reklama
načítám data...

Maserati Ghibli Diesel

06. června 2018, 17:21 52 komentářů beastar

Nafta patří do kamen a do Maserati. A nebo ne?

zobrazit celou galeriiBorec Lang: Maserati Ghibli Diesel

Úvodem více, nežli několik vět

Když prožijete, v dnešním světě aut turbulentní půl rok znamená to více, než za časů kdy bylo normální mít jedno auto na dvacet let. Mě nedávno potkalo několik excelentních vskutku povedených rošád. Týkalo se to výhradně domácího vozového parku, který byl jednak lehce přestárlý a také velmi početný. Rozloučil jsem se starým Porsche, které více méně neopustilo za rok ani jednou stacionární post pod plachtou. Opustil nás také starý Mercedes ML a o mnoho novější Infiniti. V záchvěvu šílenství jsem zakoupil v Německu lehce ojetý kabriolet od Jaguaru. Zasažen příchodem exotických teplot jsem chtěl tančit po našich skvělých autostrádách s širým nebem nad hlavou. Občas vašemu rodícímu se vztahu hodí nějaká vyšší moc klacek pod nohy, nebo bodne šroubovák do zad. Jednoho krásného dne mě a mému bazénu na kolech zkřížil cestu motocyklista. Zlehka opracoval boční a zadní část vozu svým strojem a po povedeném trojitém Axelu zakončil pouť nárazem na asfalt. Je naštěstí v pořádku což se ale nedalo říci o obou strojích. Motorka svou pouť po cestách nadobro ukončila. A já, jelikož jsem již léta s auty převážně nespokojený, jsem přemýšlel co dál. Vyčíslená škoda vypadala poměrně strašidelně a havarijní pojištění nebylo uzavřené.

Ano, radit ostatním s uzavíráním havarijního pojištění umím skvěle. V praxi to dopadlo typickou domněnkou, jak to ještě nějakou chvilku počká, protože co by se asi mohlo tak stát za pár dnů. Prodat nabourané XK cabrio před sezónou plnou zážitků umím. Takže slovo dalo slovo a proběhlo dojemné loučení a mávání na odtahovku s polskou espézetkou. Jezdit starým S-Type je skvělá zábava pokud to děláte dobrovolně. V momentně, kdy musíte, už to taková legrace není. Tedy pokud je v tak bezvadném stavu jako ten náš. Doma zůstala k dispozici už jen krabice GL. Tedy auto, které je fajn, pokud jedete po dálnici a táhnete přívěs, nebo jste blondýna a chcete se cítit jako hodně prety kůl. Navíc péče o něj je na mé drahé polovičce to znamená, že v autě je bordel jak v tanku v každém odkládacím prostoru parfém. Tam kde není parfém, je rtěnka, anebo řasenka. Možná je to mejbelín a možná se tak narodila, kdo ví. Celé to potom krásně provoní stádo stromečků wunda baúm. Takové ty naprosto echtovní černé. A každý ví, že Zonda je sice opravdu skvělá ale po Praze vás pořád brzdí pohledy závistivců. Naposledy křídlo málem popravilo přecházejícího turistu (na červenou to je nějaká móda těchto lidí) z nějaké hodně pokrokové země. Ve velmi krátkém časovém horizontu bylo nutné konat. Jezdit těch pár dnů taxíkem bylo sice zajímavé, ale pořád to není taková svoboda, jakou si jako moderní kosmopolita přejete.

Je vcelku příjemné když si na golf zajedete autem, zejména pokud to je za Prahu. Jestli je golf klišé tak jsou tady i jiné věci. Například to nejhorší jako práce a jízdy spojené s ní. Prostě nastala situace, kdy bylo nutné opatřit si auto pro takové to normální denní ježdění. Měl jsem pro takové účely již několik desítek aut. Od oktávie přes nějaká vcelku trapná Bmw a Audi až po Q50. Po krátkém uvažování člověk zjistí, že vlastně ty sedany, nebo alespoň auta co si na to hrají má rád. Nejsem vzhledem typický majitel S-klasse ani 7er. Do padesátky daleko, bradu mám jen jednu a milionářské panděro a cylindr také ještě nenosím. Kapříci připlavali z prodeje bouračky sem, tam nějaké ty podvody co my prodejci aut v očích těch běžných hrozně poctivých občanů děláme. A bylo to! Kalkulačka, dobrá rada od jednoho pána z jedné firmy a vyšel z toho parádní nápad. Koupit auto značky, na kterou jsem uvalil fatvu po vlastnictví jediného kusu. Kdo někdy vlastnil tak strašně poruchovou věc jako je 3200 GT od Maserati už chápe co je bolest. To auto se neporouchá, jen když poslušně stojí v garáži. Nájezd kolem 100,000 kilometrů bývá měřítkem dlouhověkého a velmi úspěšného kusu. Po několika ujištěních, že dnes Maserati dělá úplně jiná a samozřejmě lepší auta přišel den D.

reklama

 

Proti všem představám o pořádném autě

Přesně tak to je a bylo. Mimo výběr skončilo vše z Německa a vše z Asie. Sedany od Jaguaru dnešní doby se mi příliš nelíbí, i když XE je vlastně fajn jen je problém ho pořídit bez čekání.  Zase bylo nutné myslet na to, že to prostě musí jezdit a nesmí se to rozbíjet. Tak moc často aby to bylo dlouho v servisu. Kdo ví, proč nakonec volba ulpěla na Maserati Ghibli. Statečně přiznávám, že na čtyřidveře nemám střelivo a ani nemám odvahu na to platit padesát papoušků operáku měsíčně. A to je podle mě prostě dostatečná motivace pro většinu kupců Ghibli. Je to přesně ten typ auta, po kterém sáhnete, když vás velká slavná trojka nudí. A přidanou hodnotu pro vás má v tenhle moment i existence verze na naftu. Cože? Pod kapotou Maserati pracuje věc spalující naftu. Maserati Ghibli diesel je prostě silná moderní nafta se vším co k tomu patří. Při ročním nájezdu často olizujícím hranici 50,000 kilometrů je to podle mě prostě racionální volba. Pro mnoho lidí nepředstavitelné číslo. Ano, je to hodně. Takže první představa o pořádném autě je narušena dieselovou jednotkou pod kapotou. Jenže po prvním svezení tenhle obyčejný nafťák všechna klišé rozežene. VM Motori vytvořilo 275 koní a 600 newtonmetrů vyluzující monstrum. O tom jak se makalo na tom, aby vlastně nebylo poznat, že se jedná o dieselovou verzi, toho bylo napsáno hodně. Já to mohu jen potvrdit. Opravdu zvuk je perfektní. První, co člověka napadne je sakra to má zvuk jako osmiválec v benzínu. K tomu bychom ovšem nedolívali AdBlue že.   Auto má vždycky dostatek síly a naplňuje všechna očekávání, která budí na papíře. Zrychlení z nuly na stovku za šest sekund a čirá radost z vytočeného motoru. To vše dokáže nabídnout i základní naftové provedení. Osmistupňová převodovka od ZF nepřekvapí, ale ani projev auta nijak nedeklasuje. Náhon na zadní kola je v tomhle případě fantastický a jízdní projev na zakroucených okreskách připomíná starší BMW. Je vidět že rozložení hmotnosti pětimetrového auta 50:50 z tehdejších  reklamních letáků konkurence se povedlo převést i do praxe. Prostě ideální motorizace i vlastnosti pro každodenní ježdění. Potud příjemné překvapení.

Klenot Italského inženýrství a jeho úskalí

Po stránce jízdních vlastností a vůbec pocitu z jízdy je Ghibli prostě perfektní. Řidičský sedan ze staré školy trojkových e46 a Lexusů IS. Jak jistě všichni víme, auta mají i nedostatky a o těch z Itálie to platí dvojnásob. Ano příliš dlouho jezdil Beastar v autech z Německa kde Helmut společně s  Klausem vždy vědí jak slícovat ten nejkvalitnější plast. Jak zařídit aby tohle i tamto tlačítko bylo vždy perfektně po ruce. Do Ghibli kouknete a první, co tak trochu uhodí do očí je středový tunel společně s panelem infotaimentu, dají připomenout, který koncern tohle auto vyrobil. Taktéž výdechy ventilace mě osobně hodně připomněli i a nejen Fiat. Hodně záleží na barevném provedení zbytku plastů a kvalitní kůže vůkol. V tmavších kombinacích interiér nijak za srdce nechytí. Nutno dodat že všude je poměrně dost místa a vše je logicky po ruce. Sedadla jsou pohodlná a příjemně měkká. Tvarování mi přišlo vzhledem k ceně nového auta jako nedostatečné. Čekal bych více anatomie a méně lavičkovosti. Není to ale primárně sportovní auto takže to bude jen o pocitu. Vzadu najdou dost místa i dva švarní mládenci. Ano pro tři lidi to na delší trasy opravdu není. Kdo je hodně velký hnidopich jistě by našel i další detaily v kterých také Maserati úplně nevyniká. Slícování není úplně top a sem, tam něco vrzne. Jestli něco působí luxusním dojmem tak je to přítomnost analogových hodin. Příjemný detail. Přístrojový štít je dobře čitelný a všudypřítomná modrá uklidňuje. Modrá je dobrá už to tak bude. Na každém rohu viditelný trojzubec vám neustále připomíná, kde to sedíte.   

Se základní motorizací je velmi často spojen základní podvozek s pružinami. K dostání je i adaptivní Skyhook. O kterém v posledních modelech nemám příliš tušení, jak pracuje. Klasická sportovní péra v kombinaci s ideálním rozložením 1,700 kilogramů hmotnosti a zadním víceprvkem si poradí s většinou běžných situací. Na rozbitých silnicích proniká do vozu občas dunivý hluk. Při přejezdu příčných nerovností má Ghibli tendenci odskočit. Nevím, jak tyhle situace řeší zmiňovaný Skyhook a nebo verze Comfort. Obecně jde říci, že se jedná o průměr v rámci třídy a řidič netrpí. Na vyžehlených silničkách se dočká odměny v podobě bezchybně projetých zatáček až v zarážejících rychlostech. Bez sebemenší známky nejistoty se auto sune kupředu jako po kolejích. Řízení je citlivé a příjemně tuhé. Stále si přijdete, že musíte řídit, což u nových aut nebývá vždy standardem. Vše je podkresleno tím skvělým zvukem, který je v kabině slyšet tak akorát. Tak aby vám to nervalo uši, když jedete déle jak 20 kilometrů po dálnici. To je také slušný pokrok oproti minulosti.

Výrazný extrovert

Zvenčí v první moment auto působí trochu nevyváženě. Záď je na první pohled zboku krátká a předek výrazně delší. Design je silnou stránkou tohohle auta jen je třeba si na neotřelou kreaci zvyknout. Hodně udělá také barva konkrétního kusu. A že barev je k dispozici opravdu dost jen nic jako Wehrmachtvskou šeď ani zelenou od Green Lanterna nenajdete. Pro fanoušky Jeepu a škodovek asi zklamání. Předek s tradičním trojzubcem evokuje, že se nejedná o rodinné mpv a podle mě působí skvěle. Záď moc krásy nepobrala. Čtveřice koncovek výfuku sice vypadá cool zbytek je však mírně řečeno nedotažený. Tvar zadních světel bůh ví, proč ve mně evokuje vozy Kia a odrazky v nárazníku zase oktávii. Chromované detaily všude po autě působí naopak svěže a je vidět že tomuhle prostě Italové rozumí. Celkově auto vypadá o něco hůře, než jezdí. Na silnici i na parkovišti v našich reáliích mezi Německou a Korejskou produkcí však stále působí velmi zajímavě. Vzhledem k tomu, že značka u nás není u běžné populace příliš v povědomí, poutá vůz pozornost. Na druhou stranu jen v pozitivním slova smyslu. Pozornost zlodějů jistě více poutají auta od konkurence. Design je věc subjektivní a auto se jistě nebude líbit každému. Žraločí předek si ale zaslouží alespoň uznání. A silueta zase zastání v podobě ocenění snahy o originalitu a vlastní dna.

Jednoznačný závěr

Vzhledem k tomu, že první starší kousky s nájezdem do 50,000 kilometrů už lze koupit kolem milionu korun nejedná se rozhodně o nedostupné auto. S dieselem pod kapotou navíc dokážete v případě potřeby dosáhnout i velmi zajímavé spotřeby paliva. Skutečně to dokáže jezdit za šest litrů černého zlata. Není to pro většinu zájemců o takový vůz asi primární ukazatel, ale potěší. Maserati se naštěstí poučilo a převodovky od ZF jsou ztělesněním dokonalosti a především preciznosti. Ať dáte převodovce volnou ruku, nebo si volíte stupně samostatně pádly pod volantem, vždy dostanete kvalitní výstup. Pohodlně svezete čtyři lidi a máte za zadními sedačkami 500 litrů na stěhování, až vás přítelkyně vykopne, že trávíte víc času v autě než s ní. Když se ocitnete nějakým zázrakem na silnicích, kde není policie, radary a asfalt je v dobrém stavu tedy v ráji máte k dispozici obrovský krouťák a stádo nabuzených koní. Tomu zdatně sekunduje vydařený podvozek a náhon na zadní kola. Z obyčejného sedanu s trochu excentrickým designem se náhle stává pravověrné sportovní náčiní. A to se bavíme v podstatě o základním provedení modelové řady.

Na druhou stranu stačí trochu ubrat a auto se promění v pohodlnou limuzínu, s kterou jde v pohodlí zdolat půl Evropy. Možná proto se jedná v historii značky o velmi úspěšný model, který překonal v prodejích o dvě délky i většího bratrance Quattroporte s kterým sdílí údajně až 50% dílů. Dobrou zprávou je že tohle auto jde sehnat v rámci operativního leasingu za velice zajímavých podmínek. A to dokonce i v České Republice. Přestože je u nás jen jedno oficiální dealerství. Když budu upřímný, problém vidím v tom jak dlouho Ghibli vydrží v plné kondici. Němci povětšinou těží právě z dlouhodobé spolehlivosti a menšího výskytu fatálních závad a servis například BMW je také dostupnější. Na unáhlené závěry se stále jedná o příliš čerstvou ojetinu. Nezbývá než doufat, že se modelu bude nadále dařit a technika ho nezradí. Jedná se totiž o skvělý denně použitelný sedan s nízkou spotřebou (pokud je v tom nafta) a plně sportovními geny. Je to auto s osobností a stylem. Navíc je možné mít zadní náhon, ale i třeba neméně povedenou čtyřkolku. Stará dobrá mechanika v relativně neotřelém balení. Co víc si přát?      

            

                         


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

R0ck
06. června 2018, 19:37
0

Bezva pocteni :). Diky za clanek. Az budu mít mega nazbyt vím po čem se dívat :D. Jinak mě překvapuje jak to, že ten diesel zní jak popisuješ.

reagovat
P2
P2M
06. června 2018, 19:57
0

Je tam sound generátor, nebo jak se to jmenuje, proto ten zvuk... :)

beastar
07. června 2018, 12:09
0

Tam už při vývoji tomu bylo věnováno hodně prostoru. A jednak to ladili celý výfuk včetně koncovek. A taky nevim jak se tomu říká, ale jsou tam takový válcoidní kýble kterejma proudí splodiny a oni na ně jakoby pomocí zakroucení jakoby hrajou. Dneska už je to umění tyhle věci.

GanGreen
11. června 2018, 19:34
0

Není to Helmholtzuv rezonátor? :)

BigBen
06. června 2018, 21:38
1

Pěkně napsaný, a pěkný auto. Až nebudem doma potřebovat combi kastli, tak tohle by mohlo být řešení, aneb jak sloučit rodinný a sportovní auto v jedno :-)

reagovat
Inženýr Kvattro
06. června 2018, 21:59
0

Sympatická volba. Osobně bych bral benzín, ale pokud najedeš 50K, dieselu se nedivím. Ghibli si nedávno koupil známý, který má mimochodem taky S-Type. Ta poznámka o tom, že pokud v tom jezdit nemusíš tak je to v pohodě, to bylo trefné. :)

reagovat
ToMyx
07. června 2018, 11:20
0

Pěkné počteníčko jen co je pravda. Diblík má pro mě krásně komplikovaný design, na který si člověk musí chvíli zvykat což vidím jako nespornou výhodu v dnešním unifikovaném globálním světě. Na druhou stranu mi nemusí stoupat tlak, tohle není moje cenová, ten miloš by mi chyběl jinde.... Dobře, přiznávám, Zonda to není, ale jízdou v trojzubci bych asi nepohrdl:-)

reagovat
beastar
07. června 2018, 12:37
1

Je to tak. Design není úplně pro každého. Dokonce se lidem i nelíbí. Chápu. Jezdí to na naftu ok není to v8 v benzínu. Jenže jezdí to jako Maserati a za 6. K tý ceně. Hale ono to paradoxně dneska už vůbec není tak drahý na pořízení jak si právě lidi myslí. O tom v příštím blogu zkusím poreferovat.

Petr 'Krab' Jeřábek
07. června 2018, 11:45
0

Hezké počtení Beastare! Celkem asi jsi tu situaci na trhu vystihl, těch možností jsi měl víc, ale v zásadě Ghibli už je v kategorii ( trochu hodně spešl) a přitom stále relativně dostupný auto. Mě by bývala osobně třeba asi stačila Jůlie nebo trojka ... ovšem na 50 tis / rok to už musíš počítat. Silný benzín, nebo šílenost typu starší Panamera by nebyla v záruce a to by byl masakr finančně to provozovat v tomhle nájezdu, takže to zas člověk musí na zem ..

A Jůlie na naftu je čtyřválcová, i na benzín je čtyřválcová a QV je jaksi cenově i provozně jinde... Trojka i pětka za ty peníze šestiválcová bude už ojetější , Mercedes zrovna tak. Ještě jsi mohl koupit nějakou velmi pěkně vybavenou variantu Golfa, například R a to by možná ten účel plnilo taky výborně. Ale nebylo by to s trojzubcem :)

reagovat
beastar
07. června 2018, 12:06
0

Víš co bylo na tom celém nejhorší. Sehnat něco hned! Ne za 14 dní s ne za 2 měsíce. Navíc skladovky jsou v mnoha případech obecně u většiny výrobců buď mega vybavený, nebo sociální holoty. Bmw, Audi i Mb už sem měl a ty nový modely mě to netáhne nějak už jenom, že toho jezdí hodně.

S tim Golfem pravdu pišeš na jednoho sem se byl i podívat bílej ale prostě takovej ten Golf za skoro jedničku. Nebejt to hatch. Jůlie je skvělý auto jak sem jezdil kolem Imofy, tak sem čuměl na tu vystavenou. Dokonce by se dala i hned odvést, ale jak píšeš neni tam ten trojzubec. A plus Ghibli je něco jako Gallardo. Konečně lidový model na kterej nemusíš mít vlastní hangár a osobního mechanika. A ten zvuk s tim si fakt vyhráli.

Jimi
07. června 2018, 12:26
0

Škoda, že těch 6-ti válců rychle ubývá, je jedno v jakém palivu... :( Celkem dost logická volba na ty kilometry, když člověk chce ještě k tomu něco zajímavé. Otázka do budoucna spolehlivost, díly, servis... ale u jiných "prémií" to už taky není, jak bývalo...ale na trojzubec rozmístěný uvnitř se dobře kouká...

beastar
07. června 2018, 12:40
0

Jimi souhlasim. To říkal přesně kolega. Je to nádhera. Jenom se modlit a doufat, že to vydrží co nejdéle. A těch šestiválců vážně už moc není. Pade najedu určitě ale myslim že spíš víc. Nepočítám to a je to rozděleny do více aut.

MartinCoupe
07. června 2018, 16:40
0

Ať Ti slouží Beastare!

beastar
07. června 2018, 16:44
0

Díky Máťo. Jen ti teda budu trochu smrdět pod nos,) Benzín by mě ale v takovym autě na denní ježdění fakt sral. Vzhledem k tomu, že auta nejsou můj život (jenom) rád mám i na jiný věci.

MartinCoupe
07. června 2018, 20:25
0

Jasan. Myslím, že jsi dost odvahy projevil uz výběrem značky. :-)

Ju
Junior
08. června 2018, 00:11
0

Krab: K těm ojetým trojkám za víc tu mám zrovna něco rozkliknutýho:
https://www.kopecky.cz/detail/775/bmw/bmw-3
:))

Ba
Bavoraczech
12. června 2018, 15:29
0

Jo málokdo má "koule" na to, aby si koupil jako soukromý nový auto pro sebe/svou rodinu něco s takovou pověstí, jakou má Maserati, potažmo Alfa a Jaguar. Opravdu fandím. Jeden můj kolega taky pořád pošilhával po Maserati a když si měl koupit nové (rozuměj mladší ojeté) auto, tak nešel ani do Maserati, ani do té Alfy, ale raději si koupil Audinku, protože to je jistota :/

Ju
Junior
07. června 2018, 17:53
0

A tuba pasty se do dveří pořád vejde? :D

reagovat
beastar
07. června 2018, 18:06
0

Záleží jaký pasty.. na zuby určitě, ale to víš takový to simply klevr že tam dáš dvoulitrovou butylu ARO vody z Makra s tim se tady moc nepočítá. Malou Vittelku v pohodě víš jak,))

Inženýr Kvattro
07. června 2018, 20:33
0

A co teprv deštník? Mají kluci italští co dohánět. Boleslav nespí.

Ju
Junior
08. června 2018, 00:09
0

Vy mě nechápete kucí.

;t=579s
6:11

beastar
08. června 2018, 15:52
0

Nj copak DeMůra to sem trochu čekal kdo sem tohle poustne....

Ju
Junior
08. června 2018, 16:18
0

Reálně, mě by z toho vysíral jenom ten volič automatu, na to ostatní jsem pořád málo nóbl. Jak je to ve skutečnosti?

beastar
08. června 2018, 16:33
0

Reálně všechno funguje úplně v pohodě. Věci který jsou špatně najdeš na každym autě .... Ok co je tady trochu italský tak to jsou sedadla a jejich umístění a trochu tupá radiomapa, někdy to neposlouchá takzvaně na lusknutí. Což je samozřejmě v autě za původně dvojku docela problém. Rozhodně to ale nevidim tak katastrofálně jak se o tom někteří "profi" novináři vyjadřujou.

VK
VK
07. června 2018, 20:45
0

Mimochodem, díval jsem se před nedávnem na dejme tou mladší ojetiny od hvězdy a vrtule, poněkud zviklán zdejší nenávistí k naftě, primárně v benzínu. A nastojte, benzíňáky jsou aktuálně v stejné cenové hladině o 2-3 roky starší, než diesely, svaté tažení proti naftě nese zjevně svoje ovoce. Takže pošilhávání po benzínu bere zase rychle za své. Zrovna jsem si při tom na zde ohlášené Maserati s dieselovým pohonem vzpomněl.

reagovat
MGRR
08. června 2018, 17:20
0

Auto je moc hezke, skvely vyber a pokud jako bonus dobre zni i v "nizkonakladove nafte", radost je jiste o to vetsi. Pri tech km je dulezita "kazda koruna". Otazku zivotnosti u "noveho auta" nikdo resit moc nemusi a mohlo by to fungovat. Benzin musi byt parada, ale kdo to ma financovat. I "bohati lide radi setri"

reagovat
beastar
09. června 2018, 12:43
0

To je pravda. Ono to není o tom, že by nešlo jezdit za 11 benzínu. Cena litru není rozdíl až takový. Finančně to a rok udělá dost. Třeba klidně dvě splátky auta, nebo pěknou dovolenou. Nač to dávat státu skrze nádrž. Kdyby dělali hybrid, nebo cng koupil bych ho. Bohužel u téhle sorty výrobců ještě neuzral čas. Poslední věta je 100% pravda.

MartinCoupe
10. června 2018, 18:37
0

Nebo holku v Showparku (to me minule fakt pobavilo...) Je fak, ze pohled na spotrebu, ktera ukazuje cislo jako prumernej vek holek na navsteve koncertu Lunetiku neni uplne pro kazdyho. :-)

beastar
10. června 2018, 20:02
0

Víš co asi takhle já jezdil fakt strašně let za 12, 14, 15 a tak podobně naposled 3.2 v6 a 3.5v6 oboje pod 12 nešlo. Ono je důležitý kolik s tim najezdiš. Kdo udělá 15k za rok je mu to jedno a v Showparku si dá nášup od černý mamby. Když jezdíte 50 plus je to jinak. A mě neba mít u baráku 5 aut nejsem Krab ani Clarkson;)

Irwinek
08. června 2018, 22:19
0

Gratuluju :-D
jezdil jsem 3 roky 40 000 ročně v benzínu, sice v jiné době, ale i tak jsem propálil majlant :-(
Doufám, že nebudeš skoupý na poznatky :-D

reagovat
beastar
09. června 2018, 12:46
0

Bmw sem měl v benzínu. Audi taky. Dokonce i to Infiniti. Mercedes máme v benzínu. Jaguar byl i je v benzínu všechno v6, r6 a větší. Prostě to chci s tim dehtem zkusit. Měl sem ho ve škodovce kdysi. Navíc tohle je asi nejlepší nafta kterou italové kdy budou schopný vyprodukovat. Kéž by takhle jela každá a s takovejma emisema a normou:))

Irwinek
09. června 2018, 13:01
0

Já měl soukromě jen benzíny, a služebně holt to, co mi kdo přidělí :-(
a jednou mi připadla Kia Pregia v naftě a já každejch 500 km musel vylejvat z nádrže kanystr nafty, jak to bylo úsporný :-D

MartinCoupe
09. června 2018, 20:05
0

Nafta je určitě úsporná, ale benzín je benzín. Já po každým přidáním plynu jenom kroutím hlavou a směju se jak idiot. Ale nejezdím za 6. Teda jako jó, ale z parkoviště na nejbližší křižovatku. :-)

Irwinek
09. června 2018, 21:19
0

Já jezdím s 2,5 l benzínem pod 9l/100km, s 370 000 a 23 lety :-D
přijde mi to jako adekvátní spotřeba a to se nijak necourám. holt ještě stará atmosféra

beastar
10. června 2018, 04:30
0

Já s tím reálně udělal spíš 9. Ale jde to za 6. Výhoda takový nafty je že se to chová kapánek jinak, než vw rotačka;)) Ono to zní jak benzín a i tak jede. A ten krouťák s tim hne kdykoliv tak mohutně, že starý atmo v8+ sparovany s nějakou hujdou typu tiptronic atp se s tim němuže rovnat. Benzín je benzín furt mi zůstalo nesmyslně žravý gelandelimuzin v8... Ale jako denně a dálky mě s tim nuděj.

MartinCoupe
10. června 2018, 08:15
0

Koukal jsem na Youtube na recenzi, ten zvuk je vážně nedieselový. A 600Nm je 600Nm. Musí to jet super!

MartinCoupe
10. června 2018, 08:16
0

Irwinek
10. června 2018, 09:02
0

9 v naftě s takovouhle károu? To jsi dobrej, já čekal, že napíšeš tak 11 s tím, že výkon využíváš na plno. no ono to taky nejde vždycky, co?
nebo jezdíš hodně ostře a těch 9 se tam drží?

beastar
10. června 2018, 12:07
0

Nejde jezdit pořád naplno. Spíš to svádí k tomu jet v pohodě. 11 to nebude brat nikdy pak uz by nafta neměla smysl. 6 až7 běžný provoz s občasným prudčím šlápnutím na krk. Zvuk je fakt podmanivej jen málo dieselu tohle dokáže. Výkon je dostačujici má to lineární zátah. Až je s podivem, že tu naftu poskládali íčka. Btw dieselovy Audi a Bmw by mohli závidět.

Irwinek
10. června 2018, 12:47
0

No já se silnější naftou svezl akorát s Cayennem a když pominu asi 50 km na " seznámení ", tak mi na těch zbývajících cca 80 ukazoval palubák spotřebu něco nad 11L/100km.
Jenže já si to chtěl užít a osahat a vymáčknout z toho co se dá, což Ty určitě nebudeš dělat každodenně ( já koneckonců taky ne :-D ). a srovnávat maserati a supy, eventuelně okty nebo A6 , to se nedá.
Takže jsem odkázán pouze na písmenka, a to prostě od novinářů není ono. Proto jsem chtěl ty poznatky od člověka, ketrému to tak nějak budu věřit :-D

beastar
10. června 2018, 16:58
0

Ta nafta v tom druhym kajenu je s tim jakžtakž srovnatelná parametry. Jenže je to suv a jízdní vlastnosti budou dost jinde. Jinak co tak vím, tak i s tim jde celkem v pohodě jezdit za 9 litrů. 530d je sice na papíře výrazně slabší, ale taky se s tim dalo jezdit kolem těch 8 litrů. Tady se jim to vyloženě povedlo vychytat, tak aby si to nemusel vyloženě podtáčet a dokázal nezdržovat provoz. Občas na to hamtneš při předjetí, nebo na dálnici jak řikám jezdim s tim běžně neni to žádná víkendovka na blbnutí na okreskách. A opravdu jde držet tu deklarovanou spotřebu (i co jezděj novináři) Ono spoustu věcí co o tom jde najít na netu je psaný optikou stojí to dvě míle volové, tak to musí bejt ve všem TOP. Dneska kdy to jde koupit pohodlně vpodstatě za jedničku leccos přehlídneš, prootože to jezdí prostě líp, než většina konkurence.

Irwinek
10. června 2018, 17:12
0

To je právě ono, papírově najdeš spoustu srovnatelnejch hodnot u lecčehos :-D
optika stojí to 2 míle volové - zvednul jsi mi náladu :-D
tak dík, končí mi pohotovost, tak si jdu dát cider a nohy na stůl :-D

Br
Breakthru
09. června 2018, 20:21
1

hmm...Maserati, nafta a k tomu ještě podval...to by byl pohled pro Bohy....

reagovat
beastar
10. června 2018, 04:25
0

S timhle fakt nic netahám ani nebudu:)) Respektive máme odtahovku.

Irwinek
10. června 2018, 09:07
0

Já už za takovýmhle maserati viděl obytňák - dvou osou potvoru zvící rozměrů cirkusové maringotky. Ale jestli to jen někam popotahoval, nebo táhl na dovču, to netuším :-D každopádně pohled dost zajímavý :-D

beastar
10. června 2018, 12:09
0

Jooo tak občas jsou zajímavý pohledy. 911 s kolama na střeše. 6tka bavorák a zatim kárka se dřevem. Velkej přívěs sem viděl za Levante což ale úplně nepůsobilo zle.

Br
Breakthru
10. června 2018, 12:12
0

bylo to samozřejmě myšleno s nadsázkou.Bylo by to stylový:)

Irwinek
10. června 2018, 12:56
1

A co takhle Murcielago s kárkou se slámou a kozama :-D
http://www.auto.cz/video-lamborghini-murcielago-privesem-neuhadnete-veze-96937

GanGreen
11. června 2018, 22:50
0

Supr článek!! normálně mám po přečtení chuť, se tim čoudícim zázrakem projet :)

reagovat
beastar
12. června 2018, 00:05
0

Dík:)) Hale ono to zní jakože každej si svuj výběr zdůvodni že. Jenže fakt sem toho řídil moc. Vím jak zní v8 a zkusil sem si benzínovejch věcí moc. Samo i tdi a podobně. Na tomhle motoru neni nic extra do ty doby dokud než zjistis že je to diesel. Udržet výkon, pověstnej voe krouťák, dobrou spotřebu a zvuk benzínu kterej tě nadchne. To chce UM. To neni kompromis páč nafta. To je prostě proč ne. Jasné benziny jsou v tom lepší. Jenže v tom. Čekal sem od toho popravdě málo. A jako i v silný konkurenci je to top motor kterej umí sportovat...

GanGreen
12. června 2018, 08:51
0

ten zvuk to má vážně pěknej, pokud videa na YT neklamou... Jestli s tim najezdíš k 50k ročně, tak myslim že ta nafta je jasná volba, tam už bude ta uspora fakt značná a neni potřeba si to něják obhajovat, každej rozumnej to chápe :) pokud to má bonus že to fakt tak skvěle jedem je to jenom dobře! Nezbývá než držet palce, at se to něják nezačne kazit. Upřímě se těšim na další zážitky

beastar
12. června 2018, 14:27
0

Nee fakt neklamou. Myslim že je z toho pubertálně nadšenej každej kdo s tim autem jezdí, nebo jezdil. Mě nafta nevadí pokud je to normální kultivovanej motor. Navíc prostě ta spotřeba je nezvyk v dobrym slova smyslu. Když přesedneš z V6 v benzínu, kde je 11 litrů zázrak. Hlavně jde o to, že jízdní vlastnosti jsou výborný. Jediny´čeho se fakt bojim jak dlouho to vydrží fungovat přece jen italská produkce není vyložene nejtrvanlivější.