reklama
načítám data...

Škoda Octavia 1.4 TSI: královna moří

16. května 2018, 14:43 28 komentářů beastar

Etalon solidního průměru. Chápu proč sbírá oktávka mezi běžnými řidiči především kladné body.

zobrazit celou galeriiBorec Lang: Škoda Octavia 1.4 TSI: královna moří

Nedávno mě potkala nepříjemná událost. Mé hodobóžové auto bylo zasaženo nešťastně motorkářem a středně poškozeno. Vzhledem k tomu, že na stará kolena jsem zmoudřel a tak mám v provozu jen tři kusy techniky nastal problém v individuální mobilitě. Starý S-Type přece jen vykazuje první znaky stáří a v rámci testu relativně zanedbané údržby. Obří Mercedes mě nejen že nebaví, ale drahá polovička taky chce jezdit autem. Už aby taky byla ta šaría že? A jak všichni dobře víme auty na prodej se nejezdí, protože co kdyby zase jela někde motorka. Pojištění dnes není jako včera a tak mě napadla kacířská myšlenka. Jistě si lze během opravy vozu zapůjčit nějaké auto náhradní. Po chvilce zkoumání možností jsem se rozhodl, že tuhle možnost zkusím. První co mě trochu rozladilo, že si auto nemůžu vybrat ani omezeně. Prostě to nešlo. Možná to u nějakých prémiových pojištění jde, ale to já jsem bohužel ještě neměl. Vzhledem k tomu, že se jednalo asi o tří stý kilometr najetý tímto vozem v našem skvělém státě. Nebyl jsem schopen zajistit si havarijní pojištění ani dobrý produkt v rámci POV a tak mě dostihla pověstná blbá náhoda. Kdyby to někoho zajímalo tak řidič motocyklu je v pořádku, jen co zakusil tvrdou zem hned byl na nohou. Skoro by i nasedl a odjel po sepsání protokolu, kdyby nějaký aktivní strýček za námi nevolal sanitu a hasiče! Náhradní vůz byl zcela nepřekvapivě značky Škoda. Ano tušíte zcela správně byla to všemi opěvovaná Škoda Octavia. Etalon nižší střední třídy a modla určité skupiny řidičů. Já jsem tohle auto nikdy nevlastnil v žádné generaci. Samozřejmě jsem ho řídil, ale tak nějak jako autobus. Prostě z nutnosti. Vzhledem k tomu, že nejen v blogu, ale i na main page se objevilo mnoho textů o oktávce, tak to vezmu čistě v osobní rovině. A zkusím se povznést nad takový ten běžný názor pitralónheadů, že je to prostě krám a k ničemu.

Byl jsem rád, že se mi poštěstilo doslova nafasovat úplně nové auto. (..přesně v duchu hesla oktávka se nekupuje, nýbrž fasuje) Najeto 31 000 kilometrů a v interiéru cítit ještě novota. Pod kapotou bujný trhač asfaltu označovaný jako 1.4 TSI. Auto v nějaké střední verzi výbavy. Prostě takové jako hodně lidí bude znát ze svého zaměstnání. Podle mě u nás trpí Octavia paradoxně tím jak časté auto to na silnici je. Za svého krátkého působení za volantem jsem se setkal s několika cizinci z různých koutů světa. Většina z nich hodnotí auto docela pozitivně a líbí se jim. Jen kamarádka z Kanady se smála a svému manželovy líčila, že je to taková Honda Civic s boulí na zádech. Jednodušše řečeno spousta z nás si prostě Octavii rychle okouká a spíše nás štve ve smyslu toho, že je naprosto všude. Přiznávám, že já tu svou poznal bezpečně vždy jen podle barvy. Červených tolik nejezdí. Určitě to může být i výhoda pokud si nepotrpíte na to být viděn. Třeba taková bílá oktávka je potom naprosto ideální vůz. U nás v podzemním stání jsem díru do světa neudělal sousedi si podle mě mysleli, že další šťastlivec dostal v práci auto rovnou se služebním noťasem.

Nejsem z těch co by se dnes posmívali autům nižší střední. Octavia i všichni konkurenti nabízejí více, než běžný řidič využije. Jsou to prostě stroje primárně postavené k přepravě z bodu A do B, tak aby vás co nejméně obtěžovali. Jestli je to špatně ať si každý odpoví sám. Interiér mi přišel jako docela příjemné místo k životu. Ano značně uniformní a v podstatě bez nápadu. Na druhou stranu vše je logicky po ruce a přehledné. Většina ovládacích prvků je umístěná lépe jak ve vozech o tři kategorie dražších (kromě Zondy). Volant se příjemně drží a dokonce chce budit zdání jakési sportovnosti. Ovšem sedadla jsou tradičně příšerná a už po hodině sezení za volantem záda bolela jak čert. Prostě jsou zbytečně tvrdá a nechápu kdo ve VW si myslí, že za volantem je nutné v dnešní době něco trpět. Samočinná klimatizace zvládala České Jaro, kdy je 25 stupňů nad nulou ve stínu také velmi obstojně. Infotaiment Columbus podporuje jak Android, tak trendové jablko a jeho ovládání a reakční čas jsou snesitelné. Potěšili i usb vstupy pro cestující vzadu. Vnitřní prostor včetně prostoru na zadních sedadlech je vzhledem k třídě auta opravdu velký. Tady slogan škodovky hlásající třída sama pro sebe skutečně sedí. Zavazadlový prostor a jeho nesmyslných 590 litrů vám umožní převést vzduchu kolik jen budete potřebovat a to každý den. V pravdě stěhovat s tím jistě půjde a dovedu si po odstranění krycího plata představit i takovou myčku například. 

Manuální šestikvalt byl pro mě obrovské zklamání. Při tak nízkém nájezdu a naprosto zdravé spojce občas bylo nutné použít až hrubou sílu aby tam trojka vůbec zapadla. Řazení bylo vůbec podivné a ze všeho nejvíc ve mně evokovalo páky v bagru. Nakonec to tam vždy zapadne, ale není to samozřejmé. Myslím že bych osobně asi dal přednost automatu. Šestý rychlostní stupeň je navíc po většinu provozu auta na nic. Využil jsem jen jednou a to na prázdném Pražském okruhu někdy ve dvě ráno. Už po nastartování motoru jsem se musel hodně snažit abych zaslechnul jestli běží. Pro takový typ auta skvělé. Opravdu hluk od motoru do kabiny po většinu času vůbec neproniká. Sám dosud nezasažen daunsajzingem v plném rozsahu jsem byl zvědav, co tahle malá věc dokáže. Při využívání otáček motoru v plném rozsahu musím říct, že jde o velmi snaživý motůrek. Ve spodním spektru otáček je dostupné, nebo spíše není dostupné. Prostě to nejede. Někde zhruba kolem dvou tisíc se začne motor projevovat a co cením svižně a lineárně jede až k omezovači. A ruku na srdce, kdo normální to v autě primárně pro rodinnu využije. Vůbec pro běžné cestování bych pod kapotou snad ani více nepožadoval. V levém pruhu dálnice se udržíte i se silnějšími soupeři a na okresce lze předjíždět poměrně bezpečně také vždy. Co mi vadilo byl systém start/stop. Ten jsem musel vždy ihned vypnout. To je věc kterou neoplývá jen škodovka, ale dnes již v podstatě všechny vozy. Ostatní asistenti přítomní semnou na palubě mě ani jednou nenaštvali možná i protože jsem jezdil hlavně v Praze a okolí. Tady není pro erzety místo.

reklama

Další neskutečnou slabinou vozu jsou přeposilované brzdy. On/off systém může být fajn v něčem jako je Fiat Ducato, ale ne v osobním autě. Je nutné opravdu často přemýšlet jak moc ťuknu do pedálu, protože při jeho přílišném sešlápnutí hrozí impakt čela s volantem. Pozitivum je, že auto dokáže zastavit opravdu na krátkou vzdálenost. Účinnost je tedy ok. Řízení samotné je odtažité a prostě moderní. Je to autobus se vším co k tomu patří. Co se děje pod předními koly ví jen pán bůh a na to jak zrovna točíte by byl potřeba flipčárt s názornou kresbou. Ve městě je to samozřejmě jedno a auto se při parkování ovládá snadno. Horší pocity řidič zažívá v rychostech nad 150 km/h. Na dálnici je řízení podivně rozbředlé asi jako pudink od babičky. Navíc je špatně vyřešená aerodynamika a pod vůz proniká větší množství vzduchu. To sebou přináší pocity jako když řídíte vzducholoď. Samozřejmě kormidlem. A v ten moment mi vytanula na mysl ta věc, kterou tady kdosi z redaktorů psal. Octavia je průměrná. Dokud se držíte v mezích průměru jedná se o skvělé auto. Jak po ní chcete v nějaké disciplíně víc ukáže své slabiny. Je jako průměrný fotbalista v domácí první lize. Odkope si své, podá slušný výkon ale ne epický. Po zápase si dá pár piv a cigáro. Fanoušci ho většinou neznají, ale je to ten jak kope levýho beka s pleší. Taková je oktávka. Jenže běžný řidič nepožene auto na limit a ani nebude chtít řezat okresky. A přesně pro takové postavila Škoda Octávii i ve třetí generaci. Čtyřčlenná rodina se do auta poskládá i při jízdě do Chorvatska naprosto v pohodě. O chování podvozku různých verzí se toho napsalo skoro na kroniku. Tak tedy za mě. Příčné nerovnosti jsou katastrofa a rázy pronikající dovnitř evokují, že vám do auta kope zvenčí Chuck, když ještě nedělal Total Gym. Zbytek překážek a nerovný asfalt zvládá auto překonat v tichosti. Dlažební kostky ve městě jsou trest asi v každém autě v Octavii jsem měl trochu pocit jakoby mi měla prasknout hlava, ale to může být řidičem. V běžných rychlostech auto drží stopu ochotně a téměř se nenaklání. Průjezdy zatáček se dají praktikovat poměrně v ostrém tempu, než se tedy auto začne ostře hrnout popředu do lesa. Celkově se v rámci třídy jedná o průměr a třeba takový Golf je rozhodně jistější kabrňák. Dokonce i low costové Tipo na mě působilo jistějším dojmem. Opět jakoby se spoléhalo, že průměrný fleetový šofér jezdí podle předpisů. A hlavně nikdy se neutrhne ze řetězu všednosti. To by chtělo příště možná pořešit. V době všudypřítomné sportovnosti je to špatně.

 

Na závěr musím přiznat, že auto bych si nekoupil ale špatné není. Bohužel z běžných spotřebních aut domácí výroby v mém osobním žebříčku Superb II zůstal nepřekonán. Oktávka je prostě královna flotil. A není divu vzhledem k tomu, že z nějakých 440,000 kaček lze udělat o mnoho nižší částku. Každopádně motor mě vlastně docela mile překvapil a fičury na palubě také. Vnitřní prostor je skvělý a použité materiály uvnitř vozu na první pohled kvalitní. Oproti Korejské konkurenci na mě působí Octavia robustnějším a kvalitnějším dojmem. Otázka je jestli to není do jisté míry právě jen dojem. V rámci třídy se jedná jistě o zajímavou alternativu pokud tedy nemáte podobné auto jako služebák. Jedna čtyřka nabídne dostatek výkonu i lidem, co jezdí občas dál jak pár kilometrů do kolbenky. Můžeme tohle auto nenávidět, ale to nic nemění na tom, že koupit si ho je velmi často chytré. Nebudí emoce je to čistě racionální volba a pro běžné cesty stačí. Až na ty sedadla to je zlo a osobně vůbec nechápu proč. Mimochodem do Golfa je i základ lepší jak v oktávce ty podivné střední lavičky.

 

 

 

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

KS
16. května 2018, 16:53
0

Jestli to dobře chápu, střet odskákala Alfa.

K Oktávce. Zrovna tuhletu verzi vidím jako jednu z nejlepších. Řízení stojí za bačkoru a v tvém případě i řazení, ale chce se mi věřit, že to druhé bylo jen u tohoto kusu. I kdyby ne, rozhodně majitel ušetří při opravě DSG. 1.4 je pocitově dynamičtější než 1.5. Výhodou je, že čipem dá dostat přes 180k (samozřejmě při nepřesáhnutí 250 Nm kvůli převodovce) a to už stačí kde komu. Kdo trvá na liftbacku, v podstatě nemá jinou volbu, než Octu. Komu nevadí kombi, může brát Leona, ale spíš bych doporučil Golfa kvůli interiéru, snadnějšímu otevírání 5. dveří a plynové vzpěře kapoty! :-D

Teď jako jediní dokáží konkurovat kombiky Hujandé i30 a Ceed, které za pěknou cenu nabízí 140 koní a pak ještě Astra, kde může být 200 kobyl za pár kaček.

Poslední Škodu, kterou jsem řídil, byl Karoq. V něm jsem se musel přemáhat, abych jel pod 120, jinak mi přišlo, že stojím. Uvnitř dost stísněné, brzdy za mě dobré (v dnešním provozu velmi důležité), 150k jelo také pěkně. Ale největší dojem na mě udělalo DSG, které bylo fakt jemné, skoro jako HDM. Na suchý spojky klobouk dolů.

reagovat
beastar
17. května 2018, 12:09
0

Alfa nejezdí kolega co s ní jezdil jí rozbil :-) Teda no hrozně z toho ubývá olej tak je to v dílně. Zase. Tohle bylo xk cabrio asi měsíc přihlášené v Cz. A zanovní. Ono nakonec to vlastně bylo asi dobře..Ne kvůli tomu že sem jezdil Oc 3, ale poresil sem něco jinýho co mám mnohem raději.

Pólin
17. května 2018, 14:24
0

A co to teda je? Co může mít člověk raději než XK kabrio? Že by jsi si koupil ještě jednu další Zondu?

beastar
17. května 2018, 20:26
0

Já chtěl cabrio. A oblíbil si Jaguar díky s-typu. Jenže nejsem Krab abych opravil a jezdil. Mě jde primárně o prachy, bohužel. A tak to bude že se opraví na havarko kabrio. Doplatim zbytek ceny a prodám to, přes Chorvata zpátky do pryč. Mám auta co nesnáším... Od jisté doby, ale vlastně mě to baví. No a vlastně mám ty obyčejný sedany asi rád. Pač to Infinity mi docela chybí:)) I když xk je asi nejlepší auto, co sem měl. Je to těžký...

Jimi
16. května 2018, 20:05
1

S tou plynovou vzpěrou přední kapoty- to je přesně ta část auta, která rozděluje auta na levné a už solidní. Většinou jsou s tou vzpěrou už dostatečně pohodlná, velká, s optimálním výkonem a výbavou. Je to prostě tak, že auto z článku je výhodnější nafasovat, než si ho koupit. Život je moc krátký, aby si člověk, který má opravdu rád auta a ježdění, kupoval nudnost a průměrnost...

reagovat
Beny
17. května 2018, 07:48
4

Vzpěra se dává z úplně jinýho důvodu a to je ten, že se předpokládá že se v tom bude často někdo hrabat.

Jimi
17. května 2018, 21:52
0

To se samozřejmě nevylučuje, ale ty kapoty bejvaj delší a tím i těžší, vzpěry jsou vždy dvě po stranách... jenom to na mě působí dospěle a bytelně. Ale vážně bych se bavil, kdybych viděl, jak ji na velký káře vzpěračským stylem maník zvedá, potom s velkou námahou ji konečně podepírá jednou rukou a druhou s potížemi odjišťuje klacek na podepření...

BigBen
16. května 2018, 21:41
0

Mě poslední generace Octavie zklamala. V roce 2004 jsem jezdil s novou Octavii I. Při přechodu z Felicie to byl velký skok, to auto mě nadchlo. Motor byl sice jen 66 kW ale jezdilo to výborně. Všechno po ruce, všechno fungovalo, žádný problém. Jediná chyba byla málo místa na zadních sedadlech. Pak jsem neseděl v Octavii 12 let a svezl se až modelem 2016. Zaoblené křivky jak z venku tak zevnitř se změnily na ostřejší hrany, přibylo pár displejů, zase všechno fungovalo a žádný problém, více místa na zadních sedadlech ale jinak nic zvláštního. Jediná věc co mě nadchla byla DSG převodovka. Ta se hochům od VW povedla. Auto jezdí pěkně, ale asi jsem čekal větší skok když je to několik generací. Nic proti tomu autu nemám ale ani mě neoslnilo. Obě jsem vyfasoval, ani jednu si nekoupil a tak to zůstane.

reagovat
krab
17. května 2018, 07:28
0

Je to zkrátka spotřebič. Občas slýchávám hlavně od taxikáře, když náhodou někam jedu a on provozuje trojkovou Oktávku zkazky o tom o kolik je kvalitativně ošizenější než jeho bývalá oblíbená dvojková generace. Možná na tom i něco je.

Já jsem taky dával do blogu někdy loni, už je to dost dlouho "test" služební 1.8 TSI kombi s mannuálem. A tam mě zklamalo to řízení a řazení taky. A pak při jednom předjíždění dokonce celkový / malý / výkon celého motoru. 1.8 TSI působí, že fakt pojede a pak v reálu nad 4500 už nic zvláštního nepřichází, takže člověk pořád musí počítat s tím, že to nemá tak skvělou dynamiku jak by si myslel na základě celkem slibného pásma 2500-4000 otáček.

S 1.4 TSI 150k jsem jezdil v Golfu VII. A dynamika opět ležérnější, zkrátka plochý, dostatečně výkonný motor, ale nastavený tak, aby řidiče neměl čím potěšit. Ovšem v Golfu bylo DSG, to řadí výborně a celý Golf je vlastně fakt moc hezky postavené auto. Holt hierarchie značek v koncernu ....

PS: ano, rodiče používají Supa II. , dokonce Klementa s Laurinem a je to za ty peníze co stál (kupoval se jako 2 letý asi za 450 s DPH myslím) dobrý auto. I sedačky lepší, i když možná tím, že nemám problém se zády. Ale dojel do UK a zpět a to jsem tak půlku cesty musel nařídil, odtáhl velký přívěs tam i zpět, pořád funguje a i když se neřídí nijak zvlášť dobře, je to skvělý pracant.

reagovat
KS
17. května 2018, 08:23
0

Taky jsem přesvědčený, že Octavia II a Golf V jsou kvalitněji vyrobená auta, než nová, už jen ta zadní náprava, že. Největší problém u jmenovaných, je vybrat dobrý motor. Kdo jezdí ve městě a okolo, tak 1,6 MPI stačí, ale jinak brát který motor? Nejsem příznivec nafty, nicméně nejlepším kompromisem se mi jeví 2,0 TDI CR, kterých je ale málo.

Dvojkový Superb v zatáčkách "velký špatný" je to loď, no. Párkrát jsem se vezl silnější naftou s DSG a myslím, že se jedná o hodně povedenou variantu. Motor CR je poměrně tichý a těch 170 koní umí slušně zatáhnout, akorát u toho DSG se repasi před 200tkm asi nelze vyhnout.

beastar
17. května 2018, 12:17
0

Přesně se shodujem. Dělají to tak aby to jezdilo, ale bez emocí. Celkově mě to v ničem nepohorsilo. Sedadla jsou ale inferno. Zada mam docela ok do běžných sedaček tohle je jak ofis čér. Je to tichý, nenápadný, docela obratný. Ideální služebák. I jako klasický rodinny auto to bude good. Motory mají problém v tom, že jsoi všechny podobné no pášns. Tem 2 litr tdi byl fakt dobrej navíc na chrocht slusnej zvuk. Spotřebák tj ale to konkurence taky. Ja bych šel do Leona v červený, spíš než do tý oktávky. Chápu proč jich jezdí tolik sleva plus relativně vysoká spolehlivost a zustatkova hodnota jsou na jekich straně.

bitner
17. května 2018, 11:22
0

Zrovna vcera jsem se svezl v OIII 4x4 2,0 TDI (asi 110 kW, nevim), manual. Asi 120 km, 90 minut jizdy s 1 prestavkou. To auto je o tolik lepsi, jak moje srdcovka! Prakticky ve vsem. S jedinou vyjimkou. Sedadla. To je proste totalni peklo a mam podezreni, ze je to neci pomsta za Benesovy dekrety, jinak to neni mozne. Disponuju ocelovymi zady (protoze moji srdcovku davam v pohode), ale tohle me spolehlive rozlame po par desitkach km.

reagovat
beastar
17. května 2018, 12:18
2

Srdcovka? Ty uz mas Zondu v plynu?

bitner
17. května 2018, 13:35
6

Je trosku problem s umistenim nadrze.

Beny
17. května 2018, 14:40
0

Ale tak aspoň zvýší přítlak ne? Ve spojení s vysokou odolností LPG proti samozápalům a tedy možností naladit motor na větší výkon by se jednalo o signifikantní vylepšení.

bitner
17. května 2018, 14:42
0

Presne, LPG ma oktanove cislo 106, na to nema zadny Maxxmotion.

sumy
17. května 2018, 15:18
0

Zcela otevřeně, koncernové vozy prostě nemám rád. To je ale můj osobní problém a oprostím li se od subjektivních věcí, které považuji za zoufalé, stejně zůstávají 2 vcelku zásadní výtky. 1) Středový tunel vymýšlel válčný veterán, který přišel o nohy. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč zrovna v místě kde se opírá koleno je nejtvrdší hrana z celého auta. Já, jako správnej mrzák s 2x operovanym kolenem si tam musím dávat třeba mikinu, jinak nikam nedojedu. 2) Akustický "komfort" při jízdě po dlažbě... To jsem se ostudou propadal, když jsem vezl italskou architektku a majitele superluxusního zakázkovýho truhlářství, taky taloš, z Pařížský na Smíchov. Ten pocit, když v Karmelitský, unitř auta rezonujícího s frekvencí a intenzitou Saturnu 5 při startu, se italka snaží s někým domluvit po telefonu a řvě u toho jak na svýho starýho, kterýho načapala s jinou...
No a intuitivnost ovládání, fajn, možná intuitivní, proč to má ale každej facelift intuivně jinak? Střídám v práci 3 tyhle zázraky (2x 1,6TDI a 2,0TDI 2015-2018) a i ten pitomej tempomat pokaždý jinak (o "spolehlivosti" adaptivního tempomatu raději ani nehovořím, prostě se tý věci nepodařilo mě zabít a od té doby ji ignoruji) DSG si řadí jak chce a výjezdy z vedlejších na hlavní bývají ve znamení zoufalství z letargie DSG spojeného s podtočeným motorem, který prostě nedělá nic.
Souhlasím však s jednou velkou pravdou celého textu, nechtějte nic extra, nic navíc, nevybočujte z dálničního davu 120km/h a asi vás to auto ani nebude srá.. :-)

beastar
18. května 2018, 12:41
0

Bitner myslim že to půjde. Dal bych tam dvě pro zvýšení dojezdu. Každopádně Hory řikal že to chce pořádně udělat jo. Žádná fušeřina vod Jardy Joudy z garaže v Kozicích. Taky už teda budeš mít k dispozici jen 499 koní tak nevim jestli by nebylo lepší cng.

bitner
18. května 2018, 12:55
0

Na CNG by byl na hovno dojezd, navic by to muselo mit nadrz jak raketoplan. No a prece to nebudu jezdit tankovat nekam do CSAD, to by bylo pod uroven...

Jakub Pospíšil
17. května 2018, 15:51
5

Je to prostě tak, jak říkal kolega - pořád lepší, než jezdit autobusem. Plusové body za kufr, do kterého se může naházet cokoli jakkoli a stejně se to nezmačká, mínusové body za sedačku, na kterou se můžu sofistikovaně rovnat půl hodiny a stejně jsem po jízdě zmačkanej.
Neviditelný auto, šedá eminence, spotřebič. Něco jako sloup pouličního osvětlení. Jsou všude, musí tam být, jsou užitečné, prakticky je nevnímáme, ale před dveřma do domu je raději nechceme.

reagovat
sumy
17. května 2018, 16:10
0

"Něco jako sloup pouličního osvětlení. Jsou všude, musí tam být, jsou užitečné, prakticky je nevnímáme, ale před dveřma do domu je raději nechceme."
You made my day :-D Díky

beastar
17. května 2018, 20:29
0

Tak nějak to bude. Někdo to musí dělat. A dělají to i jiný, než škudka. Jen prostě u nas logicky dává smysl do daní produkt z Bolky. Nekoupil bych si ji. Fasuje se ale docela s úsměvem. A za čtyři kila v nizsi stredni fakt nejde čekat v6 a sportiše stajliš vágn.

sumy
18. května 2018, 09:05
0

To jo, ale když pak blbej 2,0 s DSG a čtyřkulí po slevě koštuje přes 800... to jsem vážně čuměl. A zrovínka v tom je to DSG tragi... no prostě žádnej zázrak. Takový to rozjíždění z dojíždění do kolony, kdy to nechá podtočit na 1100rpm a pak se to neumí rozjet svižněji než klouboukář s platem vajec na okně... Jak říkám, kdybych takhle řadil v autoškole, tak mě isntruktor utluče. (Dělal jsem papíry v době, kdy se ještě instruktoři nebáli soudů kvůli pohlavku, a pokaždé, když ta krabka Máček postavená na stojáka na palubce 120 spadla, už jsem dostal pohlavek :-)

ma
martinw
18. května 2018, 09:10
0

ale ta technologie DSG je dobra, umela by radit ale opet sme u tech ekologickych predpisu musi ty otacky drzet dole kde jim to vychazi nejlip, rozhodne to neni stavene podle toho aby byl ridic spokojeny to je az na druhem miste

Kuře
17. května 2018, 22:32
0

Tak já nevím, já s octavií jezdím posledních pár měsíců už spolu máme přes 2500 mil a ty židle mi nijak špatný nepřijdou.. . Ale je fakt ze ta co s ní jezdím (není moje, carsharing) má ty lepší polokozeny, ten základ neznám...

To řazení mi taky vadí, nejdřív sem myslel že sem kopýtko co nepreradi levou rukou, ale pak sem v jiných autech zjistil že mnou to neni...

reagovat
beastar
18. května 2018, 12:38
0

On taky britiš šérkár je asi v jinačí výbavě jak v Čr auto od pojišťovny. Já tam polokůži měl tak na obrázku:))

Kuře
18. května 2018, 14:20
0

Jo, je pravda, že to bylo docela top, když sem do toho sednul a došlo mi, že si budu zvykat jezdit na blbý straně v autě za bratru 21 tisíc liber odhadem, trochu sem se orosil...

beastar
18. května 2018, 17:11
1

Tak ten pocit dobře znám. Občas takhle sednu do auta za 200 000 liber. Nejlepší věta... Neboj je to pojištěný;D