Poslední generace MR2 je zářným příkladem toho, jak těžké je konkurovat Miatě. Či spíše, jak těžké je žít v jejím stínu. MR2 W30 je vskutku povedený sportovní roadster. Je mrštný, zábavný, dobře ovladatelný, tak akorát rychlý a je za rozumnou cenu. Supersportovní feeling s motorem za zády pak vypadá jako třešnička na dortu, při které plebejská Miata musí blednout závistí. Tak proč MR2 skoro nikdo nechce? Protože dělá všechno o malinký kousíček hůř. Převodovka – moc dobrá, ale Miata má lepší, servis – levný, ale Miata má levnější, podvozek - vytříbený, avšak Miata je pro cílovou skupinu lépe ovladatelná… Přičtěte k tomu nulovou praktičnost (Dokonce i Opel Speedster má více odkládacích či zavazadlových schránek než MR2) a servis motoru občas připomínající opravu lodi v lahvi a důvody proč dát přednost MR2 oproti MX-5 mizí jako pára nad hrncem. Přestože má pověst ostřejšího z obou roadsterů, je nevděčné býti MR2…
načítám data...
Poslední komentáře
- Frodo, Subaru Crosstrek Executive: Jednoduchý...
Mohu se zeptat na zásahy Eyesight? Když jezdím, tak si nějak... - afro-r1, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Auta uz byla. Ted je misto nich Urban mobility. - Irwinek, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jó, měl jsem kliku, to mi řekl skoro každý a já to uznávám... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Závidím, žes nenarazil na žádnou kolonu. Já bohužel obě... - Opelfahrt, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Posilovač se továrně montoval poprvé až do Feldy 1.6, nejdřív... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
@rock: ona to je v principu kraťoučká reportáž - tadyv diskuzi... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ano, Jirka Zima je jeden z nejlepších zdrojů o elektromobilitě... - Stanley, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
V diskuzích u aut s emocemi se rešívala křivka momentu, reakce... - tomyks, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Za meho detstvi kolovala legenda o jednom mistnim Formanovi s posilovacem.... - Romus, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Tohle jsou debaty o ničem, kdo si může dovolit auto za milion+... - tomaass2, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jak se tam dostanu k dalším dílům, prosím? - Sato, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
diky bkraliku za zaujiamvy odkaz na twitter, aj ostatne posty... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...to bylo jen moje soukromé postesknutí na dobou, které nerozumím,... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Kurnik šopa, jakej smysl má dávat nějakou reportáž v sedmi... - yorkin, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Těch scénářů, v nichž se tohle auto nevyrovná spalováku...
Poslední inzeráty
Dodge Ram 1500 Laramie Sport
2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem
Alfa Romeo 159 1.9 jts
2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem
Volvo S60 T6 AWD Summum
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
Ford F150 RANGER
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
25 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů
21. dubna 2022, 09:22
0
No...něco bych k tomu dodal. :) Praktičnost, servis, ceny náhr. dílů - souhlasím. Ale důvod proč ji nikdo nechce, protože prostě nemá tak líbivý design. Většině lidí se to auto prostě nelíbí...s těma obříma předníma lampama tomu prostě všichni říkají žába :). A taky další důvod, proč ji nikdo nechce, je její pověst auta zabijáka (což se týkalo předchozí generace SW20 a ještě jen asi prvních dvou revizí, ale to už nikdo neřeší...). Ale hlavní rozdíl je v té koncepci. S motorem uprostřed si prostě kruhový objezd bokem nikdo nedá (jo, když bude opravdu mokro tak ano, ale řidič toho bude mít plné ruce - vím o čem mluvím). Ta koncepce prostě funguje jinak něž u Miaty. Neříkám že lépe, nebo hůř, ale zcela jinak. Auto preferuje čistou stopu a díky zatížené zadní nápravě využívání trakce při rychlém výjezdu ze zatáčky, kdy nehrozí, že protočí kola. Takže můj názor jakožto majitele, když jsem se bavil s dost lidma - nikdo ji nechce, protože některé díly jsou velmi špatně sehnatelné a drahé (např. přední světla...), protože prostě snap oversteer (jakkoli to u téhle generace vlastně není pravda), protože nedriftuje a protože je pro většinu ošklivé :)