová 159 tuhle hrůzu zpráská jak psa."

Nezpráská, protože takové auto na okruh nikdo nevezme. Proč by to dělal? Asi úplně nechápeš smysl té úpravy - je to čistě stylová úprava, nikoliv úprava na ježdění po okruhu (proboha :D). Uvědom si, že maximální legální rychlost v ČR je 130, a to jen pár cest, většinou je to do 90 km/h a na tyhle rychlosti žádné extra rychlé auto nepotřebuješ.

A kombík rozhodně nemusí být "od povahy pracant".

PepaSFI
21. května 2015, 20:17
0

musím ti trošku poopravit tu rychlost. Ano, máme tady rychlostní limity. Jenže leckdo jezdí i jinam, v Germánii pořád ještě je pár úseků kde se dá jet rychleji. Pak tady jsou ty okruhy, ikdyž popravdě řečeno, ta maximálka tam často nebývá nijak závratně vysoká. A taky tady máme silnice bez limitu, neboli silnice kde nikdy nebudou měřit protože by je ani nenašli a cestou by zabloudili ale tam to taky obvykle není o maximální rychlosti.
A tím se dostáváme k tomu hlavnímu. Rychlé auto nemusí nutně znamenat vysokou maximálku. Legendární bestiální hovada rallyové skupiny B měla vysokou maximálku? Vlastně ani ne, jen kolem 200kmh, což má dnes kdejaká níkupní taška. Ale byla to rychlá auta? No kurva že jo.
A že taková úprava není stavěná pro okruh? No o tom asi nikdo nepochybuje. Ono to jaksi nevypadá že by se s tím vůbec mělo jezdit. Rozhodně ne na těch kolech. Bohužel, auto tím ztrácí svou původní podstatu a smysl a stává se jakousi bizarní sochou.

mq
mq
21. května 2015, 22:39
0

Původní podstata auta je přeprava z bodu A do bodu B a nikoliv bizarní přeprava z bodu A do bodu A. Takže těmi okruhy bych neargumentoval, když chceš argumentovat "původní podstatou auta". To mi přijde víc bizarní než celá ta alfa.

Ono se s takovými auty kupodivu jezdit dá, po asfaltu úplně v pohodě. A průměrná rychlost nebude v provozu o nic moc nižší než s jakýmkoliv jiným autem. Nevím, proč si tolik lidí myslí, že když auto škrtne o zem, tak vybouchne. :-)

Rychlostní limity přece nedodržujeme proto, "aby nás nezměřili", aby se nikomu nic nestalo.

Je to socha, to máš pravdu. Ale je to pojízdné a umí to plnit i funkci auta (můžeš se v tom přepravit, neprší do toho, ...). To je lepší než socha, která neplní žádnou jinou funkci, ne? ;-)

To, co tě v provozu omezuje, není extrémní snížení, ale většinou právě ta maximální rychlost. A v 99,99% případů není podstatná maximální teoretická rychlost auta, ale maximální povolená rychlost.

Píšeš: "Bohužel, auto tím ztrácí ..." - za mě ne bohužel, ale bohudík. Bohudík se z auta (kterých je všude venku plno) stala zajímavá socha :)

Na vše se dá dívat z více pohledů a pokud nechceš pochopit pohled toho druhého, tak ho nepochopíš a budeš nadále žvanit o zbytečnosti takových úprav. Zbytečné evidentně nejsou, když jsou pro mnoho lidí skoro smyslem života. :-) (neříkám, že by se mi zrovna ta Alfa nějak extra líbila, mluvím obecně o snížení)

PepaSFI
23. května 2015, 18:23
0

tak když to vezmem popořadě, nikde nebyla řeč o autě se kterým se dá jezdit JEN na okruhu. Myslím že se většinou shodnem na tom že účelem auta je JÍZDA a účel té jízdy může být různý, od dopravy do práce až po zábavu a soutěžení na okruhu. Obávám se že extrémní úpravy často posouvají tu jízdu do pozice nutného zla, v některých případech až do nemožnosti.


Tím se dostáváme k dalšímu bodu, jezdění s takovým autem. Ne auto nevybuchne když škrtne o zem. Ale když škrtá často, je to dost blbý. Když se s tím nedá vjet na parkoviště, je to blbý. Když je to tvrdý tak že po hodině jízdy má člověk pocit že mu někdo do hlavy nasadil zlýho permoníka co mu tam hraje s pikslou od paštiky hokej, je to blbý. A prorazit vanu na výmolu, kterých je na silnicích dost, to je fakt hodně blbý. Bohužel stav je takový že se to stává i nesníženým.


Rychlostní limity mají málokdy něco společného s bezpečností. Dodržujeme je proto aby nás nezměřili. Tam kde se neměří jezdíme podle situace, obvykle pod limitem, jen s tím rozdílem že se můžem věnovat řízení a ne hypnotizování tachometru.


je to socha která se podobá autu a možná, při proše snahy může, za jistých omezení, možná někdy i jet.


K tomu dalšímu bodu, nevím po jakých silnicích se pohybuješ když můžeš tvrdit že extrémní snížení auta neomezuje jízdu. Obávám se že to není v reálném světě. Dálnice D1 je v takovém stavu že i jízda v poměrně komfortním voze je zdrcujícím zážitkem. Silnice nižších tříd taky nejsou žádná hitparáda. Ve městech a obcích to poslední roky díky uplatňování dotací je nepřetržitá štafeta výkopů, frézování, dláždění, zpomalovačů a dalších radovánek.


K tomu o té zajímavé soše, to je jedno z typických klišé takzvaného tuningu. Všichni říkají jak to chtějí mít zajímavý a jak to chtějí odlišit. Jenže všichni dělají úplně to samý. Mohl bych to začít vypisovat ale asi je to zbytečný.


Já samozřejmě chápu že se to třeba někomu líbí, že v tom nachází smysl života. No ale to spousta lidí nachází i třeba v povykování na stadionu, v heroinu nebo v rituální sebevraždě vejbušninou v autobusu. Nejde mi o to že to auto je snížený a že jsou na něm nesmyslný kola, že by se s tím v reálu skoro nedalo jezdit. Jde o to že se tady snažíš tvrdit že to je vlastně v pořádku a nemůže to v normálním používání nijak vadit. To je nesmysl. Pokud takový auto někdo udělá jako výstavní, na sraz to dotáhne na podvalu nebo to má stavitelný podvozek a na přesun na to dá nějaký normální kola, proč ne. Chceš mít auto na výstavku, měj si ho, tvoje volba. Ale netvrď mi že s tím můžeš normálně jezdit. Teda ono to dost lidí tvrdí a někdo se i snaží s tím "normálně" jezdit ale většinou je to časem přejde.

mq
mq
24. května 2015, 22:03
0

V první řadě s tebou nesouhlasím už v tom, že primárním účelem auta musí být jízda.

Pro mnoho lidí může být primárním účelem např. designová hodnota tohoto trojrozměrnáho objektu (a.k.a. socha), vysoká cena (šperk), styl (módní doplněk) a až v druhé řadě jízda, neboť jízdu v dostatečně dnes zvládají automaticky všechna auta s STK. Stejně jako mobilní telefon vůbec nemusí sloužit k telefonování. Účel auta není jeden, je jich rozhodně více a ta samotná "jízda" je automaticky přítomna už tím, že je to auto, které je způsobilé jezdit po silnici, mnohým to stačí, takže pro ně není třeba řešit nějak zvlášť jízdu.

Když jezdíš s autem po asfaltu a trochu nad tím přemýšlíš, málokdy budeš něčím škrtat.

"Když je auto tak tvrdé, že po hodině jízdy tě z něho bolí tělo, je to blbé." - pokud s autem jezdíš po městě, málokdy někam pojedeš hodinu. Takže je to irelevantní. Hladina potřebného komfortu je individuální věc a někteří jsou ochotní za ten vzhled komfortem zaplatit (ženské nosí například podpatky, to je teprv něco). Když s tím autem jezdíš 10minutové trasy, trocha diskomfortu se dá přežít. A pokud ne, tak prostě máš jiné auto. Nikdo tu nikoho nenutí.

Olejová vana může být chráněná plechem, tam pak vůbec není co řešit.

"Rychlostní limity mají málokdy něco společného s bezpečností." LOL, tak tady asi fakt není třeba nic komentovat. Uvědom si, že v provozu jezdí i lidi, kteří mají 70 let a jejich reakční doba je mizerná. A jezdí spousta lidí, kteří neumí dobře ovládat auto, natož se soustředit na provoz. A potřebují čas na to, aby si mohly své chování rozmyslet a jednat rozvážně. Rychlost opravdu má (naprosto zásadní) vliv na bezpečnost. V 50 km/h lidi v autech většinou neumírají. Rychlostní limity musí existovat, anarchie (jezdit citem - akorát rychle) funguje jen když se domluví menší seskupení lidí. Při tak velkém uskupení lidí, jako je náš stát, musí být definované hranice, co je ještě OK a co už ne. Jinak se najdou nezodpovědní zmrdi (nebo zkrátka jen hloupí lidé, kterým nedochází souvislosti) a budou zabíjet ostatní lidi. A to je právě rychlostním limitem velmi elegantně specifikováno. Nikdo tě nenutí, abys hypnotizoval tachometr - můžeš jet klidně o 15 km/h méně, když je pro tebe problematické udržet povolenou rychlost.

"... když můžeš tvrdit že extrémní snížení auta neomezuje jízdu" - nic takového jsem neřekl.

Po D1 jezdím, často i v nepříliš komfortních autech, a rozhodně bych neřekl, že by to byl nějaký zdrcující zážitek. Kdyby byl, jezdil bych vlakem. :-)

"Jenže všichni dělají úplně to samý." - ne nutně, sem tam se najde něco zajímavého a nového. bohužel to častěji bývají (z mého pohledu) auta Rakušanů, Němců, Holanďanů. Dá se to přirovnat třeba k oděvní kultuře. Když se podíváš, jak se oblékají národy ve zbytku Evropy (třeba i Poláci), tak proti nim typický Čech vypadá prostě blbě. Ale tohle je subjektivní a "každého věc", takže to nemůžeme nikomu vyčítat. Čest výjimkám.

Konec konců - "všichni dělají to samý" - to se netýká zdaleka jen tuningu, podívej se třeba, jak podobné jsou si dnešní vozy celkově. Je to tak normální a asi na tom není nic zase tak hrozného. Konec konců - sériová auta jsou taky všechna stejná. Každému se líbí jiné sochy.

"Jde o to že se tady snažíš tvrdit že to je vlastně v pořádku" - ano, to tvrdím. Dokud to brzdí a nějak neohrožuje přímo ostatní.. proč ně. ... "a nemůže to v normálním používání nijak vadit." - nic takového jsem neřekl a samozřejmě je to nesmysl. V normálním používání ti může vadit třeba i absence AWD. Nebo ti v normálním používání může vadit, že auto nemá 9 sedadel. Ale to neznamená, že předokolka s 5 sedadly je nepoužitelné auto, pokud ho používáš k tomu, k čemu je postaveno.

Nevidím důvod, proč vozit na podvalníku auto, které je způsobilé samo jet (dostatečně bezpečně). Zbytečné pálení paliva.

Opravdu jsou lidi, kteří s hodně sníženým autem po městě denně jezdí a opravdu to prostě jde, pokud po tom autě nechceš nějaké šílenosti (např. vyjet patník). A někteří tak jezdí i mnoho let nepřetržitě.

A když to některé časem přejde, je to zase jen jejich věc. Lidi se mění (vyvíjejí) a to je dobře.

PepaSFI
25. května 2015, 15:15
0

debatit dál o použitelnosti extrémně sníženého auta asi nemá smysl, takže aspoň něco k rychlosti. Rychlostní limity opravdu nemají nic společného s bezpečností, ikdyž se nám to propagandisti snaží namluvit a jak je vidět, docela se jim to daří. Mám na mysli obecné limity, ne místní značkou vytyčené, ikdyž o těch to platí zhusta taky. Rychlostní limity tady nebyly odjakživa, teď se mi to nechce hledat ale tady byla 90 zavedena někdy v 70 letech. Důvodem nebyla bezpečnost ale ropná krize. A to tehdejší auta měla mnohem horší brzdy a řízení, o pneumatikách ani nemluvě. To že někdo nezvládá sebe nebo své auto, to žádný rychlostní limit nevyřeší. Teda použitelný limit, samozřejmě když všichni pojedeme 20 tak se nám celkem nic moc nemůže stát. Ikdyž spadnout do rokle jde i tak. Nebo jak jsem slyšel ze Švédska, jedeš nekonečnou cestou směšnou rychlostí omezenou na 80, divíš se proč je každý dva kilometry divná brázda ze silnice a najednou se probudíš při dělání podobný brázdy. Teď se hodně mluví o dálniční 150. Největší strach z ní mají policajti. Protože jim okamžitě klesne výběr pokut na nulu. Pár lidí co pojedou rychleji nebude stát za to chytat a naprostá většina pojede kolem 130-140. Už i veřejně přiznali že polovina aut jede sotva 120 a na 130 zrychlí jen z kopce protože je to tak nejekonomičtější.

mq
mq
26. května 2015, 03:16
0

Jet 120 a z kopce zrychlit na 130 určitě není nejekonomičtější, daleko ekonomičtější je (u většiny aut) cca 80 km/h a z kopce neutrál a vypnutý motor.

Osobně by mi 150 km/h limit nevadil, aspoň bude jednodušší žít legálně (ale jsem si jist, že kvůli toho pár lidí chcípne). :-)

PepaSFI
26. května 2015, 15:07
0

nejekonomičtější je sedět doma a nikam nejezdit, když to chceš brát z tohohle pohledu. Ale ve skutečném provozu je to trošku jinak. Jestli je u současných aut 80 nejekonomičtější, o tom by se dalo dlouho diskutovat a dohadovat se nad desetinama litru ale jde o nějaký smysluplný pohyb. Nemůžu jet po dálnici 80. Teda můžu ale budu zdržovat i kamiony a nebude to mít smysl protože to pak můžu jet po okresce a ušetřím za poplatek. Neutrál taky moc nefunguje, ony tam ty kopce nejsou zas takový aby to kdovíjak frčelo, navíc se to moc nedoporučuje. A jet s vypnutým motorem je ryzí fantasmagorie protože nebudou fungovat podpůrné systémy jako posilovač brzd a řízení a to bych teda fakt radši nezkoušel.

Ap
Apache
19. května 2015, 22:26
0

Některý odpovědi mi přijdou jak z rozhovoru s hokejistama v uličce po třetině: "Jaké úpravy mají podle vás smysl?" "No tak hlavně ty úpravy musí mít smysl." :D

Jinak na odlehčení - škoda že to tady neni víc promíchaný s tuning-forem, tamní partička nonstop flamerů by to jistě rozjela, úplně to vidim: LM by napsal svoje neomylný moudra, tholis, markus, gizmi a podobně by se do něj pustili, někdo by se ho zastal, Taboo by zaperlil a na závěr by Butcher napsal "TF jde do sraček".

reagovat
BobAsh
19. května 2015, 22:42
0

TF ještě existuje a tyhle lidi tam ještě choděj? V tom případě "jde do sraček" už tak 10 let :)

mq
mq
20. května 2015, 02:44
0

líbí se mi hodně snížená (skoro k nepoužitelnosti) německá auta na zajímavých kolech, se zajímavým lakem a vychytanými detaily, klidně se slabým motorem a absurdními pneumatikami typu 165/45 na 8" ráfku, když už to musí být :-).

A co se mi fakt nelíbí - norm-corová kola, třeba RSW / Dezent / AEZ atd kola, ty dokážou spolehlivě úplně zničit každé auto. To radši plecháče.

reagovat
li
littlebiker
22. května 2015, 15:22
0

Osobně to cítím v dost hlubším měřítku.
Jaké konkrétní pocity prožívám za volantem je čistě moje osobní záležitost. Řízení mi během jednoho okamžiku dokáže naprosto změnit náladu oběma směry, nahoru i dolů (naštěstí většinou nahoru - proto jsme autíčkáři)
A smysl tuningu vidím právě v tom, že si úpravami na voze dokážu pohrát s vlastními pocity a vyhnat je do výšin, kam by je sériovka prostě nedostala.
Přiznávám, že se na spoustu tunerů dívám přes prsty. Pro mě je úprava bozu velice osobní, až intimní záležitostí a právě u drtivé většiny tunerů tu vazbu prostě necítím...
Pro většinu je tuning něco, co se autorům vlastního díla líbí.
Mě se líbí třeba holky, ale auta, to je pro mě jiná liga...

reagovat
Na
Nawi2203
22. července 2015, 16:04
0

Mě celkem fascinuje JDM styl supersportů viz video (

) nebo Yakuza styl u Lexusů, Rollsů a podobnejch limuzín.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem