načítám data...

Toyota GT86 HKS – kompresorové reggae

Kompresor mě pasoval nad průměr. Přece slyšíš to mé zvučné „rrrr“, vlastně syčení a vytí kompresoru. Mělo se to tak sériově už vyrábět? Na to se pokouší najít odpověď majitel sériové GT86.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Toyota GT86 HKS – kompresorové reggae

Píšu už dlouho o tom samém autě. Stále jsou moje texty protkány tím japonským kupé se kterým nedám nikomu ani sám sobě pokoj. Tvrdím, že je skvělé, že má slabý motor a že to vlastně ani moc nevadí a píšu, že se ho zkrátka nedovedu nabažit. Těch pár lidí v našem BRZ/GT86 klubu to asi chápe, ale co vy ostatní? Proč ještě nemáte své Toyobaru? Dostal jsem se do fáze, kdy nechápu proč se prodává tak zoufale málo. Je to vážně kvůli nedostatku výkonu?

Ale my ty naše zázraky umíme i „okompresorovat“. Náš čtenář a sympaťák s přezdívkou Reno to umí a měl chuť svoji radost na jedno odpoledne sdílet se mnou. Ve skutečnosti celý ten den byl naprosto perfektní. S dalšími dvěma kamarády jsme se povozili na Mosteckém okruhu a pak odpoledne jsme se právě v Mostě sešli s Renem a jeho HKS Toyobaru upraveném od německého ladiče GP performance. Škoda, že se nedal stihnout ještě stint na okruhu pro srovnání s mojí kompletně sériovou verzí. Nicméně na místních okreskách s opravdu pěkným novým povrchem byla taky zábava. Na okruhu jsem zjistil několik zásadních věcí u mé sériové verze. Vlastně byly to dvě věci. Obyčejné pneumatiky Bridgestone Turanza 215/45/R17 nemají pevné bočnice a trošičku víc se žvýkají. A tou druhou věcí jsou brzdy. Vadnou hodně rychle a už asi po pěti kolech, kdy už v tom druhém, hned po zahřátí aut přestávám velmi rychle stíhat kamaráda v Caterhamu. Je evidentní, že naše japonská modla propadla na okruhu na celé čáře. Ne, není to tak zlé. Nejslabším článkem řetězce byl stále řidič a ten se navíc skvěle bavil. Nedostatky sériového auta se ale přesto objeví. Nejde paradoxně o výkon, jde o to, kdy musím začít brzdit před zatáčkou. Hmotnost neokecáš. Já to říkám pořád. A to nejsem Colin Chapman. Pokud jsi lehký, jsi rychlý všude. Rčení „powaaahh“ Jeremyho Clarksona je naprd. Ale úplně dokonale.

Jenže pak usedám do kompresoru na běžné silnici a rozjíždím se. Auto má víc hraček než to moje. Můžu si vybrat ze čtyř různých palivových map s dalším nastavením. Jedu na trojku. Myslím palivovou mapu, která je relativně ostrá, jen ochuzená o automatické meziplyny. Reakce plynu je OK, možná trošku ostřejší, ale od standartního nastavení se moc neliší. Jsem už zvyklý na trochu přehnaně reaktivní plyn u sériového auta. Centrifugální kompresor od HKS, navíc individuálně kalibrovaný přes Ecutek ECU a individuálně odladěný na brzdě od pánů od GP performance ovšem funguje. Totiž, auto jede hodně přirozeně. Je nějaké jako to moje, jen si začínám všímat několika věcí. Motor běží velmi lineárně. Nepociťuji už ty velbloudí hrby výkonového profilu. Tím myslím fakt, že je motor chvíli prostě mrtvolnější v těch docela potřebných otáčkách od 3.700 do 4.500. Verze s HKS V2 systémem táhne krásně a plynule bez prodlev a bez děr. Najednou od pěti a něco tisíc otáček koukám, že „Renova“ GT86 trošičku jede. Ne vážně! Jede výborně. Není v tom zběsilost, ale je to naopak efektivní a velmi pozitivní síla, kterou najednou motor získal. Přeplňování kompresorem má své kouzlo v tom, že pozitivně ovlivní výkon auta v širokém rozpětí otáček. Objem ničím nenahradíš, jak se říká a to vnímám vždycky když usednu do šestiválcového BMW například, ale pokud bych chtěl auto přeplňovat, půjdu cestou kompresoru. Měli to přesně takhle naladit sériově. To je jediná myšlenka, která mě napadá. Dobrá, možná že by nemusel výfuk tolik rezonovat od posledních dvou nejvyšších tisíců otáček, ale to by se snadno doladilo. Záleží na tom jakou výfukovou soustavu si objednáte a zda vám vyhovuje standartní systém, catback systém a nebo jdete do kompletní individualizace od svodů dál. HKS kompresor přidá kolem jedné stovky koní oproti standartu a je to vážně znát. Nepůsobí to šíleně nebo nezvladatelně, zkrátka po svezení to chcete taky. Dobře, motor není to hlavní. Stačí si zajet do Mostu, koupit pár jízd. Každý zjistí, pokud v sobě má nějakou sebereflexi, že zkrátka potřebuje spíš investovat do tréninku sportovní jízdy, do vhodnějšího obutí a výkonnějších brzd. No a tady máme o dost větší výkon k sériovému podvozku Tohle nikdy nefungovalo dobře.

Chce to tedy i brzdy. Na našem „testovaném“ autě byly standartní a ty budou fungovat dobře na silniční použití. Nakonec víte dobře jako já, že dříve, než vám na silnici začnou vadnout brzdy dojedete šneka před sebou a po dobu co se za ním musíte vléct vám i obyčejné brzdy vychladnou. Ale jestli pamatujete na test starého BMW M3 E46 Cabrio, tak ten měl překrásné šestipístky AP racing a dokonce čtyřpístky vzadu. Cabrio M3 váží přes 1600 kilo a to znamená, že zastavit ho není takový med. Jenže v kontextu s těmi brzdami bylo mrštné jako ještěrka. Víte, taková ta větší ještěrka, co se vyhřívá na Caymanských ostrovech. Tyhle brzdy bych zoufale chtěl vidět na upravené osmdesát šestce taky. Je to nemalá investice, ale krásně se sladí s těmi bezmála třemi stovkami koní, které instalace HKS V2 kitu od  GP performance nabízí. Toyota GT86 HKS není vyloženě ladičské auto. Je to ukázka toho, jaké by bylo sériové auto při přirozeném vývoji. Kit se dá postavit a odbrzdit tak, že společnost GP performance nabídne po instalaci atest pro TUV certifikaci. To u nás doma znamená snadné zapsání změn do velkého TP a pro budoucí STK. TUV je primo vystaveno na žádost pro konkrétní vozidlo. Na základě tohoto dokumentu (TUV primo na vaši SPZ a VIN), které si necháte přeložit s notářským potvrzením jdete na dopravní úřad a ten dopíše nové údaje do TP. Výkon se uvádí jako 270koní a maximální rychlost posune na 250km/h. Toyota takové sériové auto prostě neudělá. Ani Subaru. Homologační proces pro automobilku je příliš drahý. Bohužel je nás v celé Evropě málo, kdo tohle skvělé auto kupujeme. Každý se vážně zamyslete. Jestli vám doma stojí Golf GTI sami si za to můžete. Dělám si z toho samozřejmě legraci, ale tohle auto je vážně jeden velký paradox. Všichni ho chtějí, má obrovské PR které pomáhá dělat i moje „klepetatá“ osobnost. A stejně je to celé k ničemu. V očích většiny autíčkářů je tam stále nějaké „ale“. Buď tvrdíte, že je moc nepraktické, nebo zase málo silné, nebo je moc tvrdé anebo zase naopak málo ostré na závodní dráhu. Je to s vámi zkrátka jako s malými dětmi.  Rád vám to zopakuji. Je to skvělé auto. Výjimkou je, pokud vaše srdce prahne po Caterhamu. Tam to pochopím. Sám ho totiž chci. O tom se rozepíšu někdy jindy.

Jaký je tedy kompresorový BRZ alias Toyota GT86?

Je zkrátka takový, jaký měl být už sériově. Pokud chcete, umí s ním majitel nakreslit dvacetimetrovou gumovou čáru na silnici při rozjezdu, nemá žádný velbloudí hrb s údolím v grafu křivky průběhu výkonu a je celkově o dost rychlejší. Přitom to celé působí velmi uhlazeně a přirozeně. Jen zkrátka jedu rychleji. Velký podíl na celém dobrém sladění měly i použitá kola. O palec větší 18tky s rozměrem 225/40/R18 přidávají přilnavost. Odpor volantu je pak i dokonce malinko tužší a na sportovních pneumatikách Yokohama Advan AD08 má Toyota opravdu famózní přilnavost. Přitom ale přidaný výkon vůbec nekazí radost z jízdy a její přirozený lehce elastický přetáčivý charakter. Ten je tu stále, jen si auto začne hrát při vyšší rychlosti. Pořád je to ale zvládnutelné a inspirativní. Upřímně, kdybych vážení nepotřeboval nutně pro novou sezonu to auto z trubek, na které jsou přišroubovaná světla z valníku za traktorem (Caterhama), jdu do HKS kompresoru od GP performance. Je to skvělá úprava a posouvá auto neskutečně kupředu.

Za zapůjčení a příjemné odpoledne moc děkuji Kamilovi Reno Zikmundovi…..

Technická data a detaily úprav:

Toyota GT86 Premium (2013)

Dovybavena Aero packem ( velké křídlo a boční rozšířené prahy)
HKS v.2 kompresor kit, řídíci jednotka EcuTek, olejový chladič HKS + termostat ( v TP) 
Kola 18“ Brock RC design, pneumatiky Yokohama Advan Neova AD08 225/40/18 (v TP)
Podvozek má sériové komponenty kromě pružin H&R (-25mm) , sériové brzdy
Výfukový systém (cat back) od Circuit Sports

Cena:

HKS v.2 kitu s atestem pro TÜV a veškerou prací stojí zhruba 7.000 EUR , každý motor se pak ladí individuálně a zvlášť na vlastní motorové brzdě přímo u GP Performance. Instalace zabere maximálně dva pracovní dny.

Motor: zážehový čtyřválec s protiběžnými písty
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, přímé vstřikování paliva Toyota D4-S
Zdvihový objem: 1998 cm3  ( 86 mm x 86mm)
Maximální výkon: 285k/210kw při 6800 otáčkách/min (při nastavení na palivo E85 až přes 350koní)
Točivý moment 345N.m při 5600 otáčkách/min
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol zadních, diferenciál typu torsen s omezenou svorností
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 225/40 R18
Rozměry: 4240x1775x1285
pohotovostní hmotnost 1250kg
Maximální rychlost 250 km/h (podle sériových převodů, možná víc)
zrychlení 0-100 km/h 4.9 s (změřeno majitelem) , ¼ míle : 13.7s
Spotřeba 9.5l/100 km

Video od GP Performance:

Operativní leasing Toyota

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
29. října 2017, 07:52
0

Dobrej článek k nedělnímu šálku ranního čaje :-D

reagovat
Beny
29. října 2017, 08:52
0

"Kit se dá postavit a odbrzdit tak, že společnost GP performance nabídne po instalaci atest pro TUV certifikaci. To u nás doma znamená snadné zapsání změn do velkého TP a pro budoucí STK."

Pokud vím tak se u nás TÜV neuznává, nebo nastala nějaká změna?

reagovat
krab
29. října 2017, 09:00
0

Beny : můžeme se doptat majitele, ale má tu úpravu vážně zapsanou v papírech. Vysvětloval, že právě dostane papír na základě kterýho se dá normálně změna dopsat do TP. A to je zásadní výhoda. Ono to taky nestojí žádné drobné. Ale obávám se, že když koupím třeba kit z UK od Cosworth , tak pak pravděpodobně nemám potřebný papír na dopsání změn

Beny
29. října 2017, 09:24
0

A nebylo to auto nejdřív registrovaný v říši? Paradox je že TÜV se neuznává (nebo neuznávalo, aktuálně nevím), ale co je v německejch papírech se tady při přihlášení vesele opráskne. Nebo něco podobnýho mám doma, karburátorový CRF 450 ostrý eRko, ne X a je na papírech. U nás legalizovat nelze, ale když to udělali soudruzi v Itálii tak no problem (skoro). :-)

krab
29. října 2017, 09:35
0

To auto vážně bylo přivezené z Německa. Ale Kamil to koupil ještě bez úpravy na motoru a tomu GP Performance to odvezl. Ta zásadní věc je, že od nich dostaneš toto: "Garantie 2 Jahre auf allen HKS Teile, 1 Jahr Motorgarantie bis zu einer Maximallaufleistung von 100.000 km. TÜV Prüfbericht Euro 5 & 6 inklusive" Já právě pochopil, že na základě toho TUV berichtu nebyl problém to nechat dopsat u nás do TP a ani na emisích ani na STK.

A tohle právě nikdo moc nenabízí. Je tady několik BRZ / GT86 s kompresorem u nás v ČR. Jak to mají vyřešený ostatní nevím, ale tady v tomto případě je to právě legalizovaný. Mě to taky hned začalo lákat, jim tu moji Toyotu odvézt. Ale zas ta cena ... každá sranda má svoje :)

Beny
29. října 2017, 09:44
0

No pokud už lze zapsat úpravu do TP na základě TÜV tak svítá na lepší časy. :-) Jen se obávám že místní úřední šiml funguje v každém městě jinak...

Romus
29. října 2017, 11:03
0

"Jen se obávám že místní úřední šiml funguje v každém městě jinak..." Přesně tak, zatím jsem se s nikým neshodnul na tom, jak funguje blbej zápis kol do TP a ve výsledku vždy záleží na konkrétním úředníkovi, na konkrétním úřadě...

krab
29. října 2017, 16:09
3

Zdar vážení: Ještě jsem upřesnil a doplnil do textu pár technických informací s majitelem. S tou legalizací je to opravdu v tomhle případě jednoznačné.... doplnil jsem i do textu :

...TUV je primo vystaveno na žádost pro konkrétní vozidlo. Na základě tohoto dokumentu (TUV primo na vaši SPZ a VIN), které si necháte přeložit s notářským potvrzením jdete na dopravní úřad a ten dopíše nové údaje do TP. Výkon se uvádí jako 270koní a maximální rychlost posune na 250km/h. ...

Beny
29. října 2017, 17:00
0

Palec hore, tohle je užitečná informace.

Be
Beny9700
01. listopadu 2017, 13:37
0

Zdravím přítomné. Také jsem si nechal implantovat kompresor do BMW Z4 v Německu u G-Power (306 PS a 360Nm) . Mám k tomu TUV i GTU protokol o měření a nyní řeším zápis do TP. Je to docela opruz. Zajistil jsem ověřené překlady veškeré dokumentace. Na registru vozidel úředník pravil, že tomu nerozumí (co tam tedy dělá? - prudí) a že chce ještě protokol od českého TUV (což znamená hodně času a další výdaje). Ale na českém TUV jsou celkem ochotní, takže teď mě čeká obhlídka vozidla a kontrola dokumentace. Výsledkem by měl být protokol pro úředníka na evidenci vozidel.
https://www.g-power.com/benoetigt-de/kompressorsystem-sk-plus-rs-z4-e85-e86-3.0i%20-%20306%20ps_1319.php

krab
01. listopadu 2017, 21:21
0

Díky za postřeh a zkušenosti. G-power je krásná práce. Mám kamaráda, který má ten kompresor na E92 M3 :-D Tam je to mazec....

Be
Beny9700
02. listopadu 2017, 10:42
0

Stereo kompresor :-)

Musím potvrdit, rychlá jízda se změnila na nízký let.
Výhodou mechanického kompresoru je, že se nezmění původní charakter atmosférického motoru a táhne s chutí až do omezovače.
Hrabalo to i na trojku.

gr
greg
29. října 2017, 11:32
0

Ak sa mi raz náhodou podarí dostať k toyobaru, možno by som riešil skrátenie stáleho prevodu. Sú na dostupné kity za okolo 500-800 eur a dá sa dostať z pôvodného 4.1 na nejakých 4.6 - 4.9. Myslím, že toto by pomohlo aj co sa týka pocitu zrýchlenia a navyše na okreske by si si užil viac radenia (to je moja hlavná motivácia :) ) . Pokiaľ s tým človek nehltá veľké diaľky na diaľnici tak je to super úprava za celkom malé prachy. Čo na to hovorí pán Krab?

reagovat
krab
29. října 2017, 12:32
0

Ahoj, zajímavá úvaha chtělo by to vyzkoušet :) Převody tak jak jsou, docela fungují. 2jka funguje velmi efektivně od 30-100km/h , trojka 50-140km/h a čtyřka / pětka jsou pořád funkční rychlosti na okruhu a šestka je tak trochu jako "rychloběh" na dálnici. Pokud to zkrátíš , bude dvojka končit někde u 80ti a 7300 otáček , trojka možná ani ne 120 , výkonu není tolik ( u normální verze) aby ti zkrácenej převod překonal snadno trakci. Pružný zrychlení bude dobrý, ale budeš muset zase víckrát řadit. Jak říkáš na zábavu po okresce to možná bude ideální věc. Jaké kity to jsou? To je celý jiný diferák? Ale to by stálo asi přece víc než 800 EUR?

Můj dojem je, že auto potřebuje hlavně lepivější , lepší pneu , ty Neovy AD08 na zkoušeném jsou perfektní. A brzdové destičky minimálně určený pro sportovní ježdění ( Hawk, Ferodo DS ..) A kit chladiče oleje. Zbytek obstará řidič :)

FamArt
29. října 2017, 12:45
0

Práve som chcel napísať, že možno ani väčšie brzdy netreba. Dobré platne a kotúče spravia slušný rozdiel.

Beny
29. října 2017, 12:48
0

Krab: Celý defiráky ne, jedná se o pastorek a talířový kolo. V ČR nabízí Jagy (jedetoshop) a jestli ještě někdo netuším.

gr
greg
29. října 2017, 12:51
0

http://www.ft86speedfactory.com/mfactory-4-67-final-drive-gear-556.html#.WfW-K8s1XqA takéto niečo, predpokladám že sa to da takto rovno premontovat bez výmeny ďalších vecí ale neviem na isto. Na nejakom toyobaru fóre k tomu ľudia písali že sú spokojní s tou zmenou. To ze by dvojka končila niekde pri 80tke vidím ja ako výhodu keďže ma baví radiť (aj keď to moc neviem :) Myslím že by to bolo fajn aj na autickarovych akciách na tých malých okruhoch.

krab
29. října 2017, 16:15
0

Greg : je to zajímavý produkt. Plus instalace je to pořád prostě nákladově okolo 25tisíc korun, což legrace oproti úpravám spolehlivě zvyšujícím výkon. Někdo článek už i nasdílel na GT86/BRZ fórum, možná se najde někdo, kdo ten 4:67 finální převod má a řekne k tomu svoje zkušenosti.

Na čem se shodují všichni, je investovat do minimálně pneumatik, destiček, případně vhodnějších kotoučů a dovybavit auto olejovým chladičem. Pokud s Toyobaru chceš navštěvovat často trackdays. To je takový minimum....

Vr
Vrooom
29. října 2017, 16:43
0

Skoda, ze nejsou namerena nejaka cisla dynamiky. Bylo by zajimave zjistit o kolik to realne lip jede. Mne se u brzd osvedcilo dat lepsi brzdovku, predtim jsem brzdy uvaril i v Myte ted je to v poho.

reagovat
krab
29. října 2017, 18:11
0

Změřený výkon téhle konkrétní je 285 koní, jak tam uvádím. Nebylo bohužel tolik času udělat a naměřit přímá porovnání, což by bylo skvělé, ale třeba něco ještě vymyslíme na jaře. Nějaké letiště, změřit si kolo na okruhu v Mostě ( ale ten rozdíl bude nejvíc řidič, to bych musel opravdu dostat velkou důvěru a moc projet jedno měřené kolo svým a jedno měřené kolo modrým s HKS)

Tip s výměnou brzdovky je vynikající. Na ten jsem zapomněl. Pokud mi moje oranžová zůstane na celou příští sezónu ( jelikož jinak opravdu lehce pokukuju po Caterhamu) tak jsem plánoval dodělat olejový chladič + použít olej spíš 0W-30/0W-40 nejvyšší kvality, nějak se mi stále nelíbí lít tam to standartní řídké od Toyoty 0W-20 a koupit alespoň sadu destiček na celé auto např. Ferodo DS2500 a tu brzdovku by stálo za to dát novou , nějakou sportovní/závodní aplikaci. Plus obout ty Yokohamy AD08. Zdají se mi vynikající. Myslím, že stačí jezdit standartní 215/45/17 rozměr úplně v klidu.

Vroom : jakým autem jezdíš? taky Toyobaru?

Vr
Vrooom
29. října 2017, 19:45
0

Nn, Z4 coupe. Yoka to urcite posunou mnohem dal, jen vem AD08R, to je novejsi verze s tuzsi bocnici. Bylo by zajimave to porovnat s nejakym modernim hothatche s 250+ hp. Snad se toyota s dalsi generaci vykasle na subaru s jeho boxerama a dam tam neco s turbem. Verim ze s dynamikou modernich HH by meli nasobne vetsi prodeje.

krab
29. října 2017, 21:35
0

Z4 je parádní. Ten 3litr je super. Taky se mi poštěstilo se svézt letos. A kamarád jednu leta měl. AD08R jsou ty co jsem měl na mysli, přesně. Jinak naopak, já jsem moc rád, že auto má motor FA-20 Subaru. Boxer má výhodu nízkýho těžiště. Optimum by bylo buď s kompresorem a nebo malinko mu zvednout zdvih či vrtání a udělat to jako 2.5 litr. Tím by měl ca. 250 koní a lepší točivý moment. On toho moc navíc nepotřebuje.. S těmi prodeji to máš pravdu, ale to je obecně tím, že přesně tento typ coupé co si na nic nehraje prostě není zatím obecně tak populární.

Vr
Vrooom
30. října 2017, 11:30
0

Diky :-). Ja si nejsem az tak jisty, ze by to 2,5 zachranilo. Obavam se ze by to stejne bylo prilis slabe. To je podobne jak ted s caymanem, taky na ten 4 valec vsichni nadavaji, ale pak dodaji, ze diky tem NM a vykonu konecne poradne uzijes jeho paradni podvozek. Ono totiz to chovani na limitu je nejzabavnejsi. Milerad bych vymenil trochu ovladatelnosti motoru za moznost poradne si pohrat s autem, aniz bych na nej musel davat gumy z priusu.

krab
30. října 2017, 14:57
1

Jestli jsi zvyklý na ten N52 3litr 195kw v Z4 Coupe, tak ten je opravdu moc fajn. Hezky se točí, nemá slabý místo, pěkně zní. Na druhou stranu zas bys asi byl překvapený o kolik líp se zase ty Toyobaru ovládají. Jako ani ten standartní výkon není vážně problém. Pokud po tom toužíš, ten Kompresor to posune fakt nahoru, ale mě se furt zdá, že stačí poladit v pořadí : řidič a jeho umění, pneu a ty brzdy. Nic víc :)

Vr
Vrooom
30. října 2017, 19:40
0

Ja s tim jel, a lepsi ovladatelnost se nedostavila. Teda pokud za to nepocitas, ze ses rychle na limitu, protoze na tom jsou spatny gumy. Z4 je taky docela lehce ovladatelny, ale mam na ni svor, to ovladatelnost rozhodne prohlubuje.

:-)

Ja prave od BRZ ocekaval dostaveni pocitu lehkosti, coz se nedostavilo. Ale i tak je to super autak.

krab
30. října 2017, 21:02
0

Ten samosvornej diferenciál, kterej není na Z4 Coupe standartní tomu asi vážně moc pomůže. Já jsem jí projížděl s kamarádem a aby to bylo stylové tehdy do článku, vlastně ještě blogu , vzal jsem svojí Z3 Coupe. A ta má zadní diferák typu Torsen, takže s určitou svorností, vlastně dost podobný jako u BRZ/GT86. A takhle přesednutí z auta do auta na nás oba působila Z3 lehčím a ovladatelnějším dojmem. Ono ještě navíc pomáhá to, že Z3 má hydraulickej posilovač řízení. Ten způsob ovládání je jiný, je to prostě starší škola.

GT86 je lehčí, ale ne zas o tolik. Podvozek je ale zajímavější. Právě i ta modrá upravená na skvělých AD08R pneu je pořád taková veselá, reaktivní a hravá. Někde v jiný diskuzi jsi kritizoval elektrický posilovač řízení, jestli si pamatuju dobře a jako tady má ta GT86 trošku rezervu. Ale Z4 jakbysmet, dokonce tady je ta odevza horší. Já tyhle japonská kupé prostě mám rád. Čím víc jsem toho s ní najel, tím víc mě pořád baví. :)

Vr
Vrooom
31. října 2017, 07:55
0

Jo to verim, ony se na to davaji tezky R18 a pokud to je jeste s runflatama ... Ono to jde poznat kdyz prehazuji letni R18 225/255 za zimni R17 225. Auto je agilnejsi, ale taky min presny a trochu se vlni.

speedfred
29. října 2017, 17:58
0

tiež som pred časom uvažoval o Toyobaru + nejaké to navýšenie výkonu. Keď som to ale všetko spočítal tak som sa cenovo dostal do teritória M235i ktorú som nakoniec aj kúpil.

reagovat
beastar
30. října 2017, 19:52
0

Líbí se mi ten aeropaket. Pěkná barva a kola vypadá to přísně. Bohužel mám jednu výtku. To je jako napasovat do obyčejnýho třeba Golfa nějaký Vw V6 vrazit na to turbo, pustit to až na zem a další věci kolem. A potom koumat zda se to vyplatí:)) Najednou máš výkon jako 911 Turbo a stálo to o 500000 míň. Super co. Logicky to dopadne mimo tuning scénu a srdcaře od Subaru, tak že si lidi rovnou koupí něco jiného. Tím nebudu otevírat kapitolu 60x probranou jestli to má v základu dost výkonu, nebo ne. Základ je daný. Takhle stavět s dostatkem peněz můžeš cokoliv. Udeláš i z Fabie okruhový náčiní, co si se seriovkama nejen Brz vytře anální otvor. Takže ok o tuningu hezký clanej

reagovat
Raspby
31. října 2017, 09:27
2

Paráda...musí to jezdit krásně, ale nedá mi to. Díky tomu už vysokému výkonu, neztratí to takovou tu svojí čitelnou hravost a hlavně schopnost mačkat z toho maximum i na okresce? Na okruhu to musí být pecka, ale na silnici už s tím člověk je spíše opatrný ne? Kdežto se sériovkou to mohl klidně ždímat naplno. ale tak je to obecně s každým slabším autem asi :) ale taky bych si rád vyzkoušel Toyobaru, které jede jako čert :)

reagovat
krab
31. října 2017, 11:43
2

Ani ne Raspby. To auto s touhle úpravou není nic extrémně divokýho, co by tě pocitově mělo děsit. To vidíš z toho textu. Samozřejmě jsem měl omezenou dobu a čas strávený s autem. Někdy dřív letos to auto vyzkoušel ještě Ondra Haman. Zeptej se ho co si myslí. Já to čistě bral jako porovnání když přesednu ze svého sériovýho do toho upravenýho. Ta zábavnost zůstala, ale auto konečně jede a funguje celkově líp. Prostě se dá jet rychleji. :) Upřímně na silniční a čistě jen okreskový ježdění je to zbytečný. Pro občasný výlet na okruh / velký je to moc fajn, ale ve výsledku do takový úpravy jdeš, protože prostě po tom toužíš a chceš tam ten kompresor mít. :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Newport Custom 1973
Chrysler Newport Custom

1973 rok výroby
180 koní výkon
6 551 ccm objem

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem