načítám data...

Jak jsme nevyhráli Gumbalkan GrandPrix 2022

30. září 2023, 14:12 25 komentářů Vavris

„Máš před sebou už jen A3, ztrácíš 40 sekund, stahuješ 4 vteřiny na kolo, 50 minut do konce… JEĎ!“ řvu na toho rožnovského hnoja v telefonu…

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: Jak jsme nevyhráli Gumbalkan GrandPrix 2022

…rozvážně rozjetý závod ve své poslední čtvrtině graduje a naše spalovna syntetických olejů v karoserii Mazdy MX-5 se z nezajímavých pozic dostává do přímého boje o první místo. S Radkem nervózně korzujeme kolem plotu u cílovky pokaždé, když Miata projede kolem…  ono to vyjde! Při tomhle tempu to nemůže nevyjít, protože Audině docházejí brzdy a náš ochočený valašský jezdec s firmou na autodíly atakuje hranici času 2:10 na kolo…

…ale takhle to nezačalo… 

Historicky první Gumbalkan Grand Prix 6 heures sur le Most byla neskutečná. O čemž jste si mohli přečíst tady a taky tady. Bylo to nové, velkolepé, zaplavené návaly endorfinů a pubertální radosti. Jako tým plný kompetitivních čuráků (pozor, nejedná se o vulgarismus, nýbrž nyní již zažitý terminus technicus pro přemotivované jedince chápající tuto recesistickou událost jako vysoce prestižní závod srovnatelný s 24h LeMans) jsme chtěli vyhrát, naplánovali si vyhrát a podařilo se nám vyhrát. Hlavně díky skvělému výkonu našeho důchodcovského vozu a do poslední kapky benzínu vytěžené taktice. 

Je leden 2022 a s Primerou dojíždíme do cíle druhého ročníku tohoto velkolepého podniku na neslavném 5. místě. Ve výsledku to je super, ale z týmu je cítit lehké zklamání. Měli jsme na bednu – ta nám ale utekla vinou špatně načasovaného tankování a přiliš rozvážně rozjetého začátku závodu. Pokud ta úplně první velká cena byla fenomenální v tom, že většina startovního pole dojela, pak ročník druhý je úplně jiné kafe – týmy jsou mnohem lépe připravené, odstoupení je nejenže minimum, ale navíc se od startu jedou totální bomby. Orezlé vraky nikdo nešetří a taktika je jediná – ždímat na maximum. Primera opět dojela bez ztráty kytičky. To byl určitě její vděk za oranžovočervené livery Putermeister (***), ve kterém vypadala jako speciál superturismo z 90.let – ovšem rychlostně zaostávala.

K vítěznému Audi A3 s nakrmeným TDI a hlavně stolitrovou nádrží (netankovat je obrovská výhoda) jsme si ani nečuchli, stejně jako ke pravostranné MR2 W30, která dojela druhá… Ovšem i dieselové Alfy, Pumy a Focusy ST jsme v chumlu do 10. místa (ne)porazili hlavně díky totální spolehlivosti japonské techniky a konzistentní řidičské úrovni našeho týmu. 

*** Livery prvního ročníku byla trapná, chtěli jsme něco lepšího. Ale jakou, když má auto mysliveckou metalízu? Nakonec padla voba na zeleno-oranžové barvy Jägermeisteru. Jenže my se nechtěli jmenovat Jägermeister. Na Valašsku se lidé oslovují slovem “morák”… je to jakási alternativa k oslovením typu “osel” nebo “cyp”… Zkrátka taková univerzální zdravice pro kamarády, které máte rádi. Morák je krocan. Krocan se německy řekne PuteN. A protože je někdo z nás totální morák, přečetl si to blbě a vzniklo z toho několik oranžových nápisů PuteRmeister… Jejichž význam nikdo nechápal… Tedy… ve zvoleném fontu se n a r zase tolik nelišilo, takže mi přistály dva dotazy, zda putenmiester = pasák…
Nicméně, výsledek byl bomba. Primeře to vážně slušelo.
 

Padlo rozhodnutí, že do další Grand Prix pojedeme s něčím jiným… novým….  zážitkovějším…  nebo úchylnějším.

Na výběr a vymýšlení náhrady jsme měli skoro celý rok. A jak to tak bývá, na konci září 2022 jsme měli prázdné ruce a plné huby hejtů, proč jsme to doprdele neřešili dřív. Do společného messenger Gumbalkan chatu sice průběžně chodily odkazy na olezlá BMW 320d, obskurní Hyundai Coupé první generace po faceliftu, S-Type 3.0 V6 bez not nebo Micru K11, kterou v Polsku někdo osadil motorem 1.6, ale nad vším jsme z nějakého důvodu ohrnuli nosem. 

Najednou nebyl čas… A najednou přišel Radek s informací, že bychom vlastně mohli jet s jeho shnilou MX-5 NB, kterou onehdá koupil za 22 tisíc od kolegy Podhorského. Zadokolka s příběhem? Yes please! Problémy s Miatou byly v zásadě tři.

  1. Rezavý mor je na autě přítomen ve značně pokročilém stádiu – při kolizi hrozí smrt. 
  2. Motor BP žere neznámé množství oleje a po studeném startu kouří tak, že by dýmem zakrly tankovou brigádu – to už docela vadí, jestli chceme dojet
  3. Nikdo nám neuvěří, že to auto stálo tak málo a hrozí nám po závodě odkup speciálu – dle nového pravidla má ředitelství Gumbalkanu pravomoc v případě pochyb o ceně vozu odkoupit jakýkoliv vůz účastníka za 35 tisíc.

Radek, vědom si rizika v bodu číslo 3, a vzpomínajíc na své člověkohodiny strávené s flexou, kleštěma a kitem, při výrobě nových lemů (které ovšem reálně vypadají naprosto otřesně), rozhodl do vozu (ne)investovat, aby mu zůstal i nadále…

Miata tedy dostala jen nejnutnější věci – kapaliny. Problém číslo jedna byl vyhodnocen jako nepodstatný. A oukej, jsme srabi, takže kvůli problému číslo 2 byl instalován chladič oleje (protože ten kafemlejnek se peče i při absoutní nule a vůbec jsme netušili, jak moc zásadní tento krok bude) a přední desky. Snížit podvozek? Naaaah! Dát tlusté stabíky, aby se to nekymácelo? To je pro sraby! Vyřešit geo? Excentry přirostlé k ramenům říkají NE! Vymyslet, aby to nějak vypadalo? Oh wait…

Růžová, jednorožci, Malibu Stacy, gejové… To je strašně ohraná písnička. Takže jsme se rozhodli vydat opačným směrem a přidat Miatě mužnosti. Myslíme si, že absolutního vrcholu mužnosti bylo dosaženo v 80. letech – neexistovalo nic mužnějšího než kníratí, kudrnatí muži s chlupatou hrudí odhlenou v rozepnuté košili. Popřípadě tito muži opatření mulletem. Miata tedy dostala obrovský knír z paruk. 3 členové týmu dostali kníry dle míry vlastního testosteronu. Poslední člen týmu byl shledán ženou, bo mu nic nenarostlo. Teoretický vrchol mužnosti byl dosažen. Prakticky však přesun po dálnici v pidiautíčku polepeném livery „EROTIKFILM STUDIO BERLIN“, s velkými nápisy „Fünfzig EURO mit gummi, ja?“ na zadním skle a „#MakeMiataHeteroAgain“ na zadním nárazníku, osazen dvěma kníratými zrůdami uvnitř, vyvolával snad ještě větší homofilní auru než je u mazdí komunity obvyklé. (přísaháme, že při přesunu Brno _ Most nedošlo ke zneuctění žádného člena posádky)

 

celá specifikace závodního vozidla Mazda GüntherMiata zde:

Racing features:
– Speciální odlehčená karoserie – prahy off, zadní blatníky off, nosníky off (rust is lighter then carbonfiber)
– Aerodynamický paket – neznáme množství karosářského kitu různě po autě
– Závodní, nahodile se nastavující geometrie
– Motor s větší poměrnou spotřebou oleje než McDonald na Václaváku v sobotu odpoledne
– Podivně povislý výfuk

Našim týmem doinstalován Erotik performance packet:
– Závodní huňatý knír vzor Dieter1982
– Dokonalé hladká a lubrikovaná pornlivery Erotikfilm Studio Berlin snižující koeficient aerodynamického odporu karoserie na Cx 0,069.
– Olejový chladič vášní
 

 

Je sobota 19.11.2022. Mezinárodní striptérská závodní pornoherecká retro posádka ve složení Mirko Prznić, Radko Mrdak, Tomasz Matlalczeczki a Franziska Vögelrauchen je připravena dovézt Mazdu na stupních vítězů. Konkurence je ovšem značná. Hned ve vedlejším boxu sídlí Muldix s Focusem ST170 „Redvůl“, o další box vedle je rožnovská posádka výborných řidičů v čele s panem Chamillkou sedlající dvoulitrový Accord polepený spoustou drobných penisů (jaká posádka, takové livery?), na startu je i A3 s nekonečnou nádrží z minulého ročníku, několik rychlých Fordů Puma, klasická konkurence v podobě Alfy GT páně Krpálka, šestiválcová 406 Coupé… Prostě termín kompetitivních čuráků.

Závod rozjíždí Franziska. I přes výhodné místo na startu odjíždí až někde ve třetině pole. Od prvních metrů jde do čela team MulDicks, následován rožnovským Accordem, átrojkou, Volvem S60 a překrmeným dieselovým Golfem. Relativně slabé Mazdě čelo na rovinkách ujíždí. Ale na to jsme už zvyklí z Primery – hlavně nepřepálit start a s osychající tratí začít zrychlovat. Focus s Muldixem za volantem hrozivě ujíždí zbytku od prvních chvil. Kvůli neznámému bugu na transpondérech nám (a spoustě dalších) však od začátku bylo naděleno kolo mínus – takže v online výsledcích vidíme střídavě -2 / -1 kol, sotva závod začal. Horší to mají sousedi z Valašska, kterým začíná úplně jiný závod. Jejich Accord má po 3 kolech na řemenici na klice vůli jak Brno a v improvizovaných podmínkách začínají výměnu rozvodů.

Franta se postupně prokousává někam k pátému, šestému místu. Čelo je však daleko a přestože Miata s osychající tratí zrychluje, mezery se zkracují pomaleji, než by se nám líbilo. Při nehodě na trati a červené vlajce asi po 45 minutách závodu kontrolujem olej. Měrka krom umazané špičky neukazuje nic. S nejistým výrazem na sebe koukáme s Radkem a dolíváme litr. Po dalších 45 minutách auto stále jede, tankujeme a střídáme. Po smutném pohledu na měrku tam rovnou rveme raději 2 litry oleje. Franzisku střídá pan Radko Mrdak. Paní Vögelrauchen zahájila svůj úsek bezpečným 5. místem. V čele je s velkým náskokem Focus ST a Audi A3. 406 Coupé začínáme dojíždět, ale větší problém je silná dieselová Alfa GT pánů Krpálka a Trněného na čtvrtém místě. Když funguje, nemáme na její časy nárok.

Ve vedlejším boxe dokončili horečnou výměnu rozvodů. Po skoro dvou hodinách závodu Accord vyráží do svého třetího ostrého kola…   …aby na jeho konci zaklepal. I to je Gumbalkan. Radko Mrdak na osychající trati stlačuje časy pod 2:12 a po asi polovině svého stintu už začíná dýchat na bílou záď taxikářského Peugeotu 406. Při dalším přerušení už vůbec neměříme olej a rovnou dolíváme litr. A tankujem. Nádrž v Mazdě je menší než jeji vnitřek. Tady to na jeden benzinový pit-stop nepůjde.

Krpálkovic Alfa je vinou častého střídání a tankování najednou za námi. Uaaaaa jsme třetí! Na řadu jdu já a po celou dobu mého stintu se vlastně nic zvláštního nestalo. Nepočítám-li dvojí setkání s červeno-bílou Pumou zpřáteleného týmu BASTL, které pokaždé skončilo přemotivovanými hodinami v kačeru. Ke konci své 90-ti minutovky začínám cítit, že auto na brzdách trochu vadne a je nervóznější než bývalo. Muldix odstupuje z 1.místa – rozsypané ložisko na kole zabraňuje dalšímu pokračování. Jsme druzí! Za námi vře souboj několika Pum, Golfu TDI , Volva a 406 Coupe, avšak Miata je podobně rychlá a odstup dostatečný. Jen Alfa představuje přímé ohrožení. Když jede, je o 2 třídy rychlejší. A3 vepředu je vzdálena pár kol. Vypadá to, že na ni nemáme a Jagy na posledním úseku bude jen šetřit auto.

Poslední střídání – dovnitř jde Mirko Prznic, dolíváme olej, tankujem. Bílá 406 je kvůli našeho zdržení na benzínce znovu před námi, ale i Peugeota by mělo čekat ještě jedno tankování. Boxovou uličkou jde nepotvrzené info, že átrojce docházejí brzdy. Pohled na life-timing nám to potvrzuje. Ta shnilá odporná Miata najednou naděluje Audi 8 - 10 vteřin na kolo. Když bílo červeno černá A3 TDI týmu Scuderia Jedličkův Ústav zajíždí z neznámého důvodu do boxů a vrací se zpět na trať, najednou jsme s lídrem v rámci jednoho kola. „ Máš před sebou už jen A3, ztrácíš 40 sekund, stahuješ 4 vteřiny na kolo, 50 minut do konce… JEĎ!“ řvu na toho rožnovského hnoja v telefonu…  a jakmile dokrouží kolo, svítí na tabuli čas 2:09. Hovado jedno, kde oproti nám stáhlo ty 2 vteřiny dolů mi není jasné :D Mirko Prznic z Miaty ždíme veškerý potenciál a po pár kolech sledujeme přilepení k plotu, jak se obě auta nacházejí společně na cílové rovince. Audi sice brzdí před šikanou a Mazda do ní teprve najíždí, ale do konce závodu zbývá ještě 30 minut! Hlavně ať vyjde benzín!

Když tu se najednou ve sluchátku ozve: „Hej, problém, potřebuju pitstop! Asi brzdy v*ič*“.

Neeeee, neeeee, 1. místo je tak blízko…  a blízko začíná být i krpálkovic Alfa, která se postupně přibližuje zezadu. Zastávka v boxech potvrzuje podezření – na levém předním kole brzdíme plechem. Pravé to čeká za dvě, tři kola. Levá přední pneumatika navíc vykazuje známky postupné dekompozice, kdy zjišťujeme několik chybějících kusů v ramenních blocích….  …a pro jistotu doléváme poslední litr oleje, který zbyl…  Nedá se nic dělat, poslední půlhodinu se to nějak musí vydržet bez brzd…

Vydrželo. navzdory mocně finišující Alfě týmu Janek Motorsport. Naši historicky třetí Gumbalkan Grand Prix 6 heures sur le Most dokončujeme na 2. místě. Chyběl kousek. Příště budem potřebovat delší kníry a víc chlupů v podpaží.

25.11.2023 se chystáme znovu. Snad to znovu vyjde aspoň na bednu.

Nejintenzivnější poznatky tohoto závodu:
– Velký nápis „Fünfzig Euro mit gummi, ja?“ na zadním okně vzbuzuje při cestování po dálnici… ehm… reakce…
– Nejzženštilejší auto ve známém vesmíru je Mazda Miata… Nejmužnější auto ve známém vesmíru je Mazda Miata s knírem
– Za 150 ostrých kol – tedy cca 630 kilometrů, jsme museli dolít 8 litrů oleje. Myslím, že to je světový rekord.
– Jako obvykle došla levá přední guma… Jako neobvykle letos došly i brzdy – nejen posledních 45 minut závodu, ale celých 300 km do Brna se brzdilo plechem
 

Celé album z víkendu se skvělými fotkami od Pepy Vyškovského je zde:
https://eu.zonerama.com/GUMBALKAN/Album/9185790

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
01. října 2023, 08:57
3

Pecka! Ještě by to chtělo trochu zákulisního politikaření, ať to vypadá trochu korporátně, a může to jít filmově :-)

reagovat
bitner
01. října 2023, 10:03
1

Husty. Zajímalo by mě, ve kterém vesmíru se dá koupit pojizdny st170 za 25.

reagovat
beastar
01. října 2023, 11:58
0

Tak za 25 je docela problém i pojízdná A3 téhle generace. Jakožto ostatně i jakákoliv jiná:D

BigBen
01. října 2023, 13:00
1

Tohle mě přesně taky napadlo... Focus ST a Audi za 25 tvl...

Vavris Vavrisovic
03. října 2023, 11:39
1

Ano, u některých aut se o tom dá polemizovat (ostatně to naše NB by v době závodu asi taky mělo vyšší cenu než 22), ale naštěstí se v tom nikdo nevrtá a nikdo není butthurt, protože nějak "závadná" by ven koncem mohla být většina startovního pole. V důsledku stejně člověk podvádí leda sám sebe, když se účastní Gumce v nějaké nakoňované natuněné věci.

Trinom
04. října 2023, 09:59
0

Tak gumec kouká na pořizovačku, ne cenu v době závodu :D
To je zásadní rozdíl, který řeší hodně blbých keců...

Vavris Vavrisovic
04. října 2023, 10:06
0

No já narážel na to, že Radek to kupoval myslím 2020 a v roce 2022 už to prostě v tomto stavu stálo víc. Nicméně pravidla jsme splňovali :-)

Trinom
04. října 2023, 10:21
1

Však jasně. My jsme taky Sirku koupili za 8 někdy v roce 17, ale dneska stojí tak 50.

Vo
Vorlosup
04. října 2023, 14:31
0

Já si myslím, že cena hardtopu na miaty se moc nezměnila (15k) - pokud to ovšem není bráno jako bezpečnostní výbava.

Vavris Vavrisovic
05. října 2023, 09:40
0

Bylo... Hardtop byl půjčen a po závodě zase vrácen.

beastar
01. října 2023, 12:02
4

Story jak z béčkového Hulyvůdu. Rychlé parádní káry, sexy herci v nejlepších letech. Kozatá Francisca Lola Hulmihonova. Příběh, napětí a vlastně i happy end kdy ten sportovní wagn dojede zpátky do města jak Brno. Paraolympiamount už žhaví telefon na výhradní práva. Gut džop gejs aj luv ja dzab.

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. října 2023, 08:59
0

Kozatá Franzisca. Tu bychom rádi. Mezitím to byla jen šeredná Františka se šmírem za nehtama :D A jinak jo, potenciál ke zfilmování ve stylu Pár Pařmenů by tam byl :D

liška
04. října 2023, 14:22
1

Tak ten Thesis je dobrej bizár, ten dojel jak? :) A kolik toho z něj cestou odlítalo?

reagovat
Vavris Vavrisovic
04. října 2023, 14:32
1

To byl speciál ředitelství - odjel jen pár promokol a vypadal dechberoucně!

Sa
Sato
04. října 2023, 15:47
0

Super :)
Da ta to ist aj s niecim slabsim? Ako napr 1.6 88kw 147? Alebo bez chipnuteho jtdcka je to odsudene na a koniec poradia?

reagovat
Trinom
05. října 2023, 08:49
0

Dá, ale nepočítej moc s bednou. Horní půlka pole (případně top10) je reálná.

Vavris Vavrisovic
05. října 2023, 09:49
1

Dá se s čímkoliv. Ale Alfy bych moc nedoporučoval... Co jsem za 4 účasti viděl, tak většinou buď pomalé nebo porouchané :D

Nejlepší platforma v poměru cena výkon je asi Ford Puma. Levné, velice rychlé, rozumně sehnatelné, snadno dostupné (upgrade) díly. Super jsou staří korejci - většinou svižné motory a vysoká spolehlivost. Super bude jakýkoli zmrzačený Bawor - protože RWD a na trhu je spousta aut od wannabe drifterů na výběr.

beastar
05. října 2023, 15:09
0

Jak koupíš BMW za 25,000 aby to mělo motor a všechna kola? :))

Trinom
05. října 2023, 15:55
0

Compact v pochybném stavu nebo třeba po blízkém seznámení se škarpou se určitě nějaký najde.

Sa
Sato
05. října 2023, 22:55
0

Alfy mi pridu fajn ze za 25 sa aj trochu da nieco akoze vybrat. Vsetko ostatne bude proste o nahode, dneska uz fakt pojazdne "sportaky" za 25 bezne nie su.

Vavris Vavrisovic
06. října 2023, 09:38
2

Beast: jakoukoli čtyřválcovou / dieselovou E36 / E46. Tohle ukecáš na 25 jak nic ;)
https://auto.bazos.cz/inzerat/175148657/bmw-e46.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/175086430/bmw-320d-e46.php

Sato: pojízdné sporťáky za 25 nebyly nikdy. Ale ty nechceš sporťák, ty chceš gumbalkan endurance speciál. Neřešíš kosmetiku, neřešíš korozi, neřešíš nefunkční komfortní systémy. Takových aut je překvapivě dost :-)
Naše Primera stála 15 a odjela dohromady 4x Most, 1x Přibice a 1x Mýto, kde definitivně zdechla. Kluci koupili tu bíločervenou Pumu v galerii za 3! Hrozně dotlučená, žádný díl nepasoval, nesvítily světla, nefungovala polovina elektriky, špinavý vybydlený interiér.... ale vlastně jen vyměnili brzdy za větší z Focusu, dali nové tlumiče, vyměnili termostat a odjeli 3 závody. A to auto jelo jak šlak.

Tady třeba dvoulitrová Elantra: https://auto.bazos.cz/inzerat/175147402/hyundai-elantra-20i-gls.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/174278511/prodam-ford-pumu-17-rv99-puma-je-mirne-tukla.php
-
Komentář upraven 6. 10. 2023, 09:39:38

Sa
Sato
06. října 2023, 13:19
1

3??? pecka :D

chapu co chces povedat, trosku viac som nazrel do hlbol bazosu a:

https://auto.bazos.cz/inzerat/172899133/renault-megane-20i-2004rv.php takmer megane rs
https://auto.bazos.cz/inzerat/174142001/astra-g-coupe.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/173719965/honda-accord.php

len aby bolo jasne, ja sa nikam nechystam, ja by som len chcel :)

Wanix
09. října 2023, 10:26
0

supr počtení jako vždy! A teď zásadní otázka - už je odhaleno čím pojedete letos? ;)

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. října 2023, 10:49
0

Prý Kompostem. Ještě jsem ho neviděl :D

Wanix
12. října 2023, 11:55
0

jistě bude epesní!