načítám data...

Jaguar, racionální rozhodnutí

27. března 2018, 02:40 38 komentářů beastar

Dnes to bude takové zmatečné a spíše ve stylu klasicismu. To je totiž proces, který ve vás odstartuje možnost svést se autem, které nemáte rádi.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Jaguar, racionální rozhodnutí

Dnes namíchám jablka a hruštičky pěkně v jednom košíčku. Dlouhodobé používání dvou letitých strojů si vybralo svou první daň. U ztepilé Italky vzdal svou službu výfuk, jehož projev neměl před servisem blízko k autokrosovému speciálu, nebo něčemu horšímu. Elektrické ovládání zadních oken prokázalo typicky italský smysl pro preciznost a vypovědělo službu téměř na den přesně jako budíky. Ano auto neukazuje otáčky ani rychlost. Začalo být tuze zle v Pražské kotlině. 166 putovala na místo, které za svůj život navštívila často a ráda. Do autoservisu k pánům, kteří auta z Itálie mají vážně rádi. Uvítali přítomnost tohoto klenotu vzletnými příměry a peprným slovosledem. Ty vole Alfa to zase bude parádní. Za tím slovem parádní doplňte velmi expresivní výraz pro akt lásky mezi mužem a ženou. Co je ovšem smutnější. Jaguar vycítil zřejmě, že jeho partnerka se společným údělem je v nesnázích. Dostavila se nutnost výměny zadních brzdových kotoučů, které trápila zejména koroze. Bůh ví, kde to zrezlo jak brnění z třicetileté války. A celkový stav pokladnice ostrovní techniky už taky nebyl nejlepší. Rozbilo se pár dalších drobností a někde nám utíká chladicí kapalina. Zatím nic co by bylo fatální, ale nechce se mi to vůbec líbit. Každopádně neříkám to rád, ale neloučil jsem se s daily otlučencem pro rajcovní pražský provoz vůbec lehko.

Obě auta jsou už před vraty na servis. Takže snad tento týden podstoupí obě zákrok úspěšně. Asi dostanou nějaké další menší nutné opravy. Ovšem nic co by nějak radikálně zvýšilo cenu vozu, nebo to samo o sobě chránilo před možným brzkým magnetem. Ovšem S-Type měl na mě v jednom směru nevídaný vliv. Ano je to uvnitř opravdu docela hnusné auto. Dokonce ani zvenčí se nemusí každému líbit. Mimochodem to je takový společný rys estajpa a AR166. Třeba moje přítelkyně tyhle Alfy moc nemusí a asi by je doma viděla nerada. Mně se ten jiný design obou aut docela zamlouvá. Hlavně v drobných detailech.  Jak již víme. Nebo někdo to ví. A kdo neví tak má smůlu. Jaguar nebyl nikdy úplně auto, které bych si přál. Proto byl taky vybrán do škodolibého „testu“. V S-typu jsem došel k závěru, že Jaguar mi nevadí, ale vadí mi ty stupidní pohádky kolem toho a někteří stejně stupidní majitelé. Hlavně modrá krev a pocit aristokrata to bych i jako pravověrný buddhista, pacifista a vegetarián vraždil. A holýma rukama rozerval tulení mládě.

Inu nic tedy. Něco jsem v té staré vrzající rakvy najezdil. Jak v Praze tak i mimo ni a dokonce i to Německo se docela pěkně zvládlo. Byla pokořena hranice nebezpečí totiž dvou set kilometrová rychlost. Mimochodem, kdo by to byl řek, že i na té plzeňské dálnici jde jet takhle rychle co? Tedy do momentu kdy vás předjede fialový Superb II. Naštěstí jsem poprvé za dlouhou dobu potkal chápavé příslušníky a bylo mi vše taktně naznačeno, nápisem za oknem sniž rychlost. Mě bylo pořád divné, proč ten blázen jede tak rychle pořád zamnou, když mi minutu před tím z levého uhýbal. Však to znáte prostě zážitky s keplem se nezapomínají. Nechápu dosud jak mě četnický maskovaný vůz poctivě pořízený z nehorázného dph předjel, ale stalo se. Občas když se na cestě nedařilo, vzpomínal jsem sice se slzou v oku na Zondu a na necelé dva roky starý japkový sedan doma. Dnes již mé bývalé auto v plné výbavě s excelentními výkony od výrobce, kterého u nás stejně nikdo nezná. Ono to umí všechno skvěle až je to vlastně hrozná skoro až škodofkotyčná nuda. Takže prostě rád občas skočíte do exotiky, v které se prostě odlišíte docela snadno. A po pravdě SUV si beru poslední dobou vážně, jen když potřebuju odtáhnout nějaký přívěs nebo vím, že budeme machrovat před sousedem, že se máme skvěle. Mám takové Matějovo období (nová nemoc pojmenovaná po jejím objeviteli Matěji Podhorském) a auta mě obecně pěkně štvou. Paradoxně mě vždycky z takové té všeobecné letargie dostala pořádná jízda ve stoletém sedanu. Prostě to do té zatáčky můžete konečně nahrnout jak Richard Burns v nejlepších letech. Čest jeho památce. A nebojíte se, že náhodou odletí kamínek a poškodí lak za celé hejno papoušků. Nanejvýš odletí kolo a to mi nevadí to už znám. Nebo že tu škodu pojišťovna nezaplatí, protože tohle auto pojistila jen proto, že Petra z risk managementu do vás byla zamilovaná.

A tak si vesele jezdíte a přemýšlíte, jak by to asi dopadlo vzít rozum do hrsti a zkusit všechny tyhle věci zkombinovat. Kombinace rozumného pojištění, spotřeby a denní použitelnosti. Zároveň asi chcete něco, co lidi znají. A ne what a fuck co to je to Infiniti? Ty dělají i topinkovače že jo to měla moje babička. Vážně časem vás to vůbec nebaví vysvětlovat. Z toho abych si myslel, že na denní ježdění je nejvíce super auto i to nejvíc sportovní třeba supersport. Tak z toho už jsem se vyléčil dávno. Prostě přestože na převoz gauče a dvaceti psů máte jiné auto, ten kufr trochu potřebujete. Někdy se i hodí na zadních sedadlech odvést třeba z akce nějaké bábovky. Mě je to teda teď jedno, ale třeba jednou zase nebude. Na to ale není potřeba sedan ani obskurní kombík. Ovlivněn trochu tím fousatým hipízákem od Porsche. Ne nemyslím Keke Kraba z redakce. Myslím Magnuse Walkera. Chvíli jsem pomýšlel na nějakou tu hezkou 911. Jenže když jsem spatřil ceny těch s přívlastkem Turbo tak mě to zase rychle přešlo.

Navíc Porsche je takové trapné klišé. A je kolem něj snad ještě více pohádek, než kolem jiných značek. Jednoho sychravého dne jsem tak sedl do vybydleného interiéru. Natočil podle „odborných“ recenzí ten nejhorší motor v dějinách. Pomalu jsem vyrazil vstříc dopolednímu provozu v našem líbezném hlavním městě. Výhodou a faktickým plusem zpovykovaného silničního provozu v Práglu je že máte čas přemýšlet. A taky psát smsky ale o tom jindy. Jak jsem tak krndoval z pětky na devítku na padesátce v Blance (to je ten nejdražší tunel světa) mi to došlo. Něco prodám a koupím si kabrio s pořádným motorem.  Půjdu proti všem a všemu. Jako v tom románu od Jiráska! Budu hrdina a doma si to obhájím. Stype má zásluhu na jednom. Ten kabriolet je XK. Ano je to Jaguar, s kterým se budu snažit bourat předsudky o tom, že majitelé těchto vozů jsou hloupí kreténi. Pardon omlouvám se, všem normálním bez modré krve. Totiž když jsem byl na skok tlustým vypelichancem v politicky korektním merkellandu. Služebně. To je ta věc jak děláte, že pracujete, přitom si užíváte výlet jinam než do kanclu na Brumlovce.

Dorazil jsem ke svému dobrému příteli s kořeny kdesi na Balkáně. Když mě viděl nebo spíše když uviděl krásu mého korábu silnic potom, co se smál a divil, zvážněl. Pronesl tehdy, památnou větu ve smyslu konečně si dostal rozum. Znáte to, jako když si konečně koupíte škodovku a pardálové v hospodě vás poplácají po ramínku. Kdo to neznáte, zeptejte se souseda z těch míst kde je všechno zelené. To mě dost překvapilo, přece jen nepovažuji, používaní starého šestiválu s diskutabilní spolehlivostí za moc chytrou činnost. Byl jsem však v tu chvíli považován za nově objeveného fanouška nekomunistické produkce jejího veličenstva. V hale kousek od hranice země tulipánů a neřízeného levného sexu bývá k vidění většinou dost pěkných aut. Někdy i věci, které chcete, ale bohužel jaksi nejste ten Bill Gates a ten zase není třeba ani vaším tatíkem. Ve vzdálenějším koutě téhle boudy bylo černé kabrio. Šest let staré takže na jeho pořízení už není nutné býti Billem. Přestože to byl Jaguar. Vzhledem k tomu, že jsem v tomhle konkrétním autě nikdy nejel, nebylo moc potřeba mě přemlouvat. Navíc v tu dobu jsem přesně věděl, že nechci auto kupovat. Byl jsem rád, že se mi zavčas (nedávno) podařilo prodat staré Porsche a ještě starší Mercedes.

Stejně se v XK jezdilo asi půl hodiny. Bylo pro mě těžké zůstat cynický a hlavně hned si to nerezervovat. Vše proběhlo a já dojel v tom stařičkém stroji zpět domů. Zaparkoval jsem do podzemní garáže a po cestě míjel Q50.Auto kterému Joel Baek vtisknul na japko velmi pohledný design. Auto, které je dokonalé ve většině měřitelných věcí. Mnou pořízené za cenu, která se neodmítá. Jenže sezóna nahoře bez se blíží. A ještě nikdy nebylo u mě doma nic, co by kombinovalo takové věci jako právě XK. Nemá cenu si nic nalhávat. Redukovat vozový park doma je prostě občas potřeba. Jeden čas jsme měli pět kusů. A ať máte, nebo nemáte peníze, to vás prostě nebaví. Navíc děti nejsou a přítelkyně rozhodně není na auta nijak náročná. Ano to je ta blbá černovlasá dylina, co vás ohrožuje tím nesmyslně obřím SUV na parkovišti u centra Chodov. Navíc jak většina Čechů hned ví stejně to má vysouložené od svého letitého plešatého manažera. A tak když se to všechno probralo, zjistil jsem, že Q50 je pro mě na nic. Staré auto mě nebaví, jak mi dokázalo 944. A S-Type prakticky stejně není můj je prostě firemní a basta. Přítelkyně potřebuje něco silného a velkého, tak jak to má ráda aby vás mohla sem tam v miátách šrotovat o svodidla a užívat si jiné podobné kratochvíle. Takže se nám to zredukovalo doma na 2 plus jeden, nebo jeden plus dva. I když tajně stejně přemýšlím, že skorojaguára z dob minulých neprodáme. Pokud přežije motor. Zbytek zase příště. Až se vrátí Sophia a tlusťoch ze servisu spojím povídání o nich s novým přírustkem k Zondě. Ta je samozřejmě nepřekonatelná a krásná ve všech ohledech jen v té pařížské pořád praskají okna. Gold Cock kdo to má furt platit….

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Marek Brunner
27. března 2018, 07:08
0

:D:D:D beastare, já už přišel na kabriolet, co nutně potřebuješ. Ty potřebuješ přece Miatu!:D

reagovat
Jakub Pospíšil
27. března 2018, 11:15
0

To už mu spíš prodáš tu naší 323 se obávám.

Marek Brunner
27. března 2018, 12:16
0

323 má ale střechu, což je zbytečná věc. Dobře, má šíbr, ale ne každý ocení déšť rezi při každém otevření.

beastar
27. března 2018, 14:21
0

Ono to z toho není poznat. Je to takový zmatený brblání. Já už tu věc koupil. Ehm za 323 vymenim kdyz tak starej nautbůk;)) Miata neni nic pro mě nemám rád když mi kouká hlava nad přední sklo.
-
Komentář upraven 27. 3. 2018, 14:34:17

Pólin
27. března 2018, 14:39
0

Tak staří snad zase nejsme...;) jasně, ale i ten klenot tě vždycky spolehlivě a v největším pohodí a stylu odveze, kam je libo....:D

beastar
27. března 2018, 14:42
0

Nejsme ale hrozně to letí. Stačí se podívat jak tam vypadá Vláďa ...:))

Jakub Pospíšil
27. března 2018, 17:37
0

Takže počkej, co že jsi nakonec koupil - XK150 v kábru? To je docela cool věc vlastně. Gratuluju a takový ty kecy. Mě se teda víc líbí ta stará X100 (co vypadá jako retardovanej ancistrus), ale v tomhle případě bude asi novější vždycky lepší.

beastar
27. března 2018, 18:05
0

:D Přesně ta X100 se mě vůbec nelíbí. Právě proto, že vypadá trochu jako mentálně retardovanej sumec s pohybovou vadou. Ale to je věc samozřejmě pohledu. Hlavně to už je asi na častý ježdění vražda. No koupil ... udělal sem trochu výprodej ale to už bylo v plánu dlouho prodat ty starý vraždy a nakonec to neminulo ani Q50 kterou sem ale fakt tři měsíce nikam nejel jenom to stálo venku před barákem. Jako nebudu kecat trochu se bojim jestli sem to neposral, ale tak prodat pod cenou to můžu vždycky.....

Jakub Pospíšil
27. března 2018, 18:33
1

Přesně. Já to od tebe kdyžtak za pětatřicet vezmu až tě to přestane bavit. Ale teda jen když to bude ftopu a dáš mi na to záruku, žejo. To je jasný. Ještě bys na tom jinak vydělal a to se neodpouští.

beastar
27. března 2018, 18:55
1

Tak v dobrym stavu to určitě nebude:D A záruku tak možná ze zákona povinnou.... Jestli teda myslíš ten Stype,) To je jasný vydělávat na autech může jenom hroznej buržoust a vykořisťovatel společnosti. Máš to dávat buď na splátky (tzn zadarmo) nebo rovnou zadarmo jako správnej lidumil.... Přece to děláme pro ostatní ne,.

Jakub Pospíšil
27. března 2018, 18:58
1

No počkej počkej. EsTajpa dáš snad tak za pětku ne? Já myslel to kábro.
A lidi vod aut jsou vždycky nějaký podvodníci, to je jasný. A opovaž se mít víc soukromých aut, nedejbože ještě pokud vypadají draze - to jsi prostě automaticky zloděj, sorry.

beastar
27. března 2018, 19:05
3

Jo jo já vim taky sme to museli prodat aby soused neřek. Stačí že vidí to luxusní suv a úplně puká závistí. Sice je to nějakej nýmand z PPF a jezdí jenom v obyčejnym éčku socka jedna ale stejně. Nee toho estajpa nechám zadarmo abych ukázal, že sem grant. Jo takle to XK no hale když se na tom něco vysere drahýho.. třeba destičky brzdový. Tak to hned dávám pryč za pět euro páč je jasný, že to je nespolehlivej krám.

Pólin
27. března 2018, 12:34
1

No těžké rozhodování, ale tak hlavně že máš tu Zondu- to je taková jistota..:D A poslední věta v článku zabíjí :D

reagovat
beastar
27. března 2018, 14:26
0

Poslední věta je pro pamětníky;)) A Zonda není auto takže jí nemůžeš počítat. To je klenot.

krab
27. března 2018, 12:59
3

Beastar - nový vládce bloggerů na Autíčkáři :) Parádní počteníčko ...

Ono se nám to o hodinu posune ten čas a všichni už začínáme bláznit a kupujeme další čtyřkolové nesmysly, které zaručeně potřebujeme. Kde já jsem to už jenom k sakru viděl ....

reagovat
Beny
27. března 2018, 13:04
0

To nebude posunem času, někteří z nás už nakupovali kabria v zimě. :-)

beastar
27. března 2018, 14:22
0

Krabe tak to fakt ne:D Jinak věřím že nebudu sám.

krab
27. března 2018, 14:49
0

Víš, co mě děsně pobavilo, jak najednou Beastar objevuje krásy Jaguárů...
Zatímco já o nich rád píšu a povozím se s laskavým čtenářem, tak v reálu vlastně zatím žádného Jaga nemám a pravděpodobně ani mít nebudu. Ale o XK jsem vážně uvažoval, ještě předtím než jsem koupil Porsche. Dneska si říkám, že bych XK ( X150 - to novější) docela pořád bral, ale jen jako jedno z aut, zkrátka asi už jsem zaslepený a s tím Porsche hrníčkem v kuchyni.

beastar
27. března 2018, 15:00
0

X150 samozřejmě. Mě se ten starej nelíbí. No já sem objevil hlavně to, že je to dost pohodlný. Jako jo 911 turbo 997 cabrio bych chtěl. Jenže ček it aut. Ceny jsou z jinýho vesmíru. A tak když ti Dragan nabídne Xk ze zlatého fondu klasiky. Ty se svezes a jedeš domů v dalším Jaguaru...bit starym werku. Tak ti vytane na mysli že to xk je vlastně supr kára. A asi bude ať je to jak chce provozovatelnější jak 911.

krab
27. března 2018, 15:36
0

to si myslim nepochybně bude. Neprodává se to tu rozhodně snadno, pokud je idea pojezdit a pak prodat, ovšem stojí tě to půlku co 997 turbo Cabrio. A možná ještě míň ... Moc hezký auto a fandím ti v tom!

Já právě zjistil přesně taky tu věc. Jen tedy s několika dny v X100 XK čku. Že je to zkrátka na mě moc pohodlný a mě to nebaví. Ani technicky to nebude snad průšvih, motory 4.2 jsou spolehlivý a vůbec z trochou hledání a vytvoření si kontaktů, prostě díly na to seženeš, kdyby se něco podělalo. Pošli pak fotku a napiš blog :)

beastar
27. března 2018, 18:03
0

Můj plán je, že to prodávat nebudu. To teda je jednom takovej odhad zatim. Joo je to pohodlný já tim taky chci jezdit v podstatě furt. Jako jasně neni to sporťák jako takovej ten pravověrnej. Jinak teda je to pětilitr, ale co sem zatim dostal rady tak mi nepřišlo nic co by se nedalo uservisovat. Je to ten "základ" bez turba AJV8GIII myslim že to má 380hp? To bych teda kecal nevim přesně. Mám to druhej den ještě to nemá ani značky vlastně ani hotový papíry pro značky.

Jimi
27. března 2018, 14:05
0

Q50 zaujme, ale nevím, jak by se žilo s Nissanem. XK rozhodně zajímavá volba. Koukal jsem, že XK Coupé je vlastně 3-dvířko... ale vyměnit ten volant z nového jagoše, ale přežil bych to i V6...

reagovat
beastar
27. března 2018, 14:25
0

XK je hlavně dostatečně zábavný na to jak je docela za slušný ceny. Ten klasickej sedan už mě nebavil. Q50 sem měl přes rok. A s Nissanem ale Infiniti tady nemá moc dobrej zvuk;))

VK
VK
27. března 2018, 21:07
0

Jaký je to rok výroby?

reagovat
beastar
28. března 2018, 03:35
0

25.3 2018

VK
VK
28. března 2018, 08:57
0

Gratuluji.

beastar
28. března 2018, 13:17
0

Dělám si srandu je to starej pekáč. 2009 ale díky.

krab
28. března 2018, 14:25
1

VK určitě gratuluje protože to má totiž automat :-D

beastar
28. března 2018, 14:49
1

:D jojo to má. Konečně sem vysvobozen z temna kvedlacího nesmyslu a dojdu spasení.

Calif
28. března 2018, 11:06
1

Super psaní, čtu ve frontě u dochtora a celou dobu se usmívam..

reagovat
GanGreen
28. března 2018, 11:12
0

četlo se mi to něják těžko, ale jestli je výsledek ten že sis koupil nový fáro, tak upřímě gratuluju a trochu závidim ;)

reagovat
beastar
28. března 2018, 13:16
0

Jo chápu. Je to dost kostrbatý. To je tak když chceš zamíchat 3 věci dohromady. Mě šlo o to abych to tady nezasíral 3 blogama postupně. Tak sem to zahustil a je z toho gulášek s 8....

saage
28. března 2018, 15:12
0

Ja az z komentaru taky zjistil ze sis ho nakonec koupil :-) No samozrejme gratulace! To se to ted bude jezdit, jaro za dverma, nebe nad hlavou.. Super! Vyvenci ho nekdy taky na kafe kary.. teda jestli vubec nejaky budou

beastar
28. března 2018, 17:49
0

Jo, jo bude to doufám super. I když dneska když vidim to počasí tak na střechu je ještě čas:D No napsal sem to blbě jak sem to spojil s těma zprávama o těch dvou starejch povozech. Jinak čekám na značky a dik snad se na tom hned něco drahýho neposere.

Skipper
30. března 2018, 14:39
0

Grautlace kolego! Však počkej, nakonec se Ti zalíbí i ta X100 .D

reagovat
beastar
30. března 2018, 20:34
0

Joo dikes. No to asi nezačne přece jen já obecně ty starý modely nemusim (nejen jaguary)

Bavoraczech
04. dubna 2018, 13:20
0

"Uvítali přítomnost tohoto klenotu vzletnými příměry a peprným slovosledem. Ty vole Alfa to zase bude parádní."
Jako majitel Alfy 166 musím napsat jednu podstatnou věc. Dát Alfu (a zřejmě i toho Jaga) do servisu, kde mechanici mluví přesně takhle je nejrychlejší cesta, jak ji zprovodit ze světa a s ní i nepoměrně víc zelených papírků než by člověk řekl.
Tihle mechanici jsou zvyklí opravovat hlavně KONCERN woe a případně sem tam nějakýho toho Forda nebo Opela. to pak dopadne tak, že kvúli banálnímu problému se stahovačkou rozeserou elektriku v polovině auta, která si pak bude žít svým životem a nechají si královsky zaplatit, protože mají jasný argument. Alfa pane, tam je to složitý a ke všemu je špatnej přístup. Jsme dolovali tu stahovačku 15 hodin a ještě byl problém s kabeláží.
Takové jsou moje zkušenosti a bohužel, kdo vlastní auto takového typu Jako jsou Alfy, starší Jaguary a jim podobné, musí mít to auto opravdu rádi a pak mají dvě možnosti. Buď nejezdit do nejbližšího servisu, ale najít si servis třeba 50 i víc km daleko, kde prostě neříkaj "Jé, Alfa 166, to je ta italská parodie na Oktávku" a nebo se o údržbu a drobné opravy starat sám a auto dát do znalého servisu jen na náročnou údržbu, kde je co zkazit. Třeba rozvody.

reagovat
beastar
04. dubna 2018, 13:58
0

No on je to servis kde italský auta dělají vlastně skoro jen ty. Sami závodí s Abarthama a Fiatama v rally. Nemaj rádi jtd a 166:)) Přijde jim to jako na hovno motor ten pětiválec v ropě. Proč nevim. Dělají ale dobře a jsou to nadšenci. I když teda spíš do Fiatu a Lancie. Dával sem tam i Maserati3200 a to teda držkovali hodně. Ten starej Jaguar se jim dělá dobře asi. Nedělalo se na tom nic extra ale. Brzdy udeláš na všem....