načítám data...

Maserati Granturismo S (r.v.2009) - soužití s modelkou v důchodu (část první)

01. března 2021, 12:00 25 komentářů beastar

První díl několikadílné série o tom jak si chudý chlapec k dennímu soužití princeznu pořídil. Jde to ale občas zuby skřípou a bankovní účet křičí. Mě ale více štve, že být to moje jediné auto tak často využívám taxi.

zobrazit celou galeriiBea Star: Maserati Granturismo S (r.v.2009) - soužití s modelkou v důchodu (část první)

Dlouho jsem přemýšlel jak pojmout blog o autě, které velká většina lidí nikdy neřídila. Velká většina lidí v něm dokonce ani neseděla. A stejně velká množina lidí v něm nikdy ani sedět nebude. Když vezmu v potaz i tu část lidí, kteří by mohli, ale objektivně nejsou blázni, aby do toho šli. Tak nám nejen v Čechách zbude majitelů a lidí se zkušenostmi jako šafránu. A proto mi došlo, že nechci psát o tom, co si můžete přečíst všude jinde. Chci tohle auto přiblížit lidem a to tak všem. Pravdou je že naprosto všude se dočtete o bombastickém řevu osmiválce. Údajně umí vzbudit celou vesnici, když jedete po desáté večerní a šlápnete na pedál plynu. Ano je tomu tak motor je naprosto unikátní a jeho projev je nezaměnitelný. Řízení je nastavené velmi příjemně a trochu evokuje zejména při ostřejších změnách směru dobu, kdy posilovač řízení bylo něco jako převaděč spojitosti.  O tom všem ale později začneme trochu ze široka.

Jak někteří z vás vědí, k Maserati necítím žádné velké pouto ve smyslu fanouškovství. Někteří z vás, které tohle auto v garáži neměli, určitě ví více o historii a o tom kdo který závod vyhrál v roce 1949 a kde. Značku Maserati vnímám asi od osmdesátých let. Ve smyslu její existence. Modely z téhle doby se mi libí přestože znám jejich vrtochy a značnou nedokonalost. Ve srovnání s tehdejší konkurencí prostě Maserati nedosahuje úplně uspokojivých výsledků. První Maserati, které jsem si koupil, bylo před mnoha lety kupé 3200 GT . Ano, byla to lákavá nabídka, já měl zrovna peníze a tak jsem si to koupil nic osobního. Nebyl jsem fanouškem o nic více, než třeba v případě Volva, nebo Porsche. Koupil jsem poměrně špatně a auto mě nepřesvědčilo. Okrajově jsem tady o něm párkrát psal a dnes ho má otec. Ten je s ním spokojený protože auto vlastně nejezdí. Je to takový mazlíček. Původnímu účelu překonávat vzdálenosti vysokou rychlostí a v tichosti rozhodně neslouží. Je to taková ta americká story kdy si staří chlapy na důchod kupují loď, nebo Porsche. U mého otce je to tohle Maserati se zvláštním designem.   

Poté jsem na Maserati nadlouho zanevřel. Ba dokonce nadával a už jsem žádné auto od nich nechtěl. Tedy ne pro sebe a ne doma. A ne za vlastní peníze. Ono taky nebylo moc o co stát, když člověk sledoval strašidelnou spolehlivost Quattroporte a další přešlapy v podobě třeba duoselectu. Potom přišlo nové Ghibli. Ne ten ikonický sportovní vůz z poloviny šedesátých let. To nové relativně obyčejné Ghibli navíc s dieselovými motory. Tenhle model měl vlastně stejné poslání jako tenhle blog. Přiblížit značku více lidem a nalákat více potencionálních zákazníků. Bylo to symbolické jako vstup do moderní éry kde ty staré závody a vavříny těsně po vzniku značky už tolik neznamenají. Něco jako když BMW udělalo první auto s náhonem na předek a Mercedes postavil áčko, co hodilo v testu bok. A mně se tahle myšlenka moc líbila a tak jsem šel a toho času na operativní leasing pořídil jeden bílý diesel. O tom jak Ghibli hodnotili testy, respektive novináři asi všichni víme. Jedni byli na rozpacích, většinou ti zkušenější ti druzí potom nešetřili superlativy. Pravda je z pohledu uživatele někde uprostřed. Ne opravdu neřešíte horší infotaiment a horší slícování. Když zůstanu objektivní, tak ano auto má za ty peníze spoustu zbytečných chybiček. Neodradilo mě to a zakoupil jsem sobě modré  Ghibli s benzínovým motorem. Roční verze S už šla pořídit za relativně dobrou cenu. Jenže doma nastaly nějaké změny a auto mě tolik nepřesvědčilo.

Do dnešního dne jsem měl asi šedesát aut. Od asi 12 různých značek. Jsou na světě auta, které jsem nikdy neřídil například modely Saabu. Ani na Volva nejsem úplně odborník a tak dále. Prostě jednoho dne když jsem v garáži hýčkal moderní hothatch a měl objednán nový Ford Ranger. Sledoval jsem aukce vozidel a bylo to tam. Potřeboval jsem daily a chtěl jsem prostě zase něco extra. A co koupí relativně chudý nadšenec do aut když chce něco extra. Přece Maserati, Jaguar nebo Alfu. Až nebudu vědět, co tak si otevřu autoservis. Se specializací na přesně tyhle tři značky. Mohl jsem si koupit za ty peníze nějaký zachovalý Lexus. Parádní Mercedes, nebo třeba spolehlivé a relativně levné BMW. Jenže my jsme řekli ne! Koupil jsem Maserati Granturismo S. Navíc velmi dobře zajeté čtyřmi předešlými majiteli, ale za cenu která se neodmítá. Navíc jsme od šikovného prodejce dostali návdavkem ještě jedno modré. To je ale zase na jiný příběh.

Aby bylo správně pochopeno to, co budu psát dál. Auto rozhodně po skoro 250,000 kilometrech není a nebylo v top stavu. Spíše naopak. A ano nejsem naiva a tak jsem věděl, že otázka není, jestli se něco porouchá ale kdy. Je to tedy i za mě nejvíce ojeté Maserati co jsem zatím viděl. A že jsem jich dobrých pár desítek viděl. Auto je ze začátku roku 2009. Patří k těm ranějším kusům, kdy jak je v Itálii zvykem, se zkoušelo. Zkoušelo se moc věcí a zejména to kolik ti bohatí hejlové ještě zaplatí, aniž bychom cokoliv vylepšili. A ono to vcelku vyšlo. Jak jsem tady psal několikrát v souvislosti s italskými vozy. Podařilo se postavit nějaké auto kolem výtečného motoru. Alfisti jistě chápou, o čem mluvím. Design auta je typicky italský plný detailů a křivek. Zvenčí i první Granturismo pořád působí nověji a agresivně. Na tohle si každý ale spíše udělá názor sám. Já moderní design Maserati určitě považuji za lepší, než tehdejší éru hranatých krabic. Kdy si třeba čtvrtou generaci Quattroporte lze snadno splést s některým Volvem. Zase na druhou stranu původní Ghibli je skvostné a dnes už nevyrobitelné auto. Co je jistě obdivuhodné, že se značce neustále daří nesplynout s davem a rozhodně není mainstreamová. Bohužel za to platí vysokými cenami modelů a podivným postavením v rámci koncernu FCA. Maserati Granturismo S jako ojetina zaujme tedy vzhledem, motorizací a jakousi zvláštní aurou. K tomu se ještě dostanu. Jednou to na stránkách Autíčkáře zaznělo z virtuálních úst Violy. Italské kouzlo.

      

O motoru jsem psal hned na začátku. V8 stará škola o obsahu 4,7 l a výkonu 440 koní. Podrobné parametry rozepisovat nebudu, protože reálně to tak starého auta není vůbec podstatné.  Jak funguje po letech. Na volnoběh zní motor kovově a uměle. Jinak motor jako takový funguje výborně a má v otáčkách stále naprosto skvělý zvuk a tomu vděčí i za perfektně vyvedený výfukový systém. To v Maserati umí parádně a nakonec i z dieselu vykřesali takový zvuk, že srdce plápolá radostí. To je přesně ten typ radosti, o který nás elektromobilní budoucnost připravuje a proto jí nenávidím. Takže je asi jasné, že z velkého osmiválce jde opravdu velký strach, pokud se s tím jede k hranicím nekonečna a ještě dále. Kazí převodovka pocit z auta? To je podle mě otázka kterou si položí 9/10 autofanatiků kteří tohle budou číst. V první řadě tohle není klasické sportovní auto ani roadster. Primárně to není auto na ježdění bokem po okresní silničce za barákem. Neříkám, že to nejde. Hmotnost auta je značná a opravdu nejlépe se mu cestuje.

 Od slova skutečně cestovat jako jet někam. Skyhook už byl všude také popsán a hodně se toho o něm napovídalo, když tahle auta byla nová. Je to systém adaptivních tlumičů, který toho umí opravdu hodně. Dva módy normal (automaticky bez nutnosti spouštět) a sport už dle názvu dělají to, co byste čekali. Systém vyrovnává reakce auta při změnách směru, zabraňuje potápění přídě při prudším použití brzd. Zároveň přispívá svými zásahy ke komfortu cestování. V běžném režimu je auto pohodlné a místy i docela houpavé ale drží hezky stopu. Na naše silnice po většinu času ideální nastavení. Celá myšlenka tkvěla v tom, aby si Maserati zachovalo sportovního ducha, ale zároveň nepřišlo o pro danou třídu přirozený komfort. To se vcelku podařilo. Ve sportovním režimu lze nájezdového úhly hodně zmenšit a brzdné body posunout o mnoho. Není to sice po letech nejspolehlivější systém na těchto autech, ale mě funguje skvěle. Zatím.

Automatická převodovka je pro tohle auto pokud ho nemáte jako hračku, ale prostě na ježdění jasná volba. Automat ZF se šesti rychlostmi pro jízdu vpřed se chová podobně jako například v BMW e60, nebo Jaguaru XF. Žádné velké záseky, nebo váhání se ještě nestalo. A to s autem nejezdím opravdu příliš šetrně. Když má řidič chuť, pořád máte k dispozici výborně umístěná pádla pod volantem. A ano občas při brzdění si sám podřadím. To je ta chvíle kdy převodovka někdy zcela logicky čeká. Jinak naprostá spokojenost s projevem a spoluprácí s motorem. Celkové rozložení hmotnosti vozu je díky koncepci FME-RWD naprosto skvělé a je to poznat už od prvních kilometrů. Zejména právě při ostřejších manévrech. Jinak jak jsem již psal vyšší hmotnost je znát a nějaké velké orgie na Passo Dello Stelvio bych neočekával. Je to samozřejmě zážitek, ale je cítit že auto na takové věci příliš není. Klouzání na sněhu mu šlo samozřejmě ladně a sníh odklidí po pár průjezdech dvacetipalcovými pneumatikami brzo.

Kapitolou samotnout jsou brzdy. Dávkovatelné jsou dobře nástup však mají pomalejší. Granturismo mělo tenhle problém od nástupu do výroby, proto pro verzi S byli vyvinuté posílené brzdy ve spolupráci s firmou Brembo. Já osobně mám problém s gumovým chodem pedálu a dlouhou reakční dobou. Samozřejmě že po většinu času to stačí. Trochu to ale zklame třeba v porovnání s Porsche 911, nebo některými Ferrari. Samozřejmě hodnotím optikou doby. 

V interiéru je cítit taková zvláštní vůně. Nechci napsat vyloženě zápach, protože většině lidí to přišlo jako kabina letadla. Pokud tím nemysleli starou Dakotu jsme asi v klidu. Pravdou je, že něco ve vzduchu specifického z použité kůže a ušlechtilých plastů je. Jistě doba pádí rychle kupředu a za několik let se z interiéru starších Maserati stalo muzeum. Přestože kůže i po letech drží moc pěkně a je stále příjemně měkká. Přestože plasty tedy zejména ty ihned viditelné jsou prostě kvalitní. Tak samozřejmě na provedení některých prvků se zub času podepsal. Ergonomie je ale na italská auta téměř ukázková. Po pár minutách za volantem se cítíte jako doma. I když přesednete z moderních aut posledních let. Najít si pozici za volantem je otázka vteřin. Sedadla jsou pohodlná a nastavitelná elektricky. Jasně citlivost nastavení by mohla být lepší, ale to nechme stranou.

Ovládání klimatizace je vyvedené typicky a neliší se od konkurence. Máte tu stará dobrá tlačítka. Možná by třeba byla lepší kolečka, ale je to jedno člověk si zvykne snadno. Hlavním prvkem jsou analogové hodiny, které naštěstí ničím nepřipomínají ty v Passatu. Volant je perfektní a padne do rukou, jako ulitý, tlačítka ovládání audia jsou ale po letech ohmataná. Navíc nejsou dobře umístěná. A to se dostávám k samotnému audiu, navigaci a tak dále. O tom ale příště v samostatném blogu právě o poruchách a neduzích. Stříbrné lakování exteriéru je takový standart nicméně kilometry a zub času se na autě také docela podepsali. Prostě není v lepším stavu, než třeba nějaké neluxusní běžné stříbrné auto. Uznávám, že je to ale spíše ukázka toho jak se k vozu chovali předešlí majitelé, kterých nebylo málo. Centrální displej před řidičem, má hezkou grafiku jen na něj nesmí, zasvítit slunce potom totiž nevidíte zhola nic. Co chci ještě pochválit tak to jsou velmi příjemně provedené držáky nápojů. To je pro mě dost důležité. Solidní místo vzadu samozřejmě nouzové. A v rámci dané třídy prostorný zavazadelník. Tím pro dnešek končíme, bylo to takové hodně obecné. Příště si rozebereme závady, které mě postihli v podstatě ihned po nákupu a příhlášení auta v ČR. Také napíšu něco víc o konkrétním autě a sdělíme si první postřehy z ježdění s Granturismem na sněhu.     

Já nejsem fanouškem dlouhých blogů stejně jako dělení blogu na několik částí, ale jinak to bohužel nejde. Téma a pozadí celé věci je příliš obsáhlé.                        


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

James
01. března 2021, 13:31
1

Moc zajímavý blog, takový ten pohled na ojetinu s nohama na zemi a s širokými zkušenostmi odjinud, těším se na pokračování.
Moc pěkné na první pohled výjimečné auto, zvlášť tahle kola jsou prostě úžasná i dnes. Jen mně osobně se nikdy moc nezdál interiér, mám prostě pocit že na exteriér nemá ani náhodou. Že Alfa 166 předfacelift s dřevěným volantem ho má až na detaily takový přirozeně hezčí a jakoby vkusnější (prosím nekamenovat a kvalitu materiálů nezpochybňuji).
Kolik to žere? :)
Šlo to mít i s obyč. tlumiči pérování bez elektroniky?

reagovat
beastar
01. března 2021, 13:55
1

Jo jo šlo mít a klasická verze ne "S" má jen normální tlumiče jenže právě jak tam píšu. Panovala jistá nespokojenost s tím, že Maserati má být sice dobře ovladatelné a celkově rychlé auto. Má ale nabízet také komfort. A toho jak známo bez kompromisu s normálním tlumičem a pružinami jde dosáhnout opravdu těžko. S interiérem naprosto souhlasím. Sice materiály jsou opravdu už jen na dotek špičkové a mají i slušnou odolnost. Ovšem daleko levnější auta umí nabídnout takové věci taky. I z té doby. Na mě je to takové málo odlišné a výstřední právě ta Alfa která stála o několik milionů méně, nebo i tehdejší Jaguary, Aston. To je trochu problém Maserati obecně že zůstalo tak někde na půli cesty mezi tím opravdu TOP peakem a obyčejnějšími auty. Posaz je v tom pohodlný, sedadla se přizpůsobí každému, místo slušné, ale jo jsou tam prostě ty detaily kdy si řeknu WTF za tohle chtěl někdo tehdy takový prachy... jak, proč.

krab
01. března 2021, 13:38
0

No sláva! tak budu vyhlížet seriál o Miserati ... hezky to popisuješ. Je to příjemně nepřibarvený někam, kam až schopnosti těchto aut nejdou a hezky to vysvětluje i proč mám třeba já k těmhle autům takovej bipolární vztah. Na jednu stranu se mi nesmírně líbí esteticky, motor je jedna velká symfonie, ale co pak dál? Možná člověk nesmí řešit tolik tím rozumem, ale koupit to tak nějak bezhlavě a pak se s tím autem učit žít a tak trochu i oblbnout sám sebe, že to je přesně to co si doopravdy přál :)

reagovat
beastar
01. března 2021, 13:57
0

Tak to přesně je a ten pocit mám i ze sebe, ale i s pár lidmi co se s nima o tom bavím. Stejný pocit mají i kluci v servisu. Na jednu stranu WOW, WOW, fantastic. Na druhou hrubé nedostatky a odfláknuté věci kterými tě podobně výkonná a drahá auta od konkurence nepřekvapí (nemile) Ano famózní motor to prostě nejde zpochybnit, ale jak říkáš má to nějaké svoje limity.

krab
01. března 2021, 22:38
1

Jo právě... no ono je to ideální auto na youtube kanál ... přesně v tom duchu Hoovies garage. Já jsem kolikrát uvažoval, že něco jako máš ty na aukci koupím, jenže nemám úplně ten rozpočet takhle abych nějaký volný peníze rozházel za Maserati, pak za poslední peníze platil opravy a na konci oškubanej jak kuře konstatoval, že už jsem měl v minulosti i lepší nápady :-D Zkrátka se bojím, že bych to asi těžko uměl nějak pak dál zas prodat a neztratil na tý transakci ne desetitisíce jako v nějakých posledních nákupech a prodejích, ale spíš dvě, tři kila, to by se asi mohlo snadno stát...

Ale jo, třeba někdy dostanu dostatek odvahy a jak říká kamarád Dawe co jsem taky chodí psát blogy, zkrátka "až nebudu z hoven"

Každopádně pořád se mi líbí ten nápad se starým Ghibli AM336 z devadesátek, ale zhatila mi to rekonstrukce koupelny a ve vzduchu visí i generálka kuchyně, jelikož ta co doma máme vypadá prý jak "u mojí matky" :-D Najednou to po sedmi letech vadí

Ne, delám si srandu... spíš je problém v tom garážování, kam ty auta dát + teď teda v tý naší nudli PHA západ nemůžu správně dojet ani do vedlejší vesnice , to už bych byl najednou okres Beroun, takže auto může bejt kolik chce a je to prd platný

Kuře
02. března 2021, 01:17
0

Tak oškubanej jak Kuře, jo?:)

beastar
02. března 2021, 08:50
1

Krab: To je těžký. Koupit to jde snadno. Provoz podle mě v tvém režimu by tě nezruinoval. Já s tím teď za 3 měsíce najel asi to co ty by si najezdil za rok. Asi 4000. A oprav, banalit a tak je dost. Zase to není úplná katastrofa. Spíš je problém že málokdo tomu rozumí. A tohle prostě nechceš dávat do Scuderie:)) Tj problém v ČR když vynechám Porsche, tak těch specializovaných neznackovych servisu je na tyhle sportovní auta málo. Ve Švýcarsku i na vesnici máš třeba občas Aston, Bentley specialistu. Já jsem z těch který tyhle starý auta nijak neadorujou. Jo má to zvuk, docela to vypadá, je to pohodlný a rychlý... Zbytek.. No viz další díl.

krab
02. března 2021, 09:02
0

Jak říkáš, já asi nějak stárnu nebo co a říkám si, že jestli nakonec italskou krásku, tak ze starší éry a opravdu v co nejlepším stavu. Tak budu muset ještě chvíli vydělávat...

Jinak co vidím z okolí, tak velmi dobrá koupě se ukázala Alfa Romeo 4C. To auto si neříká o nic víc než spotřební díly,zkrátka normální servis a náklady se od těch co mám s Lotusem Elise neliší.

Ale taky jsou to jen čtyřválce, tady hraje prim ten skvělej osmivalec.

beastar
02. března 2021, 09:05
0

4C je výrazně sportovnější auto. To Granturismo jak vyplývá z názvu je cestovní a těžké. Ta starší éra záleží co by si vybral. Spolehlivosti se člověk úplně nedočká QP5 ee zf, QP4 případně biturbo koupit a počítat se servisem do začátku. Začarovaný kruh bohužel Maserati nikdy nebude Mercedes a ani kdysi nebylo.

krab
02. března 2021, 09:31
0

Já vím.. 4C zmiňuju jen okrajově, pochopitelně úplně diametrálně jiný auto. Jen, že taky krásně zapadá do toho emotivního celku italských kár, které vypadají ještě daleko líp než v reálu jezdí. A zrovna tohle auto se povedlo postavit tak, že s ním evidentně nejsou provozní problémy, zrovna jako to mám s Lotusem, za ten jsem šťastnej, že to auto prostě bezchybně funguje jen s běžnou neošizenou údržbou a načneme letos už třetí sezónu.

Jasně no... mercedes Granturismo nebude. Ono co se mu nedá upřít je nádherný vzhled. Ale mít to současně k tý starý 911 ke který už mám pomalu asi "vztah" jako tvůj táta k tomu 3200 GT, tak by se to asi v reálu dohromady nehodilo.

To spíš, pokud bude ať už v průběhu roku nebo ten další nějaká možnost si udělat něčím radost, tak nejspíš zas pustím o dům dál tu zelenou X3 a šel bych přeci jen do rodinnýho auta, který jsem původně chtěl a to éčka 55 AMG T (W211) a to se tě pak ještě moc rád zeptám na nějaký tvoje postřehy. Ale zatím to není aktuální ... občas sleduju inzerci, tak už jsem se asi smířil s tím, že hezký kus o moc míň než za 30 tis euro nebude a já doufám, že nezačnou teď v příštích měsících rychle stoupat na ceně, snad ne...

V8 jsem ještě neměl a V8 + kompresor je ideální varianta.

Každopádně se mi tvůj trojzubec líbí a doufám, že ti to ti kluci dají dohromady a užiješ si s autem letošní sezonu.

beastar
02. března 2021, 11:09
0

Tak jako Lotus mě právě docela překvapuje že si to tak chválíš. To nemyslím jako jízdu a zážitky a tak to je při tvých požadavcích úplně jasný. Jen že je to prostě docela provozně vděčný. A ano k 911 996 bych si to taky nepořizoval přece jen jak píšeš to je taky už starší sportovní auto podobného stylu i když jiné koncepce. Ono u té 996 jsou některý hodně velký podobnosti jak u těch starších Granturismo. Oboje má hrozný interiér, ale zvenčí to drží ty linie který se i po letech líbí. Stříbrná na tom neurazí. Pokud chceš jezdit pořád jde to ale stojí to dost peněz. Kluci to umí udělat akorát samozřejmě občas skáčou strašný numera pokud je potřeba něco sehnat a vyměnit. Každopádně konečně jsem docenil jak máme šikovný zaměstnance.

Co se týká toho AMG já s tím udělal špatnou zkušenost, že jsem koupil ošizený pekáč. Na servise a celkově tam řádil nějaký šotek. Osmiválec kdybych měl prachy tak bych si koupil Ghibli Trofeo V8 s těmi "jen" 580 koňmi:D Nemám ale teď nějak 110 000 €. Respektive proč to píše v tomto světle jsou tři pětky za dobrý kus AMG 55T superkauf pokud teda zkousneš ten design dobový mě se tahle éra MB moc nezamlouvá možná je to ale tím, že teď nejvíc jezdím ty italské a francouzské krámy...

krab
02. března 2021, 12:46
0

Jako chválím, ale je pravda, že ono to je vždycky o kusu. Ono možná kdybys koupil tohle Granturismo třeba fakt od sběratele s pár km na hrbu za pochopitelně zase za jinou cenu, tak možná fungovat perfektně dál. Vyměníš tomu preventivně všechny kapaliny, někdo kdo ty auta hodně dobře zná ti zkontroluje exponovaný věci a budeš si to jen užívat... Ten Lotus byl přesně v tomhle stavu ... zagarážovanej v suchu od toho roku 2005, kdy to majitel přivezl jako nový auto z Německa, respektive před ním to měl nějakej doktor, mám to ještě vyznačený v dokumentech, ten to auto měl pár měsíců na sebe psaný a německej dealer jen stihl udělat první prohlídku v 1500 km, takovou tu pozáběhovou. Asi ten úplně první člověk nebyl na to co je Lotus zač připravený a rychle to vzdal. A pak to bylo takhle v garáži na Moravě u sběratele veteránů, kterej to auto měl vlastně jen protože se mu líbily tvary a značka Lotus. Nájezd ani ne 15 tis za 13 let tomu odpovídal.

No já teď budu mít akorát 30 tis , příští vejlet to tam padne, takže jsem od června 2018 stihnul těch 15 najezdit. A spotřeboval jsem jen jednu sadu pneumatik, teď budu dávat během jara novou, počtvrtý vyměním olej a filtry, svíčky jsem tam dával loni, taky jsem vyměnil kosti stabilizátorů, destičky předek, zadek, teď teda musím vyměnit už brzdovku, hele a to je tak nějak všechno. Příště až dojedu tyhle destičky tak budu muset koupit sadu asi ideálně všech 4 AP racing kotoučů, jinak fakt není co... zavěšení v pohodě, vůle nejsou, tlumiče Bilstein Sport jsou původní, možná se rozhodnu je vyměnit za nový, ale nezdá se mi, že by podvozek už nefungoval nějak k mý spokojenosti, takže zbytečný řešit. Jako opravdu ostejch km jsem taky moc nenajel... jeden prodlouženej víkend na ringu , ale stylem - užít si to a nerozbít, asi čtyři, pět trackdayů v Mostě za celou dobu, to zas není tolik, dvakrát Alpy, loni jsem kvůli covidu nebyl nikde, taky loni jsem toho moc nenajel... Takže já jako lidem více méně říkám, když se někdo ptá na Lotus, že spolehlivost a náročnost je malá, jen to prostě nesmíš rozbít a nesmíš koupit blbě opravený auto po bouračce, to jsou ty hlavní strašáky, koupit pevný auto, nebouraný nebo aspoň nebouraný na cokoli nosnýho.

Jinak to AMG 55 kompressor jsem měl loni právě tejden půjčený, tu W211 a hodně jsem se do toho zakoukal. A to ten konkrétní nebyl kus, kterej bych si sám nechal. Nebyl špatnej, ale koupeno z aukce, skoro bez historie, nějaká práce na tom byla, ale zase to nebylo nic hroznýho. Ale já bych si radši připlatil za něco lepšího. Ty jsi měl ještě E55 tu masařku, že? To byla atmosféra. Tady jak je ten kompresor, tak to má neskutečnou sílu. A je to celkem spolehlivý - 5-G tronic převodovka, to je předpotopní robustní věc z dnešního pohledu + 5.4 M113 od AMG s Eaton kompresorem. Geniální věc... Taky se mi W211 tolik nelíbí, ale je skvělý, že to jde koupit jako kombík a ten se mi pro život hodí. Jinak esteticky bych bral daleko radši 219 , prostě CLSko, to je z mýho pohledu nadčasovej stroj - teda až na ten interiér, tu starou navigaci a tyhle věci. To je bohužel věc, co dneska vypadá na těch 15-20 let starých luxusních kárách totálně k smíchu. Ale mě se to takovým zvráceným způsobem líbí...

Sa
Sato
01. března 2021, 15:06
0

Budem poctivo sledovat tento blog, mam dost slabost pre ten zvuk a dizajn. A je to cim dalej dostuplnejsie a dostupnejsie. Neslo by naznacit co takyto vydojeny exemplar realne stoji? Ako predpokldam, pri tych km, ze to bude skorej uz subor nahradnych dielov, resp. kupna cena bude dost nizko. Kazdy diler co to dostal na protiucet bude rad, ze sa toho zbavi a nasledne opravy su ta poriadna sranda.
Inak vcera som drahu polovicku zo srandy v rozhovore trochu vmanevroval k prehlaseniu, ze ked najdem lambo do pol mega tak si ho mozem kludne kupit, ked si upracem na zahrade. Spravne odhladla, ze take ani nepojazdne nenajdem, ak neratame lambo traktor. F by tiez preslo, a masserati je vlastne akoze tiez ferrari ze...

reagovat
beastar
02. března 2021, 08:44
0

Řekněme že se to pořídilo o 25% levněji než je průměr nejlevněji sehnatelnych kusů v inzerci. Kolik do toho padlo teď za 3 měsíce je věc druhá. A nemluvím o pojistce atd. Ty km jsou na to auto přesně dost v tom smyslu, že kdyby nebylo na servis už bych to prodával. Takhle to beru tak že neplatim přes 30 leasing jako u Ghibli, tak prostě musím pohladit Gt. Jinak k čemu se taky dostanu. Je to zkrátka normální italský auto...

liška
01. března 2021, 20:41
0

Diky za blog, budu sledovat a tusim, ze nase problemy budou obcas dosti podobny :) ZFko tam mas jaky? Ja 6hp26, dnes v tom probehla zrejme poprvy vymena oleje a prekvapive to i po 230tkm je v solidnim stavu.

reagovat
beastar
02. března 2021, 08:40
0

To stejné co ty a jen o něco vyšší nájezd. Však jak jsem tam psal Jaguar tak sem si na Vás vzpomněl. Na tebe, doktora a ty Stypáky, co tu jsou. Za mě je to povedený spolehlivý automat. V tom Granturismu je prý super ta MC převodovka f1, ale těch aut je minimum a tam bych se právě bál srackovosti. Výměnu oleje máme taky za sebou a řadí. Jako zmates ji když jedeš jak debil třeba do kopce ale je to starý nemá cenu si myslet, že to bude řadit jako edc.

Bavoraczech
02. března 2021, 07:40
0

Zaprvé bych chtěl pochválit za délku článku, která mi přijde tak akorár, nic přehnaného. A dále si rád počtu o 12 letém italském GT se všemi jeho klady a zápory. Chtě nechtě má to auto "duši". Hádám, že když jezdí, je to taková radost, že to zastíní i poslední účet z autoservisu :)

reagovat
beastar
02. března 2021, 08:36
1

Jasně mě se právě blog delší jak 1700 znaků neosvedcil. Lidi to pak nečtou celý. Takže to raději dám do tří tematicky Jo duši to má asi ani nechápu že by si to někdo koupil jen, tak. Jakože chce starý gt. Já s tím jezdím rád ale má to svoje úskalí. Na rovinu kdybych neměl lidi a dílnu už bych to prodal. Kluci to teď měli jako výplň času že kšefty jsou menší. A já jim děkuju že se třeba trpělivě vydrželi hrabat v té elektrice a zároveň řešit blbost jako stahování okna. A tak dále. K tomu co to semnou dělá se dostanu příště :))

lu
lumix
02. března 2021, 09:23
0

Přečtu blok o Maserati a klasicky jdu hledat na Bazoš a ejhle je tam do mého rozpočtu Maserati biturbo a je to kousek od domova.

reagovat
beastar
02. března 2021, 11:16
0

Na biturbo pozor:D Ono já to tady ale psal stokrát... zase když je dobrá cena a člověk to má pro radost, tak se s tím fungovat dá.

krab
02. března 2021, 12:53
0

Co jsem tak kolem těch Biturbo/Ghibli zatím informačně nasál, tak to zásadně negativní je, že na to auto prostě nejsou moc díly a nebo jo a jen origo a drahý, máloco je v druhovýrobě a elektrika se nesmírně sere, vlastně u těch všech aut ještě z éry DeTomaso je to žalostný, pak od tý doby co bylo Mase už pod křídly Fiatu lepší. Tohle člověk musí milovat, a pak tomu autu hrozně odpustí. Mě se to strašně líbí a možná částečně i protože jsem se v žádným Mase týhle éry nikdy nesvezl a možná po svezení zas rychle zařadím zpátečku :-D

Rush
02. března 2021, 09:40
0

No ty kráso, tohle chce koule. :-D Kolikrát jsem u inzerce přemýšlel, jestli si ty ojetý Maserati někdo i koupí, nebo je to trvalý inventář. Na blogový miniseriál se těším. Je to nádhernej povoz a moc se nevidí. Jak koukám, nejlevnější kus je na Sautu za 900 tis, ale má namotáno pětinu a je mladší... Tak snad vychází poměr, kdy je auto na silnici a kdy na dílně, alespoň trochu pozitivně. :)

reagovat
beastar
02. března 2021, 11:15
2

Něco to najezdilo a vlastně kdybych byl prase a nechtěl to dávat trochu dohromady, tak závada která by to auto znepojízdnila nepřišla. Jezdím s tím defakto pořád. Je to teda taky daný tím, že jsou ty covid věci a tak jako najedu třetinu km než běžně.

Za
Zazaa
03. března 2021, 21:23
0

sem tu chvili nebyl a koukam novinky :)
Grandturismo je paradni, obcas si clovek musi rict ze "kdyz do pekla tak na poradnem koni" uz se tesim na pokracovani

btw> trochu me pobavilo "nejsem fanousek znacky" , ale tak nejak to vyslo a mas 3 maserati za sebou :)

reagovat
Kolina
05. března 2021, 15:12
0

Tak tohle me opravdu zajima.....Sam si hraju s myslenkou ze prodam xjc a xkr a misto toho granturismo nebo db9....jen na zaklade vzhledu a zvuku jsou obe nadherna..Agresivita vs Elegance. Co jsem tak hledal tak u granturisma jak motor tak zf prevodovka by meli byt bezproblemove? Uz se tesim na pokracovani....

reagovat