načítám data...

Peugeot 3008 Allure Hybrid: Nenaplněná očekávání

Peugeot 3008 není na trhu žádnou novinkou, teď ale přichází v hybridní variantě. Jak se v Peugeotu popasovali s pohonem na elektřinu?

zobrazit celou galeriiFoto:   František Čáslavský

Na to, že SUV jsou tu s námi, jsme si už zvykli. Po silnicích se prohánějí tisíce lidí, kteří chtějí být na výši. A když ne intelektuálně, tak alespoň posezem. V nabídkách automobilek tedy najdeme SUV malá, velká a také střední. Tím prostředním je u Peugeotu model 3008, který přichází s novým pohonným ústrojím. S elektromotory. A to je přesně to, co mě zajímá.

Neobejdeme se ale bez prohlídky interiéru a exteriéru. Zvenku jsme na 3008 už nejspíš všichni zvyklí, aktuální model nepřinesl zvenku nějaké výrazné změny. Modrá barva 3008 sluší, celý její design je čistý, snad s jedinou výjimkou. Co vidíte, když se podíváte na přední světla? Já totiž vidím prsty v očích. Snad jsem to jen nepochopil, ale tohle je věc, která se mi na tomto autě nelíbí. Ale s tím budu, vzhledem k tomu, kolik jich vídám v okolí, nejspíš osamělý. Kromě předních světel ale nemám výtky.  

Foto: František Čáslavský

Interiér je to místo, které mám v Peugeotech rád. Působí tak trochu kosmicky, řidič je jako pilot vesmírné lodí, spolujezdec je obklopen pulty a může si připadat jako by seděl v baru. O i-cockpitu a dělené palubní desce toho již bylo napsáno mnoho, a tak tu není moc věcí, které by měl člověk rozepisovat. Infotainment i digitální budíky fungují bez jakýchkoli problémů, rychlost celého systému je skvělá. Stejně jako u ostatních Peugeotů tu jsou tlačítka, která fungují jako zkratka, takže se nemusíte proklikávat infotainmentem. Kromě nich tu najdete už jen ovládání hlasitosti. Co víc je potřeba, že? 

Nejenom displeji je ale člověk živ, že. Musí si také mít kam sednout. Vepředu si řidič může připadat díky masivnímu středovému tunelu trochu stísněně, ale je to jen otázka nastavení mysli, člověk standardní velikosti, tedy 180 centimetrů, se pohodlně usadí na všech sedačkách, vzadu je dokonce mnohem více prostoru, než bych očekával. Sedačky jsou pohodlné a prostě je musím pochválit. Interiér se tady povedl.

Pojďme ale na to důležité. Co ten pohon? V Peugeotu se rozhodli, že nejlepší variantou bude plug-in hybrid. K otestování jsem dostal variantu s pohonem dvou kol a výkon 225 koní. Dojezd v plně elektrickém režimu je dle metodiky WLTP 56 kilometrů. Na papíře to vypadá velice dobře. Plug-in hybridy jsou dle mého názoru tou nejrozumnější variantou. Na městské popojíždění vám stačí baterie, kterou vesele dobijete doma či v zaměstnání, na delší trasy pak máte spalovací motor. Ano, taháte s sebou navíc větší baterii a palubní nabíječku, ale to by nemuselo být až tak strašnou daní za možnost čistě elektrického provozu.

Foto: František Čáslavský

Jak to ale funguje v praxi? Co se provozu čistě na elektřinu týká, nedá se říct nic špatného. Ba naopak. Dojezd v Brněnských reáliích dosahuje něco málo přes 40 kilometrů, brzdou provozu taky nebudete, na dojíždění dobré. Spotřeba na elektřinu se pohybuje kolem 17 kWh na sto kilometrů. Pokud vyrazíte na cestu s nabitou baterií, tak vás příjemně překvapí, s jakou spotřebou dokáže 3008 jezdit. 4,5 litru na sto? To je hezké. Zábava ovšem končí v momentě, kdy se baterie vybije. Auto pak totiž neví, co se sebou má vlastně dělat a chaoticky přepíná mezi elektrickým a spalovacím motorem. Takže když pojedete po dálnici na tempomat, řekne si, že je zbytečné jet na benzín a přepne na elektřinu. Pak mu dojde, že má vybité baterie a bude muset jet na spalovací motor. A takhle znovu a znovu. Trochu to připomíná Dory z Hledá se Nemo. Pokud máte vybito, je nejlepší přepnout do sportovního módu, kde auto zapomene na elektrický motor a jede jako starosvětský čtyřválec s hydroměničovou převodovkou.

Stejně jako pohon, tu působí trochu nedomyšleně i podvozek. Od SUV bych čekal spíše pohodlnější naladění, tady je ale podvozek nepatřičně tuhý. Možná je to díky přidané váze ústrojí a baterií, ale 3008 v tomto provedení rozhodně nepůsobí jako pohodlné auto do města i na delší cesty. Po městě s vámi bude drncat, na schodech zvaných D1 z vás zase vytřese duši. Ano, na okresce je hezky stabilní, nenaklání se, ale to od takového auta nepotřebujeme…

Foto: František Čáslavský

Verdikt

Peugeot 3008 Hybrid by mohl být skvělé auto. Jeho ‚obyčejná‘ verze sklízela pozitivní ohlasy snad všude, ale tady je něco špatně. Snad jako by to někdo odfláknul. Pohon je skvělý a úsporný, ale jen do chvíle, kdy mu dojdou baterie. A to je vysloveně mrzuté. Stejně tak podvozek je k autu úplně nepadnoucí. Proč? Spěchalo se snad na vypuštění tak moc? To by se stávat nemělo.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 598 cm3 + elektromotor
Výkon: 225 koní (165 kW)
Točivý moment: 360 Nm 
Převodovka: osmistupňová automatická Aisin
Pohotovostní hmotnost: 1 835 kg 
Maximální rychlost: 225 km/h
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,5 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (v testu): 5,6 l/100 km
Cena od (3008 Allure Hybrid 225 EAT8): od 1 020 000,- Kč
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M
11. července 2020, 18:59
0

Dik za clanok. Tak Peugeot sa do toho casom dostane ;)
A Hybrid4 s 300k pozicat nechceli? Skoda. To by mohli byt nieco uplne ine. Teda, aspon kym by nedosli baterky ;)

reagovat
ma
martinw
11. července 2020, 23:24
0

nedávno tu byla recenze na DS7 crossback - ten ma presne ten drivetrain ktery zminujes

Jinak ta nedomyslenost u vybite baterie a jizdy po dalnici - to je presne duvod proc by si kazdy kdo uvazuje nad autem mel auto aspon na vikend kompletne pujcit, testovaci jizda u dealera je sice fajn ale neukaze toho tolik.
-
Komentář upraven 11. 7. 2020, 23:26:21

Ke
Kebek
11. července 2020, 21:07
0

Občas si půjčím 3008GT

„Zvenku jsme na 3008 už nejspíš všichni zvyklí“
ani po 3 letech jsem si nezvyk jak je to auto ošklivý

„na okresce je hezky stabilní, nenaklání se, ale to od takového auta nepotřebujeme…“
mě to naopak vyhovuje, v Dubských zatáčkách jsem nechtěně děsil sestru

17“ zimáky auto je krásně klidný
18“ letňáky a víte o každé nerovnosti

dlouhodobá spotřeba 6,2l považuji za výbornou

jediná věc která ,mě opravdu štve je špatně nastavený starý 6R automat ,který podtáčí motor a ve sport modu zase přetáčí

na běžný ježdění se jedná o velmi dobré auto

reagovat
Pochtli
12. července 2020, 19:18
0

Hádání s vybitou baterkou je teda dost zásadní průšvih, hádám, že to vyřeší nějakým FW. Tvrdší podvozek je problém jak pro koho - pokud se s tím dá řádit na okreskách, pak super. Pro ty "pohodlnější" dost špatná zpráva. A pak sjedu dolů a za milión? Hahaha, díky, nechci.

reagovat
salamio
12. července 2020, 21:23
0

Není to záležitost jen 3008, ale ta cena je za auto dané velikosti prostě úlet, hybrid nehybrid.

reagovat
detizeme
13. července 2020, 08:54
-7

Zrovna jsem měl na víkend možnost přesně toto auto otestovat a musím konstatovat, že absolutně nechápu negativní postoje pana redaktora. S autem jsem najel cca 650 km převážně po dálnici a to auto je prostě skvělé a hybridní ústrojí funguje tak, jak by člověk čekal. Aby tomu tak skutečně bylo, je potřeba odpovídajícím způsobem vozidlo pro jízdu nastavit, což pan redaktor evidentně neudělal. Když to uděláte správně, vozidlo po dálnici pojede, jak budete chtít.
Během mé jízdy po D1 jsem jel normálně na spalovací motor v režimu Hybrid s tím, že spalovací motor současně dobíjel baterie a v místech prací na silnici jsem zase jel čistě na elektřinu v režimu Electric. Jakmile omezení skončilo, přepnul jsem zpět do režimu Hybrid, nastartoval se spalovací motor a začal opět dobíjet baterie. Režim Sport není vůbec nutné používat.
A jak to správně nastavit?
Na displeji pod záložkou "TOK" vidíte, jak hybridní ústrojí pracuje. Důležitá je obrazovka pod záložkou "eSave", kde se provádí nastavení rozsahu rezervy. Ideální je mít nastavenou Energetickou rezervu na "MAX" a současně je dobré mít tuto rezervu zapnutou. Zapínat se to musí po každém zapnutí auta (podobně, jako je nutné po každém nastartování vypínat Start-Stop systém), protože v defaultním nastavení je tato možnost vypnutá. Pokud se tato volba nezapne, bude fungovat auto tak, jak pan redaktor popisoval ve své recenzi. Pokud tuto volbu zapnete, bude se vozidlo chovat, jak vy budete chtít. Jak je vidět na obrázku, vozidlo jede na spalovací motor a současně dobíjí baterie. V takto nastaveném voze lze zcela vybité baterie dobít do plna během cca padesáti kilometrů klidné jízdy. Nabíječku tak není vlastně vůbec nutné používat. Jakmile totiž budete autu šlapat na "krk" bude samozřejmě využívat celý svůj výkonový potenciál.
A že je odpružení auta tužší? Musí být, protože na rozdíl od standardní 3008 si hybrid veze zátěž cca 350 kg navíc. Být hybrid na podvozku standardní 3008, zničíte ho po několika jízdách po tankodromu zvaném D1.
Závěr? Doporučil bych pro příště panu redaktorovi, že než začne psát jakékoliv negativní recenze, měl by se nejdříve seznámit s tím, jak vozidlo funguje a jak ho správně nastavit. Osobně jsem byl z vozidla nadšený.

reagovat
ro
rock
13. července 2020, 09:45
4

No, jestli se auto chová jek kretén v defaultním módu a inteligentní chování se musí před každou jízdou nastavovat manuálně (a pak ještě manuálně přepínat třeba v těch místěch zpomalení), tak to rozhodně není chyba redaktora, ale auta.
"A že je odpružení auta tužší? Musí být, protože..." - to nic nemění na tom, že je auto tužší než je zdrávo, alespoň na rodinný přepravník. Pořád je to mínus.

Ča
Ča Snač Aj
13. července 2020, 09:46
4

"Zapínat se to musí po každém zapnutí auta" to je ale docela problém nemyslíte? Mě by to teda dost s..štvalo.

detizeme
13. července 2020, 10:18
-4

Proč by to měl být problém? Jde o jedno přepnutí ovladače a dvě kliknutí na displeji. To není nic, co by Vás mělo jakkoliv zdržovat nebo omezovat. Jak jsem již psal - pokud chcete vypnout v autě Start-Stop, také to musíte udělat po každém nastartování.

detizeme
13. července 2020, 10:38
-3

rock: Auto se jako kretén v defaultu nechová. Pokud nebudete mít zapnutou obrazovku, aby jste viděl, jak je zrovna v tu danou chvíli řešen pohon, ani nepoznáte, na co zrovna jedete.
To chování v defaultu není rozhodně chyba auta, ani výrobce, ale ekofašistického Euro aparátu. Výrobce jen nastavil auto tak, aby v každém ohledu mělo co nejnižší emise a spotřebu tak, jak to přikazuje slavná EU. To přepínání režimů za jízdy je záležitostí jedné volby kolébkového přepínače, ale nikdo Vás nebude nutit to dělat. Nechte si režim "Electric" (Který stejně musíte přepnout) a pojedete jen na elektřinu. Až se baterie vybije, nastartuje se motor a pořád jedete. V režimu "Hybrid" (defaultně zvolený režim) si tok energie řeší auto....jako je tomu u každého hybridu. V režimu "Sport" pojedete jen na spalovací motor, ale elektromotor bude pomáhat, pokud to bude nutné.
Co se ještě toho odpružení týče, tak díky té přidané hmotnosti navíc musí být podvozek tužší - to auto váží téměř 1.900 kilogramů. Navíc díky bateriím a elektromotoru je těžiště auta trochu výš, než u normální 3008 a proto potřebujete díky vyššímu těžišti i částečně eliminovat boční náklony auta.
Navíc pan redaktor psal ve své recenzi něco o vytřásání duše na dálnici a to prostě není pravda.

František Čáslavský
13. července 2020, 11:23
7

Hoho, no to se na to podíváme. 3008 jsem měl déle než na víkend a najel jsem s ní asi tak dvakrát tolik. Jestli si dětizemě myslí, že jsem si s nastavením auta vůbec nehrál a vůbec nevím jak ho nastavit, tak prosím, ale obhajovat to, že je to chování v pořádku? To fakt není. A obviňovat euro aparát? Oukej...
Chování auta v defaultu s vybitou baterií fakt OK není. Správně by mělo mít na bateriích rezervu, při jejímž dosažení přepne do hybridního režimu a bude spíše vytěžovat spalovák. Dělá to tak skoro každý hybrid, 3008 to ale neumí. Z pohledu koncového zákazníka, je tohle chování, kdy musím při každé jízdě přenastavovat všechna nastavení jak debil, úplně špatně. Volba eSave sice donutí auto dobíjet, ale není to řešení chování celého ústrojí. Je to dobré tak leda na to, že si můžete třeba na té dálnici dobít a po městě se pohybovat na elektřinu.
Co se podvozku týká, že musí být tužší? To jako vážně? A těžiště je výš protože baterie jsou na střeše společně s motorem? Ehm, to fakt ne. Je to tvrdé a nepohodlné. Měkký podvozek by tam být mohl, ale to by ho někdo musel udělat a naladit. A to stojí peníze, které do toho nedali.
Závěrem bych doporučoval vyzkoušet si i konkurenční hybridy. Třeba tu DS7 nebo aspoň Hybrid4. Tohle se totiž prostě nepovedlo.

MB
MBMB
13. července 2020, 13:31
0

Docílit ustáleného provozu na spalovací motor tím, že ho donutím nabíjet baterii nastavováním auta po každém nastartování, je samozřejmě blbost. Jak z hlediska uživatelské přívětivosti, tak samotné efektivity pohonného ústrojí.
Z popisu v testu se zřejmě jedná o to, že se auto jakoukoliv energii v baterii snaží okamžitě využít v čistě elektrickém režimu, i když to stačí třeba jen na pár sekund jízdy po dálnici. Nevím, jestli se to dá nějak přenastavit, ale pokud ne, tak je to poměrně nepříjemné chování, které by zasloužilo aktualizaci.

to
tomaass2
13. července 2020, 14:01
1

Přesně takové chování si pamatuji z BMW 225xe a říkal jsem si, že je to v porovnání s Outlanderem PHEV úplně naprd.

Zvlášť hybrid by měl prostě fungovat a běžnému uživateli život nijak nekomplikovat. Jinak to bude dražší + otravné.

beastar
13. července 2020, 14:16
1

Tak oni si Francouzi potrpi na logicka reseni. A uzivatelsky to fakt umi to se dobre vi uz 30 let:D Me se libi ta krecovita obhajoba nahore. U auta za milion teto tridy musi vse fungovat na myslenku. A prirovnani k vypinani start-stopu je hloupost. Uz jenom proto, te treba delsi jizdu ss system ani moc nekomplikuje. U céčka ani neni treba ho vypnout funguje skvele. A tvrdy podvozek no to je velmi subjektivni. Akorat nevim proc by to nemohlo byt nalazene do pohodli. Skoro 2 tuny ma dnes kde, co.

Pochtli
13. července 2020, 15:04
1

detizeme: U auta za milion už je "jedno přepnutí ovladače a dvě kliknutí na displeji" při každém startu dost zásadní chyba.

Ha
Habakukk
15. července 2020, 11:05
0

Je zcela běžné, že každá motorizace daného modelu má svoji sadu pružin, stabilizátorů a tlumičů tak aby odpovídala svým chováním představě výrobce. To že má hybrid +350kg vůbec ničemu nevadí a jde naladit tak, že při přejezdu nerovností není přidaná zátěž patrna. Pokud to výrobce vyřeší jen tak, že tam narve zátěžovou pružinu tak je to opravdu je ulehčení si práce a zřejmě nepočítá s velkými prodeji. Jo je možné na toto auto namontovat tažné? Protože 5008 v hybridu tuto možnost nemá.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem