načítám data...

Road to perdition!

19. listopadu 2017, 03:43 35 komentářů Franz Kafka

Skutečně? Anebo jsem zase jednou udělal moudré rozhodnutí? To se stejně nejspíše teprve ukáže v dlouhodobém krutém uživatelském testu.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Road to perdition!

Píši další blog dost brzy po mém posledním z minulého týdne. Má to ovšem své důvody. Týden s Maserati byl naprosto fenomenální. Tedy ono nešlo ani o celý týden ale to je teď vedlejší. Začnu tedy trochu zeširoka. Nakonec tak jako obvykle. Quattroporte nejen ve své páté reinkarnaci je opravdu sportovní auto v těle sedanu. Přestože tvary karoserie jsou velmi zdařilé, v interiéru je už veseleji o něco méně. Stálo mě to hodně přemýšlení a opravdu hodně kilometrů za volantem abych pochopil, že pro mě to rozhodně není. Tedy ono je to přesně pro mě! Bohužel ne teď v tuto dobu a na ježdění zejména po dálnici. Dálnice budou zase ucpané a popojíždění v koloně je pro takovou masožravou potvůrku opravdu za trest. Ke kvalitám slavné převodovky DuoSelect, která dojem z auta mnohdy velmi ztrpčuje, se vracet dnes již nehodlám. Tak jsme se s velkou dávkou vzájemných sympatií rozloučili. Tento krásný plnokrevník se k mému velkému zklamání u mě neobjeví. Samozřejmě, prozatím jako zábavné auto na srazy a víkendy bych ho pořídil bez debat ihned. Na tuto formu zábavy teď stejně ale nemám mnoho času.

Můj pomyslný seznam (vlastně i reálný přestože jen v digitální formě) se tedy ztenčil o jednoho krásného dostihového koníka. Sehnat pojízdný Mercedes od AMG s rozumným nájezdem a hlavně za odpovídající cenu je nadlidský úkol. Když už se to podařilo, nikdo ho nechtěl ani za velmi rozumnou úplatu propůjčit nedůvěryhodnému individuu s dvojím občanstvím.  U Jaguaru jsem opravdu uznal, že na něj mám ještě minimálně 15 let čas. Ba ani další agilní kočky se mi nepodařilo nikde odlovit v ceně, kterou bych považoval za rozumnou. A to ani Krabovu bájnou XKR. Buď bylo ve špatném stavu již od pohledu, nebo za nelidsky nepříznivou cenu. Zbývalo tedy Porsche. Tady je v mém případě mnoho povolaných. Kdo to má ale poslouchat že? Ty jejich zaujaté rady.

Takže Panameru takovou na kterou bych měl, jsem nakonec také zamítl. Nemusíte se moji drazí bát RS6 od Audi dopadlo po racionální úvaze naprosto stejně. Opravdu se nejmenuji Bill a stejně tak můj tatínek nevlastní celosvětovou síť hotelů. A tak jelikož svět nejsou jen čtyři kola a motory dopřeji raději klid duši a za ušetřené peníze za servis poletím na měsíc někam na Mauritius. Seznam skončil tedy nakonec rozdrásán tím vnitřním já, které všichni tak nesnášíme. Ten hloupý anděl, který léta kolem naší hlavy a myslí to s naším osudem dobře. Je to trochu racionální uvažování a částečně také strach. Strach z toho že to potom neprodáte, proděláte obrovské peníze. A úplně ten nejhorší strach ze všech. Muset ve finále před svou přítelkyní (či manželkou každý jak jeho jest) potupně uznat, že zase měla pravdu. Tu radost jí přece neudělám. Koupě uvedených autíček by ji hrála do karet více než dost. Přece jen férově vzato je tam opravdu vysoké riziko případných problémů. U všech zmiňovaných vozidel.

Co se týká aut od BMW tak mě se produkce z posledních asi 10 let prostě nelíbí. Jsou to skvělá auta a M3 je ikona. Jenže já si spíše představím pod tímto označením krásnou nejlépe modrou e46. Vzhledem k tomu, že tato značka, je také často modlou lidí ne mě úplně blízkých, jasná volba to pro mě prostě nebyla. Dokonce jsem dal průchod představám o produkci ze zámoří. Jasně velké motory to mám rád a velký výkon na rozdíl od Waltera mi nedělá problém. Ne to je samozřejmě vtip. Jeden večer jsem tedy věnoval nejen Cadillacu, ale i dalším. Výběr je pochopitelně relativně nevábný, ale když vezmeme jako pole působnosti celou Evropu, nebylo to zase tak zlé. Bohužel strach z neznáma kombinovaný ne s úplně zajímavou pověstí některých výrobců tady u nás na správné straně oceánu jsem se nerozhoupal. Je to ale plejáda rozhodně zajímavých aut a opět platí to, že do garáže bych klidně jako hobbycar jedno CTS-V opravdu někdy bral.

A tak se stalo nečekané. Svedla nás dohromady náhoda a vlastně i tak trochu okouzlení z Maserati. Dopředu přiznám, že Italy moc nemusím. Uznávám jejich kuchyni, fotbal a celou kulturu. Nevyhledávám ovšem jejich společnost. To nic nemění na tom, že auta s duší prostě umí. Umí to poskládat tak aby i zdánlivě obyčejné auto probudilo v okolí emoce. Vlastně tohle dokazují i některé docela obyčejné fiaty. Dobře nemám také tyhle příměry o emocích, případně šlechtickém původu a německé preciznost moc rád. Zbývá tady totiž takové plebejské Maserati. Vtip byl v tom, že za cenu právě ojetého čtyřdvéřáku bude velmi málo ojeté a disponující stejným prostorem. Po pravdě nebude vlastně ojeté vůbec. Mé kroky vedli totiž k prodejci vozů z Itálie. A to všech včetně slavného Ferrari. Tam bohužel moje možnosti opravdu nesahají a tak jsem začal u toho nejlevnějšího v nabídce. Všem už to je asi jasné, byla to Alfa.

Moje matka v pokročilém věku jezdí Giuliettou. Tak nějak v základní výbavě a miluje jí. Říkal jsem si, že bych to mohl také zkusit. Jen se mi víc zamlouvá Giulia. Ta auta rozhodně nebudí v high society (to mi je ale slušně řečeno jedno) nadšení a ve společnosti Porsche Panamera vypadá tahle Alfa jako poník vedle fríského koně. Co naplat také nová Giulia je úplně v jiné kategorii a míří na docela jiné klienty. Bude to znít možná docela trapně, ale beru svou volbu jako můj příspěvek k záchraně jedné značky. Prodeje ani jednoho modelu se příliš nedaří a přitom po krátké zkušenosti nechápu proč. Mimochodem úplně poprvé jsem viděl na živo Stelvio. Na fotografiích vypadá mnohem menší, než je ve skutečnosti. Parádní SUV a řekl bych snad i důstojná alternativa k takové slabší variantě Porsche Macan.   

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM Super zněla nakonec moje volba. Ano už je to tak ani ne dvě stovky dehtových jednorožců pod kapotou. Pohon pouze zadních kol a manuální převodovka. Proč manuální převodovka? Protože v tomhle autě by pro nadšeného řidiče nemělo nic jiného být (ok automat s pádly je taky fajn). Absolutně pominu úplně všechna klišé, která se o tom autě kde objevila. Označení jako nejlepší Alfa posledních dvaceti let beru s velkou rezervou. Mimochodem nejsem fanouškem téhle značky a nikdy jsem nic od nich nevlastnil a ani potom netoužil. Snad 156 považuji za úžasně vkusné a poměrně zdařilé auto. Takže následující řádky berte jako takové subjektivní spíše hodně laické povídání.

Absolvoval jsem s Giulií první delší cestu a trasu jsem naplánoval přes oblast rakouského Arlbergu a dále do Kemptenu. Velkou část jsem jel po dálnici, ale nevyhnete se zde ani klasickým okreskám. Výjezdy a kratší sjezdy do údolí si také užijete. Hned na začátku podotknu věc zde asi poměrně nezajímavou, ale v konstantním tempu jsem se dostal na spotřebu paliva, kterou z ostatních mých aut neznám. Necelých šest litrů černého mazutu na sto kilometrů byla pro mě omračující hodnota. Majitel té pumpy u nás asi nebude mít radost. Vlastně celá Royal Dutch Shell možná zkrachuje. Při dotankování jsem se ceně za plnou nádrž jen vesele pousmál. Nadšení mě neopustilo ani při pohledu na ukazatel dojezdu. Už těchto tak oblíbených „tdi“ radovánek ale zanechme.

Byl jsem velmi mile překvapen, jak se auto chová při zdolávání převýšení na klikatých silničkách. Nejen že je to jedno z aut, které vám prostě vysvětlí, že na obyčejné cestování těch 800 koní zkrátka není potřeba. Je to také jedno z aut, které vás dokáže právě i s relativně nízkým výkonem pobavit. Víte, jel jsem tuhle trasu s hodně auty i těmi uctívanými. Jasně Porsche 911to být nemůže, ale tohle je proboha střední třída za milion korun spalující naftu. Zkrátka Giulia je skvělá a nastavení podvozku je tak akorát. Je to tak akorát na to krásně čistě projet zatáčku v důstojné rychlosti. Přesunout sebe i vozidlo do další následující s větší dávkou grácie než za vámi se valící poslední variace Passatu. Zase není ale tolik sportovní (rozuměj tvrdé jak Mini JCW) aby se bála větších nerovností. Mnou zvolená karikatura na motor samozřejmě s hvězdami mého seznamu nesedí v lavici a asi s nimi nechodí ani do stejné školy. Nicméně musím přiznat, že jsem dostal do rukou už mnohem horší dieselové motory. Zvuk nemá cenu u konstrukce tohoto typu příliš řešit. Je to čtyřválec na naftu a přesně podle toho i zní. Cvakání, cvrlikání a klapání je váš věrný společník. Musím ale jedním dechem dodat, že při konstantní jízdě po dálnici to není zase tak hrozné. Prostě nelze čekat ani požadovat nějaké rozdmýchání emocí. Tenhle motor prostě vykouzlí úsměv zejména na stojanu u libovolné čerpací stanice, pokud zde tankujete zrovna palivo. V případě že si po ránu jdete na pumpu pro croissant vám musí stačit pohled na auto zvenčí. Kdo píše, že se mu Giulia nelíbí a zajímá se jen trochu o auta, ten lže sám sobě.

Řízení je přesné a řekl bych z toho, co jsem měl možnost zatím vyzkoušet dokonce výborné. Máte pocit, že auto opravdu řídíte, tak nějak jako by člověk řídil něco starého. V dobrém slova smyslu. Atmosféru dokresluje manuální převodovka. Nejsem člověk, co by ji nutně musel mít. Na dlouhé tratě preferuji raději automaty dokonce snad i ty špatné. V autě na naftu mi ale tahle přesná manuální převodovka vůbec nevadí. Páka je příjemně tvarovaná a jednotlivé rychlostní stupně najdete přesně tam, kde mají být. Jinak řečeno budete to tam tentokrát sázet, protože nic jiného vám tady nezbývá. Co je pro mě jednoznačně výhodou tak to jsou počty aut na silnicích. Pozornost poutá tahle elegantní dáma stejnou jako Quattroporte. V záplavě Audi, BMW a dalších působí docela svěže.

Musím najet mnohem více kilometrů, abych byl schopen popsat věci přesněji a najít i něco co mě vyloženě vadí. Určitě budu mít něco málo negativního k interiéru. Také zpracování některých detailů a vnitřní prostor není úplná špička. Jinak jsem mile překvapen a zatím stále nadšen. Také bych řekl, že pro nadšené řidiče je to stejně skvělá volba jako petrolhedská Škoda Rapid. Jen může být i v dieselu a proti Rapidu je o trochu dražší. Více snad přinesu příště a povysvětlím proč došlo k takové volbě. Ve větru už teď ale zní něco o výhodné koupi.

 

…. Luna adesso sei madre
ma chi fece di te
una donna non c'è
dimmi luna d'argento
come lo cullerai
se le braccia non hai
figlio della luna ….

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

FamArt
19. listopadu 2017, 08:56
0

Tak to je šok! Na druhú stranu to zmysel dáva a nie je to márna voľba z mojho pohľadu

reagovat
krab
19. listopadu 2017, 09:22
0

Cesta do zatracení - Ale, houby! Naše redakce má nové Alfy moc ráda. Zkrátka je vidět, že už nejsi jen bazarový snílek, ale normálně uvažující člověk. Při výběru auta je vždycky tenhle problém : "Auto, které chceš vs. auto které si vážně můžeš dovolit". Samozřejmě, že jsi mohl jít do QP a užívat si ten osmiválec. Jenže, potřebuješ auto na práci a na dost velkou porci km. Když budu vybírat auto já ( do práce můžu klidně jet příměstským vláčkem nebo na kole když na to přijde a na služebku si objednám auto z půjčovny nebo letím) , tak můžu mít QP naleštěné doma a v neděli ráno se s ním projet na poloprázdných okreskách, či si s ním udělat výlet do Itošky až bude Mille Miglia. Najedu pár tisíc ročně a proto není důvod si takovou radost neudělat.

Na těch tvých 40tis ročně / denní provoz / spolehlivou službu je to jasné, že bys nakonec v průběhu roku brečel a ta přítelkyně by zase měla pravdu. ( neboj - já to mám stejně )

Giulia Super 2.2 180k diesel se vážně dá pořídit u skladových aut nová za nějakých 32tisíc Euro s DPH , říkal jsem si : že nezkusil Ghibli 3.0 , benzínové a řekněme 3 roky staré? Hmm, kdepak. Takové stále vyjde na 47tisíc Euro +-

Teoreticky, při delším hledání by se dalo sehnat to C-klasse 63 AMG. Jenže bylo by to 8leté auto za cenu nové Giulie - přinejmenším. Hmm, zase ten stejný problém..... Na 40tis ročně tak trochu možná nerozum, i když já bych býval stejně měl chuť to zkusit. Ale moje rady jsou tak trochu - lákadlo do autařova průseru - a nadával bys, při první drahé opravě.

reagovat
VK
VK
19. listopadu 2017, 12:05
-2

Njn, evropská nemoc je holt neléčitelná. Jinak pěkné, na Julii myslím, co ji představili.

A jako bonus se Beastar pomine ;)

reagovat
krab
19. listopadu 2017, 12:55
2

VK, sorry ale proč v každým příspěvku (skoro) řešíš manuální převodovku - metlu autíčkářstva :) Ať si každý řadí jak chce. My ti ty automaty nebereme. Já sám jezdím v jednom autě co automat má, ale to neznamená, že v jiných autech si řadit nechci..

Do sportovního sedanu typu Giulia si naprosto představuju, že se ruční řazení hodí. Je to součástí stylu, které to auto nabízí

VK
VK
19. listopadu 2017, 13:15
-2

Nemohl jsem si odpustit, holt jak si tady nikdo nedokáže odpustit, že do sportovního auta patří manuál.

Franz Kafka
19. listopadu 2017, 15:20
1

Tak minimálně tam patří manuální volba rychlostních stupňů. Jak je to řešené není tolik důležité. Aby taky ten řidič případně pilot dělal něco jiného, než točil volantem ve správném úhlu. K téhle Alfě jde manuální řazení naprosto parádně a ty kamna pod kapotou jsou k tomu uzpůsobená. Pokud je člověk v pohodě, tak řadí opravdu málo a jen tak, jak je to nezbytné. Na trase dlouhé 800 kilometrů zařadím, když to není někde ucpané tak 20x a to opravdu unesu. 60 mi zatím nebylo tak tu spojku ještě dovedu sešlápnout vcelku bez zábran.

Jinak ani Krabe. Já bych samozřejmě to C63AMG opravdu ve skutečnosti chtěl také mnohem víc. Sháněl jsem, volal, poptával. Vždy jsem skončil na ceně, která byla příliš vysoká. U auta které bylo příliš oježděné. Kde čekal prostě ten první velký obrovsky náročný servis. Sám to znáš jak to vypadá, když se u těchto aut projde motor, nápravy a převodovka jak taková faktura potom vypadá. RS6 bych chtěl také asi mnohem více, než naftovou Alfu:) Jenže je to prostě vítězství rozumu nad srdcem. Spotřeba 25 versus 5, brzdy v ceně versus sta tisícová cifra, olej a další v ceně vs kvalitní servis se specializací. Potřeboval bych na tyhle auta shánět zase kola na zimu, protože jezdím i tam, kde nejen že je to povinnost je mít, alei nutnost. Navíc opravud nemám náladu řešit auto přes Vánoce, nebo nakonec jezdit něčím, co už se doma válí. Jen proto, že třeba na QP bude nutné udělat servis a to si vyžádá 14 denní servisní martirium. Zase bych to musel osobně řešit. Nebo to svěřit někomu a tím mu přidat práci za kterou prvoplánově není placen. To se na západě moc nenosí:D Ať si trochu přisadím jako pan MGRR a jeho vždy nejlepší Německo.

Jinak když se odprostím od věcí jako QP, XJ, XKR, RS6, tak ta Alfa je vážně dobré auto. Jasně ten motor je klasická klapavá nafta a dobrý není. Všechno ostatní je ale docela pohoda. V poslední řadě o tohle auto se vážně nemusím bát. Pokud skončíme v zimě někde ve škarpě, tak mi to nebude vážně líto. Nebudu muset řešit s pojišťovnami řešit hlouposti. Prostě jako spotřebák na nezbytně dlouhou dobu mi to vyhovuje.

krab
19. listopadu 2017, 15:55
0

Vždyť já vim. Přesně proto, jsem se nakonec až tak nedivil, když jsi zmínil v naší konverzaci to nové auto z Koreje, které se začne prodávat. Alfa nás ani nenapadla a nakonec je to zjevně trefa do černého, i když v redakčním chatu je o tom nyní debata :-D
Ono, když v přepočtu zaplatíš kolem 900 tisíc ( +- tak nějak to auto asi stálo, spíš malinko méně) , tak najednou přijdou další možnosti a konkurenti. Například a nesmějte se, Opel Insignia grand sport s OPC line exteriérem + 2.0 turbo 195kw 4x4. Inu Opel neurazí, zato prý špatný vůbec není a má narozdíl od Alfy zase vcelku silný motor. Jenže radost bude víc u Alfy, to přesně už tuším. Škoda, že varianta Veloce stojí příliš ( to bych asi zvažoval za ty prachy mírně jeté Ghibli) a Giulia GV stojí jako dvě Giulie Super 2.2 diesel, což je tak trochu šílenost, respektive musíš na to holt mít prachy...

Netuším nakonec co bych na tvém místě udělal já , možná bych nakonec skončil v něčem jako 2009 Cayman 2.9 v základní výbavě a v co nejlepším stavu a zkoušel s tím žít každý den... Možností zkrátka je ...

VK
VK
19. listopadu 2017, 20:38
0

Jak Alfa nenapadla? ;)

Goldies
19. listopadu 2017, 22:24
2

VK: co nechápeš na tom, že na jízdu na okruhu máme rádi manuál? Automat do daily je paráda, ale na okruhu si chci užít to řazení, mít tu radost ze čitého meziplynu (který prostě neumím :-D ) a to že nechci jen tupě otáčet volantem. Na okresce přece nehoníme setiny sekund, nezlepšujeme si čas, chceme se bavit! A to mě prostě s automatem (ať už je sebelepší) prostě nejde dohromady :-(

saage
19. listopadu 2017, 12:17
0

Tak to je teda prekvapko! :-) Ale hezky. Kazdej spravnej petrolhead by mel nekdy vlastnit Alfu, i kdyz tady je to volba spis rozumu. U nas jedna parkuje, a musim uznat ze je vazne krasna.

reagovat
beastar
19. listopadu 2017, 13:44
0

Bože! Co mi to dnes děláte. Na titulní straně pekáč v nejnovějším blogu další pekáč. Kdy bude článek o Žuku? Proč tenhle nedotažený krám ze země omylů a křivých věží. Jasně pochopim naftu sám najedu vcelku dost. Pochopim vlastně i ten manuál. Tady je v ty ceně kolem 30000 eur takových aut!! To už bych si radši koupil a3 v sedanu, nebo bavce. Dokonce i to cla není o tolik dražší. Jako já nevim prostě nejsem asi fanoušek aut, nebo si to neumim vysvětlit. U mě to naplňuje znaky typu Škoda syndrom. Nevim co tak koupim Supa v ropě ma firmu a alles gutte.

reagovat
VK
VK
19. listopadu 2017, 15:42
0

A3 v sedanu, tak to jo, to je daleko lepší. Možná Octa, ale RSo, ne?

Vůbec se italský strojní průmysl podceňuje. Zrovna italský, který stál u zrodu letectví a automobilismu, kde vznikly a fungují značky jako Maserati, Lamborghini, Ferrari které dalo jméno autům. A že by Julie byla o něco horší než C, Bávo trojka nebo Infiniti? Ale no tak. Navíc je za milion nová, takže se dalších pár let nemusí řešit, i kdyby nakrásně měly pravdu zlé jazyky a byla vyráběna z mozarelly.

beastar
19. listopadu 2017, 17:43
0

RS Octavie by paradoxně ve švajcu vyčnívala. Málokdo je taková guma aby si to tam kupoval. Ten Superb by byl taky atrakce, ale zase je to alespoň rozměry vyšší střední. A3 v sedanu je dobrá stejně jako CLA od Mercedesu. Je to teda docela malý, ale pro jednoho prostoru dost i dva se vejdou.

Italský průmysl se podceňuje hlavně kvůli produktům a jejich kolísavé kvalitě mnohdy velmi negativně. Jasně Lambo, Ferrari a tak dále to byly vždycky stroje pro úzkou skupinu lidí rozhodně užší, než třeba BMW. Věci pro masy jsou mnohdy nepoužitelné, proto už dneska raději letadla nedělají a Alfa stojí hned po Lancii nad hrozbou bankrotu. Infiniti Q50 jsem kupoval s nájezdem asi 5,000 docela dost pod milióna a servis, záruka se na to vztahuje taky. Jelikož jsem chudý obchodník se špatnými auty, tak sem na pořádný auto neměl. Znáš to,) A dost bych věřil tomu, že moje šikmooká obluda je o dost lepší auto, než ta italská spatlanina.

Safa
19. listopadu 2017, 18:04
0

No hurá, konečně pochvalný koment na rejži od tebe, beastare. Příspěvek dne je na světě. :o)

beastar
20. listopadu 2017, 14:23
0

Kdyby to bylo špatný auto tak si to nekupuju. Design nesedne každému, ale technicky to je poctivě vyrobená věc. To nakonec i miaty jen ta aura kolem je pitomost a z designu by si ubliknul.

Jejich Jasnost
19. listopadu 2017, 14:41
0

Opravdu při nákupu auta zohleďnujete za kolik to potom prodáte nebo co na to řekne Vaše drahá polovička? Really? Když pominu, že z mého pohledu je Alfa v naftě úplné zvěrstvo, tak s naftou jedině automat, abych furt nemusel kvedlat tím klackem, abych udržel otáčky v tom malém ideálním rozmezí. Jako fleetové auto možná oukej, lepší než Schade. Já bych si tedy Alfu nevybral ani v benzinu, páč italiány nemusím. A pak další nešvar, který se často vyskytuje, koupím si zábavné auto s kterým jezdím cca 10% času, když mám asi volno nebo tak něco a na těch zbylých 90% jezdím s nějakým průměrným pekáčem? O čem to pak tedy potom je? Já tomu asi nerozumím :)

reagovat
Franz Kafka
19. listopadu 2017, 15:06
1

Ano samozřejmě, že zohledňuji její názor při nákupu aut. Proto taky máme osmiválcové ML od AMG to bych si já třeba nikdy jen tak koupit nešel. Pro mě je zvěrstvo jakákoliv dieselová alternativa auta ať je to klidně 7er. Manuální řazení mi vůbec nevadí trávím s tímhle autem 80% času na dálnici v rychlostech 100 km/h plus takže řadím jen minimálně. Při klidné jízdě vpodstatě vůbec. Ono jezdit Porsche 911 996 40,000 kilometrů ročně chce docela jiný rozpočet, než třeba u té Alfy. Vtip je totiž přesně v tomhle. Abych si nechal 911 a starší S4 koupil jsem nakonec tohle. Vlastně to formou pořízení fleetové auto i je. Do jara času dost a potom si můžu koupit tak nějak, co bude zrovna v mých možnostech. Třeba vyměním za něco to Audi to bych totiž i docela rád. Vtip je také v tom, že logicky nečekám od nové Alfy to stejné jako od QP, nebo XJ:) Taky se mi nechce tyhle auta tahat po horách a podobně v zimě. A v neposlední řadě nechce se mi utrácet horentní sumy za servis, když tady mám záruku a full service v ceně. Ušetřím tolik, že v Březnu budu mít na půlku slušného XKR ve slamníku. To jsou všechno věci, kterým se chci věnovat někdy příště.

Goldies
19. listopadu 2017, 22:19
0

Jasně že zohledňujeme i případnou hodnotu při následném prodeji, ti co to nedělají jsou buď těžce za vodou, nebo, a to je horší, nemají ekonomické smýšlení (nebo jsou to blázni a koupí auto čistě pro zábavu, kde se to tak neřeší). Jinak neznám moc lidí co mají dlouhodobý vztah a tak důležitou věc jako je koupě nového auta s cenovkou kolem 1M by s drahou polovičkou neřešili. A moc nechápu, co nechápeš na tom, že jezdit tvrdým autem čistě pro zábavu každý den do práce je čistý nesmysl. Já si tím teď rok nuceně prošel a to jak to auto dostalo strašně zabrat a co všechno se na něm vysralo opravdu bolí u srdce (o peněžence ani nemluvím :D )

Ju
Justdoit
20. listopadu 2017, 12:06
0

A kdo nezohledňuje názor svojí polovičky? To je přece naprosto normální že investici probereš ne? A ano taky je normální že přemýšlíš trochu ekonomicky když najezdíš tolik kolik Franz. Taky najezdím cca 35000km ročně a šel jsem z benzínu do nafty akorát do R6. Ono i když ty peníze na auta z výběru máš tak je lepsí si koupit auto který bude jezdit tak za 1/4 nákladů a navíc mít servis zadarmo a k tomu mít další auto.

ToMyx
19. listopadu 2017, 19:28
0

Franzi, krásný kousek auta sis pořídil. Budu se těšit až na jaře prohlásíš, že pouze vyměníš naftu za benzín? Nebo ještě větší gól, že si jí necháš:-D

Předsudky proti Italským značkám bych neprožíval tak silně. K čemu je záruka? A co když přesně tohle je ta výjimka, která potvrdí "pravidlo"? A ta sranda o poklesu ceny při následném prodeji, pokud je reálná možnost prodeje za pár měsíců působí přinejmenším úsměvně.

Přeju ať jsou plánované km příjemné a určitě bych se nebál, že by to byla cesta do zatracení. V podobné jsem se pár km svezl a bylo to celkem fajn, sice bych neskousl ten klapot, ale ten design mě donutil se po vystoupení otočit a to dělám jen u vlastních:-)
Musel jsem se pousmát nad zohledněním názoru přítelkyně, u dvou posledních aut jsem si připadal jako stejný borec, měl jsem to úplně stejně :-)

reagovat
VK
VK
19. listopadu 2017, 20:37
0

Zrovna si užívám spolehlivosti vlajkové lodi německé trojcípé značky (jako jo, třeba Citroën je dejme tomu tisíc malých bolestí, ale alespoň jde opravit a nehoním ducha) - takže za sebe za Julii palec nahoru.

Franz Kafka
20. listopadu 2017, 01:26
1

Tomyx: Přesně tak to vnímám. První Alfa a hned v podstatě taková, kterou kde, kdo opěvuje. Zejména tedy novinářská obec. Je tady reálně dopředu jasné, že za 12 měsíců se bude muset řečit co s ní udělám. Bude možné to vrátit s děkuji a nebo postupovat jinak. Dieselovou jsem nechtěl, to už by potom ale nekorespondovalo s tou danou a jedinečnou nabídkou. Ten klapot po pár odjetých kilometrech nevnímáš to člověk vytěsní. Je to jedna z nejhorších vlastností toho motoru. Jinak to jede pocitově hezky pokud si pustíč dost nahlas nějakou tvrdší hudbu.

Designově je to tam. Jsem zklamaný že nemám tu červenou líbeznou barvu, ale prostě se nedalo nic dělat. Ten manuál v tom mi přijde docela úsměvný v dnešní době. Užívám si to jak v dříve za mlada. Podřadíš a jedeš. Sázíš to tam jen prostě tě trochu limituje sazomet. Zase na druhou stranu je třeba uznat, že mít naftové auto když spotřebu řešíš je fajn. Pokud je tomu naopak a neřešíš to vůbec jezdíš neustále takovu pilu, že si to i možná zamiluješ. Pod plným plynem to držím poměrně často a výsledná spotřeba 7,2l to je zatím maximum. Prostě celkově o tom asi potřebuji napsat.

krab
20. listopadu 2017, 09:34
0

Na blog se těšíme, kromě jedné nové Alfy o které brzy napíšeme, jsem jinou moderní neřídil, takže o Giulii jasnou představu nemám a ani o Giuliettě. Taková perlička je, že můj "člověk", který mi občas na recenzi půjčuje ojetá auta - se na můj dotaz "A co nezkusit tuhle Giuliettu..." , vždycky jen legračně otřepe a ošívá ... Jenže to je pravověrný fanoušek Merglů.

Možná, že se povede i pro Autíčkář zase někdy nějakou Giulii získat k testu a rád bych si jí taky tentokrát vyzkoušel.

Takže Franzi, na recenzi se moc těšíme! :)

Inženýr
20. listopadu 2017, 09:50
0

VK: A co teprv kdyby to S-ko bylo v manuálu! To by byla jízda.

beastar
20. listopadu 2017, 14:27
0

On VK asi moc nedriftuje ani na sněhu, tak proto mu manuál přijde super. V limuzíně obecně ten automat dává větší smysl. Měl sem kdysi starou sedmičku v manuálu a bylo to bezva takže to je taky o autě. Amici jsou ve většině líná prasátka a v jejich provozu při těch vzdálenostech je automat jasná volba. Hájit automaty za každou cenu na cestách u nás a okolí může snad jenom někdo kdo neumí řadit. Nebo neuslapne spojku;)

Goldies
19. listopadu 2017, 22:21
0

Franci, jsem v šoku, ale vlastně tě docela chápu. Hračku na blbnutí máš (a né jednu) a pokud je to tak jak říkáš a auto máš technicky na jeden rok maximálně, tak při zajímavých podmínkách, jako je koupě na firmu, nebo hodně zajímavou nabídkou prodejce, je koupě nového auto jediná rozumná volba. Navíc ten pocit sucha a bezpečí při každodenním ježdění do práce je prostě k nezaplacení! Jsem zvědavý na další pořádný blog věnovaný jen Alfě :-)

reagovat
Franz Kafka
20. listopadu 2017, 01:19
2

Je to přesně tak. Díky pořízení tohoto vehiklu jsem prakticky nemusel téměř nic měnit. Mám dost času na to si vše v klidu rozmyslet. Každopádně seznam mám jen jsem realizaci s ohledem na dobu odložil. Není sezóna ještě v plném proudu a už jsem viděl jak to vypadá v Tyrolsku a tak podobně. Bude dost sněhu a narvané silnice. Do toho Vánoce a Nový rok. Chci všechno prožít takzvaně v klidu. Nechci se klepat někde v zácpě u Mnichova jestli to DuoSelect ustojí, nebo ne. Nechci kupovat na RS6 kola na zimu za 60 000 Kč a tak dále. Blog věnovaný jen Alfě bude určitě. Najedu s ní minimálně další asi 3000 kilometrů. Všechno vysvětlím tak nějak polopaticky. Jsem rád že se našel okruh pár desítek lidí, kteří se v tom i trochu vidí čtou to a zajímá je to.

ToMyx
21. listopadu 2017, 09:35
0

Pořídit si "pracovní" auto, které pro majitele krásně vypadá a má malou citlivost na entuziazmus pravé nohy, mi přijde jako výhra:-)
Těším se na blog o Julče a přeju bezproblémové km.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2017, 09:23
0

Celou dobu jsem tajně fandil Quattroporte, ale jen proto, že se do výběru nedostala žádná Alfa nebo Lancia. Gratuluju k novému autu a jdu tiše závidět. :)

reagovat
sheogh
21. listopadu 2017, 11:33
0

jeee, to jsem necekal, a prijemne prekvapilo. Auto super, v te barve se me libi vic, nez obligatni cervene :-)
Ten diesel je tam takovej malej, cernej puntik, ale zase bude pouzivan spravne, tzn na dlouhy trasy.
Verim, ze je to naprosto rovnocenna konkurence pro oblibene nemce, kterych ale vsude jezdi hromady. Gratulace :-)

reagovat
Franz Kafka
21. listopadu 2017, 17:00
0

Já jsem to právě také nečekal. Život je změna takže první Alfa mi vrásky nedělá stejně jako mi nedělalo vrásky první Porsche, nebo Mercedes od AMG, co obkroužil 3x planetu. Ten dieselový motor by součástí nabídky včetně financování a plného servisu na 12 měsíců. Plus samozřejmě hromada asistencí a pojištění v ceně přesně věci, které by mě stáli třeba na QP či RS6 obrovské peníze. To neznamená, že si něco takového nekoupím jen se to trochu posunulo o pár měsíců dále. Jak jsem psal nechci řešit přes svátky a na přesrok nějaké otravné patálie s auty.

Pravdou je že v současnosti se cítím jako obrovský exot na každé dálnici kde jedu. Potkal jsem zatím DVĚ podobná auta na relativně velkém množství km. Tobě nemusím asi vyprávět, že BMW, nebo AUDI potkáš na cestách nejen v Německu stovky kusů různého stáří. Jenom táta mi řekl ať mu to nezkouším parkovat před dílnou, že by to mohli omylem vyvézt popeláři s kontejnery. Inu některé lidi nepřesvědčíš to si myslím dnes už vědí i ve fabrice, kde tahle naftová kobyla vzniká.

sheogh
21. listopadu 2017, 18:55
0

:-D To ma takovou averzi k alfam, nebo italum obecne?

A souhlasim, Giuliu jsem zive snad jeste nevidel, ale ted (velky, tucny bohuzel) zase bydlim v Brne, a tady je cokoliv krome Skodovky exoticky. A asi je ti jasny, jak "exoticky" si pripadam ja s Phaetonem. Klidne bych tipl, ze je to jedinej W12 v Brne :-D

Mel jsem jit taky spis do Alfy, takhle po me cumi leda chlapi :-D

Porad me hloda ta 3200GT, uz mam domluvenou schuzku v Prostejove na prohlidku. A taky si rikam, jestli nejsem na takovy kraviny uz starej, a nemam koupit za ty prachy treba zanovni Mazdu 6, Jag XE, nebo treba Giuliu, nejspis by to bylo jeste v zaruce, a beze strachu... Nebo si nechat Phaeton (kterej je stejne neprodejnej), a dokoupit mestskyho poskoka v cene jednoho platu..... je to fakt slozita situace :-)

Ko
Koudelka
21. listopadu 2017, 14:43
0

Nevím, jestli vás to potěší, to podle toho jak bude elektronika spolehlivá. Ale spousta točítek a mačkátek středového panelu do téhle Alfy se vyrábí v Českých Budějovicích.

reagovat
Franz Kafka
21. listopadu 2017, 17:04
0

To mi nevadí České Budějovice jsou fajn mám to tam rád. Je to jedno z hezčích měst v České Republice. Česko lepší, než například Weigfang. Dokonce i přes nespolehlivou elektroniku bych se s klidem přenesl vzhledem k tomu, že případné poruchy a opravy neplatím.

Berzelius
21. listopadu 2017, 19:42
0

Za mě gratulace k pořízení a zároveň poděkování za podporu automobilky, která si to podle mě zaslouží. A i když nejsem absolutně fanda nafty, chápu v tvém případě její volbu.
Není moc moderních aut, u kterých bych byl moc vyloženě unesen designem, ale u tohohle prostě jo. Naživo jsem ji viděl na parkoviťi kousek od baráku na rakouskejch značkách přesně v téhle barvě, když to byla uplná novinka (dva dny před tím jsem dočetl první českou recenzi) a asi na to nikdy nezapomenu.Na to kolik to údajně váží mě připadala obrovská.
A k tomu motoru: Herdek vždyť to má 132KW a 400Nm, váží to "jen" 1375 kg a znuly na sto za 7.1s. Když připočtu náhon zadku a manuál..ať mi nikdo netvrdí že stím nebude sranda.
P.S: Psáno z pohledu člověka co sedlá dvě japonské plečky za pár šlupek z devadesátek a silnější znich má z čistě technického hlediska 2.5V6 120Kw a zrychlení 0-100 za 8.1s a na jeho řidičské schopnosti je to až moc:-)

reagovat