načítám data...

Je MX-5 dobré řidičské auto?

17. dubna 2019, 23:20 47 komentářů wdave_t

Na tuhle otázku mě přivedlo video na YouTube kanálu člověka jménem Rob Ferretti (superspeedersRob) a vím, že spousta Miaťáků by u toho kvičela a já sice vlastním (už druhou) Miatu, ale nekvičel jsem a místo toho jsem se zamyslel a uvědomil si, že na tom něco je.

zobrazit celou galeriiDavid Watzke: Je MX-5 dobré řidičské auto?

MX-5 je nejlevnější způsob jakým lze vlastnit a hlavně provozovat roadster. Dvoumístnou, lehkou zadokolku. To je parádní recept na zábavu, i s těmi poměrně slabými motory. Představ si tohle: V práci záboj, sjedeš výtahem do garáže, shodíš střechu, stáhneš okna, sluníš se cestou domu, užíváš si jízdu – málokdy narazíš na někoho, kdo se v ten moment má líp. A to vlastně platí i když je pod mrakem a musíš si vzít šálu anebo vytočit topení na max. No dobře, může klidně i sněžit a stejně mají mentálové jako já střechu dole a hubu od ucha k uchu :D 

Jenže o tomhle tenhle zápisek není! Často lidi tvrdí, že MX-5 je skvělý řidičský auto, který tě toho hodně naučí, než třeba našetříš na něco z vyšší třídy. A je pravda, že za ty prachy se k tomu přiblíží máloco.

Miata, stejně jako spousta jiných slabších aut, člověka ovšem nenaučí pár zásadních věcí. Jednou z nich je ovládání plynovýho pedálu. V drtivý většině případů není o čem přemýšlet, prostě když chceš zrychlit, tak ten pedál zašlápneš do podlahy, úplně stejně jako bys to udělal/a třeba ve Fabii HTP a nehrozí žádný drama ani s vypnutou kontrolou trakce (u novějších generací – staré tohle ani neměly), nic co by nešlo ukočírovat s limčou v ruce. Tohle je ale hrozně debilní návyk, kterej když si přineseš do výkonnýho auta (víc válců, neřku-li nějaký ty turba k tomu), tak se zabiješ.

Tohle jsem si mimochodem sám uvědomil, když jsem hrál závodní simulátor Assetto Corsa na PC s volantem a pedály. Ve Ferrari můj přístup s vypnutou kontrolou trakce překvapivě nefungoval moc dobře :D

Uznávám, že i v (neupravené) Miatě, zejména v silnějších verzích (třeba já jezdím v NC 2.0 s drobnou úpravou na 170 koní), člověk na tenhle přístup občas narazí a popravdě se neumím na mokru rozjet rychleji s vypnutou kontrolou trakce než když ji mám zapnutou (ve skutečnosti jsem o dost pomalejší).

Tak či tak, řekl bych, že auto, který bude vždycky schopnější než jeho vlastník, svýmu majiteli umožní naučit se víc než slabší auto, na jehož limity začne narážet daleko dřív. Přestože (a právě proto, že) v něm bude obtížnější přežít.

PS: jestli jste četli moje předchozí zápisky, tak víte, že přemýšlím co po/k Miatě. Trochu mě přešel Mustang, protože to by prostě nebyla moje první volba, kdybych se nemusel ničím omezovat. Tou by byl totiž Challenger V8 v manuálu. Jenže obojí je nepraktický jako svině a já si nemůžu dovolit mít takhle drahý auto pro srandu a k tomu ještě něco praktickýho. Navíc jsem člověk, kterej chce opravdu jezdit v tom autě, co má pro zábavu (proto teď dailím Miatu). Takže přemýšlím o Chargeru R/T, kterej by v budoucnu uspokojil i rodinný požadavky. Napadá vás jiná aspoň čtyřmístná alternativa s výborným poměrem cena/výkon, která má fůru válců anebo je aspoň pořádně přifouknutá turbem a/nebo kompresorem? :)

Tady máte to YT video:


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Pólin
18. dubna 2019, 10:29
1

V tom Challengeru bych problém neviděl. 4 dospělí se tam vejdou v pohodě prý... pokud nemáš úplně malé děcka, které potřebují kočárky, přenosné postýlky atd, tak bych se vůbec nezdráhal. Ale sportovní to asi moc nebude... Jinak s tím výkonem je to zajímavá úvaha... sám jsem nikdy nejel v autě, kde by brzda s plynem fungovala 1:1... v reálu to musí mít tak od 400 koníků výše...

reagovat
Daniel Borský
18. dubna 2019, 11:54
0

To přitlač ještě. :) Abys měl aspoň trochu pocit, že je brzda-plyn 1:1 potřebuješ minimálně 600 koní :)

ToMyx
18. dubna 2019, 10:53
0

Tvůj specifický problém (silná a sportovní zadokolka s místem) ti nezávidím.
Tvoje úvaha je fakt na místě! Něco řeší lepivější pneu (na mokru "super"). Ale problém je, že často se zadek trhá v trochu jiných rychlostech (pokud kola utrhne síla motoru, ne skandinávský švih) a pak začíná ta správná sranda.

reagovat
peca
18. dubna 2019, 10:54
0

Challenger je dobry i pro ctyri dospele a nejake ty kramy. Ma to fakt velky kufr.

reagovat
wdave_t
18. dubna 2019, 10:57
0

Opravdu? Měl jsem tuhle půjčený Camaro (2010) a vzadu to pro (normálně rostlýho) dospělýho nebylo (moc nízký), tak jsem myslel, že to v Challengeru bude podobný.

Pólin
18. dubna 2019, 11:36
0

Challenger je o level větší auto... v Camaru jsem teda jenom seděla obecně je to vevnitř fakt maličké...

beastar
18. dubna 2019, 11:46
0

Když tady napíšu svůj upřímnej názor na Challanger hned přispěchá hejno majitelů a US fanoušků a začnou to hustě hustit. Takže snad jen Challanger opravdu raději ne.

wdave_t
18. dubna 2019, 12:10
0

beastar: Napiš to prosím, opravdu mě to zajímá. To auto se mi děsně líbí, ale pokud má nějaký zásadní problémy, rád bych to věděl, třeba by mi vadily stejný věci.

beastar
18. dubna 2019, 14:59
1

Ať je to objektivní. Byla to jen 3.6l z roku 2014, automat a tuším 300 koní. Nějaká asi střední výbava jakože vevnitř to bylo jak golf v základu , man.klima atp. Žádnej démon ani nic podobnýho za miliony:) nebo hemi 6.4 či srt fplny.

Mělo to lehce pod kilo. Jako na blbnutí asi dobrý. Až na ten automat. Zase nevim jak Torqueflyte ale ten základ /5st/ pro sportovní jízdu není. Auto se jeví poměrně težkopádně. Při snaze o normální rychlou jízdu v zatáčkách. Váha skoro dvě tuny je v případě toho v6 znát víc než by člověk chtěl. Její přenos je hodně vidět na předku i při brždění. Předek se potápí. Vypadá to cool. Nicméně takovej efekt zažívám u "sportovních". Řízení se jeví gumové. Na poměry běžných levných aut je super. Od auta které by si kupoval jako sportovní obykle chceš víc. Jízdní vlastnosti pro denní ježdění jsou dobrý. Pro ježdění v nějakým tempu a sportovně to fakt nebylo.

Nepřesvědčily mě ani věci uvnitř. Vše je už u auta s malým nájezdem poškrábané. Palubka je už na pohled nekvalitní. Seskládaný je to vcelku dobře, ale stejně to vrzalo. Nic jako cit pro detail neexistuje. V entry sedadlech si posedíš ale při aktivním ježdění si spolujezdec zalítá jak pytel kartóflů. Grafika přístrojů mi přišla zastaralá i na rok vzniku. Trochu jak v nějakým simulátoru.

Nějakej kdovíjak podmanivej projev to nemělo ani motoricky. Jo na v podstatě základ je to solidní objem i výkony. Jenže to platí hlavně na papíře. Jasné proti já nevim miatě ve dvoulitru to jede jak z praku. Dole to bylo doslova mrtvý od nějakých 3.000rpm to potom lineárně táhlo až do omezovače. Zvuk v případě šestiválce je normálně evropskej. Automat mi přišel dost ospalej a na styl plnej, brzda, plnej to fakt nebylo. Co mě taky sralo je fakt, že se to prostě houpe. Karoserie se nakloní jak parník už v normálních průjezdech zatáček.
___
Zase na dálnici to auto bylo příjemný. A to i spotřebou do nějakých 12litrů. Cestovní rychlost vcelku v klidu i 180 km/h. Prostor v tom je! Má to kufr velice slušnej. Vzadu je místa dost. Pro dva dospělý lidi do 180 cm cca. Pro pohyb vpřed to mělo dost energie vždy. Na běžný ježdění si to dokonce i umím představit. Dneska pro něj hraje i cena. Jde to sehnat za dobře. Každopádně žádnej Mustang žádný Camaro... Tohle auto je takový typicky americký, že v zatáčce čekáš kdy ti odletí typická chromovaná poklice.

Mě se tudíž ani líbit nemůže. Priority a požadavky mám trochu jiný. A obratný to z podstaty taky není. Na obratnost a rychlost to prostě není. Možná nějakej vrcholnej hellcat widebody bude jiný kafe, ale to už je dost jinam a za jiný prachy. Tohle je subjektivní zkušenost a srovnání s klasickou stejně dostupnou evropskou produkcí. V zatáčkách tě dostane i toyobaru na lopatky. Možná i na ringu:) To není závodní náčiní ale spíš takovej stylish povoz a americký daily s trochou toho stylu mcdonalds, vegas pupek a virdžínie.

beastar
18. dubna 2019, 15:00
0

...-sportovních audin- korekce

Matěj Podhorský
19. dubna 2019, 01:42
0

No, já nevím. Challenger je velké auto, o dost větší, než Mustang a Camaro (pony cars), Challenger je muscle car. Jak říká nahoře peca, je to fakt velký i vevnitř. Ale... upřímně řečeno to nemá smysl bez osmiválce. Velké zklamání pak může nastat v zatáčkách, kdy člověk zvyklý z miaty bude fakt smutný. I Camaro SS působí celkem těžkopádně, a o novým Mustangu se i mezi novináři říká, že už je to jako fakt sporťák, ale ta auta nejsou bůhvíjak obratná a lehká, a Challenger už vůbec ne.

Zas je hodně stylovej, což Charger už tolik není. Jestli se ti Challenger líbí, tak do toho. Předpokládám, že jsi soudný a nečekáš, že to bude okreskový nástroj dávkující adrenalin ale spíš stylová srandavěc na cestování. Ani s osmiválcem to není zas nějak zázračně rychlý, tak nějak adekvátně, řekl bych. Jo a nejhezčí jsou widebody se SCATpackem, a widebody už snad nemusí být ani Hellcat.

Matěj Podhorský
19. dubna 2019, 01:46
0

Než někdo napadne tvrzení, že s osmiválcem to nijak zázračně rychlý není, tak jsem myslel základní V8. 392 už je jinší káva :)
https://www.autooutlet.cz/cars-942-dodge-challenger-392-6-4-hemi-widebody-
https://www.autooutlet.cz/cars-943-dodge-challenger-392-6-4-hemi-widebody-

Knightrider
19. dubna 2019, 11:08
0

Beastar: Ono je to natěžko. Charger je dvoutunová, pětimetrová kráva. Už z logiky věci to při těchhle rozměrech a váze žádnej drtič okresek být nemůže, i kdyby to vyráběl kdo ví, kdo, obzvlášť, když si uvědomíš, že cena v USA začíná v přepočtu na nějakých 675.000,- Kč za fungl nový auto s motorem 3,6L a těma 300HP. V týhle konfiguraci je to prostě normální rodinný auto bez jakýchkoliv sportovních ambicí a ta nízká cena se při těchhle parametrech logicky někde musí projevit. Dodge je americká Škodovka, možná Seat, nic víc. Mně se ty materiály v interiéru taky nelíbí. V USA možná, ale tady v Evropě šestiválcová verze nedává vůbec žádnej smysl. Jako daily by to sice relativně fungovat mohlo, ale primárně si tu Chargera koupí někdo, kdo se chce odlišovat a chce v tom autě i nějakej ten fun factor, což ti ta V6 prostě nenabídne. V8 už bude samozřejmě o něčem jiným, motor, brzdy, podvozek, jenže taky o jiných penězích. A furt to bude velká kráva, kde tu Miatu naložíš do kufru.

beastar
19. dubna 2019, 13:13
0

No jasně. Já to beru. I to že je to prostě obyčejný spotřební auto. Chtěl sem mu jen přiblížit, že to není nic supersportovního. Jen protože to má papírově výkon. Jak jsem psal jako zajímavý daily to může být ok. Jako nějakej rodinnej sporťák to nebudu fungovat nikdy. Osmiválec a hot verzi může pomoci víc výkonu. A prej to má jinak nalazenej podvozek. Samozřejmě je to obr. To se mě osobně na tom líbilo.

Na jízdní vlastnosti to má logicky negativní dopad. Jinak Ghibli není o moc menší a jezdí fakt asi násobně jistěji s tim šestiválcem:)) Ale ano beru stojí pomalu 4x víc. A je to luxusní sedan s rádobykvalitou pro EU.

Kdybych náhodou uvažoval o emerickym autě jakože truly sportovním. Rozhodoval bych se mezi Camarem 5 V8 a Mustangem GT pátý gen. Kdybych jako chtěl ojetý auto za normální peníz. Tzn. Dodge bych úplně vynechal. Pátej mustang je objektivně krám. Má ale svoje kouzlo a hýbe se dobře. A Camaro je plnohodnotný sportovní auto.

Knightrider
19. dubna 2019, 14:52
0

Ono je to čistě o tom přístupu k tý jakože zábavě za volantem. Američan ti dá přemotorovaný auto na blbnutí typu Challenger nebo Mustang, se kterýma můžeš denně jezdit a denně blbnout a víš, že tě to nesežere ani na pořízení, ani na servisu. Nejsou to okruhový nebo okreskový závoďáky. Jsou to muscle cars a z toho se musí vycházet, což je asi ten největší problém, že lidi nepochopí rozdíl.
Když bych chtěl to jak ty říkáš trully sportovní auto z USA, tak si koupím Corvette C6/C7 nebo Dodge Viper. To jsou auta, který si i na velkých okruzích smlsnou na nejedný vyhlášený značce (stačí kouknout na časy na kterýchkoliv okruzích) a přitom pořád za podstatně menší peníze. Ale ano, ten cenovej rozdíl je v interiéru vidět, i když třeba zrovna ten poslední Viper je celkem luxusní i uvnitř a ani C7 na tom není špatně. Ten přístup je prostě rozdílnej oproti evropským supersportům a spoustě lidem to takhle nesedne, protože reálně nechtějí tu zábavu a výkony, který beztak nevyužijou, ale ten přepych kolem sebe, kterej z toho bude stříkat na kilometry daleko.
Další věc je, že Američan je zvyklej na trochu jiný šířky silnic, ulic ve městě, vzdálenosti a velikosti aut, takže ten Mustang nebo Challenger, kterej je tam sportovní až až, už je na evropských silnicích prostě velkej.
Tady na rejže clubu je často omílaná nízká váha/velikost jako svatej grál a svoje opodstatnění to samozřejmě má, ale taky to většinou bývá vykoupený zase nepohodlím na dálnici nebo prostě při normálním ježdění, protože tomu chybí i nějaký základní prvky výbavy jako je posilovač nebo elektrický okýnka. Tobě zase nejvíc sedne nenápadná Audi nebo něco podobnýho, co pojede 200 v naprostým klidu a pohodě a nebudeš o tom vědět. Ono má všechno svoje pro a proti. Univerzální pravda neexistuje. Jsou různý přístupy k pojmu "sportovní" a jsou taky různý požadavky na pojem "sportovní".

Knightrider
19. dubna 2019, 15:03
0

Ještě poznámka: Ono pokud se v US autech trochu vyznáš a chceš luxus a ne zhovadilosti na blbnutí, tak tě ani nenapadne se ptát u Forda nebo u Dodge. Zamíříš rovnou k Lincolnu, Cadillacu nebo třeba GMC. Koukni třeba na novýho Navigátora. Já myslím, že to není špatný.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/lincoln/navigator/17794660?goFrom=list

Matěj Podhorský
19. dubna 2019, 17:50
1

Navigator je mazlik :) kazdopadne je hezky, ze se tady vede debata o US cars bez predsudku :D osvezujici

beastar
19. dubna 2019, 18:37
0

Navigator to je samozřejmě jinej luxus. Ten se mě líbí i v minulý generaci a dokonce nemusí být ani v takovým topu. Cena tomu taky odpovídá. Zase na druhou stranu tomu už konkuruje v Eu jedině vyšší dívčí Eskády, sedmičky, Bentley a podobný věci. To jsme se od obyčejnýho spotřebáku dostali do kategorie luxury.

Po pravdě to mám ve škatulce... Kdybych na to měl asi bych si to nekoupil. Nicméně to nic nemění na tom, že je to skvělý. A zve to ke svezení.

krab
21. dubna 2019, 08:11
1

Já jsem dlouhodobým zkoumáním zjistil, že je úplně jedno v čem se učíš řídit, důležitý je si umět nechat poradit a odstraňovat svoje řidičský chyby. Je fakt jedno jestli přijedeš na trackday Miatou, Cliem nebo Chalengerem Hemi... Pro ty základy je to všechno stejný - musíš vědět jak se správně dívat, musíš se naučít správně brzdit, práce s plynem je samozřejmě důležitá, ale je to ta jednodušší část. Pokud máš nějaký elementární řidičský cit, tak po chvíli seznámení se s autem pochopíš jak bude reagovat, kde se natlakuje turbo, kde má naopak osmiválec tolik toč. momentu, že prudkým přidáním překonáš trakci atd... Tyhle hranice se dají celkem snadno najít. Pomaleji se učí technika pohledu, brzdění, správnej průjezd zatáčkou atd..

Miata není špatná, ona má jedinou nevýhodu a to tu, že je z výroby poměrně měkce naladěná a minimálně NA a NB mají mizernou tuhost karoserie. Na druhou stranu ty NC po faceliftu už podvozkově fungují moc hezky.

A co si koupit po ní? Utekl mi v tom textu rozpočet, ale jestli uvažuješ o Dodge Charger, tak to asi není levný auto... Každopádně amerika mi přijde jako koupě úplnýho opaku. Obrovskej problém těchto aut je vysoká hmotnost a pak náročnost na funkčnost a spotřebu brzd, pneumatik atd.. Ale chceš 4dv sportovní auto.. hmm

Pokud máš ten rozpočet někde kolem 750 tisíc ( Charger R/T koukám v inzercích okolo 500-650) tak bys mohl v podstatě mít BMW M3 E90 (4dv variantu) a počítej se zhruba dvojnásobnými náklady na provoz jako u Miaty NC. Je potřeba pečlivě vybírat. Pak by se dalo uvažovat o Mercedesu C63 AMG, ale ten bude mít náklady na provoz pravděpodobně vyšší než BMW.

Z těch levnějších aut bych asi viděl jako zajímavý BMW 130i , Infiniti G37S ( manuál) automat to auto třeba pro mě trošku diskvalifikuje ze sportovních aut, ale i ten řadí v manuálním módu relativně rychle a přesně. Ale kdyby měl manuální převodovku a nejspíš pak i vyměněný diferenciál za lepší typ samosvoru, tak by z něj bylo ideální čtyřmístný sportovní auto. V podstatě je to 370Z, akorát na delším rozvoru..

A můžeš uvažovat nad mnoha hot hatches. Prakticky novými. Běž si vyzkoušet Hyundai i30N, Mégane RS , Focus RS, Civic Type R ... Každý trochu jiný, třeba tě něco z toho osloví. Já bych asi mezi hot hatchi hledal starší zachovalej kousek buď Focusu RS MK2 ( je teda hodně drahej) nebo Mégane RS 265 Cup. Jezdí dokonce o chlup líp , hlavně podvozkově. Třeba s tím Méganem se vyloženě krásně můžeš dál učit řídit a užívat si okruhový dny a pak s tím po zbytek týdne běžně vozit rodinu. Nějaký Dodge R/T to je naprd, sice to bude mít krásnej zvuk i sílu motoru, ale ve výsledku to bude drahý svezení na "hrochovi" :-D

reagovat
beastar
21. dubna 2019, 14:19
0

Hlavně Dodge r/t a podobný auta nejsou úplně dobrý daily. Tady v našich podmínkách. Kdo to takhle provozuje? 1/10 majitelů. Ani v tom nevidim smysl. To prostě není miata. Naučit se řídit? Z toho co píšeš sem pochopil, že téma je na okruhu a na kraji možností auta. To je trochu alchymie. Každý auto i řidič jsou jiný.
Nemyslím že je to věc která se dá naučit jak angličtina;) Chce to trochu odvahu, špetku citu a talentu. A nabírat zkušenosti. Když sem poprvé sedl do auta co má šest koní normálně na silnici. Fakt sem měl z toho respekt! Věděl sem co to umí a co se může stát. Nechceš se zabít ani zničit auto za bambilion.

Proto si myslim, že na trénink jsou nejlepší levný auta. Středně výkonný typu toyobaru, mx5nc, 330i, S4, Clio, MeganeRS pohon a výkon dle vkusu a preferencí. Určitě ne muscle car, nebo dokonce supersport:)) Takže vlastně s tebou souhlasím. Tyhle auta jsou částo horší jako daily a už vůbec nejsou úplně supr pro rodinný účely. Jde s tim ale žít. Budu to zase opakovat ale za mě Leon Cupra. A americký věci si nechat na časy jak píše Knightrider... Vette, Viper... A když na to nebude? Tak nebude:)

wdave_t
28. dubna 2019, 23:19
0

Jako tradičně Krabe děkuju za hodnotnej komentář, vždycky si rád přečtu tvoje tipy!

Neuváděl jsem rozpočet záměrně. Nemůžu říct, že bych hned teď něco hledal a až hledat budu, nevím jestli to bude za 1-2 kila nebo se rozšoupnu a pustim půl míče nebo víc. Ale zřejmě sám důvěrně znáš tu potřebu autíčkáře-snílka bejt řádně připravenej na každej scénář typu "někdo mi nacpe 300 tisíc a donutí mě utratit je za auto".

Další problém se kterým bojuju je, že nevím co přesně chci, respektive nemám zatím nějaký zásadně omezující kritéria jako třeba potřebu přepravovat 5 lidí a za nima pračku nebo tak. Nejsem zatím v pozici, abych si mohl koupit (anebo aby vůbec dávalo dostatečný smysl si koupit) víc aut, kde jedno bude pro srandu a druhý praktický, na druhou stranu, jak říkám, zásadní praktičnost nepotřebuju a většinou jezdím MX-5 NC, přičemž přítelkyninu Fiestu vytáhneme fakt výjimečně.

Tohle mi dává slušnou svobodu ve výběru, ale zároveň když pak někde zmíním svoje kandidáty ke koupi, tak to absolutně nemá hlavu a patu, protože to je změť od prťavých aut až po zbytečně rychlý kombíky nebo osmiválcový limuzíny :D

Teď nedávno jsem si navíc uvědomil, že beztak nemá smysl dailit nějakou šílenost drahou na provoz (třeba tu V8 ameriku), protože je prostě daleko levnější a příjemnější si ji na těch pár víkendů v roce, kdy je krásně, od někoho půjčit - aspoň to navíc vždycky může být jiné auto a hlavně cizí starost. Takže jsem začal koukat po nějakých relativně smysluplných autech - teda na mý poměry. Tedy něco, co pokreje 99% mých požadavků na praktičnost (tzn. ne 2-seater a popravdě radši něco se zadní řadou dveří) a nebude to extrémně drahý na pořízení a provoz. Očekávám vyšší náklady než u nějaký tuctovky, prostě fakt nehodlám jezdit fábií, ale zas do toho nehodlám sypat všechno co vydělám.

Chci něco, co "jede jak debil" a ne nutně okreskovej nástroj, jako mám teď. Nejsem blbej, je mi jasný, že něco co váží jako dvě miaty nebude zrovna mrštný :) Reálnej život ale není trackday. Chtěl bych něco pohodlnějšího s pořádnou výbavou co dá kilo okolo šesti vteřin a ideálně to není předokolka.

Čuměl jsem, že ty BMW 130i jsou už překvapivě levný - kdybych prodal NC, tak ani nemusim nic přidávat a za ten bakšiš už nějaký seženu, i když s více najetými kilometry. Jako bonus je to zadokolka.

Líbil by se mi taky Hyundai Genesis Coupé, ale až ten po faceliftu 2013, kterej u nás nikdo neprodává a je už trochu dražší.

Pro ilustraci tý ujetosti: jednou za čas vidim inzerát, že někdo prodává za 80 papírů Fiat Coupe Turbo nebo Volvo S60 T5 a normálně bych se v ten moment nejradši sebral a běžel ho vyzvednout. Bavil bych se v tom při nedělní projížďce víc než ve svym autě? Možná jo, možná ne, ale potřebuju obě!

beastar
29. dubna 2019, 12:58
0

Prostě rosteš z puberty zvané Miata. No někoho to potká. Jiný v tom jezdí ještě před 40;D

krab
29. dubna 2019, 16:20
0

Nemáš zač, já myslim, že tímhle bazarovým "snílkovstvím" si tu můžem skoro všichni podat ruce... zkrátka nevíme co chcem a když to máme, tak zas už koukáme po něčem jiným :) Já jsem tady tuhle mánii řešil vlastně tady tím hobbystickým psaním o autech, protože ideální lék je jít a nějakým nepoznaným ideálně starším autem se povozit. Horší že to stejně nepomáhá, pak mám na dlouhým seznamu solidní počet aut, který bych tak nějak asi chtěl zkusit aspoň na chvíli vlastnit a něco s nimi zažít...

Takže přeju hodně štěstí a možná nakonec koupíš nějaký auto trochu nečekaně, neplánovaně, prostě ti najednou padne do oka něco, s čím si úplně nepočítal. To se mi taky párkrát stalo. Chtěl jsem auto A a nakonec koupil ani ne variantu B a C, kterou jsem taky zvažoval, ale nakonec nějaké auto "D" který v tu chvíli ani na shortlistu nebylo...

beastar
29. dubna 2019, 18:00
1

Na léčení ze snílkovství a nenávist k autům všeho druhu doporučuju se tím pár let živit. Přijde čas kdy máš až na výjimky vážně u prdele v čem jezdíš, jedeš momentálně. Mám A a je mi to jedno protože si vemu za pár měsíců A++. Občas jezdim B protože mi toho není líto a C nejezdim pokud možno, ale někdy musim. Docela mi to vyhovuje. Jen teda asi nakonec A++ nahradí i to "B". Abych dosáhl zenového stavu Dailyokruhzábava auto a k tomu něco starého (ího) z dob kdy ještě holkám rostli vlasy i jinde, než na hlavě. SUV nechám lepší polovině a bude to nirvána jak schweinbrátn.

Co
Core
29. dubna 2019, 18:06
0

Beaste,a nekdo v te miate jezdi i po 40citce.. :) ,je s ni proste legrace.

krab
29. dubna 2019, 18:22
0

Třeba můj táta si miatu koupil dokonce i po padesátce... a tvrdil jak je to přece nejlepší roadster světa, že to všude psali :) Realita byla ta, že chtěl roadster nový a na Mercedes nebo BMW neměl ... po asi třech sezónách ho to přešlo, ale bavila ho. Takže MX5 můžeš mít v každým věku ...

Co
Core
29. dubna 2019, 22:19
0

Ja to beru jako takovou motorku pro stary.Je v tom zabava a kdyz sundas strechu a pridas trochu fantazie tak mi to tu motorku trochu pripomina.No a kdyz prsi tak si dam strechu a to na motorce nejde....zatim jsem spokojenej a pridanej bonus je mx5 cup na kterej se moc tesim,ahoj krabe.

beastar
29. dubna 2019, 23:11
0

Já vim co to je. A chápu, že v tom jezdí kde, kdo. Až je to trochu nuda už. Nejen pro mě. Ten mx5cup bude zajímavej ok. Střechu to má, neprší do toho. A na tratě a apexy je to skvělý;D

Ale to je tak všechno...

krab
30. dubna 2019, 08:56
0

Core - jasně, tak to je. Pro dost lidí zvyklejch jezdit běžně přes týden ve služebních autech je pak usednutí do MX5 o víkend takovej malej svátek, přesně jak říkáš - jako se jet projet na motorce nebo sednout do "ve velkých uvozovkách" závoďáku :)

Beastar: já vim, že se to auto hrozně přeceňuje ať už v kterýkoli generaci. Ale zájemci o sportovní auto v tom prostě nejčastěji skončí, protože jim to vyjde v jejich myslitelným rozpočtu naprosto ideálně. Specielně ta stará auta , NA a NB , dneska i NC , k nim vážně moc alternativ není. U toho nového ND nebo Fiatu 124 / Abarthu 124 už je to pak otázka co si koupit... Dneska jsem zrovna viděl cestou do práce zaparkovaný BMW 1M a jak nádherně pořád vypadá. A takový vyjde cca. jen o 10-20% dráž než vybavený Abarth 124 Spider ( v Německu, CZ ceny jsou mimo...) Tak to už si pak říkám, blázen co si tak drahou "Miatu" koupí. Ale když chceš funglovku.... zase moc alternativ nemáš

beastar
30. dubna 2019, 14:07
1

Krab: Přeceňuje se to stejně jako toyobaru, boxster, 944 nebo třeba MR2. Protože je to dostupný. Spousta lidí co v tom jezdí nemá adekvátně s čím srovnávat. Předpokládám, že když saage přesedne z Cata do Vavrisový miaty že se z toho radostí fakt neudělá. A tak dále. Na tohle trpí všechny auta co sem napsal nahoře. Toyobaru. Juchů mám první pravej sporťák po Golfu Gti, nebo ostrý ojetý fiestě. Jasně spoustu lidí si to přečte a řekne si... Namyšlenej, snobskej blb.

Jenže na stejný přecenění sil trpí většina základních Mustangů a camáro... Jsou to obyčejný relativně výkonný auta. Sportovní asi jako dieselová 4er, nebo Kia Stinger:)

U ojetin je to samozřejmě víc znát. Velký starý sporťáky jsou nesmyslné drahý zejména na údržbu. U nového ty altrnaternativy ubývají. Takže často miata a její derivát dávají smysl jako jediný na konci. Když nehledám hh a drahý premiový věci.

Co
Core
30. dubna 2019, 15:03
0

No tak jo Beaste,tak mi vyjmenuj alespon jedno auto a na cene nezalezi ktere neni supersport a ma podobny koeficient vykon vaha jako mx5 nd,chci platenou strechu a budu to obcas brat na okruh a chci se tam s nim i pobavit....navic potrebuji servisni jednoduchost,tohle je tenkej led chlape....:)

krab
30. dubna 2019, 15:34
0

Lidi jsou různí. Já jsem nedávno zažil konverzaci s klukem, kterej má krásnou E46 M3, svezl se v Miatě NB 1.8 jeho kamaráda, byl z ní nějakým zvláštním kouzlem úplně paf a dokonce si jednu na ty víkendy chtěl koupit... vlastně si jí dokonce i koupil :) A já jen kroutil hlavou... Jenže je potřeba říct, že mě tohle auto jednu dobu děsně bralo taky. Pak jsem poznal jak jede Caterham, jak jezdí Lotus Elise a na MX5 jsem zanevřel.

Já pořád ale tvrdím, že v tom segmentu ( do 350 tisíc) je to vážně dobrý sportovní auto. Jen mě konkrétně nikdy moc nenadchlo to nové auto, to ND. Prostě mě to nesedne, přijde mi příliš motoricky nevýrazný a podvozkově měkký. Prostě mě to auto jízdně nechytlo, možná bych potřeboval víc času nebo nevím... asi to nepřijde. Takže v ceně 700-900 kolik tahle auta stojí si dovedu představit hned několik jiných aut, který by mě brali daleko víc. Pochopitelně je to Elise, proto jsem si jí taky pořídil. Pak by to byl jednoznačně Mégane RS 275 trophy nebo RS265 Cup. Už se nevyrábí, je teď nové Trophy a a ta odchozí generace se dá v klidu do 600 tisíc koupit v exkluzivním stavu. Pak je možnost Focus RS MK2. Nebo BMW 135i / 235i s příplatkovou M špérou. To bude skvělý auto. A nebo vhodně a kvalitně upravený Toyobaru s kompresorem. Tu a tam se takového kusu někdo v Evropě zbavuje a kolem 600-700 tisíc lze koupit. A pochopitelně taky jde mít Cayman / Boxster.

Za mě je Miata jako nakonec to už víme obecně ideální sportovní auto, když tě tíží menší rozpočet. Když si můžeš dovolit dražší auto, tak k "nové Miatě" existuje hned několik zajímavých alternativ na trhu, který jsou podle mě lepší.

Co
Core
30. dubna 2019, 15:44
0

Tak ja novy auto nebo motyckl beru vzdy jako takovy polotovar kterry je potreba dodelat,a prave koncepce a rozsirenost mx temto upravam dovoluje velky a ne moc financne narocny vyber,staci se kouknout treba do anglie k bbr a uz to lita....svody,treba turbo nebo kompresor,komplet vyfuk,komplet podvozek,komplet brzdy...a pak odladit a myslim ze uz ti to tak nudný krabe pripadat nebude ,no a to se mi prave libi..trochu si s tim pohrat a nejakej cas tomu venovat,jit do kramu a koupit auto ktere ma 500koni neni moje cesta,rad si na tyto veci postupne zvykám a snazim se je vylepsovat.

Stanley
30. dubna 2019, 15:46
0

No a když chce člověk na každodenní jízdu relativně lehkou zábavnou zadokolku s nízkými provozními náklady "na všechno", jaké má v daném rozpočtu a roku výroby k miatě a toyobaru alternativy?
Já tady čtu vesměs pořád, jak jsou to přeceňované a ne-tak-dobré-auta-jak-se-furt-říká, ale alternativy pořád nikde.

krab
30. dubna 2019, 15:48
0

Pak je to naprosto jasný. MX je pro tebe ideální. Tu velkou míru individualizace ti to umožní. Zrovna k tomu je vhodný Toyobaru taky.
Já radši koupím už auto z továrny připravený tak, abych už nic upravovat nemusel a vyhovuje mi to. Nevim ani přesně proč, ale právě tomu lákadlu "jít do krámu" a koupit tu svody, támhle kompresor, sedačky atd.. jsem nepodlehnul. Ale docela obdivuju kluky co to dělají, výsledky pravda, bývají často hodně zajímavý. Ale ne vždycky se to povede...

beastar
30. dubna 2019, 19:30
0

Zase tady patláte hrušky a jablíčka. Chápu je potřeba si nákup miaty obhájit. V pohodě. Jako základ pro různé úpravy je to skvělá volba. Ať už miata v různých generacích tak třeba toyobaru. Btw dokonce i ta 944 je vlastně na tohle supr. A abych reagoval na Cora:)) Ale jmenovat auto který není supersport netřeba. Chceš sporťák kupuješ srdcem supersport. Miata neni srdcovka na většinu lidí zbude. Chápete ten rozdíl. No co sem si měl koupit.

A teď ten výčet ten argumentů co všichni známe. Dobrý já to beru má to svoje a je to pro většinu lidí okrajová záležitost. Proto taky s malým rozpočtem moc alternativ nenajdeš. Mě by vadilo, že kdejaká i30n, nebo Leon Cupra mě na okruhu uvaří jak malou holku.

Poměr výkon vs hmotnost není zajímavé řešit. Není to dnes téma. Proti všem přemotorovanejm HH je i Nd žabař. Ovladatelného a výkonného je toho spoustu. Audi R8 třeba;) 911 třeba. A x dalších aut , co nejdou koupit od 20000 korun bez dph. A jasně široká komunita majitelů vždycky svoje auta trochu zbožšťuje a tvoří auru pro veřejnost.

Potkávám v Pze miatu šedivou s krutým bodykitem, čtveřicí koncovek. Je to NC ve wehrmacht šedivý barvě. To je borec kterej do toho musel dát 2 kila jen za optický změny. To je miata co jede a vypadá zle. Tam chápu proč miata.

Btw jak tu někdo napsal. Nebyl sem to já. Mx5 začíná být oktávkou mezi malými sportovneji záměřenými auty. Prostě konfekční auto. A co je funny u sportovního asi teda...auta zmiňovat jako argument chci plátěnou střechu. Dobrý back to 60s. Jinak co ti ma to mám vážně napsat:D Pohádka že někdo skočí z m3 do miaty a podela se blahem může fungovat. Když člověk třeba není zvyklej jezdit v cabrio autech. Nebo má rád lightweight věci. Kde je výkon malej ale zbytek auta je kolem toho na to postavenej. Což m3 není to je výkon....a pak zbytek. Nebudu do toho zabředávat.

Když máš slusnej rozpočet tak miata dobrý. Když tě prachy nedrtí tak miata i toyobaru suxxx. S tim že novinářům se o tom hezky píše a pro některé majitele je to entry level do kategorie aut s dvěma dverma nebo bez střechy. Tak jsou nadšený to je všechno. Taky sem si myslel, ze e39 je král sedanů, než sem poznal f01 nebo ghibli. To je život. Mimochodem catíky jsou spíš puristicky stroje alá motorka. Miata je a bude pro kochače a boy racer.

Safa
30. dubna 2019, 20:22
1

Neser se do Miáty, Bíste. Nebo spustím masivní letákovou kampaň proti Horaciovi a té jeho vykutálené partičce... :o)

Co
Core
01. května 2019, 08:10
0

Hay beaste,srovnavat r8 nebo m3 s miatou to je jako brat na mouchu kladivo,jasne jsou to lepsi auta a to hlavne motorove,ale ja jezdim prevazne uzke okresky kde se vedle sebe sotva vejdou dve auta,jak mi tam pomuze m3?Kde je potom lepsi...na nemeckem autobahnu nebo 24lemans?Jasne,v garazi by mi nevadily,otazkou zustava jestli bych si na to co jezdim zase nevzal tu miatu.Chapu ze pro nektere lidi je to moc obycejne a levne auto,ale to mi nevadi a zkusim ji nakonfigurovat ze pak mozna prozene i ty tvoje klenoty :) a porad bude malinka a bude se v ni sedet nizko a to je funny.

beastar
01. května 2019, 13:06
0

Já ti to neberu věř mi. Ani to právě nesrovnávám:) M3e45 není velké auto. R8 je velká, ale slušně obratná. Všechna starší lidovější Ferrari jsou skvělá, malá a obratná k tomu to má i motor. Všechny Lotusy jsou agilní a některý i lehký. Všechny Radicaly a Caterhamy jsou nízký, lehký a rychlý. Spousta starých Porsche taky.

A mimochodem s Miatou jedeš a ujedeš na normální okresce obyčejným autům typu Golf tsi. Předpokládám že nejezdíš každej den Stelvio pass;) M3 v jakékoliv generaci you 0: Mpower 1. Pokud za tim nebude ustrašenej pazdrát. Zkoušet to nebudeme.

Sedí se v tom nízko beru. Základ na tuning dobrý. Je to obyčejný což je i výhoda. Chtěl bych to? Ne.

Safa: To je tak když si kapr myslí, že může plavat s kosatkama. Ba dokonce že tu kosatku uloví. Nakonec přijdou vánoce, nebo ta kosatka a je po kaprech;D

Co
Core
01. května 2019, 14:42
1


beastar
01. května 2019, 17:29
0

Ten roof up test:D To je něco jako rekord Kodiaqu na ringu. Myslim že každej svépravnej petrolhead by raději seděl Porsche, nebo Lambu než Mazdě. Kdyby mohl. Btw jakou že to máš generaci... Doufám že alespoň nc. To je snad jediná miata o který bych uvažoval. Možná. To co je předtím jsou veterány co nepřesvědčí ničím. To potom je zase z pohledu dneška ten kapr šupináč u dna..

Co
Core
01. května 2019, 20:16
0

Nd beaste,libi se mi ten navrat ke korenum,malejrozvor nizkavaha,ale nez kapra tak mi to spis pripomina pstruha :) ,ale chapu ze tebe to asi nedojme.....a jak se ti libi boy raceri v tom druhem videu?

Stanley
01. května 2019, 20:24
0

Beastare tvoje argumentace mi připomíná rapery, kteří neustále bojují proti imaginárním nepřátelům. Neustále a dlouhodobě tu píšeš, že jsou miaty/toyobaru přeceňované, protože existují daleko lepší sporťáky (ehm, dražší, specializovanější, jinak zaměřené atd.), ale nevzpomínám si, kdy by se tu kdy někdo z reálných majitelů snažil ostatním nekriticky nutit, že jsou tihle lehcí japončíci absolutně nejlepší. Jestli ty nepotřebuješ přesvědčit hlavně sám sebe :-)

beastar
02. května 2019, 00:41
0

Ok. Mě to nedojme. Ale má to alespoň smysl a styl. Já proti tomu nebojuju. A majitelé? Ti jsou zejména odpovědní za to, že má clovek

beastar
02. května 2019, 00:46
0

Pocit mnohdy. Jakoby jiný auta ani neexistovali. Jasné tady ten miata hype utichl. Mimochodem nejsem ze svou kritikou z daleka sám. Prostě mx5 je mnohdy overated. A stavěna jako volba 1. i lidem kterým takové auto nemůže nic říkat. Nejsem na tom tak, že bych ty auta neměl rád. Jen to nevidím tak růžově. Navíc vubec netvrdím že jsou to špatný auta. Okrajová záležitost pro mě například. A pro mnoho dalších též;)

BubaaCZek
23. dubna 2019, 20:31
0

reagovat
Co
Core
29. dubna 2019, 18:01
0

Pekny hardcore mezi tema obrubnikama :))