načítám data...

Proč má Taylor pravdu a co mi tak vadí na motorkách

24. září 2016, 11:12 33 komentářů whitenight

Člověk by měl psát o tom, o čem něco ví. Já toho vím dost o srandovních platidlech a motorkách. Protože vás doufám nezajímá to, že somálský šilink má zkratku SOS, která se perfektně hodí k celému Somálsku, bude dnešní článek o motorkách.

Štěpán   : Proč má Taylor pravdu a co mi tak vadí na motorkách

Haters gonna hate, hate, hate, hate, hate… Takže co jsem si připravil dneska? Motocykl je vlastně úžasný vynález, pokud a) se jmenujete Valentino, b) žijete jižně od Alp. Chcete vědět, co mě osobně na motorkách (a někdy spíš na té mé) rozčiluje? Pak čtěte dál. Jestli ne, čtěte taky, na počtech přečtení si honím ego.

 

Nepohodlí

Nejde o to, že by motorky nějak šíleně drncaly, jde o něco jiného. V dnešních dnech, kdy odpolední teploty sice sahají k příjemným 20 stupňům, jsou už velmi chladná rána. Jde o to, že na většině obyčejných motorek prostě fouká a není se jak zahřát. Já tohle řeším denně. Sice existují vyhřívaná sedla, řidítka a vyšší plexi, ale otázkou je, jestli by to pomohlo a jestli to vůbec chci. Nic vás totiž neprobudí jako se nechat ofouknout mrazivým větrem a pak vyběhnout 4 patra. 

Víte, že Nový izraelský šekel je už třetí měnou od záložení Státu Izrael?

(Ne)poručíme větru, dešti

Tedy, jak kdo, majitelé velkých cestovních strojů tohle skoro neřeší, stejně jako nemusí řešit ranní teploty. Stejně tak tento problém nejspíš nemají rudí čarodějovéPolitických vězňů 9 . Jinak je ale déšť pro motocyklistu docela problém. Pro mou maličkost docela dost. A proč? Tak prvně, voda se nakonec dostane všude, tudíž vám ve výsledku bude zima, v kombinaci s větrem to je skvělá kombinace, jak si vzít neplánovanou dovolenou. Možná horší než možnost nachlazení je to, že helmy nemají stěrače. Kapky sice stečou pryč, ale při pomalejší jízdě to moc nefunguje. Pro helmy nevybavené Pinlockem je navíc docela hrozbou zamlžování, protože podle čichu umí jezdit jen Kocour. Ten největší problém, který se týká hlavně mého peklostroje, jsou gumy. Nejde o to, že jsou uzounké jako Daisy Ridley, Peťo Sagan na galuskách jezdí i stovkou. Vždycky, když zaprší, hrají mé pneumatiky na klouzanou. Takže po každé jízdě v dešti si přijdu, že mám cojones velikosti měsíce a knír i na očních bulvách.

Víte, že na minci o hodnotě 1 tonžské seniti je zobrazena kukuřice?

Každý se mě snaží zabít

O tom už jsem psal, je prostě mnoho způsobů, jak se mě lidé snaží zabít, selháním mé kardiosoustavy, přejetím, šokem… Je toho hodně a někdy až moc. Když člověk za pět kilometrů dvacetkrát řadí jedničku, dva lidé mu skočí pod kola a ještě musí jet za octávkou s logem Ortelu na zadním skle, je to prostě vopruz. Do toho mu ještě někteří genitálové nedávají přednost a no prostě, nebudu se rozčilovat, pořád vydýchávám Ortel ze středy…

Víte, že dvoudolar z Cookových ostrovů má tvar trojúhelníku?

Oblečení

Kvůli prvnímu důvodu je člověk za podivína, protože chodí oblečen o stupeň tepleji, než by ho nutilo počasí. Místo svetru tak jezdím v bundě a místo látkových kalhot mám džíny. V létě místo kraťasů (ty bych teda nenosil ani tak) jezdím v kalhotách a většinou ještě v mikině. Při nějaké delší vyjížďce vypadám navíc jako někdo, kdo jde zachránit Johna Connora. Světlou výjimkou je helma, která skvěle slouží jako nákupní košík, pokud je vaším nákupem broskev. Krom toho nenosím polobotky, protože bych se v nich zabil. 

Víte, že vietnamské bankovky jsou z polymeru?

Paintball

Farbenball je docela zábavná hra, ale při každé projížďce pro radost bych ji snášet nemusel, docela se to totiž omrzí. Krom toho, že odstraňovat tisíc a jednu mušku ze zbytků krávy Milky, co nosím na sobě, je docela pruda, taky bolí dostat třeba čmelákem do hrtanu. I když zrovna u tohohle vám neřeknu, jestli to byl čmelák a ne miniaturní kopie Chucka Norrise, rána to každopádně byla. 

Víte, že už mi došly zajímavosti o mincích?

Gerard

Tohle je zase kus od kusu. Jsou motorky pohodlnější než Halina Pawlowská a jsou motorky, co šťávu z Rexíka mění na vibrace. Vadí to hlavně mým citlivým ručkám, které neznají fyzickou práci, XX  pohlaví to ale možná ocení, takže pozor na šilhající ženy na motorkách. Na druhou stranu ušetřím za elektrický kartáček, ruka se mi po sto kilometrech třese ještě hodinu. Pokud si to chcete vyzkoušet, nemusíte utrácet za motorku, stačí vzít přímočarou pilu a jít si něco uříznout. Třeba strom, pod kterým umřel František Palacký.

 

Řazení

Na něm jsou otravné dvě věci, přesto mi ze seznamu vadí nejméně. Také se tu bojím rozepsat, abych neurazil někoho znalejšího, takže kdybych tvrdil jakoukoli hloupost, prostě se ozvěte. 

Motocyklová převodovka je sekvenční a bez synchronizace. To první znamená, že člověk rychleji najde Walda než neutrál, který se schovává chytře mezi jedničkou a dvojkou. (běžně mají motorky schéma 1 N 2 3 4 5…). To druhé zas, že si při jízdě za žertovným staříkem ve Felicii dost zameziplynuje, což může být otrava, pokud se nejmenujete Tommi nebo Mäkinen.

 

Náklady na pasivní bezpečnost

Motorkářské oblečení má různou kvalitu a tudíž různou cenu. Od kompletů ušitých z chlupů a prodávaných za 5 bendelů až po kombinézy za cenu ojetého auta, které mají všité airbagy. Helmu na motorku můžete jednoduše koupit za jeden i dvacet tisíc a hádejte, jestli vás víc ochrání tydýtův škopek než dílo inženýrů ze Shoei složitější než cokoli, co dal světu Kazachstán. Já zvolil takovou střední cenovou cestu a s výrobky jedné české firmy jsem mimořádně spokojený. Na druhou stranu je na zvážení každého soudruha, jestli chce auto na Plechcup a kapesné na sladkosti, nebo oblečení na motorku.

 

No, nějak jsem se rozepsal a popravdě ani netuším, co z toho zase bude. I když se seznam může zdát dlouhý, ježdění mě stále baví. O tom vám ale povyprávím zase jindy, snad. Přeju vám všem hodně štěstí na cestách a příjemný zbytek víkendu.

 

Post scriptum

Nesnášim třásně, vždycky, když vidím japonský chopper z desetiletí OasisNirvany s třásněmi na řidítkách nebo řidiče, který je má na bundě, neotvírá se mi nůž v kapse, protože už ho mám nejspíš v ruce a jdu toho člověka zabít.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
24. září 2016, 15:31
2

Tyhle sondy do života motorkáře mě baví!

reagovat
whitenight
24. září 2016, 16:24
1

:) děkuju za podporu

PepaSFI
24. září 2016, 18:04
1

já kdysi dávno jezdil na fichtlu a kejvačce a většina věcí tam je taky úplně stejně. A u těchhle historických strojů je potřeba ještě přičíst menší spolehlivost. Ovšem tenkrát ještě doba nedozrála, nikdo to nebral jako vrtošivost veterána která patří k věci ale byly to prostě starý křápy. To oblíkání mi taky vadilo, tenkrát se ještě moc speciálních motorkářských věcí nenosilo, každý oblíkl co se dalo ale to počasí, to počasí. Ráno zima, odpoledne horko, když někde zastavím, nevím kam s těma hadrama, rozjedu se a už mi zas fouká na zpocený záda. A toho čmeláka jsem taky chytil, akorát že do brejlí. Časem jsem dospěl k tomu že je lepší když na mě neprší, fouká na mě jen když chci a při zastavení nemusím vozidlo podpírat. Ale se ctiteli jedné stopy nejsem ve sporu, nevadí mi když mě někdo předjede velkou rychlostí, nelekám se protože sleduju provoz a tak rychlej nikdo není aby nebyl včas vidět. Jen mi občas vadí předjíždění zbytečně natěsno a na blbých místech ale to dělají i autaři. A to svícení dálkovýma, to je taky hrozná blbost. Kterej vůl to vymyslel ať se u mě hlásí, já mu za to něco dám.

reagovat
whitenight
24. září 2016, 19:34
0

No popravdě už jsem zažil (a psal to do svýho prvního blogu), že okolo mě proletěli střelci na superbicích tak rychle, že jsem je ani v zrcátku nezaregistroval, to je ale naštěstí docela výjimka, většinou, když mě někdo rychlejší dojede, počká na vhodnej okamžik a pak mě předjede, mně to nevadí a vždycky se snažim pro ně udělat místo, tak mám pak dobrou karmu.
Těch kikotů s dálkáčema ani tolik nepotkávám. Motorkám i vadí nerovnosti víc než autům, takže někdy mě motorkář oslní, protože přejede hrbol.
Mimochodem jsem při závěrečkách v autoškole zažil hádku o seřízení světlometů mezi učitelem a komisařem přímo před mou jízdou, to mi taky moc nepřidalo...

Vavris Vavrisovic
24. září 2016, 18:47
0

Fakt výborný kus textu :-)

reagovat
whitenight
24. září 2016, 19:26
0

:) děkuju

fr
franc
24. září 2016, 21:22
2

Nesnášim třásně, vždycky, když vidím japonský chopper z desetiletí Oasis a Nirvany s třásněmi na řidítkách nebo řidiče, který je má na bundě, neotvírá se mi nůž v kapse, protože už ho mám nejspíš v ruce a jdu toho člověka zabít.

naprosto presne
obecne teda se mi kudla otvira pokazdy, kdyz vidim japonskyho "copra"
vubec jakykoliv novodoby HD sou smejdy pro trapny pozerky.. panhead je s odrenejma usima posledni

jeste by me zajimala ona uchylka jezdit v obleceni jak z modre ustrice na silne vibrujicim stroji, idealne jeste s pevnym ramem bez zadniho odpruzeni, ktery tvrde masiruje kazdym kadle-kadle jezdcuv kadak
myslim ze 99% copristu sou priznany nebo latentni bukvice

reagovat
whitenight
24. září 2016, 22:17
3

Já obecně proti chopperům nic nemám, nový harleye, indiany, triumphy, ale třeba i xv950 od yamahy jsou v pohodě a většinou se na ně ty lidi i normálně oblíknou, protože na to maj prachy.
Devadesátkový choppery z japonska jsou jiná kategorie, všechny vypadaj stejně, nejsou nijak inovativní, ani moc hezký, navíc jsou sešlý, protože maj nalítáno víc mil než sonda voyager. Když se řekne "virago" automaticky si představim motorku s třásněma a na ní chlapa, co má střední vzdělání, věk mezi 40-60, jezdí stříbrnou octávkou combi, pije gambáč, volí spd a jako vrchol hudby si představuje kabáty. Taky má nejspíš manželku, kterou nesnáší, a nějakou úžasnou přezdívku, třeba "džery".
A nosí klobouk, rozhodně.
Možná jsem ale moc zlý a špatný člověk.

M P
24. září 2016, 22:35
1

Špatný a zlý člověk? V tom případě se hlásím do řady!:D

whitenight
24. září 2016, 22:59
1
RCNP
26. září 2016, 20:25
0

Hezky napsáno, pobavilo! A nejvíc mě chytlo za motorkářské srdce zmínění o vibracích. Na dvouválci, to je parádní nácvik na parkinsona, až mě z toho bolí všechny zahojený zlomeniny.

reagovat
whitenight
26. září 2016, 20:56
0

děkuju
já mám 125ccm jednoválec a nedokážu si představit, jak to musí házet s jednoválcovou sedmistovkou nebo nějakym 1800 dvouválcem

Adam Forman
27. září 2016, 11:14
0

No fakt je ten dvou-dolar trojúhelníkovej. To je dobrý. BTW fakt pěknej text. Jen trochu škoda, že o motorkách...

reagovat
whitenight
27. září 2016, 16:20
0

bylo by fajn psát o autech, ale nejsme v americe a já mám na béčko ještě skoro rok čas, takže možná jednou

M P
27. září 2016, 17:19
1

To je jedno, motorky jsou super, mají motor. A soudě dle ohlasů si naši čtenáři rádi přečtou i něco o autech takže jen tak dál!

bitner
27. září 2016, 20:54
1

Coze?! Tobe je 17 a uz pises takhle? Nooo, maaa talent!

whitenight
27. září 2016, 22:04
0

:) děkuju

Kr
Krocan
28. září 2016, 15:01
0

...kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat...:D

JLK
27. září 2016, 13:18
1

Co cmelak, ja jsem to jednou schytal od nejakeho vrabce nebo co to bylo. Jel jsem na skutru ctyricitkou a ta potvora mi do hlavy priletela snad dvoustovkou, jinak si tu ranu neumim vysvetlit =D

reagovat
whitenight
27. září 2016, 16:20
0

bitner
27. září 2016, 14:45
1

Somalsky silink :-)
Clanek pobavil, parada. Jezdit na motorce musi byt neco jako droga, kdyz tohle vsechno dobrovolne podstupujete. Kolega v praci jezdi i v listopadu. Nabaleny jak kosmonaut, presto zmrzly jak hovno. Delam si z neho srandu, jestli prezul na zimni.

reagovat
whitenight
27. září 2016, 16:23
0

:) tak jízda na motorce je super zábava, ale někdy je to fakt utrpení. Jel jsem jednou na konci prosince, asi 15 km v džínách a zimní bundě a pak jsem nemoh natáhnout nohy.
A na spoustu skútrů jsou i zimní, to jen tak na okraj :D. Dokonce se dělaj vyhřívaný kryty na ruce.

PeterLuk
27. září 2016, 23:40
0

Lol, pobavilo, vážne moc :D :D Máš parádny štýl písania. ;) Fakt dúfam že toho ešte napíšeš veľa.

A za ten nôž máš u mňa plusový bod, presne tak si predstavujem poriadneho motorkára! S nožom v ruke a "trásňami" na rukávoch, v koženej bunde, s bradkou a riadnym tetovaním! Pripraveného sa za ďalších motorkárov obetov, ehm, zašpiniť nôž! ;) :D

reagovat
Irwinek
28. září 2016, 19:13
0

Osobně mi ani tak nevadí motorkáři, jako skutraři. Proderou se mezi auty na semaforu až do předu a při zelené se neumí rozjet a brzdí ostatní. Když jde o miniblondýnku na vose, tak je alespoň na co koukat, ale přescentovej týpek na 50ccm, to bych vraždil !

reagovat
M P
28. září 2016, 20:26
1

Počkej, to snad ne, že by se skútr na křižovatce nedokázal rozjet rychle? Hlavně tehdy, když většina lidí na křižovatce tupě spí a čeká, až zmizí auto před nimi, aby hledali jedničku, je skútr dávno na opačné straně křižovatky...

whitenight
28. září 2016, 21:04
1

No tam asi bude problém s výkonem, protože většina skútrů jsou padesátky a ty maj okolo 4-5 koní, ale v osmi tisících otáčkách, což je fakt strašně málo... Navíc si tyhle skútry většinou nekupujou lidi jako marc marquez, ale nějaký strejdové na dojíždění do práce a na ryby, který fakt nebudou mít žádnej rozjížděcí skill.

M P
28. září 2016, 21:17
1

Na skútru ani v jedné stopě toho moc odjeto nemám, krom obligátního trápení pincka v pubertálních letech (hlavně enduro:D), ale kdykoli jsem na skútru seděl, stačilo dát plný a ono se to rozjelo. Asi ano, padesátka s metráčkem bude pomalá, ale furt rychlejší než většina lidí na světlech.

Irwinek
29. září 2016, 09:02
1

Nebudu tvrdit, že všicni skutraři se neumí rozjet rychleji než auto, ale pro většinu je to skutečně problém. Blikne zelená, zařadím, pustím spojku a hned stojím na brzdě, protože jinak by se mi změnil znáček na kapotě :-( Když je víc pruhů, tak ani není kam uhnout, a už se mi kvůli tomu i někdo kouknul do kufru :-( Když vidím bloncku na vose, dám si pozor, ale u chlapa v superhelmě s motorkářskou výzbrojí bych předpokládal jinou činnost, než jen povýšený zevling okolo a pak plnej knedlík.
Pujčil jsem si skutra z půjčovny a ta 50 má s necelým metrákem v prvních metrech přecijen problém.
Abych nezapomněl, nejsem z těch, co se jim musí při každém rozjezdu protočit kola, a to jak přední, tak ani zadní. A to si myslím, že těch 125 kW ve skoro dvoutunovém volvu nepatří mezi něco, co by mělo při rozjezdech pravidelně ohrožovat jednostopé povozy :-D Relativně točivá 1,2 v Roomstru Praktik tedy jen pokud je prázdná.

Eon
01. října 2016, 18:31
0

Super! Ty vsuvky o platidlech, pecka! :-)

reagovat
Mi
Michalll
15. října 2016, 02:54
0

Opravdu by mne zajímalo co má kluk za motorku a jak dlouho jezdí. :D A že převodovky nemají synchrony? wtf! O_o Budiž, pokud máš nějakou 100 let starou vykopávku (což podle všeho máš), tak tam určitá pravděpodobnost je, ale měl bys vyzkoušet nějaký moderní stroj. :) Asi bych se pro příště vyvaroval nějakých těch závádějících informací a místo mikiny a džínů doporučuji nějaké pořádné oblečení.

reagovat
whitenight
15. října 2016, 10:03
0

Ne že by mi to připadalo jako včera, ale rok 2014 snad není sto let, že ne? K tvýmu výpadu o synchronizaci pár citací:
"Sequential transmissions often incorporate a synchro-less dog-clutch engagement mechanism...occur together due to the environment(s) in which these transmissions are used, such as racing cars and motorcycles." anglická wikipedie

"Motorcycles and ATVs use constant mesh transmissions, meaning that all gears are meshed (in contact with each other) together all of the time. If your machine has 5 gears, then all 5 pairs rotate all of the time. However, only one of the pair will be locked into each transmission shaft. " yahoo answers

a nakonec: "Synchronizační zařízení vyrovnává rozdíl obvodových rychlostí
dvou ozubených kol – hnacího a hnaného – před jejich vzájemným
spojením. Synchronizace umožňuje bezhlučné a rychlé řazení
jednotlivých rychlostních stupňů. U motocyklů synchronizace
není obvyklá. Důvodem jsou prostorové nároky, hmotnost a malé
hmoty (menší momenty setrvačnosti klikových hřídelů) zúčastněné
na řazení" časopis soudní inženýrství

Po tvém vzoru si neodpustím osobní invektivu, jels vůbec někdy na motorce jako řidič?

be
beastar
16. října 2016, 00:50
1

Haha dobře .... Mimochodem super článek jedna z těch vtipnějších věcí tady už se těším na další díl(y) A už aby si měl i auto jestli to pomůže vzniku podobných textů.

Ča
Ča Snač Aj
18. října 2016, 00:33
1

Asi tak :D Michalll asi moc neví o čem mluví.. tady něco k tématu http://moto.cikus.net/razeni-bez-spojky.html a http://www.okruhari.cz/cs/antihoppingova-spojka