načítám data...

Staré dobré časy!

06. ledna 2018, 20:10 38 komentářů Franz Kafka

... aneb jak to může skončit když máte svoje důvody proč nejít s dobou. Zvažovat nákup čehokoliv je vždy zajímavá odysea. A co teprve když jde o auta.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Staré dobré časy!

Vánoční svátky jsou za námi a před námi je pro nás ta smutnější část roku. Radostí nás může naplňovat snad jen pouze myšlenka na blížící se motoristickou sezónu. Svátky klidu a míru spojují lidi, občas přivanou i ty které jste dávno neviděli a to se stalo i mě. Přes Vánoce jsem se setkal s jedním ze starých přátel. Dlouho jsme se neviděli a kromě jiného pochopitelně přišli na řadu i auta. Po klasickém povídání kdo čím teď jezdí a proč vyplul na povrch relativně zajímavý problém. Kamarád říkejme mu třeba Alois, má malé podnikání. Už nějakou dobu jeho poměrně nudné malé dodávky od Mercedesu s kapacitou od 7 cestujících převáží své pasažéry na krátké a střední tratě. Tahle část byznysu funguje vlastně poměrně dobře a zajišťují ji zánovní mikrobusy. Ta mě dnes zajímat nebude a vlastně mě nezajímala moc ani při skutečném rozhovoru. Daleko zajímavější je další nový projekt. Převážet některé cestující na krátkých zejména městských trasách osobními auty.

Prostě klasické transfery kdy nejdelší trasu podnikne pasažér na třicet kilometrů vzdálené letiště a stačí mu ke štěstí, že dorazí do cíle. Jistě každý jeden z vás podobnou službu někde v širém světě již využil. K mé radosti vozový park nemá tvořit klasická nuda ztvárněná v posledním Mercedesu třídy E ba ani bájná Škoda Superb. Ne, ne Alois jako správný a uvědomělý pamětník i námi oblíbených 90. let uvažuje o tom vozit lidi něčím z této zajímavé doby. Dokonce nepůjde o jedno jediné auto, ale hned několik kusů. Vůbec by nemělo jít o to ukázat cestujícím formou moderních vozidel jak je firma skvělá a v nejlepší kondici. Mělo by jít o to nabídnout levnou a zároveň hodnotnou přepravu s ohlednutím do minulosti. Něco jako když přijdete do baru v moderní čtvrti vašeho města a tam vám z moderního výčepu natočí poslední moderní „euro“ pivo. Přitom celý interiér včetně barmana evokuje například Spojené státy americké 50. let minulého století. Samozřejmě někde se to daří méně jinde více.

Tak a co je pro takovou nebývalou legraci nejdůležitější v našem případě. Ta auta. Možných adeptů nejsou samozřejmě desítky. Po kratším zamyšlení jich jsou pouhé jednotky. Na rozdíl od nákupu nových vozidel je tady ještě jedna proměnná vlastně asi dvě. První je počet dodnes zachovaných vozidel a jejich ceny a druhá možnost řádného servisu, který nepošle celou firmu do červených čísel. Vzhledem k tomu, že se budeme bavit, jen o vozidlech věhlasných značek tvořících historii automobilismu je nutné Lojzu pochválit už předem za odvahu. I když ve světle některých zdejších (nejen) blogů, jde vidět, že pokud ta auta neurazí denně tisíc kilometrů je možné i starší vůz udržet v dobrém stavu za pomoci nízkých investic. V následujících řádcích uvedu, jaká že auta jsme zvažovali při naší krátké (asi jen čtyřhodinové) rozmluvě. K tomu doplňuji svůj krátký názor v podobě drobné poznámky.

Velmi často se v debatě objevovali vozidla jednoho výrobce. Jistě už tušíte, o kterou firmu se to jedná. Ano je to německá trojcípá hvězda Mercedes-Benz. Pro tyto úkoly byla nejen v době vzniku dokonalá právě dodnes s úspěchem vyráběná třída E. Druhá generace interně označovaná W210 se vyráběla od roku 1996 a končila až v roce 2003. Dieselových motorů pod kapotou se za výrobní cyklus vystřídalo hned několik a jejich spolehlivost byla poměrně vysoká. Ano benzín pro tentokrát vynecháme a do LPG se přestavovat dvanáctiválcová eskáda nebude. Dodnes je na trhu s ojetými vozidly dvěstědesítek opravdu hodně. Ve své době tohle auto od konzervativních zákazníků značky sklízelo spíše kritiku ale dnes už se nad čtveřicí světlometů a kulatějšími tvary nikdo nepozastaví. V roce 1999 celá řada prošla faceliftem který uhasil nejpalčivější problémy. Kde je tedy háček? Sehnat pěkný udržovaný kus s normálním nájezdem v tomhle případě pod reálným milionem kilometrů je nadlidský výkon. Další velký nepřítel těchto jinak veskrze spolehlivých veteránů (nemyslím technicky a administrativně) je poměrně rozsáhlá koroze. Masařka jak je tohle éčko údajně označované studenty bohemistiky je dostatečně prostorná i dnešními měřítky. Podle všech statistik by měla být i dostatečně spolehlivá aby se po první sezóně nerozpadla na atomy. Jenže rez rozhodně nepracuje pro tyhle krasavce ku prospěchu.

Mercedes-Benz E320 CDI od roku 1999 (W210)

Verze po faceliftu vybavená moderním a spolehlivým motorem alespoň tedy optikou tehdejší doby. Výhodou je slušný výkon, kultivovaný projev a dlouhá životnost. Samozřejmě že 55AMG by byla z pohledu správného petrolheada skvělá volba. Pořizovací cena a spotřeba paliva je ale příliš vysoká na to aby se provozovat auto tímto způsobem mohlo vyplatit. Verze po modernizaci se dočkali i poměrně slušné výbavy a tak není často problém nalézt vozidla s masážními sedadly a velkým displejem navigace či palubní televizí. Troufám si tvrdit, že i podvozek vydrží velmi tvrdé zacházení. Většině kusů, které nabízí bazary, napříč Evropou samozřejmě prospěje rozsáhlý servis zejména náprav. Challange je sehnat právě takové auto které to v plném rozsahu potřebovat nebude.

Další auto, které se vyskytlo v prostých úvahách, bylo přímo od konkurence nejen té dobové, ale i současné. Šlo o BMW řady 5. Jasně tenhle bavorák je dnes již spíše živoucí legenda, než vhodný pracovní parťák. Nicméně po světě se jich v pojízdném stavu potuluje ještě opravdu hodně. Už jen to samo o sobě vypovídá něco o kvalitách tohoto mnichovského modelu. E39 vydržela z dnešního pohledu ve výrobě neuvěřitelných devět let a bylo vyrobeno jeden a půl milionu kusů. Sehnat dnes zachovalý kus z konce výroby je dnes samozřejmě čím dál těžší. Avšak není to nemožné. Zejména auta vyrobená po modernizaci na přelomu milénia určitě stále stojí za pozornost. Pod kapotou se mohlo objevit hned několik motorů spalujících naftu. Mezi nimi podle mě kraluje hliníková legenda s označením M57D30 v modelech označených jako 530d. Já osobně mám rád i konstrukčně stařičkou průkopnici v modelech označovaných jako TDS. Nicméně pokroku nebudu bránit a přiznávám, že modernější Common-rail tady vítězí.

BMW 530d po modernizaci (E39)

Verze po modernizaci dostali poznávací znamení aut od BMW a to sice „Angel eyes“. Také komfortní výbava se rozrostla. Obecně jsou dnes tahle auta samozřejmě kvůli nižšímu věku v lepším stavu, než jejich starší souputníci. Tahle auta statečně kombinují komfortní svezení a sportovnější naturel. Na zadních sedadlech je například ve srovnání s Mercedesy o poznání méně místa na nohy. Na nekvalitních silnicích (ty jsou ve městech všude na světě) dostává pokročilý podvozek dost zabrat. Z mého pohledu bavoráky z této doby dnes bodují také přijatelnou cenou servisu, který je snadno dostupný. Jako lákavá volba se zdá raritní 540i s 210 kW ale tu ponechme stranou pro nadšené fanoušky značky. Pro Aloisovy účely jsou velké benzínové motory bohužel nevhodné. Nicméně zde bych snad i přimhouřil obě oči a tohle auto sháněl i za cenu montáže LPG. Proti Mercedesům boduje bavorák také v tom, že tak snadno nepodléhá kovomorce.

Třetí místo obsadila na pomyslném žebříčku Audi A6. Typ 4B naskočil do ringu v roce 1997 a tak se stal přímým konkurentem dvou nahoře již zmiňovaných aut. Nový design nebudil nadšení ani tehdy v devadesátých letech. Přiznejme si, že je poměrně konfekční a nudný. Výběr motorů a výbav je také poměrně široký a modernizací si tahle Audi prošla taktéž v roce 2000. Trumf A6 spočívá zejména v systému pohonu všech kol Quattro. Zajímavá pro využití v městském a příměstském prostředí pro řidiče může být bezstupňová převodovka Multitronic. Kusů do dnešních dnů přežilo stále dost a tak je určitě z čeho vybírat. Slabinou je poměrně nezajímavý výběr dieselových motorů. Respektive jejich lety prověřená horší spolehlivost (V6, AKN a další) a kulantně řečeno hrubý projev. Ceny čtyřválcových TDI se pohybují v naprosto nesmyslných veličinách a šestiválce jsou servisně naprosto nepředvídatelné. Vše stěžuje i fakt, že jakmile se objeví zachovalý kus, jeho cena bývá dvojnásobná.

AUDI A6 1.9 TDI (C5/4B)

Určitě bych se vyhnul šestiválcům na naftu a pro jistotu i automatickým převodovkám Tiptronic. Problém je, že spolehlivé dieselové motory 1.9TDI nejsou dostupné s pohonem všech kol Quattro. Navíc mnou uvedená verze nepatří velmi často ani mezi ty důstojně vybavené. Přece jen bývala to spíše volba ekonomicky zaměřených řidičů. Při případném nákupu bychom stejně asi nakonec skončili svou pouť nějakým šestiválcem v lepší výbavě. 110 kW verze po poctivějších majitelích údajně nejsou tak hrozné a lze je držet při životě bez větších investic. Zajímavostí by mohla být verze Allroad která ale trpí na poruchy převratného vzduchové odpružení a celkově nepůsobí s karoserií kombi příliš reprezentativně.

Poslední vážně míněné želízko v ohni byl Opel Omega. Z dnešního pohledu, kdy haníme kvality předposlední Astry, lámeme hůl nad slavnou Insignií, to přijde člověku divné. Když jsem tuto skutečnost sdělil kamarádovy, byl zděšen. Opel? Jak to můžeš vůbec zmiňovat v takové společnosti, jakou představuje BMW a další „prémie“. Pravdou ale zůstává, že ve své době byl Opel Omega skvělou volbou a rozhodně nepatřil mezi auta pro běžnou společnost. Verze označovaná jako B ve své druhé reinkarnaci z let 99 až 2003 vypadá dobře ještě dnes. A v době svého působení na trhu se prodávala velmi dobře. Hodně lidí na tohle auto dodnes vzpomíná jako na poslední pořádný Opel, který dělal svému výrobci čest. Podle mě dokáže čelit dobové konkurenci i dnes a to také tím, že se nejedná o okoukané auto. Jezdí a jezdilo jich o poznání méně než soudobých BMW a Mercedesů. Na druhou stranu hodně lidí bude děsit představa, že je má vézt něco co neznají.  

Opel Omega 2.5DTI (B2)

Auta vybavená motorem BMW vyráběným v Rakousku. Kusy z konce výroby disponují mimořádně vysokou výbavou. Omega nabízí s tímto motorem velmi slušnou dynamiku a bonusem je i moře prostoru pro cestující vzadu. Vůbec z hlediska vnitřního prostoru může Omega směle soupeřit nejen s třídou E od Mercedesu. Co u tohoto černého koně výběru překvapí je komfortně nastavený podvozek. Z osobní zkušenosti můžu ale potvrdit že tohle auto vydrží i trochu toho hrubšího zacházení. Jaký by byl případný servis, nedokážu posoudit. Každopádně jak tvrdí zlí jazykové je to jen obyčejný Opel tak to podle mě nebude nic tragicky drahého.

Tohle jsou samozřejmě ta auta, která se nabízí vyloženě takzvaně z první.  Do výběru by se dali zahrnout i například lépe vybavené, vrcholné verze VW Passat nebo Fordu Mondeo. Není zde uvedeno nic z dalších zemí v Eu ani vytvořené pro specifický trh USA. Já osobně bych klidně zvažoval například i Jaguar S-Type. Jak známo lidé podnikající v přepravě osob jsou ale velmi konzervativní. Vše musí působit spíše dojmem jako autobus. Účelně a odolně. Já ale vím z jisté zkušenosti, že někteří výrobci dokážou skloubit oboje dohromady. Účel a praktičnost s krásou a potěšením. Kdyby někdo z vás měl nápad jak to udělat lépe či jinak nežli jsem poradil já. Nebojte se svěřit! Samozřejmě oběma účastníkům diskuse bylo už na začátku jasné, že jde o iracionální krok. Ale použít poslední model éčka by naprosto popíralo celou myšlenku. Také by se dalo přemýšlet o třídu výš. Přece jen dnešní ceny S-klasse nebo A8 z devadesátek jsou také velmi nízko. Dost už úvah jsou jako vždy nekonečné.                 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
06. ledna 2018, 21:35
0

Franzi, to je zajímavej nápad. :) Vlastně už několikrát mě popadla myšlenka koupit starý Jaguar XJ6 X300 a zaregistrovat se na UBER a občas někoho povozit, když je čas. Akorát někdo mi tuhle říkal, že prý ti limitují jak staré auto musíš mít a takový věci... tak mě ten nápad zase přešel...

Jinak : mě a kamarády vezl z firemního vánočního večírku taxikář s Volvem V70 TDI a docela jsme si kvůli tomu i popovídali. A na Autíčkářův vánoční večírek jsem vzal velmi staré BMW 750iL, ale to už bylo v článku :-D

reagovat
Franz Kafka
07. ledna 2018, 17:40
0

Jeho právě nic neomezuje, co se týká ročníku. Jde o to že to má li to být něco, takv podstatě dostat za málo více. Určitě to není součást nějakého projektu, který má přinést "peníze". Pochopil jsem to tak, že by bylo pro něj skvělé kdyby se mu to podařilo udržet při životě ve stylu zaplatíš si řekněme 60% naší běžné ceny a ještě pojedeš něčím čím už se nesvezeš každý den. Vzhledem k tomu že naše generace je teď tradičně silná a ty 90s auta pamatujeme jako kluci může to být pro velkou spoustu lidí fajn.

VK
VK
06. ledna 2018, 22:38
0

Staré dobré časy...zrznou. Což je při mém použití, kdy každé vozidlo co pořídím musí být schopno, i kdyby jen na střídačku, denního provozu, celkem zásadní problém.

reagovat
VK
VK
06. ledna 2018, 22:49
0

...co se týče rady Aloisovi, samozřejmě S80 od Volva.

reagovat
beastar
06. ledna 2018, 23:39
-1

No zrovna s80 mi přijde dost přízemní volba. Jsou sice levný na pořízení, ale nespolehlivý to je fuj tajxl.

VK
VK
06. ledna 2018, 23:44
0

Nespolehlivý? Proti E39 nebo masařce nespolehlivý?

Franz Kafka
07. ledna 2018, 17:41
0

Já o S80 moc nevím. Volva z těchto let mi nic neříkají. Pravda je že on to mezi řečí zmiňoval jako auto které je neprávem stranou zájmu. E39 je asi po všech stránkách lepší auto, ale minimálně u těch W210 bych si myslel že ta Volva budou snad i lepší auta:)

Jakub Pospíšil
07. ledna 2018, 20:41
0

Volvo určitě, ale raději S70, je spolehlivější a ve finále i levnější.

Inženýr
07. ledna 2018, 00:52
3

No tak nevím. Na jedné straně to má být něco zajímavého, snad nějaká nostalgie, na druhé straně tady máme výběr modelů, které se pro tento účel (v dnešní době) absolutně nehodí.

Tato auta ještě nejsou natolik stará nato, aby jízda v nich představovala nějaký nostalgický zážitek. Audi A6 C5 nebo BMW 5 E39 jsou v dobrém stavu normální moderní vehikly. Ve stavu špatném pak podle mně představují tzv. automobilové dno dneška (s odpovídající image) - nejsou to ještě youngtimery, jejich výroba však skončila už hodně dávno.

Masařka si zaslouží svůj vlastní odstavec. Tento model je pro mně jedním z důkazů, že u Mercedesu si zákazníků neváží, případně ani v 90. letech nebyli schopni postavit nerozpadající se karoserii pro sedan vyšší střední. Musí to být fakt jedno z toho, jinak nevím. Takovou rez za takovou cenu v takovém měřítku jsem ještě neviděl. Ale hlavně, že je to Mercedes, že? To stačí, ať je to cokoliv. Je to nejlepší..

Myslím, že podobná služba by mohla fungovat v případě, že by vozový park tvořili u nás netradiční auta jako Ford Crown Victoria, Lincoln Town Car, starší Jaguary apod.

Musí to být auta, která vyvolají wow-effect u naprosté většiny zákazníků, jelikož né všichni jsou petrolheadi.. IMHO, je potřeba se na to dívat takto.

reagovat
Franz Kafka
07. ledna 2018, 17:44
0

S tím začátkem moc nesouhlasím. S tím koncem ale i ano. Mimochodem koresponduje to přesně s tím, co tam na konci píšu. To znamená že v tom výběru není nic například z té Británie ani z USA. Mám pocit že by třeba k tomuhle účelu dobře posloužila i Audi V8, nebo právě starčí S-klasse.

Inženýr
07. ledna 2018, 21:48
0

To Audi V8 nebo S-klasse (předpokládám W140, ne ''to'', co přišlo potom) by teda sedělo k tomu začátku. :) Já myslel, že přesně o takových autech bude řeč, a pak C5, E39 nebo dokonce Masařka. Problém však vidím v tom, že v případě V8, pokud se nějaká vůbec najde, nebude z čeho vybírat, a použitelnou W140 abys taky pohledal v té hromadě vraků.

Jinak jsem rád, že po dlouhé době píšeš a doufám, že bude něco o nové Giulii. :)

Nimrod
07. ledna 2018, 07:55
0

e39 bude zrezlá. kamarád má dotaženu e39 z itálie a tam, jak známo, auta moc kupodivu nereznou. nevím, kolikátým rokem je v čechách, ale je to přibližně druhý či třetí rok. zespoda to je zatím čistý, ale na karosérii už jsou pochýřky. je to smutný, ale je to tak
přihodil bych krom zmíněného volva s80 třeba taky saaba 9-5, ale netuším, jak jsou na tom u saaba dehty

reagovat
Ho
Honza123
07. ledna 2018, 13:04
3

Neni Italie, jako Italie.. Auta od more, nebo z hor byt zrezla
klidne mohou.. Mam v rodine nekolik (nejen) BMW z te doby dovezenych z Italie a vsechny byly (a diky osetreni podvozku hned po privezeni i po nekolika zimach stale jsou) naprosto bez jedineho kousku koroze (vcetne nejvic reznoucich dilu, jako jsou brzdice, nebo vyfuk, o karoserii ani nemluvim).

Zrovna e39 nejak extra nerezne (treba e46 je na tom hur), da se sehnat nerezavy kus i z nemecka, ale je jich porad mene a mene. Nejrizikovejsi mista jsou zadni rohy prahu a prechod do podbehu. Pokud je v tom miste viditelny sebemensi puchyr, je tam pod plasty schovana dira..


Jinak vseobecne k clanku. Jestli jsem to spravne pochopil, pro potencialni zakazniky maji byt ta stara auta vyhodou a duvodem ke zvoleni sluzby. Opravdu mate pocit, ze nekdo bude vyhledavat svezeni 20 let starymi smradlavymi a vylitanymi diesely? Do kazdeho z tech aut se davaly charakterni, zajimave benzinove motory.. A pri udrzeni ve stavu, aby bylo svezeni prijemny zazitek budou stejne PHM ta mensi polozka nakladu..

Nimrod
07. ledna 2018, 13:15
0

jo, to budeš mít zcela určitě pravdu, ale furt je v nejlepším stavu, co jsem viděl. tím nechci říct, že se nedá sehnat bez kazu, ale nečekal bych, že přežije naše brodění se v soli dlouhodobě bez následků. ale s tím německem jsi mi překvapil. co tak koukám, přijde mi, že z německa jsou obecně šíleně sežraná auta

Ho
Honza123
07. ledna 2018, 13:31
0

Nejhorsi takto stara auta (nejen korozi, ale i celkovou rozvrzanosti a zanedbanou udrzbou) jsou z me zkusenosti ta, ktera jezdi celou dobu v CR..:) Jedina obrana proti soli je dusledne osetrovani podvozku a dutin (voskem, ne nejakym gumoosfaltem, pod kterym se drzi sul a rez). Treba v Dansku (kde je snehu i soli dost) jezdi priblizne podobne stara auta jako u nas (kvuli extremne velkym danim pri nakupu), ale je tam bezne hned po koupi a pak pravidelne po nekolika letech jezdit na osetreni dutin a podvozku. Diky tomu jsou tam na silnicich k videni v celkem uchazejicim stavu i auta, ktera jsou v CR vetsinou orezla ze vsech stran (treba prvni Focus)..

Nimrod
07. ledna 2018, 13:45
0

tak čr jsem ani nebral v úvahu :-) ale i jinak souhlasím, vosk je základ a přitom to nestojí tak nesmyslnou sumu...

MGRR
07. ledna 2018, 10:21
0

Problém toho nápadu je zásadní... zaměstnanci, podavači a 95% zákazníků, kteří autům nerozumí, proč jedou ve "staré plečce" (s veškerou úctou k zajímavým a krásným exemplářům).

To už si rovnou může nakoupit staré Toyoty Camry 2002+, ve které je moře místa, má obří kufr... 2.4 s ocel rozvody a nulovými náklady (nebo 3.0 s gumovými rozvody a vyššími náklady o dva válce víc), automat je sametový, má "velký krouťák", který na rozjezdy od křižovatky ke křižovatce na Evropské ul. stačí, pokud pominu poskakování v centru. Manuál neznám, jsou také.
(jistě, rozhodně LPG do rezervy = protože motoru je jedno jestli mi vstřikujete benzín, nebo sekvenčně LPG & je to dobré pro Lojzu, jeho rodinu a o to tady jde). S předním náhonem to nezapadne, až napadne trošku sněhu.


reagovat
MGRR
07. ledna 2018, 10:31
0

Nebyl bych to já.... nebo nepatrně "vyšší řadu"
Lexus GS300 od 2007 - pohoda, spolehlivost
Lexus LS460 - kde drtvá většina cestujících nemá ponětí, že je to staré auto... které jako bonus, "bez servisu" najede 500.000km, s 300.000km stojí jako ojetá Fabia, se 150.000km jako nová oktávka a po Praze jezdí 11-12L


Franz Kafka
07. ledna 2018, 17:46
0

To Camry bych snad i bral vážně:) Ono jde o to, že ta klientela tam je zvyklá v tomto případě na tahle auta možná ještě na silnicích tam u nich. Příbuzní z míst jako Ufa a podobně. Každopádně chápu že je pro vás tady těžké přijít s něčím zajímavým za předpokladu, že není správně nastíněné to pozadí celé věci. Ten Lexus LS460 by snad pro takový účel taky dostačoval.

MGRR
07. ledna 2018, 18:41
0

Hlavne US zlute Camry... Jako twxi dokonala, plavna, pohodlna, velke kufry nasaje a je to blbuvzdorny spotrebic, Takze prave dokonale auto pro dany ucel.

Ten Lexus LS460 ma vyrazne mensi kufr (mam tedy za loketkou/sedadly lednicku, mozna proto). Ale uz to ma mechy, cidla... zbytecnosti... sice spolehlive, ale do taxiauta zbytecna skoda. Pak kdo by v Praze tem LS drockarum proplacel pokuty za rychlost. To auto za plynem leti bez omezeni za 260km/h... nene, takove taxikare tady nepotrebujeme :)

Jeste mne napadla Honda Accord v benzinu, i naftu myslim nemaji spatnou.

ToMyx
08. ledna 2018, 19:39
0

MGRR: No teda, divím se, že si přeskočil LS400, to jsou přece devadesátky v celé své nahotě;-) Na něm je teda věk vidět už hodně, ale po usednutí a nastartování jde vše stranou. V novějších LS 430 a 460 ale taky taky dobrý :-)

Za mě bych navrhoval Toyotu Camry 2.4/3.0, Nissan Maxima QX 3.0 a nějakou starou Hondu Legend. Vše na benál, vše poměrně blbuvzdorné a trvanlivé až na jeden háček...po pozinku karoserie:-D
-
Komentář upraven 8. 1. 2018, 19:42:20

MGRR
08. ledna 2018, 23:09
0

Ta LS400 je draha a vypada strasne (oceni to pouze fandove, neco jako u SAAB). Ale LS430 neni spatne auto, jen na taxi komplikovane/drahe (kdyz to ridi podavac s finkci dupat na plyn a okradat zamestnavatele :)

Nimrod
09. ledna 2018, 06:18
0

design je natolik subjektivní, že bych si netroufal ho obecně hodnotit. pro mě je ls400 jeden z nejhezčích lexusů

MGRR
09. ledna 2018, 08:40
0

Nemyslím sběratelskou hodnotu, ale taxi = odjezdit zahodit... auto snad kolem 100.000,-

LS400 se konkrétně mně moc nelíbí :) vynaložené náklady (v cizině nesmyslně drahé) vs. LS430/hezčí hlavně po FL/pohodlnější/lepší/je pár let na cenovém dně.

Ve finále 400 i 430 v "průměrném stavu" (auto hezké na oko, ale už neprojde Německou TÜV a tak se nabízí), stojí jako nejlevnější LS460 (najeto mají vlastně všechny stejně)

ToMyx
09. ledna 2018, 09:20
0

Chápu, máš asi pravdu. Původní (89-97) LS400 hranaté jsou fakt už hodně oldskůl a některé si neskutečně drží cenu, ale třeba fl 2000-2003 se mi líbí hodně. Když jsem po nich pokukoval v roce 2012, obdržel jsem od člověka co je servisuje vysvětlení, že na LS400 se tak nešetřilo a proto mám koukat spíš po nich. Asi budu za kacíře, ale vážně jsem uvažoval o LS400/ LS430 + LPG, potkal jsem se s majiteli (1 v DE + 1 v ČR a oba si to náramně pochvalovali). Pak nastoupily potřeby rodiny a auta jsou nakonec úplně jiné. Tak snad někdy:-)

Csaba
07. ledna 2018, 16:18
-1

"Jistě každý jeden z vás podobnou službu někde v širém světě již využil."
No, člověče, představ si že já ji nevyužil a nikdy nevyužiji a ani neznám nikoho kdo by ji využil :)

"Druhá generace interně označovaná W210 se vyráběla od roku 1996 a končila až v roce 2003."
Až?!? Proč "až"?!? :-)

"Jasně tenhle bavorák je dnes již spíše živoucí legenda, než vhodný pracovní parťák."
No, není a to jsem jednoho měl a byl jsem jím nadšen... Ale živoucí legenda?!? Slovy klasika: tož to, kurva, ani omylem! :)

"Zajímavá pro využití v městském a příměstském prostředí pro řidiče může být bezstupňová převodovka Multitronic."
Multitronic je to NEJHORŠÍ co v Audi může být a nedoporučoval bych to ani největšímu nepříteli!

"Problém je, že spolehlivé dieselové motory 1.9TDI nejsou dostupné s pohonem všech kol Quattro."
Proč je to "problém"?!? K čemu přesně na těch zvažovaných 20-30 km najížděných poskakováním po městě a na/z letiště v klimatickým podmínkách ČR potřebuješ Quattro?!?

"Z dnešního pohledu, kdy haníme kvality předposlední Astry, lámeme hůl nad slavnou Insignií"
Slavnou Insignií?!? Insignie že je "slavná"?!? KDE, proboha?!? Možná tak mezi autoservisy kterým generuje stálý a obrovský přísun práce a tudíž i peněz, jinak je to nebetyčný (a nudný, hnusný, obtloustlý, těžký...) křáp se zoufalou pověstí.

"Verze označovaná jako B ve své druhé reinkarnaci z let 99 až 2003 vypadá dobře ještě dnes."
Ve své druhé CO?!? Reinkarnaci? To myslíš asi po faceliftu, Franci, že? :-)

"Kusy z konce výroby disponují mimořádně vysokou výbavou."
Ehm ehm - no, pouze pokud si je v oné "mim. vys. výb." objednal první majitel a těch jistě nebylo mnoho.

"Přece jen dnešní ceny S-klasse nebo A8 z devadesátek jsou také velmi nízko."
Konečně rozumná věta! :-)
Třída S je pojízdná reklama na korozi a vzhled už taky nikoho neoslní, zatímco první generace Audi A8 (dle mého názoru)
dokonale ztělesňuje pojem "nadčasově elegantní sedan klasických proporcí" a stárne jako víno.
Všechny případné modely pochopitelně POUZE s benzínovým motorem, jak psal někdo jiný na odporný, klapavý, řehtavý a páchnoucí nafťák není zvědavý naprosto nikdo a s LPG by byly jen starosti. :)

Kamarád z Brna mi před měsícem nadšeně volal že měli firemní vánoční večírek a z něj ho domů vezl nějaký mladý kluk s Chevroletem Caprice, tj, opravdickým US TAXI s V8, tohle je, myslím, podnikatelský zájem který možná dokáže vytvářet zisk,
Ne vození lidí nudnými a nezajímavými herkami typu masařka a A6, nedovedu si představi KDO by tomuhle dal přednost
před "normálním taxíkem", odvozem kamarádem, tou dodávkou nebo MHD/jakkoli jinak.

reagovat
Franz Kafka
07. ledna 2018, 17:58
0

Tak e39 tak trochu legendou určitě je. Ty si nikdy v celém životě nevyužil ani taxi ani si nebyl vezen třeba na letiště? Nemyslel jsem na to, že jsou lidi co žijí v horách v jeskyni a budou se vyskytovat na webu o autech:) A u toho Mercedesu možná by tam nemuselo být až, ale vzhledem k tomu jak rychle se dnes střídají modely a jak dlouhý je výrobní cyklus mi to přišlo dobré jako zdůraznění toho faktu.

K těm ostatním poznámkám. Nesmíš to brát tak doslova. Astra je špatná a Insignie je slavná zejména neslavnou spolehlivostí to si pochopil správně. A co se týká té Omegy to myslím po faceliftu možná by nebylo od věci vyhledat si význam slova reinkarnace potom to dává smysl. Trochu mi přijde, že podle tvého názoru je ten text asi moc složitý. Mimochodem používat 10x slovo facelift také není moc žádoucí.

Konstruktivní kritika neuškodí, ale tohle moc konstruktivní není. Vyhledat věty které nechápu a psát k nim názor vypadá sice v pořádku, ale v globálu je to k ničemu. Je to zkrátka napsané takhle,) Jinak závěr tvého elaborátu chápu (možná lepší vydat podobnou energii na vlastní blog) a samozřejmě to tak může být.

To je snad jediné co beru jako konstruktivní kritiku, protože jsem dostatečně nevypíchl ty důvody proč tohle a hlavně na co. Ono nejde o klasické taxi, které si někde objednáš. A ti lidé v tom místě přepravy nemají kamaráda a už vůbec nepojedou MHD, když je jejich cesta dopředu zaplacená. A mikrobusem nechceš vozit 2 lidi. Takže tady ok to jsem podcenil.

Jinak ta trapná narážka na diesel už je jenom tvá labutí píseň. Zrovna já teď nafrou jezdím a psal sem to tady naprosto bez problému. Ale pokud bych měl před sebou 525 tds a 540i asi bych se dlouho nerozmýšlel co si vyberu a tak to bylo také myšleno. Kdybych psal první blog, tak to pochopím že to třeba nevíš, ale jinak mi přijde že si na Vánoce nedostal svůj oblíbený dárek a tak si se musel někde realizovat.

Csaba
07. ledna 2018, 18:40
0

:-) No, jistě uznáš že mezi "živoucí legenda" a "tak trochu legendou" je nemalý rozdíl :)
No a jako pro mě E39 legendou není, pro Tebe je, to jsou ale soukromé názory nás dvou, žádná obecně uznávaná skutečnost, pravda, realita... :)
NE, budeš asi šokován, ale nikdy jsem taxíkem nejel, proč taky, neměl jsem to zapotřebí, vždy jsem měl minimálně 2 auta současně a tak to nebylo nutné, nemluvě o tom že taxikářské ceny a vůbec ti lidé za volanty taxíků - to vážně není "můj šálek čaje".
No a jsem suchozemec, takže Tě mohu ujistit že v životě nikam nepoletím ani se nebudu plavit, rád "zůstávám nohami na zemi" ve všech významech těch slov :)
A, šokuji Tě opět, vážně nežiji v jeskyni, oni jsou, představ si, i lidé kteří například na dovolenou rádi jezdí svým autem, případně si jako parta kamarádů pronajmou karavan, nechtějí nikam letět, a občas, dokonce, představ si, jako trampové jedou i vlakem, to je šok, co? :)

Hele, já to nemyslel jako kritiku, natož konstruktivní, toho jsem dalek... a určitě jsem nechtěl být "v globálu k něčemu" :-)
Jenom jsem, jak říkáš, "vypíchl" co mě zaujalo, nečekal jsem se Tě to tak dotkne, obzvláště když ona idea převozu lidí těmi auty není Tvá, ale Tvého kamaráda :)

Ehm, že jsem tak smělej, proč je ta narážka na naftu "trapná"?!?
Vážně myslíš že někdo dá přednost jízdě ve 20 let starém dieselu s jeho řehtajícím, klapajícím, smrdícím a hlučným motorem když (i u těch modelů které jsi zmínil v článku) může dát přednost kultivovanému, tichému, vyrovnanému a nesmrdícímu benzínovému šesti nebo osmiválci? Má jít přece o "jiné taxi, něco víc, něco cool", ne? A nafťák nenabízí nic "navíc", nabízí pouze hluk, smrad, rámus a nevyrovnaný běh, jeho jedinou výhodou je nižší spotřeba vyvážená ale vyššími nkáklady na údržbu/servis.

Jinak, nic jiného jsem od Tebe nečetl, tak opravdu neznám Tvé preference.
:) Vánoce? Sakra, zase Tě šokuji, neslavím je, tudíž jsem opravdu nic nedostal, ale, šokuji Tě opět, vůbec mě to nedeprimovalo! :)

Ale, když tak o tom přemýšlím. nějakou radost bych si mohl udělat, asi si příští víkend koupím nějaké zajímavé auto, ideálně s béžovou kůží, klimou, šíbrem a přeplňovaným benzínovým motorem... a možná i dvě, ať je ta radost větší :-)

PS: zkus do textu taky dát nějaký ten smajlík, neber vše tak smrtelně vážně, bude Ti na světě líp! :)

beastar
07. ledna 2018, 19:49
-1

Hale vaše vídlácký kecičky sem nečetl ale e39je dneska už legenda třeba e39 m5... Csaba ty vole jak to můžeš brát jako obyčejný auto:)) Omega z toho seznamu je přesně no name auto který dneska nikdo nezná. A že si nejel taxíkem páč máš auta? Ja jich mam 5 a dročkou jezdim jednou tejdně... A ty kam jezdis na dovolenou Orlík nebo Slapy?:)) A tim že neslavis Vanoce bych se moc nechlubil. To zavání vesničanem, muslimem a vídlí v jednom... :))) Doufám že v tom mám dost smajliku co ty na to?

beastar
07. ledna 2018, 19:53
0

Jinak on ma taky smajlika hned na zacatku. Asi mu bude dobře na světě zato s tebe čiší hořkost a závist takový mám rád. Nechceš si udělat radost Porsche prodavam jen za 350 .... Dobrá incestice u vás v horní polomy s tim bude paráda!:)))) a nemusí to bejt k Vanocum muzes si to nadelit k pesachu třeba...

Csaba
07. ledna 2018, 20:13
0

Hele vole, M5 je přece něco úplně jiného, o tom nikdo v daném článku nemluvil, to není ani stejná liga, to je úplně jiný sport!
To je teda nápad, zamotat do článku o obyčejných plečkách něco jako M5 - my o holkách, ty o vdolcích, víš?
Teda, mě je, čéče, taky dobře na světe, a u nás kde? u horní polomy? Co to je? kde to je? No, to je jedno, prostě na horách, tam by se víc hodil Cayenne, i když je to teda hnus na druhou, nemáš nějaký? - samozřejmě jen na benzín, nafta je zlo!
Hm, vidíš, každý jsme jiný, ty taxíkem jezdíš, já ne, to už tak na světě chodí, dokážeš to pochopit?
Kam jezdím na dovolenou? No, na Orlík ani na Slapy ne, vodu já nerad, všude možně, hrady/zámky, památky, hory, Slovensko...
Proč se ptáš? A neboj, hořkost + závist a já? ne ne, to si mě s někým pleteš :-)

Franz Kafka
08. ledna 2018, 01:40
0

Csaba: Tak normálně bych na takovou poměrně primitivní kritiku ani nereagoval. Sluší se říci, že když už si zabrousil do osobní roviny tak můj život je naprosto v pohodě. S počtem smajlíků to vážně nesouvisí. Kritika se lépe příjímá od lidí co tady něčím nějak aktivně přispívají. Blogy (Kubajz, Liška atd.), články, fórum (GanGreen, MGRR atd.) někteří teď koupili VIP představili tady svá auta a tak podobně. Takže napsat něco podobného jako si napsal ty třeba Krab, tak se asi zamyslím. Na tebe jsem reagoval čistě ze slušnosti.

Co slavíš a neslavíš mi je docela jedno a nijak mě to nedeprimuje. Trochu mě překvapilo, že člověk který nedovede pochopit v textu slovo reinkarnace dovede použít slovo deprimovat. Něco z toho co si psal by mohla být pravda a nedokážeš-li vyjádřit názor bez rýpání je i sebelepší názor k ničemu. Zatím si pro mě jen anonymní šťoural, kterých je tady bohužel většina. O tom že se naprosto nesmyslně snažíš rozjet debatu směrem nafta vs. benzín raději nemluvím. To by u mě byl problém nestraním ani jednomu.

Když považuješ E320 CDI za smradlavý nafťák pro socky (to si nenapsal přímo jen si to naznačil) Uveď alespoň čím a proč jezdíš. O mě se to tak nějak alespoň z části ví. To mě skutečně zajímá narozdíl od těch věcí na úplném začátku téhle pro oba nesmyslné debaty. Nevím jak ty, ale já mám rozhodně zábavnější věci na práci. Pokud se ti mé texty nelíbí tak je číst nemusíš, myslím si, že hodnotného obsahu je zde opravdu hodně. A aby bylo jasno náladu nepotřebuji vyjadřovat emotikonou inteligentní člověk pochopí nadhled i bez toho.

Franz Kafka
08. ledna 2018, 01:43
0

Než budeš příště reagovat na nějaký text tím nesmyslným vytrháváním vět z kontextu, tak si ho přečti pořádně třeba to pochopíš. Jinak nejet nikdy v životě taxíkem ani neprožít transfer to je jako nikdy neletět oboje v dnešní době podezřelé a o něčem to vypovídá. O čem to si nechám pro sebe. Měj se krásně a doufám, že si žiješ alespoň stejně dobře jako já. ,)

Jakub Pospíšil
07. ledna 2018, 20:42
0

Hele a co takhle Lancia Lybra? Je to exotický, takže "zážitková" část je docela splněna a ve finále jsou to docela spolehlivé kousky.

reagovat
MGRR
07. ledna 2018, 22:29
0

Ckovece...me napadla Kappa, Thesis, Alfa 166... do stovky jsou pekne :)

liška
14. ledna 2018, 11:29
0

Hele nabizim svou :) uz zase nejak moc cumim do inzerci co bude dal :D

Náhodný Kolemjdoucí
08. ledna 2018, 21:40
0

Asi jsem to nepochopil, to vážně někomu připadají 15let staré audiny jako něco pozoruhodného? Leckde to je běžné taxi.. Já bych šel cestou velkého retra, wartas, oltcit, mb, apod. Ale třeba jsem divný jen já a byznys se na tom udělat nedá...

reagovat
Ju
Junior
21. března 2018, 17:15
0

Jak už někdo zmiňoval. Ani jedno z aut mi nepřijde nostalgické. Naopak, jsou to cigán wágny. Felda, Warťas něco takového by mohlo být sympaticky ironické :)

reagovat