Když se řekne "britský roadster v japonském podání", automaticky se nám vybaví legendární Miata. Ale univerzální miláček světového petrolheadstva nebyl prvním vozem, který použil tento recept. Jedním z prvních, a také vůbec prvním sériovým vozem značky Honda, byla pojízdná miniatura jménem S500. Jejím srdcem byl na svou dobu supermoderní dvouvačkový čtyřválec, který měl původně mít objem 492 ccm, ale pro sériovou výrobu byl nakonec zvětšen na závratných 531 ccm . I přes miniaturní rozměry ale nabízel úctyhodné výkony – jeho čtyři karburátory a schopnost točit až 9 500 ot./min mu pomohly dosáhnout výkonu velmi slušných 44 koní v 8 000 ot./min. To znamená skoro 100 koní na litr, v roce 1963. A nebylo to jen o motoru – špičkový byl na poměry své doby i podvozek. Přední kola byla odpružena torzními tyčemi a zadní měla nezávislé zavěšení s diagonálně umístěnými coilovery.Celý tenhle minaturní technický šperk vážil 680 kilogramů a dokázal se rozjet na 129 km/h. S500 patřila také k prvním japonským autům dostupným na americkém trhu, kde s cenovkou $1,275 představovala ideální hračku pro mladé a nemovité.
načítám data...
Poslední komentáře
- afro-r1, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Auta uz byla. Ted je misto nich Urban mobility. - Irwinek, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jó, měl jsem kliku, to mi řekl skoro každý a já to uznávám... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Závidím, žes nenarazil na žádnou kolonu. Já bohužel obě... - Opelfahrt, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Posilovač se továrně montoval poprvé až do Feldy 1.6, nejdřív... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
@rock: ona to je v principu kraťoučká reportáž - tadyv diskuzi... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ano, Jirka Zima je jeden z nejlepších zdrojů o elektromobilitě... - Stanley, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
V diskuzích u aut s emocemi se rešívala křivka momentu, reakce... - tomyks, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Za meho detstvi kolovala legenda o jednom mistnim Formanovi s posilovacem.... - Romus, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Tohle jsou debaty o ničem, kdo si může dovolit auto za milion+... - tomaass2, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jak se tam dostanu k dalším dílům, prosím? - Sato, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
diky bkraliku za zaujiamvy odkaz na twitter, aj ostatne posty... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...to bylo jen moje soukromé postesknutí na dobou, které nerozumím,... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Kurnik šopa, jakej smysl má dávat nějakou reportáž v sedmi... - yorkin, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Těch scénářů, v nichž se tohle auto nevyrovná spalováku... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Překvapivě Polsko po dálnicích není vůbec žádný problém....
Poslední inzeráty
Dodge Ram 1500 Laramie Sport
2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem
Alfa Romeo 159 1.9 jts
2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem
Volvo S60 T6 AWD Summum
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
Ford F150 RANGER
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
25 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů
18. ledna 2021, 06:08
0
ještě by se hodilo dodat, že tahle Honda měla koncové převody na zadní hnané nápravě řešené řetězem...taky docela zvláštnost...