načítám data...

Bmw 335i e92 projekt auto

10. března 2023, 11:09 39 komentářů StreetPro

Aneb bastlení... pro potěšení... z bastlení.

zobrazit celou galeriiJan Beck: Bmw 335i e92 projekt auto

Nestává se často… že mám potřebu tajit českému národu (neboť nikdo jiný tenhle divno-jazyk beztak nerozklíčuje), že jsem si udělal radost černým autem, které obecně vzato nepotřebuji. Alleee… žijeme jen jednou, sny se mají plnit…

No… nestane se tak ani dneska, protože jak správně tušíte, mám další deadline a prokrastinuju…                       a na McLaren F1 pořád nemám nějaké ty euráky…                                     takže layback, relax… and enjoy.

Říkají (oni… vy víte kdo), abych byl skromný a strohý, pečlivý a precizní, sepíšu tento výlev tak jednoduše, jak to jenom půjde… ikdyby to mělo zabrat celé pětihory a čtyři vzrostlé internetové lípy. Ne nadarmo se o mě tvrdí, že mám na klávesnici přímé tlačítko na Jolandu.

Proč báwo? Protože je pořád první volbou nás mladých a neklidných… zabijáků z hovinek.cz a tyranů maminek u nákupáku. Protože pálit pneu nebo hrabat před přechodem může jen mistr volantu.

Proč černé? Protože v Německu musí mít každej TurekOdOkurek černej hustokrutomafiowagen, takže se pak hrnou pod tlakem i k nám (ty bawa, ne Turci). Můžeme s tím nesouhlasit, rozporovat, ale v důsledku to tak prostě je. Samo bych si vzal jako obyčejně jedno JapanRot na víkendy a druhé v DakarGelb pro takové to všední prohlížení se v odrazech výloh na Pařížské během týdne, ale mám již plnou garáž, víme?

Volba (nechci se opakovat, ale nás… “mladíků ve sportovním Bmw”… kdo z vás to má, že?) padla na e92 z důvodu použitelnosti jak pro fun, tak pro rodinu (4 lidi a velký kufr se sklopnýma sicnama, podívej, i kočárek se tam vejde… tím tuhle hračku ženě prodáte),

motoru N54 (must have stickers online), velké nabídky příslušenství a podpory (díly, manuály, ETK rozpad dílů a cen – bude časté čtení, početná komunita hlavně v US, sofistikovaný a levný sw MHDxHP).

Ti z vás, co při čtení hýbou rty, musí na ta barevná písmenka kliknout, pak se ukáže o čem to vlastně je (pozn. autora). Píšu to schválně pomalu, ale můžu i ubrat. Zatím si něco tématicky nakreslíme inkoustovkou na ruku.

Pochopitelně, kdybych konečně zprovoznil tu tiskárnu od Káčka, zapadlou za pohovkou v mé letní rezidenci vedle Andyho, mohl jsem si koupit nouzáckou M3 s dýchavičnou V8, nějakým tím LSD a nadívanou kouskama pokřiveného hliníku držící ten baworskej krám mastnou stranu u silnice… Což by mi sice umožnilo minout všechny must-have N54_e92 úpravy, ale zase bych se pod tím nemohl válet a psát vám o tom na pokračování. Mínusem vyfabulované konstrukce je fakt, že to bylo první DI (direct injection) turbo “by BMW”, takže dnešní B58 je spolehlivostí a výkonem podstatně jiné kafe (pozn. autora: nikdy nepijte německé kafe na benzinkách, to je věc proti lidskosti).

Takže skipnu svoje 13. narozeniny a takový to první benzínový počůrání nad bratránkovo fichtlem, přetočím dopředu snahu naučit motorku jezdit na vzduch (pokaždé, kdy to začala konečně chápat, došel i poslední výpar z nádrže) a posunu to rovnou na příjezd k prodejci do Plzně, kde číhala extra levná 335i za ¼ míče (je to už nějaký pátek nazpět, asi tak 2018, jestli si dobře pamatuju). Coupé jsem už provozoval, tak jsem věděl, že je to paradoxně celkem použitelnej familywágn, když už nemusíte pomáhat děcku do sedačky (na to malé máte silnou ženu, emancipace, woe). Funny note – ten malej terorista v A8_triple_izolace_vezu_se_na_obláčku řve jako tur, zatímco tady ani nedutá. O tom větším nemluvě, ten zapomene večer i na || a mašinku Tomáše a usíná s vidinou cesty báwem druhý den ráno (ikdyž je to až odpo).

Levnou jsem bral záměrně, protože jsem plánoval jednak upravovat a druhák si nedělám iluze jak jsou na tom ty extra kousky o kilo dražší (pár jsem jich viděl). Prodejce se samozřejmě holedbal, kterak je vše cajk, což vydrželo minimálně do “folesknédl” po ohřátí motoru a padnutí do nouzáku. Samo tam bylo x dalších drobných věcí, čínskýma destičkama počínaje (aretační pružiny desek neseděly v zadních pístkách, takže každé brždění znamenalo prvotně vymezit vůli několika centimetry chodu pedálu), KO motorkem ostřikovače (Bmw evergreen), olej valící z domku filtru (prodejce jej sice přetěsnil, ale jen jednu část, jsou tam v podstatě 3) nebo vykotlané uložení osiček wastegate (což má za následek ten nouzák, kdy regulace neuzavře zcela obtok a tím nedosáhne požadovaného tlaku, jako bonus si zahrajete na Ducati na volnoběh).

Prvotní nesmělé sundání spodního krytu motoru bych přirovnal k sexu s nadrženou 16kou, teklo to prakticky všude. O dva dny a to kilo později jsem měl přetěsněnou vanu, ventil víko, olej domek, 2 nová turba a nějaké drobnosti okolo. Hurá další den na 900 km služebku do Belgie.

Jak už teda víme, do počátečního servisu není problém pustit nějakou tu škváru – z voleje na olej (skalní fanoušky značky to nepřekvapí, protože jak známo, Bmw přechází na průtokové mazání čehokoliv s nájezdem kolem 200tis km). Horší jsou jen mechanismy stěračů u  VW group. Pro neznalé pojmu “provozovat N54” doporučuji nastudovat zde: https://www.autickar.cz/blog/clanek/bmw-335i-e92---vice-nez-malo/1418/

Konkrétně jde teda o 335iA z 2006 s aktuálně 290tis km na tacho a fun faktorem plynoucím z řady úprav. Pravdou je, že než jsem vyměnil půlku podvozku, měl jsem chuť auto prodat, protože feeling v zatáčkách na mokré silnici bych popsal jako “chůze po ledu ve tmě”. Slabší povahy odkojené 1,9 naftou vyděsí spotřeba a povinné ručení, trápené kusy longlifem bývají přidřené na klice nebo vačkách. Moje neměla nikde pod víkem nebo ve vaně karbon, olej nebere prakticky vůbec (po léčení úniků možná 0,5 na 10tis km), na dálky je spotřeba kolem 8,5 při běžných rychlostech (do 150), město za 12. Projev na okresce je konstantní balancování mezi odevzdáním ŘP a bezpečným dohledem, protože není problém nakulit do zatáčky tak rychle, že vás překvapí strejda s “Vmínus50 km/h”.

Ze zvláštností bych zmínil absenci šíbru (nižší těžiště – positive pro petrolheads) a kapličky navigace (imo hezčí palubka a navíc je CCC dnes v podstatě elektrošrot) a relativně bohatou výbavu (adaptivní tempomat, paměti, výhřevy, roletka, nápojáky, podsvícení klik a lišt dveří). V minulosti byl lakovaný LZ blatník, ale bez deformace plechu, takže koroze se zatím nedopsala do výbavy. Krom úprav jsem samo musel vyměnit cívky, svíčky, vanos ventily, solenoidy regulace tlaku, komplet vodní hadice, uložení motoru apod. Pak takové ty quick fix typu podavače pásů, ošmatlané start tlačítko, Performance automat řadička, alcantara sack a kryt volantu, podsvícení popelníku, natažení kabelu k navi na okno (velký TomTom s BT/HF/doživotní auktualizací vyřeší celé CCC)…

Motor a převodovka – MHD Stage 1+ (prozatím… musím se dokopat k nahození 3” downpipes, abych mohl nalejt Stg 2+ a tím to všem nandal), recirkulační blow-off ventily (aftermarket Forge, zlepšuje to reakce-stabilnější plnící tlak), silikon inlety (teoreticky přidají pár PS), alu charge pipe (sériová většinou umře po yvýšení plnícího tlaku), komplet nové vodní hadice a expanzka, intercooler VRSF HD 5” (hlubší by kolidoval s ACC, chladí to znatelně lépe než základní Wagner, o sériovém ani nemluvě – na foto),

zrušen oem výměník “AT olej-voda” a přidán Setrab chladič s ventilátorem a termostatem do levého podběhu (aby se oddálil heat soak, kdy převodovka dumpne extra teplo do vodního okruhu motoru), xHP stage 2 pro rychlejší reakce převodovky (řadí to fakt hezky, na poměry dnes již oldschool 6hp od ZF).

Podvozek – instalovány veškeré části použitelné z M3 (4x přední ramena, 4x zadní ramena,

přední stabilizátor z M3 cabrio, zadní z M3 coupe (to bych už teď neudělal, protože to sice fajně sedí, ale hrabe při každém zkřížení – LSD by to pořešil, třeba časem), M3 horní rozpěrka, M3 silentbloky uložení zadní napravnice – na foto sériová 335i po 250tis km),

zadní spodní stavitelná ramena v unibalu (levné made in China, překvapivě drží v poho),

Diff lock/brace (omezuje plavání – přišlo mi, že ze všech náplastí až tohle reagulérně změnilo plavací feeling v rychlostech nad 160), horní uložení předních tlumičů -10mm, tlumiče Sachs Advantage na Mpaket pružinách (nechtěl jsem auto dále snižovat a tvrdé je pro mne dost, dont mind Monroe na fotce, tohle zvěrstvo bylo nepochopitelně namontováno předchozím majitelem – auto ve 110 na rozbitějším povrchu přivaděče mělo tendenci jet po tečně ze zatáčky, praktická záležitost, když spěcháte),

přední 4-píst brzdy F30 a 340 mm 2-dílné kotouče (cca 1 kg redukce neodpružené hmoty, naprosto dostačují pro mou sportovní jízdu, věřím, že na okruhu by to byl slabší článek, ale tam se dřív beztak přehřeje voda) plus oplétané nerez brzdové hadice,

Kastle – dodělán M paket (pro streetkredit), průduchy do kapoty (původně to jsou náběry k olej chladičům z Corvette C7, výrazně se zlepšil pocit ze stability při rychlostech nad 160km/h a chlazení motoru/oleje), náfuky z 335iS (tzn. i fog-light delete). Výfuk s open flap koncového tlumiče, jinak stock. Vyměněné bi-xenon moduly s aftermarket čirou čočkou apod, takže to svítí na dva parseky.

Během delších cest je bezva ACC (adaptivní tempomat), který je sice ve srovnání se současnými pravěk a neumí stop and go, ale např. oproti MB w205 mi nevypadával ani “po projetí hnojem”, zatímco medvěda oslepil silnější déšť či sníh (možná problém konkrétního kusu, kamarád s tím tolik problémů neměl). V Alpách jsem před flexa tuningem kapoty zažil poměrně rychlé ohřátí motor oleje na 120 (stoupání a malá rychlost ve vracečkách), poté jsem vywapkoval chladič, zprznil kapotu a teď se tetelím blahem, kterak vesele stoupá horký vzduch ven… je to praktické i na ohřátí rukou, když si chcete v zimě na odpočívadle pokecat s dálniční hlídkou. 

Kola – zimní setup 8x17 et30 oem style 269 (10kg) s 225/45R17,

letní 8x18 et34 Ultraleggera (8,5 kg kus) s 235/40R18 (zkoušel jsem přední 8” a 9” zadní Ultraleggery s 235/265 pneu, ale pro mé ježdění to bylo krapet o ničem – nepotřebuju mega trakci zadku na sprinty, naopak mi vadila nedotáčivost předku, teď s 4x 8” je to vyvážené a hezky se vede bokem na požádání).

Interiér – renovace kůže, přelakované vnitřní lišty a plast plochy do oem Bronz metly, nové Professional radio (USB/BT fce), ETON 2-komponentní repro, 2x SWS-8 under seat subwoofery, 4x100 ETON digi 4-kanál zesilovač v kufru (žene přední + suby, zadní jde z rádia – jen kvůli PDC a stage filling), přivedena USB zásuvka + nabíjení iPhone Lightning u řadičky (není na foto – musím to někdy hezky nafotit, asi v přespříštím životě),

komplet vytlumené dveře, podběhy, bočnice vzadu. Hraje to slušně, ale je pravdou, že ty 20 cm subwoofery pod sedačkou hrajou omezené spodní pásmo, zatímco 10 cm repro v tapecáku dveří nemůže pokrýt stejné frekvence jako dobrý 16 cm středobas. Kdo má rád tlak na řiť, bude spokojen, já tam cítím mezeru (odhadem je gap mezi 90 a 150 Hz). Navíc, nakrmený 12” subwoofer v uzavřené ozvučnici v kufru dělá také trochu jiný zážitek – přesné hutné a úderné basy. Tak třeba příště.

V plánu je dodělat bederní opěrky (při delší jízdě to není úplně top) nebo vyměnit stávající sedačky za vybavené z M3 e92, příp. M235i (jsou lehčí), kvůli zachování paměti a výhřevu. Polepit zevnitř termoizolací střechu, protože se to v létě prostě nedá (e92 má zadní okna vlepená, kvůli tuhosti kastle, takže můžu pouze stáhnout přední a trpět hluk větru nebo pustit klimu, která to už nezvládá uchladit – popisuji rozpálené auto na slunku).

Což jsou možná malicherné problémy, ale když jste zvyklí… popíjet dobře vychlazené mojito ve stínu dvou platinových blondýnek… kazí vám styl vylézt opocenej jako dobytek z německého uberwágnu.

A závěrem se mi chce napsat, že to prodám a pořídím nějakou jinou černou díru, třeba P911 před GO, abych se měl zase v čem vrtat… ale pak si uvědomím, že jsem otec od rodiny, že se mi tam haranti nevlezou, že na to nemám čas, že to nepotřebuju, že… že to není racionální :-)

Rozumíte mi? Doufám, že ne :-)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
10. března 2023, 21:54
8

Pekny report.
Konecne po case clanek, ve kterem se neresi dojezdy a smatlaci displaye.

reagovat
sheogh
10. března 2023, 22:47
2

Wow, velmi pekne, rad jsem pocetl, diky :-)

reagovat
Mechanik
12. března 2023, 10:23
0

Úplně ti rozumím, mám teda předchozí generaci, ale taky černá, je to pro rodinu použitelné kupé a jako bych to psal já.
S těma úpravama, seš blázen, ale jak píšeš, žijeme jen jednou. Přeji ať to slouží a ať to nemusíš nikdy prodat

reagovat
Vr
Vrooom
12. března 2023, 16:52
0

Super, E92 je imho nejhezčí bmw posledních 20 let. Fajn, úpravy a zajímavý vědět že i s 290k km na hrbu to má perspektivu. K dokonalosti by to chtělo ještě LSD. Sám mam R6 turbo bmw (1er) a hodně to autu pomůže.

reagovat
af
afro-r1
12. března 2023, 19:12
0

Moje ma pres 300 a dalsich 300 bez problemu zvladne. Takze s jistou hladinou investic tam ta perspektiva u techto aut urcite je.
Po vanocich jsem kupoval symetrickeho Drexlera 45%, tak uvidime, jak se v lete projevi...

Vr
Vrooom
12. března 2023, 20:34
0

Já mám mperformance což je taky drexler a funguje to kouzelně :-)

HeavySmoker
13. března 2023, 10:39
0

Mohol by som proprosiť o info kde ste to páni zohnali a kto vám to namontoval? Tiež by som sa chcel kĺzať v starnúcom BMW, ale moje technické schopnosti končia dolievaním vody do ostrekovača, a aj to polku rozlejem, ďakujem.

af
afro-r1
13. března 2023, 12:41
0

Florian Seibold je osvedcena adresa - limitedslip.de
Sestavi, vmontuje, posle k namontovani do auta..
Nebo si nekdo vymysli, jako ja s piskovanim a komaxitovanim skrine - a musi si to sam i prelisovat a vmontovat.

Vr
Vrooom
13. března 2023, 13:32
0

"HeavySmoker": Já koupil origo mperformance díl od BMW a nechal tam i namontovat. A u Z4 E86 jsem nechal namontovat do původního difu mfactory hrušku (torsen).

HeavySmoker
14. března 2023, 11:48
0

Ďakujem za odpovede, chcem to do Z4 E85, kde žiadne originálne riešenie žiaľ nie je. Vroom, ako si spokojný s tým Mfactory torsen-om? Všade ľudia propagujú že buď spojkové riešenie alebo nič, ale mne príde ten torsen na bežné jazdenie a občasné skĺznutie na mokrom asfalte na drift polygóne príde ako vhodnejšie. Montáž predpokladám zvládne každý schopný nezávislý servis?

Vr
Vrooom
14. března 2023, 14:13
1

Na daily auto to je plně dostačující řešení. Mám porovnaní mfactory lamela vs torsen a obojí děla co má - eliminuje ne tire fire :-) ...
A video více než tisíc slov, tak tady mám nějaké to poklouzání


Montáž musí být velice přesná a je potřeba přesné vymezení. Montoval mi člověk co se specializuje přímo na převodovky. Ale šikovný mechanik si s tím určitě poradí s nástrojem na vymezení.

Vr
Vrooom
14. března 2023, 14:13
0

*drexler lamela (mperformance) vs torsen(mfactory)

David Střítežský
14. března 2023, 14:15
0

HeavySmoker: ano, taky jsem narazil na to, že lamelový svor je prostě nejvíc, ale upřímně, oproti otevřené sérii je cokoliv velký krok kupředu, vůbec bych se Torsenu nebál (třeba v LC500 fungoval skvěle! :D )
Montáž bohužel nezvládne "každý", nová svorná vložka se musí usadit do obalu - změřit zubová vůle a na soustruhu upravit vymezovací podložky. Pokud se to přeskočí, dost pravděpodobně ti bude hrozit hučení, skřípání, eventuálně poškození. Našel jsem i různý "zaručený rady", jak to zvládnout doma, ale vzhledem k ceně dílu (30-50k) bych se do toho spíš nepouštěl.

Naposled hezky shrnutý (český) povídání jsem četl tu, ale jinak pána neznám/zkušenost nemám. On však působí, že má (narozdíl ode mě) i zkušenosti praktické :)
https://1drv.ms/b/s!AuL40pGaGUsFinR1TNP2As_s-LAA?e=DIZoga

StreetPro
14. března 2023, 15:37
1

Jen doplním k LSD - přijel mi kluk se Z3, kde chtěl dát LSD, při demontáži se yjistilo, že už měl Torsen type... měl předtuchu, že tam něco je, protože dle jeho slov to nakopávalo při prokluzu na tramvajovém pásu nebo na namrzlé silnici... to jen pro dokreslení pro koho je to vhodné... u lamelového (oem ZF s 2 lamelama) tohle moc nehrozí, feeling je jen větší tah (případně že jde celý zadek bokem)... základem je měnit pravidelně (max 25tis km) a správný olej (75w140), v případě race/drift nasazení udělat nějakou formu chlazení (pasiv dekl s žebry nebo aktiv chladič s čerpadlem), protože po přesáhnutí limitní teploty se začnou lamely natavovat k protějším třecím segmentům...
No a správně sestavit diferák rozhodně není o svěráku a velkých sikovkách, jak si občas lidi představují... musíte jednak vymezit vůle na talířovém kole (které při výměně ložisek - které nejdou běžně koupit, protože je na ně od výrobce zákaz prodeje, takže je lidi nahrazují jinou značkou a pak neví, jaké vůle/předpětí použít, takže jsou ve sféře pokus/omyl) a druhák mezi kolem a hruškou (tam je to o spec přípravku nebo hodně pokusů s otiskem)... výsledkem je, že to sice funguje, ale po xy km se vysype buď jedno boční ložisko nebo začne hučet/kvílet dif pod plynem či ubrání... a pokud to ignorujete, dopadne to vysypáním všech 4 ložisek a zadrbáním komplet difu ocel pilinama...

beastar
12. března 2023, 17:17
0

Zábava ale si blázen:D Stejně dobrá investice jako moje super skvělá sportovní limuzína italského střihu. Taky přes tři kila najeto. A všechna konkurence je spolehlivější a pohodlnější. No když to nejde jinak...

reagovat
bkralik
13. března 2023, 10:25
0

No, musím říct, že tohle je docela užitečný článek. Proč? Mám tendenci si v poslední době koupit nějakou přemotorovanou americkou hovadinu jako bouranou Corvette C6/C7 nebo Challenger. Jenže to jsou hrozně neužitečná auta a vzhledem ke skladbě mého vozového parku (Mini R53 a MX-5 NB) jsem se koukal i po něčem praktičtějším - a na mysl mi samozřejmě vytanula 340i F30lci, skvěle zpropagovaná tady cca 5 let zpátky Vavrisem.
Jenže když vidím tenhle článek, tak je mi jasný, že prostě nic takového nechci. To množství tuningu co na to hnedka každej musí nacpat, ta tuna přiblblých nicneříkajících zkratek (které s chutí mnozí používají i v inzerátech), to že to celé vypadá jak turek-cikán-vagen, to že jediná použitelná 340i F30lci s manuálem je na mobile.de z Bulharska, no to mi prostě říká že tohle fakt není pro mě :). Takže dík za ujasnění, tohle mi celkem dost pomohlo...

reagovat
Mechanik
13. března 2023, 11:20
0

Nic ale přece tunit nemusíš, myslím že 340i je dost funkční auto už z továrny, pochybuju o tom že najdeš dalších deset takhle dobrých aut od výrobce.
NBčko jsi taky ztunil??
Z článku bych si spíš vzal to, že pokud si budu chtít hrát, tak je tu nepřeberné množství dílů a možností, stejně jako třeba u NB

bkralik
13. března 2023, 12:51
-1

Ne, NBčko jsem neztunil a mám ho stále seriové. Proto když už bych nějaké auto chtěl, tak v sérii a celým tím odstavcem jsem chtěl říct právě to, že najít seriovou 340i je dneska už téměř nemožný úkol.
Na mobile.de je v požadovaných parametrech (manuál, RWD) dostupná jedna i ta má "KW V2 Gewindefahrwerk" a "PSH Hardpipe Kit". Druhá co by stála za to (xDrive, ale pěkná modrá barva) zase obsahuje "MHD Stage 2 + HPFP XDI-35".

Mechanik
13. března 2023, 13:15
0

Jo, je to boj, já hledal svoje kupátko rok a půl, nakonec mám ale přesně to co jsem chtěl a to se potom i dá obhájit ta investice do servisu, já to auto asi nikdy neprodám.
Špatně jsem tě pochopil, myslel jsem že jsi uvažoval nad funkčností auta a že to budeš muset upravovat, aby to dobře fungovalo.

Vr
Vrooom
13. března 2023, 13:34
0

Bkralik: No máš pravdu, že F30 manuál 340i je jednorožec. A díky tomu že lze snadno upravovat B58, jich je dost "napadených". Sám jsem o tom už několikrát uvažoval. Nicméně rád bych nejprve vyzkoušel zda to nepokazí zcela průběh a popravdě už sériový výkon tě více než rychle dostane do rychlostí pro odebrání řidičáku.

StreetPro
13. března 2023, 15:37
0

Konkrétně MHD/xHP jednoduše přepneš zpět (appka) do série, tím bych se nenechal odradit...
Sériový podvozek s malým odklonem je "tupej na předek", gumovej pocit z volantu... po zvětšení nadšeně padá do zatáčky... to stejné M stabilizátory a horní přední rozpěrka...
Ale pokud chceš vše v sérii, šel bych do jiného modelu (M)...

pi
pickozudovozu
13. března 2023, 22:55
-4

bkralik: upřímně asi nevíš co chceš, přijde mi to jako: stačí aby to mělo 300k, manuální převodovku a 2 místa k sezení a bylo to co nejlevnější, takže stará Scanie.

bkralik
14. března 2023, 00:09
0

pickozudovozu: To uplně nevím z čeho si vydedukoval. Chci aby to mělo 4 rozumná místa, manuál a bylo to zadokolka, zajímavé a dobře jezdící auto, zároveň ale aby to na dálnici nežralo 10. Co jsem četl několik recenzí, má šanci přesně tohle 340i F30 Lci splňovat. A není cíl aby to bylo co nejlevnější, ale nevydělávám dost na to, abych mohl dát mega za auto - proto samozřejmě cílím na nějakou hranici a ta je v tomhle případě půl míče.
A tuning nemám rád ze dvou důvodů - zaprvé si myslím, že pánové v Mnichově věděli co dělají. Sice to zní naivně, ale párkrát jsem tam byl jako dodavatel a prostě mě to v té době přesvědčilo :). A druhý důvod proč nemám rád tuning je to, že se ho často hrozně těžko zbavuje. Daleko raději si opravím auto po lehké bouračce než opravovat kabely které si někdo usmyslel že naspojkuje zlodějkama...
Ale to je každopádně asi fuk, neměl jsem to možná pod tenhle článek zatahovat...

pi
pickozudovozu
15. března 2023, 20:43
-3

Vydedukoval jsem to z tvýho “výběru”. Tvůj vztah k tuningu je mi jedno, ale zajímala by mě motivace psát takovýhle komentář k blogu který má v názvu projekt.

Ronoath
13. března 2023, 10:50
0

Off-topic: co je to za plemeno kočky? To mě zajímá z článku nejvíce ;-)

reagovat
StreetPro
13. března 2023, 15:29
1

to je taky tuning, vezmeš kočku a zkřížíš ji se psem... https://cs.wikipedia.org/wiki/Beng%C3%A1lsk%C3%A1_ko%C4%8Dka

ad Florian Seibold - jednou jsem si vydražil sedací soupravu a po příjezdu zůstal podstatně déle na pokec... ještě v době, kdy jsem sám LSD do Bmw dával, teď na to nemám čas-prostory-možnosti... a to mi jeden WaveTrack a Quaife leží doma... tak třeba hned po těch bederkách, ty jsou teď priorita... :-)

Sa
Sato
13. března 2023, 20:13
2

"držící ten baworskej krám mastnou stranu u silnice"

kde som to už len... jaj aha viem, to mi pripomína ako som predvčerom strčil hlavu pod auto keď sa prezúvali zadné pneu a s trpkým povdychom našiel mastnú škvrnu na tom plastovom dekly :D niekde zhruba medzi motorom a prevodovkou. Bavorák o čislo menší, o motor aj model generáciu novší, ale niektoré veci sú proste v rodine :) Rozmýšlam, že tomu ale ešte dám ale nejaký čas než do toho nasypem, mám to ešte krátko takže šanca, že to trochu nenávratne pocuchám je stále povedzme že nenulová.

Inak super blog!

reagovat
krab
13. března 2023, 22:22
0

taky jsem se pobavil a článek super! No jsou to prostě BMW ... ženy X3jka je zespodu taky pěkně mazaná olejem, aby nerezla. Prostě drobnější netěsnosti po těch letech jsou úplně typický, u M54ky by bylo divný, kdyby to nebylo... Zato V8 Alpina stále suchá, taky často kontroluju olej, abych se přesvědčil, že tam vůbec nějakej je. Ne, tam mám radost, že to už prostě někdo v minulosti určitě přetěsnil a drží to. Na X3 nás to časem čeká, tam je prostě jen problém, že přetěsnit vanu (jak je to čtyřkolka) znamená mnoho toho rozebrat, je to dost práce, tak asi jednou, až to bude prostě špatný

af
afro-r1
14. března 2023, 06:51
0

My jsme pred lety opravku dukladne auto navoskovali, takze se v te vrstve mastnotx na spodku par pripadnych kapek od motoru ztrati.
Dulezite pro me je, ze je sucho pod autem - na zemi.

StreetPro
31. března 2023, 13:34
0

Malý krok pro lidstvo, velká korekce pro záda… spolujezdec 2be continued :-)

reagovat
StreetPro
02. dubna 2023, 14:44
0

Tak i spolujezdec si může zavrčet pod bedry

StreetPro
08. května 2023, 20:11
0

Střecha upgrejdnutá, nejhorší bylo vytočit stropnici… oem filcem se evidentně musí šetřit, hlavně vepředu… trocha anti skřípáků na plasty a hurá z5… akce na 4h…

reagovat
StreetPro
13. června 2023, 15:21
0

Vcera jsem tomu dal trochu napit (samo jen napul plynu, aby Greta nebyla smutna a ja si nezkazil dlouhodobou spotrebu 7,21 na sto) a furt dobry... no ridicak porad mam, strecha je ticha i v tom dlouhym tunelu (co ho Pavel Bemu v potu tvare vyvrtal pod Prahou), zada si hovi, jsem spokojenej parchant... tak to asi neprodam... nebo... nebo ze by jo? :D

StreetPro
06. prosince 2023, 13:16
0

Ještě před zimou, ze sněhu příště… a trocha umu z US pro inspiraci :-)

StreetPro
15. ledna 2024, 11:36
0

Po těch letech jsem se dokopal k tomu, abych nechal odinstalovat imobilizér, který tam jen dělal trvalý odběr, protože byl trvale "on" (předminulý majitel ze Švýcar ho nedal při prodeji k autu) - silné relé bylo trvale sepnuté... teď už jen ty upgrejdy a sociální jistoty... než půjde do světa... protože "B_ysenašlo_58_motivací" :-)

StreetPro
21. března 2024, 13:20
0

Update - NightGarage mi sebrala převodovku, vyměnila zadní gufero kliky, hodila špajsku zpátky a o xytis Káčé později už neděláme olejové znamení (teklo nejspíš už při koupi, ale bylo těžko poznat odkud to vlastně jde - zn. odevšad).
Nové zimáky od mišelinů, brzdovka, olej a už jen vyměnit čidlo PDC a přelakovat zadní nárazník, který utrpěl při přetlačované u nákupáku :-)

reagovat
StreetPro
09. dubna 2024, 14:42
2

Trocha dotlumení/odvrzání kufru - filcová páska na hranách a dosedacích plochách, “neopren” pro extra hmotu a dosednutí na plech (ten dostal taky porci), takže je to rock solid… pak šla na řadu plastová vana pod podlahou, ale na tu už jsem byl znaven sluncem a foto nět… čtenář musí zapojit představivost :-)

reagovat
Sa
Sato
09. dubna 2024, 14:58
1

Hezky jarny projekt, primeranej narocnosti. Takto to vyzera u mna, koniec zatial v nedohladne...
PS: to kladivo na fotke zatial nastastie nebolo potreba :D

StreetPro
10. dubna 2024, 19:47
0

Něco málo i na podběhy :-)

reagovat