načítám data...

Nekupuj to, je to poruchová popelnice...

29. prosince 2017, 09:32 40 komentářů Michal88

...do který jen poleješ prachy. Všechno je trochu jinak, než se zdá a tak je o tom tento článek.

zobrazit celou galeriiMichal 88: Nekupuj to, je to poruchová popelnice...

Předně, tenhle článek je svým způsobem přímá reakce na Thesis: Zúčtování. Jenže se mi k tomu sešlo více okolností, co mě posunulo k sepsání dalšího článku. Jednou z nich je, že na začátku prosince došlo k mírné nehodě, ale s fatálními následky. Silver Shadow dostal pusu na kufr od Fabie, když jsme stáli na konci kolony na D5… A jelikož to pojišťovna shodila do totální škody a s hnutou kastlí si doma neporadím, tak jsem se rozhodl sepsat vyúčtování.

Za celou dobu, co mi auto s občasnými škobrtnutími sloužilo skoro šest let a 150 tisíc kilometrů jsem si vedl podrobnou evidenci nákladů. Když došlo k nehodě, Silverovi svítilo na tachometru 383 tisíc kilometrů a nějaké drobné. Něco málo jsem popisoval už ve článku Jak jsem se zbláznil. Od té doby se k tomu ale i pár věcí přidalo. Například se na jaře dělaly hydroštely, pak občas vypadnul rychloměr, do auta jsem si pořídil pro jistotu gps tracker nebo kameru do auta. 

Silver Shadow vesměs jezdil delší trasy. Ač jsem v práci dostal služební auto a nemusel tedy jezdit každý den minimálně 110 km kvůli práci, jezdili jsme s ním za rodiči jak k Táboru, tak k Mostu. Ač tím pádem přestal Silver jezdit hlavně po dálnicích, ale spíš po okreskách, nijak tím výrazně netrpěl. Za necelých šest let, co jsme spolu projezdili i městský provoz (rozložení provozu město/mimo město/dálnice bylo cca 30/40/30%) byla průměrná spotřeba 6,7 litru/100 km, což se na vznětové auto netváří nějak málo, ale jsou to fakta a ne dojmy, že mi to při průměrné rychlosti 160 km/h žere 3,785L/100km, jak praví historky hospodských Vochcáfkářů a Fabiatiků. A průměrná rychlost (to už ale dojmy trochu jsou, beru to dle nejčastěji viděného čísla na ppc) byla cca 55km/h. 

 

Toliko ke spotřebě, začneme házet trochu vyšší cifry. Předně upozorňuji, že jsem si zapisoval téměř vše. Jedinou výjimkou jsou drobnosti typu kilopade za ruční myčku. Celkové náklady na palivo činily cca 309 tisíc korun!!!!! Když si to člověk takhle zpětně čte, je to za 10 tisíc litrů paliva slušná raketa. Ale holt s průměrným nájezdem +-25 tisíc kilometrů ročně to roste rychle. Náklady na výdaje (což jsou vesměs úpravy typu dodělání PPC, kamera do auta, ale i povinné ručení, STK nebo kupní cena auta) byly ve výši necelých 77 tisíc korun českých. A teď asi ta položka, která každého zajímá. Výdaje na servis. Ty činily 99 tisíc korun. Do toho spadá jak údržba (rozvody, oleje, filtry aj.), tak poruchovost (silentbloky, hydroštely, opravy závad na Lucasu, vyvaření či lakování aj.).

Když se to sečte kolem a kolem, přesné číslo je 485 586 Kč. To je celkové číslo, co mě stálo za 5 let a 10 měsíců mé XM. Šílená částka, že? A když tuhle částku vydělíme 151 231 najetými kilometry (když beru skutečné kilometry, co má teď XM najeté), dojdeme k částce 3,2 koruny na ujetý kilometr. To už nezní tak špatně, když si člověk vezme náklady na novou Fabii hatch 1,2 HatáTitláPowa a ujede s ní 100 tisíc kilometrů za 13 let (s bývalým kolegou jsme to u něj počítali a došli k cifře 3,6 koruny za kilometr a to prý jezdí za 5,5L/100 km, na to přísahal, jen to neměřil). Jenže tyhle cifry mají jednu velkou vadu na kráse. Zahrnují pouze materiál (což u HTP taky tak bylo, krom prvních dvou servisních prohlídek si vše taky dělal sám). Svou práci jsem do toho nezapočítával. Do servisu jsem auto nevozil. Hromada věcí se mi taky vedla opravit pílí a hodinami študia internetových fór bez použití materiálu (například špatně fungující rychloměr jsem neměnil za jiný, ale rozebral, propájel studené spoje na tišťáku a nebo prolínající hydraulické čerpadlo, které zásobuje celý hydropneumatický podvozek tlakem jsem neřešil výměnou za jiné, ale jeho přetěsněním apod.). No prostě bavily mě výzvy a hrabání se v autě a tak jsem k tomu i přistupoval.

Takže výsledek je takový, že ani provoz staršího a exotičtějšího kusu automobilové produkce s nevalnou pověstí nemusí znamenat šílený zásah do rodinného rozpočtu a vykrvácení pomalou smrtí hladem a zimou. Má to ale jednu zásadní podmínku. Mít auto jako zálibu a nebát se do toho vložit svou práci. Garáž je nespornou výhodou, hlavně co do větších oprav. Jinak malé opravy jdou samozřejmě řešit i před domem. Řemen příslušenství, žhavky a jiné věci jsem poslední dobou, co nemám garáž i tak řešil. Měnit ale řízení nebo hydroštely bych asi nedal (ač by to asi šlo, ale na to jsem si raději do té garáže těch 100 km zajel).

Teď ale nastupuje jiné rozhodnutí.  Mám sto chutí dát Silvera dohromady, aby povstal z popela, jako pověstný Fénix, ale na druhou stranu to může dopadnout dost blbě. Nebo sehnat jiné auto, v relativně solidním stavu, což by bylo méně práce a rychlejší volba. Problém je ale v tom, že XMek s tímhle motorem dost výrazně ubylo a jejich cena vyšplhala do celkem šílených hodnot. Co mám projeté inzertní servery, tak u nás to moc nevypadá na pěkná auta a na západě i s takovým nájezdem , ale chudší výbavou stojí kolem 2000€. Na to, že jsem to svoje před šesti lety kupoval v přepočtu za cca 300€… Tak dávám i výzvu, že pokud někdo bude vědět o krásném XM mezi 1995 a 2001 s 2,1TD s čerpadlem Lucas Epic (tzn. nepřestavěné na Bosch), tak teď hledám. :) Většina obvyklých i neobvyklých kanálů zatím zklamala a za čáru můžu vyrazit vždycky.

Bohužel se XM dostalo do situace, kdy po něm začal být hlad, protože se rozkřiklo, že jich je už málo a díky tomu, že bylo na svém cenovém dně, teď už cena bude bohužel hlavně růst. A to přitahuje různé spekulanty a překupníky a jiné lidi, o kterých nemám moc dobré mínění, protože chtějí svůj výdělek za žádnou přidanou hodnotu na tom autě. Teď ještě chybí, aby se začala XM i krást. :( Což celkem moc tohle chování, co je zajímají tihle outsideři jen protože začínají být free a cool a in, moc nemusím… Sám jsem si to auto vybíral z repertoáru Citroënu i kvůli tomu, že freecoolin nebylo, bylo divné a staré a prostě tak nějak proto správně potrhlé. V té době letěla jako levná přibližovadla hlavně Xantie a C5. Bylo na ně všude hromada dílů a na XM se všechno blbě shánělo a tak… Možná vypadám jako autíčkářskej hipster, ale já asi jinej nebudu…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Breakthru
29. prosince 2017, 11:32
0

Proti XM jsem nikdy nic neměl, naopak spolu s P605 fajn auto, ale proč hledáš kousek s Lucasem?Ta 2.1TD je dobrej motor, ale právě přehození čerpadel by bylo něco, co by ho dovedlo takřka k dokonalosti. :D motor je neskutečnej držák, ale musí se pohlídat rozvody.Měl jsem na dílně asi před rokem nebo dvouma jeden tenhle motor potkanej.Průser byl, že to byl Ulyse, takže na prd práce, a i v nákupu díly tak drahý, že to silně přesahovalo hodnotu auta.Beru to tak, že by se to udělalo pořádně a ne jen vyměnit pár polámanejch ventilů....ale cena práce a k tomu sežraná nápravnice byly důvody proč to poslat se ziskem bez práce na vrakáč :D

reagovat
Michal88
29. prosince 2017, 12:38
0

Taky jsem tenhle názor zastával, že jedině s Boschem. Hlavně, když jsem Lucase několikrát řešil. Ale zas na druhou stranu, možnosti, které Lucas EPIC nabízí, zvítězily nad nevýhodou poruchovosti. Zvlášť, když vezmu v potaz, že jsem se i ta čerpadla jakž takž naučil opravit a přetěsnit a mám teď doma pár čerpadel i funkčních.

Takže právě proto budu mít raději v autě Lucase, abych mohl mít tempomat a ppc, nižší spotřebu a lehce vyšší živost auta a fungující otáčkoměr, než Bosch, který už dnes spolehlivější není a všechny tyhle možnosti postrádá. :)

Breakthru
29. prosince 2017, 18:47
0

chápu, já bych bez toho vydržel.Stejně jsme tempomat nikdy nepoužíval a lanko je lanko:D A čerpadla od Lucase jsou stejně krámy....

Michal88
29. prosince 2017, 21:53
0

No, jelikož dost jezdím dálky, je pro mě tempomat dost důležitý, stejně jako důraz na originální vzhled. A bastlit tam uni tempomat a dopatlávat někam lanko, do toho se mi moc nechce. U Lucasu mi stačí natáhnout čtyři kabely od konektoru nad nohami spolujezdce a napinovat do ECU motoru, zapojit originál páčku a tlačítko na originální kabelsvazek a tempomat jede.

A ten nefungující otáčkoměr nad 3000 otáček by mě jímal moc... O čerpadlech Lucas máme podobné mínění, ale na druhou stranu, jsou alespoň relativně jednoduchá a relativně snadno některé problémy opravitelné, což se u Bosche říct nedá.

krab
29. prosince 2017, 11:56
0

Tak to je mi tě líto, to se ti stalo něco podobnýho jako mě v létě. Asi do tebe narazili i v podobný rychlosti, jak na to koukám.
Já to dohromady dávám, pojišťovna naštěstí škodu zaplatila tak, že se to dalo realizovat.

U XM je to komplikovanější, protože navíc ty ten zadní blatník máš dost zmáčklý a stálo by to dost práce a úsilí karosáře to na rovnací stolici dát do původního stavu. Plus asi utratíš dost peněz za specifické díly , to zadní boční sklo, světla atd... plus lakování, no nechci vymýšlet cifru na kterou by to asi celé přišlo.

No, moc toho není v inzerci jak letem světem vidím. Ale pár aut na díly, takže možná levný zdroj toho co potřebuješ na tu svou rozbitou... Tenhle kombík je pěknej, ale 2.5 Turbo D , což je asi lepší motor dokonce, není? https://auto.bazos.cz/inzerat/82157874/Citroen-XM-Break-25-turbo-D.php
-
Komentář upraven 29. 12. 2017, 11:57:32

reagovat
Michal88
29. prosince 2017, 13:37
0

U mě to hodili právě do totálky.

Blatník by problém nebyl, dokonce bych dokázal sehnat i půlku auta a při nejhorším to dát dohromady, ale nemám na to teď hlavně kde. Kdy by se našlo, ale ne kde. Garáž mám 100 km daleko a ještě není teplá a když tam přijedu, táta mě zaměstnává na baráku.

Specifické díly by taky nebyl problém svou síť dodavatelů mám taky a hromadu náhradních dílů doma. Ale problém je teď kde... :(

Jinak, bazos mám prolezlý skrz naskrz, i sbazar aj. Jsou tu na prodej dvě 2,1. Jednu za těch 10 jsem viděl a ta mě neoslovila. Druhou za 40, na tu se jedu podívat zítra a uvidíme.

Jinak, 2,5TD je sice modifikovaná 2,1TD, ale bohužel se ten motor vůbec nepovedl. Nejen, že motorové díly a díly z přední nápravy nejsou absolutně záměnné (dokonce i kastle je jiná), ale u toho motoru není otázka jestli praskne hlava, ale kdy. Do toho má ten motor dva termostaty, problémy s chlazením v létě, nemá to klasický intercooler, ale výměník voda-vzduch a když do toho motoru hodíš korunu, tak nepropadne. Vůbec se nebavím o tom, že specifické díly pro 2,5TD je velký problém sehnat (např. hydraulické ovládání spojky není nové už sehnatelné, nelze jej ani doplnit a na autech z vrakoviště bude s největší pravděpodobností také poškozené). A je právě problém, že od A sloupku dopředu použiješ z jiných motorizací akorát karosářskou část, jinak chladiče, sahary atd. Už jsou taky jiné.

2,5TD je na prodej dost, ale to je taky Sofiina volba.

Už jsem koukal za hranicemi, nejblíž by ale nějaké akceptovatelné y4 2,1TD byly až v Holandsku. V Německu nejsou nebo stojí šílenou raketu. 2,1TD téměř úplně zmizely ze světa.

Breakthru
29. prosince 2017, 18:49
0

vůbec bych se nebál...Auto by šlo v pohodě natáhnout a vyklepat.Jen by to chtělo světla a nárazník, to snad ale na vrakáču půjde sehnat....dle mýho názoru s dílama a lakem do 20k v poho....

Michal88
30. prosince 2017, 11:51
0

Což, vytáhnout si myslím, že by samo o sobě stálo 20... Ostatní věci by problém nebyl, zadní blatník doma mám, okno bych možná taky našel (nevím, jestli mám levé nebo pravé), kompletní vrata se světly bych taky sehnat dokázal a na lak jsem připravený po zkušenostech s lakovnami (chci se to naučit sám a do vybavení jsem už nějakou vyšší pětku nacpal).

Ale, povedlo se mi otevřít pravé zadní dveře a hnutý je to až do střechy... A to už tuplem není sranda...

Breakthru
30. prosince 2017, 12:29
0

bráno včetně dílů laku.Když nepočítám odstrojení, tak práce na stolici je tak na den max na den a půl, pak jen příprava na lak....tak dvacet podle mě těžko...chtělo by to spíš vidět, není to ale tak hrozný....

VK
VK
29. prosince 2017, 15:50
1

Malá právní vsuvka, když člověk nesouhlasí s odpisem na totálku, pojišťovna má povinnost opravu zaplatit.

reagovat
Michal88
29. prosince 2017, 16:43
0

Spíš mám trochu problém v tom, že pojišťovna řekla, že obvyklá cena tohohle kusu je 50t, ale vyplatí mi jen 35, protože hodnota zbytku... Nejsem si úplně jistý, pokud bych ho rozprodával na díly, že bych těch 15 dostal...

Problém je, že když mi likvidátor volal, tak jsem byl rozespalý a po telefonu na to kývnul...

Ho
Honza123
29. prosince 2017, 17:30
0

V tomhle pripade by mela pojistovna nabidnout odkoupeni za minimalne tech 15k..

Michal88
29. prosince 2017, 18:40
0

Coż nic takového nenabídla, coż mi je také divné...

VK
VK
29. prosince 2017, 19:04
2

Zbytek by měl jít z výtěžku dražby vraku, kterou má potom pojišťovna povinnost organizovat. Jestli je obvyklá cena 50 tisíc, 50 tisíc prostě majitel musí dostat, tady je na místě jít na pojišťovnu řvát - stížnost nadřízenému, stížnost řediteli, pohrůžka Kanceláří pojistitelů - to většinou zabere.

VK
VK
29. prosince 2017, 19:27
0

Pro ilustraci, u mě to bylo tak, že jsem kontaktoval pojišťovnu viníka, ta poslala pojízdného technika prohlédnout auto do servisu, kam je odtáhli, pak mě kontaktoval likvidátor s tím, že totálka, nevyplatí se opravovat a bla bla, to už nikdy nebude jezdit dobře, tak jsem na to kývnul. Pak byl postup takový, že likvidátor stanovil odhadní cenu vozu před nehodou, bylo to mám pocit nějakých 80 tisíc, dal mi k podpisu plnou moc k prodeji zbytku v internetové dražbě - ta proběhla, peníze šly mně, nějakých třeba 23 tisíc, pojišťovna pak doplatila zbytek do odhadní ceny, těch 80 tisíc. Dodatečně pak vyrovnali - pravda po urgenci, ale pak bez problémů - i účet za odtah od nehody a uskladnění do předání kupci vraku. Měl jsem možnost výsledek dražby odmítnout a zkusit vrak prodat na díly po vlastní ose s nadějí, že třeba dostanu víc, oni by pak na každý pád o těch 23 tisíc kolik z dražby vyšlo svoji platbu byli ponížili. Ale o to bych výslovně byl musel požádat.

Nekonat ani držbu a rovnou platbu ponížit o jakýsi odhad zbytkové ceny vraku a dělej si s tím co chceš, je jednak těžká odrbávka, jednak řekl bych v nejhorším žalovatelné a pojišťovna bude padající.

Ho
Honza123
29. prosince 2017, 20:25
0

Nektere pojistovny nabizeji k povinnemu ruceni (vetsinou v cene, nebo za minimalni priplatek), ze v pripade nezavinene nehody jde resit pojistna udalost pres vlastni pojistovnu a ta potom skodnou castku vymaha na pojistovne vinika. Resil jsem to takto pres Ceskou Pojistovnu a s plnenim jsem byl spokojeny..

Michal88
29. prosince 2017, 21:46
0

Tak, já tu přímou likvidaci nemám, jsem u Alianzky. Viník měl Českou. Stejně to teď vyřeším až v úterý. Už jsem trochu začal pošťuchovat, mluvil jsem se známým v pojišťovně, jaká je obvyklá praxe.

Jinak, ať mi někdo dražbu nabídne nebo nenabídne, auto si určitě nechám. Ale se.e mě, že mi někdo zbořil auto a já kvůli tomu ještě musím řešit a doplácet nové nebo opravu a ještě se handrkovat s pojišťovnou. Je mi jasný, že takový je běh života...

beastar
30. prosince 2017, 14:01
0

Buď rád že byl ten ichtyl pojištěný. Já už měl jednou vola ve feldě bez pov a bez řp to bylo potom luxusní řešení. Podruhy potom mikrobus z itálie taky supr čekat až italská pojišťovna zašle prachy tvé a tak dále. Takže buď v klidu z toho plyne jak je povinný všade kvalitní product;)

Michal88
30. prosince 2017, 16:19
0

beastar: To by mě z toho asi jeblo... :/ Já jen doufám, že to je moje první a poslední nehoda...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. ledna 2018, 13:05
0

Beastar: Taky mám nějaký perličky, když nám debil naboural Mustanga a pak dělal mrtvýho brouka a i přes urgence pojišťovny nereagoval. Navíc u 50 let starýho atypu byl dost velkej problém s odhadem nákladů na opravu. Půl roku jsem se hádal s pojišťovnou, která odmítala platit některý věci, ale nakonec zaplatili všechno do poslední koruny, včetně dopravy dílů z USA, cla, DPH a následných výměn a oprav. Stačilo jim jen párkrát písemně vysvětlit, jak se mají chovat a jaký budou moje kroky v opačným případě.

Ho
Honza123
29. prosince 2017, 17:33
0

Nechybi v tech 3,6kc/km u fabie ztrata hodnoty? Z nove na 13let starou musela ztratit minimalne 200kkc z hodnoty, to uz pak s palivem minimalne na 3,6kc/km vychazi.. Bez servisu, povinneho, atd..

reagovat
Michal88
29. prosince 2017, 18:41
0

Nene, to počítáno není. To bylo jen, co stála nová plus povinko, palivo, servis děleno najetými kilometry. Samozřejmě kolega ji v tu dobu neprodal a neprodával, takže se tohle neodečítalo, stejně jako jsem já teď neodečítal hodnotu, co mi vyplatí pojišťovna.

Ho
Honza123
29. prosince 2017, 20:28
0

Ale u XM zapocitana kupni cena je, jestli jsem to spravne pochopil, ne? Se zapocitanim ztraty ceny vyjde nova fabie mnohem draz, nez vetsina starych aut..

Dost lidi tuhle polozku do ceny za km nezapocitava, pritom je to casto to nejdrazsi (u novych, nebo zanovnich aut).

Michal88
29. prosince 2017, 21:48
0

U Fobije se také započítala kupní cena. Ale nějak nemůžu uchytit tu myšlenku o započítání ztráty ceny...

Ho
Honza123
29. prosince 2017, 22:54
0

No na to jsem se ptal v predchozim prispevku.. Pred 13 lety stala nova fabie minimalne 250kkc (spis jeste o neco vic).. Pokud od te doby najel 100kkm, vychazi to na 2,5kc/km.. Pokud se odecte soucasna zustatkova cena, orientacne 50kkc, porad to vychazi na 2kc/km a je nerealne se kompletne vcetne spotreby dostat na konecnych 3,6kc/km..

Michal88
30. prosince 2017, 17:05
0

Co mi tenkrát říkal, kupoval skladovku, co stála v autosalonu snad asi za 195t, tzn. holobyt. Jediné, co byla to ta výkonnější verze, jinak totální holobyt (ale ne Junior). K tomu, náklady ba palivo byla druhá nejvýraznější investice do provozu. Se svým nájezdem dělal servisní prohlídku jednou za rok, k tomu nějaké pneu, povinné a jiné věci už byly za pár korun, co do téhle cifry zasáhly jen minimálně (a navíc, protože si nevedl evidenci, počítali jsme to z průměrných cen, kdy litr benzinu stál tenkrát 36 korun, ale průměrnou cenu jsme počítali 29 korun atd.). Takže to všechno byl de facto trochu přesný součet nepřesných čísel. Ale tenkrát, když jsem mu to počítal, tak to bylo prvotně proto, že do mě rejpal, že se v tom Citroenu furt vrtám a on ve škodovce si jen jezdí a má ultralevný provoz, tak jsem se ho snažil mírně hodně vyvést z omylu.

liška
29. prosince 2017, 22:50
0

Díky za blog, těch půl mega zní děsivě, ale když se to pak rozpočítá na ty kilometry tak už je to celkem v pohodě za provoz něčeho dnes už taky docela exotickýho. Soused ob ulici je zřejmě fanda citroenů páč má asi 4 a zrovna XMko kdykoliv jdu kolem, tak zvedlá kapota a rejpá se v tom. Svýho času jsem taky po XMku pokukoval, ale žádnej kus jsem naživo ani neviděl ani neřídil, páč už z inzerce vypadaly všechny děsivě a dneska už bych asi měl smůlu úplně. No a když je to teda přímá reakce na můj blog, tak tíms chtěl říct co? :)

reagovat
Michal88
29. prosince 2017, 23:23
0

Tak, v republice bys asi smůlu měl... Tipuji, že i to auto, na které se jedu zítra podívat, bude trochu vráček a jen naleštěná bída. Nezbude, než zkusit Holland.

Jinak, přímou reakcí jsem chtěl říct akorát to, že to je na delší lokte (aneb jak tři - čtyři věty rozepsat na celý článek) a nevešlo by se to do komentu. :) A jinak taky odkazuji na zdroj, kterým jsem se inspiroval. :) Nic navíc v tom netřeba hledat. :)

Michal88
30. prosince 2017, 16:10
0

Ještě jsem ten inzerát trochu modifikoval.

Ozval se mi pán, co prý dělá v Německu ve zdravotnictví (jinak řečeno překupník a dovozce), co mu jeho kamarádovi umřel děda a on zdědil xm, co má JEN (!!!!!) 177 tisíc najeto a chce ho prodat (takže je to vražda, co má pětinásobek se zanedbanou údržbou, ale holt na jednodušší lidi to platí). A že by prý dokázal zařídit v ČR technickou a dovoz do Berouna a celé auto by tak vyšlo jen na 33 tisíc.

Tak když jsem mu řekl, že se na to auto dojedu podívat, začal se škubat a vymlouvat a kdesi cosi, že by to šlo jen s dovozem atd. Když jsem mu odpověděl, že odmítám kupovat auto jen podle fotek, tak to prý nechá být, že to určitě ne, jinak to prý nepůjde...

To si fakt tihle lidi myslí, že jsou ostatní lidi tak blbí?

No, většina bohužel asi jo...

reagovat
Michal88
30. prosince 2017, 16:11
0

Omlouvám se, odkliknul se mi příspěvek dřív, než jsem ho modifikoval... Na bazos jsem si hodil inzerát, že koupím xm a volal mi pán, který je popsaný v tomto vlákně...

Breakthru
30. prosince 2017, 17:18
0

v klidu, nestresuj se.Prodávám teď jedno VW s větším nájezdem kilců....byl u mně jeden hňup, hroznej odborník, co nepozná rozdíl mezi svárem a lepidlem.Vyposlal jsem ho pryč, stejně tak mi teď psal nějakej vocas jestliže bych to nenechal o třetinu levnějc, páč má moc kilometrů....
lidi prostě zkoušej při prodeji nebo při nákupu.jsou to šmelináři, většinou maj ruce levý a umijou jen počítat bankovky, nic víc.....Občas se divím, jak se takový hovada nechcípnou hlady.To víš, že by ti dovezl humpl, na kterým bys nechal ruce...

beastar
30. prosince 2017, 18:32
0

Bohužel jsou lidé důvěřivý a tupci. Potom taková ta skupina debmentů co popisuje Breakthru levně koupit draze prodat. Ti jen smlouvají a jsou otravný jak komáři. Znám cápka co si koupil za půl milionu zánovní LR z GB jen podle fotek a videa. Samozřejmě od zavedené společnosti s perfektním webem a sídlem v Londýně. No zaplatil to na účet 70% záložka i s dovozem do Čech. Auto nikdy nedorazilo web byl asi dva dni potom nedostupný a stopy vedli do Nigérie:) Takže dneska nemá ani auto ani prachy. A to je to dobře situovaný, vzdělaný běloch s VŠ. Prostě lidi jsou nepoučitelný hovada. S těma kilometrama je to taky skvělá sranda hlavně u nás. Když máš auto kde svítí 100 000, tak ti to nikdo nevěří je to stočený a podobně podle nich. Jak necháš 598 200 tak zase lidi mají hemzy, že je to jako hodně jetý jestli by nešla sleva. A nejradší mám takzvaný šmejdiče to je magor co si vyhlídne auto jednoho typu koukne na servery, že ceny jsou od 301 000 do 901 000 korun z toho si vybere zhruba průměr. A tuhle cenu je ochotnej zaplatit a basta. To že si bazary, prodejci a lidi ty ceny nastřelej jak se jim to hodí tahle sorta neřeší. Vlastně skutečnej stav věcí řeší tak jeden z deseti. Takový mám rád věcný férový kupce, ale je jich fakt maličko....

Michal88
30. prosince 2017, 19:24
0

Bohužel máte pravdu, klucí. Většina lidí na ty kilometry slyší, ale kdybych ty veškeré požadavky do inzerátu nepsal... Ne bazary a je mi jedno kilometry... Jde o to, že když auto dostane dobrou údržbu, tak i kdyby mělo 600 a víc, tak klidně dalších 600 ujede...

A pak mi volá člověk, který se snaží vydávat za někoho jiného, jedná naprosto profesionálně (že mi to doveze atd., jak kdyby se nic nedělo a bylo to normální jednání) a tvrdí, že je to auto po dědovi s malým nájezdem. To je jak námět na horor. Takový člověk u mě okamžitě ztrácí jakoukoli důvěru, protože se mě snaží naprosto okatě a bez zardění opít rohlíkem.

Jinak, dnes jsem se byl podívat na to auto za 40t a nebylo to k tomu, což jsem pánovi řekl. I kdyby ho prodával za 15t, tak by to nebylo pro mě perspektivní, protože byly načaté prahy, koule byly prázdné a LHM tam taky byla dost dlouho a sítka vyčištěna nebyla, neboť při studeném autě jsem se pral s volantem. Za 40tisíc bych si představoval auto v lepším stavu a ani jsem s pánem nelicitoval o ceně, rovnou řekl, že o tohle moc zájem nemám. Alespoň o tu hydropneumatiku aby bylo lépe postaráno, když už nic jiného. Navíc o XMku a kor tomto konkrétním toho ten pán taky nevěděl, byl to spíš překupník, než majitel, byť ho má už dlouho, moc s ním ale nejezdí, spíš čeká, až poroste hodnota, aby mohl prodat.

Na první pohled bylo pěkné, ale na druhý pohled už se na to člověk nesměl podívat.

vonkreuz
01. ledna 2018, 18:56
0

A co Slovensko a jeho bazary - bazos, autobazar.eu?

reagovat
Michal88
01. ledna 2018, 23:38
0

Koukal jsem, je tam jeden kombik za 850€, ale Slováci mají na tohle totálně debilní a drahou legislativu a i se započtením všech poplatků by to vyšlo dost draho za nehezké auto.

Jinak koukám i na marktplatz, leboncoin, autoscout24, mobile.de i otomoto a k tomu hromadu dalších serverů, co jsem našel... :(

Rob
03. ledna 2018, 11:45
0

A nebylo by lepší ho zachránit? Když už víš co v něm je? Jak daleko se to hnulo? Vytáhnout to na stolici by nešlo? Podle fotek nevypadá tak zdevastovaně. Než kupovat mrdku a zase se s ní srát... Samozřejmě je taky důležité co udělali nosníky a jak daleko ta rána šla...

reagovat
Michal88
04. ledna 2018, 17:01
0

Už jsem nad tím několikrát přemýšlel... Teoreticky to vytáhnout jde, ale jak jsem psal, nechce se mi to nikomu dávat (kdo se taky bude mazlit se skoro 20 let starou strojovnou), sám to nezvládnu... Průšvih je, že když jsem to obcházel, šlo to až do střechy. To je docela průser... A zas na druhou stranu, v neděli se jedu podívat na jedno, možná dvě xmka, tak uvidíme, co to bude za pelechy.

Jinak, i kdybych koupil mrdku, při nejhorším na ni nastrojím věci ze Silvera. Samozřejmě si budu dávat sakra bacha, abych mrdku nekoupil, doufám, že znám to auto doatatečně detailně a vím, co ta auta pálí, abych to snad dokázal posoudit. Ale uvidíme, co z toho vyleze... Nějakou představu mám a nechce se mi z ní slevovat (hlavně krásné technicky, po pečlivém dlouhodobém majiteli. Výbavu úplně neřeším, tu si když tak dodám sám ze Silvera, ale hlavně, aby bylo technicky v pořádku a mělo k tomu dobrý předpoklad. S ostatním už si vždy a všude poradím. :) )

Rob
04. ledna 2018, 17:23
0

Hodně štěstí, já teď 3/4tě roku sháněl sierru místo své zbořené... Chtělo to hodně trpělivosti a pár výletů Ale podařilo se. Přece jen těhle postarších vozů už moc není.... A u toho rovnání, chtělo by to někoho šikovného. Ale všechno se dá. Ještě pořád existují mechanici a né měniči. Pravda moc jich není....

Michal88
04. ledna 2018, 17:58
0

To je právě ono, těch poctivých moc není... Ale když žádného právě ani neznám, tak se mi nechce riskovat, přece jen je to citelný zásah a dost peněz, abych to jen tak vyhodil komínem...

Michal88
08. ledna 2018, 15:29
0

Tak jsem se byl včera podívat na další auto...

Teda takovou vraždu jsem už dlouho neviděl...

Všude po celém autě po flekách rozbroušený lak (asi se mu loupal, tak to zatáhnul korekční tužkou a vzal šmirglem, žádné rozlešťování), prahy propadlý (prý, jak mu to na STK chválili, že to není shnilé), v interiéru nebyl pomalu díl, do kterého nebyla neoriginál díra nebo alespoň nějaká samořezka), když už se mu to povedlo natočit, bílý dým jako kráva a motor škubal na 2-3 válce jak jelen těsně před smrtí a pán ten studený motor musel držet ve dvou tisících otáčkách dvě minuty bez zátěže, aby mu to nezdechlo a vůbec se to zvedlo, auto táhlo doprava jako prase a plavalo a bylo tvrdý, jak prkno... A to bylo jen to, co jsem viděl na první pohled a zběžně...

Že bylo auto kdysi po ráně a celolaku by nevadilo (ty rozbroušeniny a blatníky ze starší verze), ani ten výfuk z dvoulitra, ale celkově byl teda stav děs, bída a běs...

A že by mi k tomu prodal za 4 tisíce hlíny s volítanejma starejma gumama...

Ani se nedivím, že to prodává léta letoucí (celkem asi 4 roky), kor, když za to před těmi 3 lety chtěl asi 70... Ale i za 40 je to sakra moc. Jsem si říkal, hele, chtěl za to 70, před třemi lety to byla šílenost i za krásné auto, ale ani dneska není moc lidí, co by pěkné auto ocenili i za 40 a jelikož byl inzerát zapadlý, tak třeba slušný bude... Ale tohle jsem nečekal ani v nejhorším snu.

No to byl zas výlet 150 km za všechny prachy... Kdyby o tom nemluvil alespoň po telefonu i na místě v superlativech... To poškubávání motoru po startu s bílým dýmem je prý dle něj normální a podvozek se musí nafoukat vzduchem... No to mě rozsekalo...

A strašně se divil, že to za ty "super" peníze nechci (prý se v německu prodávají za 150t, ale už neřeší, že naprosto jiný stav a papíry a ještě se mě na to 3x pak ptal... O ceně jsme se vůbec nebavili, nechtěl bych to ani za 5 tisíc, to auto nebylo vhodné ani na náhradní díly, protože by jich moc použitelných nebylo.

reagovat