reklama
načítám data...

Krab na Autíčkáři: Proč ten lenoch líná poslední dobou nic nepíše ani ve středu!

13. června 2018, 15:43 34 komentářů krab

Vážení přátelé! Je mi na Autíčkáři skvěle. Je to náš nejzajímavější web o autech. Snad ne přímo obsahem článků, ale charakterem lidí, kteří ho utvářejí. Tušíte, že teď přijde nějaké to „ale“…

zobrazit celou galeriiPetr 'Krab' Jeřábek: Krab na Autíčkáři: Proč ten lenoch líná poslední dobou nic nepíše ani ve středu!

S tímhle webem jsem pořádně začal psát o autech a přemýšlet o nich ještě trochu jinak, než jak jsem to obvykle dříve dělával. Každopádně trávím s auty až nezdravě příliš času! Mám rád stará auta, klasická sportovní a mám rád i opravdové magazíny o autech vytisknuté na krásném, lesklém papíře. Ano, stále považuji staré ročníky britských magazínů o autech jako jsou Evo, Octane a další za vrchol automobilové žurnalistiky. Obsáhlý článek srovnání nejzajímavějších aut pro okruhové dny o pětadvaceti stránkách jsem schopný zhltnout jako malinu a často si ho přečíst ještě několikrát potom. Video Petrolicious o projížďce s Ferrari 250 GT Lusso před ranním rozbřeskem po prázdných bulvárech v L.A. jsem taky viděl mnohokrát. Člověk to zná nazpaměť. Benzínová pumpa s cvakáním dopraví palivo do všech karburátorů Webber třílitrového dvanáctiválce a ten se pak vzápětí rozeběhne v lehce nervózním, o to však podmanivějším volnoběhu. Řidič si nasadí v klidu rukavice, protože nechce nic na rituálu řízení jednoho z nejúchvatnějších automobilů všech dob uspěchat. James Chen, automobilový nadšenec z Kalifornie vytvořil tento skvělý příběh. A tehdy jsem si taky říkal, nemusíš být profesionál, stačí lidem něco říct o tom, proč máš rád své auto.

Vůbec by mne tehdy nenapadlo, že můžu přispívat a sdílet trochu té mé vlastní vášně pro opravdové automobily s vámi, podobně naladěnými čtenáři v takové míře. Tím, že jste tu moje blogy rádi četli a tím, že jsem se mohl s laskavým souhlasem Autíčkáře vetřít přímo do redakce, jsem si až dodnes plnil své automobilové sny. Ale moment! Zdaleka tomu není konec, jelikož mám dojem, že přichází nový začátek a další krok kupředu. Právě totiž řadím jedničku na kovové, mechanicky dokonalé kulise řadící páky. Klik!

Na jaře přišla jedna zajímavá nabídka. Amatér Krab by najednou mohl psát pro nový profesionální projekt zaměřený na to, co ho baví – auta, která mají duši! Chci to zkusit.

reklama

A to je i důvod, proč poslední dobou nepíšu zde, nesdílím svoje radosti posledních dní, zkušenosti s řízením velmi zajímavých automobilových veteránů, legend i aut nových, byť vyrobených z receptury, která nám benzinovým hlavám voní. Vše najdete již brzy na zbrusu novém projektu, do jehož garáže jsem byl laskavě přizván. Běžně se v podobných „teaserech“ uvádí, kde, kdy a co tedy vy, vážení čtenáři budete moci najít. To prosím ponechám zatím neprozrazeno a budu doufat, že někteří z vás si moje texty do budoucna najdete a já se budu snažit, abych si jimi neutrhl ostudu, zase vás bavil a vyplnil vám volný čas příjemným čtením.

Jednu věc ovšem prozradit můžu. Nakonec, odhalil jsem jí už před pár dny na facebooku, takže někteří asi víte. Během jara jsem prodal dvě svá auta. Měl jsem je rád. Jedno bylo červené a druhé oranžové. Myslím, že není těžké odhadnout, o která auta šlo.

Toyota GT86 byla moje vysněné auto přesně v roce 2012, kdy jsem jí poprvé mohl řídit v srovnávacím testu s původní „Hachiroku“ AE86 jako dodatečný řidič. Fotili jsme materiál s kamarády pro Auto Motor Sport Classic a já tu perleťově bílou GT86 nemohl dostat z hlavy. Byla skvělá, ale za nějakých 839.000kč tehdy taky pro mě vyloženě nedostupná. Její hravá povaha, čitelný náznak přetáčivosti na výjezdech ze zatáček a perfektní jízdní pozice mě donutila tohle auto dřív nebo později mít ve své garáži. Rok s Toyobaru vážně prověřil, že oranžové auto je skvělé, mezi dnešními moderními navíc s unikátní charakteristikou. Jakmile jí pochopíte, zůstanete polapeni v síti japonské kultury, převážení Tofu po klikaté silničce k horskému hotelu a pouličních závodech.

Tím druhým autem bylo červené BMW Z3 Coupe, alias teniska. Vůbec se mi jej prodávat nechtělo, protože jen pohled na rozšířené blatníky a usednutí do kvalitně polstrovaných černých kožených sedadel sportovního BMW z těch velmi dobrých časů, mě pokaždé fantasticky vylepšil náladu. Ale má dnes dobrého nového majitele, který na něj bude mít čas. Měl Z3 Coupe v hledáčku svého vysněného auta pekelně dlouho a užije si ho asi i líp než já sám. A z toho mám velkou radost.

Krabova garáž nezůstala dlouho poloprázdná. To jste pochopili správně už před dvěma odstavci. Poslední dva týdny jsem byl jako v transu. Chtěl jsem malé žluté auto. Koupil jsem si malé žluté auto. Má méně válců než Z3 Coupe a dokonce ještě méně výkonu než i relativně slabé Toyobaru, zlými jazyky přezdívané „Slowbaru“. A přesto je skvělé a stalo se jedním z nejlepších automobilů, které jsem kdy vlastnil. Pravděpodobně se dostává i do vlastního „Top three“ žebříčku, z pohledu řidičského zážitku s auty vůbec. Jaké je to auto? Seba (MGB GT) a Sally (Carreru 2) doplnil Lotus, co nemá ještě přezdívku. Továrna ho v roce 2005 pojmenovala jako Elise 111R.

Co chci celým tím rádoby srdceryvným povídáním říct? Zůstaňte čtenáři Autíčkáře, já se zařadím rovněž zpátky do vašich řad a tu a tam něco slintnu do komentářů hned vedle nepřekonatelného Břízy a zkušeného matadora Beastara. Zkrátka nyní je Krab na Autíčkáři už jen civil a pouhopouhý čtenář. I když, já se jako Terminátor jednou se svým „I’ll be back“ vrátím zpět na redaktorský Olymp Autíčkáře. Tu cestu mám otevřenou a občas něčím moc rád přispěju do mlýna. A redakci přeju ať se vážně daří!


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Goldies
13. června 2018, 16:40
0

WTF?!

reagovat
krab
13. června 2018, 16:50
0

Davide, články budou, neboj :) Dokonce už se jich dost připravuje a připravilo a nemohl jsem to prozradit. Dneska už vyšla zpráva o projektu - najdeš na facebooku Honzy Červenky a na youtube - Garážoviny speciál. Bude to Garáž.cz a já mám možnost jim pomáhat a psát články o tom co mě i vás doufám bude zajímat :)

Autíčkář rád podpořím dál, nějaký článek tu a tam napíšu, ale nevím kolik, tak jsem chtěl napsat blog o tom co se děje :)

Matěj Podhorský
13. června 2018, 17:22
6

LOL! První: neee nebudu tam nikde zmiňovat, kde mě najdou, ať si nedělám reklamu...
Pár minut později: noo je to garáž :D

Ty jsi zvíře :D

krab
13. června 2018, 17:30
1

Ajo, vidíš :-D Jsem hovno stratég, zkrátka a dobře ...

Matěj Podhorský
13. června 2018, 17:45
0

Ne, ty jsi prostě tak nadšený, že neudržíš pozornost :D ale to je v pořádku, mám z tebe radost, byť odcházíš dopi... někam jinam :)

Vo
Vorlosup
13. června 2018, 19:06
0

Hned na začátku mi bylo jasné, že jdeš za Červem a komentář to jenom potvrdil! Tak ať se daří, jsem na tu spolupráci zvědav

Bulldog
18. června 2018, 07:49
0

GL Petře!

Jan Machač
13. června 2018, 19:50
1

A běda ti, jestli ti to nepude! ;-)

reagovat
VK
VK
13. června 2018, 21:34
-1

Čili odchod k vznikající Autíčkářově konkurenci.

reagovat
beastar
13. června 2018, 21:42
4

Pěkný auto. Konečně pořádnej sporťák. Ne vážně Peťo tobě to přeju. Ty si ten pravej motorista nadšenec krerejch je vážně málo. Tak hlavně ať se daří.

reagovat
krab
13. června 2018, 21:54
0

Beastare dík. Sešlo se to nějak tak najednou. A Elise mě fakt baví, hlavně to se tak stalo, že se minulé úterý objevila v inzerci a bylo potřeba jednat rychle. Sice okrajová záležitost, ale auto v tak hezkým stavu, že ani nemělo smysl řešit cenu. Levné to nebylo, ale de-fakto vlastně velmi férové :)

Toyota se prodala, BMW se prodalo. To BMW by bývalo stálo za to zachovat. Ale to by člověk potřeboval mít prostory víc času na víc aut. Asi to znáš sám jak jsi dopadl s 944 a nakonec stejně prodal. Teď je u sympatickýho kluka, takže je to dobrý, že si s tím zas někdo bude hrát a jezdit :)

beastar
14. června 2018, 10:58
2

Já to naprosto chápu. A vyšla ti i odvážná barva za což dablovanej pochvalnej. Že to neni třeba bílý to kupujou nudný lidi jako já;D. A vím jak super to je mít i 5 aut. Je to paráda, ale jezdit všim nejde. To je lepší mít něco co tě fakt bere. A jako fanda anglickejch komunisticko levičáclejch aut si nemohl vybrat skoro líp. Snad už jedině ten estn mártyn příště

Toyota nebyla nic pro tebe, moc obyčejný. A to bmw no je toho škoda a je to voe tajdlento investiční auto. Zase o tom život taky neni mít plnou garáž aut a čekat. Tomu už se říká spíš byznys. Tak teď už jenom uvidíme jak moc dobrý, špatný bude spolupracovat s tim Koubkem přece jen chválí i auta z kterejch chytám psotník. Jenda Červu to by snad mohla bejt záruka nějakýho toho Murčiolága no. A kluci z garáže... No jako musim uznat, že je to to nejlepší na český šakze scéně. Otázka je jestli to je poklona:))

ToMyx
13. června 2018, 23:01
0

Parádní postup jak ve vlastnictví dalšího vybroušeného sporťáku, tak i co se týče nové spolupráce!
Odteď budu jezdit do práce přes tvé velkoměsto, abych nakoukl přes plot :-)
Tvé blogy tady byly jeden z důvodů, proč jsem Autíčkáře začal brát jako "svůj" web. Díky za jiný vždy pozitivní pohled, díky za skvělé recenze, za tu jednu obzvlášť :-)
Ať se daří a třeba se potkáme na silnici!

reagovat
krab
14. června 2018, 07:18
0

Tomáši, díky moc! Určitě se zase někde potkáme a já doufám, že co budu vytvářet pro autíčkáře ( houby, žádné autíčkáře - prostě lidi) vedle bude něco, co tě taky zaujme. Jsem na to zvědavý, na druhou stranu tenhle web jsem právě postupně díky těm blogovým sekcím bral taky jako "svůj" web. Úplně tu nekončím, jsem rád, že skvělá partička Autíčkáře mě nechá tu a tam něco napsat a já tu možnost rád využiju.

Pólin
14. června 2018, 08:08
0

Chválím výběr- krásné auto. Určitě to bude fantastické svezení. A když k tomu připočtu i to, že u Tebe vidím trochu anglofilní sklony, tak musíš být v sedmém nebi Ty , slovy klasika, "spokojenej parchante":D Jen pro doplnění se zeptám: Honza Červenka má něco společného s Garáží? Já tam vždycky viděl jen Jakuba Rejlka a ty dva další bouráky...

reagovat
krab
14. června 2018, 08:39
0

Dík. Z Lotusu jsem nadšený úplně maximálně.
No a co se týká Garáže - včera proběhla veřejně ta zpráva. Kuba Rejlek / Ondra Chamilla a Kuba Urban budou dál dělat svoje videa, tak jak to dělají. Jen budou měnit médium postupně od Youtube na kanály Seznamu. A Honza Červenka s pár dalšími, budeme dělat webovou Garáž. A nakonec i Meziplyn a Honza Koubek bude součástí tohoto nového automobilového "korporátu" :)

Irwinek
14. června 2018, 09:43
0

Jel jsem se starou Elise S z 2001 a byl to úžasný zážitek, byť těch cca 40 min trvalo jen pár vteřin :-D
Takže závidím, zároveň přeji hodně štěstí v garáži a jen takovou malou poznámku : " Máš tady furt ty časáky " !

reagovat
Knightrider
15. června 2018, 06:49
0

Napřed gratuluju k novýmu přírůstku do garáže. Elise je uznávaný sportovní auto a přiznám se, že někdy bych se v tom taky rád svezl, čistě ze zvědavosti. Tomu samozřejmě Toyobaru nemůže konkurovat.
Takže jsi dal vale Hewlettu a bude z tebe profi redaktor? Věřím, že taková práce je splněný sen, tak ať se ti daří. Je tam spousta respektovanych redaktorů. Bude to určitě skvělá zkušenost. :-)

reagovat
krab
15. června 2018, 08:56
0

Dík , no Elise je taková anglická Corvette :-D Akorát na to jde celkově svým stylem. Malý čtyřválec od Toyoty aby to fungovalo a co nejnižší hmotnost. Zážitek z jízdy už se k tomu závodnímu autu docela i blíží :)

Projekt : díky za přání , bude to sice velké, ale já budu tvořit malou část. Víc než jeden článek na nějaké zajímavé téma týdně asi nedám. Práce na plný úvazek to nebude, navíc Hewlett mě pořád baví a zejména živí :) Ale bude nový tým a něco dalšího se určitě zase přiučím od "velkých kluků".

C70C
15. června 2018, 09:18
0

A víš ty co, Krabe? Já jsem rád. Konečně mi nikdo nebude svýma ódama na Porsche sypat sůl do rány ve tvaru Boxstera, kterého stále nemám :-D ačkoliv s tím Elise..si to moc nevylepšil. Ten potřebuju od pojíždění s Caterhamem a Evorou.. Ale nový projekt ti přeju, škoda, že zatímco magazíny (specificky Octane) a články mně baví, tak z videí nejsem schopný sledovat nic a nějak mně videotesty nikdy nezačaly zajímat.. Petrolicious je asi jediné co jednou, dvakrát do měsíce zkouknu.. a zrovna tebou zmíněný Morning ritual je jedno z nej.. no, takže hodně štěstí..

krab
15. června 2018, 10:05
1

Díky! Víš co, radost z jízdy s větrem ve vlasech je jenom jedna. Takže Volvo C70 Cabriolet je ve skutečnosti taky extra charakterní stroj :)
Souhlasím s těmi videi, snažím se sledovat po večerech co je nového, jak kdo natáčí, ale tohle můj "job" nebude ani v novém projektu. Magazínový typ psaní mě je taky nejblíž. Budu se držet psaní a snažím se hledat zajímavé lidi se zajímavými auty o kterých se dá napsat příběh, který bude stát za to.

Goldies
15. června 2018, 11:13
0

Na pribeh se hlasim! Kdo jinej je takovej smolar jako ja? Uz sem rikal, ze turbo v TT nevydrzelo ani 14dni? :-D

Chase
16. června 2018, 10:54
0

I ty Brute? S tím smolařem nejsi sám. Já před 14ti dny po spanilce na sraz VK odstavil C70 opět do servisu. Buď lehlo opět turbo nebo je tam možná něco horšího. Každopádně to aktuálně jezdí spíš na olej, než na benzín. :D

krab
17. června 2018, 09:04
0

ty jo, no to by fakt vydalo na seriál ... příběh Goldiesovi MR2 a teď do toho smolné TT ... To se fakt jen tak nevymyslí.
Ale dopadne to nakonec happy endem určitě :)

Goldies
17. června 2018, 23:23
0

Tak nakonec to od začátku je chyba mazání motoru! Takže druhé turbo stejně KO jako to první jen díky mazání motoru. Teď budeme zjišťovat čím to je :-D

bobo23
18. června 2018, 12:12
0

Vidím, že jsme tady všichni "šťastlivci". Já zase řeším nekončící trable s převodovkou. Před dvěma lety se repasovaly ložiska. Na začátku roku se zjistilo, že z převodovky teče olej přes gufero na spojkové hřídeli. V servsiu si s tím pohráli tak dokonale, že jsme po nahození převodovky zjistili, že z auta je krab. Tj. bylo schopné jen couvat a to i na neutrál. Druhý zásah. Auto už jezdilo i dopředu, ale zjistili jsme, že po ne zrovna odborném složení převodovky, z ní uniká olej. Vzhledem k tomu, že únik nebyl nijak masivní, bylo rozhodnuto, že se to nechá tak, jen se bude častěji kontrolovat hladina oleje. Bohužel se, ale po dvou měsicích převodovka ozvala znova. Trvalé hučení při jízdě naznačuje, že neodborné zásahy pravděpodobně vedly k tomu, že ložiska jsou opět zralé na opravu, takže teď sháním někoho, kdo to udělá pořádně. :-)

Krabe ať se daří. Nový projekt, který startuje na seznamu pečlivě sleduju, takže se budu těšit i na Tvé příspěvky.

beastar
18. června 2018, 13:29
0

Ta propagace na zoznamu asi nic moc. Vůbec o tom nevim kdyby mi to kdysi jeden redaktor neřek:) Každopádně ta převodovka to je mazec tomu kdo to skladal bych dal facky a ne prachy.

bobo23
18. června 2018, 15:58
0

Bohužel, zpětně už jim nedokážu, že ty ložiska odpálily jejich neodborné zásahy. Nicméně už jsme sehnal někoho, kdo se jí ujme, tak doufám, že to bude naposled. :-)

beastar
18. června 2018, 16:43
0

Jj já vim. Ono se to hezky píše, ale v reálu je člověk druhej. A navíc i mechanici jsou jen lidi a chyby se dějí. Zrovna převodovka je vleklý problém. Řešil sem jak automaty tak manuál. Hlavně se do toho nikomu moc nechce krom specialistů a ty maj spešl ceny:)

Knightrider
18. června 2018, 16:56
0

Taky se hlásím do klubu klikařů. :-D Loni kouslá převodovka na Vette a 120 tisíc v pí... Holt kvalitní germánská technika od ZF. :-)

bobo23
19. června 2018, 14:47
0

No právě. Můj dvorní mechanik opraví vše, ale převodovky se ani nedotkne. A chápu proč. Snad počtvrté a naposled se bude ta převodovka rozebírat. Uvidíme. Teď se mi dokonce sešly dvě nabídky na mechaniky, kteří si na to troufnou. :-)

sheogh
27. června 2018, 15:47
0

Elisce ta zluta fakt slusi, gratuluju k nakupu. O Garazi slysim (ctu) poprve, mrknu se :-)

good luck!

reagovat
krab
29. června 2018, 10:05
0

Díky! Zatím dělá jenom radost a pěkně funguje :-D

beastar
29. června 2018, 11:44
0

Zatím:))