načítám data...

Toyota Camry Hybrid Executive: Když to máte na pohodu

16. února 2021, 14:07 21 komentářů krab

Nečekejte na tomto místě komplexní ani vyčerpávající test, ale říkám si, že stojí za to se podělit o bezprostřední zážitky z aut, kterými zrovna jezdím...

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Toyota Camry Hybrid Executive: Když to máte na pohodu

Na Dacii Dokker budu docela vzpomínat. Zamačkávat čudlíky jako ve stodváce se člověku poštěstí jen málokdy, pokud zrovna nemá současně doma v garáži i nějakého toho hýčkaného veterána. A Dáčka byla vlastně moc dobrá. A teď mi pro změnu přistály do ruky klíčky od stroje z úplně jiného spektra – technokratický sedan od Toyoty, model Camry.

A je to auto na pohodu. Doslova a do písmene. Na svezení se spoustou moderních aut se nijak zásadně netěším, ale Camry mi přišlo už před dvěma lety při představení docela sympatické a líbilo se mi, že to není ani VW ani Audi a ani Bavorák. Kuba Pospíšil sem psal moc fajnový test v době, kdy bylo auto nové. Já už si vzal teď ojeté se sedmdesáti tisíci kilometry na hrbu a na rozdíl od toho novinářského, v krásné karmínově červené metalíze. Ta barva vypadá přesně tak jako proslulá červená na Mazdách.

A pětimetrovému sedanu Camry vážně sluší. U nás v ulici má jeden člověk stejné, ale černé. Předtím jezdil starším “Banglovským” 740d a najednou se před jeho domem objevil nenápadný hybrid od Toyoty – zajímavá obměna. A v černé ani stříbrné ta Camry moc nevynikne. Červená je fakt pěkná, auto je teď ale momentálně celé špinavé a od sněhu, tak vám ho sem do blogu nevyfotím. Vystačíme si zatím jen pressovými fotkami.

Camry jezdí jako bych ho znal už léta

Nějaké dojmy budou přibývat, ale ty první jsou pozitivní. Kuba nekecal, když tenkrát v testu ocenil dobře naladěný podvozek. To tak platí i teď po dvou letech služby auta. Na své pražské trase mám dost přejezdů tramvajových kolejí, třeba ty na Evropské, když se míjí McDonald, tak na těch se prověří každé auto, když zrovna drží zelená a člověk to chtě nechtě musí prodrncat tou padesátkou, aby za sebou nikoho nezdržoval. Camry je výborně odhlučněná a nerovnosti filtruje s úrovní prémiových aut, možná vtipně řečeno líp. Občas se svezu i v aktuálním pětkovém BMW anebo už jsem taky cestoval párkrát v tátově zánovním benzinovém éčku a tady pět, deset minut po převzetí klíčků od Toyoty Camry začínám fakt seriózně uvažovat jak vysvětlit lidem ten rozdíl mezi obyčejnou Toyotou a německou “prémií”. Bez předsudků a bez obalu… Ty rozdíly v komfortu a způsobu cestování jsou v podstatě marginální, přitom cenově je Camry o řád lacinější. Proč ji tedy nepotkávám na každém rohu? (Není to kombi a ani Sup v kombíku, jak pohotově poznamenal jeden kamarád, proto…)

Mě se navíc líbí, že na základní ovládací prvky jsem si zvyknul okamžitě a zatím mě nic nepřekvapilo. V dalších dnech budu “študovat” asistenty a zda dává smysl všechno radši povypínat anebo tyhle upozorňovače jízdy v pruzích a chůvičky krizového brzdění a podobné věci k něčemu jsou. Zatím mě ale nijak neotravovaly. Co je podstatné: volant je kulatý, nějaký elementární cit pro to co se děje pod předními koly tu je, pedál plynu i brzdy je hezky naladěn. Možná brzda je taková malinko hůř čitelná, protože auto při brzdění současně rekuperuje a “cosi” nepřirozeného tam pocítit lze. Pozice za volantem je perfektně nastavitelná, sedačka jde dát docela nízko, volant si přisunout i hezky k sobě a cítím se hezky součástí auta. Pro dvoumetrové dlouhány je délka opěradla horší, zkrátka kratší a v tomhle směru má výrazně navrch pětkové BMW, kam se velké postavy líp vejdou.

V8 ani kardanku to nemá

Velký sedan by tyhle dva prvky mít měl. Nebo alespoň, kdyby byl pod kapotou kultivovaný řadový šestiválec. Co já bych za to dal. Dokonce bych i Camry s takovým motorem a pohonem zadních kol vážně chtěl. Doba je ale taková jaká je, takže je to hybrid. K tomu neumím říct nic než, že 2.5 litrový čtyřválec systém připojuje prakticky neslyšně, s lehkou nohou se dá na elektriku jet poměrně hodně času a jediné, kdy pohoná jednotka “neinspiruje” benzínem pošahané jedince jako jsem já, tak to je při plné akceleraci. A tu jsem zatím neprovedl, zatím jsem si to jen představil, a usoudil že to bude trochu zklamání. EDIT: Už jsem na to i pořádně šlápl a docela to jede – dynamika není zlá, řekněme (téměř) na úrovni starších aut vyšší střední s atmosférickými šestiválcovými třílitry.

Ne, bez legrace, Camry si vyloženě říká o jemnost, plynulost a způsob ovládání hodný duševně vyzrálého jedince, který nebude hamtat na plyn jako neandertál a užije si pohodu a klid na palubě. A auto zatím jezdí za 6.3 litrů podle palubního ukazatele, což je hodně dobré, inu pokrok. Naštěstí pokrok tu neznamená, že by nešlo zkontrolovat olej přes klasickou měrku a kapotě třeba chyběly hydraulické vzpěry. Dokonce tu funguje i utěsnění prostoru pod kapotou a motor a jeho příslušenství se evidentně příliš nešpiní od soli, bláta a dalšího silničního bordelu. Na stranu druhou se hodně šetřilo v zavazadlovém prostoru. Kufr je jen polstrovaný takovým tenounkým “papundeklem” prakticky stejným jaký byl i v GT86tce a nebo ho najdete já nevím, třeba v Yarisu. A vzpěry kufru jsou odhalené, žádný paralelogram, nic sofistikovaného. Ale pod deklem najdeme i rezervní kolo, což už dneska vůbec nebývá obvyklé. 

Zpět k pohonné jednotce. Zkrátka když ta nahoře zmiňovaná V8 chybí, chce si to pustit audisoustavu od JBL, která krásně hraje můj oblíbený bigbeat a neřešit že dobré časy už prostě byly. Když jsem si na obchvatu a pak na dálnici pustil pěkně nahlas oblíbené Judas Priest, plachtil na tu naší dálniční 130tku, užil jsem si muziku, zapomněl na chybějící “víceválec” pod kapotou. A ono by se s tím takhle hezky a postupně člověk zžil až tak dobře, že by se z něj stal snad i fanoušek hybridu.

Smůla je, že auto má omezenou maximálku na 180 Km/h, přitom spočítaný celkový výkon soustavy na 218k stačí úplně krásně na to, aby to pelášilo “v Německu” klidně i 230 …  Nepíšu to z frajeřiny nebo že bych chtěl před vámi machrovat, ale předloni se mi v Německu opravdu stalo s hybridní Corollou, že jsem na prázdné čtyřproudé dálnici před Mnichovem zabrnkal na ten omezovač a ačkoli by auto jelo klidně přes 200 km/h, museli jsme prostě pomaleji. Trošku mě to štvalo a u Camry by mě to vadilo tuplem. Vždyť tachometrových 220 km/h stabilně mohla cestovat moje bývalá E39 úplně s klidem a v relativní tichosti… Ale tohle je prozatím snad jediná věc, která mi na Camry vadí. Sympatická je dokonce i hmotnost, která by neměla být více než 1.7 tuny, což je na poměry dnešních větších aut s hybridním pohonem ještě docela dobrá cifra.

Zajímalo by mne, jestli tady mezi autíčkáři máme už nějaké majitele a uživatele a myslím, že všichni budou rádi za nějaké ty zajímavé postřehy z dlouhodobého provozu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
16. února 2021, 15:58
1

Priesty jo? Well Done;))

reagovat
krab
16. února 2021, 19:40
3

No jo, to jsem tam jen plácnul, protože zrovna hráli "turbo lover" :-D Jinak já jsem teda posluchač mnoha žánrů Kuře, ale rock/beat patří k tomu základu...

PS: Potřebovali jsme něco nakoupit, tak jsem si vzal vzdálenější supermarket, jelikož jsem objevil že audio JBL v Camry má zdířku na cédéčka - sláva! Tak jsem vyhrabal z audiotéky hodně starý cédo s Rayem Charlesem a Countem Basiem "Ray Sings, Basie swings" a zjistil jsem, že do akustiky toho auta se perfektně hodí. Prostě Camry probudí dědka i v tom nejtvrdším rockerovi :)

martin_100
16. února 2021, 21:20
0

Priesty taky chválim.

Sa
Sato
16. února 2021, 20:03
0

Je to vlastne taky amricky full size? Tak nejako si to predstavujem, pohodlne sedacky a americka pohoda. Pride mi to super ze sa da take nieco kupit u nas, bez toho aby to bol sedy import. Skoda ze nedovazaju aj ten poriadny motor.

reagovat
Opelfahrt
16. února 2021, 21:44
0

V USA mají jako full size Toyotu Avalon, tomuhle myslím říkají mid size. Avalon má ale myslím stejné motory.

krab
16. února 2021, 21:58
0

Taky bych to nazval spíš mid size ... Ono je to dlouhý skoro 4.9 metrů, ale uvnitř je to tak akorát, nic přehnaně velkýho, zkrátka vyšší střední třída. Ten Avalon je koukám cca o 10cm delší. V USA snad prodávají Camry ještě i s variantou s 3.5 litrovým V6 a 301k ve verzi TRD. Jinak to má ten 2.5 litr 180 koní anebo hybrid, kde je k tomu ještě 120k elektromotor, zrovna jako v případě toho Evropskýho Camry Hybrid. Tady je prostě jen nabídka osekaná pouze na hybrid... V USA se jich prodává spousta, tak mají možnost většího výběru verzí. U nás na tenhle typ auta není trh, přitom je to vlastně škoda. Věřím, že leckomu by se po svezení Camry líbilo.

martin_100
16. února 2021, 21:21
0

A že by ten omezovač nešel nějak poléčit?

reagovat
krab
16. února 2021, 21:46
1

Zkusím vygooglit, ale ono logicky se s tím jak to je asi člověk bude muset smířit, min asi po dobu záruky. Ono takhle, pro ježdění u nás to není problém jak to je, ale v tom Německu, kde se jezdí rychlejš a ty třeba chceš do levýho, je tam volno a předjíždíš řadu aut co pojedou třeba 150-160 km/h a v tom úplně pravým jedou kamiony těch svých 95 km/h , tak tím, že to rozjedeš fakt jen na tachometrových 185-190 může chvilkově naštvat, protože za chvíli budeš brzdit někoho za tebou, kdo těch 220-230 klidně pojede. Je fakt, že jakmile je hustší provoz, stejně se skoro všude omezuje rychlost návěstidlem na 130, takže ono je těch míst, kde je "limiter" na 180 km/h vážně problém málokdy a málokde, ale do tý situace jsem se dostal v minulosti a tak vím, že by mě auto, kde je ta maximálka takhle uměle osekaná docela vadilo. Odblokovat to asi nakonec někdo umět bude... zrovna jako to mám pocit už umí firmy udělat u těch Volv, kde je to záměrně nějak ideologicky, u tý Toyoty to má snad nějaký technický důvod, ale nedokázal jsem nikde vyčíst snadno jakej.

V příliš krátkým převodu to není, třeba ta 2.5 litrová Corolla točila při tom limitu cca kolem 180 km/h něco jako 4500 otáček. U toho Camry to vyzkouším jaký je zpřevodování, ale řekl bych, že ještě víc do těžka... tady je otáčkoměr jen zobrazovanej digitálně na head up displeji, jinak tam není. Těch cca dálničních 140 km/h to jede evidentně na nízký otáčky a motor je tichý.

Jimi
17. února 2021, 07:30
2

Limitují to max. otáčky elektromotoru- něco asi kolem 17tis. otáček/min., kde to s převody dělá těch výsledných 180km/h. U velkých hybridních Lexusů (např. LS) by tam měl být ještě další převod, kde to dá v pohodě 250km/h. Jinak asi solidní spolehlivá alternativa.

krab
17. února 2021, 08:39
0

Díky za info... já si o těch Toyota HSD systémech něco pořádně zkusím načíst, docela mě to zajímá jak to doopravdy technicky funguje. Třeba nedávno jsem jezdil s autem od Hondy, kde byl hybridní systém IMA , což je taky vložený elektromotor, který pomáhá spalováku, ale u těch Hond to nefunguje, že by auto jelo samo jen na elektromotor, u Toyot to jde. A u Hondy třeba maximální rychlost odpovídala tak nějak technicky tomu co to auto skutečně maximálně vytáhne na svůj výkon. No nic, po večerech si to načtu.

Jinak to Camry jede samo na elektriku do 50 km/h a v určitejch případech umí čistě na elektriku i v rychlostech 50-100 km/h, když jedu rovnoměrně a není to moc do kopce. Jak se přidá malinko víc připojí se motor. Už jsem jezdil s různejma Toyotama s hybridem a ten podíl co zvládnou jen na elektriku mi přijde model od modelu vyšší.

beastar
16. února 2021, 23:26
2

Ty si změnil zaměstnání? Fasujes tojky? Nebo uz to je jako, že potkám po Praze tojku s nápisem na boku. Tímto vozem jezdí top žurnál Pietro Smallcrane The Third. Jinak Camry se mi taky líbila měli sme to fplny v té perleťové bílé metle. Já v něčem takovým skončím taky. Dneska Mrzákrati potom, co vodpalilo minulej tejden audio včetně zesiku. Tak si jedu a najednou známý zvuk. Tadan tadan vykřičník. Nemám olej. Říkám si pico to ne.. Dolivam olej narychlo. Litr a furt nic. Zítra pokračovani závady ::D TJ to slavný rwd v8 výkon, klasika, coupe fplny... Fakt super.

reagovat
Moctezuma
16. února 2021, 23:45
2

Itálie je životní style, se vším všudy :)

krab
16. února 2021, 23:46
0

Ha ha, hele bez těch dobrodružství a rukou zamaštěnejch od oleje by to byla pěkná nuda, to Maserati, ne? Kdepak, zaměstnání jsem nezměnil, jen jak začal Covid tak jsem se ze slavný Brumlovky odstěhoval domů na vesnici a zdá se že se snad na tu Brumluvku ani nebudu vracet nebo kdo ví kdy... a legrace je, že bych se tam snad i těšil. Ne, tojka je je jedno z aut na recenzi, taková ta verze po prvním operáku , zkrátka takový to "Jaherswagen". A docela zajímavý, proto jsem o tom něco málo sdělil i tady. A jo, když chceš něco racionálního a současně se nechceš ale ošidit a dokonce se i trošku rozmazlit fakt dobře postaveným autem, tak je Camry opravdu chytrá volba. Navíc je to nenápadný auto se skromnou image, což mnozí uvítají, takže za mě má to auto hodně plusovejch bodů. Ale zaujme jen část klientely, pro tu druhou je ta nenápadnost problém a výkon motoru nic moc, takže takový auto ve vyšší střední třídě zavrhnou už na začátku anebo ani neví, že se u nás prodává. Mimochodem, když jsem kouknul na skladovky tak jsou ty ceny extrémně příznivý. Vlastně i ceníkovka od Tojky není zlá...

PS: udělej blog o Maserati, na ten se fakt těšim :-D

Moctezuma
17. února 2021, 04:12
0

Na ten blog se upřímně taky těším :-) To bude něco jako návštěva St. Pauli :D

beastar
17. února 2021, 09:29
1

Já si to myslel, že je to testovací vůz. Ono na tu Brumlovku nejen vy ale i dalších 70% kanceláří. To je hrozný nedávno sem jel ke klientům domů do obejváku trochu jak rané 90s. Sem si vzpomněl na tátu mám auto za 1,4m ale kancelář.. Paní na co, zbytečný náklady. Home Office pojmenovala moje drahá pro sebe jako No Office. Taky je v kanclu jen dva dni v týdnu. Ach jo no Covid.

Camry je za dobrý peníze a i v Toyota ČR se snaží. Něco sem řešil s nima minulý rok v Průhonicích. Koukal sem tam na ní a je to jak píšeš. Část zákazníků to odsoudí rovnou. A furt to leze do zelí Superba. A on je bohužel i v tom IV fakt dobrej. Jasně Camry je pohodlnější a taková sofisticated. Jenže jsme v ČR. Tak jak je Superb exotika třeba v Rakousku u nás to je ta Toyota. Mě se to vcelku líbilo je to promyšlené a tak. Bohužel má to slabiny na první pohled banální ale.. Což si jmenoval.

Jojo Itálie je skvělá hlavně když jsou venku sračky a padne tma. Máš na sobě svetr v bílý s krokodylem, polobotky a tak. Třikrát sem do toho kopnul a že prej nic. Svině jedna. Už to je zase v dílně zatím diagnostika řekla že hmm divný doplňte olej. Kterej tam je. Bože tj jak ta elektrika minulý týden. Vyhořel zesilovač d s původní cenou tak 30 dnes se dá koupit kolem 200e a vzalo to rádio. To se ti v Porsche nestane. Jak by řekl Lauda. Neschopný líný idioti to montují jak hračky. Hned jak vyskočila ta chyba svitlo mi že musim ten blog napsat celkově. No jaký to bude... Krize :D

Ju
Junior
17. února 2021, 12:04
0

Piš toho víc. Aby mě podobně blbý nápady dycky fofrem přešly :D
Když o tom tak přemejšlím, tak mi se žádný auto takhle pod rukama neposralo. Dycky to nějak dojelo. Až na toho uvařenýho pežota, ten chtěl trošku lásky. Když se očividně posral větrák a holt v koloně žádný náporový chlazení neprobíhá.
Včera mě předjel F01 730d, s SPZ TRI SKOVI. Asi Třískovic familie našetřila, tak jakože gangster moves.
Jsem si uplně představil, až mu čerpadlo pustí sračky do palivovavýho vedení a Tříska bude stát u krajnice ve vestě jak debil :D

krab
17. února 2021, 12:10
0

S tím Maserati se to dalo čekat, ale zase budeš mít na co vzpomínat :-D Mě by Mase imponovalo, ale přesně v tom provozním módu alá tvůj tatík - vytáhnout to z garáže, přeleštit a zase zatlačit zpět. Jak ten Marek Taclík v tý reklamě s tím erkem. Teď už ani nevím na co je, snad na nějakou banku nebo na co... Ne, v reálu bych s tím určitě občas jezdil, ale tu a tam se přeci jen dostanu k zajímavým věrohodným informacím od lidí, co tyhle auta (včetně třeba starších Ferrari) občas klientům opravují a pro některý díly není kam jinam jít než do Scuderie a tam jim už mezi dveřma řeknou - chlape tenhle díl fakt nechceš... Proč? To bys pak tomu zákazníkovi na tu fakturu prostě ani nemohl dát s tou cenou a líp to neumíme, bohužel... Přiznám se, že se věhlasný Italský Italský značky bojim, jsem v tom posera. Zlatý Porsche, tam už člověk ví a hlavně fakt pokud to nenabourá, tak zbytek je vždycky v pohodě, díly jsou, druhovýroba kvalitní je a ceny rozumný.

Ta Camry jak říkáš... já to napsal sem a říkám si, že když bude čas tak pár odstavců vždycky hodím o něčem co mě skutečně trochu zaujalo z toho co se mi na ty recenze nabízí a dostává. A musím říct, že z jízdy v tom mám docela radost. Možná je to tím, že je to jiný a neokoukaný (třeba oproti tomu Superbu nebo Passatu). Pár chyb to jistě má, jsem se je snažil nějak vylíčit, ale jako celek je to velmi dobrý. Když vidím, že ty auta lze v levnější výbavě koupit nový, skladový (nebo s minimem km) s plnou zárukou těsně pod 800, tak mi to přijde jako výborná hodnota za peníze. Přitom to není kompromis (tím myslím jako korejský auto - já moc nemám rád korejský auta...). Je to Toyota, ve světě je Camry extra rozšířená a vidím v tom i prvky co najdeš na některých Lexusech. Ale pochopitelně zas materiály a tím, že si to auto nemůže zákazník vlastně ani nijak individualizovat ho to z takový tý luxusnější třídy diskvalifikuje. To co mám je verze Executive + VIP paket, to je varianta co se prodávala na tom začátku v 2019 a je k mání dodnes. Ceníkovka byla 1.150, ale realita možná těsně pod milion s DPH, teď po dvou letech to koupíš pod 700 , což mi nezní špatně.

Obrovská škoda, že se pro EU (jenže chápu to, jsme prd trh pro tuhle kategorii) není tohle auto jako kombík. Kdyby to kombík byl, tak bych to snad koupil a vyprdnul se na nějaký starý bávo, ze kterýho furt rosí nějaká kapalina a jen čekám až se oteplí a budu to moct pořádně očistit vapkou a prohlídnout všechno znova (po tom mechanikovi, kde to bylo před vánocema) a přetěsnil konečně tu vanu, což bude hrozná práce. Mám to tak střídavě. Často mě baví se srát se starými auty, protože jako hobby, ale jindy si říkám, že jsem blbej a měl bych konečně asi už jednou zainvestovat malinko víc do rozumnýho "daily". No Camry Wagon anebo Giulia SW (obě neexistující) by byly pro mě ideálním řešením. Jedno z toho... buď usedlejší pohodovější anebo designově sportovnější, lepší na svezení. Každý má něco do sebe. Jenže jako sedan je to pro rodinu blbý.

Sa
Sato
17. února 2021, 13:05
0

To znie ze si to grandturismo kupoval ako príliš nové. Tie zabehnuté a odležané kúsky už určite majú tieto detaily vychytané prvým majitelom a druhého už čaká len bezstarostný život plný super zvuku a skvelého dizajnu.
Na blog sa tiež velmi teším.

St
Staromil
23. února 2021, 12:55
0

To je ale pěkné auto, ač holt sedan...trochu mi možná připomíná Mazdu 6 GJ v sedanu, a to nejen možnou barvou. Jsem kombíkář, ale ten sedan M6 se mi dokonce možná líbí i víc ( dříve M626 a M6 nabízela tři karosářské verze, takže byl možný i určitý kompromis). Za ty "maximální" a také "normální" peníze je to už pořádný kus auta ( skoro už cenový ekvivalent Oktávce, ne ?). Tady mi hybrid rozhodně nevadí, ten už k Toyotám tak nějak patří a oni to zjevně umí....

reagovat
krab
23. února 2021, 15:48
0

Jo, to má opravdu skoro identickou barvu jako mívají Mazdy. Mazda 6 je do jistý míry alternativa toho auta, i když Toyota je určitě o trošku prostornější, hlavně vzadu. Cena těch skladových aut je vážně i v prakticky plné výbavě dneska typicky pod 800 tisíc s DPH , ceníková 950 a top výbava tam je tuším za 1050 a k tomu ještě lze doplatit ten pack s polohovatelnými el. ovládanými zadními sedadly a kontrolou audia i ze zadní loketní opěrky a k tomu aparatura JBL. Takhle bylo vybavený to červený auto co jsem s ním teď týden jezdil. Za to JBL bych si hrozně rád připlatil, ale za ty polohovatelný zadní sedačky ne, protože pak nejsou dělitelná a sklopná opěradla, což je nešikovný. Ale bohužel to samostatně konfigurovat nejde, klasika japonec ... pár výbav a buď je tam vše anebo osekanější model. Určitě by stačil ten "základ" , ono to má stejně všechno. Bezva vychytávka v praktickým světě je, že si člověk nastaví které ty asistenty chce a které ne, tak vypne v palubním menu a už to znova nemusí nikdy vypínat znova... auto si trvale pamatuje poslední nastavení. Což je skvělý... A hlavně ticho, klídek, pohoda, jako hezky jsem si pojezdil. Fakt mě Camry baví. A to máme v rodině i současnou generaci éčka a v širší rodině pětkové BMW taky aktuálního modelu, a když porovnám svezení, atmosféru v tom a pak porovnám i ceny, tak mám jasno. Bral bych Toyotu. Možná má trochu horší ovládání navigace, ale všechno je o zvyk. A ten 2.5 litr + hybrid - to fakt krásně funguje. Na uvolněný styl jízdy , úplně v pohodě. Dokonce i maximálka je poměrně obstojná, má to být omezeno na 180 km/h jak tu někdo psal kvůli otáčkám elektromotoru a že lexus má kvůli tomu ještě dvou stupňovovou převodovku, jakýsi "overdrive" na snížení otáček elektromotoru (který ale člověk neslyší, jen v těch nejnižších rychlostech, kdy auto stejně jede rádo čistě na elektriku, pokud se rozjíždím plynule a přiměřeně svižně) .. no zkrátka vytáhne to 195 než zasáhne omezovač. To je v pohodě... A pak spotřeba, to jsem byl příjemně překvapenej. Nejnižší cestu jsem zvládnul za 4.1 litrů , ale to byl už hodně ekostyl. A celkově průměr za týden a cca 500 km byl 5.6 , takže lepší než diesely v podobně velkých autech, nebo srovnatelný. S tím, že to auto jezdí uvolněně, plynule, tiše a kdyby někdo nahrál do repráčků decentní zvuk benzínovýho šestiválce, tak by tomu člověk snad i uvěřil. Ale nic, naštěstí je žádný umělý zvuky vytvářet nenapadlo :-D PS: takže mám Toyotu Camry asi taky do budoucna jako rodinný auto na shortlistu.

St
Staromil
23. února 2021, 17:51
0

Moc děkuji za "dovyčerpání" informací a dojmů, tohle jsou prostě pro mne "moderní" auta. Fakt to je přesně to, co je pro řidiče pohodlné, funkční, neobtěžující tím, co člověk zrovna nechce používat,... Řekl bych, že to Japonci opravdu umí a v některých věcech jsou zdravě konzervativní a drží si svoje charakteristiky ( jak Mazda, tak vlastně poměrně odlišná Toyota, Subaru není od nich daleko...). No, já mám už asi trochu šikmý oči, samé Mazdy...:-))), ale tohle je prostě další jejich krásné funkční auto. A k tomu ta suprová barva na té fotce! Za ty peníze, když to člověk pak porovnává s různými jinými auty ( teď fakt i s tou novou Oktávkou), ale hlavně s SUV a crossovery ( třeba zrovna z tím Volvem XC40), to je pro můj pohled na auta úplně někde jinde ! Ještě jednou díky za doplnění, už ji taky mám na shortlistu, ačkoliv vlastně "rodinné" auto už potřebovat spíše nebudu. Tím se však otevírají dveře i sedanům...:-)))... ( strašně se mi líbí Mazda 3...jen to víko kufru je u ní fakt naprd malý...tady už je to slušná "tlama")