reklama
načítám data...

Aston Martin DBS Superleggera je nový vrchol značky

27. června 2018, 10:28 23 komentářů Daniel Borský Novinky

Král je mrtev, ať žije král. Kouzelný Vanquish S dostává nástupce. A je to vskutku fantastický kus automobilové techniky.

zobrazit celou galeriiNovinky: Aston Martin DBS Superleggera je nový vrchol značky

Po hromadě špionážních fotek, převážně z Nürburgringu, které zachycovaly jakýsi kamuflovaný Aston Martin, konečně víme, co se potají chystalo. A vězte, že to stojí za to. Aston Martin představil nový vrchol své nabídky, model DBS Superleggera. Ten nahradí odcházející Vanquish S. Už jen název DBS Superleggera slibuje něco výjimečného. A samotný Aston Martin tvrdí, že tohle je nejlepší auto, které kdy vyrobil. Z každé cesty prý udělá nezapomenutelný zážitek. To zní dobře, že? Co nás tedy čeká a nemine? 

Základ vozu je převzatý ze staršího DB11. To znamená šasi, které kombinuje hliník a uhlíková vlákna, což pomáhá snižovat hmotnost. Aston říká, že nové DBS propojuje to nejlepší ze světa supersportů a super GT. Proti tomu nemáme námitek. Aby z něj bylo dobré GT, můžete počítat s adaptivním podvozkem a spoustou komfortní výbavy. Nejluxusnější kůže, a vybrané materiály v kabině jsou samozřejmostí (včetně stylových kufrů), stejně jako moderní výbava v čele s přepracovaným infotainmentem. Tohle Aston prostě umí. Most do kategorie supersportů pak tvoří pohonná jednotka. Nutno podoktnout, že tohle je motor s velkým M. 

reklama

Přestože se neustále hovoří zmenšování motorů a potřebě snižování emisí, nemusíte se bát. Téhle automobilové kategorie se podobné problémy zatím netýkají. Srdce tohoto krasavce má dvanáct komůrek, kterými protéká ušlechtilá krev s 95 oktany. To se nejspíše anglickým inženýrům zdálo málo, protože doplnili srdce DBS o dvě mohutné adrenalinové pumpy. V řeči čísel to znamená, že tento dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec disponuje monstrózními 715 koňmi a 900 Nm točivého momentu, jenž je dostupný od 1 800 do 5 000 otáček. Uf, nádech a výdech, protože tohle bude pořádná jízda. Tato mamutí síla putuje na zadní kola skrze osmistupňový automat ZF. Další várka čísel pak hovoří o konkrétních jízdních dovednostech. Z 0 na 100 km/h potřebuje Superleggera pouhé 3.4 sekundy. O další 3 sekundy později dosáhne 160 km/h a tohle zrychlování se zastaví na číslovce 340. Dál vás nepustí elektronický omezovač. Promyšlená aerodynamika bude tou dobou generovat přítlak rovnající se 180 kg, což je nejvyšší hodnota mezi Astony vůbec. Ani k tomu není potřeba obřího křídla.

Aston Martin DBS Superleggera je auto podle naše gusta a opravdu se nám líbí. Poslední číslo, o které se s vámi podělíme, je to nejméně příjemné. Tím číslem je samozřejmě cena. DBS Superleggera bude startovat na částce 305 000 dolarů, což je při dnešním kurzu zhruba necelých 7 milionů korun. Kde si můžu vsadit Eurojackpot?


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
27. června 2018, 11:30
-1

+motor +cena +interier. Nádhera. Tvl Superleggera to jako really? To si jako mohli odpustit. A záď báj 911 taky nic, moc. Jinak si myslim velmi povedený výtvor plíživého, komunisticko, levičáckého průmyslu.

reagovat
MartinCoupe
27. června 2018, 11:44
0

Ty je snad nemáš rád... :-)

Jimi
27. června 2018, 12:14
0

ta záď je kříženec Feráča a Poršáku, nevíš, co tě akorát oběhlo... a většinou uvidíš na okamžik jenom tu záď :D. Trochu originality by neuškodilo... Jinak slušný. Interiéry designem pro mě stará korea ale kůže je tam dost...

beastar
27. června 2018, 13:26
0

Nemám rád jejich politiku od řekněme padesátejch let jejich auta od padesátejch let snesu a docela se mi líbí. Ta záď mě o to víc štve nemaj zapotřebí kopírovat trendy od ostatních. Zbytek auta se povedl i ty kufry jsou dobrá sranda.

Vo
Vorlosup
27. června 2018, 14:09
0

Asi jim karoserii dělali v Miláně u Touringu... jinak nevidím důvod PROČ?!

St
StepanB
28. června 2018, 09:26
1

Ach jo. Kam se poděl krásný termín Superlight? Když to napíšou italsky, je to víc cool?

Inženýr
28. června 2018, 09:48
0

StepanB: Cool? Samozřejmě. Dnes se zřejmě nosí být co nejvíc podobný jiným. Je to asi nějaký nový druh uniformity, protože kdyby ctili tradice tak do 24h dopadnou jako Lancia nebo Saab.. Já jen, že hodně lidí na internetu to říká nějak tak. :)

Pólin
27. června 2018, 12:37
0

Auto jako takové moc pěkné...i ta barvená kombinace je parádní. Ale ten volant je vážné odporný..od těch debilních zploštělých spodků už se, zdá se mě, obecně ustupuje, tak nevím, proč Aston takovou zhovadilost udělal na jejich vlajkové lodi...

reagovat
Matěj Podhorský
27. června 2018, 12:50
0

Hranatý volant je prostě aktuální Aston... DB10 je na tom nejhůř, v DB11 to docela jde, ale taky je to hranatý, hodil by se do současného fiatu panda :)

Autíčkový Jelen
27. června 2018, 13:17
3

Aspoň je narozdíl od starého Vanquishe zploštělý na správném místě...to jest dole a né na stranách :D

Matěj Podhorský
27. června 2018, 13:33
0

OK uznávám, Vanquish je tam ještě hůř :)

Pólin
27. června 2018, 14:02
1

ta DB11 má celý interiér prostě nádherný...i ten volant trefili docela kulatý :D No kde jsou ty časy, kdy anglická auta měla všechna stejný a stejně krásný volant MotoLita, italská Nardi atd...

Autíčkový Jelen
27. června 2018, 14:58
1

U mě stále vede tento interiér Astonu

Inženýr
28. června 2018, 10:27
1

Autíčkový Jelen: Jo, tohle je krása. Jednoduchost, elegance, všechno na svém místě.. A volant co vypadá jako volant.

sheogh
27. června 2018, 13:58
0

To je bozi!!! :-)

reagovat
GanGreen
27. června 2018, 15:33
0

Je to divný, ta rozeřvaná držka + (jak psal beastar) zadek z 911... Nemůžu říct že je to hnusný, ale tak nějak se mi to moc nelíbí...
Ovšem barva supr, dneska sem trhal třešně a rikal si jaká pěkná barva...no a najednou Aston :)

reagovat
Autíčkový Jelen
27. června 2018, 16:43
0

Čistě ze předu a z předních "tříčtvrtin" se mi to auto fakt líbí...čím jde ale člověk dozadu tak mi přijde, jako by jim začali docházet peníze a jen lehce změnili DB11, což mi nekoresponduje k přední části auta. Ale ta barva je suprová :D

Knightrider
27. června 2018, 16:36
2

To auto je nádherný. Že není v tý obligátní zelený nebo šedivý, by mi vůbec nevadilo. Tahle višňová je alespoň příjemný zpestření oproti tý každodenní šedi, kterou člověk vidí na ulici.

reagovat
Inženýr
27. června 2018, 23:16
0

V porovnání s mým "oblíbeným" novým Vantage to vypadá trochu míň špatně. Záď mi připomíná dnešní univerzální design Porsche, i když Aston na to šel trochu střízlivěji s těmi písmenky a ušetřil pár kilogramů.. Pro všechny kdo se rád odbaví na něčem už jen z toho důvodu, že je to novinka - podívejte se na interiér tady, a pak na ten v novém Vantage. Rozdíl, co? :)

reagovat
bkralik
28. června 2018, 00:03
0

Ty prosímtě furt poukazuješ na ten interiér, ale až si do obojího sedneš, tak opravdu uvidíš, že to je skoro to samý. Jo, Vantage má tu středovou konzoli s kulatejma kroutítkama, zatímco DBSko má "plochej panel", ale jakmile se zaměříš na zbytek interiéru, co není na fotkách obvykle tak zdůrazněnej, tak je to hodně podobný. Spousta koženejch prošívanejch prvků, u DBSka ještě obvykle tou zvláštní šestiúhelníkovou nití, spousta divnejch tvarů, panely s povrchem z toho divnokarbonu... Fakt si je to dost podobný, nesuď to podle pár fotek :-). Navíc pamatuj, že u Astonu jsou možnosti přizpůsobení opravdu veliké, interiér v tom DBS, se kterým jsem měl čest, byl ještě o trochu divočejší než ten co je tady na fotkách...

Inženýr
28. června 2018, 09:50
0

Asi ty interiéry nejsou moc fotogenické. Mně se jenom zdá, že v tomto případě je zde alespoň něco z Astonu, né jen divné tvary co by se hodili spíše do něčeho jako je nová Lada Vesta.

PeterLuk
28. června 2018, 07:21
0

Nádhera!! Volant mi nevadí, maska vyzerá agresívne, akurát tie zadné svetlá robili predtým originálnejšie a elegantnejšie... ale tomuto autu by som to odpustil. :)

reagovat
DavidBO
17. července 2018, 00:13
0

Sakra, kde já jsem něco podobného už viděl... :)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf MK3 Cabrio GT Karmann 2.0 8V 1993
Volkswagen Golf MK3 Cabrio GT Karmann 2.0 8V

1993 rok výroby
115 koní výkon
1 991 ccm objem

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem