Je Bmw e39 univerzální youngtimer?
Nechci tu úplně zabrušovat do diskuse, co je a není young nebo old, abych nemusel shnilej kikánwágn za 20tis bez výbavy obhajovat coby projev naší kultury (viz projev „stínového ministra“ https://g.cz/hlasky-stinoveho-ministra-pro-neexistujici-pseudokulturu-mila-rozner-ktery-se-zabrousil-az-do-snemovny-slavi-narozeniny/).
Proto se omezím na své vnímání reality, polopatě svůj názor. A s názory si jak známo můžete psát blog nebo je nalubrikované uložit do pozadí. Semir z Cobry 11 nebo Madonna v tom mají jasno.
Někdy v roce 2010 jsem si zajel pro stříbrnou 530iA r. 02 s cca 200tis km, po 1. majiteli, nebouranou, se serviskou za necelých 200k. Výbava obsahovala 16:9 navi s TV funkcí, Exclusive edice interiéru (spec. kožené potahy, dvojbarevné dřevěné lišty a volant, obšité tapecáky), sicny s masáží, výhřevem a pamětí, el. volant, xenony, webasto na DO, cd měnič, el. roletka apod.
Basic TTD: M54B30 – 3,0 I6 24V, 84x90mm, CR 10,2:1, 170 kW při 5900 rpm, 300 Nm při 3500 rpm, 5q ZF automat, 1635 kg, Vmax 244 km/h, 7,6 s na sto, 10,7 kombinovaná, nádrž 70 litrů, rozložení hmotnosti 52/48.
Hned zkraje jsem musel přetěsnit zadní vodní clony ve dveřích, vyměnit aretace předních dveří a táhla ve světlech. Samo jsem přitom dal lepší xenon moduly a nové výbojky.
Dokoupil koberce, HR stabilizátory, Eibach pružiny, Bilstein B8 tlumiče, Zimmermann brzdy, vyměnil el. škrtící klapku, DSC jednotku, expanzní nádobku, hadice ke chladiči, čidla xenonů, čidla vačky, cívky, ramena, nárazníky za Mpaket, výfuk Remus, komplet repro a zesilovač STEG, subwoofer místo skivaku, přetěsnil sání, víko, vanu, vytlumil…
Zkrátím to, s autem jsem najel přes 100tis km na LPG (top instalace by Vaněk v Praze), nasypal do něj odhadem tak 150tis, abych jej nakonec po 4 letech za 160tis prodal. Bralo zhruba 8-11 benzínu, v průměru zkrátka 9,5 léto, 10,5 zima, v plynu o litr více. Po cca 70tis umřel jeden LPG vstřikovač, tak jsem je nechal vyměnit všechny za tuším 3,5k. Jinak o plynu vůbec nevíte (když pominu absenci rezervy, kam šla 72 litrová nádrž).
Mezitím jsem s ním otočil párkrát lyže v Itálii, hory ve Slovinsku nebo projel pobřeží Itálie z obou stran (2 týdenní trip s cca 3tis km nájezdem). Nikde mě nenechalo, byla sranda s ním jezdit, vešel jsem se v extrému i ve 4 lidech na lyže s předvánočním nákupem, ale to už jsme fakt přetékali věcma.
Jak 530iA jede?
V sérii nemá nic extra jízdní vlastnosti na R16 pneu, proto jsem je přezul na R17 a dal jiný podvozek, který se ukázal jako čiré zlo na CZ polňačkách (to jsou takové ty úseky asfaltu všude kolem, které jsou tvořeny z úseček, namísto plynulé křivky). Auto na progresivně vinutých (relativně poddajných Eibach -25/15mm) pružinách v kombinaci s tuhými Bilstein B8 mělo tendency neustále poskakovat a drncat, což se paradoxně zlepšilo při rychlostech kolem 80-110 na okreskách nebo při vyjetí mimo Miloušovo království. Silničky kolem Alp báwo krouhalo jako po kolejích, nebyl problem se nahánět s motorkáři ve vracečkách (nebudu tu tvrdit, jak jsem jim stačil na rovinkách… byl jsem samozřejmě ještě rychlejší). S najetím pár tisíc a degradací asi 4320 hodin (celých 6 měsíců) došlo ke klepání z předního tlumiče, aby o pár měsíců později umřel i ten druhý. Po demontáži byl vyrezlý, měl poškozené těsnění, v zimě uvnitř zamrzalo bláto/voda, definice utrpení. Dle německého webu měl stejnou zkušenost i další zákazník Bilsteinu, který neváhal dát druhý set a stav se opakoval.
Já dal následně Sach Advantage a byl jsem spokojen, komfort zcela jinde za všech rychlostí a sportovní vlastnosti bych hodnotil 90% těch B8, nehledě na podstatně nižší cenu. Hodně pozitivní vliv mají stabilizátory, což si málokdo připouští, když upravuje podvozek. Auto pak i lépe zatáčí/reaguje na volant, eliminací počátečního opilého náklonu. No a lehčí kola jsou samozřejmost, nic nezabije jízdní vlastnosti víc než „železobetonové obludy typu 13 kg a víc“. Odbočka – obdivuji např. majitele Audi, kterak si spokojeně montují na auta 21´´ Rotory s hmotností přes 16kg a jsou s tím v pohodě.
Z praktického pohledu je už dnes limitující menší kufr, umírající elektronické součásti (displeje budíků/rádia, PC navi, ABS/DSC, zesilovač rádia, čidla kliky/vačky/oleje, škrtící klapka), slepá světla (vypálené reflexní části parabol/modulů, rozlámaná táhla/šrouby uvnitř světel), antikoro ochrana (spodky a vnitřky dveří, 5 dveře, přední/zadní blatníky), spotřeba oleje (M54 žerou od litru na 5tis km po 1 na 100 km – moje brala tak litr na 3tis), úmrtnost automatu (postupně začne kopat při dojezdu 2-1 a trvá delší dobu zařazení R) a chladící soustavy (odchází el. vyhřívaný termostat, visco spojka, chladič, expanzka i hadice).
Auto má dobrou aerodynamiku, vnitřní hluk je poměrně nízký, motor je však ve vyšších otáčkách příjemně slyšet. Zrychlení na okreskách překonává očekávání od 230PS a 5q automatu, spotřeba je velmi rozumná. Velikost karoserie je na dnešní poměry kompaktní, auto snadno zaparkujete a proplete se městským provozem s lehkostí. Zájemcům o sportovní svezení moc nedoporučím V8 motory, které mají jinou přední nápravu a řízení s převodkou, které postrádá cit (V8 3.0 imo nemá smysl – jakože dynamika, 4.4 by měla být vychytanější, ale má 2x Vanos, který po letech chce repásnout).
Zvláštní kategorií jsou modely od Alpiny – B6 jsou založeny na M52 motorech (přeloženo pro lidi 532i/528i) a netrápí je proto spotřeba oleje. Vrcholem jsou pak B10 V8 – v běžném provozu velmi kultivované a výkonné, dlouhodobě asi i lepší volba než M5 (která vyžaduje bezchybné fungování 4x Vanos, 2x MAF, 4x lambdy a sladění škrtících klapek s potenciometry, navíc s vyšší spotřebou). První verze trpěly na degradující těsnění hlav, po roce 2000 přechod na kovové tento defekt odstranil. Verze B10 V8S jsou velmi ceněné, obsahují jednak vyšší výkon, ale i třeba více pístkové brzdy a modifikace podvozku. Alpiny je celkově pojaty jako komfortní rychlé limuzíny, zatímco M5 je v přímém srovnání až neurvalá, včt. projevu motoru, který působí už na volnoběh jako hot-rod, zatímco Alpina spíše tiše přede. V závislosti na specifikaci jste mohli dostat vše od Alpina koženého čalounění (včt. jiných výplní sedaček) po lak, spoilery, disky, výfuk nebo ikonické bojové polepy. Jízda je velmi zajímavým mixem sportovna, plavnosti a nenuceného teleportu na libovolné vzdálenosti.
01. prosince 2021, 09:51
-1
Dnes to na mě dělá dojem, že provozovat to jako daily bez značně nutných investic je cesta do pekel resp. na vrakáč, jak to denně vidím live v ulicích. Výhodou a zároveň nevýhodou je technická spřízněnost s větší e38. Ty problémy, hlavně u V8 jsou obdobné.
Zda bude cena těchto aut růst je otázka, aby se ty investice -udržet to aspoň v originálu- trochu vyplatily. Zatím to je jedna z levnějších Alpin.
Je to v kategorii, sypeš do toho nesmysly a doufáš, že někdo hledá ten feeling aut z přelomu milénia ale zatím efekt nic moc.
01. prosince 2021, 11:06
0
Na ryzi daily je toho asi skoda, je-li to v peknem stavu.
Nemusi to byt ryzi vikendovka, ale osobne si vezmu podobne auto na cestu, pokud je jaro az podzim a cesta je delsi.
Na zimu nebo na popojizdeni po meste si nicim jina vozidla.
01. prosince 2021, 11:28
0
JInak na 9,5 jsem se nikdy nedostal.
Mam v trojce s M54 dlouhodobou 10,5 na benzin, 13 na plyn.
02. prosince 2021, 08:02
0
Pokud jsi z Prahy a okolí, určitě zkus LPG Vaněk u Rádia Svobodná Evropa… inteligentní montáž, top sladění… dělal mi 2 auta, oboje bez rozdílu ba/lpg za jízdy…
03. prosince 2021, 10:13
-1
Ve 46 2,8 za 9l, dálky za 7,5 a rozhodně to nebyla eko jízda
04. prosince 2021, 19:19
-1
U me je dalka 170 po ceske nebo nemecke dalnici. Takze nejakych15 litru plynu.
Po statovce by to i tech 9,5 benzinu/ 11,5 plynu mohlo byt.
Na spotrebu je skvely N53 (v E90), ktery tu vsichni sborove hani. Pri stejne jizde vezme 1-1,5 litru benzinu mene nez M54 a je na urovni dvoulitroveho ctyrvalce.
04. prosince 2021, 20:03
0
Mel jsem jej v e60 LCI, spotřeba je skvělá, ale komplexností je ten motor pomalu na úrovni eletro-chemické laboratoře... někdy napíšu o e60 review :-)
06. prosince 2021, 18:42
0
Jak pises. V dobe vyvoje byla jeho spotreba hlavni priorita. Takze vsechny agregaty odpojitelne, bez sacich klapek, vrstvena smes, magneziove dily,..
Co BMW v predvyvoji hodne zkouma (i u motorek) je omezovani vsech moznych trecich nebo hydraulickych ztrat. Casto jsou to kone za levno, jindy naopak pomoci vetsi komplikovanosti.
01. prosince 2021, 13:19
-1
Basic TTD: to jsi vyčetl z techničáku k mojí Alfě 166? (Tam je taky tuším 0-100 za 7,6 s a maximálka 243 km/h)
Moc pěkná recenze, naprosto chápu tuhle oblibu mileniálních sedanů :-). Na denní ježdění je toho dneska ale už opravdu škoda.
02. prosince 2021, 15:36
1
To je jen eufemistický způsob jak říct, že se to bude furt sypat :D
03. prosince 2021, 06:49
0
Spíš hnít. Když se to sype, dá se to opravit... Když už je to shnilý, tak se tomu leda dá trochu prodloužit životnost...
03. prosince 2021, 10:11
-2
Proč škoda, když se o to staráš, tak je to v pohodě. Moje 46 je bez koroze, teď dostala nástřik podvozku a vystříkaný dutiny, věřím že mi ještě dlouho vydrží jako DD. A nesype se to, je to spolehlivý auto, musíš tomu dát samozřejmě údržbu, ale to každýmu autu.
03. prosince 2021, 10:20
0
Každý auto začne dřív nebo později hnít. dutiny by se měly samozřejmě dělat prezentivně hlavně pro zimní provoz. Nástřik podvozku je ale hodně spornej. To se totiž musí dělat pořádně. Sundat výfuk, nejlík kardan a celou zadní nápravu, vzít škrabku, drátěnej kartáč, brusku a několik dní si s tím hrát. Nahnilá místa obrousit, ošetřit, celé to natřít nejlíp epoxydovým základem a pak teprv stříkat nějakým tím tlumexem. Je to záležitost odhadem tak za 5000 materiál a určitě nejmíň to samé práce. Ty podzimní nabídky servisů za 3200 jsou úplně na nic. Týpek to zespoda omyje VAPkou. v lepším případě si novinama nebo nějakou folií zakryje nápravu a výfuk a naleje tam tlumex naprudko, práce na hoďku a půl za 1500 matroš? To pak může nadělat vác škody než užitku. Tam kde byla vrstva porušená nebo nedržela na podkladu zůstane bordel, celé se to zakryje další vrstvou tlumexu a nad ní to hnije vesele dál... Jen to zas pár let není vidět, ale pak už možná nebude co zachraňovat.
03. prosince 2021, 10:55
1
Jo ale není dobrý si právě ten podvozek ošetřit sám. Vysrat se na super výhodný nabídky servisu. Protože to je věc kterou umím i já a to rozhodně nejsem kutil, nebo tak něco. Jediný co je pro to omluva že prostě ne každý má místo. A ne každý auto ti začne hnit když se o to starali i ti před tebou... No ale to je fakt minimum aut.
03. prosince 2021, 11:02
1
Jo jo, pár dní jsem pod tím strávil, očistit a oškrabat je nejhorší, pak už to jde, natřít a nastříkat.
05. prosince 2021, 12:01
0
Mechanik.: Proto sem to psal. U tebe jsem čekal že si to dělal sám. Tam je pak záruka kvality. Fakt je ten že i já a to nejsem moc zručný tohle vcelku v pohodě udělám.
05. prosince 2021, 21:31
0
Tohle je složitá problematika a vyžaduje znalosti a zkušenosti. Zaprvé jsou auta, která prostě nereznou a to ani když je někdo nechá zarůstat dvacet let do pole a v kufru nechá pytel posypové soli (takhle jsme našli Alfu 164) a pak jsou auta, která reznou a nedá se s tím dělat nic jiného, než průběžně vyvařovat (Ford Transit) a tam, kde by se to vařilo blbě se to snažit zpomalit co to jen jde.
V každém případě kvalitní ošetření proti korozi znamená ideálně začít na voze, který je nový a provádět každý rok ošetření dutin i celého podvozku. Do dutin se používají různé vzlínavé antikorozní vosky jako například Dinitrol 1000 nebo Carlofon Transparent. Na samotný podvozek žádný tlumex a podobné matlací asfaltové sračky, ale taky vosk, konkrétně Dinitrol 4942. Tento se musí aplikovat na nezrezlý a očištěný podvozek a jednou za čas zkontrolovat a obnovit, kde je porušený (typicky vždy při přezouvání).
Horší situace je u aut, které už zrezlé jsou. To pak znamená všechno důkladně odrbat a ideálně i otryskat suchým ledem (písek je nevhodný, protože se pak drží v dutinách, váže vlhkost a podporuje korozi) a ošetřit nejdříve odrezovačem (Korroplex L237) a pak antikorozní dvousložkový základ, podpořit to nějakým protiotěrovým nástřikem a zalakovat polyuretanovým lakem. Hlavní a klíčové je vyhnout se sračkám, jako je Brunox Epoxy - absolutně vůbec to nefunguje, ani když se dodrží předepsaný postup a stejně to pod tím vesele hnije a ještě k tomu to zasychá čtrnáct dní a je to neúměrně drahé.
01. prosince 2021, 13:49
3
Po přečtení blogu musím přidat také své zkušenosti s E39. Auto se mi vždy hrozně líbilo, ale přistupoval jsem k tomu z opačného konce - potřeboval jsem levnou daily, a požadavky byly pouze manual a benzínový motor. Koupil jsem jednu z nejlevnějších na bazoši...a byl jsem naprosto unešen z toho jak skvělé auto to je! Krásně odhlučněné, po silnici pluje v poklidu jako na obláčku, až z toho nemám absolutně žádné závoďácký chutě (narozdíl od všech mých ostatních aut). Věci se na tom sice serou, hlavně cokoli elektronického, ale zas to ještě nebylo nic co by přímo bránilo provozu, takže vlastně hodnotím auto jako spolehlivé. A protože je to pouze levná daily, tyto serepetičky neřeším a jenom jezdím, prakticky bez investic. Motor M52 je perfektní, je to moje první auto za 11let co absolutně nežere žádný olej, a velkou radost mi dělá i spotřeba 8-8,5l benzínu na sto, což považuju na tak těžký tank s atmosférickým dvouapůl litrem za zázrak. Bohužel tento článek poněkud nabourává mou představu o tom, že bych si jednou pořídil nějaký vyvoněný dražší kousek, ve kterém by vše fungovalo a dělalo jen radost - mimo tu spotřebu oleje jsou tady popsány úplně stejné neduhy jako mám já v autě za desetinu ceny zde uvedené pořizovačky a oprav....
01. prosince 2021, 16:04
0
M52B28TU je na DD top motor… ten M54B30 už je o snaze vývojáře vymáčknout víc než max co jde ze “železa”… na úkor životnosti… proto faily typu plasty ve vodním okruhu, el. nadbytečnosti nebo slabé kroužky pro nižší tření/vyšší výkon/nižší spotřebu…
01. prosince 2021, 20:12
0
Pravda, měl jsem BMW s M52B25, pak tuhle zmiňovanou M52B28TU a oba skvělé motory. Ale teď provozuju M54B25 výroba rok 2005 (čili konec) a nespotřebovává vůbec žádnej olej a funguje moc hezky. Asi trošku i štěstí. Spíš ty netěsnosti jsou problém u všech, hlavně pak když člověk myslí, že vymění těsnění pod ventildeklem což je triviální věc, stráví na tom dvě hodiny, protože to staré bývá totálně ztvrdlé a láme se a člověk si musí dát fakt pozor aby nějaký úlomky nekončily v motoru :( Jinak jo M54 má navíc složitější odvětrávání, jsou tam hadice co jsem nechával měnit, nějaký ten odlučovač atd.. jako je tam pár věcí co byla tehdy spíš oproti M52 úspora nákladů a jiný nešikovnosti zase kvůli ekonormě. Ale oproti novějším motorům řady N blbuvzdornost sama :-D
03. prosince 2021, 11:04
-1
M54B25 byl asi nejspolehlivější a nejúspornější šestiválec, poslední ze staré, neproblémové řady. Řídící elektronika už fičela neporovnatelně rychleji. Točil se radostněji než B30 a i nežral tolik olej. N-ka jsou už hodně problémové. Doba změny cílení na jiného zákazníka. Konec klasiky.
05. prosince 2021, 11:23
0
Když problém provozů těhle staroušů je v tom, že to prakticky nejde udělat pořádně...
Jakože kdybych si mohl koupit E60 550i nebo nějakej podobnej nesmysl, dovýzt to do servisu, nechat tam klidně 250 a vědět, že dalších 200kkm (což v mým případě je tak 3-4 roky) jenom oleje a brzdy, tak hurá do toho. Oproti nový pětce by mi nic nechybělo, status mě nezajímá a nákladově je to pořád výrazně lepší než si koupit novou 540i a po 200kkm se jí snažit prodat. Nehledě na to, že ta 540i těch 200 bez problémů možná taky nenajede :D :D
Jenže ono to tak prostě není žejo. To je furt těsnění tady, nějakej šotek v elektrice támhle, neschopný servisy požírající tvůj čas.
Takže jo, starouška na daily klidně. Ale pro někoho, kdo má čas to řešit a najede málo. Na tvrdý používání už to holt není :/
05. prosince 2021, 11:59
0
Ty voe to je přesně pravda. Tahle mantra. Jako dotazy typu. No víte mě o peníze tolik nejde já prostě chci aby to udělali pořádně. Oni to udělají skvěle, ale ani za 250 nejsi Gandalf aby si věděl co se posere příště. Dost často zejména u starých luxusních aut. Ono to fakt nejde. Mě dělá to QP náš servis, defakto kolegové. Nehrozí podvod. Makají na tom a stojím u toho. Stejně mě to stálo 130 od Června. A ano jezdím, nikde mě to nenechalo. Ovšem rok starý Ghibli by mě na provozu stálo prostě méně. A to mě čeká zase spotřebák, olej v at. Co vím tak u starých BMW je to stejný. Měl sem tři e39 po sobě, když to bývalo osmileté auto. A už tenkrát to nebyl zázrak servisovat. Dneska snad může být supr 520 holota a jako do 20k ročně udělá službu.
Za mě takový daily klidně no probs. Nicméně je to vykoupené krev a slzy. A stejně já mám z toho špatný pocit, když s tím jedu 500 km plus někam do hajzlu... Protože nikdy nevíš která to bude cesta. Jo jako jezdím teď taky tak zcela dobrovolně, ale je to punk..
05. prosince 2021, 19:50
0
Tak tak. Těch součástek je prostě moc. A jasně, dycky "dojedeš". Ale máš to pořád posraný a vlastně bys to musel mít v servisu každej měsíc.
Mimochodem, teď budu asi posouvat služebák po pyramidě dolů a čeká mě zase přikoupení povozu. A tak si přemejšlím, jestli mám odvahu koupit nějakou A8 D4 a dát s ní ten interval od 100kkm do 200/250kkm na tacho nebo se na to mám prostě vysrat, otevřít "škoda auto skladové vozy", vykliknout tam nějaký 2.0TDI a mít zase na pár let klid :)
05. prosince 2021, 21:40
0
jj, proto sla do sveta Saabina, jednak servisni poměry v Praze jsou tristní a druhak nikdy nekončící uniky oleje a fatální závady byly moc i na me, fanouška starých s_áčů :-) ale muzu o tom zase někdy napsat epitaf :-)
05. prosince 2021, 22:08
0
V letectví se tenhle problém řeší resursy součástek. Součástky mají svou plánovanou životnost a pak se vymění. Tohle existuje u aut jenom u rozvodového řemenu, brzdových kotoučů, obložení a olejů. Jinak zbytek se musí čekat, kdy se to ten který díl pokazí. Pravděpodobnost časem roste u všech.
05. prosince 2021, 22:31
0
Jo jo. Můžeme to jen konstatovat. Pokud nemáš vyloženě jednoduchý mainstream auto problém se násobí. Pak je jedno zda to je BMW, Mercedes či Saab. Víc exotika míň díly a servis.
A jo vždycky dojedeš. A většinou tě to nikde nenechá. No není to pro každého. Já si to můžu dovolit taky až teď poslední rok. Dřív by to nešlo.
Junior: Zaleží jak často jezdíš. Klasický 2.0tdi od novyho jako na práci nezklame. A8 je ale něco jinyho to víme..
06. prosince 2021, 11:33
0
no, denně viď :) Občas pár kiláků po praze když venku chčije a nechceš přijít někam v saku zmoklej, občas pár desítek po okolí a občas na otočku východní slovensko. Často (polo)studený starty, dojdeš hoďku dvě kecáš a valíš zase dál, 5x za den. Je mi blbý takhle jezdit s STI, protože co si budem, "takový už se nedělaj" a vlastně na tom ani nechceš najíždět kilometry, když víš že jedeš 300 kiláků po D1 tam a zpátky a vlastně z toho nic nemáš...
Ta A8 by se mi líbila i vlastně z nějaký nouze. "Naposledy to zažít". Jsem vlastně mladej a "V8 v naftě pičo" pro mě má nějakej zvuk a chtěl bych to zkusit. Ty motory už jsou dávno pryč, nový nebudou a teď je posledních pár let, kdy to jde koupit relativně zánovní... Ikdyž logicky je to nesmysl.
06. prosince 2021, 11:56
0
Jsem trochu sadomaso, protoze jednu A8 D4 jsem par mesicu zpatky vzal, vicemene kvuli hezkemu interieru a sedackam s masazi+vetranim... no a 4x4 na zimu neni na skodu, ikdyz jsem jej realne nikdy nepotreboval...
... kdyz nepocitam jedno zapadnuti v lese mimo civilizaci s M3 (kde bych zustal asi do jara, nebejt dalsiho nebozaka, ktery rovnez objizdel ucpanou hlavni silnici...)
... a uviznuti na brise na snehu s e61 u kontejneru na separovanej (kde jsem byl linej jit 10m od silnice a musel pak poslouchat kecy od borce s Oktavkou, který me vycuknul zpatky do reviru Bmw).
:-)
07. prosince 2021, 23:41
0
Měl jsem tři BMW o všech je tu blog.....
Ve zkratce - jako daily je to hovadina ....
Do poslední e38 jsem narval cca 200 tis za ani ne tři roky ... Nakonec to stejně zabila koroze .. a to jsem měl schopného a levného mechanika . V komerčním serviska by ta částka byla jednou taková.
08. prosince 2021, 07:55
0
Je to tak no finančně to prostě nedává smysl. A líp už nebude. Je to taky tím, že jak byl v ČR levnější servis bylo hej. To dnes už moc neplatí, když nemáš kámoše či svoji dílnu. To je dost často základ. A 200k za tři roky na 7 e38 to mě nepřekvapuje. To je přesně to. Když jezdíš a chceš to mít v cajku. Já už z toho taky vyrostl.
Junior: No trochu režim jak já. Akorát já teď naštěstí v Praze jsem tak 2x za měsíc. Tady je to trochu lepší. No co dodat. Chápu tvou touhu po pořádný naftě jenže víme jak to dopadne že jo. Sráč se rozbije a bude to stát ježdění v Stí a servis za pade až kilo hned. Já měl takhle kdysi S4 b6 když to žádná klasika nebyla. Na zimu, ale po zimě to šlo hned z baráku. Servis stál přesně 0. A ta dostávala rally vložky....