načítám data...

Petrolhead rodičem?

09. prosince 2017, 15:39 35 komentářů Goldies

Dámy a pánové, dlouho jsem nic nenapsal, protože jednak nebyl čas a ani nebyl tak moc důvod. Ale nedávno se něco stalo..

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Petrolhead rodičem?

Ano, jedna z věcí co se mi stala byla “drobná” nehoda s mou kráskou – ale o tom zase někdy později. Stalo se něco jiného. Při brouzdání na oblíbenésociální síti Facebook, jsem narazil na příspěvek mého kamaráda. Už delší dobu prodával své vymazlené a řádně upravené 350 Zko. Kdo se pohybuje v JDM komunitě, určite zná Olivovo Zetko v krásně vypadající červeno-černé kombinaci s upraveným motorem (kompresor, plně programovatelná jednotka…). No a protože se tak nějak i ví, že očekávájí rodinku, objevil se i komentář ve stylu: “Jó, rodina, to se strašně změní priority, sám se tomu nevěřil, ale je to tak!”MR2 carsh

A tady se dostáváme k rozsáhlé diskuzi, která se pod tímto postem objevila. Jde o to, že ten kdo tohle napsal byl opravdový blázen do aut, měl stylově upraveného golfa se surfovým prknem na střeše (aspoň myslím, že bylo jeho) a o tuning se zajímal už od doby F&F 1. Diskuze se ubírala směrem, že to přeci není o tom, že když člověk má rodinu a dítě, tak všechny koníčky jdou stranou. Musel jsem se zapojit i já, přeci jen máme 3 auta, rodinný domek a 2 krásné děti. Veškeré argumenty končili na tom, že je zodpovědný rodič, který nechce své děti nechat bez prostředků.

308 nudaTady si dovolím lalou vsuvku. Přiznám se, že jsem na tom byl podobně, sice jsem se nikdy nevdal své lásky k autům, ale rozhodně jsem neměl nikdy  plánu se do toho pustit tak jak jsem vyčíslil zde. Něco se ale stalo a to něco bylo nečekané úmrtí mého táty. Šlo o to, že táta se rozhodl, že jeho starý Ford Mondeo 3. generace, které měl od novoty, už nestačí a koupí si poslední auto v životě. Rozhodování jsem tenkrát nechal na něm, jen jsem mu doporučil známého, který prodává Peugeoty. Když se pak přijel ukázat v novém autě, nevěřil jsem nejdříve svým očím a něvěděl co říct. Přijel v dokonale nudném Peugeoty 308 5dv. Zpětně mě to trochu mrzí, ale já ho tenkrát celkem sjel, že to nemyslí vážně si jako poslední auto v životě koupit tuhle důchodcovskou nudu. Ale semínko pochyb dopadlo na úrodnou půdu a po společné domluvě jsme objednali krásnou 308CC s 1,6 THP pod kapotou (to že to auto jelo hrozně, o tom zase někdy jindy) v luxusní černé barvě. Měl jsem z něj opravdu radost a opravdu si auto užíval. Když náhle umřel, mělo auto najeto celých 600km. A v tu chvíli mě to došlo. On si to auto ani neužil, protože se bál, chtěl nám nechat co nejvíc peněz, ale byl nadšený když se rozhodl pro cabrio. Byl nadšený s pocitu nebe nad hlavou. Byl z toho auta nadšený. Rozhodně víc než z původní nudy ve vínové barvě.308 CC

Konec vsuvky, vraťmě se ke zmíněnému kamarádovi. Ono to z jedné strany zní logicky, obětovat sebe pro rodinu. Ale opravu to chceme? Ocení to někdy naše děti, nebo jako já budou mít radost z toho jací jsou jejich rodiče blázni? Stala se totiž jedna věc. Oliv, poté co Zko prodal, si koupil něco peckovního! Legendu Nissanu – Skyline GTT! Takže kamarádovy řeči, že udělal dobře, že se zbavil Zka, vzali za své a tady to začalo být zajímavé. Začali argumenty typu – Já si místo jednoho auta pro rodinu a druhého pro zábavu koupil dva v jednom! Na otázku co si koupil, odpověděl (dlužno říci hrdě): O2 RS! Tady už nebylo moc jak argumentovat – člověk který O2 RS považuje jako auto pro zábavu? No pak už se to jen stočilo k osočování, že on nemá žádné sponory, kteří by mu auto platili. Argumenty, že nikdo z nás také né, už neměly valného významu.

Otázkou tedy je: Jsem jen já s paní Goldiesovou takové blázen? Opravdu jsme krkavčí rodiče? Jak to máte, případně jak to plánujete s rodinou vy? Začínám se totiž bát, že jsme tak trochu blázni na opuštěném moři :-(

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PachezZ
09. prosince 2017, 16:56
0

Když umřela ségra, měl sem prvně v plánu koupit si tedy přecijen něco rodiného abych šváru a děti mohl vozit nějak hromadně. Představa dvou autosedaček, mě, hypotetický přítelkyně, šváry, hypotetický jeho přítelkyně... To si žádalo něco sedmimístnýho...
Tak sem si koupil New Beetle :D beztak bych 90% času vozil vzduch, holt když se někam pojede, pojedou auta dvě.
Švára řídit odmítá, řp možná ani nemá. To mu nebrání dřív nebo později nějaký takový vozidlo pořídit a shánět už jen řidiče.

reagovat
Goldies
09. prosince 2017, 20:38
0

To je trošku jinej připad (sestry je mi líto :-( ). Ale ano, tenhle způsob myšlení je mi blízký - i když já bych volil cestu dvou aut :-D ale tohle je už ale i o finančních možnostech, že ano :-D

beastar
09. prosince 2017, 17:29
3

Co blbneš? Jestli mají děti co jíst, co pít a střechu nad hlavou občas nějakou zábavu a chodí do školy tak na tom v jakém autě jedou do školy pramálo záleží. Vlastně mohou být rády, že máte auto:) A vůbec je to docela zajímavé téma zasloužilo by si to lepší, hlubší zpracování v tomhle duchu jak píšeš ty. My děti bohužel nemáme. O tom v čem je ale vozíš nezáleží a NECHAT PENÍZE! Proboha děti si musí najít svou cestu a ne spoléhat na to, že tatínek s maminkou něco nechají. V Norsku děti odchází z domova v 16 aby se vypracovali a nejen tam. Člověk musí skloubit sociální role rodič/řidič/magor do aut úplně v pohodě. Dětmi přece život nekončí a člověk se nemá obětovat na oltář jen pro rodinu takhle by to podle mě dnes fungovat nemělo. Takže si úplně v pohodě. A jako rodinné auto může být klidně Porsche 911 mimochodem znám osobně jednoho člověka, který má malého syna, manželku a jezdí denně v 911. Nutno podotknout u nás ne v Monte Carlu:)

reagovat
Bigg.I
09. prosince 2017, 17:31
2

Vezmu to takhle, z mojí zkušenosti. Když jsem byl v Anglii, petrolheads co měli i rodinu vždy měli nějakého svého mazla a pak absolutní nudu, co potřebovali (ať už městské vozítko nebo MPV pro 7 lidí, pickup...). Jedno bylo ale jasné - jejich rodina (i děti) si vždy naprosto užívali, když jeli na výlet nebo někam v tom jejich vymazleném autě. Nebylo to pořád, ale stálo to za to.

Celkově v Anglii mi přijde víc takových "cool" rodičů a nejde jen o lidi kolem aut. Jejich děti jsou pak nejvíc v pohodě lidi - ať jsou to caparti nebo už lidi v mém věku, vždy byli super.

Takže můj závěr zní, buďte blázni :).

reagovat
Goldies
09. prosince 2017, 20:34
1

Hele v anglii to tak asi je, paní Goldiesová tam pár let dělala aupairku a bylo to jak říkáš :-) ono je i v GB větší výběr MRšek :-D

Jako o nás nejde, my to máme nastaveno tak, zme děti mají co potřebují (ne to co chtějí) a rozhodně je nerozmazlujeme - což někteří chápou tak, že se jim nevěnujeme a že na ně kašelem ;-)

sumy
11. prosince 2017, 11:08
0

Rozumím. Mám 4 caparty (teda caparty, 7, 2x15 a 17) Začínal jsem se třema a fiestou, polocabriem 3dv.Pak první nudny MPVčko, druhý zajímavější MPVčko a nyní již 4 rokem plnotučnýho offrouda se 7 místama. Děti to neřeší, že máme jako rodinný auto 20 let starou krabici a ani dcera se nestydí, když ji vezu 18 let starym civicem do školy. Dětma život nekončí a tak se snažím užívat života i nadále. Off je první velká radost a létání druhá. Ostatně off dovolený se konaj většinou i se všema dětma, kde se různě střídaj v řízení, mladýho beru na off akce, kde si pojezdí i v pořádnym terénu. První off dovolenou dal nejmenší, když mu byly 3 roky :-) Rozmazlování se nekoná a naprosto souhlasím s tím, že né vše co děti chtějí i doopravdy potřebují. Když po něčem tak nutně touží (nyní nejstarší "nutně" potřebuje PS4), ať se snaží a alespoň půlku ať si vydělá. Stejně tak řidičák, půlku mu zaplatím, ale zbytek... Bohužel, vysloveně něco pro radost si dovolit nemůžu a až děti vyletí z hnízda, tak začínám stavět letadlo, bo bez dětí těch 400 na co mě to zhruba výjde dám za 2 roky s prstem v nose. Jak říkám, nejdražší koníček? Děti .-)

liška
09. prosince 2017, 18:00
0

Já měl/mám jako hlavní koníček cestování, což prostě chtě nechtě trošku stranou musí jí, protože půlročního prcka holt nevytáhnete na dva tejdny do JV asie, kdy se každou noc spí někde jinde a celý se to jede lowcostově. Nicméně jak už tu někde zaznělo, taky si nemyslím, že by s dítětem měl člověk rezignovat na všechny svoje zájmy (bohužel, spousta mamin na mateřský se do tohodle stádia postupně dopracuje) a tak jsem se teď víc k další zálibě, čili autům. Jenže i tady už to ve mně trošku hlodá - kupovat každou zimu nějakou lacinou srandu za dvacku nebo za pár set tisíc něco trvalejšího nebo jen v rychlejší frekvenci točit duo daily povozů? Ale, nebylo by lepší radši zrekonstruovat za půl míče kuchyň, kterou si bude užívat celá rodinka? :) Opravdu asi téma na delší zamyšelní. A hele Goldies, doufám že ta fotka v úvodu není tvoje MRška...

reagovat
Goldies
09. prosince 2017, 20:29
0

Hele bohužel to je ona, ale to tom zase příště. Zejména až uvidíme jak moc jsem jí ublížil :-(

Jinak cestování v low cost režii nemusí být problém i s dítětem. Do Itálie s caravanem nebo pod stan?

Bigg.I
09. prosince 2017, 20:53
0

Doufám, že bude opravitelná ! Tohle se mi stát, tak je to totálka :O

Beny
09. prosince 2017, 21:12
1

Hoši nestrašte tady, já jsem ve dvou stopách bez poskvrny. V jednej bych radši pomlčel, protože kotrmelců přes řídítka už bylo. Ale musím zaklepat že až na modřiny, pohmožděniny OK. Co se týče rodiny tak na to názor nemám protože rodinu nemám a dle mých (ne)úspěchů snad ani mít nebudu. Ale zase můžu o to víc cpát do verků. :-D

Pólin
10. prosince 2017, 12:49
1

Cela tahle problematika je o 2 vecech a sice penezich a casu. Kdyz nekdo hakuje ve fabrice za 17 cisteho a k tomu ma 2 decka, tak je jasne, ze na auto pro zabavu nebude mit ani penize ani cas. Pokud je to nejaky reditel, co ma 200k mesicne, tak vklidku usetri treba na M3 a muze jezdit s celou rodinou. Ja to mam tak, ze mame jednoho prcka, druheho na ceste a tak jsem koupil imprezu kombi- mezi kombiky v dane cenove hladine rekl bych docela zabavne auto a bohuzel, posledni 2 roky na motorku, co jsem mel, uz nebyl cas, tak jsem koupil Fiata Barchettu s tim, ze tam svezu i synka ve 3 letech... jinak je samozrejme jasne, ze nejde vsechno obetovat deckam...pokud by to clovek udelal, tak by z nej byl nudny fotr...a co vyroste z deti nudnych fotru? Dalsi nudni fotri...:D muj otec taky cely zivot, decka nedecka, jezdil, alespon obsas, na motorce a vozil nas po zavodech. A ted na duchod, kdyz uz ma konecne cas, tak si koupil velke cestovni enduro a jezdi celou sezonu po evrope...;)

reagovat
Goldies
10. prosince 2017, 12:56
0

Jo, to je asi nejlepší pohled na věc :-) Já vím, a uvědomuji si, že to je hodně o penězích. Ale na druhou stranu, kdo říká, že musíš kupovat hned tu M3 :-) Já si myslím, že i ta proklínaná Miata (případně tvoje Barča) by byla zajímavá varianta a nemusela by tě sežrat jak při nakoupení, tak při provozu. Čas už je taky relativní, vždyť i na ten Trackday do Mýta si děti můžeš vzít sebou (plánujeme to příští rok). Myslím, že děti budou rychlé vezení milovat, zejména když je k tomu povedeme!

Raspby
10. prosince 2017, 17:15
0

Tak pro někoho, kdo není zrovna ve vatě, může přírůstek do rodiny znamenat značnou změnu finanční situace, kdy už prostě nemůže mít jen auto pro radost a pokud měl dvě, tak to druhé prostě neutáhne...ale ty Davide jednak víc aut utáhneš, ale hlavně u tebe nehrozí nějaké řeči od manželky, že jsi jak malej kluk co by utrácel za zbytečné auto potažmo někde kroužil...Pája jezdí taky a baví jí to..takže vlastně úplně nejlepší situace, co může být :)

reagovat
Goldies
10. prosince 2017, 17:28
0

Honzi, já to nemyslel na nás :-) U nás je to jasný.. Jde mi tak nějak obecně o situaci u petrolheadu (neřeším u normálních lidí, co mají auto jen jako prostředek pro přesun z bodu A do bodu B). Myslím si, že snad každej z nás si najde protějšek který je také aspoň trochu blázen do aut, ne? Jinak by to nemohlo mít dlouhého trvání... Jak už jsem psal výše, i ta blbá Miata se dá snad utáhnout a není nutné ji hned prodávat.

Raspby
10. prosince 2017, 17:33
0

No já sám byl v situaci, že jsem musel prodal svoji milovanou Corollu a vyměnit ji za Carinu...prostě nebyly prachy a stejně jsem kvůli tomu ani nemohl s ní nikde jezdit...ale zase díky tomu mám teď MRku :) Já jen chtěl poukázat, že v tomto ohledu to máš asi nejlepší, jak jen to jde :)

saage
10. prosince 2017, 18:00
2

Uff, v tom blogu je par fakt smutných věcí. Je mi líto taťky. :-( Mrcha je oproti tomu nic. Jinak zajmavy clanek k zamysleni. My tedy zatim prcka nemame, ale zrovna ted resime prave vozovy park jestli nejakou petrolheadskou blbost, nebo nudu a sed pri nizkych nakladech. Nakonec samozrejme vyjde nejaka blbost,a rekonstrukci bytu posuneme na neurcito :-) Myslim, ze vzdy je to stejne urceni si priorit. Pokud ma nekdo rizeni rad, tezko si odduvodni koupeni nejake nudy. I kdyz to ma byt prakticke auto vzdy se najde dost alternativ, ktere te budou bavit. Muj tatka chtel pred 2 lety nahradu za stary subaru a chtel sem ho presvedcit at veme neco novyho na operak ze bude mit klid. Nakonec kdyz sem videl jeho usmev pri testovaci projizdce s WRX, nebylo co resit. :-)

reagovat
Goldies
10. prosince 2017, 18:15
1

Jop! To je přesně ono! Neposrat se z toho! na co bude tátovi nudná šeď na operák? Když si může koupit WRXko! Pokud má rád auta, tak by se v tom stejně ukousal nudou :-D Jinak i tady chválím výběr dalšího auta do rodiny! Tak nějak si to představuju :-)

Pólin
10. prosince 2017, 19:49
0

Tyjo, otec ma skvely vkus a taky odvahu:) jak jsem psal, muj otec hrozne chtel BRZ, ale protoze na nove nemel, tak si koupil novou africu twin:D no holt cloveka co mel vzdycky nove auto i motorku jen tak nepredelas..:/

saage
10. prosince 2017, 20:50
0

:-D Tak motorkari jsou kapitola sama pro sebe. :-) BRZ ko by bylo hezky, ale nedal by kam lyze a kolo :-) Nejaky ustupek musel byt. Jinak goldies: Na dalsi prirustek do garaze se tesim, prvni dojem byl moc prijemnej.

Goldies
10. prosince 2017, 22:15
0

saage: jako jestli to je v benzínu, tak druhej palec nahoru :-)

saage
10. prosince 2017, 22:25
2

Jasne ze jo :-D Naftu nechavam Skodafilum do TDI RS.

Stanley
10. prosince 2017, 21:02
13

Toto je super téma a taky jsem se nad ním mnohokrát zamýšlel. Jsem ve věku, kdy mám tak akorát před rodinou a zároveň vrstevníci už mají děti 0-10 let. A zjistil jsem, že v článku zmiňované ortodoxně prorodinné názory můžou jít druhým uchem ven. Proč?

Za prvé - jakási rodičovská hysterie. V dnešní době je, zvlášť na sociálních sítích, protěžovaný model dítě nade vše. Neobětuješ vše (čas, koníčky, finance...) pro dítě = jsi špatný rodič. Nula nebo jedna, nic mezi tím.

Za druhé - hlazení vlastního ega. Ty, který si chceš nezodpovědně dovolit mít vlastní koníček, jsi špatný rodič. Já obětuji vše, jsem lepší rodič. Jsem vlastně velmi dospělý a velmi rodičský.

Za třetí - vyhaslost "dospělého" rodiče. On ten starej fotr vlastně tím sportovním autem už jezdit nechce. Jasně, dřív jezdíval nějakým lehkým benzínovým dvoulitrem, ale to už nemá zapotřebí, protože přece dospěl a své si už odjezdil. Teď už je život o něčem jiném a já to, až přijde čas, prý taky zjistím. Ehm, za mě kecy. Ve skutečnosti jde o to, že starej fotr kdysi nejezdil sportovně proto, že by ho bavila ona samotná esence řízení, ale protože se potřeboval vybouřit a být frajerem, jako každý mladý nějak. Samotné auta a řízení pro něj nebyly láskou, jen prostředníkem. Pak se usadil, pořídil rodinu, začal jezdit úsporným naftovým kombíkem a ze života se stalo táhnutí provazu práce - rodina - spánek. Zpohodlněl, vzdal se koníčků a celé to zabalil do řečí o dospělosti a zodpovědnosti, aby sám před sebou nevypadal blbě.

Pokud si člověk pořídí rodinu, zodpovědnost a kompromis jsou nutné. A pokud nejsou peníze na auto pro zábavu, tak se prostě žádné nekoupí. Jenže dneska se dá zábava za volantem pořídit za ony dvě výplaty a na tu, až na ty nejchudší vrstvy, dosáhne skoro každý. Navíc je hodně na zvážení, jestli zrovna cesta "vzdám se všeho pro rodinu" je ta správná. Za mě rozhodně není. Otec samozřejmě musí být otec, ale jak píše Goldies, dítě bude milovat svého otce, který je pořád ještě blázen.

reagovat
Goldies
10. prosince 2017, 22:18
0

moc hezky napsany! A dle mého si to trefil přesně! Ale vem si, jak by se tahle diskuze rozjela, kdybych podobný blog umístil, řekněme, třeba na takový mimibazar :-D Asi nejvíc souhlasím s bodem 3 protože opravdu to blbnutí dost lidí pustí... A jednička je taky super, ale za to může hodně dnešní internetově-sociální doba, protože díky FB o nás ví všichni všechno :-D

Pólin
10. prosince 2017, 23:16
2

Pekne si to rozepsal...ten zasadni rozdil mezi ego maserama, kteri auta "maji radi" kvuli svemu stylu, nebo zapadnuti do nejake socialni skupiny a temi lidmi, kterym jecopravdu blizka jak technika, tak rizeni;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. prosince 2017, 15:46
3

Tohle téma je i u mně poměrně aktuální. Sice zatím vyloženě děti s paní Knightriderovou neplánujeme, ale časem to asi přijde. Teď stavíme barák, kterej bude na jaře hotovej a pak bude podobná myšlenka nasnadě. Ostatně věk už na to máme oba poměrně dávno. Pravda je, že jsem si říkal, že ve dvoumístný Corvettě by to byl problém a ani ta stará Vette C3, popřípadě můj vysněnej Viper by to nijak nezlepšil a asi by to moc nešlo, i když, kdo ví. Ale když jsem nad tím tak přemýšlel, tak jsem si říkal, že Camaro 5 gen. nebo novej Mustang by tyhle problémy vyřešily. Nebo starej Plymouth Barracuda ze 70- týho roku. Takže to nějak dám. Jen se musím dobře rozmyslet, kterej muscle car bude nejlepší volba. Ještě nějak nevím a nemůžu se rozhodnout. :-D
Ostatně u starýho Mustanga 1. gen. už máme vyzkoušeno, že tam dětská sedačka jde dát. Takže vlastně "no problem". :-D

reagovat
sumy
11. prosince 2017, 16:41
1

Něco jiného je, že tam ta sedačka jde dát a něco úplně jiného je tam 2x, 3x, 4x denně prcka poutat. Docela fofrem omrzí neustále manipulovat se sedačkou se spícím prckem skrz "přední" dvěře a k tomu toho malýho křiklouna neprobudit. Taky jsem zvládnul odvézt 3 děti CR-Z kem, ale to byla fakt nouze :-) Nejlepší co jsem na děti měl byl spacewagon N50 s 6 samostatnejma sedačkama a taky je fajn 8.g civic, páč mu jdou zadní dvěře otevřít o 90°. Důležitý jsou spony pásů. Mechanismus musí být napevno, né na popruhu. To je pak na vraždu poutat a lovit oba konce pásu. Obzvláště pak s více dětma, kdy tam není místo na pazoury. A pozor, dvojčátek se rodí čím dál víc :-D Taky jedny mám

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. prosince 2017, 17:47
1

Bavim se o autech pro radost. S tema se jezdi o vikendech. Na normalni jezdeni mame normalni auto.

sumy
11. prosince 2017, 23:21
1

Aj, pardon, jsem se ouplne zapomněl a vyprojektoval si do toho svůj příliš deformovaný pohled. Pak nezbývá než souhlasit, výběr zajímavý. Prostě dětma to nekonci. Pro me je holt to auto pro radost zároveň jediným autem do kterého nandam celou rodinou. Zrovna o víkendu jsem ženě říkal, že bych skousnul ještě nějaký MPV, ať netrápíme Pajero a mužem ho víc poladit na expediční cestování. Žena mi na to opáčila" MPV? Ne, potřebujeme další Pajero" :-) Ale to už by bylo 4, respektive 5 auto, bo budu fasovat služební škopek :-/ Ano, bude to nuda se slepičí na kapotě :-/ Ale ono to tak stejně skončí a pribude druhé Pajero :-) A jestli se žádaří, tak své lepší polovičce seženu/postavím expediční naklaďáček po kterém touží.

Ni
Ninjaherb
12. prosince 2017, 13:05
3

Zajímavé téma, kvůli kterému jsem si ten účet založil. Snad se mi podaří ujistit prozatím bezdětné, že takové peklo to není. Nejdřív shrnu svoji situaci, z toho to koneckonců vychází. Řízení mě baví, ale petrolhead určitě nejsem. Doma žena, 2 děti, Ford Smax 2.2d 147 kW (zpětně si nadávám, že jsem měl vzít 2.5 benzín, ale co už). Typicky jsem se snažil koupit auto „všechno v jednom“, protože prostě 80% najezdíme i s dětma, kdy táhnem i půlku domácnosti.

Mít děti neznamená konec života. Neznám nikoho, kdo by se vědomě vzdal svých koníčků po narození dětí. Co se většinou stane je, že kombinace výdajů za děti, jejich časové náročnosti a taky únavy z toho všeho prostě způsobí, že se k některým věcem jednoduše nedostanete. Někdo se s tím popere líp, zapřáhne širší rodinu, domluví někde hlídání, nastaví s drahou polovicí režim, kdy oba mají svůj čas a ten druhý se stará atd. Někdo se s tím popere hůř nebo tyhle možnosti nemá. Zároveň se to mění s věkem omladiny. Samozřejmě myslet si, že budu mít stejně volného času i po porodu, protože dítě přece nevypadlo ze mě, zavání rozvodem/rozchodem.

Nechávat peníze dětem mi přijde jako absolutní nesmysl, pokud člověk nevydělal řádově desítky milionů. Cokoliv menšího se může potomek vydělat sám. Malý stavebko, který dítěti pomůže se zařízením prvního bytu je fajn, ale někde tam bych to stopnul. Na opačný straně tohoto je extrém, když někdo koupí auto na absolutní hranici svých finančních možností (nákupem i provozními náklady) a dokoření to nějakým pěkným úvěrem/leasingem, protože „pyčo makám jak vůl, tak si to zasloužím“, případně „žiju jenom jednou“. Ne. Na co nemám, nekupuju. Když mám rodinu, tak už prostě tyhle rozhodnutí nejsou jenom o mě.

Výběr auta by se měl s dítětem na krku měnit do té míry, nakolik plánuju s tím dítětem v tom autě jezdit. Pokud to bude tu a tam na nákup do města a zpět, tak je to fuk, dokud vyhovuje počtem sedadel. Pokud s rodinou plánuju jezdit v létě k moři, v zimě na lyže, mezitím po babičkách atd, tak by se určitá úroveň bezpečnosti měla objevit jako jeden ze základních požadavků na auto. Cokoliv reznoucího, po bouračce, 20 let starého nebo co nezná deformační zóny nebrat. Volvo gud, velký gud, težký gud, novější model většinou taky gud. Jasně, že všichni zdejší diskutéři jezdí jako bozi, ale dokud je možný na silnici potkat nevybouřený nácťáky, dezorientovaný důchodce, uspěchaný obchoďáky nebo vožralý dementy, tak je kompromis na místě. Pokud tenhle požadavek zabije JENOM zábavu za volantem, tak je to vlastně pořád ještě dobrý.

Tl;dr Netřeba se bát, pokud i po zaopatření rodiny a dětí zůstane v peněžence dost.

reagovat
sumy
12. prosince 2017, 13:22
1

Souhlas, jen s jednou větou mám lehký rozpor: "Cokoliv reznoucího, po bouračce, 20 let starého nebo co nezná deformační zóny nebrat"
Rodinýmu autu bude 21, najeto 370tkm, o víkendu vyvařený přední podběhy, jinak skoro OK. Deformační zóna ... No nevím, tuhý žebřinový rám a 2,5t železa na něm.
"dokud jde na silnici potkat nevybouřený nácťáky, dezorientovaný důchodce, uspěchaný obchoďáky nebo vožralý dementy, tak je kompromis na místě" Pakliže nepojedou vozem typu Q7, tak snad dobrý. Zatím mám ozkoušenej jen náraz zezadu a bylo to těžce 1:0 pro pajero :-)

beastar
12. prosince 2017, 14:01
1

No a vlastně i k tomu SMaxu když člověk maká jako že dneska to ani jinak nejde. Můžeš pořídit levnou zábavu, kde se vybouříš i při cestě do práce či nákup sám. Starší Barchetta, Fiat Coupé, sportovní Escorty, Bmw a x dalších možností. Nemusí být clovek vatař. S těmi penězi dětem souhlas. Nevím co to tady řádí za mor z východu v názorech typu. Aby děti měli a musíme postavit dům to je grunt. V 21. Století dost přežitý přístup. A co teprve kdyby žádný zítra nebylo:)

Silnice jsou plný magoru zejména u nás od nás na sever a východ. Bezpečný auto určitě ano. Nový být nemusí.Ona 15 let stará A8 ve slušném stavu bude reálně při nehodě lepší držák jak nové Tipo, nebo Duster. Mám za sebou trojitý double full full salto v e38 přímo do pole. Auto na hadry. Já v pohodě pár odřenin. Samozřejmě anděl se trochu unavil. Řidiče tu máme mezi čtenářstvem různé. Jezdí asi dobře ale nestydí se přiznat i chybu viz. nedávno rozstrelena toika herr Goldiese. Před nedávnem rozstřelená miata páně Františka a kdysi zabitá Sally Porsche Kraba. O všem se zde píše. Takže s těmi bohy to tady bude kurva hodně relativní:)) A tak ja to správně. Kdyby si každý uvědomoval že je smrtelný těch lidí které popisujes by na cestách ubylo.

Goldies
12. prosince 2017, 14:43
0

Ninja: Ani nevíš jak sem rád, že to téma zaujalo natolik, že si se dokopal založit účet :-D (pro redakci - to už zavání HP, ne? :-D )

Jinak, jak sám píšeš, nejsi petrolhead, takže tě auta typu Barča nebo Miata neberou - to jen pro tebe Beastar. Ale toho S-Maxe si fakt měl vzít 2,5T - protože to auto je boží :-)

Jak už sem psal, dětem dopřávám vše co potřebují, ale rozhodně je nerozmazlujeme, protože to bytostně nesnáším. Já mám tu obrovskou výhodu, že mám manželku, co se do aut taky zbláznila. Na okruhy jezdí se mnou a taky si pořídila svoji víkendovku. A i když se nám pracovně daří, tak na manželčinu víkendovku se úvěr vzal, protože jak se říká - na dluhy neprší - a navíc byl úrok tak výhodný, že to bylo rozumnější než šetřit a koupit ho za dva roky.

Jako rodinné auto jsem osobně zvolil Pathfindera R51 se 7mi sedadly a myslím, že nebýt toho auta, tak už tady nejsem. Jen díky jeho pevnosti a pevnosti žebřinového rámu jsem přežil s malou boulí na hlavě :-) Toť jen ke starým autům pro rodinu :-) Ale vím jak si to myslel :-)

ToMyx
03. ledna 2018, 11:01
0

Vracím se k blogu po nějaké době, před Vánoci to bylo hektické. Blog super, hodně podnětná témata. Navíc mi přijde, že tak nějak se šťastným koncem minimálně v podobě opraveného Pathfi. Zaznamenal jsem, že ses jel koulovat do sněhu, ale nějak mi uteklo jak to dopadlo...;-)

Důležitá věc, kterou bych tesal do kamene. Děti nemá cenu nijak extra dotovat cashem (nemyslím tím školu, koníčky atd), je fajn, pokud samy zjistím cenu peněz a nutnost je vydělat pro vlastní užitek. Máme doma 2 zdravé zlobily (holka 2 + kluk 4 roky) a po počátečním cca ročním zaváhání jsem se vrátil zpět k dělení času na práci, rodinu a koníčky. Asi to chce brát zdravý selským rouzumem...pokud mám cokoliv dávat, musím být v pohodě a chtít dávat. Na závěr musím opět pogratulovat k souhře s paní Goldiesovou, u nás to na řízení na okruhu moc nevypadá. Tak maximálně na svezení jako spoluježdec. Krůčet po krůčku, není kam spěchat, že:-)

PlusOne
20. prosince 2017, 11:05
0

Mě se teda s rodinou priority změnily :-) S manželkou každej svýho kombíka, poté, co se nám narodil druhej syn, se postavil barák, podělalo jedno z rodinných kombi, místo něj se vzal malej francouz, posléze se zadělalo na třetího syna, takže potřeba řešit plnohodnotně pětimístné auto....abych to zkrátil, aktuálně máme doma tři děti (6,4, a 1 měsíc), tři auta (jeden kombík na plyn na denní ježdění, prcka na manželčiny pojížďky po doktorech, a rodinného Otesánka z kategorie SAG když někam chceme jet všichni...všechna dohromady v ceně jednoho "lepšího" auta, a všechna na benzín), no, a protože tatínek se rád považuje za odpovědného, tak si vloni rozšířil papíry, a pořídil motorku ;-) Pro svoje děti bych dejchal, ale omezovat se jen proto, že je mám, nechci - život je krátkej, a já toho mám stihnout ještě hodně ;-)

reagovat
PlusOne
20. prosince 2017, 11:08
0

Koukám na to, jak jsem popsal věk dětí....tak správně je to šest a čtyři roky, a nejmladší má měsíc, tak je to :-)