načítám data...

Honda S500

18. ledna 2021 1 komentářů

Když se řekne "britský roadster v japonském podání", automaticky se nám vybaví legendární Miata. Ale univerzální miláček světového petrolheadstva nebyl prvním vozem, který použil tento recept. Jedním z prvních, a také vůbec prvním sériovým vozem značky Honda, byla pojízdná miniatura jménem S500. Jejím srdcem byl na svou dobu supermoderní dvouvačkový čtyřválec, který měl původně mít objem 492 ccm, ale pro sériovou výrobu byl nakonec zvětšen na závratných 531 ccm . I přes miniaturní rozměry ale nabízel úctyhodné výkony – jeho čtyři karburátory a schopnost točit až 9 500 ot./min mu pomohly dosáhnout výkonu velmi slušných 44 koní v 8 000 ot./min. To znamená skoro 100 koní na litr, v roce 1963. A nebylo to jen o motoru – špičkový byl na poměry své doby i podvozek. Přední kola byla odpružena torzními tyčemi a zadní měla nezávislé zavěšení s diagonálně umístěnými coilovery.Celý tenhle minaturní technický šperk vážil 680 kilogramů a dokázal se rozjet na 129 km/h. S500 patřila také k prvním japonským autům dostupným na americkém trhu, kde s cenovkou $1,275 představovala ideální hračku pro mladé a nemovité. 

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
18. ledna 2021, 06:08
0

ještě by se hodilo dodat, že tahle Honda měla koncové převody na zadní hnané nápravě řešené řetězem...taky docela zvláštnost...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem