načítám data...

Jak jsem si koupil Porsche 911 (996)

19. března 2019, 23:48 34 komentářů SEMRY

Kratší úvod do trablů s legendárně spolehlivou a příkladně odolnou 911.

zobrazit celou galeriiJan Semrád: Jak jsem si koupil Porsche 911 (996)

Ano 911 patřila k mým oblíbeným vozům odjakživa. Už v předškolním věku jsem byl schopen bezpečně identifikovat 911tku kdekoliv mezi mými angličáky a v provozu po koberci se těšila velké oblibě. Dokonalá a nezaměnitelná silueta karoserie a přední kulaté světlomety mě provázely celou školku a vlastně potom i dál v různých obměnách papírových, plastových a dalších modelů. Že jsem to myslel vážně, mě ujistilo otevření staré zaprášené krabice s autíčky, kde jsem měl Poršáky označené (dle typu) číselnými samolepkami z tehdejších magnetofonových kazet…

Čas plynul a roky ubíhaly, Porsche tu ale pořád bylo. Byť v reálu nebylo nikde k vidění. A tak sny z plakátu a modelu zhmotnilo až NFS 5: Porsche 2000. Dnes již kultovní hra, která mě přesvědčila ze si jednou Porsche 911 musím koupit. Jenže to mi bylo 12. Roky dále ubíhaly, a já jen hltal co zase v Zuffenhausenu vymysleli. Vadilo mi, že v Gran Turismu je jenom RUF (kvůli licenci EA) a taky jsem musel chodit do školy. NFS 5 jsem ale hrál roky online a tak jsem naprosto přesně věděl, co každé auto dovede a jak vypadá. Navíc řídit 930 turbo po Zone industriale byla prostě frajeřina.

Šel jsem na vysokou a do práce. Koupil jsem si E30 Cabrio a na 911 se tak nějak zapomnělo. A roky zase utíkaly. Najednou jsem postřehnul fakt ze spousta lidi z okolí, se k 911 nikdy nedopracuje, protože tenhle model člověku vždycky tak trochu utíká. Přijdou rodiny, děti, hypotéky… Ale čas letěl dále a já byl odhodlán si ten stroj do 30let koupit. Ceny byly a jsou ovšem neúprosné. Doba, kdy se vzduchem chlazené modely prodávaly za rozumné peníze pominula a tak smrtelníkovi zbývá pravě ta nemilovaná generace 996.

Přiznám se, že jsem dlouho tenhle model přehlížel a nijak jsem o něj nestál, protože prostě ty světla… Volská oka nikdo na 911 nechce žejo? Není to přece pravá 911. A co ty kola a interiér? Tyto fakty způsobili nízké ceny 996 obecně. Dna už bylo dosazeno a 996 stoupá pomalu na ceně. A asi populární bude už jenom z toho důvodu, že je to atmosféra s manuálem.

Osud mi ale nepřál. Po vleklých zdravotních problémech z nepříznivé životni situace v kombinaci s přepracováním jsem byl téměř 2 roky mimo běžný život. E30 se rok a půl nepohnula. I když jsem se po uzdravení strašně těšil za volant, po usednutí jsem tak nějak musel uznat, že jsem na to příliš starý a že si v tom vlastně připadám divně. Taky jsem potřeboval nový projekt, který by mě vytáhnul z letargie a trochu nakopnul do života. A tak zírajíc do inzertní nabídky s faktem ze cena roste a 911 se opět vzdaluje, rozhodl jednat hned. Prodal jsem E30 a koupil 996.

Byla to celkem náhoda. Jako hráč NFS 5 jsem byl vybaven vsemi variantami v nabídce a jejich specifikacemi. A tajně jsem toužil po verzi Targa kterou jsem povazoval za dobrou investici. (rozvedu později). Dále jsem byl vybaven informacemi z medií, tedy slovy Miloše Zemana, informacemi žádnými. Trh je v tomto ohledu neúprosný a auta nestojí na každém rohu. Navíc pokud chcete, aby to alespoň odpovídalo vašim představám je to celkem fuška.

A najednou se objevila. Černá 911 s šedivým interiérem. Cena až podezřele nízká, stav prý dobrý. No a tak jsem jel. Vybaven informacemi od Auto Bejda (moje servisní zázemí) jsem se soustředil na dvě věci: Převodovka a motor. A kupodivu oboje bylo OK. Motor šel hladce, převodovka s obávaným synchronem na dvojce nezlobila. No a tak to začlo…

911 jsem přivezl domů, a byl jsem velmi překvapen, za ty peníze je to neuvěřitelný kus techniky. Bylo to černé, tak jak jsem chtěl, a prakticky bez výbavy, prostě sportovní vůz. Navíc jsem byl připraven na servis a už celkem obeznámen s potížemi této řady, takže jsem logicky předpokládal, že mi lehne motor, přestože k tomu nic nenasvědčovalo. Provedl jsem základní servis, týkající se výměny IMS ložiska a kapalin a vyměnil spojku, která už se blížila na konec své životnosti. No a začal jsem jezdit. Dokonce jsem stihnul 2 kola na Nurburgringu. Prej když to přežije Nordschleife, přežije to všechno…

Měsíc po návratu z Německa se mi při odpolední jízdě na kávu rozletěl motor. Ujel jsem necelých 8tis km :)

A více si povíme zase příště, zejména jak to jezdí, jaké fámy kolem toho kolují, co si myslí novináři a proč si to člověk vlastně kupuje.

 

 

 

 

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

GanGreen
20. března 2019, 08:15
0

Oooo moc pěkný, ta černá jí opravdu sluší :) těšim se na další díl!

reagovat
Pólin
20. března 2019, 09:07
0

Teda...mazec. Projevovalo se to nějak bezprostředně před tou destrukcí? A potkalo se to, nebo zadřelo...? Tohle mě moc zajímá...

reagovat
krab
20. března 2019, 09:36
2

Paráda Semry.. bezva, že sis udělal čas a napíšeš autíčkářům svoje zkušenosti. Story od tebe znám, prozrazovat nebudu, ostatní ať se nechají překvapit :)

reagovat
BubaaCZek
20. března 2019, 10:38
0

Já to auto žeru. To je paráda, že jsi do toho praštil a koupil to! Jsem přesně v té fázi "rodiny, děti, hypotéky". Znova tohle téma otevřu mořná tak až děti vypadnou z baráku.

reagovat
orobo
20. března 2019, 13:28
0

Super, chceme viac! Trochu viem o com to je. Sam mam Boxstra S 986 na krku (dobrovolne som dal prednost pred 911, chcel som roadster)

reagovat
beastar
20. března 2019, 13:41
2

Nechci aby to vyznělo nějak špatně. Jakože vůči ledžndry kár. Co jako čekat. Jsou to starý kasičky. A tohle jistě nebude 911 Turbo za top preis s najezdem do 30000 km;) ale trochu pojezdeny polo daily po závodní pilotce od obchoďáku.

Chápu že je s tim trouble. Jenom tak pro info. Stejnej je s M3, M5, AMG cokoliv, RS4 až 666, STI, EVO, lambo, maserati, spyker, koenikszeggg, jaguar, aston, vette and etc....Bohužel hrdinové z plakátů jsou převážně poruchový vraky:)

No a proto to kupujou jenom divný lidi. Jako se srocujou tady. Každopádně hodně štěstí. A když se to opraví ono to těch 20 000 udělá.

reagovat
SEMRY
20. března 2019, 17:55
0

Tak jo, ja ti tam pak věnuji speciální odstavec. :))

beastar
20. března 2019, 18:23
0

Ne ty si koupíš kšiltofku a hrneček Porsche... A budeš šírit dál porsche bible o nezničitelné a nezdolné technice:)

SEMRY
20. března 2019, 18:38
1

Je to tak! Aura značky se tomu říká. Něco asi jako Apple.

krab
20. března 2019, 18:49
0

Přesně, to jsou spolehlivý a nejlepší káry na světě. Jinak by Porsche 911 tak dlouho zákazníci nekupovali. A už jí letos bude 55 let!

A když se něco přeci jen rozbije, zase se to opraví. :)

BigBen
20. března 2019, 19:38
3

Jo jo, po tvým blogu o Sally mám zcela jiný pohled na svět. Když se mi něco posere na MINI, tak si řeknu, že to je v zásadě zadarmo v porovnání se Sally :-) Sorry, ale nahrál jsi mi na smeč :-)

Jimi
20. března 2019, 20:22
0

BigBen: tomu říkám pozitivní přístup ... mám to stejně :)

krab
20. března 2019, 22:10
1

Právě, to píšu z legrace. Je fakt, že s jiným autem ze všech co jsem měl zatím rozhodně tolik mechanických trablů nebylo. Ale ono jak se začne něco hodně rozebírat a řešit na starým autě, ten list dílů, který už prostě vyměníš a nedáš zpět začne narůstat...

To víte, že žádná 911 není levnej špás. Ale jak tam podotknul Beastar , není to jen 911 ale všechno z týhle kategorie aut. Ale když už se ti povede to mít, tak z takovýho auta máš radost. Občas vztek, ale radost převládne, takže to za to stojí. Myslím že Semry to má asi taky tak...

mtucek
21. března 2019, 09:08
1

U základní verz 911i 996/997 1,gen. je snad asi nejlepší koupit auto s vadným motorem a nechat ho udělat. Pak bude klid při dobré údržbě a vyjde to na stejné finance. Jdu si dát ranní kávu ze svého Porsche hrnku.

BigBen
21. března 2019, 09:09
0

Je mi to jasný, člověk si musí umět udělat srandu sám ze sebe. A přesně to chápu, jeden den by jsi to auto rozmlátil vzteky, ale druhej den ti udělá radost.

beastar
21. března 2019, 13:32
0

Tak co si budem z Porsche hrnku chutná líp! A ono když to zrovna jezdí, tak je to nezlomná paráda kterou právě umí 911 a potom dlouho nic.

Bavoraczech
21. března 2019, 15:06
0

Přemýšlel jsem o Boxsteru... Ale taky jsem přemýšlel o pořízení si baráku. Barák zvítězil, protože nepotřebuje tak často výbrus :D.
Na Apple mi nešahejte. Pár jejich zařízení už jsem měl a pár jejich jsem i opravoval. V podstatě bych to přirovnal spíš ke koncernu než k Porsche. Míň funkcí za dost peněz, ale je to tak nějak user friendly. Na opravy to neni žádnej zázrak, ale zas jsou všechny dělaný na jedno brdo, takže když jsi opravoval 5 tak 8 taky zvládneš a díly se na to prodávaj snad i v Tescu...

krab
21. března 2019, 16:28
0

no jo kluci, s těm Poršákama je to takový zakletý. Kolem mě se tak nějak nahemžilo víc lidí, co teda jak 996 tak i 997 mají a ta neprůstřelná mechanická odolnost tam prostě není. Každej má nějakej svůj příběh :)

Jenže ono je to taky tím, že to kupujem už jako hodně starý auta. Jako říkalo se, kup 997 (facelift) ten má úplně jinej motor, ten přímovstřik. A jako jo, IMS už tam není, rozvod motoru je jen na jedný straně tím pádem, ale zase jak to má přímej vstřik paliva, tak se to karbonuje. Ten známého už byl prý jednou na sundání hlav a čištění a teď to možná přijde zase ... začíná mít navíc prý spotřebu oleje. A to je to facelift 997 S s něco jako 160 najeto a historii to mělo dobrou, nezanedbaný auto... A stejně, bez práce nebude ani to.

Nakonec já moc ani nevěřím třeba dlouhodobě těm Toyobařím motorům,přitom to je daleko levnější sranda, ale taky už je někdo "otvíral". Nakonec, je to Subaru :)

Ale pak jsou takový ti "milionáři" bez potíží s původníma 996 nebo Boxstery 2.5, 2.7 i 3.2, který prostě najeli 300k+ a nikdo ty motory nepůlil... A teď si vyber.

Myslim, že Vavris byl v době výběru NC Miaty nalomenej směrem k Boxsteru S 3.2 (986). A za ty prachy té Miaty by i sehnal slušnej kus. Ale bál se toho. A upřímně řečeno já bych v tom taky moc poradit neuměl. Ale že bude prostě těmi náklady na sezónu dražší než daleko novější Miata, to více méně bylo jasný a x lidmi vyzkoušený. Zase když ráno přijde k autu a nastartuje to, přišel o celý to charakteristický pomalý poválení válců a zažehnutí klasickýho boxeru.... něco za něco prostě.

A ti co koupili stará Porsche z 80-90 let si jen mnou ruce, protože teď už je to drahá sranda, i když ty ceny už u některých, hlavně 964 závratně nerostou a spíš to stagnuje, kromě speciálních modelů a edic. To jsme viděli i teď v tom Stuttgartu na Retru...

beastar
21. března 2019, 17:22
0

Jó dobrý já jako Porsche nijak nežeru. Asi bych si ani tu 996 nekoupil. Když už tak 997 poFL Turbo (a i to bych si 3x rozmyslel) Jenže na obranu toho celýho. Jaký ojetý supersport, nebo případně pořádně silný sportovní auto nepotřebuje extra výdaje a doslova zbytečnou péči. Když s tim chceš opravdu jezdit. Ani takový ty věci jako Ferrari nejsou bez poskvrny nevydrží to mnoho. Mnohdy je to dost fórově zpracovaný a ceny jsou astronomický. Je to všechno i o práci se značkou a nějaký nostalgii a to Porsche umí velmi dobře. Včetně podpory ze strany továrny majitelům starých modelů....

mtucek
21. března 2019, 18:50
1

No vidíš, já mám 2 roky 996 turbo se starým Mezger motorem jako hlavní auto a leju do toho jen benzín......

beastar
21. března 2019, 20:18
0

Tomu se říká štěstí začátečníka. Ba ne dělám si srandu. Ok trocha štěstí je třeba a péče a dobrý kus... Jak u všeho. Jen na těch autech neni nic až tak výjimečného. Interiér u 996 dnes neobstojí ani proti trojkový oktávce. O luxusu už to taky bylo. A aby to mělo ty špičkový jízdní vlastnosti chce to vybrat a pečovat. Stejně jako m3 třeba. Asi prostě člověk kterej Porsche dělá a má xp bude jinde jak nějakej jouda, co to náhodou koupil protože top preis.

krab
21. března 2019, 22:47
0

Turba bývají vážně extra spolehlivá. Ve skutečnosti mě se 996 Turbo s těmi širšími zadními blatníky vyloženě líbí. Nestávalo to taky nějak úplně šíleně moc... něco jako 1.2 milionu za extra hezký kusy. Ale minimální počet je k mání s manuální převodovkou. A automat bych v 911 prostě nechtěl. I když vím od známého, že převodovky PDK jsou vážně dobrý.

Ale jo, ono to zas tak zlý s tou spolehlivostí není. Já taky už teď myslím, že jsem u konce a jezdí to parádně a pokud by se něco stalo znova s motorem, tak to není kvůli Porsche, ale protože dílna něco zanedbala. A to doufám, že se nestane ... už to něco najezdilo a funguje to, tak člověk nesmí bejt tak moc paranoidní a věřit, že to bude fungovat dál a nekazit si radost :)

Bavoraczech
22. března 2019, 11:24
0

Jsem asi úchyl, ale mně se prostě 90tkový inteiéry líbí víc než většina moderních. A 996 pro mě má jeden z nejhezčích interiérů vůbec. A to nejen proto, že vyšší výbavy Porsche využívají stejnou radiomapu s Alfou 166 :-D. Nevím, prostě ty materiály, ten styl atd, trojková Oktávka je sice mnohem modernější, ale pro mě vypadá uvnitř dost lacině, lacinější už je akorát Rapid.

beastar
22. března 2019, 13:30
0

Bavor.... Když už jsme tak nekorektní a srovnáváme nesrovnatelné. Nižší střední vs supersportovní coupé. Ok je tam rozdíl dost let a taky ve výbavách co si kdo do toho naporoučel.

Já netvrdim, že ten interiér v 996 je špatnej. Jen není úplně top vzhledem k cenám tehdejším... Nových aut. A po letech prostě vypadá staře a mnohdy velmi opotřebovaně jak v kdejakým levnějším autě. A to ještě béžová mu lichotí víc jak černá či šedá....

Buď škodovka udělala tak velký pokrok, nebo Porsche tehdá nebylo špička.
-
Komentář upraven 22. 3. 2019, 13:31:53

BubaaCZek
20. března 2019, 23:01
0

Hele nemels to parkle v hale s motokarama na baterky u Avionu?
-
Komentář upraven 20. 3. 2019, 23:02:03

reagovat
Bavoraczech
21. března 2019, 15:10
1

Je to čtivý a pěkně napsaný, těším se na pokračování :)

reagovat
Skipper
21. března 2019, 17:16
0

To máte z toho, že kupujete jakože kvalitní německou produkci. Rule Britannia! No dobře dobře, pokus o vtip. Auto vypadá krásné a těším se na pokračování.

reagovat
beastar
21. března 2019, 18:15
0

God save the Queen!! Čárdž rudý kabáty.... A nejlepší svíčková je Wellington... Myslim že si tihle dva výrobci Jaguar a Porsche nemaj moc co vyčítat a na těch ojetinách je to vidět. Nový to stojí raketu, starý to stojí za ..... Domysli své oblíbené sprosté slovo. Vlastně reálně v počtu vyrobených kusů a tak dále na tom ve skutečnosti budou lépe nějaký obyčejný mainstreamový výrobci... Třeba Alfa (taky pokud o vtip) :D

Sob95
21. března 2019, 19:03
0

Myslím, že Land Rover předčí i Jaguar a Porsche dohromady. :-D Co vím tak z doslechu, první generace XF s 4,2 s kompresorem a 3.0D v pohodě, když se nekálí na údržbu. Internet je plný jen toho špatného, tomu komu to jezdí, nemá čas na brečení. :-D

Skipper
21. března 2019, 19:18
1

Když odhlédneme od katastroficky selhávajících motorů, nefunkční elektroniky a koroze, tak je Land Rover náhodou fajn :D

Sob95
21. března 2019, 19:24
0

Spíše nechápu, kde je problém, když Jaguar používá stejné motory a nejsou u něj tak časté závady jako u LR..

Skipper
21. března 2019, 19:25
0

Bohužel jsou. Jaguáří fóra jsou toho plná. 2,7D je prostě průserový motor, ať je v čemkoliv. Benzíny mají taky své mouchy, ale vcelku snadno řešitelné a poruchovostí se neliší od konkurence v dané době.

Sob95
21. března 2019, 19:31
0

Tak 2,7D je už dost staré železo, které je ještě z C6. Já koukal po XF 3.0D 202kw 2012+ po faceliftu, prý už by to mělo být bez problémů i co se týče voliče převodovky. :- )

st
stirling
22. března 2019, 13:14
0

Sranda je ze ked si clovek pozrie statistiky spolahlivosti porsche 911 je na vrchole. Asi sa rata vymena motora ako 1 zavada :)

reagovat