načítám data...

Autíčkář na lovu: Adrenalinové vozy pro letní a podzimní dny

...radosti a rychlosti za volantem není nikdy dost. I vy sobě pořiďte nějaký životabudič!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Naše brouzdání po inzerci s podivnými vozy se dnes opět jednou dočká uveřejnění. A protože jsem ještě nabitý závodní touhou z dalšího podniku Miata Cupu (který pro mne o víkendu dopadl naprostým fiaskem, však si zanedlouho počtete…), ponese se dnešní lov ve sportovně-radostném duchu.

Renault Clio RS172 Ph2

Tenhle malý stříbrný vandal musí být našim pravidelným čtenářům jistě znám. A nemyslím Clio RS obecně, ale přímo tohle konkrétní auto. Patří jednomu z pravidelných přispivatelů v diskuzích a nově i blogerovi, který svůj kousek přetransformoval ze sériové do okruhové podoby a momentálně jej inzeruje i u nás na autofrcu. O tom, co je Clio zač a proč je skvělé, už jsme tady psali mnohokrát. Proto nebudu opakovat už tisíckrát napsané a rovnou vás odkážu na test verze Ragnotti nebo jeden čtenářský dotaz.

Na tomto konkrétním autě je třeba vyzdvihnout ty podstatné úpravy, které jej oproti sérii dělají znatelně rychlejším a vhodným právě pro občasné výlety na okruh. Díky instalaci coiloveru s vlastním horním uložením lze na Cliu nastavit odklon. A více negativního odklonu vám na okruhu pomůže ubrat cenné vteřinky dolů. K lepšímu času přispěje i tvrdší uložení ramen, sportovní brzdové destičky nebo výfuk a upravená jednotka. To vše za 100 tisíc Korun. Cosi mi říká, že opravdu horko těžko budete v tomto budgetu shánět něco rychlejšího.

Mini Cooper S JCW

Z podobného těsta ještě jednou. Mini nabízí vlastně velmi podobný mix schopností jako Clio. Jen je dražší, stylovější a dle mého soudu i charismatičtější. Zatímco Clio krájí okresku či okruh šíleným způsobem, aniž by kolem toho dělalo velkou show, Mini u toho bude ječet kompresorem, prskat z výfuku a divoce komíhat ručičkami na velikých budících jeho retro interiéru. Na Autofrcu je na prodej šedý kousek z roku 2006 a to je rozhodně dobrá zpráva, protože u první generace novodobého Mini platí, že čím pozdější ročník, tím méně dětských nemocí. Pokud se jedná skutečně o variantu JCW, je to současně i výborná cena. I kdyby se ovšem jednalo pouze o Cooper S dovybavený kitem JCW zvyšujícím výkon a samosvorem, je to stále dobrý obchod. Už jen vzhledem k nájezdu 86000 km.

Nevýhody? Kamenné odpružení je už zmíněno i v inzerátu a nelze, než tuto informaci potvrdit. Pokud tedy bydlíte v lokalitě s rozbitějšími okreskami, JCW není nic pro vás. No a spolehlivost tohoto britsko-německého výtvoru obecně také nepatří k úplně nejlepším.

Chevrolet Camaro Z28

Dokud se v roce 2010 neobjevila na trhu nová retro generace Chevroletu Camaro, svět už na něj pomalu zapomínal. Podobně jako u konkurenčního Fordu Mustang, také Camaro zažilo ve svém životním období méně výrazné momenty a čtvrtá generace, nabízená od roku 1993, je přesně ten případ – pony cars už zkrátka nefrčely a vlastně to krátce po přelomu milénia vypadalo, že se bude jednat o poslední Camaro vůbec – s nástupcem se nepočítalo.

Jenže byla by škoda nad tímhle autem ohrnovat nos. Jasně, není to žádné synonymum sofistikovanosti, nýbrž obhroublý vidlácký nástroj s tuhou zadní nápravou oděný do designu, který je dnes už demode. Ale právě proto stojí málo, takže za vrcholnou variantu Z28 ´poháněnou osmiválcem LT1 z tehdejší Corvette a vybavenou manuální šestikvaltem Borg Warner, nedáte ani čtvrt milionu. Standardních 300 koní je spíš výchozím bodem k dalšímu rozletu než konečnou hodnotou (ostatně, podle popisu v inzerátu to tak chápal i současný majitel) a nabídka sportovních doplňků je tak dlouhá, že kdyby se náhodou někdo rozhodl udělat z Camara okruhového deptače evropských sportovních vozů, klidně tak může učinit.

Lotus Elise S1 

Nebývá zvykem, že by v Česku byly na prodej starší auta značky Lotus. Jenže teď se v Třebíči prodává první generace Lotusu Elise a navíc za podezřele dobrou cenu. Z inzerátu toho o autu příliš zjistit nejde. Foceno je z dálky a detaily nejde vidět, popis je veškerý žádný. Je to past? Nebo jen prodává někdo líný? Netušíme, musíte to zjistit sami. Tak jako tak, auto má levostranné řízení a to je za 379 tisíc Korun moc hezká nabídka… …samozřejmě v případě, že je vše v pořádku.

Jelikož se jedná o základní model, jeho parametry jsou skromné. Lehkonohou lasičku pohání motor z dílen Roveru, známá omsnáctistovka K-series o výkonu pouhých 120 koní, která často mívá problémy s defektním těsněním hlavy válců. Jenže první Elise na váze ukáže pouhých 725 kilogramů. Lehounký hliníkový monokok a panely karoserie ze sklolaminátu plně dodržují krédo Colina Chapmana – add lightness. V interiéru toho také mnoho nenajdete. Také proto umí i s tak skromným výkonem dosáhnout 100 km/h již po 5,8 sekundách. Nejpřitažlivějším statkem Elise je však jednoznačně syrový sportovní projev, řízení bez posilovače a podvozek laděný mistry mistrů.

Mazda MX-5 ND 2.0

Poslední generace Mazdy MX-5 je s námi již 4 roky a dosáhla poloviny životního cyklu. Mezi různě starými a vybavenými exempláři vyčnívá tahle černá krasavice na bronzových kolech Sparco Asseto Gara a sníženém podvozku – z poměrně baculatého sériového ND je náhle dynamická šelmička přitisknutá k asfaltu a vypadá tuze dobře. Po dvou letech auto ztratilo zhruba 1/3 své hodnoty a to je příjemné, protože stále bude ještě 3 roky v záruce. Majitel ji prodává z důvodu častého a dlouhého cestování, a protože trávit velké porce kilometrů na dálnici v tomhle hadráku vážně nechcete, určitě bude ochoten vážnému zájemci ještě cosi slevit.

V prodeji je už sice faceliftovaná varianta s motorem posíleným o 24 koní, vězte však, že tomuto staršímu Skyactivu disponujícímu stádem 160 koní, bude k dosažení vyšších hodnot stačit pouze malé úpravy výfuku a jednotky.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. července 2019, 16:05
2

O tý Elise nevím nic, ani ve skupině na facebooku žádný informace nejsou. Asi by se musel prostě zvednout telefon a prohlídnout to. Pozor na opravu po nehodě. Šasi je z několika profilů z hliníku, lepenýho k sobě takovým červeným lepidlem. VIN je vyražený vpravo vpředu před předním zavěšením. Je prostě potřeba na to pořádně podívat. Asi to však terno nebude. Lotus Elise se prodá prakticky okamžitě pokud je v parádním stavu a tohle už se inzeruje docela dlouho. Cena je tady navíc extrémně nízká, je to divný celý takový...

Mě se z inzerce teď zamlouvá tohle:
1. 911 964 , prodává kluk, který jim navíc velmi dobře rozumí. A tahle mi přijde docela pěkná. A kdo by chtěl navíc, může jí poslat rovnou kontejnerem do kalifornie Robu Dickinsonovi anebo do Anglie jedněm lidičkám, který zase znám já a nechat si z ní postavit svůj "Singer 911".

2. BMW Z3 M roadster : ten už se chvíli nabízí, ale přijde mi, že by mohl být fakt pěkný. Tahle auta se zas tak rychle u nás neprodávají. Cena mi přijde OK https://www.sportovnivozy.cz/109505-bmw-z3-z3m-roadster-praha-9

3. Giulia QV 2.9 V6 manuál: Za tu cenu, tahle barva, karbonová sedadla atd... manuál, což je trochu vzácnost do budoucna (když už víme, že lépe se sportuje s automatem - tady to fakt tak platí, nekecám) a záruka do 2021. Jo, tohle je lákavá nabídka si myslím.... http://www.imofa.cz/prodej/ojeta-vozidla/zajem-o-vozidlo/673-alfa-romeo-giulia-2-9-v6-twin-turbo-510k-mt-qv-reg-11-2016/

reagovat
krab
16. července 2019, 16:09
0

Jéé, to jsem zapomněl nalinkovat kterou tu 964 jsem myslel... https://www.sportovnivozy.cz/114421-porsche-911-964-carrera-2-praha-2

A k tý modrý Elise - aby to nevyznělo negativně. Jestli je v pořádku, někdo jeďte a kupte jí. Protože jestli je naopak v pořádku a jen prostě zatím za měsíc / dva nebyl zájemce kde se sešlo to, že chce Elise a současně má i v kapse peníze ( protože to se nesejde vždycky tak snadno jak se to řekne) tak do toho někdo běžte. Nic řidičsky lepšího do 400k na svezení bez střechy stejně neseženete...

Za
Zazaa
16. července 2019, 18:57
0

k Elise .... poprve se ten inzerat objevil tak pred pul rokem nebo spis loni na podzim, bez fotek popis nijakej ... s typkem sem mluvil ale bylo to takovy divny, nebyl schopnej rict kdy by se na to dalo zajet podivat, nebyl schopnej rict ani zakladni info jako odkud to auto je jestli bylo bourane atd

Ju
Junior
16. července 2019, 20:51
0

Už tu 3. kup nebo z toho budeš do smrti nervozní :-)

Fi
Filipos
16. července 2019, 21:12
1

Ohledně toho Elise, s pánem jsem komunikoval cca před měsícem, údajně je auto dovezeno z D před 2,5 rokem. Pán mi nechtěl poslat VIN, nakonec ho poslal a bylo to po čerstvé dovozové technické. Fotky poslal jen tři. Chtěl jsem se na auto přijet podívat, ale pán pořád nemohl, že je mimo ČR pracovně atd. ... No dal jsem od toho ruce pryč. Podezřelá cena, podezřelý prodávající a jet 400km na základě tří fotek se mi opravdu nechtělo. Navíc jsem pátral jak pořádně prohlédnout takové auto, aby nebylo po nehodě a pokud ta auta neznáte, je to bez šance poznat.

krab
16. července 2019, 21:47
0

Hmm, tak to tak nějak potvrzuje, že je to divný. Levostranná Elise MK1 s K-series 122k motorem zkrátka vychází na 18 tis euro minimálně. Jinak taky kdyby šlo o dobrý kus, už by ho někdo koupil, dokonce by o takový auta měl zájem třeba Lotus dealer Baseline z Berlína, oni s nimi obchodují asi nejvíc v celým Německu. Deformace co vedou až do šasi po nehodě znamená vlastně totální škodu. Opravit to jde, ale otázka jestli bys takovou, kde je nějaký z nosníků nebo těch profilů šasi svařovaný nebo rovnaný chtěl. Pod karoserií by se pak taky dalo schovat dost, takže u ojetých Lotusů bych byl extra opatrnej.

beastar
17. července 2019, 01:44
0

Já vám dodám popis. Je to čerstvě dovezený. A taky čerstvě pojištěný. Asi se to auto teda zaplatilo už někde jinde. Že by nějaká, totálka někde mimo ČR možná i mimo EU. Proč o to nemá Baseline zájem? Protože to možná bylo bouraný v Německu. Nebo to taky třeba vůbec není to auto, který to jakože ve skutečnosti je. Respektive obrázky dobrý... ale. Když už mám zájemce co chtějí přijet a chci prodat, tak si to vždycky umím nějak ukecat ne? A pošlu klidně 40 fotek aby se ryba namlsala a přijela (když vím, že auto je dobrý rád se pochlubím a nafotím to) Prostě něco v tom je a bude to prostě sráč. A to neřikám proto, že bych jakoby někomu záviděl byznys. Já bych takový auto nikdy nekoupil pokud se jedná o Lotus.... ale za těhle podmínek ani Porsche, Ferrari, Lamborghini, Spyker, Pagani, Aston, Bentley, Isettu....... cokoliv.

Raspby
16. července 2019, 17:43
0

...a uvidíme za jak dlouho se tu objeví Krabova Eliška. Při tom jeho tempu obměňování aut tomu dávám čas do jara :-D

reagovat
krab
16. července 2019, 18:07
1

Tak přes zimu pěkně našetři a až budeš mít takové rovné dva miliony, přijď a zúčtujem spolu. Dostaneš důl i Terezku k tomu :-D

Dělám si srandu, náhodou teď mi auta vydržela dlouho stejná. Už od února jsem ani nic neprodal, ani nekoupil. Ne, že by nebyla chuť teda... naštěstí jsem silně nerozhodnej, takže jsem rád za to jak to je a jestli bude jednou změna, tak to se uvidí. Dá se jít různými směry. Všechno prodat, dostat rozum a vzít Scalu na operák anebo taky jet do UK a přivézt něco hodně šílenýho. Anebo něco prodat a koupit si jeden pořádnej novej sporťák, sám nevim....

BubaaCZek
17. července 2019, 00:08
1

Ten ctyrlistek na Tebe uplne vola: "Vezmi si mne! Prijd si pro mne! Povozim Te!" :)

CerVus
16. července 2019, 19:44
3

Tenhle Opel mi stejně přijde jako zajímavější kup než Elise.
https://www.sportovnivozy.cz/118471-opel-speedster-20-turbo-celakovice
Přeci jen má malý nájezd a nejvyšší specifikaci motoru.

reagovat
Ronin
17. července 2019, 00:54
0

Ty jo,ten Elise je za tie peniaze moc dobrý,a naopak ten inzerát tak špatný.Dokonca sa mi marí,že by som to auto už dávnejšie videl,ale bola tam nejaká veľmi vlažná komunikácia.Výber je fajn,ale nič extra ma tam ešte okrem Coopra za srdiečko nechytilo.
Aj keď S1 Elise bol vraj trochu mrcha vrtošivá,no vždy si spomeniem v súvislosti s nou na historku otca,ako ho bol na S1 zviesť kamarát z Prahy už hoodne rokov spátky.Prý tam kde on končil s obyčajným autom,a už si nedovolil pridávať a predbiehať,tam pan s Elise práve začínal,a človek si na spolujazdcovom mieste len zakrýval oči.Una Bomba !

reagovat
Máří
17. července 2019, 16:41
0

A kdyby někdo nevěděl, Fifth Gear to taky vidí jasně:



Vavris, díky že je tady, už navěky. Sem budu chodit vzpomínat :)
Ještě prosím opravit odkaz na autofrc, chybí dvojtečka za https :(

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem