načítám data...

Ze zápisníku garáže pana Kraba

08. srpna 2017, 22:01 79 komentářů krab

"The world needs cheap rear wheel drive cars" Tohle přeci říkal Chris Harris na jaře 2012, kdy ve Španělsku testoval první GT86.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Ze zápisníku garáže pana Kraba

A bylo to tak vždycky a v každém desetiletí, kdy nějaká ta levná a skvělá zadokolka existovala. V 60tých letech to bylo MGB GT, v 80tých Porsche 944, v 90tých letech BMW Z3 a dnes…… Toyota GT86.

A já jsem po víkendu stráveném v ní začal být jejím fanatickým až šíleným příznivcem. Celý uplynulý půlrok byl tak trochu šílený. Rozhodně nejhektičtější v mém dosavadním autíčkářském životě. Jak podotknul nedávno můj dobrý kamarád, lidi si snad brzy začnou myslet, že jsem vyhrál ve sportce. Pravda je trochu jiná. Můj blog a zájem vás Autíčkářů, kterého si tak moc vážím mě přiměl o autech ještě víc číst, ještě víc k nim přičichnout a o to víc se snažit nacpat se za volant různých legend.

Poslední měsíc myslím veškeré mé snahy korunoval velkou gradací. Červenec a nyní začátek srpna byl vážně dost bláznivý. Jestli si pamatujete, spolu se Saagem jsme se rozhodli jet na výlet na Nuerburgring. A projet Nordschleife – severní smyčku, okruh který je jednou z deseti věcí, kterou opravdový blázen do aut musí zažít než ho zavřou do černé škatule. Minimálně podle jednoho lehce bulvárního článku v časopisu Speed to tak prý je. My jsme tam vyrazili ale hlavně proto, protože jsme se na to neskutečně těšili a chtěli zažít tu atmosféru a možná i předjet pár pomalejších jezdců. A hlavně snažit se nebýt předjeti podezřele rychlým Fordem Tranzitem. A vy víte, že jsme ten text psali spolu se Saagem a vůbec jsme nepsali nic o Porsche. Ono to mělo totiž svůj důvod.

„Rest in peace Porsche“. Nechtěl jsem ten článek uvést tímto nadpisem. Kdo mě zná, jsem optimista a nemám rád špatné zprávy. A taky se mě často vyhýbají. Tenhle odstavec ale pozitivní být nemůže. Stačila jedna hloupá německá dálnice u Wurzburgu, kde se paradoxně v showroomu moje stříbrná Sally poprvé narodila pro prvního majitele. A stačil jeden pár důchodců ve zlatém Cliu. Víte to je to auto s tou, ehm kosočtvercem na kapotě. A pravděpodobně mikrospánek, což už se nedozvíme a jedna klasická dopolední vznikající kolona na dálnici. Pozvolna brzdíme a zapínáme varovné blinkry a já sleduji v zrcátku, že jakési Clio se blížilo poněkud nápadně rychleji. „Snad do mě nevra…..“  Ani jsem to v duchu nedořekl, rána, druhá lehčí odrazem a odhozením na Audi přede mnou a v ten moment je mi to celé jasné. Porsche je v prdeli!  Jenže v ten moment mě to vlastně bylo jedno, opatrně jsem vylezl z auta a hlavně zjišťoval co se stalo a jestli náhodou někdo nebyl zraněný. Společně s posádkou Audi pak pomáháme vylézt staršímu páru z toho Clia. Nevěděli vůbec co se stalo a skončili vlastně až přede mnou, vpravo od Audi do kterého mě náraz lehce odhodil. Rána to byla velká. Clio vypadalo jako po čelních crashtestech a posádka naštěstí téměř úplně v pořádku. Zaplaťbůh za ta moderní auta. Já tu bezpečnost vždycky podceňoval, ale v MGB bych v tu chvíli vážně být nechtěl. I sedmnáct let staré Porsche 911 je proti němu bezpečné jako bitevní křižník. Jen jsem si odřel čelo a pak pár dní vypadal trochu jako Michail Gorbačov. Policie a záchranka s hasiči přijela na místo ihned a zanedlouho se vše sepsalo a už jsme uvolňovali ještě víc ucpanou dálnici. Co teď?  Saage přijel na místo taky, protože jel původně tak deset minut za mnou a naštěstí jsme měli dodávku s vlekem. Tak jsme operativně vyndali Caterhama, zacouvali do vleku s Porsche i s těmi bolístkami, jelikož naštěstí zůstalo funkční a s nevystřelenými airbagy. Jen zvuk motoru připomínal start nějaké čtyř vrtulové Dakoty z ranných poválečných let. Výfuky byly totiž totálně na hadry.  Na prvním parkovišti jsme zastavili, pořádně upevnili Porsche na plaťáku a udělali klíčové rozhodnutí. Pokračujeme dál! A bylo to správné rozhodnutí, protože tu severní smyčku jsme si oba v Caterhamu výborně užili. Alespoň byl čas na chvíli zapomenout. Dnes píšu „rest in peace“, jelikož to celé vypadá, že oprava auta bude z logického hlediska, a hlavně z pohledu pojišťovny toho viníka dost nereálnou věcí.  Nechtějte vidět předběžný výpočet nákladů na důkladnou opravu. Porsche asi poslouží před smrtí mnoha hodnotnými náhradními díly nějakému jinému smutnému Porsche, které třeba zrovna čeká na transplantaci motoru. Každopádně uvidíme víc v následujících týdnech, to víte, že by bylo hezké, kdyby si ho třeba někdo i resuscitoval a ono dál jezdilo.

A nyní přepínám na ty lepší zprávy. Vy, co sledujete moje aktivity na blogu na facebooku, musíte mít podezření, že lehce ojetá oranžová Toyota GT86 se mi líbí. Já mám dojem, že si i myslíte, že se mi líbí natolik, že jsem takový blázen abych pozapomněl na zvuk plochého šestiválce ozývajícího se zezadu a koupil si tuto jednoduchou zadokolku. Původní koncept FT86 vyrobený podle té nejjednodušší, ale skvělé receptury, která na trhu tak dlouho zoufale chyběla.

A už je to tady. V Krabově garáži se budou vyskytovat nyní jen samá červená, možná trochu oranžová auta. Bude v ní tedy nadále BMW Z3, které mě dělá radost nejen proto jak jezdí, ale protože je pro mě esencí těch starých poctivých bavoráků vyrobených v devadesátých letech, po kterých jsem jako středoškolák děsně toužil. Zůstane mi MGB GT, auto, které jsem si vysnil a koupil za první peníze po roce první práce a jako naprostý pitomec prodal a jako možná ještě větší pitomec letos opět koupil zpátky. MGB GT, Krab a Krabová zkrátka patří k sobě. Logiku v tom nehledejte. A jako posledním členem garáže se stává oranžová Toyota GT86, se kterou bude každá cesta zajímavou oklikou a jakýkoli výlet bude korunován vyplaveným endorfinem. Víte, ke mně se totiž ta levná, zábavná auta se zadním pohonem a klasickou koncepcí hodí. Už přesně chápu význam názvu jednoho blogu od kolegy RNCP „Dobrá záminka“. A to má jen nějaké Subaru BRZ, kdežto já mám originál Toyotu GT86.  Ne, dělám si legraci. I když co ty auta neotestovat pospolu, že?  Zkrátka a dobře, vše špatné se v dobré obrátí, člověk nepotřebuje nakonec mít ty další dva ploché válce a sto koní navíc aby ho svět opět bavil. Rád s vámi všechny určitě jen pozitivní zážitky za volantem Toyobaru budu sdílet na facebookovém blogu a na Autíčkáři. A v kuchyni se již pár témat vaří, jak si račte všimnout z fotografií.  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

gr
greg
08. srpna 2017, 22:31
0

Teším sa s tebou Krabe a dúfam že to tu poriadne zaspamuješ článkami o aute ktoré by som si aj ja raz rad kúpil (snáď sa podarí niekedy) :)

reagovat
bitner
08. srpna 2017, 23:00
0

Uprimnou soustrast. Mam trochu tuseni, jak ti bylo, potkalo me neco vzdalene podobneho. Zastvil jsem na prechode a jedna pani mi pocuchala auto zezadu. Prestoze se jedna pouze o to auto, jehoz jmeno tady uz nenapisu, i tak jsem citil litost a pak jsem si oddechl, ze se nikomu nic nestalo. V mem pripade to nebyla ani zdaleka totalka, ale prisaham, ze prvni myslenka, ktera mi proletla hlavou, jakmile mi doslo, proc mi zhasl motor a proc visi radio za kabely ven ze supliku, byla na ten kus spotrebniho zbozi, na moje auto.

reagovat
beastar
08. srpna 2017, 23:37
0

Kde je sakra to logo dacie?:))

bitner
09. srpna 2017, 09:35
0

Nissan jsem si jako alternativu nevybral nahodou. Modri vedi a ty ostatni to nebude iritovat.

Goldies
09. srpna 2017, 17:07
0

Premyslim co je u nissanu alternativa k loganu (sanderu). A nic me nenapada... napovis?

beastar
09. srpna 2017, 17:28
0

Sentra a Micra:) Myslím si ale že to bude nakonec 350z a půjde do lpg. Což doporučuji pod 11 sem s tím nedokázal jezdit nikdy!

bitner
09. srpna 2017, 21:31
0

Jdete po znackach, ne modelech.

bitner
09. srpna 2017, 21:54
0

Nissan celkem dost zesvihlil od casu Primery P11. Takovy splaseny silenec Dzouk Dig-t 190 alias rencek 1,6 turbo turbic, to by byl pekny narez :-) Bratru pres pul mice.

krab
09. srpna 2017, 22:06
0

Teď jsem z toho zblbnutý taky : Bitner, ty jsi si koupil Juka místo Dacie ? :)

bitner
09. srpna 2017, 22:16
0

Nekoupil :-) I kdyz se mi ta silenost celkem libi. Uz jsem se tady s tim svym kramem naotravoval dost, takze s tou nesmyslnou propagaci koncim.
Nissan je tam diky alianci Renault - Nissan: schvalne se podivejte, jake motory nabizi v tech lidovych autech Nissan, Renault a ta treti znacka. Na baterce ve svych autech mam mimo jine napsano Renault - Nissan.
Btw., uz jste nekdy videli Mercedes Citan?
Vite, je fakt celkem vtipne sledovat, jak ten branding dokonale funguje. A pritom, brano do dusledku, to uz dneska stejne vsechno vyrabi deti v Indii.

beastar
08. srpna 2017, 23:36
0

Ona vážně Sally maskot začátku Krabsových blogů zemřela? To je otřesná zpráva i pro mě. Hlavně že Krab to zvládl bez úhony. A ještě že to bylo Clio a ne S klasse. No a Toyo asi fajn kára ale Selku to podle mě nemůže nahradit...

reagovat
krab
08. srpna 2017, 23:51
0

Beastare, já vím, je to děsná škoda a smůla. Já bych jí nejradši nechal opravit. Ale není to celé komplet v mojí moci. My jsme to sečetli a cena za seriozní opravu všeho tak jak to má být vychází asi o 30% dráž než obvyklá cena auta... Ale tahle byla fakt pěkná! A to ještě Saage, předchozí majitel investoval dost do oprav mechanických věcí. Já myslím, že nám opravu pojišťovna neschválí. Takže počítám s nějakou formou likvidace. Kdyby to byla jiná značka, věřím, že se to opraví docela normálně. Problémem jsou fakt enormní ceny dílů u Porsche 911. Zachránitelná rozhodně je. Jenže určitě, když to nebylo mojí vinou nechci skončit se zflikovaným autem ze starších dílů, to je asi jasné. Uvidíme jak se to vyvine.

No a GT86? To není auto pro každého. V mnoha ohledech starou 911 byť nejlevnější 996 nemůže nahradit. To je jasné. Ale úžasně se mi s ní jezdí. On to asi jedině a nejvíc pochopí ten, kdo miluje ty japonské sportovní lehké piksly :-D Já se mezi ty lidi rád zařadím, taky těch japonců už jsem pár měl....

beastar
09. srpna 2017, 00:36
-1

Aha tak tomu rozumím. No v tomhle směru se asi určitě Porsche prodraží. Když to nebyla tvá vina, tak o to horší pocit to musel být. Co musel musí. Škoda no, ale třeba si koupíš nakonec nějaké jiné Porsche časem. Ta 944 je tvá? To je S2?

No já obecně asijskou produkci moc nemusím. Snad akorát ten Nissan mi přijde jako výrobce, co mě osloví. Já vím že spoustu lidí semnou nesouhlasí a majitelé už vůbec ne. Mě tyhle auta ve vší úctě přijdou jako pseudo sporťáky. Když pominu hnanou nápravu, tak mi to přijde jak v 90. Calibra, nebo Probe:) Vnější design pominu, introš je scheisse ale na ten to taky nejezdí. Jenže co ten výkon. Jasné pro někoho je to stádo... Vážně je to ale dost v roce 2017? Bylo to dost před 10 lety? To je to. Chápu je to okreskář... Kdejaký hot hatch a předokolka se s ním umí měřit což nakonec dokazuje i Brianův Focus:)) no ...

gr
greg
09. srpna 2017, 07:36
4

Jasne mas pravdu s tym vykonom. Vezmime si ako sa zmenili za tu dobu bezne okresky, na ktorych sa asi najcastejsie budes chciet vyblaznit s takymto autom. Pred dvadsiatimi rokmi tam bol limit 90, no po desiatich rokoch sa brutalne zvysil az na 90 a dnes uz si mozeme po nich legalne dovolit jazdit (chvilka napatia...) neuveritelnych 90 kilometrov za hodinu. Jasne, ked si Autíčkář tak sa tych limitov nedrzis tak panicky, ale stale jazdis tak len tak nejakych par desiatok kilometrov nad limit (nie kazdy ma za kamarata policajneho nacelnika, ktory mu posle vodicak naspat). Okrem ineho vacsina zabavnych okresiek ti aj tak nedovoli lietat 200km/h ak mas aspon nejaky rozum. To znamena, ze mozes sediet v 400 konovom monstre a len tak mu lechtat plyn pretoze v sekunde ides idiotskou rychlostou, radenie si neuzijes skoro vobec, pretoze dvojka ide do 130-140km/h.
Potom su tu este okruhy. Ano tam to teoreticky mozes rozbalit naplno, ked si trufas. Ale to sa tyka len tych velkych okruhov, na Autickarovych akciach sa budes s takym autom citit celkom podobne ako na tych okreskach. A navyse nie kazdy ma na ten okruh cas/chut/financne prostriedky vyrazit aspon raz za tyzden aby sa dalo povedat, ze to auto nemas len na paradu...
Potom je tu objektivny nedostatok aut ako je Toyobaru - pri predbiehani budes musiet podradit -> o moj boze to je zase starosti, teraz musim zistit, ktora z tych dvoch palic medzi sedadlami na to sluzi a este aj nejake pedale musim pomackat...
A na zaver: Taky Chris Harris musi byt dobra lama za volantom, ked sa mu to auto tak paci. A dokonca je podla neho absolutne vyrovnanym superom (co sa tyka potesenia z jazdy) Caymanu. Pche, co on o tom moze vediet, urcite sa mu tak pacil aj Opel Calibra...

krab
09. srpna 2017, 07:52
0

Greg : dík za komentář. Vidím, že uvažujeme podobně. Já vím, že pro mnohé to je šok, jak je možné, že si můžu myslet, že mě zánovní Toyota GT86 vynahradí ty ryzí zážitky z jízdy v Porsche 911, byť v nejlevnějším modelu řady a 17let starém...

Já si to nechám do nějakého textu a tím, že jsem asi 4 dny GT86 používal jako denní a projel jí "head 2 head" jak se říká s dalšími zajímavými auty, které se mi líbí se postupně poodhalí zase víc důvodů proč jsem to udělal.

Na druhou stranu : úplně dobrovolná volba to nebyla.... kdyby mě ten trouba důchodce nenapálil zezadu , nebo aspoň natolik málo, že by se dalo snadno předpokládat, že jí opravíme, nechal bych si 911 dál.
V něčem jí Toyobaru předčí a v něčem ne. To je ve výsledku asi jasné.

krab
09. srpna 2017, 09:43
0

Beastar: jinak na tvou otázku : Porsche 944 S2 , ročníku 1991 je známého. Pustil mě za volant a já mu půjčil GT86tku a uděli jsme si vyjížďku a popovídali si o autech. A bude z toho určitě celý článek.

beastar
09. srpna 2017, 13:17
0

Tak fajn. 91 ročník snad nedojde k přímému srovnání:)) ve srovnání s čímkoliv sportovněji laděnym novým už je 944 projevem veterán.

saage
09. srpna 2017, 00:37
0

A je to venku. RIP flat six. :-( Ja myslim ze jako nahrada flat four poslouzi dokonale. Reci ze je slabe resi jen ti, kteri s nim nejeli.. ps: kolik da ten kompresor? ;-)

reagovat
krab
09. srpna 2017, 22:12
1

Ty se budeš smát, ale dnes jsem zaplatil fakturu za auto, jedu pro něj v pátek a dnes jsem byl v práci lehce ve skluzu s důležitýma věcma, protože jsem byl nalákán do chatu na FB s jedním budoucím klubovým kolegou českého Toyobaru klubu... tady bude fanatismus větší než u roadsteru jehož jméno se nesmí vyslovit :-D

Už mám doporučení : olejový chladič, nějaký rozšířený pedál plynu na lepší meziplyny, dodatečný tlakoměr oleje, Matěj Podhorský mi radí dát jiné křídlo - je to pilot, že? A další bambilon drobností, které si nepamatuju... A jestli tu mojí novou oranžádu někdy do budoucna zavřu do Chrášťánských Kageki-racing tak vyjede v nové sezóně jako velká bestie :-D ( i když to nehrozí, ale o nějaké takové bych tu rád časem napsal, jestli mě pánové svezou)

saage
09. srpna 2017, 23:42
0

No tak super! To rad slysim. Dve oranzady budeme mit doma. :-) Jdu nam shanet ten platak a planovat dalsi trip.! :-)

ho
honzaK
10. srpna 2017, 13:21
0

Bude hůř :) Jako antiprokrastinační nástroj GT86 forum bohužel nefunguje :)

M P
10. srpna 2017, 13:32
0

Já jsem radil nejen křídlol, to dejme tomu se dá ještě přežít, ale tahle hnusná kola se hodí maximálně zalakovat do černa dle vzoru RNCP, nebo tam dát něco uplně jiného :) teda ne že bych byl z těch, kdo by věděli, co je pro ostatní nejlepší, ale když už jsem se o tom s krabem bavil. Samozřejmě mu musim pak všechno pochválit, aby mi to pučil aspoň na chvíli :)

sh
shaman
13. srpna 2017, 09:34
0

Gratuluji ke koupi !
Kdyby tě to zajímalo, loni jsme projeli tuto GT86: https://www.facebook.com/pg/highheelsandtoe/photos/?tab=album&album_id=299769353722778

Kdyžtak ti mohu dát kontakt na majitele, kdyby tě něco zajímalo :)

krab
13. srpna 2017, 10:51
0

Ahoj, díky moc! Stránky a fotky High Heels and Toe sleduju s velkým zájmem. A máš tam krásné fotky té Modré GT86. Kontakt na majitele bych rád, napiš do soukromé zprávy. Protože jestli by měl chuť a čas a byl ochotný mě v ní projet, rád bych udělal článek o tom jak se HKS kompresorová liší od sériové..

Ale můžeš se taky zaregistrovat sem a když bys měla na to náladu, napiš ty své jízdní dojmy + ty krásné fotky i sem do blogů. Bude to hodně atraktivní čtení ... (šeptem řečeno) lepší než kdejaký zdejší článek :-D

Fotky jsou vážně parádní. Já kdybych si býval objednával novou, tak jsem přesně chtěl tuhle modrou barvu. Ale oranžáda je taky moc fajn...

Raspby
09. srpna 2017, 07:23
4

Tak dlouho jezdí Krab se GT86, až si ji prostě koupí :-D

reagovat
ToMyx
09. srpna 2017, 09:14
0

Tak přesně tohle mě napadlo při čtení!

Goldies
09. srpna 2017, 17:56
0

A to si vem, az se jeste parkrat projede nasi Mrskou :-D to už proste nebude cesty z5 :-)

ToMyx
09. srpna 2017, 09:22
0

Přišlo mi divné, že opěvuješ tu GT86 nějak moc zarputile. A důvod už je venku :-)
Hlavně, že starouškové nejeli v něčem těžším, třeba Maybachem, ale i tak bych to nezlehčoval. Člověk při tomto typu událostí má tendence zamyslet se nad tím...co kdyby. Já jsem rád, že můžu napsat tu "trapnou" větu. Nejdůležitější je, že se nikomu nic vážného nestalo! Sally vlastně svou tuhostí pomohla i v té nejhorší situaci. Pokud poslouží jako dárce orgánů, přeju ať ruka trhu co nejdříve zahojí finanční rány!

Těším se na další porovnávání pomeranče s čímkoli dalším a na rušné diskuse o tom jak to nemá výkon :-D Jsem i zvědavý na tvůj názor na kompresorovou verzi, pokud budeš mít možnost vyzkoušet.

Máš štěstí, žes měl možnost zaplnit volné místo v garáži tak rychle. A svět je zase v pořádku :-)

reagovat
krab
09. srpna 2017, 09:39
0

Dík Tomyx , přesně jak říkáš. Nikomu se nic nestalo, to je to hlavní. To, že se to stalo v situaci, kdy normálně nebyl důvod proč... to je prostě někdy asi tak. Když máš smůlu a jsi na blbém místě.. kdyby starouškové jeli těžkým Maybachem asi by se ta nehoda nestala, protože on by v kritickou chvíli začal brzdit sám od sebe. Jejich auto toto bohužel neumělo ...

Finanční rány se zahojí, případ se vyvíjí korektně, a Toyobaru v barvě pomeranče se mi zkrátka do cesty připletlo. Rozhodně budu chtít o tomhle autě psát víc, různá porovnání a zkusit přemluvit k rozhovoru i nějaké odborníky na úpravy jakými jsou třeba Kageki racing, aby bylo o čem zajímavém psát.

Ta moje je plně sériová, v záruce se měnilo pár věcí, možná dětské nemoci prvních ročníků a má namontované "zkrácené řazení GT86" podle údaje servisu. Jestli to je upgrade nebo nějaký upgrade v rámci vývoje modelu nevím zatím.

Někteří říkají, že sériová GT86 je polotovar. Já říkám, sakra dobrý polotovar, zatím ho hltám v tomhle studeném stavu.. Jestli jí budu časem upravovat asi bude záležet na vývoji života s ní a na to zda natrefím na možnost být svezen třeba v hodně upravené variantě. No a pak samozřejmě jak jinak než na financích.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2017, 09:39
0

Tak tenhle blog se nečte vůbec příjemně. Mrazí mně při něm v zádech. Tvoje pocity si ani nechci představovat. Sám jsem na jaře zažil něco podobného, i když to nebyla nehoda, ale fatální technická závada, která jednak auto odstavila na několik měsíců a jednak málem taky skončila nehodou. Tak alespoň, že se nikomu nic nestalo. 911 je mi vážně líto. To auto patří mezi nejvyšší ligu a je jedno, jak je starý. GT86 se s ním absolutně nemůže měřit a je to podle mně krok zpátky, byť je to nový auto, ale věřím, že s ním zažiješ taky hromady zábavy a že si ho budeš ohromně užívat. Vlastně si myslím, že ti možná osobně sedne mnohem víc, takže ve finále asi budeš i spokojenější. I přesto se ale nemůžu zbavit hořkosti při pomyšlení na to, jak skončila jedna z automobilových legend. Ale bohužel i takové věci se stávají. :-(

reagovat
krab
09. srpna 2017, 09:54
0

Knightrideře, mě je jí taky líto. Ani se mi o tom psát nechtělo, ale nějak bych stejně musel vysvětlit, respektive by bylo lidem divné, proč mám 911 + další dvě zajímavá auta a do toho zánovní GT86... a asi by si říkali jestli jsem nenarazil na zahradě při okopávání záhonu na ropný vrt :-D

Jsem rád, že píšeš, že si myslíš, že mi může sednout i víc, protože já si to myslím taky. On je to krok zpět, ale krok někam do nového světa. Po té nehodě jsem si říkal, že snad ani nemá cenu kupovat "legendu" kterou si budeš oprašovat v garáži s ideou že s tebou dožije regulérního veteránského věku. Pak příjde tohle a je to celé pryč.. Ono už se to teda určitě nepřihodí :) Byla to moje jediná bouračka za 18 let co mám řidičák... a takhle zbytečná a mnou nezaviněná, resp. jsem to ani nemohl odvrátit v ten moment. Jen jsem odbrzdil těsně před střetem zezadu, aby se zmírnil ten náraz, ale tím se nechal odhodit ještě na auto přede mnou. To zas určitě pomohlo přežít bez zranění hlavě těm starouškům v Cliu, které bylo fakt dost rozbité. Porsche nevypadá tak zle. Problém, je že cena za kompletní opravu je astronomická. Vlastně tohle mě malinko léčí z toho fenoménu "kup levné Porsche 911" : když si představím kolik by mě třeba stál jen malý hloupý výlet do pneumatik třeba na nějakém trackday, tak je to hned oprava za 100litrů + , klidně 200... Na Toyotu GT86 stojí nárazník 7.5 , zkrátka vše je tak 5x levnější. A při jízdě se bavím uvolněněji a líp.

Jednou, pokud to půjde, bych si ale Porsche 911 zase pořídil :-D Když koukám na fotky je mi smutno...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2017, 10:49
0

To jsou přesně ty důvody, proč se mi úplně nechce riskovat poškození Corvetty na okruhu. Přední blatník je součástí kapoty, která stojí v originále 85 tisíc, zadní blatníky jsou v jednom kuse, levý s pravým a vychází taky asi na 75-80 tisíc a na cabrio už se ani nedají sehnat, nárazníky každý po 25- ti tisících, přední světlo jakbysmet, sada gum minimálně 20 tisíc, takže to si člověk rychle rozmyslí. Občas s ní dělám taky pěkný prasárny, neříkám, že ne, ale chce to prostě s rozumem. Navíc už je to 21 let stará automobilová babička, tak jí nechci za každou cenu rvát na krev na okruhu.
Já se vždycky musím smát, když tady čtu ty kraviny o tom, jak se různý exotický auta, včetně těch našich, dají v pohodě provozovat a servisovat i s malým rozpočtem a ještě u toho ti lidi používají rádoby chytrý, přiblblý anglický zkratky, jako TCO a podobně. Ti lidi nikdy takovýhle auta nevlastnili a servis řešit nemuseli. Ví jen to, co si někde přečetli nebo slyšeli v hospodě. On je to finančně skutečně neuvěřitelnej masakr a když se něco rozbije, tak díly i práce v odborným servisu stojí násobky oprav normálních aut. On není problém si koupit 10 let starou Vette C6 za 550 tisíc. Ale stačí kamínek do čelního skla a běž si koupit nový za 80 tisíc. Rychle tě přejde úsměv. A u 911 to bude totéž. Na jaře jsem se bavil s majitelem Ferrari 360 Spider. Každý tři roky nová spojka za 110 tisíc a každých 3 až 5 let rozvody za 150 tisíc. Na to nikdo z nás prostě nemá.
Ale k tomu GT86. Mně to sice za srdce zase tolik nebere, ale přesto se za ní na ulici otočím. Je fajn, že takovýhle auta pořád existujou. Jsou to auta pro radost a byla by škoda, kdyby z trhu zmizely. Mým autem snů to nikdy nebude, ale myslím si, že tobě sedne naprosto perfektně a fakt líp, než 911. Ty jsi na ty malý, lehký a levný zadokolky a podle mně GT86 perfektně zapadá do portfolia tvýho vozovýho parku. :-)

krab
09. srpna 2017, 13:16
0

Evidentně Corvette stojí snad i víc či srovnatelně co vozy Porsche .. když namátkou sleduji nějaký ty tvoje cifry. Tvůj příspěvek je skoro článkem. A je to přesně jak to píšeš. Často novináři třeba když píšou o nějakým starším autě, nebo na fanouškovských fórech atd.. tak se na to zapomene, že vše OK do prvního závažnějšího problému. Pak se z nápadité radosti na kolech za cenu nového Rapida , jako např, Maserati 3200 GT stane finanční pohroma. Člověk si musí říct jestli do toho jde a to se vším všudy. A hlavně vybírat dobré auto, ne pastičku. Na to téma přesně sedí ta diskuze tento týden o AMG za 200tisíc ( pokud by takové existovalo)

Díky za tvoje pochopení a podporu, já vím, chtěl jsem psát víc toho o tom jak se žije v tom "velkém" světě s Porsche znáčky, ale jsem na to stále příliš obyčejný plebejec. Jak říkala Krabová : vidíš, já ti to říkala, Porsche si nekupuj, to se k nám nehodí...

I tak si myslím, že s tou červenou trojicí bude spousta Autíčkářské radosti :)

beastar
09. srpna 2017, 13:34
1

Tak určitě souhlasím s těmi zmínkami o servisu aut jako Vette či 3200GT ono koupit si to vlastně není až takový problém a asi to láká. Jenže ve výsledku to prostě levné není stejněl, když s tím teda chcete jezdit. Zrovna u toho amg se to krásně projevilo a nejvíc mě baví ti, co to vidí jako servis běžného auta. Prostě za 200 to bude kasička stejně jako 911 za 450, nebo Ferrari za jedničku. Jako jasné servis lze, ale ne z průměrnými příjmi musí ti to být jedno. Mister Krab evidentně hluboko do kapes nemá a přesto se mu nedivím že to vidí stejně jako já. Řekl bych že z nás bude mluvit zkušenost. Nicméně každému jeho premiový sporťák přeju aby si vyzkoušel jaká je to legrace a jak je to oouplně v klídku zejména když se stane ještě nějaká nečekaná událost. Jako třeba děda v Cliu či fatalita na okruhu.

Asi se to k tobě bude hodit když tě baví jezdit tím starým angličanem. Nakonec výkon není vše oni skoro všechny ty transaxle Porsche taky moc nejedou z dnešního pohledu snad kromě turbo verzí. A feeling že si pilot si v tom užiješ taky. Jen to prostě bude 4ever Toyota ono být na tom znak třeba Maserati tak z toho taky všichni serou magi v kostkách nadšením. Takže hlavně ať nepotkaš příště bagr a snad to vytáhneš i v Říjnu nebo kdy to je na ten slavný den...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. srpna 2017, 15:31
3

Krab: No bohužel je to tak. Jen většina lidí si to neuvědomuje. Ono i pro mně je servisování starý Vetty C4 dost drahej špás a někdy prostě trvá několik měsíců, než se našetří na požadovaný opravy. A to, i když se bavím o běžným servisu a vyměňování opotřebovaných spotřebních dílů. Zbořit to, tak už opravu taky nikdy nezaplatím. Na jaře mi odešla do hajzlu převodovka a protože je to německá mrdka od ZF, tak se nejen blbě shání jiná, ale navíc je drahá jak hovado. Nová stojí 150 tisíc a já jsem si po třech měsících hledání oddechnul, že se mi podařilo sehnat použitou za půlku. Ale i tak je to finančně masakr a já si taky nemůžu jentak mírnix týrnix vykešovat 70 tisíc, jako by se nechumelilo. Ona to fakt není žádná prdel servisovat takovýhle auta, jak si tady někteří myslí. Ostatně to je jeden z důvodů, proč jezdím ve starý C4 a ne v moderní C6, která by mně jinak vyšla na pořízení na stejný peníze jako moje C4. V cenách dílů je propastnej rozdíl.
Jo, článek o AMG mně taky pobavil. Tam vidíš, že ti mladí kluci jsou jen čistí teoretici, kteří tyhle a jim podobný auta znají fakt jen z vyprávění a z časopisů. Jo, já bych taky chtěl psát o tom krásným světě nových Corvett C7 nebo třeba Aston Martinů, ale bohužel jsem normální smrtelník s normálním platem, tak si můžu nechat zajít chuť. Na druhou stranu, i pro nás naštěstí existujou levnější alternativy, než je tenhle svět nablýskaných supersportů. A zrovna tak jsou potom ještě levnější alternativy pro ty školáky, kteří chodí diskutovat sem.

krab
09. srpna 2017, 16:06
4

Mluvíš mi z duše a je fajn, že je to vlastně takto veřejná diskuze. Třeba to někomu docvakne podobně. Podobný rozhovor jsem měl dnes ráno na facebooku / messengeru s klukem který pořídil nové BRZ, mých blogů si všiml a tak mě mile vítá do jejich klubu. Přesně : poměry nákladová složka vs. zážitek se porovnájí a ty naše dětský sny , ať už Porsche nebo Lotus, nebo Corvette jsou velmi drahej špás.

Víš co, kdyby se mi ten incident nestal, tak věřím že tu 911 zvládnu. Nakonec najíždělo by se s ní steně do 5tis km ročně. A i kdyby mě čekala repase za 100, tak holt jí dám do garáže a počkám pár měsíců než to půjde a pak se to opraví. Na denní ježdění je to čistě pro hodně bohaté lidi.

Na Toyotu mám teď komplet pojistku za pětinu toho co by bývalo stálo havarijko na to Porsche. A i Cayman by stál masakr. Mě se jeden Cayman líbil , tmavomodrý, je v inzerci. Jenže : 585 / třeba by slevil, nevim, ale potřebuje velký servis, není serviska, horší spojka = 100litrů hned v servisu a ještě jsem nevyjel..

To prostě než se strachovat o to, tak tady zkrátka mám 4 letý auto s 40tis km, plnou historií , už de-fakto za polovic co by stála funglovka , srandy s tím je kopec :)

Třeba Beastar by chtěl mít i tu značku, aby to bylo aspoň to BMW.. já na to kašlu. Buď se mi auto dobře řídí nebo neřídí. A podle toho to vybírám.

beastar
09. srpna 2017, 17:43
0

Není co vytknout. Je to tak servisovat Lotus, Porsche a další není jako mít Octavii Rs, nebo Audi a6. To by toho jinak jezdilo mnohem více. A jako daily je to možné pro lidi typu kapitán průmyslu, nebo kapitán privatizace z let minulých. To je bohužel neměnný fakt. Jako hobby auto se to dá zvládnout, ale jak si psal občas je nutné šetřit a nechat to stát a to tě zase musí bavit. Určitě si nevezmeš své 3200gt na trackday potom do mostu a každý víkend na okresky, proč? Protože by si musel mít deseti tisíce měsíčně takzvaně volné. Pneumatiky a pojištění jsou cenově jinde a to výrazně o havárijním by to vydalo na samotný blog. Běžný servis může být problém viz. popis shánění převodovky na krevetu. Tak proto taky lidi končí v těch miatách, brzech, focusech a golfech gti. Ani s těmi to někdy není selanka, ale je to o 70 procent snazší a levnější.

Já proti těm autům toy a brz nic nemám. Nelibí se mi vzhledově a na ulici se zatím vážně neotáčím, ale to tak úplně není smysl toho auta což chápu. Jeho klady jsou zjevně jinde. Máš kapánek pravdu v tom, že já pod znakem Toyoty vidím hlavně věci jako je Corrolla a Subaru je pro mě značka prezentována lesníkem a děsivě vypadající Imprezou leč sti je samozrejmě best čtyřkolka a boxer ever. Tak stejně vidím Nissan a přesto mě 350z bavilo dokud bylo v mých silách mít ho.

beastar
09. srpna 2017, 18:52
0

Tím nikomu neberu sen o vlastním "supersportu" ale fakt to není taková pohoda jak to vypadá na obrázkách Magnuse Walkera a Rauh welt. Svět je trochu jiný než přehlídky ve Villa d'Este ale na to si každý musí přijít sám. Myslel sem, že Krabovské osvětové blogy hodně lidí poučili článek o AMG opět ukázal, že se tady nic moc za rok nezměnilo :D

saage
09. srpna 2017, 21:26
0

Podle me se k tomu musi kazdy dopracovat sam.. Kazdy ma nejaky sen, a kdyz uz na nej nasetri, tak se proste zblazni. :-) Mel sem to stejne, a stejne to ted s Krabem resime ze je lepsi mit neco s cim muzes v klidu jezdit, neresit uzkostlive parkovani a nebat se nejake i mensi zavady ktera muze zapricinit ze ze snu se stane nocni mura.

beastar
09. srpna 2017, 23:20
0

Každý si to asi musí zkusit aby sám viděl jak to funguje. Za mě je rozhodně lepší cesta jezdit a nebát se kde a jak. I za cenu toho že nemám na kapotě třeba koníka či trojzubec. Otázka je zda chceme image, nebo ne.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. srpna 2017, 08:04
0

Jeden můj kamarád říká, že: "Zkušenost je nepřenositelná. Každej si musí nabít držku sám." :-) A má naprostou pravdu. :-D

C70C
10. srpna 2017, 08:19
0

Někdy to nemusí být jen o supersportech. Svoje Cabrio jsem koupil jako svobodný, bez závazků, s tím, že když bylo něco potřeba, uskromnil jsem se na jídle, ale kára byla v pořádku. Teď mám vyženěné dvě děti, k tomu jedno čerstvě vlastní a už rok a půl jsem na úplný hraně dluhový pasti, protože živím 5člennou rodinu z podprůměrnýho platu. Jenže pořád se považuju i za benzínovou hlavu a Cabrio byla moje radost. A v tuhle chvíli si Cabrio postavilo hlavu a zaseklo střechu. A tak servis za relativně malý peníze (bavíme se dohromady tak o 15k) je pro mně likvidační a auto musím prodat "jak je" čili za nesmyslně levno.

Někdy to je podle mně i o tom, že člověk prostě zadrží dech, drží si palce a koupí si ten svůj sen "teď, nebo nikdy".. a pak jen doufá, že ho nepotká nic velikého..

Pane Krabe, Sally je mi moc líto.. zejména proto že 996 je můj sen, ale pěkně v cabriu...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. srpna 2017, 08:28
1

C70C: Tohle jsou hrozně smutný konce vlastních snů. Ale bohužel i to se stává a asi i nám všem nebo alespoň většině z nás.

beastar
10. srpna 2017, 14:21
0

Jasně myslím že jsem už ve věku kdy dokážu pochopit pokud někdo upřednostní rodinu před cabriem. Čím je člověk v životě dál tím je těžší udržet si doma nějaké auto snů. To neznamená, že to nejde jen mě iritují lidi, co se snaží ostatní přesvědčovat jak je to vlastně hrozně v pohodě. Jasně najdou se případy kdy se chodí celý rok v montérkách, nejezdí se nikam, kultura neexistuje a jedí se výhradně rohlíky a v garáži je krásná věc. Kdo ale takhle skutečně chce žít :))

Vavris Vavrisovic
10. srpna 2017, 23:09
0

No, ona to je spíš sinusoida. Nejdřív se nemusíš na nikoho ohlížet, pak možná je ta kritická doba, kdy se navalí najednou bydlení, mrňata a spol., ale "čím je člověk v životě dál", tak pak najednou se prcci osamostatní a na účtě se většinou válí zbytné sumy... :-)

Goldies
09. srpna 2017, 15:00
0

Vubec, ale vubec nechci domyslet jak by bylo me! Ja bych snad a i z auta nechtel jit ven. Vim co mi problesklo hlavou kdyz sem to poslal na okruhu do bariery z pneu...Sally je mi hrozne lito! Doufam ze se ji nekdo ujme at dal dela radost!

No a co rict k Toyce? Gratulace! A vis ze se na to dela spousta performance dilu?! Treba kompresor! A spousta podvozkovych dilu! A ze tim to auto spis zhodnotis? Go for it mr.Krab!

reagovat
jc
10. srpna 2017, 12:36
0

Nejlepe utracene penize v Toyobaru jsou podle mne ty, ktere das za benzin.

krab
10. srpna 2017, 13:04
0

Taky si myslím :) A protože z nádrže ubývá nějak nápadně pomaleji než u Porsche, hledáš zaručené "zkratky" ...kamkoli jedeš.

bobo23
09. srpna 2017, 19:38
0

Pane Krab, to je snad poprvé, co se mi Tvůj blog nečetl hezky. Plechy vem čert. Hlavně, že z toho všichni vylezli pohromadě. Jinak tedy gratuluji k novému přírustku a těším se na články o Toybaru. Třeba se k ní taky jednou dohrabu. :-)

reagovat
whitenight
09. srpna 2017, 20:49
0

jééžiš, to je škoda, kvůli tvejm blogům se mi začala 996 i líbit
tak snad novej mazel vydrží dýl a bude taky dobře sloužit

reagovat
gr
greg
09. srpna 2017, 21:42
0

Inak konecne tu mame dokaz ze ma 911 motor na nespravnom mieste :D (sorry Krabe za cierny humor :( )

reagovat
krab
09. srpna 2017, 22:03
0

He, he, možná skoro naopak... zase jsem díky tomu železu živ a zdráv :) 911 má jeden problém a to je cena těch náhradních dílů. Ona nevypadá zas až tak zle. Ona by se správně měla zvládnout opravit.. jenže uvidíme no... hrozně by mě pobavilo, kdyby to nakonec nějak vyšlo a já vám jí tady v předjaří představím jako znovzrozeného Fénixe co povstal z popela :-D ... Saage se bude smát, ten už několik takových rozhovorů na to téma se mnou zažil. Zkrátka a dobře kam až a co pojišťovna umožní zaplatit, potud se s ní bude moci dál něco kouzlit. Abych do toho vrazil nakonec vlastních třeba půl mega kvůli dodatečným komplikacím při opravě a měl sice pak vlastně nově postavenou 996, to by zkrátka bohužel nešlo. Leda že bych fakt vyhrál v té sportce. To by se Sally zachránila ať to stojí co to stojí...

VK
VK
10. srpna 2017, 10:20
0

Možná se ptám blbě a tak tomu jednoduše není - není to v případě nezaviněných havárií tak, že pojišťovna viníka požadavek na opravu vozidla a její úhradu musí akceptovat; s odepsáním vozu a doplacením zbytkové hodnoty musí naopak souhlasit vlastník?

reagovat
krab
10. srpna 2017, 10:30
0

VK: celé je to v řešení. Jak to má správně být nevím, navíc zde se ta "likvidace" bude řídit podle pravidel v Německu, protože viník byl Němec. Může se stát, že opravdu akceptují požadavek a rozpis na opravu a Porsche se pak bude vážně opravovat. Ale tak by tomu bylo v případě, že cena za opravu nepřesáhne výrazně běžnou tabulkovou hodnotu auta.
Indikace mám, že daleko spíš dojde k odepsání vozu a doplatku, případně ta pojišťovna nabídne "vrak" do aukce a nějak bych snad dohromady měl být schopen získat férovou časovou hodnotu auta zpět. .. Já vás o tom budu informovat a pevně doufám, že tu nebude zanedlouho blog s názvem "Jak ojebává pojišťovna poškozené" :) ... ve skutečnosti to probíhá zatím koretkně.

VK
VK
10. srpna 2017, 10:54
0

Neuvažoval jste o tom, poradit se s právníkem? Ono by to pár tisícovek sice možná stálo, nicméně vyplatilo by se . Co vím - ne, nejsem právník, mám je pouze v blízké rodině, jenže bohužel víc přes trestní právo - už existuje judikatura, dle které pojišťovna musí uhradit opravu z originálních nových dílů. Jakožto reakce na do té doby běžné případy odmítnutí proplacení celých nákladů za opravu, zejm. celé ceny za nové díly, s argumentací, že automobil měl už svůj věk a i ty rozbité díly k výměně byly tomu příslušným způsobem starší, opotřebené, s nižší hodnotou, než nové. Tj. přinejmenším v případě náhradních dílů přístup "opravujeme pouze do hodnoty původního auta" není v souladu se zákonem.

Samozřejmě vás do toho bude pojišťovna nutit, neopravovat, nechat si proplatit tabulkovou zbytkovou hodnotu auta (resp. doplatit rozdíl do zbytkové hodnoty a prodejní ceny získané z aukce vraku, je to totéž) - jakmile s tím jednou souhlasíte, není co dalšího řešit, souhlasem se dobrovolně opravy zříkáte. Klíčová otázka zní, zda s tím souhlasit musíte, zda má k tomuto jednání pojišťovna zákonný titul.

Taková douška závěrem, korektní jednání vůbec nemusí znamenat zákonné nebo ve váš prospěch.

krab
10. srpna 2017, 11:14
0

VK: to se neboj, jen je to předčasná debata. Případně právní poradu si snadno zařídím a to v případě, pokud se mi výsledek, či první návrh nebude líbit. Ano, pojišťovna dnes musí již proplatit opravu z nových dílů. to už po nějakém prohraném soudním arbitru funguje. Záleží na případu a rozsahu poškození. Trvání na opravě je někdy výhodné, pokud víme, že oprava nepřesáhne hodnotu auta a že je možné jí provést bez rizik, že dojde na další dodatečné opravy, které se v do původního rozpisu nedostaly, zkrátka nebyly vidět.
Dám příklad : budeme sundavat zničené výfuky, utrhne se nějaká příruba na bloku motoru, zjistíme cokoli naprasklého = automaticky nový polomotor a teď jsme najednou finančně úplně jinde. A pak vzniká riziko, že nám dodatečné věci složitě schválí nebo vůbec. Totiž, opravovat středně velké poškození zadku a předku na 911 se zdá být vážně drahá sranda. Je mi to líto, ale zatím se mi jeví jako nejvýhodnější varianta nechat si proplatit tabulkovou hodnotu auta pokud se bude pohybovat poblíž reálné kupní ceně, toho co jsem za auto dal.

VK
VK
10. srpna 2017, 11:33
0

To je právě ta otázka. Zda má pojišťovna zákonný titul opravu omítnout, pakliže by cenou přesahovala zbytkovou cenu auta.

krab
10. srpna 2017, 11:55
0

na tuhle otázku neumím dneska odpovědět, ale zjistím to. Sám jsem na výsledek a první návrh řešení zvědavej.

Každopádně i velmi rozbitý Mc Laren F1 Rowana Atkinsona nechala pojišťovna opravit za 910tis Liber - v té době ... a nový ho stál 540tis.. Jenže už v době kdy ho naboural byla jeho hodnota vyšší než 1M liber..
V 2015 ho prodal na aukci tuším za 12M liber http://www.classicandsportscar.com/galleries/rowan-atkinsons-mclaren-rebuild

tak to jenom pro zasmání.. zkrátka pokud se cena opravy +- shoduje s hodnotou auta, určitě mám právní nárok na to si tu opravu vyžádat. Ale pokud , plácnu by se musel třeba měnit i motor a vymyslím si cifru , třeba oprava vyjde na 1.2Mega aby to auto zas vypadalo jako předtím .. myslím že to prostě oni nezaplatí. Jestli musí pokud bych si postavil hlavu, to je velmi obtížná ale zajímavá otázka...

VK
VK
10. srpna 2017, 12:25
0

Právě proto nejlíp na právníka.

Mám takovou vlastní zkušenost, když mi rozbili staré Volvo, (takový ten typický venkovský autíčkář, Golf s obrovským výfukem, čepice s kšiltem naplacato a přes 2,5 ‰ v krvi), likvidátor pojišťovny říkal něco ve smyslu - to by bylo nákladné, ale hlavně, tohle vám už nikdo nedá dohromady úplně bezchybně, to už pak i kdyby se to opravilo, bude pořád nějak zlobit, víte co, uzavřeme to na totálku, tam máte peníze jisté a máte za to tolik, kolik byste dal za stejné. Tož jsem souhlasil. Co mě na tom s odstupem zaráží, resp. je nápadné, že neargumentoval, že by cena opravy přesáhla zbytkovou. Vůbec ne, vůbec se o něčem takovém nezmínil. Skoro jako by pro to skutečně nebyl žádný zákonný podklad a postavit si hlavu, musela by pojišťovna platit opravu.

Ještě jedna zákeřnost s proplácení zbytkové hodnoty auta. Oni si pak prosmýčí databáze a pane, tady to bylo opravované po havárii, tady zase větší oprava, to do toho musel někdo znova ťuknout...a z odhadní zbytkové ceny letí tisíce (euro) dolů.

C70C
10. srpna 2017, 12:31
0

Pojišťovna není kamarád. Zvlášť ne pojišťovna viníka nehody, čili ti proplatí jen tolik, kolik bude stačit, aby se tě zbavili. Až teprve potom přichází na řadu právní stránka věci, protože jakmile se do toho začneš šťourat s právníkem, zpravidla svého dosáhneš, protože i kdyby viníka pojistila vlastní babička se spoluúčastí dvě slepice, tebe jako poškozeného zajímá jen fakt, že předtím jsi měl auto "vcajku" a pak už ne. A jediný možný výstup je, mít auto zase "vcajku".

VK
VK
10. srpna 2017, 12:43
0

Přesně to jsem měl na mysli. Přesné znění zákona neznám, nicméně princip je takový stav po vyřešení pojistné události má být stejný, jako před, tj. auto "v cajku". Proplacení zbytkové ceny auta je v podstatě jakýmsi obejitím toho principu, kdy se řekne, že auto a jeho zbytková cena jsou ekvivalentní, když se vyplatí zbytková cena, může za to co se vyplatilo poškozený jít a koupit si stejné auto zas znova. Jenže kámen úrazu je v tom ekvivalentní, není to samé auto - takže s tím musí poškozený sám dobrovolně souhlasit.

krab
10. srpna 2017, 13:29
0

Já vám děkuju za podporu, myslíte to hodně dobře, akorát dnes to nedořešíme. Ale dám vědět jak se věci mají. to víte, že snad už nejsem tak mladej a hloupej abych se nechal ošálit pojišťovákem.
Z principu věci máte pravdu. A je pravda že realizace těchto událostí nebývá vždy moc pozitivní, v minulosti rozhodně ne. Před pár lety podobně známému nabourali Triumpha veterána. A plnění mu zdaleka tu škodu nepokrylo. Auto se opravovalo, jak se rozebralo, vlastně to skončilo kompletní renovací. Ale stálo ho to hromadu jeho peněz, přitom kdyby se ta věc bývala nestala, autem by třeba dalších pár let jezdil než by vůbec začal renovovat. Nebylo to nutné. Ale znáte to... když se rozebere xx let staré auto... pak to frčí, starý díly zpět dát nechceš :)

beastar
10. srpna 2017, 14:33
0

Tak já souhlasím s tím co je psáno nahoře tak nějak obecně je to správně. Praxe je samozřejmě poněkud jiná. Jednání předpokládám budou probíhat skrze pojišťovnu českou Krabovu s pojišťovnou v Německu. Ještě by mě zajímalo jestli Porsche mělo havarijní pojištění, nebo nějaká běžná připojištění? Mě před pár lety nabourali v Rakousku samozřejmě rakušák s jejich pojištěním. Měl jsem BMW 523 tehdy to mohlo být auto asi za 220 tisíc korun maximálně. Trefené na zadní pravou část včetně dveří, vysypané zadní okno a celé zapadlé kolo, tlumič zlomený a tak dále. Všechno proběhlo v můj prospěch jen to trvalo všechno asi tak 5x déle, než kdyby to byl čech u nás. Musel sem hodně urgovat aby něco dělali. K opravě auta se tehdy taky zrovna neměli. Prý tahle stará "luxusní" auta to je problém a hlavně dost často pojistný podvod to mi normálně bez ostychu podstrkovali. Jako vem naší nabídku a je to bez starosti. Tak sem hodně zvědav jak to dopadne v případě, že se o luxusní auto opravdu jedná. I když staré jak vždy podotkne Krab :-))

krab
10. srpna 2017, 14:49
0

Beastar. Právě, že havarijko jsem neměl. Ono totiž vycházelo brutálně draze. Měl jsem akorát připojištění za odcizení a sklo. Takže to vyřizuje pojišťovna, která funguje v ČR jako zástupce pro tu pojišťovnu kterou měl ten viník nehody. Trvá to ... Toho se trošku obávám, že to bude trvat ještě déle, než si myslím. Každopádně alespoň po cca. 14 dnech bylo potvrzeno to zavinění. Toho jsem se bál nejvíc, že se bude protahovat. Patrně to urychlil fakt, že u toho byla Policie a klasicky udělali šetření nehody.

takže teď je to čistě o tom, jaká ta kompenzace bude a kdy přijde.

Víte, tu Toyotu jsem koupil vlastně proto, protože ani to Porsche opravit nechci i kdyby ta možnost mohla být a já si jí vydupal. Bývalo by stačilo kdyby ten náraz byl o 15km/h méně a asi by ty škody byly o dost menší a auto by se zvládlo dát do stavu opět jak bylo. Jenže opravovaný auto po větší ráně zůstane vždycky už opravovaný .. i ta hodnota jde dolů.. bohužel.

Jako ano, člověk by měl mít možnost dostat nahrazenou škodu. Ale to auto už stejně takový jaký bylo nebude. Jiný Porsche kupovat se mi nechtělo, řekl jsem si příliš rizik a když se mi víkend v té GT86 tolik líbil a když vidím o kolik je vše okolo toho auta levnější, téma vlastnctví Porsche 911 nechám pár let zamražené a třeba jednou se zadaří a já vám pošlu obrázek krásné vzduchem chlazené 911 :)

beastar
10. srpna 2017, 14:56
0

Tak to je ještě dobré že pojišťovna viníka má zastoupení v ČR. Ten člověk u mě měl tehdy Wüstenrot a ten tady na trhu vůbec neměl v rámci POV zastoupení takže se to řešilo úplně neúnosně dlouho. Neber to zle, ale jezdit po Evropě s 911 bez havárky není moc odpovědné:) Samozřejmě vím jak obtížné a drahé je takové auto u nás havarijně pojistit některé pojišťovny to ani nedělají. Nicméně zde je vidět proč tomu tak je. To že nechceš opravovat chápu už to bude vždy opravovaná bouračka a to je prostě méně či více vždy vidět.

Já myslím že nákup gt86 si nemusíš ospravedlňovat. To auto je pro tebe asi v pořádku podle toho jaké věci preferuješ. Myslím že v BMW bych si tě nedovedl představit i když tě neznám :D Prostě vzhledem k tomu co máš za auta chápu že BMW, Audi, Mercedes si vynechal. A potom co? Moc toho není za normální peníze pro normální lidi. A na běžné ježdění asi nebudeš nakupovat ve Scuderia Praha ,)

krab
10. srpna 2017, 15:20
0

Souhlasim. Já jsem fakt od 18ti až do teď , což je skoro 18 let jezdil bez žádný nehody či problému. A já si myslel, že opatrností se tomu dá prostě předejít. Tomuhle zkrátka nešlo, posloužil jsem jako téměř stacionární kuželka ke které se blíží správně nasměrovaná koule ..
K něčemu dobrý to taky je. Vlastně jsem si nabil hubu takovým tím jemnějším způsobem. Kór pokud se mi povede uhádat získat všechnu hoddnotu auta zpět. Tím pádem jsem poučen, že drahá auta jsou i drahá na provozu, pojištění a dalších věcech a že je potřeba ještě víc přemýšlet hlavou předtím než něco koupím :)

A to je velká část důvodu té GT86. Víš, já se na to mohl vyprdnout, počtat si normálně do jara v klidu a pak zkusit dát dohromady nějaké zajímavější peníze co zbydou z 911 996 a přidat si tolik kolik to půjde a zkusit koupit starou 911. Jenže už se vidim... Zas by to byla další leštěnka na kterou bych byl extrémně přeopatrnělý. Ono i na tu Toyotku budu hodný :-D Jinak BMW jsem nevynechal... mám přeci tu starou Z3 Coupe. Ale máš pravdu, třeba nové, zánovní M135i nebo něco takového mě tolik neláká. A image značky je mi docela jedno... ve Scuderia bych mohl nakoupit leda tak ojetý Abarth 500 :-D A to by tu byl poprask, kdybych s něčím takovým "přijel" sem na autíčkáře....

beastar
10. srpna 2017, 15:56
0

Tak to je právě ono já měl za posledních 18 let taky asi jen tři nehody a nikdy nic vážného. Jenže jen jednu jsem zavinil já. Jsou věci které nejdou předvídat ani ovlivnit. Ostatní na silnici a potom je ta havárka nakonec docela dobrá věc. Samozřejmě cenově je to na auta jako Vette, 911, Jaguar a tak dále dosti náročné, ale někdy to člověka zachrání od ztráty snu. No počkat by bylo fajn přece jen starší Porsche to už je něco, co je trochu grál. Jen na ježdění celoročně, nebo dokonce na nějaké blbnutí bych to moc neviděl. Respektive najdou se tací, ale opět je to otázka peněz. Takže pokud chceš jezdit a moc neřešit servis a bát se o to nebyla by to dobrá volba.

No ona ta Z3 ztělesňuje ještě staré Mnichovské pořádky já sem právě myslel něco generačně novějšího. Co se týká toho Abartha ono to vypadá docela nevkusně, ale jede to úplně skvěle a celkem bych si takové auto jako druhé čistě na blbnutí uměl představit. Nevím přesně kolik ti je, ale na starší 911 je vždycky čas. Stejně jako na cokoliv staršího já když vidím ty dědečky kolem těch aut tak bych to snad ani nechtěl :D

krab
10. srpna 2017, 16:15
0

Diskuze o tom, jaké atraktivní auto bych si býval byl mohl nebo měl koupit je vlastně nekončící věc. Já myslím, že pro normální lidi jako jsme tady na tom webu skoro asi všichni je trošku i problém vzít třeba mega a půl ( kdyby to náhodou šlo..) a dát to do auta. to jsou peníze který si prostě obstaráš , ušetříš nějak během fakt hodně dlouhý doby i když na to jsi relativně v pohodě. Takže vzít pak takový auto na okruh, je pro mě dost stresová věc.. co kdyby se něco stalo, že? .. Proto se o to nesnažím. Vzít opět nějakých těch 600tisíc a koupil starší 996 či Caymana 2.7 a "děj se vůle boží" se mi právě už nechce. Říkal jsem si: štestí jsem měl na tu první, to se nemusí znova povést stejně.

Chvíli jsem vážně uvažoval o dovozu něčeho z Anglie. TVR Grifith / Chiamera / Cerbera , nebo Lotus Elise , nebo logicky Caterham, který mě absolutně bere... navíc poté co jsem si ho mohl zařídit na Nordschleife. Jenže tady jsem zas cítil trošku brzdu v tom, že v naší legislativě je bordel a přihláška pravostrannýho , takovýho specielního auta se může hodně zkomplikovat.

A když se objevila v AAA oranžová GT86, řekl jsem si: musíš si jí projet pořádně přes víkend. Vždyť tě to auto tehdy v 2012 nebo 2013 kdy jsem v tom jel poprvé hrozně bavilo... ale tehdy "nema love na to" ... Bylo to nový, stálo to 829tisíc v základu.. No, tak jsem si jí projel a zjistil, že to co mě bavilo v roce 2013 mě baví furt možná ještě víc :-D ... jinak mě je 36, takže čas na 911 ještě určitě je ...

skvoor
10. srpna 2017, 17:43
0

Krabe, je to hodně smutný, ale hlavně, že tě Sally ochránila před tím nárazem.
Rozjele se tady díky tomu hodně zajímavá debata a já si myslím, že stejně Caterhama jednou pořídíš :-)
Dá se to odůvodnit i rozumem - dobře drží hodnotu a servis tě nezruinuje.




beastar
10. srpna 2017, 19:07
0

Tak určitě nejen tady je pro lidi 1,5 milionu korun vysoká částka. Navíc nákupem vozu to celé teprve začíná. I relativně levná ojetina se snadno může změnit na noční můru. Prodal jsem auta i poměrně bohatým lidem a od té doby vím, že pokud si rozumný člověk tak i za situace, že 1,5 nemusíš šetřit jako většina z nás tak nechceš doma strkat peníze zbytečně do aut. Je tady hodně vidět i věk ono spousta lidí, co ještě neměli tu možnost zkusit servisovat a vlastnit nějakou "blbost" si evidentně vážně myslí že je to pohoda. Ono to totiž je jedna z myšlenek jak si ospravedlnit nákup toho "snu" jako je třeba to Porschátko, nebo Maserati:) On nakonec provětrá kapsu, ale i obyčejný desetiválcový naftový Phaeron, nebo Q7:D Relativně obyčejná daily auta podnikatelů.

Ta Anglie je fajn nápad. Osobně bych takovou věc nejraději měl také. Ovšem nemám peníze a čas na to se s tím babrat. Potom se tady bavit s úřednickýma darmožroutama. Když to ale vezmu kolem a kolem tak za 800 to nebyl tak špatný deal. Za nové auto takže záruka a tak dále. A nemusíš řešit speciální havárku. Nicméně teď ty auta jsou v dobré cenové hladině a pořád je to vlastně nový. Caterham je ještě auto? :) Trochu moc automobilového purismu nicméně pro lidi, co potřebují jenom dobrou stopu a skvělý čas někde je to asi jasná volba...

krab
10. srpna 2017, 19:26
0

Caterham je skvely. Mohl jsem si na nejaky pockat no....
Na druhou stranu tohle GT86 vychazi ani ne na dve tretiny toho co catik, pri jizde se vazne neskutecne bavim a nebylo co resit. Jak v te reklame na kofolu :)

Beastar: jen pozn. GT86 / BRZ vychazi nad 800 nova, ojete uz se prave zacinaji pohybovat pod pul mega za exemplare s malo najeto jasnou historii atd... ja bych rekl pro tve zakazniky to zacina byt alternativa k jinak daleko ojetejsim 130i / 335i apod. Schvalne nejakou zkus uvidis jak se trh s nimi hybe.

beastar
10. srpna 2017, 19:52
0

Nemám s tím úplně zkušenosti. Špatný nápad to ale rozhodně není. Přece jen co si budeme povídat proti 130i je to sporťák jak má být. Navíc pravda je i to, že ty bavoráky bývají mnohdy totálně zničené denním používáním což u těch ještě zánovních gt86 nebude asi úplně běžně vidět. Kupuje si to trochu jiná sorta lidí. Bmw zejména u nás zůstává mnohdy v rukou "podnikajicí" " pseudoelity. Respektive není to vždy jen záležitost fanoušků do aut. Kupců je málo na podobná auta, ale zase toho není plno na každém rohu. Obecně mám s tímhle typem aut v ČR spíše problémy, ale zkusit se to může.

skvoor
10. srpna 2017, 19:53
0

Tak Cat se asi do definice auta ještě vejde, ale svou praktičností je to spíš motorka.
GT86/BRZ má podle mě dost dobrý poměr cena/zábava. Budu se určitě těšit na další Krabovi blogy o GT86.

jc
10. srpna 2017, 12:41
0

To jsou veci...

Na jednu stranu je hezke, zes prestoupil do "naseho" klubu. Na druhou stranu je skoda kazdeho dobreho auta, coz tohle beze sporu bylo. Jet na Ring a nechat se nabourat na dalnici je opravdu smula. Navic takovahle udalost zamrzi i v "normalnejsim" aute (my nedavno prisli o Yarise...). Uprimnou soustrast.

Ted je ale cas uzit si sve "nove" Subaru prevlecene za Toyotu ;-) Nema sice ten suprovy sestival a neni tak seriozni, ale myslim zes uz sam prisel na to, ze ma na druhou stranu jine vyhody, ktere bys u Porsche tezko hledal :-)

reagovat
krab
10. srpna 2017, 13:10
0

Dík, no je to tak. Nechtěl jsem to veřejně ututlat, protože byste se asi divili, jak je možné, že si pořizuju zase další auto... ten důvod nebyl úplně dobrovolný. Ale právě mě konečně pár dní, které jsem takhle měl na vyzkoušení přesně utvrdili v tom, že Toyobaru má zkrátka své nedoceněné výhody. A budu se ho učit pořádně řídit tutově dlouho, skrývá v sobě velký potenciál

jc
10. srpna 2017, 14:05
0

velky potencial naucit :-) u mne to teda plati

Vavris Vavrisovic
10. srpna 2017, 23:14
0

Škoda Porsche... Ale i kdyby bylo odepsáno, věřím, že se ho ujme někdo, kdo ho dá dokupy... Třeba se nakonec objeví znova v Česku jako zaručeně nebourané :D :D

GT86 možná vypadá jako krok zpět (a objektivně asi i je), ale věřím, že tobě se bude líbit.... Akorát se znovu divím, že Z3C ještě u tebe má místo, jestli po 911 přežije i GT86, asi už to bude něco znamenat :D

reagovat
krab
10. srpna 2017, 23:25
0

Tím mě bavíš :) Ono to tak zdánlivě vypadá ... kdybys to viděl, zas až tak moc bouchlé není. Kdyby na něj díly stály jako na GT86, tak se to do 300tisíc opraví a je to všechno OK. Jenže je to Porsche. Já myslím, že si to moc neuvědomujeme, že zkrátka vše na to auto stojí opravdu hodně peněz. Já věřím, že by šlo opravit za notného použití použitých dílů.. ale to bych asi řešil, kdybych si to zavinil sám. Takhle mě spíš zajímá aby mě bylo zaplaceno, to jaká je více méně časová hodnota a hotovo..

Z3C : já nevím, já tohle auto mám hrozně rád. Věříš, že by mě bývalo mrzelo víc, kdyby to bylo tohle auto, které by mi v tom červenci na té dálnici zmrzačili? V tom se fakt logika blbě hledá...

A vztah s GT86 ? Bude to láska hele... A to jsem si dal tu Nordschleife v Catíku SV, který je božský a jsem rád, že mi ho Tomáš půjčil a já se moc těším na to, až se svezem znova a ty svoje oranžový káry si vyměníme. Co na to řekne? To mě zajímá. GT86 má drtivou většinu všech vlastností, která na autech mám rád. A protože jsem asi pořád ne tak zkušenej řidič a tak rychlej, tak mě výkonově neuráží.....

Další věcí je ta ekonomika.. mít teoreticky o řád lepší příjmy ... možná BMW M2 s manuální převodovkou nebo starší 997 GT3 ? Jenže to jsme skoro u dvou mega... GT86/BRZ , který se dnes jetý dá koupit do půl mega jako konkurenci moc nemá se přiznám...

Snowman000
24. srpna 2017, 14:00
0

No do pr.... Ja to tu na chvilu zanedbam a co sa medzi tym nestane :(((((

Je mi fakt luto 911-ky, hlavne ked jej smrt pride takto odzadu! Jedine stastie ze sa fakt nic vazne nestalo!

Na druhu stranu gratulujem ku GT86 a tak nejak ostavam v tichej zavisti a hltajuc kazdu jednu zmienku tu na blogu! ;)
Ostava GT86/BRZ (skor to BRZ aby ladilo k XV) na mojom zozname potencialnych nahrad za MX-5, iked kazde jedno usadnutie za jej volant mi pripomina ako moc je teraz ona ta prava na moje aktualne daily potreby, ale raz to urcite pride a verim, ze uz neodide! :)

reagovat